Sprawdź nap z kompa na potencjometr powinno być 5V
Czytam launchem, nie symulowalem potencjometrem, ale mało prawdopodobne aby dwa czujniki mialy identyczną usterkę.
Możesz zamiast czujnika wstawić na chwilę potencjometr o podobnych parametrach i sam sterować wartością temperatury...i obserwować reakcję obrotów
Taka troszke dziwna ta twoja awaria ... Na moje oko nie sądze zeby to była sonda lambda albo czujnik temperatury te usterki ECU powinno wykryc bez problemu ( swiecąsa sie lampka silnika) Mam silnik C18NZ i te problemy przerabiałem już nie raz . Sprawdz przebiegi na potencjometrze przepustnicy (możliwy powod szarpania) Sprawdż czy jest iskra po zgaśnięciu...
Witam. Może to być: a) silnik krokowy regulujący dopływ powietrza na wolnych obrotach, b) czujnik temperatury silnika c) potencjometr przy przepustnicy Mam a Astrze F C14NZ takie same objawy, a ww komponenty mam sprawdzone więc może to być coś jeszcze. :cry:
A weź zapnij multimetr między jakiś metalowy element silnika a minusową klemę aku i zmierz napięcie jak szaleć zaczyna... A później zasymuluj czujnik potencjometrem i patrz co się dzieje
Tu opis kodów. Piny A i C w złączu diagnostycznym. 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / brak błędów 17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie 21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie 22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie 25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2 / 3-4 - za wysokie napięcie 26 - Zawór elektromagnetyczny...
Witam, problem dotyczy astry F '94 C14NZ gaz + benzyna. Powyżej obrotów jałowych silnik zaczyna szarpać i pracuje nierówno, na jałowych wszystko działa jak należy. Sprawdziłem już czujnik temperatury cieczy chłodzącej, potencjometr przepustnicy i cewkę - wszystko działa. Co jeszcze powinienem sprawdzic? Silnik szarpie zarówno na gazie jak i na benzynie....
Została wymieniona cewka i dalej to samo, znajomy sprawdzi miernikiem potencjometr przepustnicy w przyszłym tygodniu więc zobaczymy. Czy czujnik położenia wału albo czujnik temperatury cieczy ( w kolektorze dolotowym) mogą powodować takie objawy ? Dodam że silnik nie pali od strzała zauważyłem , jak jest nie odpalany przez noc albo kilka godzin trzeba...
proponuję podłączyć komputerek diagnostyczny opelka!! zobaczyć kody błędów...wydaję mi się ,że to umiera lub umarł już potencjometr przepustnicy... koszt tego maleństwa do 16 v około105 zł,do monowtrysku ok.75 zł! ważne wybrać właściwy!!!!!!
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Sprawdź jakie napięcie widzi ECM na potencjometrze klap. Musi się zawierać pomiędzy 0.3V do max 4.95V , czyli na włączonym zapłonie napięcie musi być wyższe niż 0.2V a po odpaleniu silnika napięcie nie może przekroczyć 4.95V. W każdej temperaturze !! . Jeżeli nie jest tak , jak napisałem , to kombinuj z zakresem pracy cięgna klap twinport...
Możliwe. A tak apropos może kolega szanowny mi podpowie jak sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego w Astrze H? Mamy pod ręką garstkę oporników? dekadę? potencjometr? Ew. miernik rezystancji , demontaż czujnika i garnek z wodą na kuchence, można też woltomierzem na pracującym silniku (bo rozumiem że mówimy o opcji bez szrotowych czy nowych...
Trzpień powinien być sztywno. Za niskie obroty to nie wina silniczka. Jeśli nie zapala się check to też nie wina lambdy. Sprawdź czujnik temperatury i potencjometr przy przepustnicy. Nie podciągaj linką na przepustnicy, bo wtedy dajesz ECU wiadomość że używasz gazu i przestaje regulować obroty silniczkiem.
Na benzynie jeżdziłem, komputer resetowałem, aż do włączenia wentylatora chłodnicy, pomaga na jeden dzień i powraca. Przewody zapłonowe ok. Sonda lambda ok. Wtryskiwacz ok. Fałszywego powietrza w ukłdzie dolotowym brak. Potencjometr przepusnicy ok. Czujnik temperatury sterujący kompem ok. Opisana przeze mnie usterka nie występuje w dni chłodne poniżej...
