Hey. I jak sprawa się wyjaśniła? Mi się gotował płyn nie szło za termostat. Wyskubałem termostat i było ok zrobiłem jakieś 100km temp. P W mieście na desce 90 zero gotowania a w tzw trasie spadała do 60. Wczoraj kupiłem nowy termostat i jadąc go wymienić dostałem błąd że silnik przegrzany i wyłączona klimatyzacja. Pod maską wszystko ok nic się nie gotowało...
w A jeśli chodzi o 1.6 8V to nie zawsze jest "bezkolizyjnie". Zależy w jakim stanie jest silnik i czy nie jest przegrzany. Jak jest przegrzany to dzwigienki zaworów są osłabione i mogą się pokrzywić a w lepszym p A jakim cudem jeśli to jest silnik z założenia konstruktorów bezkolizyjny ?
No mineral uczynil ci spustoszenie i zostawił co nieco. Możliwe że mineral to zrobił, ale chyba niewymieniany przez 50kkm, albo silnik był tak przegrzany że wygotował cały płyn i dostał takiej temperatury że olej się dosłownie spalił. Dla porównania wrzucam zdjęcie silnika, rocznik 91, w rodzinie od 2006, "stan licznika" prawie 300kkm, diesel, przez...
witam, zapomniałem o temacie ale chciałem powiedziec ze mój problem z Z13 DTH juz dawno rozwiązany. Całą winę za takie skakanie obrotów ponosił czujnik obrotów wału korbowego, widac czujnik był poprostu przegrzany i przez to silnik tak wariował, po załozeniu nowego wszystko ustało. pozdrawiam.
Witam, mam problem z Astrą J 1.4T 140KM, może ktoś już tak miał, mianowicie wyskakuje mi komunikat: silnik przegrzany, klimatyzacja wyłączona. Po podpięciu kompa kod P0128-00: temperatura cieczy chłodzącej poniżej temperatury regulacji termostatu (ECT). Dodam, że kiedyś został wymieniony na zimny, ale wcześniej problem nie występował. https://obrazki.elektroda.pl/7640265600_...
Byl juz w naprawie ale ponoc jest dobry...Silnik raz pozniej jeszcze byl przegrzany tzn wyciek oleju i sterownik wylaczyl wszystko ,pozniej byl zrobiony remont silnika wszystko wymienione rozrzad sprzeglo glowica tloki...Ale nie wymienialem sterownika.wiem ze immo nie pusci moge kupic sterownik razem z immo.Pytanie brzmi czy to napewno sterownik.I czasem...
Silnik był prawdopodobnie raz przegrzany (pęknięcie węża cieczy, i wyciek) To powinno dać odpowiedź. Silnik do wymiany.
Witam wszystkich mój problem jest następujący. Kupiłem auto opel astra z niemieckim silnikiem 1,7dtl 68KM ciężko palił na mrozie. Postanowiłem zrobić remont silnika i okazało się że 2 tłoki ma pęknięte tak do połowy z góry. Wymieniłem tłoki pęknięte założyłem pierścienie uszczelniacze zaworów głowica prze planowana, nowe uszczelki śruby głowicy. Auto...
Gdy kręcę "ręcznie " to czuć minimalną kompresję. Czyli kompresji nie ma. Na starych popychaczach było dobrze a teraz na starych i nowych jest źle, silnik traci kompresję to wałek wygięty w banan. Ciekawe co z panewkami wałka jeśli pozwoliły się tak wygiąć wałkowi albo inny temat - przegrzany motor w wyniku awarii pompy wody i cala głowica bananowa.
Po wymianie - z wlewu oleju wycieka olej, jest bardzo wysokie ciśnienie w silniku. Temat mylnie zatytułowany. Silnik przegrzany bierze olej , ma potężne przedmuchy. A mechanik weźmie swoją zapłatę a ty sie martw co dalej. Jaki sens naprawiac takie cuś , skoro silnik sprawny z gwarancją grosze kosztuje.
co jeszcze może być przyczyną zanikającej iskry? Sprawdź wszystkie czujniki temperatury ;) W Peugot 306 spotkałem się z sytuacją że samochód czasami nie mógł odpalić, komputer wykazywał błąd cewki zapłonowej (a w zasadzie jednego modułu zapłonowego na 4 świece). Została wymieniona na nową, tak samo pompa paliwa (benzyna)... a na koniec okazało się...
