Jest to zawór,, bezpieczeństwa''.
Jak spory ubytek to sprawdzić gdzie może być nieszczelność.
W mojej Astrze H 1.9 CDTI występuje nieszczelność układu ssania na ciepłym silniku. Jakie mogą być przyczyny i jak zdiagnozować problem? Czy to kwestia uszczelek, zaworu EGR czy turbosprężarki?
nieszczelność w okolicach filtru paliwa
Uszczelka pod korpusem do wymiany. No chyba, że inna nieszczelność, np. przewód do serwa
Cały czas mi to wygląda na nieszczelność w dolocie, pomimo, że autor sprawdzał.
Może to być równierz problem "lewego" powietrza, czyli jakaś nieszczelność w układzie dolotowym.
A czy jest w tym aucie przepływomierz powietrza? Jeżeli jest, to może jest uszkodzony albo są nieszczelności pomiędzy nim a silnikiem.
Jesli wszystko wysprawdzane to nieszczelności trzeba szukąć w samej pompie.
Widocznie wyciek płynu następuje dopiero przy podwyższonym ciśnieniu w układzie sprawdź na nagrzanym silniku, sprawdź jeszcze przy włączone i wyłączonej nagrzewnicy czy są jakieś ubytki, Może pompa wody ma nieszczelność i wyrzuca płyn.
najczęściej za wentylatorem chłodnicy jest nieszczelność
Kolego, i ja i kolega domex napisaliśmy, szukaj nieszczelności w dolocie
To jest przetwornik P/U i niczym oraz ni jak go nie wyczyścisz. Podstaw inny, może być od poloneza. Zobacz czy nie masz jakiejś nieszczelności. Miałem kiedyś identyczny przypadek w astrze, przy wciśnięciu sprzęgła gasła. Przyczyną była zła masa na karoserii.
tuneforce.pl Tu planowałem. No ale przed samym chipem jednak wolałbym ogarnąć co z tą nieszczelnością.
Witam! Przerabiałem ten temat trzykrotnie. Za pierwszym razem straciłem dwa dni na różne testy. W każdym przypadku wina nieszczelnego zaworu wydechowego na kulejącym cylindrze. Co dziwne pomiar ciśnienia sprężania nie wykazał dużej różnicy.Dopiero zalanie komór spalania potwierdziło nieszczelność zaworu. Niestety głowicę trzeba zdjąć:cry:
Polecam zrobić diagnostykę, wraz z podglądem parametrów silnika. Zawalony EGR też będzie powodował falowanie, jak również nieszczelność w dolocie czy sonda lambda. Możliwości jest wiele.
Wycieku nie będzie, bo tam masz podciśnienie. Pompa zasysa paliwo, a w razie nieszczelności powietrze.
Witam.Jak dla mnie czujnik MAP pokazuje za wysokie podcisnienie w kolektorze ssącym,na wolnych obrotach ma być 0,30-0,35 bara.Przypominam ze jest to MULTEC i całe oblczanie dawki paliwa opiera sie głownie o ten czujnik.Ja bym zmierzył podcisnienie w kolektorze ssącym i porownał z TECHEM.Byc moze jakas nieszczelność zaworów ssących powoduje wzrost tego...
Proponuje sprawdzić wszystkie przewody (wężyki) podciśnienia łącznie ze zbiornikiem podciśnienia. Mogą być nieszczelności.
Przypuszczalnie przyczyną problemów była nieszczelność układu dolotowego.
Przecież to proste sprawdzić gdzie zwiewa, każdy szanujący sie kilatyzatorownik powinien mieć lampę UV, nią się szuka nieszczelności.
Zalej płynnym gipsem, tam gdzie się wyciśnie tam masz nieszczelność.
P0299 wskazuje, że turbosprężarka wykazuje zbyt niską wydajność. Kiedy ECU wykryje niższe doładowanie niż to, które jest uważane za normalny zakres, ustawi P0299 DTC. Nieszczelność lub blokada wlotu powietrza. Nieszczelność rury doładowania. Nieprawidłowo działający czujnik ciśnienia doładowania turbo. Nieprawidłowo działający regulator ciśnienia turbo...
po podłączeniu maszyny ciśnienia miał prawidłowe 5 i 10 bar na wyłączonej no A skąd takie ciśnienia jak sprężarka nie działa. Masz nieszczelność najpewniej i czynnik w atmosferze już. Druga sprawa to koszt naprawy nieszczelności.
