Ło matko! Wielkie mecyje. Pasek alternatora ci strzelił i tyle. Stąd świecenie kontrolki. Przy okazji sprawdź, jak chodzi sam alternator i załóż nowy pasek. Nie znalazłeś go gdzieś w komorze? Lub chociaż jakiś strzępów.
Dziś robiłem santa fe, 2,0 CRDi. Przerwa na cewce sprzęgła oraz brak koszyczków w łożysku. Po wymianie łożyska oraz naprawie cewki (padło zabezpieczenie termiczne) montaż, odpalenie auta i ...dym ze sprzęgła. Jak się okazało sprężarka pracowała całkowicie na sucho, no i się zatarła. Widziałem już różne zatarcia sprężarek czy łożysk sprężarek, ale nigdy...
Witajcie, Pozwólcie, że i ja podepnę się do tematu, z tym, że problem mój dotyczy Corsy B 1,7D ISUZU '97 (może to wyglądać na offtopic, ale podpiąłem się ze względu na podobne objawy i podobny silnik - z góry przepraszam). Problem jest bardzo podobny, a wręcz nawet identyczny jak kolega napisał w pierwszym poście, a mianowicie: Na zimnym silniku zaraz...
Kółko nie jest czasem zdarte?
W oplu paski nie piszczą ,nie pytaj czemu po prostu tak jest. Pasek,koło ,masa. Paski piszcza w oplu bo od wspomagania nieraz mi popiskuje a w innej znowu astrze pasek od alternatora piszczał mi jak szalony. Ale oczywiście postaram się wymienić koło bo pasek tak jak pisałem wymieniony był Zastanawia mnie jeszcze ta masa, nowy przewód puścić czy tylko...
nie wymieniaj żadnej pompy. to nie jej wina obstawiam że to na 99 procent wina alternatora miałem kilka takich przypadków. alternator podaje prąd do pompy wspomagania (ale nie we wszystkich astrach!!) musiał bym mieć nr VIN to bym pomógł. zdejmij ew pasek od alternatora i zobacz czy wspomaganie chodzi. jeśli nie to plus przychodzi własnie z alternatora.
Test na wykluczenie alternatora przeprowadziłem następująco :Zdjąłem pasek napędzający alternator (i pompę wspomagania) i na chwilę uruchomiłem silnik - dźwięki nie ustąpiły. Złożyłem więc wszystko i pojechałem do mechanika który zainkasował 760pln.
Nie wal tylko podważ. Tak jakbyś napinał pasek alternatorem bez samonapinacza ;)
bez sondy też będzie jeździć, nie jest ona konieczna, jedynie będzie ciut więcej palić. musiałeś coś jeszcze urwać, kabel do pompy paliwa w zbiorniku, może przewód paliwowy zobacz czy na plaku zapala, jak zapala to niema paliwa, jak nie zapala to niema iskry (może urwałeś np czujnik położenia wału lub kabel od niego który jest nisko - z tyłu koła pasowego...
kolo pasowe te co jest na dole od wału co po nim chodzi pasek czy to kolo od alternatora ?? pasek mam 5 rowkowy jeśli to jakaś różnica
.... mam tez taki problem ze wskazowka od obrotomierza jest poprostu opozniona na malych obrotach sie nie rusza dopiero po wkreceniu na duze obroty cis tam idzie do gory.. jak temu zaradzic??;| Naciągnij pasek klinowy od alternatora lub wymień na nowy !
Witam forumowiczów. Mam problem z silnikiem, a mianowicie z rozrządem. Nadmienię problem. Otóż będąc w drodze do kolegi zaczęły szalec mi wszystkie kontrolki oraz padło wspomaganie. Pomyślałem że coś z akumulatorem, lub paskiem od alternatora. Stanąłem na poboczu nie gasząc auta otworzyłem maskę i okazało się, że pasek pasek od alternatora był "ścięty"...
