ten drugi (cieńki) to wzbudzenie najczesciej jak sie rozbira alternator to zmienia sie szczotki i lozyska koszt w zaleznosci od typu altrnatora 30-100pln sprawdz odrazu diody bo zaduze ladowanie czasami je spali a po co 2 razy rozbierac?
jest w normie Klema się grzeje, a Ty piszesz że w normie. Ok, zalozmy przewod - czy to wplyw ma na ladowanie ponizej 14? Tak, ma wpływ. Wymień klemę i wszystko wróci do normy.
Zdejmij pasek pomocniczy, wykluczysz sprzęt który jest z niego napędzany.
daj mase na alternator. a czy po odpaleniu auta jak dasz mase na alternator to wtedy masz ladowanie?
Podłączam wszystko tak jak trzeba (pod ladowanie). Witam. Podłaczasz pod kontrolkę ładowania ale od strony plus 12 V, a musisz podłączyć od strony wzbudzenia. Rysunek wszystko wyjaśnia.
bula234 masz immobiliser? sprawdz akumulator i ladowanie alternatora.
Sprawdz ladowanie lub aku
Sprawdź masę, silnik - nadwozie, wyjmij przekaźnik prądu świec żarowych i zobacz w jakim stanie są styki.
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
A więc tak: wymienilem 3 diody na nowe, wymienilem regulator i dalej to samo. Dzis rano wstawilem uzywany alternator z innej astry i kontrolka zgasla, ladowanie 14v, ale tylko do momentu az wlaczylem dlugie swiatla, tylna szybe i nawiew. Automatycznie brak ladowania i zarzy sie kontrolka caly czas. Macie Panowie jakies pomysly?
mostek do wymiany
Mam jeszcze pytanie czy przez uszkodzony alternator czy tez moga występować moze takie objawy bo gdy odpale jest 14.40v ladowanie po nagrzaniu napiecie powoli spada pod obciazeniem spada do 11.30v
Hmm nio to mam problem bo jestem pewien ze wtyczka jest tam na dwa piny to akurat z zewnatrz widac ale pod bogiem nie widze tam srub do wykrecania szczotek i regulatora mocyale oki panowie zaraz tak zrobie jak piszecie . odpale silnik na 5 minut i wtedy sprawdze to ladowanie
oczywiscie ze sprawdzilem, zadna inna kontrolka sie nie swieci, skoro napisalem ze traci na przewodzie to chyba oznacza ze ma ladowanie z alternatora dobre...
Witam! Może być to uszkodzenie samego urządzenia. Jakieś pękniecie druku.na płytce przy złączu ładowarki. Nawigacja jest wpięta w uchwyt (przynajmniej powinna) a kabel wisi. W samochodzie zawsze są drgania. Pozdro!
A sprawdziles przekaznik ladowania ?? znajduje sie on pod oslona plastykowa na slupku przednich drzwi w okolicach nog pasazera po prawej stronie. On zalacza kontrolke ladowania i ladowanie.
Bezpiecznik był spalony wieminilem ale dalej ten problem ladowanie przy włączonym aucie 14.80v
Ladowanie na komputerku w Astrze pokazuje 13.5 - 13.6 V czyli chyba w porzadku. No dobrze dziekuje bardzo w takim razie, rzecz jasna i tak zapewne kolo zimy nie obejdzie sie bez nowego akumulatora
Demontuj alternator.
Regulator ,mostek ,oryginał?
Pasek jest naciagniety, przy uruchomionym silniku ladowanie waha sie 14.2-14.3V
witam opel astra 17cdti 2010 r. przy rozruchu obroty silnika na poziomie 850 obr ladowanie 13,7v po 30min jazdy ladowanie wlacza sie tryb oszczedzania akumlatora i wzrastaja obroty do 1100 i na mierniku jest napiecie 14,95v.co jest grane prosze o pomoc[/b]
sprawdź ciągłość przewodu od kontrolki ładowania aż do samego zacisku na alternatorze bo na pewno gdzieś nie łączy i stąd taki objaw, i niepotrzebnie inwestowałeś w altka i aku bo nie tam problem. daj auto na zapłon i obserwuj kontrolke czy nie zapali się ruszając kostkami na wiązkach.