Samochody nie są moją pasją i raczej wyznaję zasadę nie otwierania maski, bo i tak nie za bardzo wiem jak to wszystko działa. Jeżdżę autem dopóki coś się na tyle nie uszkodzi, że zatrzyma je w miejscu. K..wa jak czytam takie teksty to mi się nóż w kieszeni otwiera! Tak,tak nie otwieraj maski bo sobie paznokietki uszkodzisz. Oleju i płynów też nie sprawdzaj...
Nie ma co panikować 95*C to normalna temperatura, a i czujnik nie jest jakiś super dokładny, podaje tylko orientacyjne wskazania. Płyn w układzie jest pod lekkim ciśnieniem i nawet jeśli byłaby to zwykła woda to wrze dopiero w okolicach 120*C, także nawet temperatura cieczy na poziomie 100-105*C to nie powód do paniki. Najgorsze co możesz zrobić to...
Witam serdecznie proszę o pomoc kupiłam auto rok temu okazało sie ze był silnik przegrzany i czeba było wyminic blok silnika poczym wymienilam go cieszylam sie autem może dwa tygodnie okazało sie ze poszły napinacze wiec poprosiłam aby wymienił wszystkie części na nowe wyszłam na naprawę ponad 3000tys problem mam taki ze mam niskie cisnienie oleju....
Ja miałem podobne objawy i niestety zaczęło mi pobierać płyn do 4 cylindra,objawia się to tym, że silnik nierówno chodzi na wolnych obr. i po wykręceniu świeca jest mokra, nie ma innych objawów na razie ale nie sądzę aby się dało z tym jeździć na dłuższą metę, bo czasem już gaśnie na wolnych obr. kilka tys.km powinieneś jeszcze zrobić do nasilenia...
Witam forumowiczów, Mam pewien problem i zanim oddam samochód do warsztatu chciałbym się was poradzić. Na filmie w linku, nagrałem to z czym mam problem od dłuższego czasu. Piszczenie w kole słychać tylko przy jeździe na wprost, czasem po 10 km jazdy czasem po 100 km jazdy. Ostatnio się za to zabrałem rozkręciłem koło zdjąłem zaciski przesamrowalem...
Witam, jestem użytkownikiem astry g od niedawna dzisiejszy dzień wyglądał tak iż zrobiłem około 49 kilometrów po czym zauważyłem ze temperatura zaczęła dziwnie się podnosić i opadać, dodajac gazu silnik nie rowno pracowal szarpał, nie wiedziałem co jest tego przyczyną zatrzymałem się i zauważyłem że ze zbiorniczka płynu chłodnicy wylatuje para wodna,...
Witam po remoncie silnika moja astra strasznie dymi od razu po odpaleniu czy to zimna czy ciepła bez różnicy. kupiłem dół silnika ( kompletny blok bez głowicy) wyjąłem pierwszy tłok zobaczyć jak wygląda, pierścienie super tłok czysty jak nowy oraz pierścienie tez jak nowe ciśnienie komór cylindrów to 15 i 14 Atmosfer. Siateczka idealna na gładzi tulei....
Witam!!! Mam problem z zapłonem !!!!! Na zimnym silniku auto odpala na dotyk i chodzi książkowo, po krótkiej chwili gdy tylko temperatura wzrośnie silnik tyrkota aż w końcu gaśnie!!!!Ponowne odpalenie bez dodania gazu jest nie możliwe ,gdy już odpali zgaśnie po odjęciu nogi z pedału!!!! Co mnie zadziwia i niepokoi to to że w momęcie trzymania silnika...
Witam, mam dwa denerwujące problemy w Astrze F 1.6 16v. Pierwszy z nich nie odpala za pierwszym razem jak silnik jest całkowicie wystudzony, gdy drugi raz zakręcę pali bez problemu, ale słychać zgrzytnięcie rozrusznika prze 1-2s. Na ciepłym silniku odpala na dotyk za pierwszym razem, ale również zgrzytnie. Drugi problem to długie ssanie przy temperaturach...
Witam.Mam problem z moja Astra 2 98r 1,6 16v Strasznie szarpie elektrycy i mechanicy rozkładają ręce nikt nic nie wie :-/ Otóż tak.Moja Astra szarpie od pół roku szarpie dużo mocniej przy rozgrzanym silniku i porządnym dodaniu gazu w deche to już wgl Trzęsie jak by silnik miał wyskoczyc. Dodam ze jak sie porzadnie rozgrzal to mi sam od siebie zgasl...