Witam, wymieniłem kompletny rozrząd wraz z pompą wody (zestaw INA) i teraz po odpaleniu zimnego silnika przez minutę jest cisza a potem coś zaczyna nieregularnie stukać, im cieplejszy silnik tym głośniej. Wymieniłem napinacz na kolejny nowy, ale problem nie ustał. Rozrząd ustawiony na znak i blokadę. Napinacz ustawiany dwuetapowo wg instrukcji. Wszystkie...
Jeśli piszczy przy skręcie kołami może być winny pasek od pompy wspomagania, nie od alternatora. Jeśli chodzi o napięcie, obiło mi się coś o uszy, że w Twojej astrze zamiast klasycznej pompki wspomagania na pasek montowali elektryczne pompki wspomagania, stąd przy skręcie kołami obciążenie dla alternatora :)
Pasek klinowy ma pewnien luz, ale wydaje mi się, że jest w porządku. Na pewno nie piszczy jak to robia słabo naciągniete paski.
Sposób ustawienia rozrządu w silnikach ISUZU 1,5 i 1,7 D jest w zasadzie taki sam. Różnią się tylko sposobem naciągu paska zębatego. Piszę z głowy - więc nie wiem, czy wszystko będzie zrozumiałe. O ile nie zdjąłeś jeszcze starego paska to poszczególne kroki wyglądają tak: 1. demontaż filtra powietrza i przewodu doprowadzenia; 2. odkręć przewód podciśnienia...
Mam ten sam problem co autor Astra 2.0 101kM y20dth walczę z nim od roku co najmniej zrobiłem: *wymiana regulatora napięcia wraz ze szczotkami 140zł (ogrom pracy by wyciągnąć alternator) *nowy pasek alternatora *świece wymienione na nowe ngk 5A -150zł potem pomyślałem ze to może one wymieniłem na oryginalne nowe beru15A- 200zł<--auto lepiej odpala...
Kontrolka alternatora, czy akumulatora ( ładowania) poluzowany pasek (napnij lub wymień na nowy ) , uszkodzony sam alternator, uszkodzony układ reg.napięcia)
Udało mi się jakoś podjechać do garażu. Po dojechaniu sprawdziłem - z alternatora smierdzi jakby spalenizną. Wyciągnąłem łobuza. Na oko, to za wiele nie widać. Obraca się, trochę jakby za ciężko, ale znowuż nie tak bardzo. I jakby lekko ociera coś się w środku. W dodatku przy wyjmowaniu urwałem końcówkę od kabla od ładowania, i teraz mam dodatkowy problem......
Ok, wpierw sprawdź czy pas nie ślizga, zobacz czy da się obrócić kółkiem pasowym alternatora tak, że nie obróci się koło na silniku, w boschach wycierały się koła pasowe i pasek nie ciągnął.
No jak nic się nie zmienia. Częstotliwość się powinna zmieniać. Jeżeli się nei zmienia, naczy że alternator kręci się cały czas z tymi samymi obrotami -> problem mechaniczny w napędzie alternatora - luźny pasek ? luźne kółko pasowe ?
Sprawdź pasek wielorowkowy, jego naciągnięcie? Może się ślizga (spalenizna)? Po jego poluzowaniu sprawdź łożyska alternatora.
witam dzisiaj mojego kolegę spotkało nieszczęście gdyż jego autko w czasie normalnej jazdy nagle szarpło i było słychać wielki zgrzyt i zapaliły się kontrolki a silnik zgasł.... i teraz jest pytanie gdyż po stronie pasażera tak pod alternatorem na plastykch poleciał jakiś olej a silnika nie można uruchomić przy kręceniu rozrusznikiem obraca się pasekod...
Sprawdź czy jest właściwie naciągnięty pasek klinowy.Sprawdź ładowanie przy włączonych odbiornikach(światła, dmuchawa).
Witam od kilku tygodni mam problem ze wspomaganiem kierownicy przy skręcie bardzo ciężko się skręca najgorzej jest jak jadę tak wolno to najciężej się skręca przy szybkiej jeździe już jest dużo lepiej ale nie działa tak jak kiedyś tak leciutko obracało się kierownicą na postoju to już w ogóle trzeba użyć siły żeby skręcić kierownica a kiedyś to na postoju...
