A parametrach co tester pokazuje? Który krok? Bieg jałowy do krok 24, no, czasami z minusem, ale nie mniej niż 11-12 Przecież możesz też zrobić test regulatora biegu jałowego.
Jeżeli jest to sonda starego typu z 4 przewodami a nie szerokopasmowa to Niemiec ma rację. Ma oscylować gdy silnik jest ciepły i masz stale obroty - nie ważne czy to bieg jałowy czy 2000 czy 4000 obr/min. Przy pedale w podłogę w czasie jazdy ma pokazywać ok 0.8V a przy hamowaniu silnikiem tak do 2tys obr/min powinna pokazać 0V. Mowa tu o starym typie...
Witam, Astra G 1.6 8v 75 km benzyna bez LPG. Już od bardzo długiego czasu falują obroty w zakresie ok +-100, czy na biegu jałowym czy trzymając gaz w ok. 2 tys czuć wypadanie zapłonu, wahania obrotów silnika oraz pyrkania z wydechu które czasem można odczuć po budzie samochodu. Z przyspieszeniem, dynamiką :lol: i ogólną jazdą nie ma problemów, szarpnięć...
Mam obecnie podobny problem. U mnie występuje to w Safrane 2.2 12v . Nagle zaczął przełączać się na gaz w momencie kiedy dodaje mu gwałtowniej gazu ( nawet jak chce szybciej wystartować ). Nie mam czujnika temperatury wiec to raczej nie jej wina.Czasami jak się wyłączy gaz mruga diodą jako uzbrojony ale jak obroty wzrosną do przełączenia na biegu znów...
Wymieniłem przepustnice, jest poprawa, wcześniej mi się dławił silnik podczas jazdy, teraz nie, ale obroty są tak jak były czyli 2000 ale już nie falują wcześniej fałowały. Myślę, że chodzi tu o regulacje linki gazu, bo pamiętam, że jak byłem u mechanika i mi krokowca wymieniał i odebrałem samochód (po tym jak powiedział, że wymiana nic nie dała) to...
Witam ! Problem jest taki, że odpalam ledwo wchodzi na obroty, po chwili coraz bardziej, aż wchodzi na swoje.. Kręciłem śrubkami na różne sposoby, ale w kółko to samo.. Jak sie rozgrzeje ustawiam jałowy, poczekam aż ostygnie ustawiam szyb. jałowy.. No i powinno być ok a nie jest, następne uruchomienie to znów przymulone obroty i czasem nie odpuszcza...
Cześć, mam problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym przy ciepłym silniku. SCV został wymieniony i zaprogramowany opcomem, ale obroty nadal falują. Przed wymianą SCV obroty falowały mocniej, ale wystarczyło wyciągnąć wtyczkę od zaworka i praca (po za mocnym stukaniem) była równa. Teraz po wypięciu zaworka obroty falują jeszcze mocniej, więc dlatego...
I po co czyściłeś , jak nie tam przyczyna. Pozatym teraz parownik może puszczać gaz i zalewać. „'Błogosławieni ci, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie oblekają tego faktu w słowa” - Julian Tuwim Solenoid - zanim przeczytałem Twoją odpowiedź, znalazłem taką samą informację na innym forum o innym modelu Astry, czyli reset ECU silnika...
Kolego tzok śilnik na wolnych obrotach chodzi jak zegarek cichutko prawie go nie słychać, nic nie klekocze wiem jaki jest odgłos zuzytych wybieraków hydraulicznych , w zasadzie gdyby ktoś jeżdził tak jakby woził jajka to oprucz tego że za dużo pali nic by więcej nie był w stanie temu autu zarzucić , ja jeżdze jak jeżdze i oprucz za dużego spalania wkurza...
Witam. Trafiła mi się na warsztat dwudziestoletnia astra z objawami: nierówna praca silnika, podwyższone obroty na biegu jałowym, czasem brak zapłonu na wszystkich cylindrach. Pierwsza sprawa świece, całe popękane - wymiana. Sprawdzam napięcie sondy - ledwo 0,4V, brak wahnięć a spaliny aż czarne - wymiana na nową. Teraz jest tak, lambda 0,8 - 0,9V w...