Witam Temat znany ale chce opisać moja sytuacje osobno. Wszystko bylo ok z odpalaniem. Pomimo mrozów samochód palił bardzo ładnie pomijając fakt ze przez początkowe etapy pracy silnika czuć było coś w stylu "tur kocenia" ale po chwili to ustąpywalo. Samochód przestał mi odpalać. Na gazie a przede wszystkim na benzynie także. Niby coś tam łapie no ale...
Witam. Spalil mi sie ostatnio opornik dmuchawy, ale razem z przewodami i kostka. Tak jakby bezpiecznik nie zadzialal. Kupilem uzywany z ta kostka, po podlaczeniu zauwazylem ze po kilku sekundach nagrzewa sie do czerwonosci czy to normalne zachowanie? Aktualnie uzywam tylko 4 bo boje sie ze znowu pojdzie dymek. https://obrazki.elektroda.pl/5176959400_...
Witam Mam problem w astrze f z silnikiem benzynowym 1.4 44kW, wymieniłem uszczelkę pod głowicą ponieważ wydmuchnęło ją między 3 a 4 cylindrem. Po wymianie walą zawory jak w dieslu. Regulatory luzu zaworowego są hydrauliczne montowane w tej samej kolejności, kontrolka ciśnienia gaśnie. Co może być przyczyną ?
Witam moja astra klekocze za każdym razem jak zimna od strony rozrządu , (rozrząd nowy) w trakcie nagrzewania się silnika klekotanie znika. Poza tym na wolnych obrotach chodzi równo a w trakcie jazdy nieraz szarpie.
Jak w temacie moja Asterka robi sobie ze mnie jaja kontrolka diagnostyki mruga (choc nie pokazuje bledu),na niskich obtotach faluje (daje sie zauwazyc synchronizacje z kontrolka diagnostyki gdy sie zapala silnik przyspiesza gdy gasnie silnik zwalnia) a na wysokich szarpie (90 na 5 nie da sie jechac) Mechanikow mam juz naprawde powyzej moich nerwow....
Witam! Sterownik hybrydowy w silniku Z16XE "wyzwala" każdy cylinder z osobna (cewka "widelec") Na zimno jeszcze jako tako, po rozgrzaniu pod obciążeniem iskra zanika (silnik przerywa - plus błąd "wypadanie zapłonu") Zamieniałem końcówki na cewce pomiędzy 2 i 3 cyl i usterka powędrowała na 3 cyl, więc sterownik uszkodzony... Czy jest to usterka typowa...
Witam, Jestem posiadaczem astry F z 95 roku. Auto zagazowane. OD pewnego czasu mam problem z którym nikt póki co nie może sobie poradzić (ja też :)) Auto zaczęło nierówno pracować, wyraźnie gubi jeden gar- drobny spadek mocy. Z wydechu czuć, że oprócz spalin jest tam jeszcze troche benzyny - potwierdzone badaniem spalin na stacji diagnostycznej autogazu....
Witam. Jadąc trasą moja Astra nagle straciła moc, po czym silnik zgasł i już nie chciał odpalić. Teraz rozrusznik kręci bardzo lekko, jakby nie obracal silnikiem, ale od czasu do czasu coś tam złapie na kilka sekund i znów gaśnie. Sprawdzałem rozrząd, pasek nie zerwał się. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?
Witam Wszystkich!! Mam problem z moją Asterką o tuż po raz pierwszy jakieś pół roku temu podczas jazdy samochód nagle szarpnął na piątym biegu i wyskoczyła kontrolka silnika, po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu kontrolka gasła . Z biegiem czasu takie sytuacje zdarzały się coraz częściej średnio z 2-3 razy na miesiąc i zawsze na piątym biegu ,...
Witam Drodzy koledzy moja astra x18xe straciła moc (jest duszna),i czasami ciężko wchodzi na obroty i szarpie. Od czasu do czasu zapala sie kontrolka silnika i zahwile gaśnie na diagnozie pod kompem nic nie wykazało.I jeden mechanik powiedział że to wina ECU.W mojej asterce są pszeprowadzone następujące zmiany: sportowa pompa paliwa do 7bar,sportowy...
Witam, w Astrze ubywa oleju, średnio 800 ml co 3 tys km,widze że wycieka jakby spod głowicy, dodatkowo ubywa płynu chłodniczego oraz na korku tkwi biały nalot, raz jest raz nie ma, wbrew przekonaniom silnik nie kopci wogole, pewnie to uszczelka ale proszę o jakieś rady w tym temacie. Pozdrawiam.
