1. odczytać błędy! 2. klekot -> odczytać błędy = serwis...
zaświeca mi się podczas jazdy, bądź od razu po zapaleniu silnika kontrolka układu chłodzenia samochód przy wyżej prędkości traci czasem 'moc' falują mu obroty Załącza się także wentylator w losowych momentach Masz "książkowe objawy" uszkodzonego ECU silnika.
To jest kontrolka układu sterującego wiatrakami chłodnicy, jak gaśnie po odpaleniu, to jest ok
Kolego chłodnica z a Ty rysujes silnik http://obrazki.elektroda.pl/2601104900_1...
W Astrach od 94 roku były montowane imobilajzery.
Co z tym może być związane, gdzie konkretnie się wybrać http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... str. 27 co sprawdzić Wykonać diagnostykę zdjąć przedni zderzak, dokładnie przeglądnąć wszystkie wtyki wiązki modułu chłodzenia Otworzyć obudowę modułu sterownika wentylatorów - wylać wodę ze środka ... auto zgasło na środku drogi Sprawdzić wszystkie...
Jaki moduł świateł do cholery jest w astrze G? Jaka kontrolka się zaświeca, można wiedzieć? Co ona ilusttruje ta kontrolka?
1-Kontrola aku pod kontem trzymania, mocy rozruchowej, zwarć w celach. 2- Kontrola różnicy ładowania aku- alternator ( dołożenie nowego kabla). 3- Ople mają kłopoty z masami dlatego się je dokłada ( silnik- karoseria). 4- Jak wyżej pisze (marcin55246) -alternator może przeładowywać -sam nie dawno miałem i dochodziło do 16V gubiły się światła powyżej...
Witam czy ktoś mi powie czemu przy zimnym. Silniku. Włącza się wentylator. Chłodzenia i zapala się kontrolka awari. Układu. Chłodzenia
Awaria układu chłodzenia silnika (sterowania wentylatorów chłodnic) lub klimatyzacji (np. brak lub za niskie/za wysokie ciśnienie czynnika w układzie).
Wie ktoś może co może być uszkodzone gdy świeci sie "lampka układu elekronicznrgo Silnika?"
witam mam problem po odpaleniu silnika w oplu astra2 1,7cdti nie gaśnie kontrolka elektronicznego układu chłodzenia silnika, czy ktoś wie co może się dziać
Niech się świeci. Symulacja sondy lambda z układu sterującego gazem powinna być fala kwadratowa. Bzdura.
Witam, to mój pierwszy post więc nie wiem czy pisze w dobrym miejscu ale mam taki problem: po włączeniu klimatyzacji w astrze g 1.6 8v 98 rok wszystko pięknie działa ale jak temperatura dojdzie do 90 stopni to wywala kontrolka od układu chlodzenia, wyłączają się wentylatory i silnik zaczyna się grzać że aż na czerwone pole wchodzi, jak nie używam klimy...
Dwa razy już był podpinany bo w między czasie przepływomierz mi padł i diagnoza w sprawie tej kontrolki nic nie wykazała :(
'98-'00, pierwsza to nieprawidłowe ustawienie świateł (czyżby była wersja z fabrycznymi ksenonami i układem samo-poziomowania?), druga to włączony tempomat.
Jeśli komuś przydarzy się podobny problem - Sterownik wentylatorów dostało się wody do środka i skorodowała płytka elektroniczna
Twoj silnik to albo c14nz albo x14sz ale napewno nie x14nz.. sprawdz jakie bledy wyrzuca komputer, ponizej daj linka do stronki gdziez najdziesz dokladny opis jak samemu to zdiagnozowac.. www.astra.autokacik.pl
U mnie mechanik też rozebrał i sprawdził cały układ wydechowy
Co do 13,to przerwa w obwodzie,gdzieś uszkodzone przewody,lub luźne wtyczki. Kod 85-Błedny sygnał imobilisera.Miganie kontrolki silnika zawsze wskazuje na usterkę w układzie imo.