Działa... co było źle :?: rysunki z linku do tematu z pierwszego postu (dla informacji zamieszczam poniżej) przedstawiają to samo (chyba 2 gniazda) http://obrazki.elektroda.pl/7229556800_1... http://obrazki.elektroda.pl/2258234900_1... Przez ciekawość podpiąłem odwrotnie we wtyczce, tzn w.g. rysunków S wtyczki podpiąłem...
sprawdziłem też ze sprzęgłem i to samo zrzuciłem pasek od alternatora i pompy wspomagania efektu brak
Miałem podobny problem i mi mechanik powiedział, że może być to rolka na której opiera się, biegnie pasek od alternatora w twoim modelu widać ją po otworzeniu klapy, a czemu ta rolka to już nie pamiętam, może jakieś w niej łożyska siadają albo coś podobnego, drugą przyczyną może być pompa wody, ale to jest moja sugestia i nie wiem czy jest prawdziwa,...
witam.. mam problem z ładowaniem w asterce z silnikiem 1,7 isuzu. Kontrolka ladowaniea swieci jasnym swiatlem nie przygasa etc.. Zastanawiam sie nad przyczyną.. Alternator przeszedl niedawno przeglad w warsztacie, cos tam wymieniono, wyczyszczono itd powinien dzialac.. i tak bylo do czasu.. Wczesniej przed serwisem chwilowo rowniez ladowania nie bylo.....
witam to chyba wina paska od alternatora dokładnie do obejrzałem i jest do kitu brak takich ząbków ok 50% to chyba to. wymieniam pasek i sprawdzę? Dziękuje i pozdrawiam napisze co było
sprawdż zasilanie 30 z alternatora lub dioda w układzie prostowniczym acha pasek chyba nie ślizga???????????
Witam mam taki problem z autem opel astra 1.6 rok produkcji 1994r, przed wczoraj spadł mi pasek wielorowkowy od alternatora itd. jak go zakładam po swojemu to jest o jakieś 5-10 cm za długi nie wiem jak prawidłowo powinien leżeć proszę o jakiś schemat lub podpowiedz.Szukałem w google i nic nie znalazłem do opla astry.
Witam! Ja też mam astrę 1,7 TD ISUZU. Do obrotomierza jest brane napięcie z ośki olternatora. Tam jest oprócz alternatora pompa "WAKUM" (tak niby się nazywa?) i "prądniczka" dająca napięcie na obrotomierz. Jak miałem już słaby pasek od alternatora to nie pokazywał, jak się ślizgał, i jak poszła dioda w altern. też nie chciał pokazywać obrotów. Szukaj...
Kontrolka zapala się przy włączeniu zapłonu a po odpaleniu auta gaśnie. Pasek się nie ślizga. Jutro wymontuję altka i zawiozę do sprawdzenia.
sprawdz czy masz dobrze napięty pasek bo jeżeli nie świeci się kontr. to przy większym obciążeniu alternatora pasek zacznie ślizgać i nie musi przy tym piszczeć sam miałem taką usterke Dodano po 31 sprawdz czy masz dobrze napięty pasek bo jeżeli nie świeci się kontr. to przy większym obciążeniu alternatora pasek zacznie ślizgać i nie musi przy tym piszczeć...
Problem rozwiazany.... Okazalo sie ze to pasek od alternatora jest luzny... Takze przewod od masy byl uszkodzony.... Do zamkniecia.
Witam. Mam prosbe. Mam Astre II G 2.0 diesel z 1998r, bez klimatyzacji, ze wspomaganiem. Potrzebuje schematu jak zalozyc do niej pasek alternatora. Pisze schematu, bo musze miec to przed oczami:)) Jest pilne. Z gory dziekuje lukkua
Dziękuje za odpowiedź. Jutro jadę do mechanika który powiedział że sprawdzi czy w zbiorniku są opary dwutlenku węgla jeśli tak to uszczelka ale może to chlodniczka najdziwniejsze jest to że nie ma że tak nazwę typowych objawów nieszczelnej uszczelki chciałem sobie tak bardzo dobrze doinwestować autko zrobiłem zawieszenie regeneracją alternatora nowy...
