Przecież tam trzeba skrobać wkrętakiem zawsze nagar. Żaden dezodorant nie ruszy tego chyba że Karcher. Dlatego to kosztuje.
Przeczytaj to co ci podałem.
Jak dymi po odpaleniu to uszczelniacze, jak dymi gdy popracuje 10-15 minut na wolnych obrotach to pierścienie. Pierścienie możesz sprawdzić robiąc próbę olejową. Fabryczna norma sprężania to 14-16 barów.
Czy wie ktoś jaką rolę pełni rurka wychodząca z osłony kolektora wydechowego, oznaczona na zdjęciu strzałką?
Umów się z firmą regenerującą że dorzucisz im kaucję do ceny zregenerowanego a swój odeślesz po wymianie i tyle.
A kolega to podcisnienie to dobrze wpiol, bo znajac zycie odpinal go od strony kolektora:P, spradz to podcisnienie ma isc bezposrednio do kolektora ssacego nie zadnego elektrozaworku:P:P
Olej pewnie dostał się do kolektora ssącego.
Odpal niech sobie pracuje na wolnych i naginaj wszystko co się da i jest podłączone do kolektora
Hej, Miałem podobnie, ale zamiast trakcji świecił się check engine, obroty max do 3000, auto wpadało w tryb awaryjny. Wtedy faktycznie pomogło czyszczenie zaworu EGR. W tych samochodach ekologia to porażka. Zdjęcie tego zaworu wraz z rurą dochodzącą do kolektora ssącego to niezbyt wymagająca praca. Ja pokusiłem się dalej, żeby zdjąć kolektor oraz oddzielić...
1 wyczyść silnik krokowy możliwe że się zacina http://astra.autokacik.pl/technika/napra... 2 sprawdź czujnik temperatury (ten co daje sygnał do komputera) (znajdziesz go w okolicach kolektora dolotowego) 3 jeśli w czasie pracy zapala się kontrolka z silnikiem i błyskawicą to sprawdź kody błędów http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht...
dla pewności - jest tam poprzeczka żebrowana przylegająca do kolektora ssącego oraz taka rurka. jedno i drugie jest połączone z (jak się domyślam) siłownikiem. czym mam poruszać aby rozruszać klapki? tym wężykiem czy tą zebrowana poprzeczką?
No tak, Astra H 1,7 CDTI (100KM), Z17DTH.
Uszczelkę kolektora ssącego sprawdź bardzo dokładnie. Robiłem identyczny przypadek.
Xep to jak się nie mylę to ZFR5F( jak się mylę to mnie poprawcie). Kiedyś przez ten błąd ubilo 2 cewki Dodano po 3 Należy Jeszcze sprawdzić szczelność kolektora ssącego. Bo jeżeli np gumki pod wtrskiwczami będą nieszczelne lub gdzieś lewe będzie na kolektorze to też będzie zapłon wypadał.
Jedyne usterki regulatora ciśnienia z którymi się spotkałem, to uszkodzenie membrany, paliwo leci wtedy wężykiem podciśnieniowym bezpośrednio do kolektora ssącego i zalewa silnik.
To są węże odmy, cienki idzie do kolektora ssącego Jak króciec przy pokrywie zaworów się ułamał, to trzeba ją wymienić, albo zawieźć komuś, kto spawa aluminium
Ma sobie tykać ,jest to elektrozawór odpowietrzenia kanistra [opary paliwka są kierowane za jego pośrednictwem do kolektora ssącego i poddawane RECYKLINGOWI (bardzo ładne słowo) :D ]
witam,,,,,,, miałem coś takiego kiedyś w silniku 1,4 16v, i jeżeli budowa kolektora ssącego jest podobna do twojego,czyli składa się z 2 części -tak myśłę,bo nie widziałem go,to istnieje prawdopodobieństwo,że to może być to , a mianowicie w kolektorze jest wstawka do zawirowania powietrza i ona jest przynitowana.Okazało się że po prostu nity się poluźniły...
nazwa poprawna. z tego co pamiętam reguluje klapą w obudowie f. powietrza /ciepłe, zimne/. nie podłączony jeden z wężyków do tego zaworka powoduje dostawanie się "lewego" powietrza do kolektora ssącego /nie równe obroty jałowe/. jak się mylę to mnie poprawcie.
Proponuję sprawdzić stan tłumików,połączeń oraz pierścień ślizgowy.Widoczne czarne ślady okopcenia na układzie wydechowym świadczą o jego nieszczelności.Tłumik końcowy na czas próby szczelności można zatkać i na pracującym silniku sprawdzić skąd wydobywają się spaliny.Osłonę kolektora wydechowego zdjął bym dopiero wtedy gdy w jej okolicy występują przedmuchy...
