astra 2, moduł wentylatorów pod zderzakiem. kiedy? czyba nie wymaga komentarza.
Nr części CJ24410133, nr katalogowy opla 6237095
Jeśli nie chcesz się bawić w naprawę to na znanym portalu masz nowe bez wentylatora. Wystarczy kable przylutować.
W astrze G przy dużych upałach i przy włączeniu klimy często się zdarza że zapala sie lampka kontrolna modułu klimatyzacji i wentylatorów (spotkałem już się z co najmniej trzema przypadkami ).Lampka zgaśnie po ponownym wyłączeniu i załączeniu zapłonu.W module klimatyzacji zostanie błąd wentylatora dmuchawy jak dobrze pamiętam.
Moduł wentylatorów...
Astra G m moduł wentylatorów pod zderzakiem z lewej strony
Od 2003 roku nie ma modułu do wentylatorów.
Moduł lub wiązka innej opcji nie ma. Często przy samej wtyczce od moduły jest buba.
Przepraszam za mała ilość informacji tak z modułem wentylatorów ,astra G
Moduł sprawdzić ten na wentylatorze, a lepiej najpierw podłączyć i sprawdzić błędy
Na pinie 1 nie mam niebieskiego a na moim niebieskim mam napiecię rowne napięciu akumulatora. Kable idące do kabiny idą dodatkowo poprzez złącze wielopinowe koło skrzynki dużych bezpieczników. Mam wersje astry z jednym wentylatorem bez modułu wentylatorów.
Byc może sterownik jeszcze do naprawy.
Moduły sa takie same, patrz tylko czy Behr czy Delphi. Co do błedu 00051 to tam siedzi 24c02, jak ładnie poprosisz do dam wsad.
Moduł chłodzenia Behr czy Delphi?
Kolego po pierwsze zobacz w jakim stanie jest moduł wentylatorów.
Kolego jest to niemożliwe , trzeba diagnozować nie silnik a moduł wentylatorów.
Możliwe, że ta Astra ma ten gnijący moduł pod lewym nadkolem
Dlatego ze astra g jest z poczatku produkcji i zmieniali sterowanie wentylatorów Klimy. U kolegi rocznik 2000 jest juz moduł sterowania wetylatorami. Mam dwa wentylatory.
Z jednej strony jest duza wtyczka wciskana na czerwony zatrzask w kierunku lewo-prawo (podobne stosuje sie w Saabach do 2002 roku) dam masz grube prady i masy, druga wtyczka wciskana od gory, typowa dla opla. Moze daj zdjecie, cos wiecej sie podpowie.
Z tego co udało mi się wyczytać ze schematów to sprzęgło powinno być sterowane z modułu wentylatorów który znajduje się pod zderzakiem przy zbiorniku płynu od spryskiwaczy, na ile to się sprawdzi to nie wiem bo rożnie to bywa :D
Ster silnika jak zgubi komunikację z modułem to odpala wentylator awaryjnie. Ten przedni to od klimy, to może czujnik ciśnienia klimy? Miałem 2 czy 3 takie i zawsze trzeba było w module pogrzebać, bo brak zasilania na płycie ze skrajnego pinu.
NIe Y17DT a ASTRA II jeśli ma klime to ma moduł sterowania wentylatorami. Psujny awaryjny, są 2 producenci tego ustrojstwa.
Wykoduj klimatyzacje w sterowniku, ponieważ z klimą wentylatory obsługuje oddzielny moduł
Sprawdź dokładnie oba wentylatory, ponieważ układ chłodzenia działa w ten sposób, że są różne kombinacje włączenia, w tym dwa wentylatory szeregowo. Pewnie pada Ci wentylator ten od przodu i różnica w spadku napięcia (obciążenia) jest wykrywana przez moduł.
Chodzi o moduł wentylatorów (sterownik) ? Czy jest jeszcze jakiś inny moduł ?
Załóżmy że czynnik jest to mógł paść moduł wentylatorów. Np woda w środku albo korozja. Spróbuj na początek zdiagnozować testerem ten moduł.
Proponuję jednak rozpocząć od diagnozy tego modułu.