Koło alternatora ma wbudowane sprzęgło.Jeżeli pasek nie idzie płynnie tylko podskakuje,to koło do wymiany.można jeszcze zdjąć pasek i sprawdzić czy to koło przepuszcza w jedną stronę (uślizg po rozpędzeniu i nagłym zatrzymaniu)
Tak z pompą wody. Co prawda ja kupiłem to auto po wymianie rozrządu ale mam wszystkie faktury na to, że był jednak wymieniony (sam rozebrałem obudowę paska by to sprawdzić). Tak przy okazji co ile wymieniać rozrząd w tym silniku? różnie źródła podają. Książka co 100tys a na internecie, że co 60tys. Dziś po południu postaram się zrzucić pasek alternatora...
Alternator był wymieniany ok 2 mce temu - doszczętnie się wypalił, nie było czego ratować. Jedynie kółko ze starego (sprzęgiełko) alternatora zostało zamontowane do nowego alternatora, mechanik powiedział że jest jeszcze ok. Pasek został również wymieniony na nowy, myślałem też o napinaczu paska, ale on został nie wymieniony
Więc jakiej szerokości pasek byłby dobry? Kolega wolał by pozostać przy klinowym, bo podobno (jego zdaniem) tańsze i pewniejsze. Ale jak będzie potrzeba koniecznie wymienić na wielorowkowy to niech będzie. Jest to astra bez wspomagania i klimy, a obrotomierz idzie z ECU, więc jest pełna dowolność w doborze kół pasowych na wale i alternatorze. Jeżeli...
Po drodze strzelił pasek alternatora i musiałem zostawić auto u lokalnego mechanika. Zastanawiam się czy ten pasek nie doznał jakichś większych obciążeń przed wyciekiem z klimy - wtedy, gdy mialem wrażenie ze ubylo ze 20 koni.
No ale czemu nie ładuje, przeciez pasek kręci alternatorem. To wg mnie jeśli takie cos zaistnieje to powinno odrazu na blacie mi sie zaświecić czerwona kontrolka, ze koniec jazdy. A tak wygląda że wszystko ok a dopiero miernik pokazuje że nie. A ile km da rade przejechać?
Witam. U mnie przy ok. 95 km/h są 3 000 tyś. Obr. Mam podobny problem. Gdy temp. na zew. jest max 10*C to silnik dobrze pracuje, po rozgrzaniu silnika do temp. pracy (wskazówka w połowie) już wtedy zaczyna szarpać gdy hamuje silnikiem lub po redukcji na niskich biegach dostaje takiego muła że czasem problem przyśpieszyć. Silnik tak jak u kolegi X16szr,...
Moim skromny zdaniem to taka awaria, teorytycznie wydaje się to głupie ale posłuchajcie. Winny jest silnik, gdyż podczas kręcenia kierownicą masz wspomaganie na 1 pasku z altenratorem. Koło pasowe może nie dawać rady uciągnąc dużego cisnienia na pompie i tym samym mniejsze obroty na alternatorze, dlatego dziwnie ładuje. Sciąg pasek od alternatora i...
Ten kabelek to pewnie właśnie jest obrotomierz :) Nie napisałeś na jakim jest miejscu w kostce... A co do ładowania, troszkę mało, pasek masz naciągnięty? Jak wyglądają spadki napięć, masa silnika akumulator (popraw odrazu), B+ alternatora plus akumulatora.
Witam, zacznę od off top króciutko jeżdzę oplem astra pierwszej generacji w kompletnie ubogiej wersji wyposażenia. założyłem obrotomierz centralny i elektryczne szyby ale wspomagania nadal brak. a że teraz ma używać go kobieta to chciałbym to dołożyc. z zebranych informacji wiem ze to możliwe nawet niedrogim kosztem. mam kilka pytań związanych z tym...
