Przecież tam trzeba skrobać wkrętakiem zawsze nagar. Żaden dezodorant nie ruszy tego chyba że Karcher. Dlatego to kosztuje.
A kolega to podcisnienie to dobrze wpiol, bo znajac zycie odpinal go od strony kolektora:P, spradz to podcisnienie ma isc bezposrednio do kolektora ssacego nie zadnego elektrozaworku:P:P
Odpal niech sobie pracuje na wolnych i naginaj wszystko co się da i jest podłączone do kolektora
Olej pewnie dostał się do kolektora ssącego.
Bo żeby prawidłowo wywalić klapy trzeba mapę powietrza i zapłonu zmodyfikować, w mt35e lepiej kolektor wymienić.
Teoretycznie mogło coś się dostać poprzez kolektor ssący do silnika,ale to duży znak zapytania.
Przeczytaj to co ci podałem.
Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.
Ociz, a nie patrzałeś czy nie przybyło oleju na bagnecie i czy nie wonieje benzyną? Miałem kiedys tak, pekła membrama w regulatorze ciśnienia i waliło szlauchikiem do kolektora.
Naprawiles już ten samochód? te kawałki podobne są zupełnie do niczego. Nie ma tam dysz kierunkowych do gazu? Ewentualnie wciągnął coś egr, albo po prostu świecą się rozpadła.
Jak dymi po odpaleniu to uszczelniacze, jak dymi gdy popracuje 10-15 minut na wolnych obrotach to pierścienie. Pierścienie możesz sprawdzić robiąc próbę olejową. Fabryczna norma sprężania to 14-16 barów.
Umów się z firmą regenerującą że dorzucisz im kaucję do ceny zregenerowanego a swój odeślesz po wymianie i tyle.
Zapewne klapki w kolektorze...
Sprawdź jeszcze przewód podciśnieniowy do wspomagania hamulców (serwa). Przetarty, poluźniony, gumka w serwie pęknięta/sparciała? Szczelność dolotu. Jeżeli to 16V czy nie był zdejmowany kolektor ssący?
Kolego Ardzio05 podał byś mi namiary na fachowca który zajmował Ci się regeneracją kolektora ;]
witam,,,,,,, miałem coś takiego kiedyś w silniku 1,4 16v, i jeżeli budowa kolektora ssącego jest podobna do twojego,czyli składa się z 2 części -tak myśłę,bo nie widziałem go,to istnieje prawdopodobieństwo,że to może być to , a mianowicie w kolektorze jest wstawka do zawirowania powietrza i ona jest przynitowana.Okazało się że po prostu nity się poluźniły...
Kupujesz dysze wtryskową LPG, wiercisz dziurę w kolektorze i ją podłączasz a do niej wężyk nanometra. Nie ma znaczenia w którym miejscu podepniesz wężyk na kolektorze, możesz dac w na wężu między kolektorem a intercoolerem.
O ma gaz, i nie wozi wiele w zbiorniku. Ne wiem czy widziałeś w parametrach, ECU widzi poziom paliwa w baku.Więc wydaje mi się, że chwilą gdy ECU stwierdzi wypadanie zapłonów, a stwierdzi też to, że w baku jest posucha, to konkluduje że owo wypadanie jest właśnie kwestią tego. Mnie się wydaje, ze nie domyka się któryś zawór, bo z chwilą jak silnik traktorował,...
Złącze czujnika stukowego jest pod górną częścią kolektora, dopiero po zdjęciu widać
Ktory czujnik wymieniles? Ktory rok astry? Astra F czujnik ma niebieski za kolektorem ssacym od ECU a drugi u gory od wskazowki. Pozdrawiam!
1 wyczyść silnik krokowy możliwe że się zacina http://astra.autokacik.pl/technika/napra... 2 sprawdź czujnik temperatury (ten co daje sygnał do komputera) (znajdziesz go w okolicach kolektora dolotowego) 3 jeśli w czasie pracy zapala się kontrolka z silnikiem i błyskawicą to sprawdź kody błędów http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht...
