Sprawdz w tym czasie jak nie chce zapalić czy jest iskra i czy wtrysk pracuje. Jeżeli brak jednego i drugiego to może być czujnik położenia wału ( zależnie od silnika na wale, w aparacie zapłonowym) jeżeli nie ma iskry a wtrysk pracuje może być modół zapłonowy (częsta awaria i okresowa znajduje sie zależnie od silnika pod cewka , w aparacie) Na przyszłość...
Sprawdź rozrząd, może przeskoczył pasek.
Dość typowy problem, skrzynka bezpieczników pod maską jest dzielona, śruby na górze (łep 8 lub 10), odkręcasz i unosisz płytę z bezpiecznikami/przekaźnikami. Jak zdejmiesz zobaczysz albo zieloną korozję, albo wygrzane styki.
Zobacz świece a jak nie, to cofa się paliwo. W benzynie też mi dłużej kręcił ale nie aż tyle.
Z boku centrali wychodzą dwa grube w czarnej izolacji kable połącz je ze sobą. Zobacz jak to wygląda masz link. To jest tam gdzie jest ten przekaźnik 30A. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Astra kręci teraz, jak by nie miała kompresji. Jak nie blokuje przepustnica to rozrzad powiedział papa. Sprawdź czy kręcą sie wałki . Albo nagraj dźwięk tego kręcenia.
Witam, mam podobny problem ze swoją Astrą 1.7 DTI 2004r. Po kolei... Zaczęło się od dłuższego kręcenia przy odpalaniu. Z czasem na zimnym silniku auto odpalało od razu a po krótkich postojach ok. 30-40 min to już nie chciało odpalać za nic. Zdarzało się, że rozładowywałem akumulator i nadal nie odpaliłem. Wtedy odpalałem na popych, za każdym razem bez...
Nie zważał bym na te błędy. Rozrusznik nie kręci?
Nie masz impulsów zapłonu/iskry. Dlatego pompa nie pracuje jak kręcisz rozrusznikiem.
Ale z tego co pamiętam to można go odczytać w najgorszym przypadku ze wsadu eeprom z immo koło stacyjki ale chyba Opel Tech powinien dać radę odczytać przez OBD .
A masę pompa ma? Podłącz zamiast niej żarówkę 12V21W i zobacz czy świeci. To tak po amatorsku. Dalej po amatorsku - napsikaj plaka w dolot i zobacz czy odpali choćby na chwilę. A profesjonalnie podłącz komputer i poczytaj to co powie o sterowniku silnika i immo
Co w koncu jezdzisz, czy nie???
Po pierwsze kombi to nie GSI. C20XE to były do 94r, potem tylko 136 konne X20XEV. To co opisujesz wskazuje że masz starego C20XE, z tych do 93r, Motronic M2.5. Więc albo swap albo coś kręcisz.
Jak zachowuje się kontrolka silnika w czasie kręcenia rozrusznika ?
Stacyjką stacyjką, ale śmierdzący rozrusznik też musisz wyciągać. Jeśli to D6RA to pewnie tylko plastikową dźwigienkę stopiło, nowe są do kupienia.
Zakręć LPG na butli,poczekaj aż zgasnie(wypali resztkę gazu z przewodów)i przejedz sie na benzynie.Poczekaj i sprawdź jak odpali.
Tak naprawdę, to pewnie umarł moduł CIM https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Może być zapieczone łożysko na kolumnie Mcphersona, ale to łatwo sprawdzić, jedna osoba wkłada rękę pod nadkole i łapie za sprężynę, a druga kręci kierownicą
Wygląda to na brak styku na głównej wiązce od akumulatora. Po pierwsze sprawdź klemy (odkręcić oczyścić mocno dokręcić). Po drugie masa na silnik do sprawdzenia.
ale astra kręci jak głupia
czy dochodzi napięcie +12v na bendix Jak sprawdzisz czy napięcie dochodzi czy nie można dalej myśleć, bo to jest połowa sukcesu. Będzie wiadomo czy to wina rozrusznika czy gubi prąd po drodze, jeszcze możesz podać bezpośrednio +12v na bendix, tylko żeby auto było wtedy na luzie.