Witam ! Mam pewien problem z moją Astrą , otóż po przejechaniu paru kilometrów na zimnym silniku i wciśnięciu sprzęgła zaczynają skakać obroty , np. : mam 50 kilometrów na liczniku około 2000 obrotów wciskam sprzęgło obroty zeskakują na 800 czyli jakby bieg jałowy , następnie na 400 i aż do zera , potem znowu wskakują na 400 i znowu do 0 . Zatrzymując...
instalacjie mam zwykła nie sekwencyjna. własnie wróciłem z łodzi i powiem ze na zimnym silniku jest ok dopiero jak sie zagzeje i jadac na benzynie na w momecie gdy jest bieg jałowy obroty skakaja od 1.5 do 3 tysi po drodze znowu pokazał mi sie bład. dodam ze wskazówka od temp sie podnosi doszła do 100 i wentylator sie nie zalączył. czemu tak trudno...
koledzy nie ma różnicy czy gazuję czy mam wolne obroty napięcie stoi na takiej samej wartości mierząc na zaciskach akumulatora tak jak podałem wyżej 14V bieg jałowy bez względu czy gazuję czy nie z światłami jest moim zdaniem za duży spadek do 13,6V a mierząc bezpośrednio na alternatorze napięcie jest takie samo jak na akumulatorze jaka może być jeszcze...
Chłopak za chwilę rozkręci pół auta a ja dalej twierdzę, że to map sensor. A jak się o tym przekonać? Na nagrzanym silniku otwórz komorę silnika i zrób gwałtowny ale minimalny przygaz linką idącą do przepustnicy. Zauważysz, że na ułamek sekundy spadną obroty lub silnik zareaguje z małym opóźnieniem. A teraz jedną ręką zaciśnij (załam) wężyk idący do...
silnik jakoś odpalił, ale pracuje nierówno i nie ma mocy, gaśnie; obroty na biegu jałowym falują między 825 a 875 Czy dane poniżej są prawidłowe? Dane z bloków pomiarowych: Napięcie akumulatora,14.5 V żądanie migania,Nieaktywne 12V Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0 % TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.49...
w czerwonym kółku masz zaznaczony chyba zepsuty element, tzn. oderwane mocowanie linki elementu pneumatycznego od dźwigni, na ciepłym silniku zrób test; zgaś silnik, otwórz maskę, patrz na cięgno (zielona strzałka) po zapaleniu na ciepłym silniku powinno się podciągnąć po chwili próbując przestawić położenie dźwigni, jeśli nic się nie dzieje sprawdź...
Tak ma być, podnosi obroty jak akumulator jest w słabej kondycji, lub włączona zostanie elektryczna nagrzewnica wnętrza.
Nie tyle brudnego silniczka lecz całej przepustnicy umyj ją i zobaczysz co się będzie działo.
Wszystko może być prawdopodobne, a uszczelkę o której piszesz możesz sprawdzić przez dociskanie bądź poruszanie w różne strony korpusu wtryskiwacza oczywiście słuchając czy silnik reaguje
Co do czyszczenia przepustnicy to nie jestem pewien czy ona tego wymaga, bo zdejmując to czarne "pudło" przykrywające wtrysk to cały kanał łącznie z przepustnicą wygląda na bardzo czysty więc nie wiem czy poprzedni właściciel już coś przy tym grzebał (może właśnie tak popsuł te jałowe obroty) a może po prostu filtr powietrza bardzo skutecznie wyłapywał...
29 olać, 35-przeciek powietrza, pewnie uszczelka pomiędzy korpusem a kolektorem, i żadne durne, ale popularne na tym forum czyszczenie silniczka.
Jak do tej pory same pudła. To standardowa usterka w astrze G 1,6 8V-uszkodzeniu uległ sterownik silnika ( jest zaraz koło akumulatora). Godzinka roboty i po sprawie.
W takim razie jak już było wspomniane, na pierwszy ogień parownik do regeneracji i ustawienia, na razie radził bym skupić się tylko na tym, jak parownik będzie sprawny i ciśnienie będzie właściwe będzie można bawić się dalej.
Da się to zrobić bez utoryzowanego serwisu. Kess V2 jest w stanie odczytać ten sterownik po OBD, potem np. Winols, wyszukiwanie ręczne mapy wolnych obrotów w 2D, edycja, wgrywanie i po robocie. Zaletą tej metody jest to,że będzie to zmiana ,,trwała" , bo po zmianie obrotów testerem po odłączeniu akumulatora prawdopodobnie sterownik wróci do nastawów...
sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu
Która wtyczka tam jest, 10 czy 16? Jakie napięcia na TPS?
