Witam.W skrzynce bezpieczników jest moduł wsuniety z prawej strony.Takie długie czarne złącze.
Tylko w Cabrio jest tak prymitywnie że silniki są sterowane bezpośrednio z przycisków. W normalnych budach przy silnikach jest elektronika.
Oczywiście kluczyk dopisujesz do CIMa który pełni między innymi funkcję immo. Zakładasz tego kupionego CIMa który jest wylogowany lub z kodem I do niego podczas procedury logowania dopisujesz klucze które już posiadasz. Jak kupisz nie wylogowany z poprzedniego auta lub bez kodu to nie zalogujesz go do swojego. Oczywiście kod zawsze można wyciągnąć tylko...
Opis naprawy jest pod; Elektronika Hobby-Opel.
proszę oto schemat elektroniki tego silnika
Znalazłem na innym forum, że, jest kilka linii diagnostycznych (piny 3, 7 i 12) i w opel scanner jest drabinka rezystorowa i słabo to przerzuca. Jak ręcznie połączyć przewody aby było ok? Dla właściwego rozpoznania dodam, że interfejs łączy się z autem 3 kabelkami: - zasilanie +12V to pin 16, - masa to pin 4,5 - linia K diagnostyczna, przełączana...
Sprzedałem samochód
Witam . Chce kupic dodatkowy pilot do astry sama elektronika bo oryginalna juz umarła na amen po wielu reanimacjach Czy w tą centralke jest jakis myk na wpisanie pilota ?
Fot 3 i 4 to poczwórny wzmacniacz ( moduł QDM) fot 5i 6 wzmacniacz sygnału czujnika spalania stukowego.
Podłącz pod kompa . Bo to szukanie igły w stogu siana . Możesz mieć uszkodzony czujnik ABS , albo coś mechanicznie się urwało . Dodano po 2 A tu masz rozwinięty i pokazany egr. Ale zanim zaczniesz przy nim grzebać to sprawdź na kompie jakie masz błędy , bo możesz sobie narobić roboty niepotrzebnie https://youtu.be/To0GAyVue6Q?si=WDab947W...
Jak Ci to pomoże i coś odczytasz to łap. [url=https://allegro.pl/oferta/elektroni...
Jednym słowem wydatki - uszkodzona elektronika. Zamykam.
Możesz. Może być tylko problem jak auto Ci zgaśnie. Normalnie mi się to nie zdarza. Jednak znając życie i złośliwość przedmiotów martwych, może się tak stać. Wtedy tylko pomoc drogowa. Martwi mnie tylko, czy alternator nie dostanie od tego albo elektronika.
Astra F nie miała modułu komfortu, elektronika domykania szyb siedziała w silnikach od podnośników. Tam się podawało bodajże plusa na jeden z pinów silnika i szyba się domykała.
W pażdzierniku 2005 założyłem elektronikę STAG 100 auto "chodzi" super.
Czyli chodzi o immo tak? Nie, to będzie mniejszy problem. Pompa może mieć elektronikę od innego auta.
dlaczego nie radzisz wpadać?? Dział w jakim piszemy dotyczy elektroniki a nie mechaniki .
Kluczyk od Opla Astry J - elektronika o oznaczeniu A2C53360923-06. Po wyjęciu z obudowy okazało się, że jeden kondensator jest mocno ukruszony a drugiego zupełnie brak. Wstawiałem jakieś losowo o wartościach od kilku pF do kilku nF, ale nie mogę uzyskać sensownego zasięgu. Oba zaznaczyłem na foto. Byłbym bardzo wdzięczny za podanie wartości. https://obrazki.elektroda.pl/6967122400_...
A no jakoś musi być rozwiązane zatrzymanie szyby. Przez CAN polecenie jest wysyłane raz, resztę załatwia elektronika drzwi.