Witam. Tak jak myślisz, zacznij od dokładnego sprawdzenia modułu.
No to sprawdz wszystkie oporniki i wentylatory o raz moduł.
Złącza czy jak wolisz kostki modułu wentylatorów gniły na potegę.Zarowno piny we wtyczkach jak i przewody w środku w izolacji na odcinku kilku cm od wtyczki.Tam masz przyczynę na 99%.Zarowno niewłaściwego działania wentylatorów jak i braku komunikacji z modułem.
Diagnostyka modułu wentylatorów wskazana... Bo może to być sam sterownik jak i rezystor dmuchawy....
Klimatyzację i wentylatory obsługuje moduł chłodzenia silnika-za lewym błotnikiem.
Zostaw to, wiatrak włącza tam moduł chłodzenia silnika.
Naprawione. Przyczyną był zwarty przekaźniku, który umieszczony jest wewnątrz modułu chłodzenia.
Sytuacja ogarnięta siadl moduł sterowania wentylatorów wymienilem i jest igła
Witam poszukuje schematu ECU do Astry G 1.4 Z14XE z klimatyzacja manualną w wersji z jednym wentylatorem (chodzi głównie o moduł załączający wentylatory)
Jest to sterownik wentylatorów na chłodnicy.
Uruchomiłem tą klimę omijając ECU. Podając na brązowo zielony przewód który idzie do modułu chłodzenia MINUS (MASĘ) sprzęgło sprężarki załącza się, załączają się po chwili wentylatory na 1 bieg.nie pokazuje również żadnego błędu na wskaźnikach wszystko jest ok. jeżdżę już 4 dzień i na razie jest bez problemu.
U mnie wentylator zaskakuje dopiero po czasie. I z tego co się orientuje tak to powinno wyglądać
sprawdziłem,ta wersja nie posiada żadnego modułu sterowania
Trzeba wejść w moduł wentylatora i tam sprawdzać błędy i porobić output tests.
Gpower. kontakt do styków plus test czujnika wentylatorów chłodnicy. Powaznie? A ja biedaczek zawsze sądziłem, że wiatraki w astrze g załącza moduł chłodzenia silnika bądź sterownik wtrysku jak nie ma modułu. A tu proszę- jest czujnik wentylatorów.
Wentylatory mają chyba dwa biegi. W standardzie to je włącz czujnik temperatury. U ciebie jest to moduł chłodzenia pewnie. I tylko TECH 2.
Jakie sa błędy w module chłodzenia silnika
czyli nic nie sprawdzałeś,euroscan nie gada z modułem chłodzenia silnika.
Obstawim astre f bo g ma moduł wentylatorów i kontrolke w zegarach.
Wtedy się włącza kiedy mu każe moduł chłodzenia silnika.
Witam potrzebuje schemat modułu wentylatorów firmy bosch do astry h 1.9 cdti 2005r
Tutaj nie idzie przez przekaźnik tylko przez moduł sterujący, który podmieniałem.
w pierwszym poście napisał, że ma model G "gmodel z roku 98" więc tu jest jakieś nieporozumienie :) hehe, chyba sam nie wie jakie ma autko:) racja, w modelu F, nie ma żadnego modułu..
Trochę niedobrze. Myślałem że gdzieś ty będzie przerwa. To wszystkie połączenia ze sterownikiem wentylatorów są OK. Albo sterownik albo ECU. Nie masz poglądu teraz na błędy? Zielony i niebieski to sygnały o temperaturze i prędkości. Czy wentylator chłodzący silnik uruchamia się jak auto się zagrzeje? Jest ostatni sposób. Odpalić klimatyzację "na krótko"...
A tam nie siedzi czasem moduł chłodzenia pod lewym nadkolem???
Nie ma innej opcji jak odpytać moduł chłodzenia na błędy.
