Tak będzie.
Ten zawór ma membranę która musi być szczelna w innym wypadku tylko wymiana. Ale sprawdź dokładnie szczelność na podciśnieniach.
Tzw. Gruszka podciśnienia turbiny. Podciśnieniowy regulator turbiny.
Albo przewody, albo padła ci tak zwana "gruszka" co porusza łopatki turbiny. Weź sobie kogoś do pomocy niech wsiądzie do samochodu dodaje gazu a ty w tym czasie patrz pod pokrywą silnika czy gruszka się w ogóle porusza i czy podciśnienie dochodzi. Jeżeli brak będzie podciśnienia to albo przewód jest gdzieś dziurawy albo pompa nie tworzy podciśnienia.
Witam, masz uszkodzoną pompkę, podciśnienie powinno byś wyraźnie wyczuwalne, kontrolka silnika powinna się zapalać, ponieważ nie działa EGR jak pisałeś to pewnie u Ciebie się pali non stop.
Przewód podciśnienia. Poszukaj gdzie będzie pasował.
dzięki biorę się za szukanie
Byłem u mechanika, rozruszał jedną z tych gruszek z przodu silnika - pomogło na chwilę Dobry był. A pomiar podciśnienia,? Sprawdzenie czy cięgno geometrii porusza się w całym zakresie bez zacięć? Sprawdzenie odczytu z czujnika położenia? Bez tego to tylko wróżka pomoże .
Posprawdzaj podciśnienia.
Zawór możesz wymontować i zasilić "na krótko" (uwaga na polaryzację - ma wbudowaną diodę gaszącą), albo w aucie w ramach testów elementów wykonawczych na diagnostyce komputerowej. Zaś sama diagnostyka to przede wszystkim obserwacja wartości mierzonych i oczekiwanych podczas jazdy, czyli tzw. logi dynamiczne.
jakie błędy posprawdzaj podciśnienia
Element fabryczny nie miał wpływu na p0299. Winny był przewód podciśnienia
Ten wężyk jest od pompy wtryskowej chyba przelewowy .
Pewnie uszczelka pod głowicą. Miałem podobny problem we fiacie uno. Płyn dostawał się do komory spalania silnik pracował prawidłowo, a on znikał.
Sprawdź czujnik temperatury (ten co daje sygnał do komputera). Miałem podobne ceregiele z Passatem b3 1.8 Tam winny był właśnie czujnik temperatury. Nie pamiętam czy u Ciebie jest jeden czy dwa czujniki :( http://forum.opel24.com/topic/26000-kody... Powyżej masz listę kodów. Może to Ci w czymś pomoże. Podciśnienia...
To nie są żadne czujniki tylko elektrozawory i to normalne, że brzęczą. Co do błędu EGR to poza zablokowaniem samego zaworu powodować go może usterka przepływomierza, jednego z tych elektrozaworów, nieszczelność w układzie sterownia podciśnieniem lub pompa podciśnienia.
Kilka słów do autora tematu - uszczelka pod korpusem przepustnicy. Co do reszty szkoda komentować, silniczki krokowe się po prostu nie psują. Inaczej twierdzą tylko handlarze-oszuści co na nich zarabiają i lamery co im wierzą.
Masz prawdopodobnie luźne masy na kolektorze ssącym.Szukaj odchodzące z wiązki dwa oczka z brązowymi kablami. Sprawdź czy nie obłamane/luźne/brudne.Ew. jeszcze sprawdź przewód podciśnienia od serwa czy nie pęknięty.
Witam Posiadam astre z 1992r z silnikiem c14nz. Silnik ten wymieniłem na x14sz z corsy b. Wymieniłem sam silnik, a wiązka kabli i ECU zostało. Na tym silniku x14sz był taki oto zawór podciśnienia. http://obrazki.elektroda.net/65_12531828... Moje pytanie to: Jak podłączyć to urządzenie do tego komputera w astrze? Gdzie dokładnie to podłączyć i jakimi...
Jak sprawna to nawet 0,8 bara podciśnienia.
