Plus na cewkę (przekaźnika) jest po stacyjce, a minus z ECU (sterujący)
Sprawdź co się dzieje ze sterowaniem przekaźnika, plus po zapłonie i minus ze stera, stawiam na zanikający minus z sterownika :|
Zastosuj taką z astry g. Potrzebuje plus ,minus i plus po zaplonie.
Nie możesz się wpiąc w miejsce gdzie była stara centralka? Sterowanie minusem zapewne.
Za zwyczaj samochód odpala na benzynie, więc być może znikło zasilanie tam, skąd je sobie gazownicy wzięli, np z cewki zapłonowej. Ogólnie jak coś jest martwe, to się bierze woltomierz (lub żarówkę) i sprawdza czy zasilanie dochodzi do sterownika, plus i minus.
Zmień na sterowanie minusem i podłącz pod przewody sterujące (pewnie biały i brązowy)
Podłączenie równoległe uniwersalnego sterownika centralnego zamka z oryginalnym Astra G 2003 Witam, zakupiłem auto Astra G z dwoma kluczami. Problem jest w tym, że jeden jest z pilotem a drugi bez pilota jakby surówka. Autem jeździ żona i ja, każdy ma swój klucz, tyle że mój jest bez pilota i muszę otwierać auto kluczem. Dostałem od kolegi uniwersalny...
Z16XE. Zapłon nie został wyłączony, nawet jeśli by został to raczej na minus nie powinny pójść tylko do 0 spaść. A czujnik wału?
Odszukaj przewody prądowe siłowników i podawaj na nie naprzemiennie plus i minus.
Witam Po wymianie katalizatora sonda nie pracuje. dawka cały czas uboga ,sonda pokazuje 0.089 v około na wolnych i nie pracuje gora dół. sprawdziłem kalpy w koltektorze i działają ok. niesczelnosci nie ma . nie znalałem co powoduje zbyt dużą dawke powietrza. kolektor wygląda ze od tego silnika. jak przystawie wlot powietrza to sonda zaczyna pracowac...
Odepnij , dopiero potem wypinaj wtyczki najpierw minus czy plus? czy bez znaczenia?
Tam krokowca nie ma , jest zawór wolnych obrotów sterowany minusem ze sterownika i plusem po przekazniku podwójnym.Najlepiej sprawdzić , czy po wyłączeniu kluczyka jest zasilanie na wtryskach.
Czarny to minus a czerwony i żółty razem i do plusa w samochodzie.
A parametrach co tester pokazuje? Który krok? Bieg jałowy do krok 24, no, czasami z minusem, ale nie mniej niż 11-12 Przecież możesz też zrobić test regulatora biegu jałowego.
a więc wyskoczyłem do garażu pokleiłem to. Styk się zapadł w dół około 4 mm zostawiłem tak nie wiem czy dobrze zrobiłem?!
Właśnie o to chodzi żę chce dokładnie wiedzieć gdzie plus a gdzie minus po jak zlutuje odwrotnie to nie zaswieci.
koniecznie sprawdz też podciśnienie około 0,8 bar w minusie
Ciężkie auto W nominale 1428kg plus butla i graty LPG minus koło zapasowe
Na jednym plus akumulatora a na drugim minus, środkowy na razie zostaw w spokoju, na gniazdku jest chyba nawet nadrukowana polaryzacja, coś nie tak poskładłeś....!
Komputer na przekaźnik podaje minus Sprawdź czy na przekaźniku masz dobry plus, czy jest na pewno dobry (mam na myśli zasilanie cewki przekaźnika)
Zamien ten sterownik na inny i bedxie wszystko chodzilo na jednej z kostek napewno ustawiasz wyjscie na silowniki w drugiej jest podany plus ,minus,sterowanie dwoma minusami,sterowanie plusem,sterowanie minusem
Sprawdz czy kostki wchodzace w oprawy lamp sa dobrze wlozone,czy nie sa zkorodowane.Prawdopodobnie na lewej lampie brakuje dobrej masy-minusa.
Zerknij na filmik Przecież mu paliwa brakuje, dopiero jak korekta poszła w górę to sonda zaczęła pracować. Chyba że długa korekta jest na minusie.