Witam w euroscanie wywala ecu defected, ale to nie wina komputera po podlaczeniu innego tez takie cos sie dzieje. Szaleje wsaznie temperatury, do 45 stopni jest ok ale potem nagle -40, czujnik jest dobry,wyglada mi to na zbyt slabe napiecie dochodzace do czujnika i dlatego jest przeklamanie. Bo jesli zastosuje potencjometr w miejsce czujnika to bez...
Od pewnego czasu mam problem z moim samochodem opel astra 92 silnik c14nz a mianowicie : zaczoł bardzo dużo palić. Sprawdziłem czujnik temperatury, potencjometr przepustnicy, silnik krokowy , uszczelkę pod wtryskiwaczem oraz zczytałem kody błędów. Jedynym błędem jest " zbyt bogata mieszanka paliwowo powietrzna" I faktycznie wtryskiwacz non stop podaje...
- wystarczy wężyk paliwowy zdjąć z monowtrysku i zobaczyć jak leci, jak mocno sika to pompa i filtr jest OK, jak słabo no to szukać przyczyny - zapchany filtr zwykle - te komputery resetują się od zdjęcia klemy - to bardzo prosty układ, jak czujnik wymieniony, mapsensor to mi się jeszcze nie zdarzył żeby był uszkodzony, za to jego wężyk często, no i...
Tak w wielkim skrócie to powinieneś zacząć od: - stan filtra powietrza; - stan układu zasysania powietrza; - czy rura wydechowa nie jest zatkana potem podłączyć się z komputerem i sprawdzić: - brak usterek w centralce sterowania silnikiem; - zgodność parametrów jeżeli dalej wszystko będzie w porządku, należy sprawdzić ciśnienie paliwa, układ zapłonowy...
Do sprawdzenia czujnik temp cieczy dla zegarów. W nowszych samochodach jest tylko jeden czujnik - on "steruje" dawką paliwa, wskaźnikiem na desce i wentylatorem chłodnicy. Zastanawia mnie jeden fakt... w Astrze 3 w ogóle nie ma wskaźnika temperatury silnika, skąd więc "kierowniczka" wie jaką jej samochód ma temperaturę silnika na postoju i podczas...
Pozwoliłem sobie połączyć oba obrazki i oznaczyć kolorami. Na pewno komuś się przyda :) C14NZ: http://obrazki.elektroda.net/91_12719344... Co to jest (lub od czego jest): • Przekaźnik K58 • X15 • Silnik M21 • Sygnał 542 • Sygnał 562 • Sygnał 521 • P33 • Y32 • Złącze X13 ________________________________________...
Potencjometr położenia przepustnicy jest dobry na 100% (mam takie już dwa) jeżeli chodzi o czujnik temperatury powietrza to nie wiem jeszcze. może pan przybliżyć mi gdzie on jest. w kolektorze ssącym znalazłem tylko jeden czujnik (kiedyś ktoś mi powiedział że to czujnik ssania) i go jeszcze nie zmieniałem. Dodano po 5 Jeżeli chodzi o świece to są założone...
Witam, Czujnik temperatury był już wcześniej podmieniany i bez rezultatu. Potencjometr przepustnicy nowy i też nie pomogło. Dodam, że posiadam lpg. Ostatnio nasiliły się problemy z wysokimi obrotami. Jak wracałem to było pomiędzy 1100 -1500 i na odcinku 40 nie spadły do normy. Nie wiem czy to jest związane ze sobą ale dzieje się tak zarówno na benzynie...
Witam !! Zmieniałem w moim opelku wyswietlacz z DID-a na TID-a, ktory posiada pomiar temp. Nie majac dokladnych danych, na temat czujnika temperatury, postanowilem pokabinowac z termistorami i udalo sie, ale jest jeden problem. Podlaczajac wczesniej zamiast termistora ( 4,7 k NTC ) potencjometr, zauwazylem, ze termometr swietnie reaguje, jak sie reguluje,...