Moim zdaniem nie jest tak tragicznie. Klima pobiera znaczną energię (przeważnie 2 wiatraki plus sprężarka klimy) a w lecie chyba nie grzejesz tylnej szyby. Wynik Twoich badań mógł być zależny m.in. od kondycji akumulatora (4-letni) oraz od tego, czy odbiorniki włączyłeś zaraz po uruchomieniu silnika, czy też po pewnym czasie. Pewnie podejrzewasz, że...
mam podobny problem z Astrą II 1,6 (8 zaworowy) rok 98, w pewnym momencie padło mi wspomaganie po chwili sie naprawiło, nic nie wskazywało ze siądzie całkiem i już z niego nic nie bedzie :/ pojechałem do mechanika a ten powiedział mi że wymiana pompy wspomagania na co się zgodziłem, wszystko po wymianie grało w najleprze przez tydzień i znowy niemam...
Tak,musisz auto oddac do elektromechanika/elektronika samochodowego.
Niby mam taka plytke z licznika z calibry...ale kwestia tego czy da sie to polaczyc z elektronika z astry g :/
Padła elektronika pompy...
Problemem może być: a) nadpalony silnik b) ślimak wytarty c) wina elektroniki .
Takie cyrki się robią, jak korodują połączenia masowe elektronika-> nadwozie, silnik-> nadwozie. Do przepatrzenia niestety wszystkie "oczka" przykręcane do nadwozia i silnika.
czy mozesz mi podpowiedziec jak wykonac ta naprawe taniej
Regulatorów tego typu jest z 8 rodzaji .Optycznie jest to samo ,elektronika już inna. Dobierz coś pod ten silnik po jego kodzie i załóż. Jeśli są dobre ślizgi wirnika powinno pomóc.
Witam.Błąd P1345 dotyczy czujnika obrotów pompy wtryskowej i albo pada już elektronika pompy albo czujnik halla wewnątrz pompy.Do czyszczenia również egr i zawór nim sterujący.
Norma w tym aucie. To nie wina elektroniki tylko tego że nie zgrywa się wał z rozrządem. Sprawdź rozrząd a zobaczysz że jest przestawiony.
Silicon wystawia sygnal na domykanie ale trzeba zastosowac modol domykania.Ja nie spotkalem Asterki z elektronika przy szybach fabrycznie,zawsze byla jakas dostawka.Wiele firm ma w ofercie takie modoly.
Panowie. Ostatni problem z moją Aśką, który pozostał mi do ogarnięcia. Klucz scyzoryk. Łapie tylko gdy siedzę w aucie. Pomyślałem, że może coś z przyciskami, przełożyłem więc wszystko do nowej obudowy i niestety dalej to samo. W środku nowa bateria. Obstawiam, że padła elektronika w pilocie. I tu moje pytanie. Jak to ogarnąć ? Czy wystarczy przełożyć...
Nie widzę związku z uszkodzeniem radia. Przenoszę do Samochody elektryka i elektronika.
Pod tym ustrojstwem jest zwykły zawór(jak na 2 zdjęciu
Nie. Elektronika wewnątrz skrzynki.
Sama głowica nie podniesie mocy do 92koni, do tego dochodzi jeszcze inna elektronika
Witam od nas z warsztatu także wyjechała Zafira B 2006r.Po montażu alarm Seo Perfect CAN z świecącą lampką podsufitową .Zauważyłem to w trakcie programowania domykania szyb i kodu Pin. Temat ten poruszałem w dziale Samochody Elektryka i elektronika .
Tej elektroniki nie da się wyregulować na włściwy skład mieszanki i spalin. Jest to zbyt prosta elektronika i nie pozwala na to śruba regulacyjna przy silniku krokowym. Składem mieszanki LPG w instalacji II generacji powinna regulować soda lambda, a nie śruba regulacyjna. Dodano po 6 I jeszcze słowo tytułem zakończenia rozwiązaniem problemu jest wymiana...
Zapalił sie check, a twój elektronik nic nie znalazł?? To zmień tego elektronika, bo jak sie pali check to występuje błąd i zapisywany jest w pamięci
Jak kopci na niebiesko-usterka silnika.jak na czarno-osprzęt (elektronika,wtrysk)
A czy ktoś podpowie jak to jest w CDIF3? Chodzi właśnie o kabel...wiem, że jest na rs-232 i dalej ALDL- jaka tam siedzi elektronika?
Moze to byc wina sondy,zła dawka paliwa i powietrza,zla mieszanka i przez to zla praca silnika.Najlepiej bedzie sprawdzic to u elektronika.