Możesz dawać i do 10 fachowców a nic się nie zmieni dopóki poprawnie go nie zamontujesz/podłączysz. Założę się że masy nie ma :D
tak, co pol obrotu ma stawiac opor, tym wiekszy im szybciej krecisz
Czy szklanki się kręcą ??
Sprawdź jak buduje ciśnienie pompa CR. Potem ciśnienie sprężania i świece żarowe.Poza tym warto by sprawdzić co tam w sterowniku...
06681 właśnie posiadają lanosy, polonezy, nubiry gdzie przepustnica kręci się odwrotnie niż z astrze...
Okazało się, że spadł łańcuszek rozrządu. I jeszcze powiedz że nie zablokowało silnika gdy kręciłeś rozrusznikiem.
Ten silnik "jedzie" od 2300 do 2800 obrotów. Także w tego zakresu powinieneś się trzymać jeśli chcesz dynamicznie a za razem ekonomicznie przyspieszać. Pełna moc przy 3800-4000 obrotów, wyżej w ogóle nie ma sensu kręcić.
Jakbym był elektronikiem to bym pomógł. Barter? OK, ale ja nie siedzę w tej branży... Zadałem pytanie i liczyłem na odpowiedź kogoś kto zna się na rzeczy, a nie na zbędną dyskusję... Foto (z internetu) rozebranego SPV: http://img89.imageshack.us/img89/9031/ro... Czy on może zatrzeć się przez paliwo? Tankuje na Orlenie. 1 awaria sterownika...
Musisz wymieć tylko wkładkę stacyjki. Typowa usterka. Dzięki. Mam tylko jeszcze jedno pytanie, czy jeśli wymienię wkładkę stacyjki będę miał problem z immobilizerem, bo od kogoś słyszałem że wykładkę wymienia się razem z immobilizerem. Pokaż na zdjęciu jaki masz kluczyk.
Aparat sie obraca jak kręcisz rozrusznikiem?? Może scięło plastik
Oczywiście, że szkodzi bo pewnie masz zapowietrzony układ paliwowy (co jest typową i nagminną usterką w tym silniku) i w ten sposób dobijasz pompę wtryskową. Miałem podobnie w Vectrze z tym silnikiem, na mrozie zesztywniały wężyki od przelewów i jeden zaczął łapać bańki powietrza. Ja obstawiam układ paliwowy, jak miałem pompę po regeneracji to paliła...
To co wyżej i oczywiście pobór prądu na wyłączonym silniku bo może zjadło coś akumulator a nie że jest padnięty sam w sobie. Akumulator zawsze jak największy a nie najmniejszy bo przyjdzie minusowe temp i zapasu nie będziesz miał do kręcenia.
Alarm dokładany najprawdopodobniej powoduje takie cuda, fabryczny alarm to raczej nie, pewno kiedyś ktoś założył alarm z odcięciem i teraz wychodzi wszystko na jaw zajrzyj pod kierownicę to znajdziesz centralke.
Jak ostatecznie uruchomiłeś ten samochód? Mam identyczny problem.
Pin 72 brązowo-biały(szerszy wtyk do ECU)to masa ze sterownika któa powinna załączać przekaźnik, sprawdź czy coś sie pojawia na tym pinie.
Rozrusznik kręci ale kostka rozłącza kl 15 .
Moim zdaniem brakuje gdzieś zasilania. Któryś przekaźnik nie domaga. Owszem. Styki elektromagnesu rozrusznika albo to koniec szczotek w nim. Czym popierasz swoją teorię bo ja widzę że chyba nie przeczytałeś postu. On kręci za każdym razem tylko raz odpala a raz kręci i nie odpala.
Jeśli aku ma powyżej 12V w stanie spoczynku jest ok, Szukałbym przyczyny w samym rozruszniku, automat lub szczotki .