Nie świeci się czasem kontrolka ładowania??
a moze by tak przed wymiana sprawdzic ladowanie w samochodzie moze jest za male
A podczas wyższych obrotów co sie dzieje z napięciem pod obciążeniem? W sumie tam jest 100A Bosch. Jakie powinno byc optymalne ladowanie aku? Michal
Czyli sprawdzic ladowanie pod jakims obciazeniem. A do ilu moze spasc bezpiecznie.
Druga sprawa to zlookkaj akumulator.CZesto jesli juz zaczyna slabnac nie zapewnia wlasciwej mocy rozruchowej-udaru na starcie i stad te problemy.Sprwadz ladowanie i stan aku.
A jeżeli będa zwarte diody w alternatorze i klijent wyłączy auto z gorącym silnikiem to czy sterownik nie załączy wiatraka (jak będzie sygnał ładowania)?
Alternatory DELCO REMY to zwykly zlom ktorego nie powinno sie naprawiac.Ja mialem taki w astrze 1 na poczatku ladowal 12,2V to bylo malo i co miesiac aku do ladowania bo diesel juz nie ukrecil.Wymienilem regulator napiecia i bylo od 13,3 do 17,5V to bylo juz strasznie duzo.Zrobilem eksperyment i zamontowalem ten regulator pod alternator chyba bosch...
W alternatorze padl mostek prostowniczy. Po wymianie mostka i zalozeniu alternatora, kontrolka ladowania lekko żarzy, widac to tylko po zmierzchu, gdy mam włączone dodatkowe odbiorniki pradu np. dmuchawa, podgrzewana szyba. Kontrolka przygasa natomiast na wyzszych obrotach. Elektryk sprawdzał miernikiem i jest dosc dobre ladowanie, natomiast spada przy...
moglbys wytlumaczyc co to ten niebieski kabel bo ja mam prblem ze moj opel ma zerowe ladowanie po wymianie alternatora i akumulatora...
Witam. Zaczął bym od sprawdzenia alternatora. Wymontowania regulatora sprawdzenia czy są szczotki. Niestety nie pamiętam czy jest dostęp i możliwość na aucie czy trzeba wymontować alternator. Aczkolwiek nie wiem czy nie lepiej oddać auto do mechanika, który ma o tym pojęcie, może być szybciej i taniej, chyba że masz jakieś doświadczenie z alternatorami....
Silnik to 1,4 benz Opla 8 zaworowy. Naciag paska tez sprawdzony. Wlasciwie to chyba wszystko sprawdzone z tych rzeczy ktore mozna sprawdzic namacalnie i juz skonczyly sie pomysly. Za dnia zmierze to ladowanie i spradze ta mase silnika jak wyzej radzil Cowboy zagrabie.
Ubita dioda w alternatorze
Witam mam takie male pytanie? wyjalem alternator z mojej astry, zanim go wyjalem ladowanie mialem,po wlozeniu go z powrotem nie laduje i teraz zastanawiam sie w czym tkwi problem na alternatoze sa dwie sruby osemka i szustka ida tam ogolem trzy kable jeden czerwony drogi czarny i jeszcze jest jeden ale nie powiem dokladnie jak on sie nazywa jest to...
To nie wina alternatora tylko instalacji.P
Było tryliardy razy, kiedy się nauczycie korzystać z wyszukiwarki? Uszkodzona dioda plusowa w mostku prostowniczym.
A jesli pompe trw zmienilem w raz z wiazka i wspomaganie raz jest i ginie albo wcale sie nie pojwia to gdzie indziej szukac przyczyny.dodam ze ladowanie mam 14.3 v.moze istnieje jakis wadliwy przekaznik albo cos w tym stylu.mniema ze stara pompa byla dobra.przyczyna jest gdzies indziej.tylko gdzie?za rozwiazanie zagadki stawiam browca ;)
Tez nie miałes ładowania?