Jeśli nie chcesz kupować drugiego komputera to możesz dać sam komputer do jakiegoś elektronika który sprawdzi połączenia wewnątrz komputera. Koszt takiego serwisu powinien wynieść z ewentualną naprawą około 200 zł.
Jakie Ty masz ładowanie na postoju? Główny problem astry po latach to gnijąca wiązka elektryczna. Sprawdź ładowanie bezpośrednio na alternatorze i dopiero na akumulatorze. Jest różnica? Pamiętaj, że elektronika nie wyłącza się tylko od zbyt niskiego napięcia, ale też przez zbyt duże napięcie.
koleś kit: że tak spytam: ta cewka niema w sobie żadnej elektroniki? to po prostu 2 uzwojenia pierwotne tam są sterowane z kompa? to bym sobie taką założył do Astry F zamiast tej od boku z kablami które wiecznie przebijają ;)
Na Twoich zasadach, nie. Nie znajdziesz chętnego. Pojechać do warsztatu na diagnostykę, niech powiedzą co uszkodzone a nie na pomiary.
wg. http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht... złącze diagnostyczne 16-PIN Czyli prawdopodobnie uszkodzony moduł Immobilizera? Rozumiem , że bez wizyty u dobrego elektronika (po co przepłacać w ASO) się nie obejdzie ?
nie będzie cudów z elektroniką, alternator bedzie Ci wdzięczny za to :)
Więc próbować łączyć się z BCM ? dobrze rozumiem ? Czy wyciągać i oględziny spalonej elektroniki ?
To jakaś prowokacja jak mniemam? Czy aby słusznie? Zdaje się że tak. Specjalizacja elektro-mechanika, a tu takie pytanie? I to w dziale Elektryka i Elektronika?
Przepływomierz sprawdź i wyczyść a pali ci się kontrolka od elektroniki?
Czasami jak kończą się szczotki, to ładowanie pojawią się i znika. Elektronika w regulatorze też potrafi czasami bzikować zanim padnie. Jak nie mierzono napięcia to ciężko coś wywnioskować. Na odległość mechanika raczej też nikt nie oceni.
W sumie to zacząłbym od podstaw. Kompresja, luzy zaworowe, szczelność dolotu, membrana odmy w pokrywie zaworow, czyszczenie przeoustnicy i adaptacja. Jak to będzie sprawdzone i nie pomoże to trzeba szukać w elektronice.
Ale nie zawsze jest P1631 czasami jest czysto w sterowniku a elektronika padnięta.
Jak wyzej kolega napisał, jeśli tylko na dwójce, to nie może być wina silnika.. Samochód na kanał, podnieś koło i ucho przykładaj gdzie słychać problem. I tak sobie pomyśl co twój przypadek ma sie do działu: Samochody Elektryka i elektronika ehhh..
Pisząc zwoją odpowiedź zastanowiłes się choc moment? Kontrolka "silnik z piorunkiem"dotyczy tylko i wyłacznie elektroniki silnika.
ale czemu wentylator nie załącza??
Opel astra A 95 rocznik 4 drzwiowa, 1.4 benzyna. Iskry są duże wręcz tak jakbyś dotknął + z - . auto bez alarmu z centralnym zamkiem. No nie wiem co jeszcze może być ważne pytajcie odpowiem
jaki silnik? Jak masz smykałke w łapach,to i od poloneza elektronika założysz :)
Witam wszystkich. Mam problem z astra h z 16xep 2006r. Mianowicie, z rana na zimnym silniku kręci bardzo ładnie za każdym razem, a wystarczy że po przejechaniu powiedzmy 30 km, silnik nagrzeje się, i tu zaczyna się problem, nie chce zakręcić, słychać tylko pyknięcie. Rozrusznik jest dobry, właśnie sprawdzałem. Pewnie coś z elektronika. Może ktoś coś,...
Przyczyn może byc wiele ,zapala sie kontrolka silnika?Najlepiej ,najszybciej bedzie jak w pierwszej kolejnosci podłaczysz go to techa2,powinien wykluczyc czy winna jest elektronika
Przy nie właściwym rozłączeniu akumulatora występują tkzw. prądy błądzące może to skutkować uszkodzeniem elektroniki.