Witam A Astry na Hota kręcisz na zachód mniej więcej o średnicę konwertera i lekko do dołu. Mierników używam różnych, Tobie powinien starczyć nawet taki z marketu za dwadzieścia kilka złotych i strojenie na max sygnału. Ps. nie znam tego tunera, ale w opisie jest info że ma wprogramowane wszystkie podstawowe satelity, może Twój problem rozwiąże czytanie...
poruszam temat ponownie, gdyż problem powraca. Autem aktualnie jeździ mój tato. Dzienne auto przemieszcza się maksymalnie 50km dziennie co sprawiało, że auto pracowało i paliło normalnie. Otóż okazało się niedawno, że po pokonaniu trasy problem powrócił. Auto ma problem z paleniem. Rozrusznik kręci.
Tak jak silnik, koła kręcą się do przodu tak samo jak silnik.
Wykręć świece i sprawdź jak wyglądają. Pompka załącza się dopiero gdy rozrusznik kręci.
Kolego, nie sprawdzaj miernikiem, tylko kontrolką! To najważniejsze, bo miernik Ciebie oszuka. Tak samo masy i zasilania na sterowniku. Przecież to jest kilka przewodów.
miałem identyczny przypadek w astrze i okazało sie ze jak wymieniłem moduł na nowy juz nigdy tak nie zrobił
30A nie wieźmie. Do 15. Ale i przy 3 ruszy, choć osiągnie małe obroty ( z założoną turbiną, bez niej będzie się kręcił szybko)
Sprawdź resztę bezpieczników nie tylko ten od gazu.
Zaczął bym od sprawdzenia rozrusznika na krótko czy się kręci.
Witam, właśnie miałem ten sam przypadek w Zafira B z18xer Masa na sterownik, ta przykręcona do obudowy. Po puszczeniu masy na sterownik dodatkowym kablem z akumulatora, problem znikł. Może komuś się przyda. Pozdrawiam.
Witam. Mam problem z Asterką 2,0 DTI. Nie zapalała mi się kontrolka od świec żarowych - wymieniłem na nowe i jest to samo (wyczytałem już że załączają sie przy -5st C (teraz ciepło)) Astra kręci dłużej rano, jak się kręcę po mieście w ciągu dnia jet ok ładnie pali. Może to coś z układem paliwowym? Gdzie zacząć szukać przyczyny?
Czy odpala bez problemu , czy długo trzeba kręcić? Jak odpala bez problemów , czujnik wałka rozrządu.
Podeprzyj ją faktami. Zgoda ale tylko na priv. popularna sekwencja jest prosta w serwisowaniu A ile kosztuje przeciętnie taka usługa i jak często ?
Kiedy moja astra (1.7DTI) kręciła ale nie chciała odpalić musiałem wymienić sterownik pompy. Koszt to jakieś (300-500zł)
Zatarte łożyska w górnej części amoryzatora...
Wepnij równolegle żarówkę z 5W z regulatorem i sprawdź czy się zapali w czasie kręcenia .
A od czego ten licznik masz ?, bo kręcić to można w golfie 1 albo astra f z 95r.
Kostka stacyjki do sprawdzenia. wymieniłem na nowy. Nowy, nowy czy nowy używany?
Iskra jest, a ciśnienia nie mam czym sprawdzić.
Muszę sprawdzić, ale mechanik chyba by zauważył gdyby się nie kręcił
W astrze G wspomaganie jest elektryczno-hydrauliczne i w momencie kręcenia kirown. na postoju pompa pobiera sporo prądu i tlatego tak jest. W swojej też tak mam.
No to jedziesz kolego wszystko po kolei, bezpieczniki, przekaźniki, złącza i jeszcze raz dokładnie klemy i masy. Miałem przypadek że klema wyglądała i trzymała się idealnie ale było tragiczny kontakt i dopiero po wymianie klem na nowe wszystko było ok. Jak znika Ci ten prąd to kręci w ogóle rozrusznik ?