Witam mam ten sam problem który opisujecie wyżej , mam centralkę lovtec u2 , czy może ma ktoś schemat instalacji ? dodam jeszcze ze przechodzi na gaz dopiero jak jest powyżej 90 stopni, co ciekawe nie ma czujnika temp. na reduktorze wiec skąd on bierze temperaturę ??? A i jeszcze jedno krotkie pytanie , przy samej centralce, powyżej kostki podłączeniowej...
http://astra.autokacik.pl/ tu masz dokładny opis błędów z tego co piszesz to wygląda na czujnik temp. do kompa-stąd może być wyższe spalanie z drugiej strony 530km na 50 l to daje ok 9,5 l więc jak na Ecoteca do nieźle-no zależy czy to spalanie na mieście,średnie czy na trasie dla dwóch pierwszych to możne być ale jeśli trasa to za dużo WYKRYJ TO SAM!...
Mam to samo. Mam silnik x14nz i na mrozach był problem z zapalaniem zrobiłem test abcom-em i mógłby mi ktoś napisac co to jest RON coding bo w abcomie mam watrośc -40 http://obrazki.elektroda.pl/6635007900_1... mam też problem z czujnikiem temperatury jak zimny pokazuje jakieś głupoty bo 137*C jak tylko przekroczy43*C(silnik nagrzewa się)...
Witam. Spróbuj kodów migowych zewrzyj piny 5 i 6 w gnieździe diagnostycznym , włącz zapłon i zliczaj impulsy, rozpoczęcie i zakończenie pojawi się liczba 12 i powtórzy się trzy razy , tyle samo powtórzą się inne błędy. I ważne u mnie brzęczy czy cyka silnik krokowy podczas diagnostyki i może check engin ci miga i krokowiec buczy, sprawdź czy nie masz...
Witam. Auto Opel Astra F Kombi, 1993 rok produkcji, benzyna, brak gazu, silnik C16NZ, mono wtrysk Multec. Powrót paliwa z wtrysku jest podłączony do metalowego "przelotu" przy czujniku ilości paliwa. Następnie za "przelotem" (już wewnątrz zbiornika paliwa) idzie dalej gumowy wężyk, który jest podłączony do czegoś w dole zbiornika. I o to coś mi chodzi....
Witam auto zapala chodzi 5s i gaśnie, po dodaniu gazu zero reakcji po czym gaśnie. Zachowuje się jak by nie dostawał paliwa. Sprawdzone: świece, cewka, rozrząd, czujniki temperatury,czujnik na wale i wałku, potencjometr przepustnicy, przepływomierz, EGR, ciśnienie paliwa, wtryski, filtr paliwa, katalizator, wydech. Bez żadnych zmian jak się wciska i...
Witam, Posiadam opla astrę 1.6 8v x16szr. Od samego początku zmagam się z jego naprawą i do tej pory nie udało się to do końca. Pozostał problem z odpalanie. Mianowicie czasem jak przekręcę kluczyk to auto szybko odpala i wszystko jest ok ale innym razem albo nie odpala albo ma obroty w granicach 100-500 (od samego początku i nie zależnie od temperatury)....
Sprawdz na zimnym reduktor a juz widać, że czujnik na rozdzielaczu zmarł na 99%. Trzeba by poszukać w sieci ile ma miec oporu w temperaturze 25 stopni i ewentualnie podstawić na chwilę jakis opornik lub potencjometr lub inny termistor ntc.
Pojawił się błąd egr wtryskiwaczy i układu chłodzenia powietrzem Bzdura - nawet nie potrafisz sensownie opisać czy wręcz przepisać sygnatur błędów. Błąd jakich wtryskiwaczy, skoro jest tam tylko jeden? Błąd jakiego układu chłodzenia powietrzem, skoro nic takiego tam nie ma, a błąd czujnika temperatury powietrza zasysanego jest najzupełniej normalny...
Tak, to ten czujnik. po wypieciu powinny sie zalaczac wiatraki. Mi tez nie dzialal na poczatku czujnik temperatury, poniewaz mialem wpiety potencjometr, samochód przy podkreceniu opornosci mial wieksza dawke paliwa i lepiej palil i mial wiecej sily, ale za to troche wiecej palil. po wycieciu rezystora miernik temperatury dziala(rezystor znajdowal sie...