16 pinowe złącze czyli OBD2 a problemu szukaj w tym czymś co kupiłeś bo znając życie to nadaje to się na śmietnik. Podręczne urządzenia są ale są warte pewnie więcej niż ta astra. Gdzie Ty widziałeś wartość podciśnienia w parametrach rzeczywistych?
Witam, mam problem z podłączeniem przewodów podciśnienia w Astrze F 1.6 16V X16xel. Samochód dłuższy czas stał trochę rozkręcony i niestety pozapominałem. Głównie chodzi mi o ten przewód zaznaczony na czerwono i fioletowo, nie wiem czy powinny być połączone razem bo wizualnie to nijak nie pasuje i wydaje mi się, że były inaczej:/ Przy okazji proszę...
Przy baru paliwa nie będzie tak szalało podciśnienie.
Pas wymieniłem ponieważ wraz z montażem udało mi się go znaleźć i zgrzać z karoserią za 100 zł , teoretycznie można próbować mocować na seryjnym pasie ale klima jest mniej wydajna, i często występują drgania od własnej roboty mocowania. Co do chłodnicy płynu to również musiałem wymienić ponieważ moja seryjna miała miejsce na jeden czujnik temperatury,...
Cen ASO niestety nie znam. Ten zawór jest jedynie jednym z podejrzanych, dziurawy wąż za nim również może powodować takie objawy. Mierzona była wartość podciśnienia?
Witam! Może nieszczelny układ dolotowy Sprawdz czujnik podciśnienia.
Sprawdź wszystkie wężyki od podciśnienia, sprawdź pompę podciśnienia. Pzdr
Nieszczelność w układzie podciśnienia.
W 2 gen nie ma wtrysku. Widzę dwa wyjścia - albo przeliczanie czasu z wtryskiwacza benzynowego (sterownik nadal go generuje mimo pracy na gazie), albo pomiar podciśnienia w kolektorze ssącym. Obie metody są raczej szacunkowe.
Więc od czego mam zaczac? Od sprawdzenia podciśnienia w kolektorze. Wykluczysz w ten sposób dziurę w dolocie. To najtańsza metoda.
Zaobserwuj podciśnienia.
Pompa vaccum zużyta, nie wytwarza wystarczającego podciśnienia. Typowy problem w tych silnikach spowodowany konstrukcją pompy vaccum. Przy okazji do sprawdzenia wężyki podciśnienia, często są popękane.
Po pierwsze to podłączenie pod kompa i odczyt błędów. Trzeba też sprawdzić wszystkie węże układu podciśnienia i czy zmienna geometria turbosprężarki pracuje w pełnym zakresie, to są rzeczy na początek.
podmień na próbe jeszcze sensor podciśnienia
A co chcesz o tych przewodach wiedzieć,jak je podłączyć? Jak by był problem z przewodami i podciśnieniem to by waliło błąd systemu krytycznego 2 .Ale dobra ,przy vacum masz trójnik ,jedno wyjście do zaworu turba drugie idzie na zawory klap i egr.Na zaworkach masz podpisane gdzie idzie vacum.
Zdejmij wężyk, uruchom silnik i przyłóż palec do pompy. Jesli nie bedzie podciśnienia wiesz, że to pompa. Ewentualnie możesz jeszcze podkręcić troszkę obroty czy coś się zmieni.
Sprawdź sobie jeszcze czujnik podciśnienia kolektora.
Przewód podciśnienia + TPS/CPP
Powiedz mechanikowi żeby wyczyścił ten zawór,trzeba posprawdzać wszystkie podciśnienia.
podciśnienie przynajmniej 5oo mmHg
Może zawór termiczny przy termostacie od pompy podciśnienia nie dziala?
Założyć MAP sensor i wszystko wróci do normy jest to taki czujnik przymocowany do podgrodzia i do niego dochodzi wężyk z podciśnienia
brak podciśnienia przecież ,jest inny brak z powodu pękniętego wężyka,czy niedrożnego jak z przestawionego rozrządu? to samo tu i tu brak podciśnienia
Czasami trójniki na tych wężach podciśnienia płatają figle
Jest on od podciśnienia, i musisz zmienić go.
