Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
Być może spaliło cewkę przekaźnika lampki ładowania, tak się zazwyczaj kończy usterka ładowanie w tym Isuzu. Druga kwestia to taka, że ten alternator wymaga myślenia, tam się nie da go zrobić na zasadzie "powymieniam to co na forum kazali"
Problem rozwiazany :) Tak jak mowiłem, przełozyłem koła pasowe miedzy alternatorami i ładowanie na alternatorze wynosi 14,45V na akumulatorze 14.4V na biegu jałowym bez obciążenia, po obciązeniu (właczenie swiateł i nawiewów oraz radia 14.2V) Wrzuce poradnik do internetu tak dla innych na przyszłość jak łatwo można podłaczyc alternator z inna wtyczką...
Sprawdziłem miernikiem ładowanie i alternator ładuje, ale zakres napięć jest bardzo zróżnicowany- cały czas się zmienia.
a co ma ładowanie wspólnego ze wspomaganiem jeżeli oba mają osobne paski?
a zobacz do reguratora napiecia przy alternatorze lub wymien sztotki alternatora, sprawdz przewody co są połączone do alternatora i przeczyść je oraz masę to napewno bedzie ładowanie a co do kontrolek to zobacz czy sie żarówki nie przepaliły bo tez tak mozę byc pozdro
Zacznij od pomiarów,może na początek ładowanie i pobór prądu.
jezeli bys miał uszkodzony przekaznik swiec to wywali kontrolke a ładowanie 14.1 jest ok a tak pozatym to często padaja tam alternatory
wygląda na to, że znów poszedł mostek. Możesz relamować, ale tego nikt nie uwzględni, wg mnie nierozważnie użytkujesz auto, isuzu ma to do siebie, że mostki mogą siadać co pół roku. Musisz wiedzieć, że po zapaleniu świece grzeją tu do kilku minut, co za tym idzie, nie powinno się włączać od razu świateł, dmuchawy na wysokie biegi lub co gorsza ogrzewanej...
Tylko nie wiem czy nie będzie gasł silnik lub nie będzie nim szarpało jak jest zimny Nie bedzie. To tylko dogrzewanie. Robiłem to setki razy i jedyne z czym wracały, to nieszczęsne płytki zaworowe. Elektryk mówił mi że wstawi mi przełącznik i po minucie będę sam go przełączał Ale po co, skoro to "dogrzewanie" i tak nic nie daje? Za to alternator i...
świece są grzane po odpaleniu auta do uzyskania temperatury około 30stopni. Nawet jeżeli kontrolka nie pali. ok ale czemu nie ładuje po zapaleniu 14,7 tak duzo biorą świece na krutkich trasach zimą to po tygodniu koniec z akumlatorem i nawet na kable z innego auta nie idzie odpalić ino akumlator naładować albo na po pych dziwne co????sam nie wiem co...
Witam. Otóż mam problem z w/wym. autem. Sprawdzałem chyba już wszystko lecz astra poprostu nie ładuje i nie działa obrotomierz co jest z tym powiązany. Proszę o pomoc w ustaleniu urządzenia które znajduje się w prawym słupku z przodu obok przekaznika, takie w wielkości pudełka od papierosów zielonego koloru - czy owe urządzonko jest związane z ładowaniem?...
Witam Na początku rozładowywał ni się akumulator na postoju z włączonym zapłonem a wyłączonym silnikiem . Po ruszeniu lampka alternatora gasła i było OK. Teraz Nie mam ładowania ale wskażnik obrotów działa . Przy włączonym silnniku pojawia się napięcie powyżej napięcia akumulatora o ok 0,5 V Pasek rzecz jasna napięty. Jaka może być przyczyna??
Witam posiadam własnie taka Astre jak w opisie. Problem tkwi w tym ze co jakis czas musze ładowac akumulator a jest to tak mi sie wydaje spowodowane ciage lekko jażacą sie kontrolka od ładowania. A kiedy wcisne sprzeglo to pali sie prawie tak samo jak gdy silnik jest zgaszony. Co mam zrobic by wszystko bylo dobrze?