Uszczelnić hydraulikę,odpowietrzyć układ.Nie ma prawa tam byc powietrza a skoro piszesz ze jest to szukaj nieszczelności.
Ciśnienia pomierzone, 1- 11,8; 2- 12,2; 3- 12,1; 4- 12,4. Auto odpala od strzała po nocy, stoi pod chmurką, nie kopci, ma moc. Kurde gdzie ta nieszczelność?!
Jak jest nieszczelność to gaz ucieka i kompresor się nie załączy gdy ulotni się całkiem. Trzeba podjechać do zakładu i wymienić pęknięty element. Niektórzy spawają aluminium. A to zielone to środek UV ,pomaga w znalezieniu nieszczelności.
Może podjedź do innego gazownika aby wykluczyć nieszczelność reduktora.
Sprawdź rurę turbina kolektor ssący, po opisie wygląda jakby była gdzieś nieszczelność
Wygląda mi na nieszczelność w układzie IC
Sprawdź korekty paliwowe. A jak chcesz zgadywać to wróże nieszczelność dolotu itp , np zaworek EVAP.
Nieszczelność w układzie podciśnienia.
Przed wymianą czujnika auto chodziło ok, pokazywał ten tryb awaryjny, ale jedził normalnie i nie tracił mocy. Diagnoze stwierdził elektronik jak podpiał swoj sprzet diagnostyczny.
A może zdejmij ten wąż z kolektora i tam zaślep wyeliminujesz servo i nieszczelności jego zasilania
Masz rację. W fiacie 126p.
Nieszczelność w dolocie. Sprawdź podgląd parametrów na żywo.
Sprawdź przy odprężeniu membrany ( na górze pokrywy) czy już nie ma nieszczelności . Te nieoryginalne pokrywy to dramat ..
Geneza błędu P0100 P0100 Za wysokie napięcie przepływom. powietrza P0100 Za niskie napięcie przepływom. powietrza P0100 Niewłaściwy sygnał w obwodzie czujnika przepływu powietrza. Podejrzanego już masz, sprawdź dolot pod kątem nieszczelności.
Witam A czy autko ma DPF ? Miałem taki sam przypadek i po usunięciu filtra problem znikł. Zapchany wydech (katalizator i DPF) od cieknącej turbiny, błąd który się pojawiał i to sporadycznie to nieszczelność układu dolotowego.
Nie żadne gumowe, tylko wszystko to co pomiędzy przepustnicą a głowicą. gumowe sprawdziłem dokładnie i są ok wymieniłem obie uszczelki przepustnicy (górną i dolną), przy wymianie lekko przesmarowałem je silikonem do wysokich temp. gdzie jeszcze szukać nieszczelności?
Serwo do wymiany, ewentualnie nieszczelność. Wacu prawde powie.
A może hamulce ci blokują albo jakaś nieszczelność jest?Termostat dobry?
Czyli wystarczy mała nieszczelność przed pierwszą sondą i go zalewa bo druga sonda tego nie wyłapie.
Na pewno nie sonda, ona nie ma wpływu na odpalanie. Podejrzewam raczej nieszczelność w kolektorze ssącym.
Ja bym stawiał na fałszywe powietrze. Na wolnych obrotach zatkaj wlot powietrza. Jeżeli silnik natychmiast zgaśnie to OK. Jeżeli nie, to masz fałszywe powietrze i szukaj nieszczelności.
Tam nie ma sterownika na pompie , to jest astra H 1.7 dtl 80 KM , potrzebna jest diagnostyka , sprawdź po podpięciu techa-2 lub op-coma jak szybko kręci rozrusznik , tu się kłania stary akumulator , do sprawdzenia jeszcze ciśnienie na szynie CR , jak będziesz miał te parametry to napisz , problem zapowietrzania trzeba zbadać , logi uszły mi uwadze ,...
