Nie podłączone masy przy głowicy. Stąd brak iskry.
Podmień przewód, może to jego wina. Jeżeli jest dobry a iskry nie ma tylko na jednym wyjściu to na 100% cewka. Iskra musi być na 2 wyjściach jednocześnie, to jest cewka z jedną iskrą jałową. We wtyczce masz +, - i sterowanie iskrą na cylindry 1-4 oraz 2-3.
Co post to bardziej beznadziejny. Nie ma tam żadnej ceweczki w aparacie!To C14NZ a nie C16NZ Nie ma tam żadnego mudułu w aparacie.Patrz uwaga wyżej. Nic nie da odczytanie kodów usterek.Co najwyżej będzie miał kod 12,z którego tak naprawdę nic nie wynika.
Nie masz sterowania na przekaznik bo immo blokuje - programowanie sterownika pomoze :) Dodano po 1 W srodku hc11f1 , wiecej powiediec nie moge , pisz na pw jak cos.
Do weryfikacji czujnik położenia wału. na YT po wpisaniu: "czujnik położenia wału korbowego" znajdziesz filmik pokazujący jak go sprawdzić. To dość typowa usterka. Jak sprawdzić coś, czego tam nie ma? Skoro jest kopułka z palcem, to X14NZ - system z czujnikiem Halla w aparacie zapłonowym. Pewnie albo sam czujnik zdechł, albo moduł zapłonowy. Miałem...
Sprawdź czujnik wału korbowego (dioda LED). Leonek, wiesz co sobie sprawdź? Ubity czujnik Halla w aparacie zapłonowym, stąd tylko raz iskra pstryknie po włączeniu zapłonu.
Typowa i naprawialna .
modul zaplonowy do wymiany
Witam. Sprawdź sobie czy masz plusa na cewce zapłonowej. Jeśli nie ma to sprawdz gdzie go odcina.
Sprawdź jeszcze raz - musiałeś rozbierać wszystko i na pewno źle poskładałeś - jakieś wtyczki albo masa
Czujnik położenia wału do wymiany pewnie ale najważniejsze zasilania na sterownik.
Cewka zasilana po stacyjce a "odczep" do zasilenia modułu cena około 100zł (na alle... taniej)
najczęściej padają moduły w aparatach zaplonowych iskra będzie a wtryskiwacza nie otworzy ,miałem tak kilka razy.
Fot 3 i 4 to poczwórny wzmacniacz ( moduł QDM) fot 5i 6 wzmacniacz sygnału czujnika spalania stukowego.
Jakie wartości kompresji? Brakuje iskry, czy kluczowania wtryskiwacza?
Skrzyżuj przewody zapłonowe drugiego i trzeciego cylindra: (zamień je miejscami na świecach)jeśli niesprawność się przeniesie- to uszkodzony jest przewód lub wyprowadzenie WN cewki( pierwotnie trzeciego cylindra), następnie zamień przewody na cewce- na świecach nie ruszaj- jeśli usterka wróci na trzeci cylinder to cewka zapłonowa. Jeśli usterka się...
a że tak spytam - rozrząd sprawdzony czy nie przeskoczony? choć iskra wtedy i tak by powinna być, ale pytanie jak sprawdzasz ten brak iskry
Popraw ładnie pisownię, to powiem co masz zrobić.
Zgadzam się z Tobą WITEK1952, były takie sytuacje. Już wcześniej napisałem, więc nie będę się powtarzał(a propos jest czy nie ma błędu czujnika wału). Co do czujnika dezaktyawcji portu - należy najpierw sprawdzić potencjometr(patrz wyżej). Dokładne jego położenie opiszę jutro jak zainstaluję progsa, bo nie chcę wprowadzać w błąd. Najlepiej pobawić się...
Podstawowa zasada Simtec-ów, to będzie pracować poprawnie tylko na czujnikach Siemensa (obecnie Continental). No i typy czujników też tam różne były, więc można zakładać że włożony nie taki jak trzeba.
Dodatkowo plus na 15 cewki po włączeniu stacyjki jest, ale jak wyłączymy, pojawia się masa (to chyba wskazuje na jakieś zwarcie ale nie wiem już gdzie szukać). Wyśpij się i pomyśl. Tak ma być. co odcina immo w takim oplu? Paliwo, nigdy iskrę. Chyba że jakieś dokładane chińskie śmieci.