Mi to wygląda jak "grucha" podciśnienia od np. turbo. Powinno być na tym oznaczenie jak znajdziesz to wujek google resztę Ci podpowie. A dokładnie to skąd wymontowałeś tą część (umiejscowienie lub lokalizacja części) Według tego co znalazłem w google jest to zbiornik/zawór podciśnienia http://www.sklep.szpot.pl/p/pl/33071/zbi...
Sprawdź podciśnienia i zaworki
Szukam schematu połączenia wężyków podciśnienia z pompą vacu , turbinką, egrem i czujnikiem temperatury atmosferycznej w astra 1,7 dti isuzu. Z góry dziękuję za pomoc.
W sprawie gaśnięcia to jak mówiłem , sprawdzić krokowy, potem sondę, a na koniec potencjometr przepustnicy i czujnik podciśnienia.
Tam jest problem ogólnie z podciśnieniem ,pompą vacum i elektrozaworami.Pomiar vacum,drożność przewodów ,i podciśnienia do sprawdzenia na początek. Dla początkujących temat spalony.
Wymiana wału (wirnika) rozwiazala problem wycieku.
Pod pokrywą nie było za wiele syfu,ale do pewności wszystko umyłem,ogólnie astra jeździ normalnie tylko na wolnych obrotach chodzi na trzech cylindrach powyżej 1500 obr jest ok,jutro zerkne na przepustnice i kolektor ssący wszystkie wężyki od podciśnienia są całe.
Takie coś znalazłem: "Problemem okazał się zawór upustowy turbiny DV. Jest to kawałek plastiku o okrągłym kształcie, a w nim okrągła membrana na sprężynce. Całość mocowana po lewej stronie zimnej części turbiny na 3 śruby m6 i podłączona do wężyka podciśnienia."
MAP - Manifold Absolute Pressure, po polsku czujnik podciśnienia w dolocie.
Jest ok, czyli zmierzyłeś i ile wynosi wartość podciśnienia w układzie?
Proponuje sprawdzić wszystkie przewody (wężyki) podciśnienia łącznie ze zbiornikiem podciśnienia. Mogą być nieszczelności.
Czujnik wkręcamy po wyręceniu śruby na klucz 12 znajdującej sie między przewodami wtryskowymi;PAMIĘTAĆ należy też o ustawieniu wałka rozrządu (bardzo ważne) WAłEK ROZRZĄDU NIE MA ŻADNYCH ZNAKÓW USTAWCZYCH tylko mierzy sie podniesienie drugiej krzywki lub stosuje sie specjalny przyrząd wkrecany zamiast pompy podciśnienia
Patrząc na schematy do Z20LET (Astra G/Zafira A) to nadal jest czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. Prócz tego na schemacie jest B110 Sensor – Luftdruck, ale to chyba zewnętrzny czujnik ciśnienia atmosferycznego. Jakby miał czujnik ciśnienia doładowania to silnik mógłby pracować bez przepływomierza, a tak odłączenie przepływomierza pewnie wyłączy...
to zmierzyć jakie sterownik widzi podciśnienie w kolektorze (odczyt na ekranie Techa2),i dodatkowo wpiąć w układ vakuometr
W dti najczęściej przyczyną jest przepływka, do sprawdzenia też zawór st erujący turbiną , podciśnienia i zaworki elektryczne sterujące podciśnieniem.
można sprawdzić zwykłym miernikiem (jak? poszukaj na forum) Jest to czujnik podciśnienia w kol. ssacym
Co można zrobić, gdy w wężyku od podciśnienia pojawia się olej?
Pomierz podciśnienia przed i za zaworem.
sprawdź przewody podciśnienia,
sprawdź jeszcze węże przy przepustnicy, kiedyś miałem podobny objaw przy 1.6 Astra, mały od podciśnienia był trafiony, wymieniłem też sonde, dokładnie nie wiem która część była przyczyną-objawy ustały po wymianie tych dwóch elementów, paliła ok 18l/100, rura osmolona, dusił sie na wyższych obrotach
Kolego dett, tak z ciekawości - skąd powinno być brane ciśnienie odniesienia dla reduktora Prins'a w silnikach z doładowaniem, sprzed przepustnicy (tak jak sądziłem po wskazaniach ciśnienia w mercu z doładowaniem), czy jak w tym przypadku zza przepustnicy (strefa podciśnienia).