Usterka alternatora ,reszta to następstwa braku ładowania.P
Tylko szczotki i regulator napiecia odpowiadaja za poprawne ladowanie. Dodam iz auto na sprzegle czyvez luzie i przy zmianie biegu auto przybiera obrotow do 2tys. Dzis wymienie te d wie rzeczy i zobaczymy
Witam chcial bym podpiąc sie pod temat. U wyglada to tak. Aternator sprawdzony szczotki nowe diody wporzadku ladowanie 14.5 z alternatora bezposrednio. Po odpaleniu kontrolka raz swieci raz nie, raz sie zazy. Obrotomierz pokazuje na wolnych 1500 obrotow (silnik pracuje dobrze) po dogazowaniu obroty skacza wyzej nizej roznie. Astra f 1.7 isuzu.
ok a moze to byc przyczyna gasniecia samochodu na gazie zbyt duze ladowanie Dodano po 53 Elektrit nie za duze ladowanie 14,7 bo mi sie wydaje ze tak
witam mam problem z astra h brak ladowania wiec kupilem uzywany alternator z gwarancja od razu pisze ze nie mam quitheat w tym aucie jest to Z17DTL nadal ladowanie znika naladuje aku samochod pracuje ok ale swieca wszystkie kontrolki ladowanie 12.6v po i spada po 25 min auto rozgrzane nic nie dziala silnik pracuje napiecie 6.6v i auto gasnie zadnych...
sprawdz ladowanie na włączonym obciazeniu np. swiatla kierunki i bez nie powinno spasc ponozej 13.5 v
Gwarantuję że diody regulator nie reguluje masy a popaliło by ci się w tym momęcie wszystko. Jest to już spawdzone w wielu oplach. POZDRAWIAM
Tak to zostało przedstawione w warsztacie.
Alternator do naprawy . Ostatnim razem jak go naprawiałeś zostały sprawdzone dokładnie wszystkie diody ?
Za niskie ladowanie i moze nie odpalic klimy, choc szybciej padlby modul. Jak klima zalacza to podnosi obroty?
Mam problem z ładowaniem , mam alternator bosha i na wyjściu powinno być 14V a mam 13,2v co moze być tego przyczyną ? Czy jest wadliwy regulator napięcia ? i nie wiem jak sprawdzić regulator :(
Sprawdz diody i regulator ładowania.
Wieczorem jechałem do pracy auto normalnie jechało. Zero jakiś problemów. Auto nie szarpało i przerywało. Rano chciałem odpalić i auto już nie odpaliło. Auto kręci nie pali. Zapala natomiast na plaka. Został wymieniony filter paliwa, czujnik walka na rozrządzie ( taki błąd tez pokazywał komputer u mechanika, ale obd nie ma zasilania i ladowanie zrobiliśmy...
witam forumowiczów Mam podobny problem z kontrolką ładowania. Jakiś czas temu żarzyła się przy włączonym silniku,a przy wzroście obrotów świeciła coraz jaśniej. Aż wreszcie przestała gasnąć. Świeciła się od włączenia zapłonu. Na aku było zbyt wysokie napięcie, więc zdiagnozowano regulator i mostek. Wymieniłem oba i na teście pod obciążeniem wszystko...
Witam. Ja sie podepne do tematu. A czy do "wariowania zegarow" to tez zalicza sie to, ze jak odpalam samochod to czasami ciut dluzej kreci rozrusznikiem i w tedy wskazowka od obrotomierza tak skacze czasami az za koniec obrotow??? Auto ; Opel Vectra A C20NE ; A ladowanie pokazuje mi w okolicach 13,04.
Ladowanie masz w normie, najprawdopodobniej masz spadek napiecia w zasilaniu zegarow. Zmierz jakie napiecie masz po obu stronach kontrolki....
Oczywiście, masz rację. Tylko gdzie w tym klekocie jest komputer silnika?
slabe ladowanie po odpaleniu napiecie 11,7V To nie jest słabe ładowanie to całkowity brak ładowania Popytaj elektryków, spotkałem układy wzbudzenia przechodzące przez dodatkowy przekaźnik. Ile ma mieć na wyjściu. Na wyjściu czyli na zacisku alternatora ma być 14,5 V Na akumulatorze może być delikatny spadek napięcia około 0.2V max Zobacz te wartości...
Masz na alternatorze dwa piny ,L i DFM. L t kontrolka a DFM to sygnał do komputera o aktualnym obciążeniu
witam.posiadam astre g 1.6 8v b+g. moj problem polega na tym ze na wolnych obrotach drzy kierownica i wnetrze. przy obrotach od 1100 juz nie czuc drzenia. mam wymienione wszystkie poduszki swiece kable.cisnienie na tlokach od 8 do 9. ladowanie rowniez dobre. co to moze byc?pozdrawiam
Źle Cię zrozumiałem, myślałem że chodzi Ci o to, że mierząc na akumulatorze masz 13V a przy alternatorze 14,4V (na pracującym silniku). W/w pomiary są ok, z ładowaniem jest wszystko w porządku.