Problem z klapami wirowymi w kolektorze ssącym.
no to wygląda że będzie działać chyba ze grzyb sie przytnie albo faktycznie zawalony kolektor da sie we znaki
Gdybyś sobie zdał sprawę z głupoty jaką napisałeś to byś sie zapadł pod ziemię. OK TYLKO CZEMU AUTOR POSTU PISZE ŻE : szczelność serwa i przewodu dochodzącego sprawdzona Podyskutuj jeszcze trochę. Tam jest jeden moduł wzmacniacza iskry dla wszystkich cylindrów - czemu miały nie działać tylko dla 4-go? Vectra b (x16sz) to nie to samo co Astra c18nz....
standard w XEP ,uszkodzony czujnik połozenia klap kolektora
I pojeździłem z odpiętą wtyczką objawy te same. sigwa18 to mówisz o szczelności uszczelki kolektora wydechowego bo sonda jest w kolektorze to co zmienić uszczelkę kolektora?
Integrator zrobił 128 kroków, czyli teoretycznie skończył się zakres regulacji dla pracy sondy.Możliwe przyczyny to dziura w kolektorze ssącym,niskie ciśnienie paliwa, uszkodzony przepływomierz.
Okolice wtrysku, kolektor ssący, na jednym przewodzie, wsuwany konektorek.
Dolot suchy? Przyjżyj sie odmie czy nie wyrzuca za duzo oleju w kolektor.
Uszczelkę kolektora ssącego sprawdź bardzo dokładnie. Robiłem identyczny przypadek.
Obawiam się że mechanicznie nie jest "ok". Dodano po 4 Najlepiej podepnij analogowy vacuometr i zobacz czy ci ten czujnik kłamie czy faktycznie jest tak marnie z ciśnieniem. Czujnik nie kłamie. Rozrząd się rozjechał - czerwony kolektor wydechowy :)
Wymienić na nowy / używany
Przepraszam za lamerskie pytanie, ale czy opel astra I 1.6 16V ma kolektor plastikowy?
Sprawdz szczelność kolektora dolotu.
mam instrukcje obsługi
Zobacz odczyt sondy i podcisnienia w kolektorze.
Jak to jest uszkodzony kolektor dolotowy ? Pękł ?
witam Miałem ten sam problem w Astrze. Niekoniecznie trzeba wymieniać kolektor ssący. W moim przypadku wystarczyło wyczyścic siłownik, który steruje tymi klapkami od kolektora ssącego. koszstowało mnie to 80zł, a nie 2000zl, jak powiedzieli w ASO
po zgaśnięciu kontrolki świece grzeją na zimnym przez trzy minuty,w miare nagrzewania silnika coraz krucej.na swiecach powinno być napięcie akumulatora,pod obciążeniem będzie niższe. przewód od filtra do turbiny potem na chłodnice ładunku i dopiero do kolektora,średnica ok 50mm.
witam mam pytanko czy przełożenie kolektora ssącego od astry 2.2 do 2.0 ma jakis sens chce troszkę poprawić moc tego wozidelka. Szukałem jakiegoś podobnego tematu ale nic nie znalazłem z góry dzięki
Proponuję sprawdzić stan tłumików,połączeń oraz pierścień ślizgowy.Widoczne czarne ślady okopcenia na układzie wydechowym świadczą o jego nieszczelności.Tłumik końcowy na czas próby szczelności można zatkać i na pracującym silniku sprawdzić skąd wydobywają się spaliny.Osłonę kolektora wydechowego zdjął bym dopiero wtedy gdy w jej okolicy występują przedmuchy...
Wygląda nieźle. Nie wiem dlaczego gazownicy nie stosują tego rozwiązania tylko wiercą kolektory jak popadnie.
Jedyne usterki regulatora ciśnienia z którymi się spotkałem, to uszkodzenie membrany, paliwo leci wtedy wężykiem podciśnieniowym bezpośrednio do kolektora ssącego i zalewa silnik.
Czy wie ktoś jaką rolę pełni rurka wychodząca z osłony kolektora wydechowego, oznaczona na zdjęciu strzałką?
Zdejmij pokrywę i popatrz w kolektorze dolotowym.
Wspominali....