Kolego grzeje się jeden przewód na minusie ten czerwony że zdjecia
Ja jestem użytkownikiem Astry II (tylko diesel) i jestem zadowolony. Tania w eksploatacji, dość obszerna i jakoś wykończenia jest dość dobra. Jeżeli chodzi o ten konkretny egzemplarz: http://moto.allegro.pl/opel-astra-ii-1-8... Sprzedający zaciera datę sprowadzenia do Polski na zdjęciach...mhm widocznie długo...
Coraz więcej życzeń. 1. 12V czerwony 2. 0V (minus) brązowy 12. 12V do przycisków. 16,17. przycisk do przesuwania szyb (góra,dół) 23. sterownik centralnego zamykania czerwono-żółty 20,22 . głośnik 19. podgrzewanie lusterka
Jak masz dobry prostownik to raczej nie trzeba odpinac, ale nowsze samochody maja pelno czulej elektroniki, ktora moze zwariowac od zanieczyszczoneg napecia. Jezeli odpinac to minus!
A radio masz oryginał, czy też nieseryjne? Najprościej to wymontuj radio i zobacz, który jest który... Generalnie w tych autach brązowy oznacza masę/minus...
Nie ma żadnego znaczenia. Podczas przyspieszania EGR jest cały czas zamknięty, otwiera się przy jeździe ze stała prędkością (plus minus oczywiście) i w niektórych przypadkach na postoju. Współprace z DPF oczywiscie pomijam bo to nie ta epoka.
Witam jeśli dobrze pamiętam : Kolory przewodów do zamka : czarno-czerwony i czarno-żółty ( zamiennie plus i minus) oraz czarno-niebieski - ryglowanie .
Wpinamy się w odpowiednie przewody idące do centralki.Zamyka z obu zamków? Cienki brązowobiały i brązowoczerwony to zamknij i otwórz,gruby brązowy to masa,gruby czerwony to plus. Na uniwersalnej łączysz według opisu STEROWANIE MINUSEM.
Dzieki za odpowiedz. Z zamiana kabelkow nie jest takie proste, bo "trzymak" zarowek jest zespolony. Ze zmiana polaryzacji na oprawkach tez nie bedzie latwo, bo przeciwmgielne, cofania i kierunki maja polaczone metalicznie styki dotykajace koncowek zarowek na ktorych powinien byc plus, a jest minus.
Na czarnym przewodzie masz mieć +12 wolt po stacyjce a z ECU z d15 niebieskim kablem leci minus jak silnik jest uruchomiony .Więc wytnij niebieski przewód przy kompie i przy wtrysku i zrób bypasa jak nie pomorze to uszkodzony komp.
plus na skrajnym jest ,pomiędzy D a minusem jest 5v ,niema minusa z D1 z ECU
Jak sam piszesz że w okolicy stacyjki to tam zajrzyj ,przecież plus z minusem chyba nie pomyliłeś
Prawdopodobnie alarm ci się włącza ze względu na zanik napięcia akumulatora (zły styk w miejscu wpięcia alarmu jak i zasilania silnika). Trzeba sprawdzić plus i minus zasilania.
Zrobiłem sobie kontrolkę poziomu paliwa która działa w ten sposób, że im więcej paliwa, tym żarówka jaśniej świeci. Wykorzystałem kabel czarno/niebieski z wiązki która idzie w prawym progu /minus z pływaka/
Na początek sprawdź czy nie grzeje się klema minus. Odpal max obciążenie i będzie odpowiedź
Czyli dobrze zrozumiałem.Pytanie tylko to czy to może sprawiać również wrażenie luzów na całej prawej stronie,czy akurat trafił się splot dwóch usterek. Swoją drogą ile taka naprawa może mnie kosztować?Plus minus pytam oczywiście.
, albo pogmerać w ustawieniach np oscylatora 10,6 GHz, to może by się udało uruchomić wszystko. Już tu opisywano takie przypadki na forum. Zmieniaj wartość oscylatora 10600 MHz co 00001 MHz in plus i in minus i sprawdzaj za każdym razem (nie więcej niż kilka MHz).