Przez te 3 minuty silnik osiągnie 60 stopni:)
Sprawdź ładowanie akumulatora
Prawdopodobna przyczyną był alternator. Nagle padł i po wymianie powyzszy blad nie występuje. Jeśli ktoś będzie miał ten błąd proponuję dobrze sprawdzić ładowanie alternatora. Mój musiał niedoladowywac przez około 2 miesiące aż w końcu padł całkiem.
Sprawdż czy masz dobre ładowanie
Ja mam podobny problem opel corsa 1.5d silnik isuzu alternator 2-pinowy.Wydaje mi się że wina tkwi w regulatorze napięcia gdyż z niego wychodzi przewód na lampkę kontrolną.
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
Witam! Mam problem z przekaźnikiem K79 (samochód astra F 1.7 TDS 94r), na przewodzie żółto czerwonym po zapaleniu pojawia się napięcie rzędu 18-19V, Przekaźnik po chwili pracy robi się dość ciepły, podstawiałem już kilka różnych i wszystkie się robią ciepłe (stary się spalił) ładowanie na zaciskach akumulatora około 14,4V. Obrotomierz mi działa, kontrolka...
Więc podłącz to auto pod jakiś sprzęt diagnostyczny i będziesz wiedział co mu dolega kto ma ci pomóc po omacku Dodano po 3 Alternator wymieniałeś ale to nie jest powiedziane że nie mógł się uszkodzić , mógł się dostać olej z pompy vacum,weź miernik i sprawdź ładowanie
Do głowy przychodzi mi tylko złe podłączenie alternatora albo wadliwy egzemplarz.Sprawdź miernikiem czy jest ładowanie czy go nie ma.
Nie. Cisza pod maską. Po przekręceniu kluczyka jest wszystko jak należy. Wszystkie kontrolki, które powinny zapalają się i gasną, reszta gaśnie po odpaleniu auta - czasem tylko kontrolka ładowania nie zgaśnie i wtedy brak wspomagania - ładowanie prawidłowe.
Nawet jeśli uszkodził się sterownik świec i te grzeją ciągle to lampka ładowanie powinna gasnąć.
Ładowanie jest. Przewód zielony też ma przejście. Odpiołem go od altka i sprawdziłem omomierzem. Nawet sprawdzałem napięcie na obrotomierzu na zielonym kablu jest 12V podczas pracy silnika.
Elektryk twierdzi że jest w samochodzie jakaś inna przyczyna która powoduje że pada ładowanie czy to możliwe?
Kable sprawdze wizualnie,ale ładowanie to już nie dam rady:) Czyli nic nie sprawdzisz. Proponuję wizytę u fachowca. Będzie taniej.
Witam. Nowy post dlatego, że nie znalazłem odpowiedzi na pytanie. Nie świeci kontrolka ładowania. Kiedy rozłączę wtyczkę 4 pinową świeci, czyli żarówka sprawna. Niedawno padł regulator napięcia i już wtedy nie świeciła po podłączeniu. Po wlutowaniu nowego regulatora, kontrolka dalej nie świeci. Ładowanie jest, mierząc napięcie na akumulatorze, wzrasta...
No dobra, ale czemu na uszkodzonych diodach jest ładowanie jak należy to po pierwsze. Po drugie jest to już drugi alternator - pierwszy wziąłem po regeneracji, ale walnęli się i założyli mi 70A, nie mieli 100A na stanie, więc go wymontowali i założyli mój po regeneracji - i jest to samo. To co taki zbieg okoliczności że diody uszkodzone w 2 sztukach?...
Tak może będzie lepiej je sprawdzić. Ale, żeby to zrobić to masz trochę roboty i olej trzeba spuścić z silnika bo tam za alternatorem jest pompa hamulcowa smarowana olejem z silnika. Więc lepiej może zrobić pomiar miernikiem najpierw. Przewód minusowy do masy a plusowy do niebiesko-białego a potem do plusowego od akumulatora. Jeśli różnica będzie tych...
Posprawdzaj sobie te połączenia dokładnie ,czy się gdzieś nie grzeją przewody podczas kręcenia ,bo często zdarza się ,że w samych oczkach przewodów ,lub klem śniedzieje,ewentualnie sprawdzic ładowanie ,a wtedy dopiero wymieniac ,akumlator lub rozrusznik,ale mi to wygląda na akumlator ,bo po czasie kręcenia traci moc.