Wtryskiwacz powinien charakterystycznie "cykać", można też zmierzyć rezystancję około 12Ω ale to nie zawsze jest wiarygodny pomiar, ewentualnie można zamienić ten wtryskiwacz z którymś z innego cylindra i zobaczyć czy będzie pracował. Co do sprawdzenia sygnału to wtryskiwacze mają plus na stałę a sterowane są masą ze sterownika silnika
jezeli chodzi nierówno i powoli schodzi z obrotów to moze byc padnieta sonda lambda Dodano po 4 mozesz jeszcze sprubowac tego wiem ze w astrze f działa ale nie mam pewnosci czy w g. http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht...
Witam Miałem ten sam problem w 1.6 16V, jednak po przełączeniu na benzynę po kilku może kilkunastu sekundach obroty wracały do normy. Dodatkowo czasem występowało przygasanie silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, czasem przygasał czasem wisiał na obrotach. Pomogła regulacja dawki gazu dla biegu jałowego a konkretnie zmiana zakresu pracy krokowca...
Stara znana sprawa w X16SZR...
Temat zbyt wysokich obrotów z Astrze był poruszany na forum z 3lub 4 razy.Użyj wyszukiwarki.
Linka gazu nie za bardzo napięta?Wężyk od kolektora do MAP uszczelnij bo chyba niezbyt ciasno siedzi...
Witam. Posiadam Astrę H 1,3 CDTI 90 km. Silnik Z13DTH bez DPF. Po lekkim nagrzaniu silnika (60-70°) obroty na biegu jałowym trzymają się 800, kiedy silnik się już rozgrzeje, wskakują na 900. Dodam, że silnik równo pracuje. Co może być przyczyną? Termostat, a razem z nim czujnik temperatury cieczy, nowy.
Jak uważasz że ci bierze olej to zrób tak. Zostaw nagrzany silnik na biegu jałowym na 5 min Potem przytrzymaj obroty 4000obr przez minutę obserwując spaliny. Napisz co zaobserwowałeś.
zasadnicze pytanie: dzieje sie tak tylko na gazie czy na benzynie tez?
Dla mnie jest to bardzo wątpliwe, bo jeśli lambda daje nieprawidłowe wskazania to ECU to wykryje i wyświetli check. Umyłeś też gniazdo w zespole wtryskiwacza do którego wchodzi ten trzpień od silniczka? Zdejmij chwyt powietrza i zobacz jak wygląda przepustnica. Jeśli jest brudna to trzeba ją umyć.
1)Sprawdź węże od odmy. 2) Przepływomierz może być padnięty ogarnij sobie od kogoś kto ma takiego Opelka na podmianę. 3)Wejdź do samochodu naciśnij prawą nogą gaz, lewą hamulec, trzymaj je razem wciśnięte, przekręć kluczyk na zapłon( nie zapalaj silnika) i czekaj aż jak jedna z kontrolek zacznie mrygać i odczytaj błędy: 10 mrygnięć to 0 , a reszta analogicznie,...
Podepnę się pod ten temat gdyż mam podobny problem czasami gdy odpalę samochód obroty na biegu jałowym dochodzą do 3000, gdy jadę na 5 biegu powiedzmy 70 i obroty wtedy są w granicach 2000 to gdy wcisnę sprzęgło znów podnoszą sie w granice 3000 obr. Dodam jeszcze że nie pomaga przełączenie na benzynę. Auto to astra II 1.6 8V.
Ssie lewe powietrze
Rozregulowane dawkowanie paliwa. Jaką masz tą instalację?
200 tyś to naprawde bardzo wysokie obroty,a tak poważnie to sprawdż podciśnienia lub linkę od gazu czy przepustnica się zamyka.,ewentualny odczyt błędów mógłby pomóc.,
Raczej problem z can lub zasilaniem.
dzięki astra 688, sprubuję
Jak najszbciej sprawdzić czy uszczelka nie jest wywalona i nie bierze lewego powietrza
Temat do zamknięcia: wymiana sterownika, regulacja zaworów, EGR klapy off. Te zabiegi spowodowały, że Opel odżył, a silnik odzyskał moc i miarę stabilne jałowe obroty.
odczytywałeś błędy ? zrób adaptacje przepustnicy jak przejdzie to sprawdź uszczelkę pokrywy zaworów
Trzeba wyhaczyć drucik w kulce linki i wyciągnąć go.
