w czerwonym kółku masz zaznaczony chyba zepsuty element, tzn. oderwane mocowanie linki elementu pneumatycznego od dźwigni, na ciepłym silniku zrób test; zgaś silnik, otwórz maskę, patrz na cięgno (zielona strzałka) po zapaleniu na ciepłym silniku powinno się podciągnąć po chwili próbując przestawić położenie dźwigni, jeśli nic się nie dzieje sprawdź...
Idzie to ruszyć MPPS jeżeli się nie mylę :)
Tak ma być, podnosi obroty jak akumulator jest w słabej kondycji, lub włączona zostanie elektryczna nagrzewnica wnętrza.
Nie tyle brudnego silniczka lecz całej przepustnicy umyj ją i zobaczysz co się będzie działo.
Wszystko może być prawdopodobne, a uszczelkę o której piszesz możesz sprawdzić przez dociskanie bądź poruszanie w różne strony korpusu wtryskiwacza oczywiście słuchając czy silnik reaguje
sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu
Która wtyczka tam jest, 10 czy 16? Jakie napięcia na TPS?
W takim razie jak już było wspomniane, na pierwszy ogień parownik do regeneracji i ustawienia, na razie radził bym skupić się tylko na tym, jak parownik będzie sprawny i ciśnienie będzie właściwe będzie można bawić się dalej.
Jak do tej pory same pudła. To standardowa usterka w astrze G 1,6 8V-uszkodzeniu uległ sterownik silnika ( jest zaraz koło akumulatora). Godzinka roboty i po sprawie.
29 olać, 35-przeciek powietrza, pewnie uszczelka pomiędzy korpusem a kolektorem, i żadne durne, ale popularne na tym forum czyszczenie silniczka.
Co do czyszczenia przepustnicy to nie jestem pewien czy ona tego wymaga, bo zdejmując to czarne "pudło" przykrywające wtrysk to cały kanał łącznie z przepustnicą wygląda na bardzo czysty więc nie wiem czy poprzedni właściciel już coś przy tym grzebał (może właśnie tak popsuł te jałowe obroty) a może po prostu filtr powietrza bardzo skutecznie wyłapywał...
Wtryskiwacz powinien charakterystycznie "cykać", można też zmierzyć rezystancję około 12Ω ale to nie zawsze jest wiarygodny pomiar, ewentualnie można zamienić ten wtryskiwacz z którymś z innego cylindra i zobaczyć czy będzie pracował. Co do sprawdzenia sygnału to wtryskiwacze mają plus na stałę a sterowane są masą ze sterownika silnika
Witam Miałem ten sam problem w 1.6 16V, jednak po przełączeniu na benzynę po kilku może kilkunastu sekundach obroty wracały do normy. Dodatkowo czasem występowało przygasanie silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, czasem przygasał czasem wisiał na obrotach. Pomogła regulacja dawki gazu dla biegu jałowego a konkretnie zmiana zakresu pracy krokowca...
A parametrach co tester pokazuje? Który krok? Bieg jałowy do krok 24, no, czasami z minusem, ale nie mniej niż 11-12 Przecież możesz też zrobić test regulatora biegu jałowego.
Stara znana sprawa w X16SZR...
Temat zbyt wysokich obrotów z Astrze był poruszany na forum z 3lub 4 razy.Użyj wyszukiwarki.
dzięki astra 688, sprubuję
jezeli chodzi nierówno i powoli schodzi z obrotów to moze byc padnieta sonda lambda Dodano po 4 mozesz jeszcze sprubowac tego wiem ze w astrze f działa ale nie mam pewnosci czy w g. http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht...
Linka gazu nie za bardzo napięta?Wężyk od kolektora do MAP uszczelnij bo chyba niezbyt ciasno siedzi...
Witam. Posiadam Astrę H 1,3 CDTI 90 km. Silnik Z13DTH bez DPF. Po lekkim nagrzaniu silnika (60-70°) obroty na biegu jałowym trzymają się 800, kiedy silnik się już rozgrzeje, wskakują na 900. Dodam, że silnik równo pracuje. Co może być przyczyną? Termostat, a razem z nim czujnik temperatury cieczy, nowy.
Raczej problem z can lub zasilaniem.