Wymontuj i wymieñ na NOWY lub porządnie wyremontuj rozrusznik. Mozna tez zalozyc od alfy 2,4jtd. Generalnie o mocy 2,2kw.Zakuj nowe oczka na grube kable idace od klem.I przykręć w miejsca z gwintem w klemach. Problem zniknie. Sprawny diesel tdi, hdi, jtd pali bez świec do minus 15 spokojnie.
No dobra ale brak komunikacji miedzy OBD a pinem a4 nie będzie powodowało że auto nie odpala( a auto raz na jakiś czas nie pali nie ma minusa na przekażnik pompy )
Jak płytka idzie tak, że scalak widzisz, to na lewo minus a na prawo plus.
Teraz coś zaśmierdziało z nawiewów dymem auto zgasło wszystko sie na liczniku świeci a przewody od minusa na aku gorące
Bezpośrednio i tak nie szło by sterować klaksonem z tej centralki bo sam klakson jest sterowany plusem a centralka podaje minus, dlatego ten przewód co podałem jest od przekaźnika klaksonu który z kolei jest sterowany minusem bezpośrednio z kierownicy.
4 minus 7 komunikacja z silnikiem 16 plus.
Zrób zworę na AiB i dodatkowo daj na zworę minus przez jakąś 3W żarówkę. Pozdrawiam.
Brzęczyki oba minusem muszą być podłączone z jednej strony do minusa zasilania ZAS-a. Pierwszy drugim końcem do żyły B LW1, drugi natomiast drugim końcem do żyły B LW2. Mam nadzieję że oba Astry separujesz kondensatorami : 2,2µF÷4,4µF. Mam nadzieję że oba Astry zasilasz z zasilacza przeznaczonego dla ZAS. I mam nadzieję że brzęczyki są podłączone odpowiednimi...
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
U mnie w oplu Astra F Niebiesko Brązowy jest minusem a niebieski plusem. Ale w tweeterach chyba nie ma juz takiej różnicy plus a minus bo i tak wali przez Kondensator. Poprawcie mnie jak się mylę. Ale ja zawsze przy głośniku wysokotonowym około 35-50W RMS olewałem to. Za to w kolumnie 120 RMS już na to patrzyłem.
Jak widać autor nie chce pomocy. Nie podaje tego o co prosimy. Brak podstawowych danych: Napięcie akumulatora po postoju, Napięcie ładowania na wolnych obrotach, Napięcie ładowania na wysokich obrotach, Napięcie ładowania pod pełnym obciążeniem. Rezystancja minusa na aku do silnika, Rezystancja minusa na aku do karoserii.
Jest jeszcze jedna możliwosc (sam tak zrobiłem) do zeza zamontowałem zwykły konwerter, jeden kabel do multiswicza i przełącznik disec na jednym z kabli do pokoju- minus tylko taki że ASTRA działa tylko w jednym pomieszczeniu, ale mi to odpowiada.
interesuje cię plus, minus, linia kodowa
Ogólnie spoko opcja jako auto ale bez klimy dzisiaj to rzadko kto chce mieć auto. Chociaż w sumie jedna pensja, jak auto zdrowe, to pojeździ. Minusem fakt, że potrafią żłopać olej.
W najbiższym czasie chyba nie - ale nie jesteśmy jasnowidzami... Do domu może któregoś dnia nie łatwo będzie dojechać, ale jak wciśniesz więcej gazu to dojedziesz. Minus tej operacji - większe spalanie...
No i oczywiście minus, to ten plus po stacyjce ;)
spotkałem się dokładnie z takim przypadkiem wczoraj w takiej astrze jak silnik zimny autko chodzi jak się troche rozgrzeje gaśnie sprawdziłem że nie dostaje minusa przekaźnik od pompy paliwa ze sterownika.Błąd też był od przekażnika pompy.ale zapodałem klientowi minus stały na przekaźnik i auto chodzi.Do czasu naprawy sterownika ,chyba one już tak mają.
Naprawdę nie zostanie podany minus? No, chyba wtedy, kiedy żarówka od świateł pozycyjnych będzie spalona.