Silnik pali 18 litrów na 100 km. Obroty falują regularnie i rytmicznie przy 1500 obr/min. Przy nagłym otwarciu przepustnicy intensywnie kopci czarnym dymem. Gdy schodzi z obrotów strzela w wydech. Czasami brak mocy - nie można ruszyć z miejsca. Silnik ma 120 tys km przebiegu. Dotychczasowe czynności, które zostały dotychczas wykonane. Nowy pasek rozrządu....
u mnie bieg silnika był równy - chodził i jak dotychczas :) chodzi jak zegareczek drgała jedynie wskazówka na obrotomierzu i światła pulsowały - objaw ten znikał po dodaniu gazu w końcu padł regulator w efekcie wymieniłem go wraz z mostkiem co do swierszczenia jak w ruskim TV to mam to nadal kilku facetów speców w okolicy sie juz poddało - chca rozbierac...
Witam serdecznie. Bardzo bym prosił o poradę odnośnie problemu, który opisuję, a dotyczy on Opla Astry 1,6 8v 75 km. Mam taki problem z tym samochodem, że przy prędkości około 120 km/h i obrotach od 3,5 tysiąca samochód zaczyna szarpać i go muli aż do 4,5 tyś obrotów, wrażenie jakby tracił częściowo moc. Szarpanie się normuje gdy delikatnie ujmuję gazu....
W moim przypadku to jest sprawa zmiany napięć. TPS mam 0%, a powinien być ok 2%. Potencjometr oczywiście wymieniony. Najgorsze, że nie ruszając pedałem sygnał zmienia się ciągle w zakresie 0-7%. Natomiast temperatura silnika -41 - 182 stopni. A komputer zmieniłem na inny. Kod błędu 22.
Witam. Mam silnik x14nz i na mrozach był problem z zapalaniem zrobiłem test abcom-em i mógłby mi ktoś napisac co to jest RON coding bo w abcomie mam watrośc -40 http://obrazki.elektroda.pl/6635007900_1... mam też problem z czujnikiem temperatury jak zimny pokazuje jakieś gupoty bo 137*C jak tylko przekroczy 33*C to już wskazuje dobrze myśle...
Witam Po przeczytaniu wielu tematów i zastosowaniu się do wielu rad problem w mojej Astrze pozostał dlatego postanowiłem zapytać Szanownych Kolegów. (Astra 1,4 16V (X14XE) z 1997 roku przebieg 110 kkm) Bez LPG. Nie spada do wolnych obrotów ale TYLKO jak jest zimny w miarę wzrastania temperatury silnika całe zjawisko zanika całkowicie. Po zapaleniu silnika...
12 Rozpoczęcie diagnostyki 13 Sonda lambda - brak zmian napięcia/przerwa 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 15 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, Simtec) 17 Czujnik spalania stukowego 2. - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, GM Multec)...
Witam.Mam Astrę 1.6 z 94 roku Wczoraj spaliła mi się żarówka w wyświetlaczu TID nad radiem wiec dzisiaj postanowiłem wymienić i wszystko poszło ok tylko po załorzeniu zarówki wyświetlacz zgasł tzn. po włączeniu radia wyświetlacz pozostaje ciemny, tak samo po uruchomieniu samochodu, żarówki zapalaja się dopiero po włączeniu świateł. Wyjąłem obie żarówki...
Pomóżcie! Moja 15-letnia asterka od miesiąca dziwnie sie zachowuje. Gdy silnik jest nagrzany, a w zasadzie od ok. 50 st. C, obroty zaczynają pulsować (nie ma obrotomierza) z częstością ok. 2/s. Same obroty są ok. 900/min. Bardziej to słychać z rury wydechowej niż z samego silnika. Ponieważ układ wydechowy nie był ruszany od nowości, a pojawiły się dziury,...
no moze poprzednik troszke przedobrzyl, ale dobrze napisal, ze komputer od gazu nie komunikuje sie z ECU samochodu, w instalacji LPG II generacji a pewno taka zalozyli skoro byl silnik krokowy gazu. wszystkie podlaczenia jakie sie wykonuje to.. podlaczenie kompa od gazu do : sondy lambda ( podczas pracy na gazie komp od gazu sam czyta z niej sygnal...
No tak, problem tylko w tym, że gaz mam dopiero od ok. 3 tygodnie, a objaw mam od początku jak kupiłem ten samochód, czyli od ok. 1.5 miesiąca. Więc trudno tu mówić o zbyt długiej jeździe na gazie, tym bardziej, że to sekwencja i zawsze startuje na benzynie, i to ze 3 kilometry sie robi zanim się przełączy. Ale bardzo chętnie bym te wtryskiwacze bezyny...
