astra 2, moduł wentylatorów pod zderzakiem. kiedy? czyba nie wymaga komentarza.
Do astry II z silnikiem 1.6 16V (z16XE) z automatyczną klimatyzacją (wersja ELEGANCE) poszukuje informacji o module umieszczonym pod prawym lewym błotnikiem. Jest to tzw. moduł wentylatorów. Niestety oryginalny uległ całkowitemu uszkodzeniu a teraz szukam informacji jaki powienien w to miejsce być zamontowany. Nie mam numeru części ani symbolu dwuliterowego....
Moduł chłodzenia Behr czy Delphi?
Astra G m moduł wentylatorów pod zderzakiem z lewej strony
Nie logiczne byłoby wstawianie przekaźnika i wpinanie się kablem w okolicy którego inne są uszkodzone (bo ten kabel co idzie do przekaźnika wpięty jest przy wtyczce modułu wentylatorów i doprowadzony jest luzem do puszki na zdjęciu) . Ps a ten sygnał z czujnika temp. chyba jest w porządku bo w module wentylatorów -brak błędów , błędy są w silniku tylko...
Dlatego ze astra g jest z poczatku produkcji i zmieniali sterowanie wentylatorów Klimy. U kolegi rocznik 2000 jest juz moduł sterowania wetylatorami. Mam dwa wentylatory.
Sytuacja ogarnięta siadl moduł sterowania wentylatorów wymienilem i jest igła
Witam problem Astra G nie działa klima - brak zasilania na kompresor uzupełniony czynnik do stanu 700 g /brakowało 200/ wymieniony czujnik ciśnienia wymieniony moduł wentylatorów sprawdzone bezpieczniki w kabinie oraz główne pod maską Podłączenie do op-com`a -brak błędów -wskazania czujnika ciśnienia 3 bary -op-com wymusza biegi wentylatora po odłączeniu...
prawdopodobnie moduł wentylatorów pod zderzakiem się wysypał , po zimie częsta sprawa ze względu na jego umiejscowienie
W soft został przegrany ale błąd wentylatorów dalej świeca moduł zmieniłem lecz błąd dalej świeci i nie można go skasować, wiązka kabli została sprawdzona. Po wypiciu czujnika klimatyzacji wentylatory się zalaczaja
wszędzie gdzie dzwonie o ten moduł sterownika wentylatorów to chcą symbol.może ktoś wie jaki powinien mieć oryginalny?
Nie jestem pewien czy w 1.6 jest też taki sam moduł chłodzenia co w 2.0/2.2 diesel. W dieslu moduł jest tak skonstruowany, że muszą być sprawne dwa osobno podłączone wentylatory. Układ przekaźników łączy wentylatory szeregowo (mniejsze obroty) lub równolegle (wyższe obroty) i ew. przez rezystor szeregowy zmniejszający obroty. Nie można więc połączyć...
Chodzi o moduł wentylatorów (sterownik) ? Czy jest jeszcze jakiś inny moduł ?
masę do czujnika sprawdzalem jest ok.Nie dopisałem ze auto ma klimę niesprawną zresztą,więc wchodząc w moduł klimy miałem kilka błedów których nie mogłem usunąć ponieważ jest pusta,więc sobie olałem ale chyba niesłusznie bo kolega mi podpowiedział ze własnie problem może być w klimie.O ile się nie mylę to między innymi za pracę wentylatorów w klimie...
Obstawim astre f bo g ma moduł wentylatorów i kontrolke w zegarach.
Gpower. kontakt do styków plus test czujnika wentylatorów chłodnicy. Powaznie? A ja biedaczek zawsze sądziłem, że wiatraki w astrze g załącza moduł chłodzenia silnika bądź sterownik wtrysku jak nie ma modułu. A tu proszę- jest czujnik wentylatorów.
Ma moduł chłodzenia czy też nie ma?
Domyślam sie że jest to silnik SZR .Typowa usterka sterownika wtrysku.ECU do naprawy albo wymiany.Załączanie się wentylatorów jest wynikiem złego obrabiania przez ECU temp. cieczy chłodzącej.Sterwnik zwany moduł chłodzenia jest sprawny.