Panowie mam taki problem. Chciałem założyć do traktora alternator z opla astry ,wszystko pięknie tylko że fabryczny pracuje z lewej strony i kręci się w lewo natomiast z astry pracuje z prawej strony i kręci się w prawo . I chciałbym założyć go z lewej i żeby kręcił się w lewo . Bo jak go tak podłącze to nie ładuje . Proszę o pomoc.
Nie mierz, nie kombinuj tylko kup nowy akumulator. No ale skąd wiadomo czy to akumulator czy rozrusznik/cewka rozrusznika czy jakiś przekaźnik albo przebicie? Przy wyjętym kluczyku nie powinno pobierać >10A prądu...
witam podjedz na komputer i sprawdz błędy może to byc pompa ale to trzeba potwierdzic jak okaże się ze pompa to daj znać na PW albo zadzwoń to coś poradzimy a wogóle to skąd jesteś pozdrawiam
Koszt naprawy powinien byc zerowy. Jedziesz do mechanika, króry montował przekładnie i ma wymienić taśmę pod kierownicą. Zapewne jej nie ustawił lub kręcił kierownicą podczas gdy była zdemontowana przekładnia.
Moja astra przestała palić i nie kręci rozrusznik i sprawdziłem wszystko. I dzisiaj wsiadłem do auta przekluczylem stacyjke i nagle rozrusznik ruszył ale auto nie zapaliło i już więcej nie chciał się odezwać . Co jest przyczyną?
500-600 bar. Dalej nie kręciłem
Przepływka była podmieniona z samochodu, który godzinę wcześniej wrócił z 600 kilometrowej trasy i nic... Komputer pokazuje błąd: Otrzymano niewłaściwe dane z elektronicznego modułu sterowania pracą silnika.
Wymieniłem kostkę i dalej to samo..
Błąd wynikał z sterownika skrzyni półautomatycznej easytronic
Instalacja jest z 30 września 2020 r w Gdyni.
a jak rozrusznik i akumulator sprawdzany lekko kręci
Sprawdź linie CAN .
Rozrusznik nie kręci szybciej, niż zwykle?
Witam.Temat troszkę nieelektryczny.Olej powinien być np.Dextron II.A piszczeć może luźny pasek lub luźna jest sama pompa.Ewentualnie mało oleju.
Komputer widzi obroty podczas kręcenia? Jakie ciśnienie jest na listwie podczas próby odpalenia?
Jakie ciśnienie paliwa podczas kręcenia?
sterownik pompy uszkodzony ten przykręcany do pompy
Silnik będzie kręcił rozrusznikiem ale nie zapali , będzie migać kontrolka silnika (brak autoryzacji immo) .. Średnio rozgarnięty elektryk samochodowy to ogarnie ..
https://obrazki.elektroda.pl/3436695100_...
Paliwo dochodzi. 92-96 pod komputer?
Otwieranie auta, a odpalanie, to dwie różne funkcje kluczyka. Bateria nie ma wpływu na odpalanie. Rozrusznik kręci?
Jakby był czujnik to by zakaszlał. Czy autor zaglądał chociaż pod maskę na głupie sprawdzenie iskry, czy pompa paliwa się kręci.
Na początek sprawdź : Rozrząd Ciśnienie paliwa Czy podczas kręcenia rozrusznikiem cyka wtryskiwacz?
A jakie masz ciśnienia na cylindarach. Rozrusznik żwawo kręci?
Czy przy próbie zapalenia kiedy nie kręci rozrusznik słychać typowe klepanie przepustnicy?
Napisz przynajmniej czy to dizel, czy benzyniak. Kręci rozrusznik a nie zapala , czy nie chce zakręcić ? Pomierz napięcie na akumulatorze w spoczynku.
Na listwie masz taki wentylek nacisnij śrubokrętem i zobacz czy psiknie paliwo jak nie psiknie to może być zawór zwrotny w pompie i paliwo do baku wraca .A jak nie to masz jeszcze 3 możliwości o których kolega wyżej pisał.