Jeśli czytałeś uważnie mój post a widzę że tak nie było, to sprawdzenie egr. w warunkach obrotów jałowych gdzie praktycznie egr. nie pracuje i nie podlega sprawdzeniu poprzez dane z czujników ciśnienia doładowania oraz ilości pobranego powietrza- dane z przepływomierza jest łatwe tak jak opisałem to wcześniej.Określone warunki pracy silnika: silnik...
witam pytanie do wszystkich ktorzy maja wiedze, a ktorzy chcieliby pomoc, mam Astre II X16XEL i po zalozeniu gazu mam problem z wolnymi obrotami ktore faluja.. ogolnie obroty sa za niskie ok 600 i wtedy jak sie zaczyna falowanie to jak spadaja ponizej 500 to silnik zaczyna szarpac, ale z TECHA nie ta się podniesc bo jest informacja, ze "bieg jalowy...
Z ASTRY Ale powinno byc tosamo Układ MULTEC firmy Delco-Remy Kod Znaczenie 12 Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek 13 Sonda lambda - brak sygnału 14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego 17 Wtryskiwacz 18 System regulacji spalania...
Opel Astra-G 98-00 X14XE, X16XEL Multec S (F) P0105 -? Sensor absolutnego ciśnienia rury ssącej (MAP) napięcie za wysokie -? Sensor absolutnego ciśnienia rury ssącej (MAP) napięcie za niskie P0110 -? Za wysokie napięcie temperatura powietrza wlotowego -? Za niskie napięcie temperatura powietrza wlotowego P0115 -? Za wysokie napięcie temperatura środka...
Sterownik mam po naprawie, lecz mechanik ponownie wskazuje na usterkę sterownika i nie znajduje innego rozwiązania, wyobrażałem sobie to tak wymontuję obydwa sterowniki i z czyjegoś prawnego auta zamontuję u siebie i przejadę z 10km - zabiorę właściciela sterownika,aby się nie obawiał- potem założę mu jego sterownik, czas potrzebny to ok 45-60min czyjegoś...
W okresie letnim nasilające się gaśnięcia silnika, problemy z uruchomieniem ciepłego.Przy wyższych temperaturach rozgrzany silnik przerywa(wyższe obroty) , często gaśnie na wolnych i zapala się kontrolka silnika, auto nie daje sie uruchomić. Po zatrzymaniu się i unieruchomieniu silnika - ponowne uruchomienie niemożliwe. Po chwili wszystko wraca do normy....
Kolego tzok śilnik na wolnych obrotach chodzi jak zegarek cichutko prawie go nie słychać, nic nie klekocze wiem jaki jest odgłos zuzytych wybieraków hydraulicznych , w zasadzie gdyby ktoś jeżdził tak jakby woził jajka to oprucz tego że za dużo pali nic by więcej nie był w stanie temu autu zarzucić , ja jeżdze jak jeżdze i oprucz za dużego spalania wkurza...
witam auto jak w temacie problem z praca na bogatej mieszance i checkiem . po podłaczeniu do testera w odczycie czujnika temperatury płynu wskazania czujnika tylko do 50 stopni powyzej wskazuje 0 stopni temperatura symulowana potencjometrem i to samo do 50 stopni odczyt prawidłowy powyzej wskakuje 0 stopni przy rozzwarci u czujnika widzi zastepcze -40...
Witam, Rano poniżej 0stC po trzech sekundach po odpaleniu zaczyna szatkować, poniżej -5stC szarpie, nie da się jechać. Ewidentnie się zalewa, zaciskam wąż zasilajacy Pb i pracuje dobrze. Odpalony awaryjnie na LPG pracuje równo. Rozgrzany pracuje poprawnie. Ciśnienie paliwa podczas usterki 0.8bara czyli książkowo. Na zimnym obroty 1200, a na ciepłym...
czujnik temperatury potencjometr astra czujnik temperatury czujnik temperatury astra
hasło router admin sterowanie radia scenic spalony zasilacz naprawić
Ford Mondeo Mk4 2.0 TDCi 140 KM - Opinie i Analiza Jaka bateria do odkurzacza Bosch Type VXAS012V14?