Wiem ze było już wiele tematu na temat alternatora ale na moje pytanie nie ma nigdzie odpowiedzi. To tak odpoczatku moja astra 93r, 1,6 nz posiada alternator boscha 55 A i ostatnio po całej nocy stania na dworzu rano ledwo co zapalał wiec pomyślałem ze to wina akumulatora ale przeciesz moj akumulator ma dopiero 1,5 roku wiec stwierdziłem że to wina...
Panowie odswierze temat troche. Wiec zalozylem ten alternator od astry z regulatorem wbudowanym tak jak mowilem 70A ladowanie wynosi 14.5v czyli ok ale problem jest taki ze po pol godzinnej jezdzie w akumulatorach robia sie banki tak jak w przypadku ladownia prostownikiem i teraz nie wiem czy to normalne zjawisko czy alternator jest zbyt duzy? Co wy...
Masz do wymiany mostek prostowniczy.Notoryczna usterka w tych Delco-Remy.
Sprawdziłem połączenie tak jak sugerował Wodnik-W8 i było. Odpaliłem kontrolka normalnie zgasła poleciałem więc sprawdzić czy będzie ładowanie - było!! W sumie nie mam pojęcia czemu wcześniej tak się zachowywał! Jeśli ktoś mógł by mi to wyjaśnić to bardzo będe zobowiązany.
Tam są regulatory 14.7 V wszystko w porządku.P
Aby to zrobic musisz miec specjalny miernik, ktory ma niekazdy nawet elektryk, tzw cengowy i to jeszcze do pomiaru pradów stałych. prady plyna natyle duze ze zwykly miernik ulega uszkodzeinu. Jesli juz wymieniles alternator to nie jestes w stanie nim obracac tak jakby to robil silnik samochodu co wyklucza jakikolwiek pomiar pradu ladowania. mozna przemierzyc...
regulator lub diody albo wszystko razem:)
Witam mam problem z ładowaniem w astrze 1.4 v8 na malych obrotach silnika brak ładowania dopiero ładuje na większych obrotach jak może być przyczyna pomoże ktoś??
zaraz po odpaleniu ladowanie jest niskie rzedu 11,9 no to ładowanie nie jest dobre
chodzi o to ze radia nie mam w samochodzie ani alarmu .... a ladowanie jest zerowe jade do tego momentu kiedy akumulator nie padnie...na starym akumulatorze intensywnie migala kontrolka od akumulatora ale jak przygazowalem dosc mocno pare razy to przestala miga a na nowym nie miga w ogole a gdy akumulator sie rozladowywuje to przestaje swiecic wszystko...
Weź multimetr i sprawdź jakie jest napięcie ładowania podczas pracy auta.
Nie kombinuj ze starymi kablami.Kup w sklepie linkę o przekroju 8mm2 ok. 8 zł za metr , końcówki oczkowe i zlutuj je porządnie.Połącz alternator z akumulatorem.Masa alternatora-najlepiej miedzy śrubą amortyzatora a obudową alternatora.Poprawa prądu ładowania gwarantowana.
Albo masz ladowanie zakiepskie albo plusa w zegarach (tego przed stabilizatorem) nienajlepszego. Woltomierz prawde ci powie.
jest OK, napięcie 14,4 V prawidłowe.
Miernik masz sprawny? Co z kontrolką ładowania?
Altelnator pewnie DENSO i podejrzewam, ze jak to czesto bywa w astrach G/H zle dobrane czesci do twojego altelnatora glownie chodzi mi o regulator napięcia. Jezeli kolejny zakład się wyłoży i powie, ze altelnator jest ok to proponuje kupić używke po numerze alt i bedzie po kłopocie. Po regenracji twój altelnator bedzie ładował na stole testowym ale...
Alternator jest ok. Akumulator jest do wyrzucenia. Szkoda nawet roztrzasać dlaczego, chociaż jestem w stanie powiedzieć. Czy w każdej celi była ta wartość jednakowa?