Mam samochód OPEL ASTRA F 1.7 DTL X17DTL , problem dotyczy ALTERNATORA , jest to alternator 70A DELCO REMY . Otóż dzieje się tak , że po odpaleniu silnika brak wzrostu napięcia , mimo że kontrolka ładowania gaśnie , a pasek zaczyna piszczeć . Po około 2 minutach pracy silnika napięcie nagle rośnie i pasek nie piszczy , wszystko jest dobrze . Dzieje...
Zwarcie międzyzwojowe uzwojenia stojana alternatora .Zbyt obciążony alternator(czytaj jakieś superszybkie ładowarki telefonów,przenośne lodówki, dodatkowe lampki i świecidełka,oświetlenie podwozia,dodatkowe Halogeny wzmacniacze muzyczne o mocy przekraczającej połowę mocy alternatora leżące w bagażnikach-nawet ja "stary wyga" nie raz jestem zaskoczony...
Co do alternatora drugiego, to dodam że ta rolka alternatora musi byś odpowiednia pod pasek klinowy (szerokoś) są rożne paski, trzeba to spasować. Od byle czego alternatora nie wsadzi. Ja sądzę że na 100A jedną sztukę gzrw narazie zasili. Dodano po 1 kuba2 a patrzyłeś już czy na seryjnym zasilaniu daje rady? Na zawody to prądu Ci trzeba tak na prawdę...
Witam mam problem ze wspomaganiem kierownicy od momentu jak mi pękł pasek od alternatora i jechałem przez 30 km bez paska to zawsze jak pasek mi pękł nie miałem wspomagania kierownicy ciężko się nią kręciło po założeniu nowego paska do alternatora wspomaganie nie chodziło tak jak powinno a wczoraj to już w ogóle ciężko zaczęło chodzić dolałem płynu...
Żarzenie się kontrolki to właśnie problemy z masa. Piszesz o zrobieniu masy od karoserii do silnika i do akumulatora. Ale nie pisales nic czy obudowa alternatora ma dobra mase z silnikiem. To najczestrza przyczyna problemow w Oplach. Mialem Omege i ciagle byly problemy. Niby ladowal, a jak przyszlo co do czego to pradow brakowalo. Wymienialem alternatory...
Mam pytanie czy to możliwe, ale po kolei: Pod sklepem przy uruchomieniu silnika brak wspomagania kierownicy. Podjechałem pod dom zgasiłem i zapaliłem kilka razy, to samo pasek cały więc do mechanika i stwierdzenie że to alternator. Wymiana na nowy, ale po wymianie dzwoni do mnie i mówi że nie odpala bo poszedł komputer pompy, immobi więc wymienił "pestkę"...
Trochę czasu zajęło mi zajęcie się tym ale wyszło na to, że dostałem drugi alternator po znajomości za tamten. Założyłem go, kupiłem nowy pasek bo stary był do niczego ale nie miałem okazji podjechać do elektryka ( nie mam miernika u siebie ) i sprawdzić jak to chodzi bo miedzy czasie padł mi silnik od wycieraczek i nawet nie odjeżdżałem spod domu....
ociz, dodaj pasek klinowy od alternatora za 12zł. Dziwaczne pytanie. Ilu producentów, tyle kosztów części. Jeden pasek tyle, drugi tyle. A może koleś chce Max gear /czy jak to się tam pisze/, to dostanie jeszcze taniej. Dajesz na warsztat, mówisz: "ma być z górnej półki" lub "ma być tanio" i ci robią /jak uczciwi/.
Twoje opisy przejazdu przez kałużę na początku tematu i w ostatnim poście nie ułatwiają oceny sytuacji. Napisz, czy po przejechaniu kałuży silnik choć przez chwilę pracował poprawnie - nie bardzo zrozumiałem jak to wyglądało. Jaki to silnik - napisz czy pasek alternatora wielorowkowy czy klinowy i będzie jasne. Nie sprawdziłeś ciśnienia sprężania a...