W dieslu nie mam pompki paliwa, układ trzeba odpowietrzać podciśnieniowo aby napełnić układ w paliwo po wymianie filtra.
pod sprzęt diagnostyczny i dowiedzieć się jaki błąd występuje, a dopiero potem pytać na forum o konkrety. Po co? Już mówię-będzie wskazanie P0400 (5) -usterka układu krytycznego numer 2. I co dalej?
A nie zgubiłeś transpondera? To takie małe czarne cosik w kluczyku.
Kontrolka awarii układu poziomowania reflektorów - jeśli auto ma ksenony
Witam. Czy podczas zapalenia kontrolki ładowania działa wspomaganie układu kierowniczego
Jeżli się zapala kontrolka silnika to raczej coś pod kompem powinien pokazać jakowyś błąd. Wszak to kontrolka od układu immo i silnika.
Może to być czujnik położenia wału. Dobrze byłoby jednak podłączyć samochód pod porządny komputer i ponownie odczytać błędy. Symbol autka z kluczykiem oznacza awarię układu elektrycznego samochodu. Pytanie tylko co ma z tym wspólnego kontrolka układu chłodzenia? Bez komputera możesz zgadywać do woli.
witam skoro komputer pokazuje jakis blad to moze warto najpierw dowiedziec się co to za blad bo podejzewam ,ze po wymianiie nadal bedzie się swiecic awaria . Właśnie tu jest problem:ten błąd to brak ciśnienia w układzie,niestety po dopełneniu układu wszystko powinno być ok. a kontrolka nadal świeci.
Awaria układu chłodzenia silnika.
No właśnie. W szczelnym układzie hamulcowym nie powinno się dolewać płynu, a gdy poziom obniży się do min, wymienić klocki/szczęki.
witam Wentylatory włączane są przez sterownik umieszczony pod zderzakiem z lewej strony. Zdiagnozować układ najprościej Techem 2
czy w czasie pracy silnika świeci się pomarańczowa kontrolka awarii układu chłodzenia?
unitral-nie pisz bzdur! Nie ma żadnego aktywowania komputerami. Nie ma tam kontrolki rezerwy bo nawet nie ma miejsca na nią. W ciekawy sposób mają to niektóre modele opli Vectra-układ elektroniczny mierzy rezystancje czujnika poziomu paliwa i jezeli zjedzie poniżej jakiejś wartości zapala lampkę.
Nie świeci się ta żółta kontrolka (chcek engine?) Czy układ zapłonowy jest zabezpieczony jakimś bezpiecznikiem?
Witaj. Jeżeli chodzi o Opla Astrę1 ,to taka kontrolka była tylko licznik był z obrotościomierzem i w tym modelu jest inny układ wskazników i kontrolek Astra 1.7TD-Isuzu Pozdrawiam
A ogólnie to jaki problem? Wszyscy się rozpisują a w sumie nie wiadomo o co chodzi, wentylator się załącza przy odpowiedniej temperaturze, więc co jest źle? To jest żle że załącza się tylko na jednym biegu i zapala się kontrolka układu chłodzenia.
Układ odpowietrzony. Kontrolka od układu chłodzeia i klimatyzacji nadal się pali. Może to czujnik temperatury cieczy chłodzącej? Proszę o sugestie.
Chyba wszystkie liczniki z obrotomierzem miały taką kontrolkę, a bez obrotomierza tylko niektóre. Prosty układ, komparator i kilka elementów biernych.
Z emisją spalin to chyba raczej kontrolka MIL bez zygzaka w układach OBD tu mamy stary układ i to jest check engine http://obrazki.elektroda.net/70_11986990...
Żeby ta kontrolka się zapaliła, to na przewodzie, który odłaczasz powinnien się pojawić potencjał masy. A jak przewód wisi w powietrzu, to skąd ma się tam wziąć? Popatrz sobie na schemat standardowego układu ładowania.
Generalnie z czujnikiem temperatury ma to mało wspólnego,ta kontrolka jest od całego układu chłodzenia+klima jeśli jest.Diagnostyka przede wszystkim!