Lub nieszczelność kolektora lecz raczej reduktor.
cisnienie na cylindrach, cisnienie paliwa, świece zapłonowe, brudna przepustnica, nieszczelność w układzie dolotowym
Może być też słabe ciśnienie paliwa, nieszczelność kolektora wydechowego, itp:idea:
Uszkodzenie uszczelki łatwo sprawdzić:) wykręcamy świece i oglądamy kolor tłoków świecąc latarką , jeśli pobiera płyn to któryś tłok będzie super wymyty jak nowy:) Ja tu obstawiam nieszczelność układu
Ja bym szukał nieszczelności w układzie zasilania paliwem.
Ok zamykam temat usterka usunięta, nieszczelność przewodów. Dzięki i pozdrawiam
na zimnym silniku czy na ciepłym bo jeżeli nie ma różnicy to możesz mieć strzelone jakieś podciśnienie ,albo nieszczelność na kolektorze ssącym
Nieszczelność w podszybiu. Trzeba zdemontować i sprawdzić.
Jeśli to astra po 2000 to raczej "uszczelnileś" nagrzewnicę na amen. W kwestii płukania nie mam doświadczenia. Jeśli starsza to może być elektrozawór ale wtedy objawem jest terkotanie słyszalne w kabinie. Daj znać to pomogę z zaworem bo niedawno to przerabiałem.
Zweryfikuj poprawność działania pompki paliwa w zbiorniku. Zanim odpalisz poczekaj aż pompka w zbiorniku przestanie huczeć i wtedy odpal, sprawdź czy działa. Może być też nieszczelność i dostawać się lewe powietrze.
Mógłbyś podmienić przepływkę. Popatrz czy nie ma nieszczelności (interkuler i przewody).
P0400 często (albo najczęściej) jest następstwem nieszczelności w układzie VAC.
Nieszczelny układ paliwowy, paliwo się cofało i auto nie chciało zapalić bądź zapalało i od razu gasło. Prawdopodobnie nieszczelność była właśnie na filtrze paliwa.
Wykluczyć najpierw nieszczelności układu paliwowego,sprawdzić kąt wtrysku .
Zawór w pompie wtryskowej, nieszczelność przewodów paliwowych lub rozszczelnienie samej obudowy filtra paliwa.
W mojej Astrze 1,7 101KM 2007 w zbiorniku nie ma pompy paliwa. Przy silniku jest pompa niskiego i wysokiego ciśnienia. Dlatego nawet bardzo mała nieszczelność może powodować zapowietrzenie. Chyba idą trzy przewody, niezbyt grube.
Z opisu wynika że masz nieszczelność na drodze turbo-przewody-intercoller-kolektor ssący.
Była nieszczelność w rurze przy przepustnicy. To przy rozkręcaniu się turbiny syczało.
Kolego nie pisałem nic na temat pompy spiętrzającej.Napisał że nowy filtr paliwa jest większy o parę milimetrów a ja mu tylko o tym że jeśli włożył większy filtr do obudowy do może to spowodować że nie uda mu się skręcić obudowy paliwa a z tego wyniknie nieszczelność i zapowietrzanie układu
Coś mi tu śmierdzi: -czemu sam filtr oleju do wymiany ? -wszystkie 4 sprężyny ?, na pierwszy rzut oka widać, czy samochód "nie siedzi", stoi równo itd. -wydech, słychać jakieś nieszczelności ? -zestawy montażowe amortyzatora, jak sama nazwa wskazuje, wymienia się razem z nimi, nie ze sprężynami. Proponuję udać się do innego, bardziej wiarygodnego warsztatu
Pracuje! To że niedoładowywuje nie znaczy że nie pracuje, nieszczelność nie zależy od obrotów turbiny.
skoro układ bys sprawdzony na szczelność to nie ma możliwośi żeby gaz uciekł chyba że powstała nowa nieszczelność od tamtego czasu
Usunąć usterkę. Albo wstawiasz zaworek zwrotny jeżeli to cofa przez pompę albo szukasz nieszczelności.
pisze jeszcze just heavy flying injection fly seguent ale ktory z nich nie mam pojecia . to niedotyczy twojej instalacji. spróbuj przeprowadzić autokalibracje,na rozgrzanym silniku naciśnij nauka w sofcie i zobacz na ilu krokach sie zaprogramuje,jeśli wyżej niż 110 to najprawdopodobniej: za duża zwężka w mixerze,zapchany filtr,red.niewzbogaca,nieszczelność...