Ta uszczelka nie ma bezpośredniego styku z benzyną, a jedynie z mieszanką. Paliwo jest rozpylane przez wtrysk na przepustnicę i stąd zasysane z powietrzem do kolektora ssącego. Może cieknie ci z króćca paliwowego lub przewodu. Co do mocy to efekt taki mogą powodować np.przewody zapłonowe lub świece.
Wykręć zawór EGR ( to ten bączek na środku kolektora dolowego), będzie ci potrzebny kucz nasadowy torx albo równie dobrze nasadowy 8mm. Wyjmij do góry i zobacz czy bardzo tloczek zawalony sadzą. Pasowało by też sprawdzić jak ciągnie vakumpompka, często problem w niej.
Jak odłączysz akumulator nic nie powinno się stać .
Błąd p0243 w tym silniku może być wygenerowany przez wiele czynników. Poza ewidentnymi przypadkami typu nieszczelność układu czy uszkodzenie turbiny , najczęstszą przyczyną z mojego doświadczenia jest zapchanie substancjami smolistymi układu dolotowego a w szczególności zaworu egr, klap zawirowań, czujnika ciśnienia i tej rury metalowej idącej do kolektora...
Ewidentnie problem leży w spalaniu mieszanki (charakterystyczne "pyrkanie" w wydechu, to dopalanie niespalonych części w układzie wydechowym. Sprawdź cewki zapłonowe. Być może któraś sekcja "pada" i stąd problem. Ponadto należy sprawdzić uszczelki kolektora dolotowego, czy przypadkiem nie ma uszkodzeń/ubytków i nie zasysa "lewego" powietrza (choć w...
czujnik ciśnienia paliwa umieszczony za filtrem paliwa pokaż go w astrze g 2,0dtl stan świec i przewody WN no comments
Nom ma rację. A zmienny sygnał z sondy na poziomie kilku Hz (w dodatku qasi prostokątny) bierze sie z : 1Pojemności pomiędzy przepustnicą a sondą lambda. Sondy są w różnych miejscach o jasne jest ze im dalej od kolektora wydechowego tym dłuższe czasy odpowiedzi 2. Sondy przeważnie mają wąskie pasmo pomiarowe i w związku z tym sterowniki paliwa (czy...
Witam! też miałam problem z twinportem w astrze.Odwiedzałam różnych mechaników każdy sugerował zmianę kolektora lub podciągnięcia napięcia które pomagało na chwile . W Krakowie znalazłam mechanika który zaproponował mi usunięcie błędu poprzez zamontowanie jak to nazwał mechanik zestawu naprawczego, który ustawia klapki w odpowiedniej pozycji co zajęło...
Czy po tym kłopotliwym odpaleniu nie podśmierduje delikatnie benzyną? Pisałeś, że kable masz z rurkami, ale czy przy samej głowicy są rurki osłaniające końcówki kabli(te orurkowane). Często kable mają przebicie, które jest niewidoczne właśnie poprzez rurki osłonowe wystające z głowicy. Gdy miałem głowicę(od 16N) właśnie z rurkami(świece na klucz 16mm...
Jak juz napisalem - czesc teoretyczna byla raczej opisem tego ze mozna sonde po katalizatorze zaemulowac i jak to zrobic. Nie polecam wstawiania uzywanego katalizatora - bez wzgledu co mowi sprzedawca to loteria co przy tej cenie uzywki jest chore. Co do odpowiedzi na pytanie czy da sie jezdzic - nie wiem jak dziala PCM w Oplu - jesli brak poprawnego...
Witam, pomóżcie mam problem z oplem astra 1.6 16V 03 silnik Ecotec (nr. Z16XEP) podczas jazdy szarpie silnikiem nie zawsze ale najbardziej podczas gwałtownego dodania gazu i przeważnie na niższych obrotach 1.5-2.5 tys.obr.dalam go do serwisu komputer wykryl zespol klap zawirowan,wymienilam kolektor a on dalej szarpie.co mam robic dzieki z gory
Jak to jest uszkodzony kolektor dolotowy ? Pękł ?
jak sprawdzić czujnik kolektora cod 34 sprawdzałem czy nie ma zwarcia z masa nie ma .Na wolnych obrotach szarpie , kuleje
Wężyk podciśnienia reduktora po zgaszeniu odpiąć od kolektora i końcówkę do słoika z wodą z płynem do naczyń i obserwować czy tworzą się bąbelki. Podobnie można zrobić z wtryskiwaczami.