Witam. Może ktoś mi pomorze? Mam Astrę II 2.0 DTI. Problem polega na tym że kręciłem się po mieście i po wyjściu ze sklepu Astra odmówiła posłuszeństwa ( kręci a nie zapala). 1. Sprawdziłem czy jest paliwo( zatankowałem samochód) 2. Sprawdziłem immobilizer - po wyjęciu transpondera z kluczyka miga kontrolka a po włożeniu gaśnie to powinien działać....
słychać ale nie w astrze dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem a i raczej nie szukaj tej pompki pod tylną kanapą
Wałek rozrządu potrafi pęknąć w połowie - silnik zgaśnie i będzie próbował załapywać przy kręceniu - odgłos jak przy odpalaniu "malucha". Aczkolwiek to C14NZ - trzeba zdjąć kopułkę i zobaczyć czy palec rozdzielacza zapłonu się kręci w ogóle.
A jak masz podłączone na krótko i kręci ale nie odpala i przyłożyć pastylkę to odpali? Jak tak to szukaj jeszcze jednego zabezpieczonego obwodu.
Witam! Dzisiaj wieczorem pojechałem umyć samochód i zmienić żarówkę bo mi się spaliła, po umyciu samochodu wsiadlem i przekręcilem stacyjke, zapalił mi się 3 kontrolki, olej, check i ładowanie, samochód kręcił ale nie odpalił, nie miałem świateł pozycyjnych, awaryjnych i kierunków po wyciągnięciu kluczyków dalej palily się kontrolki, bezpieczniki sprawdziłem...
Skoro na stykach sprężarki jest napięcie - a środek sie nie kręci - to jest to awaria związana ze sprzęgłem. (dotyczy astry) Odłącz wtyczkę i zmierz rezystancje na stykach sprężarki w obu kierunkach ( na cewce sprzegła bywa zapięta dioda). Podaj wyniki.
Antenę ustawiałem przy pomocy wskaźnika sygnału SatFinder. Wycelowałem mniej-więcej na południe (tak jak anteny sąsiadów). Następnie kręciłem w prawo aż złapałem bardzo silny sygnał (zgodnie z opisów które wyczytałem to Astra), kręciłem dalej w prawo, aż złapałem słabszy sygnał. Zmniejszyłem wzmocnienie sygnału na wskaźniku i ustawiałem dalej. Wyszedłem...
To ściągnąć pasek z altka i zerknąć czy się kręci?
Rozrusznik kręci
Jeśli są metalowe to rozpiąć np małym śrubokrętem później ładnie się je spina z powrotem, jeśli plastilowe to z dwóch stron ścisnąć i schodzą, wypiąć wtyczkę, później już "tylko" duży pierścień przekręcić i pompa nasza:) zasilanie tam jest na stałe po bezpieczniku, sterowanie masą podczas kręcenia i pracy silnika. pozdr
Niby czujka z przesyłka to koszt do 40zł, ale lubię sam majsterkować. Zakładasz czujnik od poloneza za nędzne 12 zł, ja nie wiem co z ciebie za fachura. A tak ciężko zewrzeć dwa kable aby zobaczyć czy fena ruszy, no i istotne-czy sprawdzić czy chłdnica w okolicy czujnika jest gorąca? Moze pompa nie kręci, może termostat nie puszcza?
Też tak myślę. Mamy Chryslera 3.3, ale wystarczy lekko operować gazem to idzie jakoś. A astra 1.4 na leniwcu to faktycznie trzeba było ją kręcić.
astra wolno kręci astra długo kręci rozrusznik ciężko kręci astra
denon usterka wzmacniacz fujitsu lifebook pamięć generator prądotwórczy akumulator
rs485 schemat połączenia najlepsza rozlutownica
Panasonic TX-L47DT60E – długie włączanie, kondensatory, eMMC, płyta TNPH1056 Jatco JF016E (CVT-8) – trwałość, przebiegi, serwis, typowe usterki, wymiana oleju NS-3