Nie będą pracowały wszystkie etapy mocy, jest ich przeważnie 4 albo 5 zależnie od sterownika ( Behr lub Delphi), a więc praca szeregowa, prawca równoległa pierwszego ze zredukowaną prędkością, praca równoległa drugiego ze zredukowaną, praca mieszana. Grozi to przegrzaniem silnika, bo w pewnych sytuacjach wentylator pracowal nie będzie. Ale łatwo to...
ten moduł chłodzenia to nowy
prawdopodobnie moduł wentylatorów pod zderzakiem się wysypał , po zimie częsta sprawa ze względu na jego umiejscowienie
Astra g y17dt.Był przekładany sterownik silnika i są cały czas dwa błedy.Przekaźnik wentylatora 1 i 2 przerwa w obwodzie.Według schematu pin a39 i a56.Tylko że w złączu w tym miejscu nie ma przewodów.Auto ma klime i moduł wentylatorów.Czy zostaje wymiana sterownika czy kodowanie załatwi sprawę?Rozumiem że jak nie ma klimy nie ma też tego modułu i sterowanie...
W soft został przegrany ale błąd wentylatorów dalej świeca moduł zmieniłem lecz błąd dalej świeci i nie można go skasować, wiązka kabli została sprawdzona. Po wypiciu czujnika klimatyzacji wentylatory się zalaczaja
zależy co się popsuło. 1. sprawdzić ciśnienia w układzie po stronie ssawnej i po stronie spreżania 2. podłączyć się z diagnozą do układu sterowania klimatyzacją i wentylatorami (osobny moduł w tym aucie) i zobaczyć co tam słychać
potwierdzam co napisał elektrit już pare przypadków miałem na to winą był moduł sterowania chłodzenia sprawdź to
Witam! Problem dotyczy Opla astry II G 1998r. silnik X18XE1. Po uruchomieniu silnika, po kilku minutach zapala się kontrolka zbiorniczka z wentylatorem i jednocześnie włącza się wentylator klimy i chłodzenia silnika na maxymalne obroty. Zegar temperatury nic nie pokazuje. Czujnik temperatury jest nowy. Jeśli chodzi o moduł wentylatorów, to założyłem...
Jest moduł chłodzenia silnika czy go nie ma?
Tak, wpierw trzeba sprawdzić, czy działaja obie prędkości obrotowe. Wystarczy wypiąć wtyczke z modułu chłodzenia i próbnie zasilić wentylatory osobnym przewodem.
Najpierw dokładna diagnoza i sprawdzenie temperatury jaka widzi silnik w momencie pracy wentylatora i przy jakiej się włącza. Jeśli jest ok to może być problem w module wentylatora (jeśli takowego nie ma niech mnie ktoś poprawi).
A moduł imć sterujący?
Witek, a ile masz wiatraków? I jeszcze-jest moduł chłodzenia czy nie ma?
X16SZR Nie ma żadnego przewodu "od czujnika do modułu", o włączeniu wentylatorów decyduje sterownik silnika, i tylko do niego jest czujnik temperatury.
W Asterce masz tzw.moduł chłodzenia (pod zderzakiem plastikowa puszka)on steruje wentylatorami oraz klimą jak jest.Dopiero po odpaleniu ten moduł sprawdza wszystkie parametry .Tak jak napisał "elektrit"jest żle jak pali sie na stałe po odpaleniu ,a jak gaśnie to jest OK.
To nie ma nic wspólnego z wentylatorami jedynie zasilanie modułu ale usterka jest gdzie indziej.P
Nie wywali checka tylko kontrolke przypominajaca wentylator chlodnicy. Nie wywali kontrolki bo zapala ją moduł chłodzenia, jak go nie ma to kontrolka nie świeci
W żaden sposób, chyba, że oprócz presostatu chcesz dokupić jeszcze moduł chłodzenia
jeden czyjnik,sygnał idzie do ECU silnika,z niego na moduł chłodzenia. Jeżeli pali się tylko lampka kontrolnaukładu chłodzenia to jest błąd pomiędzy sterownikiem silnika a modułem chłodzenia.
Wentylatorami steruje moduł w zderzaku po lewej stronie Mozna go rozebrac i sprawdzic czy sie przekazniki nie skleiły
zobacz na tę stonę http://asterka.2max.pl/serwis.html i napisz jaki rok tej astry i komputer delko bosh lambda jak jest zimna i uszkodzona to silnik żle pracuje kod błędu 13 lub moduł zapłonu
W tej chwili błędów nie ma, kablem łączyłem się z autem z modułem chłodzenia, zaczynam testować ten moduł i połączenie się wiesza. Nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny...