Moduł w aparacie, tylko nie kupuj chińskiego, bo działa max tydzień
Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
Bierz aparat, tylko potarguj się.
Zobacz cz monowtrysk podaje paliwo jak kręcisz,jak tak to aparat i instalacja ok. Jeśli nie ma tylko iskry może być brak zasilania na cewce(przewód czarny) lub kluczowania (moduł).
Tam jest pewnie hall w aparacie zapłonowym. Jeśli nastepnym razem zgaśnie odepnij przewód od aparatu i na chwilę zewrzyj O z - , powinno być słychać wtryskiwacz i powinna być iskra z cewki. Jeśli nie będzie to raczej hall do wymiany.
Gdyby była tu opcja +1 Piwo :) A nie ma?
Jeśli to silnik 16NZ to padł moduł ma dwa człony wykonawcze jeden steruja iskrą a drugi poprzez cpu taktowaniem wtryskiwacza,dosyć częsta usterka a i nie polecam Lucasa bo często padają lepiej Helli.
ściągasz środkowy kabel z kopułki ( to takie brązowe coś na głowicy), zbliżasz na odległość 1cm do metalowych części, ktoś ci startuje i patrzysz czy strzela iskra.
Obstawiam tradycyjnie: padł czujnik Halla (w aparacie zapłonowym). Po nim nie ma iskry i zaczynają się wymiany cewek jedna po drugiej. A to droga donikąd. Oddać do fachowca, naprawdę, to najlepsza rada. i to jest najlepsza rada.
Co pokazała diagnostyka komputerowa?
a ja mam jeden :P To straszne. Masz zatem wersję "demo" silnika.
Zaczynasz nudzić, to stary ogórek i naprawia się probówką takie auta Sprawdź rezystancję ceweczki, jak dobra to wymieniaj moduł nawet w czerwone kropeczki, no i ten rozrząd sprawdziłeś
Witam Mam taki problem z astra brak iskry pompa paliwa nie chodzi kontrolka od silnika się świeci, od czasu do czasu strzeli iskra raz i koniec. Bardzo proszę o pomoc.
Świece i kable zapłonowe powinno wymieniać się regularnie. Kable zapłonowe nieraz co dwa lata...- ale kto to w Polsce robi :-( W ciemnym garażu, lub wieczorem, mnożna zastosować spryskiwanie góry silnika mgiełką(!) wody z atomizera lub spryskiwacza. Widać wtedy gdzie przeskakuje iskra.
Masz uszkodzony moduł zapłonowy (ten pod cewką)
ale świece są mokre a czy ma to związek z iskra
Słuchaj-tam się dzieją takie cuda,ze ta wtyczka co jest nałozona na wtryskiwacz (kable niebieski i czarny) lubi się wypalac,albo cofa się konektor. Możliwe też że pleciał moduł,ale wtedy iskry nie bedzie.
Sprawdź czy jest iskra podczas kręcenia. MOże ci immo trzyma
Chyba ten:
Nie masz impulsów zapłonu/iskry. Dlatego pompa nie pracuje jak kręcisz rozrusznikiem.
A o tym że iskrę masz nie tam gdzie trzeba.
Witam! Mam problem z samochodem byłem już u setki elektro-mechaników i żaden nie ma pojecia co jest z tym autem. a) z cewki ida iskry n karoserie(to nie wina cewki bo byla sprawdzona 2-krotnie wymieniona) b) potrafi zgasnac wszedzie i na każdych obrotach.Pózniej nie daje sie odpalic.(przez jakis czas) pomocy prrrrosze!!!!!!!!!!!!!!!!!:cry:
Czy auto posiada imobilajzer ? Taka czarna puszka z pieścieniem pod obudową stacyjki. kod błędu immo 84 lub 85.
moim zdaniem paliwo przymarzło:D woda w bezynie w taki mroz. . przepchaj węże sprezarką od zbiornika. bądz otworz wlot na bezyne... korek moze zamarz nie odbił i zrobiło sie pocisnienie krure nie puszcza paliw jak powinno. pzdr
Moze cewka. Sprawdz w nocy czy nie ma przebicia na przewodach WN. A w dzien popatrz po silniku czy gdzies nie oderwal sie kabel. P.S. Iskra jest slaba czy cylinder nie pracuje? Bo to dwie inne zeczy i nie moga razem wystepowac.
witam ponownie ,jest nieżle asterka zapaliła z tym że muszę ją odpalać ze wciśniętym pedałem przyspieszenia ,jak myślicie co może być tego przyczyną i chyba ma przedmuch między kolektorem wydechowym a rurą nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ na to czekam na jakieś wskazówki !!!!!