Jeszcze jutro spróbuje podmienić sondę przed katalizatorem i zobaczę jakie będą reakcje bo to już ostatnia moja deska ratunku. Bo ci fachowcy w serwisie chcą wymienić pół sinika i tak nie wiadomo czy będzie lepiej. Najlepsze jest to że jak zapytałem czy jeśli po wymianie tego kolektora będzie nadal problem to czy zwrócą mi kasę to zamilkli czyli odpowiedzi...
Dzięki Panowie za pomoc! Pytanko - skąd można pobrać taką dokumentację? Mam jeszcze innym problem z kolektorem ssącym (nie wiem czy powinienem zakładac osobny temat) nowy kosztuje majątek. Na moim kolektorze jest oznaczenie 55503129 (na naklejce) oraz wytłoczony numer 55569989. Nie wiem dlaczego są dwa inne numery? Znalazłem coś takiego na aukcji, czy...
I pojeździłem z odpiętą wtyczką objawy te same. sigwa18 to mówisz o szczelności uszczelki kolektora wydechowego bo sonda jest w kolektorze to co zmienić uszczelkę kolektora?
A ja bym podszedl do tematu inaczej. Co trzeba zrobic by zagotowac plyn w silniku zimą? Chyba z godzine stac z włączonym silnikiem. Przy normalnej jeździe nie ma możliwości, żeby tak temp poszła w górę by uruchomiła wentylator. Niesprawna/uszkodzona pompa - możliwe. Wina kolektora - bzdura.
Napewno lata swoje robią i reduktor do wymiany/regeneracji. Ten problem z gaśnieciem jest na zimnym silniku czy też na ciepłym? W zasadzie nie powinno być problemu bo przecież odpalasz na benzynie - a jak gaśnie to możliwe że mu gaz leci do kolektora dolotowego z reduktora i się musi przepalić. SPrawdź czy awaryjnie na LPG odpali w takim przypadku....
Witam masz uszkodzony sterownik silnika. W sterowniku uszkadza się połączenia. Do pewności zrób zdjęcie sterownika silnika. Sterownik silnika znajduje się od skrzyni biegów koło kolektora silnika.
standard w XEP ,uszkodzony czujnik połozenia klap kolektora
Witam. Mam w sumie identyczny problem tyle że na LPG. Mój problem polega na tym że na LPG pokazuje mi się check błąd P0130(na początku za niskie napięcie sensora o2 później zawyskie napięcie sensora o2), na beznzynie gaśnie, tzn jak odpalam samochód i przełączy się na LPG to za chwile pojawi check z błędem P0130, jak przerzucę na benzynę check nie zgaśnie,...
Miałem wczoraj taki przypadek w Z14XEP. Zapisywał DTC P0170 i P0171. Problem leżał po stronie oberwanego cięgna klapy kolektora ssącego. Sprawdź może klapy na kolektorze.
Zużyty potencjometr TPS, lewe powietrze - uszczelka kolektora - serwo, podwieszający się EGR. Jest tego trochę. Wpierw trzeba popatrzeć w parametry - podciśnienie w kolektorze na biegu jałowym, oraz kąt otwarcia przepustnicy - czy ma stałą wartość.
To było z 15 lat temu. Masę (4mm2) doprowadziłem pod śruby które były, ale szczególnie chyba komputer ją tracił bo jest zamontowany obok kolektora wydechowego, a blok aluminiowy i pewnie się utlenił. Sam silnik pewnie masę miał bo rozrusznik kręcił normalnie i ładowanie też było ok.
Odgrzeję kotleta... Zafira A 1.8 116KM X18XE1 Taka sama sytuacja u mnie. Po odpaleniu dławi się, szarpie. Jak się odrobinę nagrzeja to lepiej ale też się przydusza, szarpie przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem (wszystko w granicach 1400 - 1800 obrotów). Na trasie powyżej 1800 obrotów idzie super. Błędów nie wyświetla, po podłączeniu pod kompa charakterystyki...
Witam, Zaczęło się od tego że miałem pękniętą membrane (syczał silnik, falowały obroty itd), kupiłem na allegro wymieniłem i niby ok ale silnik zaczoł brac olej... Kupiłem cały zawór odmy pobór oleju pozostał lekko zasysało powietrze do silnika... Gumka w tym całym zestawie jest dość sztywna... wymianiełem na tę z allegro cieniutka i miękka... ale dalej...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Sprawdz szczelność kolektora dolotu.
To w tej wersji by nie było tego czujnika? To jest twinport - zmienna faza kolektora dolotowego.
astra osłona kolektora wymiana uszczelki kolektora astra ciśnienie kolektora
silnikiem logic drive scania programować schemat ne5532
pralka samsung zawiesza pralka samsung zawiesza
Olej w kanale dolotowym BMW X3 E83 N46B20B - przyczyny i rozwiązania Luźny wężyk podciśnienia w Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS - gdzie podłączyć?