Prawy słupek (w nogach pasażera). Sterowanie standardowe - 2 minusy
sprawdź minusem i plusem też możesz oczywiście przez próbnik żarówkowy obie wersje.
sprawdz czy zalacza sie przekaznik plus jest po zaplonie staly natomiast minus ze sterownika Dodano po 3 sprawdz czy zalacza sie przekaznik plus jest po zaplonie staly natomiast minus ze sterownika
Przewody to BRAZOWY otwieranie Zamknij POMARANCZOWY (minus) max 200mA wyjscie sterujace modulem centr.zamka. z braku skanera nie przesle Ci wszystkiego, ale jesli masz jeszcze jakies pytania pisz powodzenia ;)
jak podasz plusa? czy mase? plus jest wspólny dla wszystkich. masa jest ze stera na poszczególne wtryskiwacze. zobacz co ginie? pamietaj ze moze sie wydawac ze masz 2 minusy. bo masz go z innego wtryskiwacza.
od siłownika idą 3 przewody czarno-czerwony;czarno-żółty i czarno-niebieski. te z żółtym i czerwonym zasilają silnik na przemian plus i minus zależy czy zamykasz czy otwierasz
Uruchomiłem tą klimę omijając ECU. Podając na brązowo zielony przewód który idzie do modułu chłodzenia MINUS (MASĘ) sprzęgło sprężarki załącza się, załączają się po chwili wentylatory na 1 bieg.nie pokazuje również żadnego błędu na wskaźnikach wszystko jest ok. jeżdżę już 4 dzień i na razie jest bez problemu.
Koledzy mają rację o możliwości odwrócenia biegunowości, ale to by nie uszkodziło lampy. Jeżeli jest to np. świetlówka to może się uszkodzić, jak zwykła żarówka to nie. Może ktoś podłączył odwrotnie zasilanie lub pociągnął nowe i zasilił z innego miejsca. Trzeba rozebrać i się przyjrzeć choć można sprawdzić miernikiem gdzie jest minus w gnieździe.
Jak wracam z trasy i samochód jest nie ruszany do rana to nawet na mrozie pali od strzału rano. Dałem dodatkowa masę od minusa akumulatora na silnik i bez zmian. Dałem bezpośrednio plusa z aku na alternator i minusa z aku na alternator też bez zmian
witam, dzieki za pomoc mam jeszcze pytania który przewód od sondy przeciąć kolory przewodów sondy to CZARNY BIAŁY CZERWONY ŻÓŁTY? pod który przewód od wtrysu się podpiąć plus czy minus?
a wiesz moze gdzie bedzie plus a gdzie minus?czy normalnie w astrze jest to sam zegarek czy jeszcze pokazuje jakies informacje z komputera?? (o ile dobrze pamietam to tam powinna byc kostka chyba z 8 albo 10 pinow podłączeniowych) - postaram sie wieczorem zrobic zdjecie dzieki
Zapomniałem dodać, że zaraz po zainstalowaniu instalacji gazowej, ze względu na dość cienkie przewody z Bingo M, profilaktycznie podłączyłem pod minus akku a silnik, gruby porządny bat średnicy najmniejszego palca z oryginalnymi zarobionymi oczkami śrubowymi. Spadek napięcia między minus akku a masę do ECU silnika ( przy osłonie rozrządu ) to około...
W czwartek robiłem astrę f z podobną usterką - przy wciśnięciu sprzęgła gasła i zanikały światła. Na wyłączonym zapłonie przy wciskaniu sprzęgła zapalały się kontrolki, tak jakbyś włączył zapłon. Przyczyna .....brak dobrej masy na karoserii, mocno zaśniedziałe połączenie minus akumulatora z karoserią.
Witajcie, nie wiem czy w dobrym temacie ale zapytam, mam problem podczas wgrywania mapy galeciakiem, gdy chcę wgrać mapę włączają się wentylatory i wyrzuca błąd kasowania mapy. Próbowałem również z podpiętym aku pod prostownik nie pomogło. Po wyświetleniu błędu wgrywania mapy wentylatory nie przestają pracować, samochodu nie idzie odpalić, aż do momentu...
zamien kable tzn terazniejszy minus podlacz do plusa i zobacz co sie dzieje
Czy ktoś może mi podpowiedzieć co jest uszkodzone w sterowniku centralnego zamka Astra F - sterowanie kluczykiem z zamka w dżwiach kierowcy działa prawidłowo ale pilotem nie działa . Wyzwalany jest minusem. podając minus do centralki na przewód zamykający gdy zamek jest zamknięty centralka prubuje go zamknąć jeszcze raz , a podając minus na przewód...