Doprowadziłem klimatyzaję mechanicznie do porządku (wymieniony parownik i skraplacz oraz osuszacz) Naprawiłem połączenie opornika 1 biegu wentylatora klimy oraz doprowadziłem do porządku wtyczkę czujnika ciśnienia klimatyzacji. W module wentylatorów naprawiłem skorodowane dwa połączenia na dolnym przekaźniku w rogu. Zwieranie styków roboczych wszystkich...
Rozumiem że jak nie ma klimy nie ma też tego modułu i sterowanie idzie z tych właśnie pinów? Tak jest. Moduł wentylatorów sterowany jest ze złącz 7,8,11,55. Kodowanie powinno ten problem rozwiązać. Czy aktualnie działają w ogóle wentylatory ?
W tej chwili błędów nie ma, kablem łączyłem się z autem z modułem chłodzenia, zaczynam testować ten moduł i połączenie się wiesza. Nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny...
Gdzie mogą być oporniki. Nic innego jak moduł wentylatorów nie widziałem. W którym miejscu mogą być!? Napięcie na kompresor nie dochodzi. Bezpieczniki wszystkie dobre. Raczej nie możliwe że mało odczynnika to odcina zasilanie. To w miare uboga konstrukcja klimy na silniku z16se.
A dlaczego ma się wyłączać ?????? to jest prosty układ klimatyzacji wyłączy się jak będzie za niskie ciśnienie w układzie (brak czynnika ) lub jak ją wyłączysz przyciskiem AC ... Ten trzy pinowy czujnik (analogowy )to czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji steruje pracą wentylatorów i zabezpiecza sprężarkę (przez moduł chłodzenia lub ecm w zaleznosci...
Z temperaturą tak ma być. Moduł wentylatorów tak samo jak zegary nie widzą temperatury poniżej 70 stopni. szukać po przewodach Same złącza często są skorodowane.
Z odpiętymi kostkami (dwiema) od modułu sterującego pracą wentylatorów (pod prawa lampa, między nadkolem a zderzakiem) auto odpala (próba przeprowadzona w momencie kiedy auto odpalało). Czy po takiej próbie można założyć że moduł jest sprawny?? Lub że jego usterka nie może przeszkodzić w odpaleniu auta ??
W tym roczniku to jeszcze pewnie masz moduł wentylatorów pod zderzakiem z lewej strony, Tam może być zielono, zarówno na złączach jak i w sterowniku.
Pomocy mam w/w Astre , działa mi cały czas wentylator chłodnicy i wentylator klimatyzacji, czujnik temp chyba jest ok bo temperatura jest prawidłowo pokazywana na desce rozdzielczej. Słyszałem że te auta maja jakis moduł wentylatorów i niewiem jak go sprawdzić. Co wy na to może znacie jakiegoś dobrego elektryka na śląsku od Opli. Pozdrawiam Tomek
Aby skierować dyskusje na właściwe tory i przestać już przekonywać się ile wentylatorów jest w moim samochodzie, załączam fotografię wentylatora oraz zespołu opornicy. Wykonałem naprawę połączenia jednego z oporników oraz wymieniłem diodę, bo była zwarta. Nie wiem czy ten samochód ma moduł chłodzenia, ale przypuszczam, że powinien mieć, skoro do kostki...
A klima to kara za kupno tego samochodu. Ciągle zepsuta. Jak nie sprężarka, to parownik, moduł chłodzenia , opornica, okablowanie......... jedno naprawisz , drugie sie wysypie. W 2001 roku wyrzucono moduł chłodzenia i klimatyzacją zajmuje się ECM, wentylatorami też. Największym felerem jest to, że ECM sprawdza tylko cewki przekaźników i w razie "W"...
O ile pamiętam, w tym modelu, załączenie wentylatorów na pierwszym biegu następuje natychmiast przy włączeniu klimatyzacji. Pełna moc wentylatorów dopiero w momencie wysokiego ciśnienia (ok 18atm). Odpowiada za to bezpośrednio moduł AC (dochodzą do niego dwie kostki chyba 20-to i 14-to pinowe ). Elementem pomiarowym do załączenia wentylatorów jest wspomniany...