Miałem wczoraj taki przypadek w Z14XEP. Zapisywał DTC P0170 i P0171. Problem leżał po stronie oberwanego cięgna klapy kolektora ssącego. Sprawdź może klapy na kolektorze.
okazało się ze to była uszczelka pod kolektorem...
Z16XEP nie ma przepływomierza.Te dwa przewody to czujnik temperatury zasysanego powietrza.Do obliczenia dawki korzysta z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym i jeszcze paru parametrów.Pozdrawiam.
nie zawory EGR a poprzecierane szlauchiki. Poza tym nie widziałem jeszcze w DTH padniętej duchawki, to nie ten syf co TDI. Jak nie ciągnie to albo przepywka, albo nie dziala EGR, albo problem z klapami zawirowania, a najczęsciej to zawalony kolektor ssący czarnym szmolcem.
No tak choć u mnie nie ma kompletnie spadku mocy żadnego. Sprawdzę ciegno od klapek na kolektorze.
To w tej wersji by nie było tego czujnika? To jest twinport - zmienna faza kolektora dolotowego.
Xep to jak się nie mylę to ZFR5F( jak się mylę to mnie poprawcie). Kiedyś przez ten błąd ubilo 2 cewki Dodano po 3 Należy Jeszcze sprawdzić szczelność kolektora ssącego. Bo jeżeli np gumki pod wtrskiwczami będą nieszczelne lub gdzieś lewe będzie na kolektorze to też będzie zapłon wypadał.
Czyli masz gdzieś nieszczelność, wcześniej była mała że gwizdało ale po przygazowaniu rozszczelniło się na tyle że wywala P0171. Posprawdzaj wszystko co ruszałeś przy wymianie kolektora.
No tak. To jeszcze sprawdź kolektor czy np serwo nie dziurawe lub jego połączenie. Bo chyba idzie na czwarty gar. Klapki w kolektorze dobre?
sprawdz dobrze układ zapłonowy kolejnosci no i nieszczelnośc kolektora
jest w kolektorze ssącym pod korpusem przepustnicy w okolicy alternatora!!!!!!!!!!!!
Okazało się ze w tym aucie była robiona głowica i ktoś założył zła uszczelkę pod kolektorem:)
Sprawdź sobie jeszcze czujnik podciśnienia kolektora.
W kolektor są wkręcone wkrętki,a dysze masz w listwie wtryskowej.
A ja bym podszedl do tematu inaczej. Co trzeba zrobic by zagotowac plyn w silniku zimą? Chyba z godzine stac z włączonym silnikiem. Przy normalnej jeździe nie ma możliwości, żeby tak temp poszła w górę by uruchomiła wentylator. Niesprawna/uszkodzona pompa - możliwe. Wina kolektora - bzdura.
Witam masz uszkodzony sterownik silnika. W sterowniku uszkadza się połączenia. Do pewności zrób zdjęcie sterownika silnika. Sterownik silnika znajduje się od skrzyni biegów koło kolektora silnika.
Tak wlasnie zrobilem. Kasa oddana lecz nastepna diagnoza jeszcze lepsza kolektor ssacy koszt 3000 zl.
Tak można. Wiesz dlaczego to jest wskazane? Nie tylko dla tego że mogą wpaść do kolektora.
A zasilanie DISa w ogóle jest? Bo skoro upaliły się kable, to pewnie razem z cienkimi masowymi, przykręcanymi w okolicy kolektora.
A czy moze byc to spowodowane zla praca klap w kolektorze ssacym?
manifold absolutly pressure czujnik cisnie nia w kolektorze
Ma sobie tykać ,jest to elektrozawór odpowietrzenia kanistra [opary paliwka są kierowane za jego pośrednictwem do kolektora ssącego i poddawane RECYKLINGOWI (bardzo ładne słowo) :D ]
Kolektor ssący. Wymienić.
Zastosuj zawór z forda lub astry G , mają taką logikę jakiej potrzebujesz.
A czy ktoś czyścił w silniku X17DTL? Bo jak patrzę to chyba turbo trzeba by zdjąć bo nie wyjdzie?
Jak odłączysz akumulator nic nie powinno się stać .
Albo problem w wtryskiwaczem lub przedmuchana uszczelka pod kolektorem.