Jeżeli masz rzeczywiście mieć mostek bez diod wzbudzenia to tak je wylutować i zrobić tylko mostek z ostatniej fazy.P
Kolego na temat alternatora Hitachi jest już tu napisane chyba wszystko więc alternator wyciągać i najczęstszą przyczyną jest uszkodzony prostownik i gnijący stojan a regulator to rzadkość ale wymienia się zaraz profilaktycznie ,na dodatek jest spalony przekaźnik K-79 i tyle.P
a czy czasem nie masz juz starego akumulatora ?? gdyz jak bedzie mial popsute cele moze ci skopac alternator i robic takie psikusy. wymien akus i sprawdz ładowanie miernikiem na nowo :) pozdro
jesli swiece grzeja to caly prad z alternatora idzie na swiece wiec moze ladowanie wydawac sie slabe , wlacz swiatla po zapaleniu i jesli nie spadnie ponizej 12V to chyba jest OK
Alternator do naprawy.Brak ładowania.
no tak tak mierzony byl bez wlaczonych swiatel itp ale ogolnie czy wy tez macie podobne ladowanie?' Dodatkowe pytanie. Jeżeli auto jest na gaz. W jaki sposob rozwiązujecie problem działającej pompki paliwa podczas jazdy na gazie?
Czy może udało się rozwiązać problem z brakiem ładowania w Astrze IV J bo mam taki sam problem? Gdzie szukać przyczyny?
Ciekawe jest też to, że podczas postoju akumulator się rozładowywuje... gdzieś musi być zwarcie... A pewnie jest. Walnęła dioda plusowa i przez pomocnicze i regulator prąd leci na wirnik.
Masz problem z alternatorem. W dieslu sygnał obrotomierza jest brany z alternatora. To również tłumaczy zachowanie kontrolki ładowania.
Jeżeli na tym łączniku do którego dochodzi wyprowadzenie diody widziałeś wyrażne slady podwyższonej temperatury,albo zimny lut-mostek prostowniczy do wymiany.
tak, jeżeli jest uszkodzony i ma mały przepływ prądu, uszkadza się też jeżeli mamy uszkodzony mostek, lub uzwojenie (stojan), dlatego trzeba tą dyskusje skończyć i zabrac się do pracy, tego typu alternator ze wzbudzeniem z modułu nadwozia, trzeba dokładnie sprawdzić przed złożeniem i wymienić zużyte, lub popsute elementy, jak równiez okablowanie do...
Przy włączonym zapłonie dotknij odłączonym przewodem ze styku D (nakrętka M5) do masy powinna się zapalić lampka ładowania , jeżeli nie to wiesz co dalej.
Jutro wytestuje ale po części już Ci mogę odpowiedzieć że alternator zacznie ładować a ECU nie zaświeci żarówki i kontrolka nie zgaśnie od ładowania.
napewno dioda,
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Alternator do sprawdzenia, nie ma innej rady. Kturaś dioda jest uszkodzona. Pozdrawiam.
Możliwe że akumulator jest do wymiany .w nissanie miałem tak że gdy akumulator był niedoładowany to po wyjęciu kluczyka świeciła lampka ładowania
Czyli mam rozumieć że z alternatorem wszystko jest ok a to są tylko spadki napięć, a czym mogą być spowodowane przy jednostajnej jeździe i nie włączaniu dodatkowych odbiorników.
Okey to odezwe sie jutro >D dzieki wielkie za pomoc, bedziemy w kontakcie, rano sprawdze jak wyglada ladowanie na alternatorze, o ile sie do niego dostane >P a mam nadzieje ze sie dostane bo dosc ciezki dostep, alternator z tylu silnika
Być może przekaźnik się "przykleił" odłącz akumulator na początek i sprawdź przekaźniki jeżeli jesteś pewien co do stacyjki.
Astra 1.6 16v benzyna.
Może wystarczy wymienić regulator napięcia w alternatorze, uszkodzony regulator potrafi robić różne cuda.
ladowanie citroen escort ladowanie ladowanie karty
zacięcie stacji serwisowej pw3015 unitra renault megane instrukcja obsługi
amica mikrofalo piekarnik mikrokomputer cobra1
Problemy z diodą klawisza dźwięku w Lenovo Symetryzacja żarzenia vs. podniesienie potencjału