Ale jak ci napięcie spadało do 8V?? Jeżeli padnie alternator to prąd leci z akumulatora i wtedy napięcie przysiądzie ci do 11,0-11,8V.Jak silnik nie pracuje i zapalę światła ,radio to napięcie mam w tym przedziałe.Podczas pracy silnika wzrasta pobór prądu poprzez pompę paliwa (ok.2A),wtrysk i cewkę (silnik C14NZ).Mi podczas jazdy pękł pasek od alternatora...
Wałek nie wyjdzie!. Potrzebne są specjalne przyrządy do ściągania dźwigienek, o czym wspomniał Krick 1987 lub docisku wszystkich dźwigienek i popychaczy "na raz". Ja sobie zrobiłem specjalne dźwigienki do wyjmowania kolejnych dźwiginek zaworów ale to mój chałupniczy pomysł i wyrób. Filtr-zgoda, olej to ja osobiście polecam mobil. Ważne jakie ..W/.....
Innego kompa nie udało mi się dorwać. Byłem u tego niezawodnego człowieka, wymienił wężyk od MAP sensora, przestawił KWZ o 5 stopni, dociągnął pasek alternatora i problem jak był, tak jest. Facet twierdzi, że to będzie usterka mechaniczna, ale ja takową wykluczyłem wg porad kolegi kwok. Do tego szarpanie pojawia się tylko po dobrym rozgrzaniu silnika....
Witam ponownie. Miernik nie należy do najtańszych więc mu ufam. :) Co do świateł to rozjaśniają się przy dogazowaniu. Zauważyłem to dłuższy czas temu. Teraz nie sprawdzałem, może jutro to zrobię. Co do regulatora to jest mały problem ponieważ nie znalazłem odpowiedniego do mojego auta (Astra 2,0 DTI). Odnośnie pomiaru alternatora - w poniedziałek wizyta...
Witam Na początku rozładowywał ni się akumulator na postoju z włączonym zapłonem a wyłączonym silnikiem . Po ruszeniu lampka alternatora gasła i było OK. Teraz Nie mam ładowania ale wskażnik obrotów działa . Przy włączonym silnniku pojawia się napięcie powyżej napięcia akumulatora o ok 0,5 V Pasek rzecz jasna napięty. Jaka może być przyczyna??
Szanowni państwo pomogliście mi kiedyś z elektrozaworwm pompy wtryskowej, mam teraz znów problem: gdy przyszły mrozy astra zaczeła mieć problemy z odpalaniem pojechałem do mechanika wymienił mi jedną świece i filtr paliwa,przy okazji poprosiłem o podciągnięcie paska od alternatora bo popiskiwał ale on powiedział ze to nie pasek tylko łożysko od alternatora...
Witam Wymieniałem śrubę z alternatora przy ramieniu, że nakrętka była zjechana to ją uciąłem kątówką i wstawiłem nową zapominając podpiąć kabelek masy który opierał się obudowę alternatora. Po włączeniu silnika i sprawdzeniu jak się zachowuje pasek klinowy dojrzałem iskrzący się kabelek, szybko wyłączyłem silnik i zamocowałem kabel tak jak miał być....
sorry, że odgrzewam temat, ale ostatnio miałem okazję skorzystać z kabli (stary akumulator i włączone światła na postoju), więc dodam swoje spostrzeżenia: 1. u mnie zawsze dawca miał włączony silnik, na obrotach jałowych. Zwiększanie obrótów za wiele nie da, bo i tak napięcie nie będzie wyższe. Prąd i tak głównie płynie z akumulatora - na rozruch potrzeba...
Tak jak w tytule mam problem z alternatorem. Przestał działać podczas jazdy, zapaliła się kontrolka akumulatora i ... No wlasnie z ledwością dojechałem do domu. PO zgaszeniu silnika nie można uruchomić ponieważ akumulator admówił posłuszeństawa. I tak sprawdziłem pasek alternatora - OK Uruchomiłem samochód na innmym akumulatorze i jest ok do czasu jego...
Witam mam astre j.w i wczoraj po zrobieniu okolo 500 km zgasilem samochod i juz nie zapalil, dodam ze 10 minut wczesniej zatrzymywalem sie 2 razy i gasilem i odpalal bez zazutu. Wyglada to tak ze jak probuje odpalic kreci ale bardzo slabo moze 2 razy i juz przestaje krecic.Myslalem ze to akumulator, odpalalem przez kable i nic. Kupilem dzisiaj nowy...