Witam wszystkich forumowiczów! Właśnie zarejestrowałem się w Elektrodzie z nadzieją, że uzyskam tu uczciwą, wynikającą z praktyki podpowiedź jak rozwiązać mój problem z Astrą II 1,4 (2004 r.). Otóż kiedy bardziej przymroziło mam problemy z pracą i mocą silnika. Kiedy po kilku godzinach stania na zewnątrz (jak i w garażu) uruchamiam samochód zapala mi...
witam , jestem posiadaczem astry 1.7d 60 km otoz pojawil mi sie taki problem , nie moge jej odpalic jak jest zimno .. a zima praktycznie juz nas odwiedzila . po dlozszym postooju moge pomazycz aby gdzies odjechac. wstawilem zaworki zwrotne na pompie i na filtrze paliwa . rowienz wezyki przezroczyste. i jest w nich powietrze..:( swiece zarowe wymienilem...
Witam. Problem z moja Astrą wygląda tak: Kiedy auto jest zimne, silnik nie pracuje równo, kiedy chce ruszyć autem, to problem jest z tym, że auto strasznie muli, szarpie, dławi się czasem, nawet strzeli z rury, nie chce się wkręcić na obroty. Oczywiście po wciśnięciu sprzęgła, auto gaśnie. Dodam, że żadna kontrolka się nie zapala. Wymieniłem przewody,...
Bez termostatu płyn krąży po dużym obiegu więc silnik nie ma prawa się przegrzać zakładając, że reszta układu jest sprawna.
Spróbuj zmierzyc napięcie na zaciskach arternatorze podczas ładowania i jak kontrolka świeci i jak zgaszona może byc przegrzany styk ja bym zrobił drugą masę arternatora z silnikiem
Plastik w chłodnicach w autach w tym wieku jest jak papier, wystarczy ruszyć przewodem gumowym i potrafi się wyłamać. Nie winiłbym tu mechanika. Możliwe że miało to związek z naprawą o tyle, że poruszył przewodami od chłodnicy. Wyciekła Ci cały płyn? Przegrzał się silnik? Skąd te obawy?
Jak późno włącza się wentylator to wina jest włącznika wentylatora.ktory jest w chłodnicy.Poza tym samochód mógł być uprzednio przegrzany przez słabego kierowcę z powodu uszkodzonego omawianego włącznika.Po wymianie wstawiono niewłściwy włącznik.Właczniki sa w sprzedaży o różnych temperaturach włanczania.To jest cała przyczyna nadmiernego grzania silnika.Reszta...
Co do świec to ciekawy trop. LPG nie występuje. Głowica była robiona bo silnik był przegrzany, poszedł płyn chłodniczy na cylindry.
Witam. Od pół roku posiadam Astre J1.4 turbo. Od pewnego czasu mam problem, a mianowicie po przejechaniu ok 100-200 km podczas jazdy jest wszystko ok, natomiast jak się zatrzymam to wąż poniżej na zdjęciu sie rozłącza i cały płyn ze zbiorniczka wycieka, zapalają się kontroli silnik przegrzany. Jaka jest tego przyczyna?
Zasłoń 80% chłodnicy przy takich mrozach. Jakich mrozach? To nie duży Fiat kolego. W ten sposób może silnik przegrzać.
Czy silnik był kiedyś przegrzany, podnosi się minimalnie poziom oleju w silniku?
No właśnie silnik przegrzany;/ czyli dobrze wyczytałem wcześniej. A koszt silnika jak się przedstawia mniej więcej?Wiesz może?Na diagnostykę będzie trzeba się jakoś wybrać.
Kiedy ta czarna chmura - po zapłonie, podczas jazdy, przy deptaniu ostrym czy cały czas; na zimnym czy gorącym silniku? Jak z mocą? Nie był kiedyś czasem przegrzany? Ubywa oleju lub płynu (czy w płynie nie ma oleju lub odwrotnie) więcej szczegółów!!!!! Przebieg (nas twoje oko nie z licznika) Sonda działa dopiero po kilkunastu sekundach od zapłonu (nie...
Podobne objawy - brak odpalania w takiej Astrze u teścia - wymiana czujnika temperatury silnika i wszystyko chodzi. JAk podaje za błędne danew do ECU to ten mądrala "myśli" ze silnik jest przegrzany. Identyczne objawy miałem w Passacie. Pozdr.J.