- czy po włączeniu zapłonu powinna się zapaliç kontrolka płynu chłodniczego - drugie pytanie czy powinna się przy włączenu zapłonu włączać kontrolka chłodnicy W sensie kontrolka przegrzania silnika i kontrolka usterki układu sterowania elektowentylatorów chłodnicy? Jak pamiętam to tylko ta druga się na chwilę zaświecała.
Kontrolka alternatora, czy akumulatora ( ładowania) poluzowany pasek (napnij lub wymień na nowy ) , uszkodzony sam alternator, uszkodzony układ reg.napięcia)
EGR być może, ale trzeba cały układ doładowania sprawdzić.
Czerwone pole mają wszystkie. W takim bez obrotomierza nigdy nie widziałem żeby kontrolka rezerwy była, choć mam taki z obrotomierzem gdzie układ od kontrolki jest na osobnej płytce.
Witam Jeśli chodzi o pierwsze pytanie to u mnie kontrolka od otwarcia drzwi się nie zaświeca, a kontrolka z samochodem i kluczem oznacza "Układ elektroniczny silnika immobilizer".
Pierwsze co MUSISZ zrobić to sprawdzić faktyczne ciśnienie oleju aby wykluczyć uszkodzenie układu smarowania potem wymień czujnik.
P0400 często (albo najczęściej) jest następstwem nieszczelności w układzie VAC.
Do czujnika dochodza dwa przewody ale jeden to masa (brązowy) a drugi sygnałowy (niebiesko/czarny) kontrolka podłączona podłączona jest poprzez układ do tego samego przewodu co wskaźnik
Witam, gdy termostat był w układzie, na postoju chłodnica była zimna. W zbiorniczku się gotowało, a na desce było magiczne 90'C. Po wymontowaniu termostatu, na postoju silnik osiąga 90'C, chłodnica powoli staje się ciepła. w zbiorniczku SPOKÓJ. Podczas jazdy temperatura naturalnie spada nawet do 50'C. Dziś przyjechał koncentrat G12 (ponoć dobry do Opla)...
otwórz skrzynkę bezpieczników z lewej strony jest złącze diagnostyczne pokręcisz rozrusznikiem ok 15 sek przestajesz robisz mostek w złączu pin A i B przekręcasz kluczyk na sam zapłon rozpocznie migać kontrolka check control ( ten silniczek żółty) pierwsze mignie raz 2 sek przerwy i dwa razy to oznacza 12 i tak 3 razy to jest test układu samodiagnostycznego...
przez złącze diagnostyczne zasilanie niby było Możesz to zweryfikować na 100% a nie "niby było" ? Wszystkie masy podłączone ? Czy diagnoskop łączy się z innymi układami ?
Nie ma żadnego styku, ani dodatkowego przewodu. Dzięki za naprostowanie, czyli jest po ,,nowemu,,-przy określonym spadku rezystancji czujnika paliwa, układ sterujący zapala kontrolkę.
Zauważyłem wczoraj że podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka z symbolem samochodu z kluczem--po jej zapaleniu silnik stracił moc--ciężko było wejść na wysokie obroty( jakby nie włączała się turbinka) Jednak po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy. Dzisiaj było podobnie. Proszę i informację co to może być --mam jechać...
Masz zapewne możliwość odczytania kodu błędu jeśli sterownik zapisał go w pamięci i nie odpinałeś akumulatora. Kody tzw błyskowe (migowe) . Poczytaj o tym w sieci. Tak błądzisz po omacku. Kontrolka silnika tzw check. MIL to nie uszkodzenie silnika ale usterka w systemie wtrysku, zapłonu i dlatego informuje o jakiejś niesprawności układu
Astra F to baaaardzo szerokie pojęcie - miała mnóstwo silników, miały klimę lub nie, wspomaganie lub nie; to wszystko wpływa na układ i rozmiar pasków. Tak więc: rocznik, typ i kod silnika, wyposażenie. Wówczas być może ktoś z Kolegów z Forum ma takie autko i zrobi fotkę, gdy pasek jeszcze jest.