Ssie lewe powietrze
200 tyś to naprawde bardzo wysokie obroty,a tak poważnie to sprawdż podciśnienia lub linkę od gazu czy przepustnica się zamyka.,ewentualny odczyt błędów mógłby pomóc.,
zasadnicze pytanie: dzieje sie tak tylko na gazie czy na benzynie tez?
1)Sprawdź węże od odmy. 2) Przepływomierz może być padnięty ogarnij sobie od kogoś kto ma takiego Opelka na podmianę. 3)Wejdź do samochodu naciśnij prawą nogą gaz, lewą hamulec, trzymaj je razem wciśnięte, przekręć kluczyk na zapłon( nie zapalaj silnika) i czekaj aż jak jedna z kontrolek zacznie mrygać i odczytaj błędy: 10 mrygnięć to 0 , a reszta analogicznie,...
Podepnę się pod ten temat gdyż mam podobny problem czasami gdy odpalę samochód obroty na biegu jałowym dochodzą do 3000, gdy jadę na 5 biegu powiedzmy 70 i obroty wtedy są w granicach 2000 to gdy wcisnę sprzęgło znów podnoszą sie w granice 3000 obr. Dodam jeszcze że nie pomaga przełączenie na benzynę. Auto to astra II 1.6 8V.
Temat do zamknięcia: wymiana sterownika, regulacja zaworów, EGR klapy off. Te zabiegi spowodowały, że Opel odżył, a silnik odzyskał moc i miarę stabilne jałowe obroty.
Dla mnie jest to bardzo wątpliwe, bo jeśli lambda daje nieprawidłowe wskazania to ECU to wykryje i wyświetli check. Umyłeś też gniazdo w zespole wtryskiwacza do którego wchodzi ten trzpień od silniczka? Zdejmij chwyt powietrza i zobacz jak wygląda przepustnica. Jeśli jest brudna to trzeba ją umyć.
Witam czy problem został rozwiązany? Mam podobny problem z Astrą G 1.7 dt (symbol z dowodu) silnik oplowski nie isuzu turbo diesel z intercoolerm, według Vin 68KM. Problem polega na tym, że po wrzuceniu biegu jałowego w czasie jazdy auto wkręca się na wysokie obroty. Wymienione były już pedał gazu z potencjometrem, wtryski, pompa wtryskowa była regenerowana....
Rozregulowane dawkowanie paliwa. Jaką masz tą instalację?
Ja stawiam na lewe powietrze, to bardzo częsta przyczyna podwyższonych obrotów. wiele razy to przerabiałem, od tego proponuje zacząć.
Jak najszbciej sprawdzić czy uszczelka nie jest wywalona i nie bierze lewego powietrza
Trzeba wyhaczyć drucik w kulce linki i wyciągnąć go.
widzisz Bartek ,po oporności kabli stwierdziłem ,że są niezbyt dobre zanim Kazek coś wspomniał o przebiciach,ale nie twierdzę ,że to musi miec związek z jego obrotami.
mam taki problem po odpaleniu auto mi wskakuje na ok 3tysiace obrotów i czasem to ustepuje po chwili a czasem po kulku godzinach a czasem wcale ale ostatnim czasem gdy redukuje na 2 przy 20km/h auto mi sie dlawi a posiadam astre F 92r z gaznikiem i niewiem co to jest a i jeszcze po odpaleniu slychac taki dziwny dzwiek i niewiem co to ale on po chwili...
Ja właśnie mam takie obroty 500/600 obr/min...
Jeśli gaśnie na LPG to jedz do gazownika niech wyreguluje obroty jałowe.
Może trochę późno, ponieważ mamy już wrzesień ale się dopisze. Miałem takie same objawy i obecnie Astra stoi u mechanika. U mnie pokazywało kod 35 a sprawdzanie przewodów ciśnieniowych i czyszczenie silniczka krokowego nic nie dało. Radzę sprawdzić zawory ! U mnie skończyło sie PĘKNIĘCIEM WAŁKA ROZRZĄDU :( Przypadek 1:1000 jak powiada mój mechanik
a moze czujnik temperatury chłodzenia- ten dla kompa. jak jest walniety wtedy dzieja sie cuda.