Witam, mam ten sam problem z tym że w silniku benzynowym 1.4 16v. A mianowicie po przekręceniu kluczyka na 2 poziom nic się nie świeci (żadne kontrolki), a jak odpalę i mam zaciągnięty ręczny to obrotów mi nie pokazuje, zdejmę ręczny i pokazuje, a poza tym cały czas ładowanie się świeci po zapaleniu silnika. ? Co to może być...?
Przyczyną powstania zbyt niskiego napięcia na D+ jest uszkodzenie jednej z trzech diód, przez które jest wyprwadzana informacj na kontrolkę ładowania. Poprzez tę samą kontrolkę następuje równierz wzbudzenie alternatora. Natomiast powodem ładowania napięcia 13,8V może być sam regulator napięcia, brakdobrej masy na alternatorze lub zaśniedziałe końcówki...
Witam, od ponad miesiąca walczę ze sterownikiem pompy w tym aucie. Problem polega na tym, że cały czas przepala stabilizator napięcia 9V L7809. Sprawa wygląda tak, że po jego wymianie auto pali od strzała i pracuje poprawnie przez chwilę po czym obroty zaczynają falować aż w końcu po jakimś czasie silnik gaśnie i rzuca palenie i wyrzuca błąd zaworu...
Coś mi się wydaje że świece żarowe się nie wyłączają. Jak się nie mylę to te isuzu grzeją świece jeszcze po odpaleniu do chyba 40st temperatury silnika. Może być że jakiś czujnik temp za to odpowiedzialny padł i mówi elektronice że jest zimno a elektronika się posłusznie słucha i włącza świece.
Witam, wczoraj przestał działać mi obrotomierz po wcześniejszym wjechaniu w kałuże. Dziś sprawdziłem ładowanie alternatora, ewidentnie nie ma ładowania 11v. Jak myślicie szczotki? może coś nie łączy, lub kostka... Kontrolka ładowania nie świeci się świec też nie podgrzewa. Jak myślicie, proszę o opinie. Wiadomo bez elektromechanika się nie obędzie.
No to pomierzyłem, nie mam pewności na ile poprawnie dokonałem pomiaru, więc postaram się wszystko napisać co robiłem. Po pierwsze, odłączyłem przewody i na zimnym silniku, multimetrem sprawdziłem oporność czujnika temp. silnika - wyszło mi 6.6Ω (multimetr nastawiłem na 20K Ω) Po drugie, odpaliłem silnik i poczekałem 7 minut, w tym czasie...
Sprawdz jaki jest pobór prądu przy wyłączonych odbiornikach i stacyjce max 20-30mA jeśli więcej to trzeba szukać (radio ,alarm itp) stan paska klinowego i naciąg Po uruchomieniu auta włacz swiatła dmuchawę i sprawdz ładowanie powinno być około 14V jeśli jest inaczej sprawdz napięcie na zacisku + alternatora i akumulatora powinno być identyczne jeśli...
Witam, Wyjechałem w trasę i po 40 km silnik się zatarl... Wiec postanowiłem na szybko wsadzić nowy (używany) Ok. 110000km alternator dałem ze starego silnika. Auto odpalił na strzał 0 problemów. Po 300km zaczęły dziwnie światła podskakiwac radio zaczęło szumic auto tracilo moc po 40kolejnych km juz ledwo się świecił licznik tez itd. Stanąłem na parkingu...
Witam wszystkich. Szukałem odpowiedzi w związku z moim kłopotem ale niestety nie wynalazłem nic podobnego więc piszę. Problem dotyczy opla astry z 2005 roku z silnikiem isuzu 1,7 i alternatorem HITAHI. A więc padł mi alternator. Brak ładowania, po rozebraniu wzrokowo widoczne uszkodzenie mostka (wywalona dioda) Miałem używany drugi, który przed montażem...
Dogrzewanie pobiera dużo prądu ale działa tylko na postoju a jak jedziesz to już nie działa (no chyba że znowu się zatrzymasz np, na światłach) ale to nie jest powodem rozładowywania się akumulatora.Widocznie kupiłeś jakieś stare padło które jest zasiarczone i nie trzyma prądu. rano jak zapalam go to słychać przekaźnik z prawej strony koło drzwi jak...