Witam, myślę że 4 oringi będą na tulejki tzw "Obsady" wtryskiwaczy, 4 podkładki miedziane właśnie pod wtryskiwacze, i jeden większy oring może być na uszczelnienie pompy podciśnienia. pozdrawiam
Zacznij od błędów
Padł docisk sprzęgła wymieniono cały komplet sprzęgła bo wolałem zrobić już całość + wymieniony przewód podciśnienia oraz TPS/CPP.
Akumulator nie będzie wpływał na gaśnięcie na gazie. Zanim zaczniesz walczyć z instalacją gazową sprawdź czy przewody od podciśnienia są całe.
Problem rozwiązałem poprzez odpowietrzenie pod ciśnieniem. Założyłem pompkę do podciśnienia na zbiorniku płynu hamulcowego i odpowietrzyłem hamulce.
Może to być sprawa czujnika MAP.Mierzy obciążenie silnika na podstawie zmian podciśnienia w kolektorze ssącym.
A w jakim stanie jest filtr powietrza?Może nie zamula tylko dusi się :D
Czy możliwe jest aby spowodowało to wzrost ciśnienia w dolocie i zrobienie w nim dziury? Skąd ciśnienie w dolocie jeszcze przy otwartej przepustnicy w wolnossącym? Spadek podciśnienia tak. Masz fotę tej dziury/?
Podciśnienie jest i na małych i na dużych obrotach. Przytykając palec czuć jak zasysa ale da się go oderwać od rurki. Z vakuometrem będzie ciężko, a tak na marginesie ile powinno być podciśnienia? pozdrawiam
W ogóle masz MAP źle podpięty. Poszukaj na forum, bo było nie raz, i podepnij wszystkie podciśnienia tam gdzie trzeba.
Tam przepustnica , jak mnie skleroza nie myli , jest zmotoryzowana? Jak ją czyściłeś , na siłę przestawiałeś klapkę? Sprawdź jeszcze MAP sensor i rurkę podciśnienia do niego!
Hamulce odpowietrzyłem przy pomocy pompki podciśnienia zakładanej na zbiorniczek z płynem hamulcowym. Po odpowietrzeniu wszystko działa prawidłowo.
Wtyczki podłączone. Złącza bez korozji. Okablowanie czujników bez uszkodzeń mechanicznych. Dziś zwróciłem uwagę na jeden parametr a mianowicie ciśnienie doładowania. Interfejs wskazuje napięcie na czujniku doładowania 1.4V, oraz ciśnienie na biegu jałowym 96 kPa. Lekka przy gazówce do 1500 rpm, ciśnienie wg czujnika 92-93 kPa, Przejechałem się wkręcając...
sprawdz podciśnienia to takie proste ile to można tłuc
przy 120 km/h check engine.. W czym problem ? Masz punkt zaczepienia. pomysly? Prawdopodobnie powyciągałeś podciśnienia przy robocie.
ok 350mg w takich granicach powinno być a podciśnienie jakie teraz masz
Wszystkie podciśnienia sprawdzone czy nie dostaje się gdzieś lewe powietrze ? Kompresja sprawdzona ?
Jeszcze podaj jaki masz silnik. Niektóre 1.6 nie mają przepływomierza a czujnik podciśnienia MAP . U siebie w jednym z aut 1999 1.6 X16SZR mam właśnie czujnik MAP. Jak obroty falowały winien był zawór EGR . Co do temperatury silnika - zobacz czy jak jest ponad 90 stopni czy chłodnica jest cała gorąca (oba grube węże góra i dół)bo może być przytkana...