Jak uważasz że ci bierze olej to zrób tak. Zostaw nagrzany silnik na biegu jałowym na 5 min Potem przytrzymaj obroty 4000obr przez minutę obserwując spaliny. Napisz co zaobserwowałeś.
o tym nie pomyślałem
Wymień TPS i znajdź kogoś kto go ustawi - tam jest emulowany styk biegu jałowego przepustnicy. Potencjometr się wytarł i tyle.
witam Piszczą mi łożyska alternatora w mojej Astrze przy jałowych obrotach silnika. Przed demontażem chciał bym kupić już nowe, ale nie wiem jakie tam są. Jeżeli ktoś już wymieniał to proszę o podanie mi rozmiarów ( typ). Alternator Delco-Remi.
witam ,mam pytanie czy to normalne ze gdy stoje samochodem na wlaczonym silniku nie dodajac gazu,patrzac na wskazowke obrotomierza co jakies 30-40s wzrastaja samoczynnie obroty i za chwile spadaja,wrost ten jest niewielki bo gdzies dochodzi do nr 1 na wskazniku i co jakis czas to samo. z gory dziex za odp
Najczęściej jest to silnik krokowy a w skrajnych przypadkach zanieczyszczona przepustnica i jej czujnik położenia.
błędów brak
Regulator już niedomaga i przy rozgrzanym paliwie jest niewystarczajaco szczelny. A. Faluja obroty na biegu jałowym?
odczytywałeś błędy ? zrób adaptacje przepustnicy jak przejdzie to sprawdź uszczelkę pokrywy zaworów
A sterownik jakie obroty widzi? Ewentualnie może być problem komunikacyjny lub lose connection
Witam, Odgrzewam temat, ponieważ probelm mam podobny jak koledzy powyżej... Tydzień temu wyczyściłem w aucie przepustnicę. Wymieniłem też uszczelkę. Po złożeniu auto podbija wolne obroty do niemal 2tys. W zasadzie na zimnym i ciepłym jest podobnie. Próbowałem szukac lewego powietrza, ale na razie zero wyniku. Przewody podciśnienia - te, które znalazłem......
Witam!Jestem posiadaczem Opla Asrty z silnikiem C14NZ.Mam problem z obrotami silnika.Jadąc na biegu jałowym obroty spadają do 600 obr/min.Gdy całkiem zatrzymam samochód obroty wracają do normy.Niemoge poradzić sobie z tym problemem!!!Prosze o pomoc!
Diagnostyka zajmuje kilka minut, ale warto się przejechać z podpiętym "komputerem" (diagnoskopem). Nie musi to być robione w ASO, ale u kogoś kto ma doświadczenie i dysponuje odpowiednim sprzętem a nie "kasownikiem" do błędów z Allegro za 200zł... Może być nieszczelność w układzie dolotowym (np. na wspomaganiu hamulców), może być uszkodzony czujnik...
Co masz mistrzuniu dokładnie za silnik w tej Astrze? Do sprawdzenia ciśnienie i wydajność pompy paliwa, potem kontrola tego jaką temperaturę silnika widzi ECM, stopień otwarcia przepustnicy - jako że łapki włożyłeś nie wiadomo po co do TPS-u, wartość MAP/MAF na biegu jałowym.
Witam ,jestem od niedawna posiadaczem Astry 1.7 dti ( isuzu) , nie wiem czy to normalne ale mam chyba zbyt wysokie obroty biegu jałowego 1100/ min czy to normalne, czy moze ktos wie jak sie to reguluje i gdzie . Dziękuje za odpowiedz.
Tylko że to układ zaworu SPV generuje błąd P0251 więc wydaje mi się ,że zaworem TCV szkoda sobie zawracać głowy.
Masz te podciśnienia źle podłączone. Z wakupompy wężyk do trójnika pomiędzy zaworem termicznym, a mechanicznym przy dźwigni nastawnika, z zaworu termicznego do siłownika na pompie (podnosi obroty biegu jałowego na zimnym silniku), a z zaworu mechanicznego do egr
zapłonu nie ustawisz dokładnie bez lampy. Najwyżej tak na słuch żeby dojechać do mechanika. Sprawdź aparat zapłonowy - w tym silniku prędkość obrotów biegu jałowego nie jest regulowana
Jaki masz silnik, 8 czy 16 zaworów?
Nie napisałeś, jaka to konkretnie instalacja, ale po treści wnoszę, że chyba IV gen. Jeśli tak, to jaki jest czas wtrysku benzyny na benzynie i benzyny na gazie, bo to jest sprawa kluczowa? Jakie masz wtryskiwacze gazu?
Skoro masz komputer to podaj wartości tego ciśnienia na obrotach jałowych oraz przy 2 i 3 tyś.