No właśnie. Szukam tego czegoś gdzie mógłbym włożyć ten przewód. On jest niebieski i ma taką wsuwaną końcówkę. Zauważyłem, ze jak go przystawiam do masy, to wskaźnik temperatury reaguje i się podnosi, tyle, ze nie mogę go znaleźć...Przejechałem sie kawałek i jak przystawiłem go na chwilę do masy to wskazówka na zegarze co pokazuje temperaturę wskazywała...
dzis się to stało, przez ok 6 miesięcy słychac było jakby chrobotanie ale dzis cos strzeliło metalicznie w czasie jazdy w silniku Dojechałem jakoś do garażu ale: - wolne obroty wzosły z ok 850 do 950 - chroboranie: jak silnik ostygł i jest zimny to go nie słychac ale po 2-3 minutach pojawia się - dawniej było ledwie słyszalne w kabinie a teraz to juz...
Ja mam Astre 2 w kombi 2.0dt (82KM) i powiem szczerze że zadowolony jestem z niej, stan określam jako dobry jest przejechane 255000km oczywiście ściągnieta z niemiec z książką itp wiec co do przebiegu ciężko powiedzieć no ale przy zakupie warto zwrócić uwagę (co do astry) na wydech u mnie malowany (sprawka handlarzy) i jest do wymiany, i sprawdzić czy...
Witam, dlaczego w Astrze G pęka pasek alternatora?? Alternator jest OK, koła pasowe wyglądają dobrze a pasek klinowy rwie... Dlaczego?
Filtr powietrza, pasek, górny wspornik ze śrubą,dolna śruba , przewody i wylatuje.Wszystko widać jak na dłoni..
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Astra nie ma zadnego bezpiecznika. Jesli pasek jest ok sprawdz napiecie bezposrednio na alternatorze. Jak jest to samo wyjmij alternator i sprawdz go na stole czy laduje.
Jedyne co raczej możesz sam zrobić to sprawdzić jeszcze raz ładowanie przejrzeć kable no i zrzucić pasek i zobaczyć czy się lekko kręci alternator czy przypadkiem gdzieś się nie blokuje nie obciera, no może być jeszcze sam mógł wymienić regulator napięcia ale to bez sensu jak nie będziesz pewny że uszkodzony. Tak że sprawdź połączenia ładowanie i po...
Sprawdź też czy pasek jest odpowiednio napięty.
Bywały przypadki zużytego koła pasowego alternatora i piszczał pasek na tym kole.
To w astrze z 91 też występuje szeroki pasek a alternator zwykły.P
Witam. Mam problem w mojej Astrze swieci sie podczas jazdy kontrolka od ladownia i nie mam wspomagania. co robić? czy padł alternator? Pasek nie jest luzny.
Pasek,koło alternatora, lub za duże koło. Dlatego słabo ładuje na wolnych.
Nic nie zawoź tylko podjedź autem do tego fahury i sprawdzi wszystko i zadecyduje co robić.Ale pasek możesz sam naciągnąć. Pozdrawiam.
słuchaj,zrób tak-jak silnik nie pracuje,złap dłonia za wentylator,i zobacz,czy da się nim obrócic tak,aby poprzez pasek nie ruszyło koło pasowe silnika. Te alternatory maja wytłaczane z blach koła pasowe,które się wycieraja (tracą zarys trapezu). Mimo, że pasek naciągniety-slizga.
Nie chodzi o pasek tylko o mostek w alternatorze.
Może to być przyczyna paska... powinien to być dość wysoki pisk... taki jak czasem mają niektóre auta "piszczące" podczas dodawania gazu... Pompa jest koło paska klinowego i to on ją napędza... Jest to po prawej stronie samochodu. Sama pompa wygląda tak: http://allegro.pl/item505878606_pompa_ws... http://allegro.pl/item503027361_pompa_ws...
może wszystko nowe a pasek stary i spalony
Czy pasek jest dobrze naciągnięty?
dodatkowo ślizga się pasek na alternatorze. Jaka może być wina i jak rozwiązać ten problem. Napnij pasek.