Kolego, nie sprawdzaj miernikiem, tylko kontrolką! To najważniejsze, bo miernik Ciebie oszuka. Tak samo masy i zasilania na sterowniku. Przecież to jest kilka przewodów.
Na początek zakręć butlę lpg i uporządkuj pracę na pb. Jeśli masz sprężanie na tym cylindrze,świeca ,kable nowe i jest poprawna iskra podejrzanym jest wtryskiwacz.
kontrolka silnika świeci, czy szybka miga? Jak jest iskra to moduł pod cewką jest dobry.
Jaka Astra? Fka?
Sprawdź czujnik położenia i prędkości wału korbowego. Jest to hallotron który odbiera impulsy z koła zamachowego kiedy ma być iskra
Post bardzo stary ale mysle ze jeszcze jest on bardzo przydatny. Mam w tej chwili taki sam problem z moja astra. Zdaza sie tak ze nie odpala i moge sobie krecic i krecic. To jest na 100% modul zaplonowy. Ale znalazlem na to sposob. Gdy mi astra nie chce palic to uderzam lekko w kopulke i po chwili pali na "tyk". Robie juz tak ok. 3 miesiace ale staje...
jak jeszcze masz iskrę, to nie szukaj w elektryce.
A sprawdzałeś cewkę zapłonową. Może cewka ,,poszła,, i dlatego masz brak iskry?
Masa i plus na cewce jest? Pompa podaje podczas kręcenia rozrusznikiem? wtryski się otwierają? Jeśli tak, to czujnik wału ok, jest on indukcyjny, nie Halla. Zrób kontrolkę z diody LED i sprawdź sygnał na cewkę.
zły czujnik poł wału, który najpawdopodobnie zwiera sygnał do masy, bo jak sam napisałes podłaczona a nie wsadzony i jest iskra, a wsadzony nie ma iskry.
Przeciez pisze że ma iskrę na kablu królewskim.
Jak masz na 4 fajkach iskrę to nie jest przyczyna "nie palenia". Skąd wniosek że słaba iskra?
JAki typ silnika?
Nie, zegary nie mają nic wspólnego z immobilizerem.
Witam Astra nie zapala brak iskry.Wymieniłem cewkę - pomogło na chwilę. Jak można sprawdzić ten moduł który jest pod cewką i czy ma on wpływ na brak iskry? Do czego on służy właściwie?
Witam prawdopodobnie przemiennik magnetyczny na wale korbowym lub cewka WN.
Witam Mam podobny problem brak iskry na jednej świecy pozmieniałem cewkę ta sama sytuacja Obstawiam że to może być sterownik lub jakiś kabel ze sterownika do cewki miał ktoś podobnie?
No fakt nie pomyślałem sorry
Trzeba ustalić czego brakuje do odpalenia - paliwa czy iskry.
Opel Astra 1,4 benz.gaz 1992 brak iskry. Wymieniałem kopułkę, palec, cewkę, a nawet sprawdzałem aparat zapłonowy. Iskra pojawia się tylko przy wyłączaniu zapłonu na jednej ze świec, ale podczas kręcenia iskry nie ma. Może ktoś doradzić, co jeszcze sprawdzić.
Pochwal się co było przyczyną problemu
Podobno jest sprawny bo nie mam jak tego sprawdzić. Ale są 2 i na obu brak reakcji Zasilanie na cewkę podane, nie miałem jak sprawdzić tylko masy. Dzisiaj biorę więcej sprzętu to się sprawdzi. Ale głównie to jadę szukać ECU.
Przewody tylko orginalne inne 6-12 miesięcy i złom brak iskry to czujnik hala pozdro
Okazało się że nie ma iskry..
Pierwsze co powinieneś sprawdzić to są świece czy na nich iskra jest. W mojej astrze tak było i były świece do wymiany. Następnym krokiem są przewody i cewka. Jężeli to sprawdzisz to następnym krokiem jest rozrząd. Jeżeli samochód był sprawdzany przez komputer to przestawiony rozrząd by raczej wykrył jako błąd czujnika wałka rozrządu. Jeżeli to wszystko...
no warto było pisać post z którego nic nie wynika "nie pali" to zaprowadź do mechanika, bo nie podałeś ani kodu silnika (ale mniejsza o to) nie podałeś nawet czy dostaje paliwo i czy iskra jest więc o czym rozmowa?