Jak zmierzy to będzie wiadomo. Zmierz na biegu jałowym jak i przy 3tyś obrotów. Silnik rozgrzany do pomiarów.
nazwa poprawna. z tego co pamiętam reguluje klapą w obudowie f. powietrza /ciepłe, zimne/. nie podłączony jeden z wężyków do tego zaworka powoduje dostawanie się "lewego" powietrza do kolektora ssącego /nie równe obroty jałowe/. jak się mylę to mnie poprawcie.
ta tylko zero błędów a obroty samoczynnie wzrastają przepustnica była czyszczona latem egr wymieniony na nowy
zobacz czy nie bierze gdzies lewego powietrza..
Sprawdz czy przypadkiem nie pociąga lewego powietrza na uszczelkach kolektora ssącego.
Popsiukaj plakiem naokoło kolektora i znajdziesz, którędy ciągnie.
Słuchamy, co sprawdziłeś.
Temat rozwiazany kable przy cewce które były zlutowane z kablami od gazu stopiły się i robiły zware.
Wymieniony został silniczek krokowy ponieważ auto nie równo chodziło i zaczęło dużo palić. Co ma silniczek krokowy regulatora biegu jałowego do spalania? Nic. Masz uszkodzony czujnik CTS, do tego pewnie jeszcze sonda zdechła.
Nie auto nie ma klimy. Sam zapach tak jak by był z jakiegoś paska albo alternatora coś zalatuje...altek jest dobry trzyma napięcie, niby zajrzy mi do niego mechanik i wymieni co będzie potrzeba tyle że znowu mnie skasuje a diabli wie czy to faktycznie jest to :-/ Co do falowania tych obrotow to powiem jeszcze, ze roznie z nim bywa. Zawsze sie pokazuja...
może masz za wolne obroty biegu jałowego.
Widze że ktoś ok.roku temu próbował go naprawiać bo jest założony nowy silniczek krokowy z naklejką daty sprzedaży a właściciel auta mówił że jakiś mechanik mu powiedział że w tych silnikach falowanie obrotów to normalne :)
Opcje mogą być dwie - uboga mieszanka na biegu jałowym czyli np ciągnie lewe powietrze lub uszkodzona sonda. Delphi to jakiś zamiennik. Przy sondach nie opłaca się kupować taniego zamiennika bo wychodzi to drożej. Tutaj powinno być to co w oryginale czyli Bosch, Siemens ewentualnie NGK i taka sonda to będzie koszt ok 300zl. Na zdjęciu z wartościami...
na benzynie i na lpg jest tak samo?
stawarzallegro podszedł do sprawy w czysto dyletancki sposób. Nie ma najmniejszej szansy, aby przez regulator biegu jałowego w astrze falowały obroty. Przez EGR tak.
przewody gdyby miały przebicie to by mnie lekko posmyrały a pozatym nie sadze zeby od przewodów miał takie wachania nia jałowym
Który to silnik ? X16SZR ? czy może C16SEL ? Dodano po 9 Ja osobiście sprawdziłbym koło paska rozrządu na wale korbowym. Częstą przyczyną takich objawów jest nadmierny luz na klinie koła i wału , co może być przyczyną opóźnienia/przyspieszenia zapłonu i częstego włączania wentylatora z powodu wysokiej temperatury , no i oczywiście będą falować obroty.
Obroty biegu jałowego są ok, niekoniecznie muszą być 900.
Swap zrobiony, na orginalnym ustawieniu nie chciał w ogóle wkręcić się na obroty. Poszerzyłem otwór o 1,5 klina i teraz jedzie ale nadal poszarpuje i ma muła przy 2000obr. Ile Ty wydłubałeś dalej ? MOże ktoś ma oscylogramy wałka z wałem, lub kąt zapłonu na jałowych obrotach?
Potrzebny Tech2.Robi się nową nastawę (programowanie) obrotów biegu jałowego. Można ustawić od 600 do 950 rpm.
A ile ma kosztować ta astra?