Nie piszesz nic o podciśnieniach to chyba są ok??? Bo tam to standard
Osobiście nie siedzę w temacie ale szwagier miał podobny problem falujących obrotów w tej samwj vectrze z tym samym silnikiem a winny okazał się peknięty przewód podciśnienia. Może to coś pomoże.
Po nagrzaniu powinny spadać do około 850.Sprawdź siłownik podciśnieniowy przy pompie wtryskowej i termostatyczny zawór podciśnienia ,egr i jego zawór .
Astra G 1,4 16V '99. Z regulatora ciśnienia paliwa dochodzi dźwięk przypominający świst. Wymieniłem i regulator i wężyk podciśnienia, ale dalej jest to samo. Co jest nie tak?
na moje oko to masz podobny problem jak ja miałem mianowicie walnięta przepływka objawy takie jak u ciebie silnik 20ne benzyna +gaz odpalam auto na benzynie poczym tak jakby brakowało mu paliwa gasnie nie pomaga dodanie gazu odpinam aku i czasami auto odpali jedzie ok nic sie nie dzieje nagle zaczyna go mulic i gasnie check nie pali sie na GAZIE!!!!!...
Temat Astry G 1,4 16V Ktoś może ma na warsztacie Astrę II i może sprawdzić jakie są parametry podciśnienia, Auto na wolnych obrotach wskazuje 0,56 bar. http://obrazki.elektroda.net/58_12595625...
Najpierw łatwiejsze. Do hamulców zagląda się okresowo, czy ktoś lubi czy nie. A Ty kiedy tam zaglądałeś? Na tym polegają między innymi przeglądy okresowe. Na wcześniejszym eliminowaniu drobnych usterek, bądź wymianie okresowej elementów zapobiegając w ten sposób poważniejszym awarią. W skarjnym przypadku szczątki okładziny mogą zablokować koło, a wtedy......
Witam .Ponieważ wymieniałeś kable WN? wnioskuję , że to Astra F. Tam możesz zmostkować w złączu diagnostycznym A i B i policzyć błyski. Wszystko znajdziesz w necie. Na początek sprawdź podciśnienia i uszczelkę pod obudową wtrysku. Pozdrawiam.
Witam sprawdź przewody podciśnienia -ten do serwa też i podstawę przepustnicy .Powodzenia.:|
No właśnie niby przeszukane wszystko. Wężyki podciśnienia nowe czujnik podciśnienia nowy.. DPF u nie ma EGR zaślepiony. Dlatego założyłem temat może ktoś coś miał podobnego
Błąd jest kasowany automagicznie po 20 (30?) poprawnych uruchomieniach silnika, jak również po odłączeniu zasilania (akumulatora). Przepływkę możesz spróbować podmienić na próbę. Masz do sprawdzenia - czujnik temperatury powietrza, czujnik temperatury silnika, przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy, silnik krokowy, szczelność wężyków podciśnienia,...
Problemem okazał się zamontowany przez mechanika tani chiński zamiennik czujnika podciśnienia który rozkleił się i podawał zbyt niskie parametry.
układ ssący jest szczelny i niema żadnego podciśnienia. Mechanicy nie mają pojęcia co jest grane.
Na początek proponuje sprawdzenie szczelności dolotu i układu podciśnienia i czyszczenie przepustnicy i egr. Pozdrawiam
W x16szr adaptacja przepustnicy ????? czego linki gazu ???? ew można zrobić reset bloku o2 i nastaw silnika krokowego , do sprawdzenia dolot - szczelność (często uszczelka kolektora ssącego ) wszystkie wężyki podciśnienia , spr czy egr się domyka , ew parametry potencjometru przepustnicy , czy czujnika podcisnienia ..
Witam serdecznie. Sprawdź podciśnienia ,szczególnie wężyk od MAP i okablowanie. Pozdrawiam.
zawór podciśnienia astra układ podciśnienia astra przewody podciśnienia astra
instalacja sterownik ubuntu połączenie równoległe grzałek at90s2313 zamiennik
szarp niebieski obraz utrzymanie ruchu
Lodówka Haier - problem z wyświetlaczem temperatury Kolejność przekładek foliowych w Sony 32WE615