Najczęściej jest to silnik krokowy a w skrajnych przypadkach zanieczyszczona przepustnica i jej czujnik położenia.
mam taki problem po odpaleniu auto mi wskakuje na ok 3tysiace obrotów i czasem to ustepuje po chwili a czasem po kulku godzinach a czasem wcale ale ostatnim czasem gdy redukuje na 2 przy 20km/h auto mi sie dlawi a posiadam astre F 92r z gaznikiem i niewiem co to jest a i jeszcze po odpaleniu slychac taki dziwny dzwiek i niewiem co to ale on po chwili...
Witam czy problem został rozwiązany? Mam podobny problem z Astrą G 1.7 dt (symbol z dowodu) silnik oplowski nie isuzu turbo diesel z intercoolerm, według Vin 68KM. Problem polega na tym, że po wrzuceniu biegu jałowego w czasie jazdy auto wkręca się na wysokie obroty. Wymienione były już pedał gazu z potencjometrem, wtryski, pompa wtryskowa była regenerowana....
A sterownik jakie obroty widzi? Ewentualnie może być problem komunikacyjny lub lose connection
Ja właśnie mam takie obroty 500/600 obr/min...
Masz te podciśnienia źle podłączone. Z wakupompy wężyk do trójnika pomiędzy zaworem termicznym, a mechanicznym przy dźwigni nastawnika, z zaworu termicznego do siłownika na pompie (podnosi obroty biegu jałowego na zimnym silniku), a z zaworu mechanicznego do egr
Może trochę późno, ponieważ mamy już wrzesień ale się dopisze. Miałem takie same objawy i obecnie Astra stoi u mechanika. U mnie pokazywało kod 35 a sprawdzanie przewodów ciśnieniowych i czyszczenie silniczka krokowego nic nie dało. Radzę sprawdzić zawory ! U mnie skończyło sie PĘKNIĘCIEM WAŁKA ROZRZĄDU :( Przypadek 1:1000 jak powiada mój mechanik
Co masz mistrzuniu dokładnie za silnik w tej Astrze? Do sprawdzenia ciśnienie i wydajność pompy paliwa, potem kontrola tego jaką temperaturę silnika widzi ECM, stopień otwarcia przepustnicy - jako że łapki włożyłeś nie wiadomo po co do TPS-u, wartość MAP/MAF na biegu jałowym.
Wymieniony został silniczek krokowy ponieważ auto nie równo chodziło i zaczęło dużo palić. Co ma silniczek krokowy regulatora biegu jałowego do spalania? Nic. Masz uszkodzony czujnik CTS, do tego pewnie jeszcze sonda zdechła.
Wymień TPS i znajdź kogoś kto go ustawi - tam jest emulowany styk biegu jałowego przepustnicy. Potencjometr się wytarł i tyle.
widzisz Bartek ,po oporności kabli stwierdziłem ,że są niezbyt dobre zanim Kazek coś wspomniał o przebiciach,ale nie twierdzę ,że to musi miec związek z jego obrotami.
Witam, Odgrzewam temat, ponieważ probelm mam podobny jak koledzy powyżej... Tydzień temu wyczyściłem w aucie przepustnicę. Wymieniłem też uszczelkę. Po złożeniu auto podbija wolne obroty do niemal 2tys. W zasadzie na zimnym i ciepłym jest podobnie. Próbowałem szukac lewego powietrza, ale na razie zero wyniku. Przewody podciśnienia - te, które znalazłem......
Tylko że to układ zaworu SPV generuje błąd P0251 więc wydaje mi się ,że zaworem TCV szkoda sobie zawracać głowy.
błędów brak
nazwa poprawna. z tego co pamiętam reguluje klapą w obudowie f. powietrza /ciepłe, zimne/. nie podłączony jeden z wężyków do tego zaworka powoduje dostawanie się "lewego" powietrza do kolektora ssącego /nie równe obroty jałowe/. jak się mylę to mnie poprawcie.
o tym nie pomyślałem
Jaki masz silnik, 8 czy 16 zaworów?
Regulator już niedomaga i przy rozgrzanym paliwie jest niewystarczajaco szczelny. A. Faluja obroty na biegu jałowym?