Niestety, ale kontrolka cały czas się pali. I w takim układzie będzie się palić. W rzeczywistym układzie po wzbudzeniu alternatora na zacisku D+ masz napięcie z diod pomocniczych mostka służących tylko do zasilania regulatora. Po włączeniu zapłonu prąd wzbudzenia jest podawany na zacisk D+ z plusa akumulatora i kontrolka świeci, jak uruchomisz silnik...
10V to minimum dla pewnych układów elektronicznych np ABS.
Michu10 sugerujesz więc uszkodzenie turbiny? (zatarcie). Miałem podobny problem w Oplu Astrze ale tam uszkodzony był sterownik.
sprawdż zasilanie 30 z alternatora lub dioda w układzie prostowniczym acha pasek chyba nie ślizga???????????
Uszkodzenie czujnika położenia wału powoduje przejście w tryb awaryjny — ograniczenie obrotów, dawki paliwa i cienki odgłos pracy wtrysków. Silnik odpala, bo pompa wtryskowa ma swój czujnik. Nagłe rzucenie palenia to najczęściej skutek spalenia tranzystora w pompie wtryskowej. O ile pamiętam, przy sprawnym samochodzie kontrolka MIL gaśnie podczas...
Co do pływaka wystarczy założyć ten co masz :) pływak nie mierzy ilości cieczy w litrach tylko patrzy na wysokość poziomu cieczy po prostu producent zastosował taka podziałkę w litrach wiedząc ze najwyższy stan 100 % to właśnie te 75 litrów. wiec włóż podziałkę gdzie zamiast 75 jest 20 :). Pinout: wtyczka 12pin: 1- pasy bezpieczeństwa 2-poduszka powietrzna...
Jest to dołożony na sto procent, albo cyfrowy obrotomierz albo zegar. Komputer działa zostaw go spokoju, nic nie jest walnięte poprostu dołożony układ padł.
W oplu jeśli uszkodzone są świece lub sterownik powinien palić się check i wywalać błąd P1635 Układ podgrzewania świec żarowych.
Kontrolka "check engine" oznacza niesprawnośc w układzie sterowania silnikiem. Musisz pojechać do najbliższego warsztatu dysponującego odpowiednim sprzętem pozwalającym na odczytanie błędów w twoim aucie, oraz wiedzą do interpretacji tego odczytu. "Diagnostyka" na włąsną rękę bez znajomości zasad działania diagnozowanego układu skutkuje masą bzdurnych...
Posiadam auto Opel Astra 1.3 DTi. W czasie dodawania gazu auto traci moc, później zapala się kontrolka na desce, układ elektroniczny silnika. Co to może być za przyczyna? Sądzę, że może być w filtrze paliwa woda. Jak to sprawdzić? Dzięki z góry.
Czołem wszystkim , Zapala mi się podczas jazdy kontrolka elektronicznego sterowania układu chłodzenia silnika, czy to oznacza, że termostat jest zepsuty:?:
To kontrolka silnika pomaranczowa w Oplu Astrze 93 rok mam jej dosc!!! Powiedziałem ojcu,że se z nią poradze z góry dzieki
A wszystko jest na schematach... 1 czarno-niebieski kontrolka przeciwmgielne tył 2 brązowy masa 3 wolny 4 czerwony stały +12V 5 czerwono-żółty kontrolka ASB 6 brązowo-fioletowy, kontrolka ASB 7 biało-zielony kontrolka przyczepy 8 czarno-zielony kierunek lewy 9 czarno-biały kierunek prawy 10 brązowo-żółty kontrolka ABS 11 czarny kontrolka przeciwmgielne...
Wiem, że nie produkują tych 9241 ale jak to pisane było niby się pojawiły. Podłączyłem do astry j z 2010r 1,6 let turbo benzyna i niestety nie łączy się z deską rozdzielczą, klimatyzacją, sterowniki układów bezpieczeństwa a łaczy się z silnikiem, hamulce, funkcje różne i reset kontrolki serwisowej program Delphi 2017 Rev.3.