Byłem teraz sprawdzić. Przekreciłem kluczyk w stacyjce i już bez zapłonu uruchamia sie wentylator. Wydaje mi sie żo to poprostu czujnik temperatury, ponieważ równieżwskaźnik temperatury osiąga max wartość, a kontrolka silnika pewnie sie świeci bo rozumie to jako przegrzanie silnika. Może tak być? pzdr.
Rozumiem, że adaptowałeś/programowałeś immo w sterowniku? Najlepiej gdybyś zrzucił logi czasu rzeczywistego czy czasem np. czujnik temperatury silnika nie powoduje nagłego skoku sygnalizując przegrzanie. Drugie pytanie to rozumiem że wgrywałeś mapę pod twój konkretny silnik?
Kostka stacyjki, nie laczy styk 15A Wymienic, bo z tego styku tez jest wiatrakologia zasilana _. silnik sie moze przegrzac.
normalny silnik oplowski nie isuzu .isuzu miałem to go przegrzałem
Przy tak małym ubytku trudno stwierdzić co jest przyczyną. Czasami jest to przegrzanie silnika, inaczej uszczelka - wstępny etap?!
Miałem podobnie tyle, że w Vectrze z tym samym silnikiem. U mnie zapalł ale bardzo długo trzeba było kręcić. Pewnego razu nie odpalił wcale. Sprawdź czy jak nie możesz zapalić z rozrusznika to czy pali na popych ( u mnie wystarczyło 2 metry i silnik już chodził). U mnie był a iskra ale nie dostawał paliwa. Przeczyściłem wszystko w kopułce w aparacie...
Miałeś rację, załączył się przy 115-117. Podgrzałem zapalniczką czujnik w chłodnicy i rzeczywiście zadziałał. Mój temat myślę że nie ma sensu ale bałem się żeby silnik się nie przegrzał. Czyli podsumowując termostat otwiera się przy 105 a wentylator załącza przy 115. Może komuś się przyda ta informacja. Temat do zamknięcia
nie ma błędów i to jest najgorsze i dlatego ciężko dojść co to może być Dodano po 5 silnik po remoncie chodził idealnie dlatego mnie zastanawia dlaczego sterownik się przegrzał od tego trzeba zacząć
Witaj, pracuje w motoryzacji od 6 lat, a dokładniej w sklepie motoryzacyjnym. Co to twojego wyboru. Miedzy trzema autami : Opel ( kolor korozja) Audi (ciężki pociąg towarowy) Honda (lepiej jeździ niż wygląda) Najczęściej kupowane są części do Opla świadczy to o popularności auta tudzież o awaryjności astry, lubi zepsuć się cewka koszt od 400 zł w górę...
A z której strony jest pompa oleju w 1,7 isuzu? od strony rozrządu :) Dodano po 6 Nie ma potrzeby zasłaniania chłodnicy przy sparawnym termostacie w tym silniku. Przed założeniem nowego, należy go zagotować na kuchence, tak by miał pełne rozwarcie. Bez tego zabiegu zdarza się, że nowy termostat zbyt wcześnie będzie się otwierał i cała operacja nie da...
Witam. Mam taki problem. Wczoraj zostały wymienione popychacze, ponieważ strasznie klekotał silnik. Chodził prawie jak stary poczciwy diesel. Po wymianie szklanek ku mojemu zdziwieniu klekotanie odrobinę ucichło..ale nie jest tak jak być powinni...;/ Głośno chodzi. Auto osiąga temperaturę ok 95 st C. I druga rzecz jaką zauważyłem..to wentylator chłodnicy...
no ichyba wiem o co chodzi!!!jakiś jełop wymienił termostat z początkiem otwarcia 92-107°!!to chyba do diesla!silnik jest przegrzany i czujnik temperatury kompa pokazuje cały czas 110° ( tak wynika z pomiarów napięciowych) i ogranicza czas wtrysku!!
no to już mi się słabo zrobiło... mogę to po czymś poznać? Dodam jeszcze, że jak mechanik zakładał głowicę, to sprawdzał silnik i mówił, że stan silnika jest ok. Ja też nigdy nie przegrzałam silnika i nie wlewałam płynu od razu po jeździe.
Sterownik wentylatorów, jeśli sterownik silnika zgubi z nim komunikakacje lub źle odczyta temp. odpala awaryjne wentylatory, aby nie przegrzać silnika. Sterownik zlokalizowany między nadkolem a zderzakiem od strony kierowcy, co ciekawe pod zbiornikiem spryskiwaczy. Warto obejrzeć kable i wtyczki.