W Astrze sygnał prędkości idzie osobnym przewodem z modułu ABS/ESP/TC, a w przypadku braku tych układów — z modułu konwertującego sygnał z piasty lewego przedniego koła. Akurat mam schemat do Vectry 2000r i 2001r. Chyba nie było wersji bez ABS, sygnał z ABS to przewód BURD. Pamiętaj że sygnał prędkości połączony jest z licznikiem, wyświetlaczami, radiem,...
Witam! Co może być przyczyną utrzymywania się obrotów ok. 1500 i dodatkowo dość niestabilnie na biegu jałowym w Astrze 1,4 na pełnym wtrysku? Astra jest z instalacją gazową a podany efekt występuje na obu paliwach.
Nie napisałeś, jaka to konkretnie instalacja, ale po treści wnoszę, że chyba IV gen. Jeśli tak, to jaki jest czas wtrysku benzyny na benzynie i benzyny na gazie, bo to jest sprawa kluczowa? Jakie masz wtryskiwacze gazu?
Sprawdz czy przypadkiem nie pociąga lewego powietrza na uszczelkach kolektora ssącego.
a moze czujnik temperatury chłodzenia- ten dla kompa. jak jest walniety wtedy dzieja sie cuda.
Witam!Jestem posiadaczem Opla Asrty z silnikiem C14NZ.Mam problem z obrotami silnika.Jadąc na biegu jałowym obroty spadają do 600 obr/min.Gdy całkiem zatrzymam samochód obroty wracają do normy.Niemoge poradzić sobie z tym problemem!!!Prosze o pomoc!
Skoro masz komputer to podaj wartości tego ciśnienia na obrotach jałowych oraz przy 2 i 3 tyś.
Jak zmierzy to będzie wiadomo. Zmierz na biegu jałowym jak i przy 3tyś obrotów. Silnik rozgrzany do pomiarów.
Jeśli gaśnie na LPG to jedz do gazownika niech wyreguluje obroty jałowe.
witam ,mam pytanie czy to normalne ze gdy stoje samochodem na wlaczonym silniku nie dodajac gazu,patrzac na wskazowke obrotomierza co jakies 30-40s wzrastaja samoczynnie obroty i za chwile spadaja,wrost ten jest niewielki bo gdzies dochodzi do nr 1 na wskazniku i co jakis czas to samo. z gory dziex za odp
Temat rozwiazany kable przy cewce które były zlutowane z kablami od gazu stopiły się i robiły zware.
Przy niskich obrotach nietrzymający popychacz jest cały czas napełniany olejem i likwiduje luz pomiędzy płytką a wałkiem jak krzywka idzie do góry .Jak krzywka zaczyna go naciskać aby otworzyć zawór to olej z popychacza zaczyna uciekać co powoduje pużniejsze jego otwarcie i przez to brak stuku ale nie równa praca silnika .Przy większych obrotach napełnia...
Popsiukaj plakiem naokoło kolektora i znajdziesz, którędy ciągnie.
Nie auto nie ma klimy. Sam zapach tak jak by był z jakiegoś paska albo alternatora coś zalatuje...altek jest dobry trzyma napięcie, niby zajrzy mi do niego mechanik i wymieni co będzie potrzeba tyle że znowu mnie skasuje a diabli wie czy to faktycznie jest to :-/ Co do falowania tych obrotow to powiem jeszcze, ze roznie z nim bywa. Zawsze sie pokazuja...
Słuchamy, co sprawdziłeś.
witam Piszczą mi łożyska alternatora w mojej Astrze przy jałowych obrotach silnika. Przed demontażem chciał bym kupić już nowe, ale nie wiem jakie tam są. Jeżeli ktoś już wymieniał to proszę o podanie mi rozmiarów ( typ). Alternator Delco-Remi.
Diagnostyka zajmuje kilka minut, ale warto się przejechać z podpiętym "komputerem" (diagnoskopem). Nie musi to być robione w ASO, ale u kogoś kto ma doświadczenie i dysponuje odpowiednim sprzętem a nie "kasownikiem" do błędów z Allegro za 200zł... Może być nieszczelność w układzie dolotowym (np. na wspomaganiu hamulców), może być uszkodzony czujnik...
Witam ,jestem od niedawna posiadaczem Astry 1.7 dti ( isuzu) , nie wiem czy to normalne ale mam chyba zbyt wysokie obroty biegu jałowego 1100/ min czy to normalne, czy moze ktos wie jak sie to reguluje i gdzie . Dziękuje za odpowiedz.
A ile ma kosztować ta astra?
na benzynie i na lpg jest tak samo?