F5sko te objawy nie są takie same jak u cibie tu zapala się kontrolka diag. silnika nie układu chłodzenia.To są dwa odzielne układy ale ze sobą połączone.
To proste, ponieważ sygnał prędkości pojazdu pobierany jest z układu ABS a układ ten jest uszkodzony więc prędkościomierz nie działa. Dodatkowy obiaw to np. przy rozpędzonym samochodzie wyrzucamy na luz i auto może zgasnąć lub obroty silnika zejdą bardzo nisko.
P0400 Układ odprowadzania spalin przepływ stwierdzone niewłaściwe działanie. Możliwe że coś z EGR, albo z wydechem.
Dodatkowo możesz te dwa białe przewody wychodzące z sondy sprawdzić omomierzem(nie pamietam jaki zakres ale gdzieś w porzedziale od 5-14ohm zależnie od temperatury sondy i układu katalitycznego)). Jeżeli będzie miała więcej tj.niż 50 ohm to napewno jest uszkodzony podgrzewacz sondy,tym samym sonda do wymiany.Druga ważna rzecz to jak kolega wspomniał...
Witam, ostatnio moja Astra ma dziwne problemy... Jadę sobie normalnie i nagle zapala sie Check wraz z taką kontrolka układu chłodzenia. Ale samochód nie gaśnie, lecz nie pokazuje obrotów, a gdy sie zatrzymam ma jakieś dziwne obroty, raz troszkę wyższe a raz niższe. Nie mam pojęcia co to... Właśnie ta kontrolka, z tym wiatraczkiem i do tego Check.
Pisze ci jak bialy czlowiek, zdejm zderzak i sprawdz wszystlie opornice wentylatorów. A czy wtedy (uszkodzony co najmniej jeden bieg) nie powinna świecić kontrolka (żółta) układu chłodzenia ? Zobacz testerem jakie jest ciśnienie w układzie.
Wymiana mostka ni cie da, do czasu aż się nie "usprawni" układu podgrzewania wstepnego, tylko uciąc dwa kabelki i altek jest wieczny.
na 100% walniety mostek. Zrób układ na swiece zarowe zeby grzały krócej.
Jeśli wiesz co naprawił elektronik to napisz.Jestem ciekawy czy łączenie na gniazdach tak jak pisałem czy w środku pod zespoły zimne luty lub jakiś układ.
jak już to P0400 i P0100 układ recyrkulacji spalin i przepływomierz - wadliwe działanie Dodano po 2 własnie skończyłem walke z taką i poszło bez problemu na pw masz wiadomośc
No ciśnienia nie ma, może z 0,3 bara na wolnych obrotach. Popyhacze hydrauliczne klepia. A mam takie pytanie. Czy gdybym ściągnął pokrywę zaworów i miskę, to jestem w stanie sprawdzić szczelność układu smarowania pchajac olej pod ciśnieniem przez czujnik ciśnienia oleju? Robił ktoś takie coś?
Drogi kolego Elektrit widzę że będziesz musiał zrobić wykład. Temat układy wtrysku benzyny zakres wiadomości szkoła podstawowa.
zasyfiony dolot,jak i klapy układu zawirowania,ewentualnie pompa vacu zdycha,przetarte szlauchiki... Problem może być wszędzie
Np. problem z pompą paliwową albo uszkodzona sonda. Przy wolniejszej jeździe mniejsze zapotrzebowanie na paliwo, czy układ wydechowy szczelny?
Żółta kontrolka ( M alfunction I ndicator L amp) oznacza awarię któregoś z układów krytycznych silnika - bez związku ze stanem oleju.
Sprawdź żarówkę w desce. Poza tym świece grzeją jeszcze w czasie pracy silnika dopiero po czasie układ je wyłączą A alarm wytnij
Dobra, podpowiem, najczęsciej w tym modelu padał ECM hallotron ( jak masz aparat Lucasa z czarną kopułką) moduł wtyczka łącząca wiązkę komory silnikowej z wiązką układu wtryskowego kostka pod stacyjką Masz podpowiedź, kliknij "pomógł" i bierz się do roboty.