Poszukaj opornika. A nie przypadkiem modułu chłodzenia pod lewym nadkolem?
Sprężarka klimatyzacji oraz wentylatory chłodnicy sterowane są z jednego modułu znajdującego się pod zderzakiem przy zbiorniku od płynu do spryskiwaczy, ten moduł lubi się psuć ale żeby go wykluczyć to przydałby się ktoś kto potrafiłby sprawdzić ciągłość przewodów w instalacji między nim a sprężarka i wentylatorami, tak podstawowe rzeczy powinien umieć...
Ta puszka pod zderzakiem to moduł chłodzenia nie koniecznie połączony z lampami!.Odpowiada za sterowanie wentylatorami ,klimą.
Jest moduł chłodzenia czy nie ma? Ps-pozdrów swoją panią od polskiego.
kolego-sprawdza się obie opornice, bo wentylatory mają 4 reżimy pracy, np praca szeregowa. Drugie to lipny ten elepśtryk, bo wszystko sobie sprawdzi zaraz we wtyczce modułu chłodzenia silnika. To tylko 10 minut roboty.
Bardzo dziękuję za fachową podpowiedź, ale mocno kolega przesadził z możliwościami sprawdzania testerem. Jestem użytkownikiem samochodu i żadnego specjalizowanego testera nie posiadam do takich sprawdzeń. Dziękuję za podpowiedź w sprawie zabezpieczenia termicznego. Powrócę do stanu poprzedniego. Jutro sprawdzę co się dzieje na poszczególnych przewodach...
Witam, u mnie również poległa opornica wentylatora i w sumie to mam pomysł aby obejść ją rezystorem ceramicznym dedykowanym do Toyoty Yaris. Jednak nie o to mi chodzi. Wtyczka opornicy ma 4 piny z czego 4 to masa , 1 to 12V wprost na silnik bez opornicy , 3 i 2 biegi wentylatora. Schematycznie w module komory silnika mamy 3 przekaźniki z czego każdy...
Z odpiętymi kostkami (dwiema) od modułu sterującego pracą wentylatorów (pod prawa lampa, między nadkolem a zderzakiem) auto odpala (próba przeprowadzona w momencie kiedy auto odpalało). Czy po takiej próbie można założyć że moduł jest sprawny?? Lub że jego usterka nie może przeszkodzić w odpaleniu auta ??
Do astry II z silnikiem 1.6 16V (z16XE) z automatyczną klimatyzacją (wersja ELEGANCE) poszukuje informacji o module umieszczonym pod prawym lewym błotnikiem. Jest to tzw. moduł wentylatorów. Niestety oryginalny uległ całkowitemu uszkodzeniu a teraz szukam informacji jaki powienien w to miejsce być zamontowany. Nie mam numeru części ani symbolu dwuliterowego....
Opis błędu P1530 dotyczy chyba czasów astry, gdzie faktycznie były osobne przekaźniki sterujące. W zafirze tę rolę przejął sterownik silnika przez który idzie sygnał o włączeniu klimatyzacji. Rozwiązanie to ma na celu w chwili gdy potrzeba pełnej mocy silnika to sterownik wyłącza klimatyzację w celu odzyskania części mocy. Ogólnie skończyło się tak...
Domyślam sie że jest to silnik SZR .Typowa usterka sterownika wtrysku.ECU do naprawy albo wymiany.Załączanie się wentylatorów jest wynikiem złego obrabiania przez ECU temp. cieczy chłodzącej.Sterwnik zwany moduł chłodzenia jest sprawny.
Nie jestem pewien czy w 1.6 jest też taki sam moduł chłodzenia co w 2.0/2.2 diesel. W dieslu moduł jest tak skonstruowany, że muszą być sprawne dwa osobno podłączone wentylatory. Układ przekaźników łączy wentylatory szeregowo (mniejsze obroty) lub równolegle (wyższe obroty) i ew. przez rezystor szeregowy zmniejszający obroty. Nie można więc połączyć...