Przejrzyj wszystko dokładnie jeszcze raz, bo nic z tego nie będzie.
najprawdopodobniej masz uszklodzony silniczek krokowy biegu jałowego...
silnik 16i jednopunktowy nrX16SZ czy ten przewód może być też odpowiedzialny za obroty silnika na biegu jałowym? Ostatnio jak zagrzeje się silnik obroty zaczynają tańczyć.
acha Dzieki
http://obrazki.elektroda.pl/9502788700_1... Taki aparat mam u siebie, to chyba nie jest to o czym mówisz. Dziś sprawdzałem wszystkie kabelki masę itd. Przeczyściłem przepustnicę i sprawdzałem fajki. Iskra też jest dobra wręcz bardzo. Jakieś jeszcze propozycje?
Przy niskich obrotach nietrzymający popychacz jest cały czas napełniany olejem i likwiduje luz pomiędzy płytką a wałkiem jak krzywka idzie do góry .Jak krzywka zaczyna go naciskać aby otworzyć zawór to olej z popychacza zaczyna uciekać co powoduje pużniejsze jego otwarcie i przez to brak stuku ale nie równa praca silnika .Przy większych obrotach napełnia...
A czas wtrysku na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym?
A ile Ty chcesz tych obrotów jałowych w takim razie? Obroty masz ok, jak chcesz to linkę od gazu sobie podciągnij :P
Reduktor był do regeneracji.
Ewidentnie problem leży w spalaniu mieszanki (charakterystyczne "pyrkanie" w wydechu, to dopalanie niespalonych części w układzie wydechowym. Sprawdź cewki zapłonowe. Być może któraś sekcja "pada" i stąd problem. Ponadto należy sprawdzić uszczelki kolektora dolotowego, czy przypadkiem nie ma uszkodzeń/ubytków i nie zasysa "lewego" powietrza (choć w...
A czujnik temperatury płynu chłodzącego ( 2 pinowy pod wtryskiem ) masz dobry ? Jak jest zwalony to będzie ci tak wzbogacać krokowiec od wolnych mieszankę że pół auta wymienisz a nie dojdziesz, że to było przyczyną. Ja mam udoskonalone to swoją zrobioną elektroniką, że mogę sztucznie zawyżyć dla ECU temperaturę dzięki czemu na zimnym silniku w razie...
Czy występuje to na LPG czy też na benzynie? jak odpala auto zimne? jakie masz obroty jałowe na rozgrzanym?
Próbowałeś w ogóle na jałowym utrzymywać przez dłuższą chwilę obroty na stałych poziomach.
A innych błędów nie było? Bo błąd silnika krokowego jest rejestrowany gdy silnik pracuje na biegu jałowym i obroty falują.
Ja to chyba ręcznie podniosę obroty silnika właśnie tam gdzie jest te ramię do ssania bo automat raczej nie działa. 1000 obrotów na biegu jałowym chyba mu nie zaszkodzi
Witam kolegów. Więc tak- jeżeli samochód stoi- silnik pracuje na biegu jałowym z obrotami książkowymi. Wszystko zmienia się jak jadę np: z górki na luziku- obroty zwrastają do 950-1000. Co moze być tego przyczyną? Na moj chłopski rozum to i to jest biegiem jałowym więc obroty powinny być jednakowe!!! Proszę o rade
Posiadam Astrę G z silnikiem 1.8 16v 125KM i nie wiem czy to jest normalny objaw. W czasie jazdy gdy puszczam gaz a następnie wciskam sprzęgło aby zmienić bieg obroty podnoszą się o jakieś 500obr a następnie spadają gdy jeszcze jest wciśnięte sprzęgło. Ten objaw jest na każdym biegu. Na biegu jałowym pracuje prawidłowo.
Skasowałem błędy. Nie rozumiem że silnik ma różne obroty o 170obr/min.
Proszę o pomoc w lokalizacji czujnika temperatury w siniku pokazanym na dołączonej fotce. Jest to opel astra -1993r, silnk 1.4 SE. Szukam przyczyny nierównych obrotów biegu jałowego - nierytmiczne, przypadkowe szarpnięcia. Chodzi mi o czujnik współpracujący z regulatorem wolnych obrotów. Dodam, że komputer nie wyrzuca żadnych usterek z kodów błyskowych.
astra podwyższone obroty astra rosną obroty nierówne obroty astra
kabel ethernet przerywa renault schemat zamka korad ka3005 wentylator
omnigena mh1300 omnigena mh1300
Kolumny głośnikowe: bezpośrednio na podłodze czy z filcowymi podkładkami? Prawidłowe ciśnienie w kolektorze dolotowym VW Passat B5 1.9 TDI AVB