Witam Od razu napiszę, że czytałem inne tematy dotyczące tego problemu i niestety żaden nie okazał się pomocny. Problem polega na tym, że nie gaśnie mi lampka od ładowania + jeszcze jedna z wykrzyknikiem w kółku. Od około tygodnia falowały mi obroty czyli wina alternatora niby ok ale 2 dni temu jechałem moją astrą i nagle zapaliły się lampka od ładowania...
Sorry, że podepne sie pod temat ale chodzi o to samo auto. Otóż mam taki problem kiedyś tam zapalało mi sie ładowanie w trakcie jazdy(brak ładowania)( po przygazówce na 4tys obrotów gasła kontrolka powiedzmy na jakies 5 minut jazdy). . Oddałem auto do elektryka; wymienili mi mostek prostowniczy i regulator. Minęły 2 miesiące objaw: wspomaganie włączało...
Witam! Posiadam Opla astre F kombi 94r silnik 1,7 DTI isuzu. Od pewnego czasu męczę się ciągle z grzaniem świec i przekaźnikiem od świec. Kupiłem już 3 przekaźniki i żaden z nich na moje oko nie działał do końca prawidłowo, albo szybko ulegały uszkodzeniu. 2 dni temu rozładował mi się nowy akumulator. Ładowanie jest odpowiednie. Najprawdopodobniej przyczyną...
Witam. Przepaliła mi się przewód prowadzący od alternatora do AKU i przywierał do masy. Po naprawieniu przewodu mam następujący objaw: Po odpaleniu nie ma adowani i obrotomierz an zero. Po przegazowaniu do około 3500obr słychać kliknięcie przekaźnika i gaśnie kontrolka ładowania i pojawiają się obroty. Napięcie na na biegu jałowym 14.5V - przy zwiększaniu...
Witam! Problemy zaczęły się po wymianie alternatora. Jak zwykle sprawdzałem stan naładowania aku i stwierdziłem niestety upływnosc na poziomie 0,3mA. Sprawdziłem wszystkie obwody wyjmując kolejno bezpieczniki, w ten sposób nie znalazłem nic. Po wypięciu kabla zasilania alternatora oraz wiązki 4 kabli dochodzących upływność 0,00mA. Dałem alternator do...
Witam mam do was pytanie? Wiec zaczniemy od tego; Autko Asterka zaczęła ciężko odpalać Myślałem ze to swiece żarowe są przyczyną swiece sprawdzone wszystko ok.Pomyślałem doszedłem do wniosku że przyczyną może być długo nie wymieniany filtr paliwa.Wymieniłem go oczywiście dosyć brudny był lecz to nic nadal nie dało.Przy odpalaniu były też dziwne obiawy...
mam od roku Astrę 1,7 dti Isuzu 2002 problem polega na tym ze pewnego dnia padł mi akumulator. jako ze był juz stary zacząłem od wymiany. nie pomogło ten nowy tez wykorkował po kilku dniach jazdy. mechanik zaczął od wymiany paska. może trochę było lepiej ale od razu polecili wymianę alternatora. rzeczywiście od początku regulator napięcia nie był najlepszy...
Jak na 13,5 v to troszkę za małe to ładowanie. Dodano po 2 Na prawym słupku drzwi przednich.
Witam. Nie mierzyłem na D, jedynie ładowanie: stary 14,27 V, a nowy 14,43 V.
Powyższe rozwiązanie nie zdaje egzaminu, ponieważ alternator się nie wzbudza i nie ładuje.
USB ,wywsuwasz bardzo dziwne teorie. Co do tej astry,to jeżeli z silnikiem isuzu,na 100% do roboty alternator,padły diody prostownika glównego.
astra isuzu ładowanie akumulator isuzu ładowanie astra isuzu
volvo silnika stopnie wyprzedzenie cyfrowy skala odbiornik
zawiercie kosztowy zawiercie kosztowy
Wymiana spalonego modułu procesora Lenovo Legion 5 Schematy myjek ultradźwiękowych: komponenty i zasada działania