Ma immobiliser? Dodano po 45 Ma immobiliser? Dodano po 46 Proponuje podpiąć pod komputer w celu odnalezienia błędu mi to wygląda na problem ze strony elektroniki.
Witam. Na komputerze pokazał się błąd pompy. Wysiadła elektronika - już jest naprawiona.
Tak czujnik położenia wału może umiera. Tak czy siak najpierw ładowanie potem ew. diagnostyka elektroniki testerem.
Witam elektronika pompy do wymiany
Ja się na mechanice za bardzo nie znam i nie zapamiętałem tego co mechanik mi powiedział. Sprawdzali razem z moim znajomym wszystkie złącza itp ale nic nie działą mowili ze radio jest połączone z ABS i wyświetlaczem radia ktore jest polaczone z zegarami itp. Mase sprawdziali 3 przewody radio obsluguje tylko te 2 kostki bo ta 3 jest od wyswietlacza astry...
No to teraz wypadało by zapytac pana elektronika czy zaglądał do wnętrza pilota i sam coś sprawdził i to co pisaliście.
spróbuje odwrócić ten układ przy silniku. Myśle że to jedyna szansa. Ponieeważ polarayzacji się nie odwróci bo to nie jest opel astra 1. Tylko elektronika zabudowana na silniku.Z góry dziękuje za oddzew w zamian za pomoc będę starał się pomagać forumowiczom od strony alarmów samochodowych bo w tym sie specjalizuje.
A prościej cały pedał.
Serdeczne dzieki za podpowiedzi. Chciałem jeszcze zapytać czy po odcięciu zapłonu tzn. próbie działania, może pojawić się jakaś sygnalizacja na desce o awarii elektroniki?
Musisz, zdaje się że tylny REC potrzebuje PINu aby zadziałać, proszę poprawić jeśli się mylę. No chyba że masz zdolnego elektronika, bo w samym module są układy scalone do wymiany.
Witam, lutuję właśnie gitarę Defil Aster, lecz nie mam pojęcia, jak się za to dobrze zabrać. Czy ma ktoś może jakiś schemat, jak ją zrobić, i by wytłumaczył, bo jestem totalnie zielony w elektronikę, a płytki drukowanej od Astra też nie mam.
Brak błędów nie oznacza że elektronika pracuje ok.
Panie i Panowie grzebie w wujku google i tym forum i nie znajduje rozwiązania. w tym temacie napisałęm co mi dolega: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... jednak odpowiedzi własciwie brak. szukam schematów. chciałbym sprawdzić co się popsuło. jakie piny przewody zmierzyć aby określić czy padła elektronika, czy padła elektronika czy napięcie...
Tak kontrolka oznacza "awaria w elektronice silnika", ludzie, zadawajcie takich prostych pytań na tym forum, to nie przedszkole.
Niestety skoro sprawa ujawniła sie po spawaniu wydechu to problemem może być również elektronika np sterownik silnika.
Pierwszy błąd dotyczy immo i odczyt kluczyka. Ten drugi błąd może nieść bardziej złe wieści, bo problemem może być sterownik silnika, lepiej podjedź do Elektronika na diagnostykę.
Wkładka mikrofonowa działała jako dzwonek jak w konwencjonalnym telefonie, (wraz z elektroniką ( :D elektryką)).
podjadę do elektronika i podłączymy pod komputer wtedy się zobaczy
W który miejscu wynalazłeś ten czujnik??? Źle napisałem numer bezpiecznika-F38:10A. Sterownik w lewym nadkolu nie ma nic do oświetlenia, to moduł chłodzenia silnika. Jedyna elektronika do oświetlenia, jak była w tych astrach i to w opcji, to moduł kontroli sprawności oświetlenia. Włącznik świateł stop siedzi nad pedałem hamulca i nie ma w nim żadnej...
nabij układ i odwiedz elektronika niech przeleci wszystkie kable
Ok, dzieki, przejade sie do elektronika w związku z tym.