Wyczyść kolektor dolotowy zero reakcji Dodano po 2 To jeszcze zapytam o Stosunek pulsów zaworu elektromagnetycz nego regulacji poziomu zawirowania: normalne, że cały czas jest 0 ? Wyczyść Dodano po 23 Z tego co wiem klapy zamkniente na chwile mają za zadanie zwiększyć chwilowe ciśnienie poto rzeby czujnik doładowania widział większe chwilowe ciśnienie...
Wlej tak kapkę benzyny do kolektora.
Poza elektryką , bardzo często powodem wypadania zaplonów na jednym cylindrze jest uszkodzona uszczelka pod kolektorem ssącym
Nie sugeruj się opisem z aukcji, to nie ma nic wspólnego z turbiną, to podciśnieniowy nastawnik klap gaszących w kolektorze dolotowym.
Serwo masz przy pompie hamulcowej.Gruby przewód plasikowy idzie do kolektora ssacego.
W 2 gen nie ma wtrysku. Widzę dwa wyjścia - albo przeliczanie czasu z wtryskiwacza benzynowego (sterownik nadal go generuje mimo pracy na gazie), albo pomiar podciśnienia w kolektorze ssącym. Obie metody są raczej szacunkowe.
na kolektorze ssącym na IV jest króciec serwa hamulców, sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza
Pierwsza kolumna, wskazanie 5 (podciśnienie w kolektorze)- wartość zła. Tym się zajmij wpierw.
sprawdź czy z odmy nie dostaje się woda do kolektora ssącego.
a po mojemu to tylko wąż do serwa ale niestety mam niepamięć w którym dokładnie miejscu jest wkręcony w kolektor
Kolektor wymieniony....
To są węże odmy, cienki idzie do kolektora ssącego Jak króciec przy pokrywie zaworów się ułamał, to trzeba ją wymienić, albo zawieźć komuś, kto spawa aluminium
Kolektor ssacy x2 do demontażu (dolna część i górna ) + czyszczenie kanałów egra ( w kolektorze ) x4 ......
Witam, bardzo bym prosił o udostępnienie jeśli ktoś posiada, schematu układu sterującego powietrzem i wtryskiem do kolektora dla Opel Astra 1.4 NZ.
No tak, Astra H 1,7 CDTI (100KM), Z17DTH.
29 olać, 35-przeciek powietrza, pewnie uszczelka pomiędzy korpusem a kolektorem, i żadne durne, ale popularne na tym forum czyszczenie silniczka.
Więc od czego mam zaczac? Od sprawdzenia podciśnienia w kolektorze. Wykluczysz w ten sposób dziurę w dolocie. To najtańsza metoda.
Osłona termiczna na kolektorze wydechowym?
Zawór egr znajduje sie przy kolektorze ssącym
Problem rozwiązany, membrana w pokrywie zaworów + zaworek w kolektorze dolotowym , regeneracji 700 zł :(
To jest wężyk od odmy.I założę się że króciec w kolektorze jest zapchany.
O kurcze, ale się nawstawiałeś zdjęć ale niewiele z nich wynika. Np nie wynika gdzie masz dysze zamontowane. Ten reduktor jest na 100% za słaby do tego silnika. Problem wynika z podawania gazu w fazie ciekłej / nieodparowanej do kolektora.
wydech jest ok. słychać to albo z filtra powietrza albo z kolektora ssącego
34 - Obwód czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym
ostatnio właśnie została wymieniona uszczelka kolektora ssącego
Witam Mam pytanie o instalacje gazową w astrze 1,4 2004 ktoś mi powiedział że mam aluminiowy kolektor i nie musze wstawiać o wiele droższego wtrysku gazu
sprawdz gumowy łącznik pomiedzy przepustnicą,a kolektorem ssącym.
astra osłona kolektora zawór kolektora ssącego astra wymiana uszczelki kolektora astra
projektor telefonu regulacja indukcyjności kalibrować laser
zmywarki srv33t03eu 17ips62 podświetlenie
Schemat gniazda zdalnego sterowania spawarki Merkle TIG Koszt przewinięcia transformatora - czynniki i ceny