Ewidentnie problem leży w spalaniu mieszanki (charakterystyczne "pyrkanie" w wydechu, to dopalanie niespalonych części w układzie wydechowym. Sprawdź cewki zapłonowe. Być może któraś sekcja "pada" i stąd problem. Ponadto należy sprawdzić uszczelki kolektora dolotowego, czy przypadkiem nie ma uszkodzeń/ubytków i nie zasysa "lewego" powietrza (choć w...
acha Dzieki
Który to silnik ? X16SZR ? czy może C16SEL ? Dodano po 9 Ja osobiście sprawdziłbym koło paska rozrządu na wale korbowym. Częstą przyczyną takich objawów jest nadmierny luz na klinie koła i wału , co może być przyczyną opóźnienia/przyspieszenia zapłonu i częstego włączania wentylatora z powodu wysokiej temperatury , no i oczywiście będą falować obroty.
To przed tobą jeszcze trochę roboty , powodzenia .
Wszystko co związane z pracą silnika (nie jestem mechanikiem i nie znam tego interface), a najlepiej nagrać filmik przy rozruchu i podczas rozgrzewania i nagrać tabele z: prędkości obrotowej, temperatury powietrza i płynu (tu może być więcej niż jeden czujnik), przepływu powietrza, ciśnienia paliwa, czasu otwarcia wtrysków, pracy sondy lambda, EGR jeśli...
Posprawdzaj wszelkie podciśnienia - wężyki gumowe przy przepustnicy. Na jednym z nich jest właśnie podpięty MAP - czujnik jest na grodzi przy podszybiu. Masz LPG w aucie? Czasami nieszczelności pojawiają się po montażu miksera na przepustnicy . Jeśli masz możliwość wyczyść przepustnicę zwłaszcza kanał biegu jałowego - tam gdzie pracuje grzybek silnika...
A ile Ty chcesz tych obrotów jałowych w takim razie? Obroty masz ok, jak chcesz to linkę od gazu sobie podciągnij :P
http://obrazki.elektroda.pl/9502788700_1... Taki aparat mam u siebie, to chyba nie jest to o czym mówisz. Dziś sprawdzałem wszystkie kabelki masę itd. Przeczyściłem przepustnicę i sprawdzałem fajki. Iskra też jest dobra wręcz bardzo. Jakieś jeszcze propozycje?
zapłonu nie ustawisz dokładnie bez lampy. Najwyżej tak na słuch żeby dojechać do mechanika. Sprawdź aparat zapłonowy - w tym silniku prędkość obrotów biegu jałowego nie jest regulowana
Przy rozgrzanym silniku i obrotach biegu jałowego , przepływomierz powinien wskazywać 0,7 V pin 3 co odpowiada 11 kg/h , a ty masz 8,4 kg/h. Informacja dla ociz: Odłączenie przepływomierza powoduje że komputer ilość pobieranego powietrza oblicza na podstawie obrotów i wychylenia przepustnicy tak jak w silnikach bez przepływomierza. Odłączenie lampki...
Witam mam problem z obrotami obroty na biegu jałowym powinny wynosić ok 850 obr/min i tak sie ustawiaja ale po 10-15 sekundach wskakuja na 1000 obr/min i tak sie utrzymują efekt jazda na trzecim biegu jak na tempomacie nie musze dodawać gazu samochód sam jedzie
Trzeba sprawdzić jakie napięcie widzi ecm z tps.Program biegu jałowego nie bedzie działał gdy ecm nie będzie"widział" dolnego krańcowego położenia pedału gazu.Sprawdź jeszcze dokładnie masy na głowicy.Sterownik też mógł paść ale trzeba posprawdzać jeszcze nie bezmyślnie wymieniać.
najprawdopodobniej masz uszklodzony silniczek krokowy biegu jałowego...
A czas wtrysku na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym?
stawarzallegro podszedł do sprawy w czysto dyletancki sposób. Nie ma najmniejszej szansy, aby przez regulator biegu jałowego w astrze falowały obroty. Przez EGR tak.
astra podwyższone obroty astra rosną obroty nierówne obroty astra
wieża audio instrukcja obsługi prestige panele akustyczne
zmywark electrolux esl65070r sterownik rolet
Ekspres Saeco błąd 14 - przegrzanie, przyczyny i rozwiązania Brak klawiatury do wpisania PIN na Motoroli