Oczywiście że sterownik może robić takie problemy, właściwie to jest typowy objaw uszkodzenia sterownika. Jeśli błąd ma numer p0251 to właściwie masz 90% pewności że sterownik jest uszkodzony, ale nie musisz go wymieniać. Trzeba go otworzyć i sprawdzić lupą czy nie widać popękanych lutów na płytce, a bardziej zaawansowana naprawa to całkowite rozebranie...
że jest iskra to nic nie znaczy ,może za słaba ,jak tam przewody i kopułka? ,sterownik nie wykryje uszkodzenia tycz elementów sprawdz ustawienie zaplonu ,lub problem moze leżec nie po stronnie elektroniki
Renie nie są takie złe.Najczęściej niedomagają z powodu szwankującej elektroniki.
Jest to jest wzięty z astry,kadeta silnik ma tylko dołożoną elektronikę , cudów się nie spodziewaj.
Nie napisałeś dokładnie jaki silnik i skrzynię zastosowałeś. Jeśli nie mam możliwości założenia reduktora do napędu linki, raczej nic nie zrobisz, zostanie przełożenie zegarów od nowszej Astry z elektroniką w liczniku. Chyba jeszcze coś z Kadeta wstawiano, typu Digital.
Zamówiłem standardowy mikser 32mm z kanałem biegu jałowego. Reduktor BRC Tecno 100kW, Elektronika BRC Just Junior.
a cisnienie sprezania jakie jest? zrób diagnostyke elektroniki(zczytaj kody)
Przepraszam nie napisałem tego jasno po podaniu na przewód idący do alternatora +12V wspomaganie staruje.Drugi przewód jest tylko do diagnostyki elektroniki wspomagania , tym przewodem Tech gada ze wspomaganiem.Diag ma racje co do pierwszego przewodu , w Astrze drugi idzie tylko do złączki diagnostycznej.
Na obrotach jałowych z wydechu dymi raczej normalnie. Syczenia też raczej nie słychać. Niepokojące jest to, że CHECK ENGINE nie zapala się. Myślę, że by się zapalił gdyby to była wina czujników lub elektroniki.
Bo w tym aucie nie ma elektroniki sterującej silnikiem jest zwykły silnik isuzu albo GM ze zwykłą pompą wtryskową na lince pozdrawiam. A wtyka może być do poduszek albo ABSu
Masz coś uszkodzone w sterowaniu, na szybko to wypnij wtyczkę i tyle, tylko pewnie elektronika Ci nie usypia i nadal będzie żarła prąd.
W czasie próby włączyć też wentylator kabinowy na maksa (ale chyba tylko modelach z klimatyzacją automatyczną i półautomatyczną), jak będzie się wyłączał to spadki napięcia są i elektronika odłącza duże odbiorniki.
Zamiast się bawić w druciarstwo, szybciej i taniej będzie naprawić kluczyk u elektronika lub przelutowac sam transponder do używanego kluczyka ...
Jestem młodym użytkownikiem auta i moje pytanie może się wydać co poniektórym śmieszne, ale chciałbym zasięgnąć rady. Mój samochód to opel astra 1,4 z 1995 r. w najprosztszym wydaniu, poprzedni właściciel ostrzegł mnie żeby w razie ładowania akumulatora robić to bez jego wypinania z samochodzu ze względu na znajdującą się tam elektronikę. Tyle tylko...
Z ciekawości co to masz za nagrzewnicę że ma 70A poboru prądu? MIałem 60A z groszami od antary, teraz od zafiry bodajże tyle że na mosfetach sterowana to bierze 40A. Ta od antary nie ma elektroniki i wszystko leci na grzałkę.
Elektronika Stag AC 50, reduktor Tomasetto
wybrał bym samochód do którego mam instrukcje napraw ,tanie i dostępne części bez zbytniej elektroniki np. punto ,astra , vw benzyna na mono wtrysku 8 zworowy bez przepływomierza
klimatronik astra astra astra wycieraczki astra peugeot elektronika
zamiana przepływomierz gamepad sterownik danfoss panel
toshiba 50l7335d toshiba 50l7335d
Sterowanie silnikiem DC lewo-prawo za pomocą tranzystorów Moc silnika pralki Amica AWCE 12 DA - szczegóły