Witam wszystkich. Otóż kupiłem wczoraj sterownik zamka centralnego firmy Carprotect model BX60S. Zabrałem się za podpinanie kabli. Znalazłem stały + i -, jak również podpiąłem kierunkowskazy. Znalazłem w aucie 2 kable odpowiadające za zamykanie i otwieranie centralnego zamka i otóż teraz mam parę pytań. Czy w Astrze centralny zamek jest sterowany minusem...
Golfa IV już wykluczyłem, zawsze uważałem że to obciach mieć golfa, ale kierując się racjonalnym myśleniem wpisałem go na listę. Teraz słyszę że coraz gorzej z tymi brzydkimi autami, więc odpada. Na corolle tylko 1 zła opinia, to chyba jednak najlepsze auto z tych 3. Tylko minus taki że Astra w gazie czuje się dobrze, a Corolla już nie prawda? A ceny...
ej ej ej! Mierz napięcie na czujniku, i zobacz czy nie szaleje napięcie +5V na czujniku! Mialem kiedyś do roboty corsę A z identyczną usterką, byl podstawiany komputer... i nic, jak bylo źle tak bylo. Do 50 °C wszystko jest idealnie (temperatura rośnie, napięcie maleje, lambda pracuje idealnie). Też gdzieś czytałem o tym przełączeniu przy 50 °C, ale...
Ale wtedy migacze też będą bez kluczyka. Jest to pewien minus ale niech będzie (awaryjne z kluczykiem).
Od -0.60 ,maks -0.90 na minusie wszystko, podjedz do jakiegoś warsztatu co mają vacuometr , wtedy będziesz wiedział .
Witam, specjalnie sie zarejestrowalem bo czytac nie moge tych "diagnoz" posiadam opel astra 1.7 D 93 rok, IZUSU, tez nie kreci rozrusznik, za pierwszym razem jak by go mialo juz brac a pozniej bełta. Szczotki dobre, tulejki tez, WIRNIK! w tym tkwi problem. Polecam rowniez zlac wrzatkiem wtryski, by zlapał temperature, na zimę w moim to skutkuje. Benzyna...
Dzięki za odpowiedź,szkoda tylko że tych migaczy nie ma po prawej stronie już by było po kłopocie.Jeszcze takie pytanie.A co by było jak bym podłączył alarm minusami,a nie plusami.Domykało by szyby z pilota w tedy?
podana powyżej metoda zadziała ;) Jak nie złapiesz pomiaru na kostce, pomiar przenieś na miejsce łączenia kabli. Tylko tak do ładu dojdziesz. BTW: dlaczego to zadziała: światła w aucie sterowane są przez przekaźniki, tj: włącznik w manetce tudzież na pokrętle (opel) steruje niskosygnałowo zestykami przekaźnika, które na przewody prowadzące do lamp przekazują...
Jesli wcisniesz przycisk blokady to jest tam minus na stale do czasu przelaczenia na otwieranie
No to skoro tak uczą to z czego to wynika że najpierw minus a potem plus ? Bardzo jestem ciekaw.
Czy moze mi ktos wyjasnic opis ze schematu -DRZWI-, i +DRZWI- Rozumiem ze chodzi o krancowki tylko czy to mam podlaczyc pod lampke plus to plusa minus do minusa czy jakos inaczej??
Kolego ze schematu wynika(a ślepy nie jestem)to brązowy to syrenka.A masa to CZARNY.A reszta tak.Zamek tam chodzi minusem,więc...No właśnie.
Witam. Tak jak w temacie: na jakie wydatki muszę się nastawić przy wymianie rozrządu w oplu astrze 1,6 8V z 95 r.? nie wliczając robocizny? załóżmy że musze wymienić wszystkie elementy. tak plus/minus 50 zł- ile to wyjdzie? Dzięki, pozdro
witam jeżeli podłącze lampkę minus do czujnika otwarcia drzwi a plus do instalacji rozładuje aku ? pozdrawiam
Dzięki, będę eksperymentował, zajrzałbym tam chętnie, ale jak ma sie jeszcze do czegoś nadawać, to raczej zostawię to lepiej zorientowanym. Sekcjonowałem VPę z A6 więc plus minus wiem jak to wygląda.