W tym roczniku to jeszcze pewnie masz moduł wentylatorów pod zderzakiem z lewej strony, Tam może być zielono, zarówno na złączach jak i w sterowniku.
tak ale moduł chłodzenia dostaje info z ECU o temperaturze silnika i odpala wentylatory.. Jeżeli chodzi o sprężarkie to nawet jej właczenie w kabinie (Klimatyzacji) idzie do ECU (pin A63) i dopiero pinami 34 i 49 idzie sygnał na moduł wentylatorów. teraz ECU obsługuje piny a35 i a51 które odpowiadają za pierwszy i drugi bieg wentylatora (bez klimatyzacji)
Witam problem Astra G nie działa klima - brak zasilania na kompresor uzupełniony czynnik do stanu 700 g /brakowało 200/ wymieniony czujnik ciśnienia wymieniony moduł wentylatorów sprawdzone bezpieczniki w kabinie oraz główne pod maską Podłączenie do op-com`a -brak błędów -wskazania czujnika ciśnienia 3 bary -op-com wymusza biegi wentylatora po odłączeniu...
Musisz wykonać diagnostykę jakimś konkretnym testerem bo bez tego można gdybać.Może presostat ,czujnik oblodzenia ewapulatora zwarcie lub przerwa w wiązce czujnika temperatury brak komunikacji ecu z modułem wentylatorów .Jak byś potrzebował sterownik silnika z immo do x16xel to mam pisz na priva .
Dopóki klimatyzacja działa i są poprawne ciśnienia to wszystko jest ok. A kontrolka modułu chłodzenia zapala sie żeby jaśniej w kabinie było co?
Może sa na forum koledzy którzy wiedzą jak ECU komunikuje się z modułem wentylatorów poprzez te 4 linie. Mnie też to ciekawi bo tego lata troche tego było, i czasami trzeba było nieźle rozgrzebać.
Dużo zmienili, nie ma już osobnego modułu, wszystkim steruje ECU poprzez proste, tanie i mało awaryjne przekaźniki.
A błędy jakie są? Podłączyłem Op-com'a. Brak komunikacji z modułem ECC/SAC (klimatyzacja elektroniczna). Komunikuje się pod modułem ECC (klimatyzacja) wtedy moge przetestować klapki mięszaczy i wentylator. Błędów brak.
Witam, mój problem dotyczy wentylatora klimy w ww astrze. Otóż po włączeniu klimy pojawia sie kontrolka na desce o usterce tego układu i zamiast wentylatora klimy załącza sie duży od strony silnika na max obrotach. Komputer pokazał błąd 21 - motor dmuchający dmuchawy-nieprawidłowe działanie. Teraz nie wiem czy chodzi o sam wentylator klimy czy może...
ok, dzieki, sprawdze ten moduł i ewentualnie go zreanimuje jak mozna chyba ze jest on w wiekszosci stosowany w kazdej astrze g z dwoma wentylatorami to poszukam uzywki.
Z temperaturą tak ma być. Moduł wentylatorów tak samo jak zegary nie widzą temperatury poniżej 70 stopni. szukać po przewodach Same złącza często są skorodowane.
Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują na czujnik temperatury płynu chłodzącego. Ewentualnie problem w wiązce na lini czujnik-sterownik silnika. Dodatkowo kontrola złącza modułu wentylatorów na obecność zanieczyszczeń(lewa podłużnica za zderzakiem).Ale to pewnie zostało zrobione przy okazji niepotrzebnej podmiany modułu. Dziwne że nic na diagnozie...
To temperaturę masz w normie kolego.😏. Co do włączania się wentylatora zagladnalbym w poszukiwaniu "zieleniny" czyli zgnilizny przy module chłodzenia przed lewym przednim kołem na podłużnicy.
astra wentylatorów moduł wentylatorów sterownik wentylatorów astra
średnica wałka ciche pikanie precyzyjny potencjometr
Błąd F04 w pralkach Siemens - przyczyny i rozwiązania Naprawa nieruchomej wskazówki prędkościomierza w Skoda Fabia II