Ja juz nie raz tak robiłem wywołałem kody , reset komputera i dalej tak samo , dlatego pytam czy to moze być wina tej sondy , koszt wymiany jej to 120 pln (jedno przewodowa ) czego to może być wina aha kod aktualny to 42 >>>>>czyli usterka w układzie zapłonowym ! marniu
Po odpięciu czujnika cieczy chłodzącej kontrolka świec żarowych pali sie na liczniku do czasu odpalenia silnika. Zapala sie również kontrolka od diagnostyki silnika. Po podłączeniu czujnika diagnostyka gaśnie . Przoblem tkwi chyba w zapowietrzaniu układu
W Astrze 2/ Zafirze nie ma kontrolki "z kluczykiem", jest (zgodnie z opisem w temacie) auto z kluczem. Jest to kontrolka usterki w układzie sterowania silnika niezwiązana z kontrolą emisji zanieczyszczeń (obejmuje również usterkę immobilisera ale nie wyłącznie jego dotyczy). http://obrazki.elektroda.pl/5624868700_1... orientujecie się...
Kontrolki świecą normalnie jak nie chce odpalić ? Gaśnie też w czasie jazdy? Sprawdzany był układ paliwowy?
Zużyte klocki lub np:żle wyregulowane szczęki w tylnych kołach mogą być problemem z poprawnym działaniem układu ABS ale w zasadzie nie jest to sygnalizowane kontrolką na desce rozdzielczej.
Alternator półroczny już nie jest nowy .Do wymiany mostek diodowy plus regulator .Nie wiem czy masz układ z przekażnikiem( zależy od roku produkcji).
Jeżeli świeci się kontrolka to musi się wtedy pojawić jakiś błąd, opel nie informuje o błędach zapisanych w pamięci, nawet gdy takowe są. EGR i jego sterowanie to dużo bolączka w oplu, podobnie mam w zafirze 2.0, ja z tym poradziłem sobie kupując vakuometr i wpinając w układ sprawdziłem działanie każdego zaworu i szczelność całości. Uszkodzona była...
Chodzi o sterownik wentylatora?? To dlatego się włącza kontrolka, czy chodzi o to ze nie mogę sczytać danych z modułu układu chłodzenia silnika oraz co mam tam sprawdzić połączenia czy coś jeszcze??
Znam też taki przypadek. Silnik benzyna 1,8. Kontrolka zapala się jak oleju jest 0,4l poniżej max. czyli jeszcze 0,6l do min. Pewnie zrobili tak czuły układ bo ople często lubią olej. Norma to bodajże 0,8l/1000km więc sporo. Tak jak piszecie po dłuższej trasie z większą prędkością silnik zje troszkę oleju i pali lampkę. Podobnie jest na wysokich obrotach.
Sprawdz kable a zwłaszcza te co zasilaja cały układ. Obstawiam brak prawidłowego zasilania od akumulatora.
tak więc wyczyść układ wydechowy i wymień sondę ponieważ komputer nie dostaje z niej sygnału i wariuje
Taniej zczytać kod usterki i wymienić uszkodzony element, niż wymieniać na ślepo. ( czujnik temperatury silnika, fałszywe powietrze w układzie dolotowym między przepustnicą a głowicą).
Dokonaj pomiaru ciśnienia w układzie wydechowym i będziesz wiedział . Zapchany tłumik będzie wpływał na układ recyrkulacji spalin jak i na wskazania przepływomierza . Przeważnie w tym aucie nawala zawór egr .
kontrolka układu chłodzenia astra układu chłodzenia kontrolka kontrolka układu hamulcowego
dobra samochód polecać arduino licznik czasu pracy czujnik zalania alarmu
Przenoszenie muzyki z laptopa na PMP Slide Panel – transfer plików MP3, USB, micro-SD Zamienniki E100D i E174D RFT DDR – odpowiedniki TTL 7400, 7474, UCY7400, К155ЛА3