Cena do 150zl. + ultradźwiękowy czujnik wykrywający ruch w pojeździe, a może Super Forteca? Może ktoś posiada (lub może opisać) w jaki sposób podłaczyć się do centralnego zamka otóż przewód brązowo/biały służy do otwierania, a brązowo/czerwony zamykania, a np. z alarmu sterowanie jest minusem.
Masa na karoserie i masa na silnik, skrzynię itp.
Artur272 napisał: Cytat: Artur272 napisał: Witam serdecznie Jakie łożyska zakupić do alternatora Astra 1.9 CDTi 150KM Alternator Denso 14V - 105 A Witam. Jak możesz to podaj numer alternatora. Właśnie problem w tym, że nie ma żadnych oznaczeń :/ 6303 17x47x17 6003 (SPECJALNE NA MINUSIE) 16.96x35x10 Zwróć uwagę że nie 17x35x10, tylko 16,96x .. do tych...
Sterowanie jest poprzez impulsy minus mogą być prosto z układu nie trzeba poprze przekaźniki.
Był znajomy z kompem :) cuda wyszły, brak minusa na przekaźniku, podepnę się do masy i na razie musi starczyć.
Opel Astra 1.6 nie działają przednie wycieraczki,silniczek po podłączeniu do akumulatora chodzi,napięcie na kostce sprawdzane voltomierzem minus na akumulator wynosi 12v na zewnętrznych stykach dziwne że na obu jest 12v. Za wszelkie podpowiedzi będę bardzo wdzięczny.
Bo widzisz Kolego , kondensator nie tylko filtruje PIKI napięcia ale jest też akumulatorkiem / gromadzi energię elektryczna/ , ledy pobierają mA , stąd to ich świecenie. To co teraz tłumaczysz nijak się ma do tego co wyżej. Ciebie uczono ,że prąd płynie z PLUSA do minusa , a mnie że z Minusa do plusa , taki jest ruch elektronów.
Cześć kolego . Oto kilka podpowiedzi W lewym progu znajdziesz dwie wiązki. W jednej z nich znajdują się przewody sterujące centralnym zamkiem. Brązowo-biały i brązowo-czerwony. Sterowanie odbywa się przez podanie masy (minus). Gruby czerwony - zasilanie do sterownika (+12) Gruby brązowy - masa (-) Jeśli masz sterownik z potwierdzeniem kierunkami to...
ja nadal upieram się żebyś kupił sobie zwykły przełącznik gaz/benzyna jak z linku allegro i a to wywalił, ale jak tak straszliwie chcesz to możesz to podłączyć tak: tpsa lepiej nie podłączaj do tego gazokomputerka, bo to wpływa na odczyt pozycji dla komputera benzynowego (nie powinno, a jednak wpływa) i wolne obroty falują albo są w ogóle za wysokie...
Witam , podepnę się do wątku jako że w fso polonezie na wspomaganiu ZF pompa z astry G wspaniale działą. Tak samo na przekładni z bmw e34. Tak że nie widzę przeciwskazań. Jedyny minus to alternator minimum 90A. Podpięcie tak jak gral napisał. Oczywiśćie trzeba wziąć węża z astry G i drugi z orginalnej przekładni i je razem zakuć. Ale to bezsens skoro...
Fakt, jutro postaram się podjechać rano i sprawdzić komputerem. Czy jest możliwość sprawdzenia cewki na krótko dzisiaj? Oględziny wizualne, ewentualnie podpięcie się minusem i kręcenie, ale mało możliwe, gdyż ten minus jest głęboko schowany chyba, że uda mi się ten gumowy kołnierz zdjąć. Co sądzisz? Co na kompie powinno wykazać, aby rozróżnić czy to...
astra minus stacyjka minus bateria minus zasilacz minus baterii minus zasilacza
podnośniki hydrauliczny potencjometr liniowy logarytmiczny iskrownik ustawić
wybór lutownicy shimano akumulator
Suzuki Vitara 3 1.4 AllGrip – lokalizacja korka wlewowego oleju skrzyni manualnej, grafika Hyundai Santa Fe 2.7L – brak odczytu prędkości w ECU, czujnik VSS/OSS, ABS, CAN, P0501