Od chłodzenia. W sensie błąd jakiś w module wentylatora silnika z tego co kojarzę.
W astrze G przy dużych upałach i przy włączeniu klimy często się zdarza że zapala sie lampka kontrolna modułu klimatyzacji i wentylatorów (spotkałem już się z co najmniej trzema przypadkami ).Lampka zgaśnie po ponownym wyłączeniu i załączeniu zapłonu.W module klimatyzacji zostanie błąd wentylatora dmuchawy jak dobrze pamiętam.
Moduł lub wiązka innej opcji nie ma. Często przy samej wtyczce od moduły jest buba.
Moduły sa takie same, patrz tylko czy Behr czy Delphi. Co do błedu 00051 to tam siedzi 24c02, jak ładnie poprosisz do dam wsad.
Moduł wentylatorów...
Moduł sprawdzić ten na wentylatorze, a lepiej najpierw podłączyć i sprawdzić błędy
Jeśli nie chcesz się bawić w naprawę to na znanym portalu masz nowe bez wentylatora. Wystarczy kable przylutować.
Od 2003 roku nie ma modułu do wentylatorów.
Z tego co udało mi się wyczytać ze schematów to sprzęgło powinno być sterowane z modułu wentylatorów który znajduje się pod zderzakiem przy zbiorniku płynu od spryskiwaczy, na ile to się sprawdzi to nie wiem bo rożnie to bywa :D
Uruchomiłem tą klimę omijając ECU. Podając na brązowo zielony przewód który idzie do modułu chłodzenia MINUS (MASĘ) sprzęgło sprężarki załącza się, załączają się po chwili wentylatory na 1 bieg.nie pokazuje również żadnego błędu na wskaźnikach wszystko jest ok. jeżdżę już 4 dzień i na razie jest bez problemu.
Przepraszam za mała ilość informacji tak z modułem wentylatorów ,astra G
Ster silnika jak zgubi komunikację z modułem to odpala wentylator awaryjnie. Ten przedni to od klimy, to może czujnik ciśnienia klimy? Miałem 2 czy 3 takie i zawsze trzeba było w module pogrzebać, bo brak zasilania na płycie ze skrajnego pinu.
Sprawdź dokładnie oba wentylatory, ponieważ układ chłodzenia działa w ten sposób, że są różne kombinacje włączenia, w tym dwa wentylatory szeregowo. Pewnie pada Ci wentylator ten od przodu i różnica w spadku napięcia (obciążenia) jest wykrywana przez moduł.
Na pinie 1 nie mam niebieskiego a na moim niebieskim mam napiecię rowne napięciu akumulatora. Kable idące do kabiny idą dodatkowo poprzez złącze wielopinowe koło skrzynki dużych bezpieczników. Mam wersje astry z jednym wentylatorem bez modułu wentylatorów.
Kolego jest to niemożliwe , trzeba diagnozować nie silnik a moduł wentylatorów.
Kolego po pierwsze zobacz w jakim stanie jest moduł wentylatorów.
Możliwe, że ta Astra ma ten gnijący moduł pod lewym nadkolem
Diagnostyka modułu wentylatorów wskazana... Bo może to być sam sterownik jak i rezystor dmuchawy....
Załóżmy że czynnik jest to mógł paść moduł wentylatorów. Np woda w środku albo korozja. Spróbuj na początek zdiagnozować testerem ten moduł.
NIe Y17DT a ASTRA II jeśli ma klime to ma moduł sterowania wentylatorami. Psujny awaryjny, są 2 producenci tego ustrojstwa.
astra wentylatorów astra schemat wentylatorów sterownik wentylatorów astra
download schematy elektryczne mcp23017 raspberry trilux wysoki
Błąd A01/800 na sterowniku Buderus - czujnik temperatury zewnętrznej STILL ECH 12 kod 1278.OH – przegrzanie napędu, błąd sterownika, objawy i przyczyny