Ciągałeś go żeby odpalić?
Czujnik w aparacie tzw hall.
hallotron sprawdzony?
Świece zalane czy suche? Sprawdź czy jest iskra.
Wymień czujnik położenia wału. Wyczyszczenie nic nie da!
Bankowo mod€l zapłonowy - stała przypadłość
gdzie jest moduł zapłonu w aparacie? jeśli tak to objawy wskazywały by na moduł . te moduły mają to do siebie że iskra będzie lecz nie ma sterowania dawką paliwa.
Zwróć uwagę że ich nie widzi / poza pierwszą zagubioną iskrą/
Samochód zgasł w trakcie jazdy i nie chce zapalić. Brak iskry przy kręceniu rozrusznikiem.Przy przekręconym zapłonie iskra jest potem zanika:cry:
ECU nie ma nic do iskry. Opisałeś to tak, że nie wiadomo w końcu o co chodzi.
w załączniku masz jak samemu zrobić diagnostykę. Kiedyś widziałem na necie książkę z serii sam naprawiam Astra ale nie pamiętam gdzie. Ja robiłem ten test w corsie i astrze ale z lat 1996 a nie wiem z którego roku jest twoja. (może ją znajdziesz w załączniku)
Obraca się. Tak, jak pisałem wcześniej iskra nawet nie jest podawana z cewki na kopułkę.
Opel Astra 1.4 1995r. nie świeci się kontrolka silnika, nie ma iskry, nie pracuje pompa paliwa i instalacja gazowa.
Może nie wszystkie, może tylko ten od cewki. Odkręcałeś kopułkę? Palec cały?
Cewkę można sprawdzić oscyloskopem, możliwe że to właśnie ona padła, jeśli masz możliwość podmiany to spróbuj właśnie od cewki. Świece sprawdzałeś wszystkie czy jest na nich iskra, czy tylko jedną
a co zostało zmierzone?
mam pytanko .Czy cewka może robić zwarcie na moduł tzn robi się gorący a jak odpinam cewkę to stygnie. oczywiście przy włączonym zapłonie. może to być powodem braku iskry?
Jaśli miga to traci kluczyk.
witam ponownie i dzięki za expresową odpowiedz podaje paliwo i jest iskra :-(
Byłem na rozeznaniu u siebie w miescie i spotkalem sie z bardzo zroznicowanymi cenami wykonania tej naprawy ;/ niestety . Pierwszy elektryk chce za to 250 zł w tym 150 zł koszt czujnika i 100 za robocizne. Myśle ze troche przesadził z tą robocizna ale i tak jest najtanszy. U dwóch nastepnych sam czujnik kosztuje 240 zł ;/ ktoś tu pisał że czujnik sam...
Nie ma w tym momencie iskry sprawdzałem.
W astrze 1.6 pracował aż dwa dni, chyba z ryżu robiony.
GMP mam właśnie tak zaznaczony bo nawet na obudowie jest jakiś znacznik, co do cewki też nad tym myślałem ale nie wiem czy przedłużenie przewodów nie wpłynie jakoś na czas iskry.
Immo nie cięło iskry.
Zwłaszcza gaźnik w astrze 1.6 ;) Może być kwestia zapłonu ale na pewno nie USTAWIENIA zapłonu. Jak gaśnie to zapala potem od razu ? Jak nie to sprawdzić iskrę.
Witam, mam astre 1.6 8v 92r. Ostatnio były problemy z zapalaniem i wogóle z równą pracą silnika, a więc wymieniłem kable zapłonowe, kopułke i palec pod nią. samochód chodził idealnie, po 200km pojawił sie ten sam problem. Autko nie pali. świece sprawdzone - dobre są, czasami iskra zanika a czasami jes, jak już odpali to chodzi płynnie na niskich obrotach....
zabierak Co to jest i gdzie tego szukać
iskry astra astra iskry c16nz przyczyna braku iskry astra
tranzystor bc337 marshall footswitch inspekcja samochodzie
polonez abimex parkside robot koszący
Dell Optiplex 3030 AIO – migająca pomarańczowa dioda, kody błędów, zasilacz, RAM, BIOS Winbond 25Q64FVSIG Programmed SPI Firmware Chip for JVC LT-39HG48U TV – Sourcing & Flashing Guide