, aby wszystko zobaczyć, ta Honda, którą wyżej opisałem miała 'przegrzaną' diodę, puszczała dopiero pod obciążeniem rzędu 30-35A. Juz nie czaruj.
Raczej nie będzie się pluł,tak samo jak w przypadku uszkodzenia termostatu. Potraktuje silnik jako sprawny niedogrzany. Ludzi przeraża to 105 stopni jakby to było coś wielkiego. Nie wiem jak ten silnik, ale np w nowych Peugeotach wskaźnik temperatury po prostu kłamie w żywe oczy. Ich silniki też można uznać za przegrzane, bo realnie osiągają takie...
To są układy ciśnieniowe i normalnym jest że powyżej 100 C płyn się zagotuje i ujdzie dziurą. Gdyby był korek zamknięty to powstałoby ciśnienie a wraz z nim temperatura wrzenia płynu byłaby dużo wyższa. Nie rób tak więcej bo się poparzysz a i dla silnika nie jest to zdrowe, raz że przegrzanie, dwa to kawitacja.
Nie ma za bardzo skąd wziąć sygnału do sterowania tej kontrolki, w aucie jest tylko jeden czujnik temp. płynu i podpięty jest do komputera, on steruje kontrolką. 105*C to w żaden sposób niebezpieczna temperatura nie jest... a koledzy z forum "mieli pozamiatane" nie dlatego że kontrolka zaświeciła się za późno, przegrzanie silnika było skutkiem, a nie...
Witam . Ja mam Zafirę 1.6 XEP 2006 rok na gazie. Tez mam z tym problem że stojąc w korku muszę zbijać temperaturę klimatyzacją w upały. Gdy tego nie robię to temperatura silnika dochodzi nawet 115 stopni zanim wiatrak się włączy. Dodam że kilka węży już musiałem wymienić bo mi popękały a i silnik jest słabszy będąc przegrzany. Też biegam od mechanika...
Do zarobienia warto uczyć praski do zakuwania przewodów. Pozostaje pytanie co było powodem uszkodzenia, jakieś przetarcie, degradacja izolacji czy przegrzanie. Ja przewody robiłem nowe gdy raz podczas odpalania zakucie przy klenie zaczęło się dymić.
Witam. Posiadam Opla Astrę F z 1996 r. Silnik 1.4 60 KM z LPG. Problem wygląda tak, że pożyczyłem ją kuzynowi i nie patrzył na wskaźnik temperatury. Silnik się przegrzał i zgasł. Okazało się, że to pompa wody. Auto teraz pali, lecz wydobywa się stukot z silnika. Im większe obroty silnika, tym większa częstotliwość tego stukania. Podejrzewam panewkę....
Większość termostatów jest tak skonstruowana, że jeżeli ulegają awarii to pozostają w pozycji otwartej, aby nie przegrzać silnika. Sprawdziłbym jednak czujnik temperatury do wskaźnika, ponieważ temperatura rzędu 97 st. w trasie to za dużo.
Proponuję sprawdzić stan tłumików,połączeń oraz pierścień ślizgowy.Widoczne czarne ślady okopcenia na układzie wydechowym świadczą o jego nieszczelności.Tłumik końcowy na czas próby szczelności można zatkać i na pracującym silniku sprawdzić skąd wydobywają się spaliny.Osłonę kolektora wydechowego zdjął bym dopiero wtedy gdy w jej okolicy występują przedmuchy...
tu jest właśnie problem, ten model nie ma zegara temperatury płynu, tylko kontrolę jak się już zagotuje, ale to może być termostat, tak jak piszesz kolego, bo jak wykręciłem czujnik to poleciało tylko trochę płynu, koszt termostatu będzie i tak mniejszy, niż jak się silnik przegrzeje i uszczelka pod głowicą pójdzie Dodano po 1 i podłączę pod kom. może...
przegrzany silnik kosiarki przegrzany silnik nawiewu wskaźnik przegrzany silnik
mocny nagrzewać radio tranzystor kaskadowy programowa przycisk learn
sharp aquos firmware radia samochodowe szumi
Konica Minolta bizhub C454e błąd C2558 - problem z tonerem IRFP260 vs IRFP260N – różnice parametrów, zamienność, przewagi nowszej wersji MOSFET