Sprawdz napięcie ładowania pod obciążeniem. Może ślizgać pasek. Jednak najlepiej było by to usłyszeć. Pozdrawiam.
Pytanie za 100 pkt-w jakiej to astrze naciąga się napiacz paska alternatora? Wszelkie jakie znam to albo rolki napinacza nie maja jak jest zwykly pasek klinowy, albo mają samonapinacz ramieniowy jak jest pas płaski.
|No to jeśli pasek nie ma uślizgu alternator do poprawki. Sprawdz jeszcze bezpośrednio napięcie + i - na alternatorze.
kontrolka jest informacją że padło ładowanie alternatora, najprawdopodobniej zerwał się pasek klinowy lub wystąpił problem ze szczotkami w alternatorze Bzdury piszesz. Paski się tam nie zrywają, szczotki też wytrzymują kupę. Lecą mostki.
Wczoraj wieczorem zobaczylem ze ten pasek jest luzny a alternator kest naciagniety na maksa czy trudno jest wymienic kola pasowe czy dam rade sam?
Jeżeli jest wyciek oleju to prawdopodobnie pasek klinowy się ślizga - sprawdź i jak trzeba to wymień.
Akumulator masz dobry? Sprawdz jeszcze pasek klinowy napedzajacy alternator. Jak jest popekany to czy tak czy tak musisz wymienic.
Ściągnąłem pasek klinowy próbujac wykluczyć alternator i piszczy zawsze pasek: przyczyna najczęściej wyrobiona guma na napinaczu oraz koło na alternatorze. To nie była mądra porada.
Witam ja rozwiazałem problem ze wspomaganiem zakładajac sektor kierowniczy z lublina II i mialem problem z montażem pompy dlatego ze zakladajac go niżej alternatora pasek by mi tarł po wporniku. Rozwazałem montaż elektrycznej pompy z Astry II ale znajomy mechanik odradził mi ponieważ pompy elektryczne nie są przystosowane do pracy ciągłej .Wiec przerobiłem...
Zaczołbym od sprawdzenia wartości napięcia (prawidłowe ładowanie). Hmm, czy ty ma jakiś związek? Z ładowaniem nie było problemu. Ostatnio pękł mi pasek ale tak to wszystko dobrze. Myślisz ze alternator złom?
Jak jest miejsca a maszyna ma pracować a nie być kolekcjonerskim egzemplarzem i jest miejsce to wymienił by prądnicę na alternator . Zmiana mocowań kółka można dokupić na dowolny pasek 17mm czy 19 mm. Alternator z golfa 4 czy passata B5 czy opla corsy astry można dostać za 50 pln (Oplowskie są lepsze bo mają podłączenie wzbudzenia na oczko). Wymaga...
Witam. Muszę wymienić łożyska w alternatorze w astrze f z 92 1.4 8v 82KM tylko nie wiem jakie mają być. Na nim znalazłem tylko oznaczenia :706 5x13 2 70A RN firmy denso nie widzę dokładnie ale jest coś XXswn (XX nie wiem co tam jest napisane) wiem tylko ze jest na wąski pasek. Samochód jest w ciągłej eksploatacji więc nie mogę sam sprawdzić jakie łożyska...
Witam. Jeżeli żarzy się kontrolka od ładowania to może to być albo luźny pasek klinowy, albo spalona dioda w alternatorze. Sprawdź
pasek alternatora astra pasek alternatora astra isuzu napinacz pasek alternatora astra
odkurzacz własny robot rezystancja izolacji uzwojeń silników telewizor blaupunkt oprogramowanie
bosch pue631bb2e rocky horror ws504
Polsat Box D64AX – nagrywanie programów, PVR, obsługa dysków USB, chmura nPVR EM34 – podłączenie magicznego oka do radia, schemat, żarzenie, AGC, zamienniki