Witaj sjr Może to być nieszczelność ale również sonda lambda. Miałem identyczną sytuację. Niestety, skończyło się na wymianie sondy.
astra ma sprężarkę dziurawą jak sito i tamtędy ucieka ,niema zmiłuj się nieszczelność musi się znajść jest tyle metod i ta najważniejsza spirytusowa że dziura musi dać o sobie znać ,,to ty w swoich stronach masz fachowców co pokupili kombajny i udają szpeców a i tak cięższe przypadki trafiają do mnie propozycja jest taka zmień fachowca
Tak, może to być wina parownika,ale nie tylko. Nieszczelność układu i zła regulacja też mają wpływ
Pewnie tak robili 4 lata temu,osobiscie nasuwa mi sie inna mysl,ponieważ samochód żle pali tylko po dłuzszym postoju to nie wydaje mi się ze wtryski są zle odcinane.Może jest jakaś nieszczelność w układzie gazowym.
Witam! Mam Astre F, silnik X16SZR 8V 1,6 97r. Po włączeniu klimatyzacji sprężarka pracuje ciągle (klimatyzacja działa, chłodzi). W większości nowszych samochodów np Astrze G sprężarka pracuje cyklicznie. Czy w Astrach F normalne jest ze sprężarka ciągle pracuje po włączeniu klimatyzacji ? Ciśnienie podczas pracy ok 2bar. Po dłuższym czasie pracy rurka...
Pompa pompą ale najpierw trzeba wymienić gumki na przelewach bo nieszczelność na nich powoduje zapowietrzanie instalacji paliwowej.
Możliwa nieszczelność w układzie klimy.
oczywiście wtrysk wielopunktowy i powtarzam: nie ma żadnej nieszczelności paliwowej. To nieszczelność tylko i wyłącznie związana z podciśnieniem na górnej części regulatora.
Typowe objawy usterki egru w tym silniku. Uszkodzony może być zawór EGR lub nieszczelność w podciśnieniach ewentualnie zawór sterujący egrem. Średnio ogarnięty mechanik powinien to zrobić bez problemu. Ale mogą cię naciągać na inne rzeczy więc uważaj. Najlepiej jak by zrobili ci dobrą diagnostykę (nie odczyt błędów).
Sprawdz ciśnienie paliwa na listwie , co do nieszczelności to często pada zawór EVAP (jest stale otwarty )..
Prawdopodobnie gdzieś jest nieszczelność i gwizd słychać, czasem tak jest przy nieszczelnym intercoolerze.
To nie są żadne czujniki tylko elektrozawory i to normalne, że brzęczą. Co do błędu EGR to poza zablokowaniem samego zaworu powodować go może usterka przepływomierza, jednego z tych elektrozaworów, nieszczelność w układzie sterownia podciśnieniem lub pompa podciśnienia.
Czarny dym w wiekszości przypadków ale przy wysokich obrotach to nieszczelność w kolektorze ssącym. Egr wieszający sie też może dawać takie objawy. Wtryski raczej objawiają sie innym kolorem dymu
Wywala mi dwa błędy które myśle że są związane z tą pompa to błąd , te pompy nie siadają. Nieszczelność układu to tak.
w zbiorniku jest jakiś zawór który odcinał paliwo Zmień mechanika jeśli Ci wmawia takie bajki. Nie ma żadnego zaworu, to jedynie w Calibrach, Omegach A czy co tam jeszcze ma zewnętrzną pompę mogą być problemy przez nieszczelność smoka w zbiorniku.
Pozostaje Ecm (złe sterowanie zapłonem albo wtryskiwaczem), uboga, mieszanka przez nieszczelność dolotu. Pozostaje diagnoza oscyloskopem, podanie wartości korekt i innych parametrów. I czy to wypadanie występuje tylko na wolnych czy też pod obciążeniem?
Pewnie pompa sprzęgła. Ale w tym samochodzie spotkałem się z uszkodzeniem uszczelki przewodu przy skrzyni, tam jest taka dziwna uszczelka, nie zwykły oring. O taka: https://doopla.pl/pl/p/uszczelka-przewod... Wtedy też byś miał mokro przy kole zamachowym, a nie była by to wina wysprzęglika. Ale skoro nie masz mokro, to ja bym stawiał...
Co do układu kierowniczego to sprawdź czy masz dobry poziom płynu. Co do odgłosów to podejrzewam że tłumik środkowy ci się posypał albo osłona termiczna oberwała, wszystko do weryfikacji od spodu samochodu. Nieszczelności układu wydechowego też będą widoczne od spodu samochodu.
nieważne ile mają lat kable, jak to jakieś janmory to mogą być nowe a i tak zwykle przebijają a szczelność się samemu sprawdza psikając plakiem po kolektorze ssącym na łączeniu z głowicą i przepustnicą po wierzchu na pracującym silniku, jak obroty się podniosą to tam jest nieszczelność liczników jest od groma https://www.olx.pl/lublin/q-licznik-astr...
Bardzo możliwe, że to coś z chłodnicą bo płyn chłodniczy był zalany "pod korek". Czy to będzie wina zbyt dużego dolania płynu chłodniczego czy raczej nieszczelności w tym układzie? Jak to można sprawdzić?
Tak wiem to był żart.Czujnik sprawdzę a w poniedziałek astra ma wizytę u gaziarza bo nie przełącza to i sprawdzi ją pod kątem nieszczelności może puszcza któryś zawór.Póki co dzięki wszystkim i dam znać jak się sprawa rozwija.
Dokładnie, jeśli przy zakręconej butli tak będzie to odpowiedź jest prosta - zawór nie trzyma gazu (a powinny być przynajmniej 2: na butli + przy / na reduktorze). Jeśli nie pomoże, masz nieszczelność w dolocie lub zbyt wąski mikser.
Jak było duże ciśnienie to cofnęło spaliny (ich część) do dolotu przez cylinder. Wtrysk podał paliwo normalnie i teraz wystarczy niewielka nieszczelność na zaworach lub cofnięte dopalające się spaliny, by zapalić mieszankę w dolocie. I masz dziurę.
A przebieg tej Astry? Tak czy inaczej, "picie" oleju to przeważnie zużyty silnik. Standardowymi źródłami "nieszczelności" są węzły tłok/pierścienie/cylinder oraz uszczelniacze zaworów. Trudno korespondencyjnie wyczuć co jest winne w tym przypadku.
Nieszczelność odmy jest przed przepustnicą i ma niewielki wpływ na pracę na benzynie a jak napisałeś od tego się zaczęło - od zaburzeń pracy na benzynie . Doprowadź do porządku układ benzynowy a LPG sam die dostosuje i będzie ok. Tylko ja tutaj nie widzę zwiazku przyczynowo-skutkowego by taka mała nieszczelność miała taki wpływ na pracę na benzynie...
Być może jakaś nieszczelność w układzie paliwowy i dlatego trzeba pod pompować paliwo bo go nie ma - schodzi po dłuższym postoju.
Witam , czy to się dzieje także na benie,jeśli tak to czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego .Przy czyszczeniu przepustnicy nie zapomnij o wszystkich otworach podciśnienia , wężykach i rurze do filtra mała nieszczelność i jest po ptakach. Pozdr.
To o czym piszesz to na błędy nie złapiesz. Trzeba zadbać o przepustnice. Ale choćby z OPCOMa parametry bieżące dużo mogą powiedzieć.Zwlaszcza wartość TPS i MAP.Niech autor je tu wrzuci skoro nawet multimetru nie posiada a na "komputerze" był wielokrotnie.Inaczej to szukanie po omacku.Przepustnica na bieżąco w tym silniku czyści sie sama paliwem jak...
Może się zapowietrzył, powstała nieszczelność w układzie paliwowym . A to wredne bestie do odpowietrzania
może masz jakąś nieszczelnosć na ktoryms przewodzie lub zacisku? Nie ma żadnej nieszczelności. Zapowietrzona jest pompa, której nie wiem jak odpowietrzyć. Może jest tam jakiś odpowietrznik?
Dodaj środka barwiacego do płynu i szukaj nieszczelności. Czasem trzeba się nieżle naszukać.
astra nieszczelność wydechu nieszczelność samsung nieszczelność próżnia
maszyna schemat częstotliwość referencyjna filtr cząstek stałych
laguna świecić wtrysk pompa obiegowa grundfos
OpenBeken Timer Functionality and Web Interface Limitations OpenBK vs Tasmota: Graphical Timer Interface Comparison