No to zdiagnozuj moduł chłodzenia silnika.
Bez termostatu płyn krąży po dużym obiegu więc silnik nie ma prawa się przegrzać zakładając, że reszta układu jest sprawna.
Spróbuj zmierzyc napięcie na zaciskach arternatorze podczas ładowania i jak kontrolka świeci i jak zgaszona może byc przegrzany styk ja bym zrobił drugą masę arternatora z silnikiem
Plastik w chłodnicach w autach w tym wieku jest jak papier, wystarczy ruszyć przewodem gumowym i potrafi się wyłamać. Nie winiłbym tu mechanika. Możliwe że miało to związek z naprawą o tyle, że poruszył przewodami od chłodnicy. Wyciekła Ci cały płyn? Przegrzał się silnik? Skąd te obawy?
sprawdź przewód ... wygląda tak jakby po rozgrzaniu silnika robiło się delikatne zwarcie polegające na przegrzaniu się izolacji na przewodzie
Co do świec to ciekawy trop. LPG nie występuje. Głowica była robiona bo silnik był przegrzany, poszedł płyn chłodniczy na cylindry.
Zasłoń 80% chłodnicy przy takich mrozach. Jakich mrozach? To nie duży Fiat kolego. W ten sposób może silnik przegrzać.
Witam. Od pół roku posiadam Astre J1.4 turbo. Od pewnego czasu mam problem, a mianowicie po przejechaniu ok 100-200 km podczas jazdy jest wszystko ok, natomiast jak się zatrzymam to wąż poniżej na zdjęciu sie rozłącza i cały płyn ze zbiorniczka wycieka, zapalają się kontroli silnik przegrzany. Jaka jest tego przyczyna?
Czy silnik był kiedyś przegrzany, podnosi się minimalnie poziom oleju w silniku?
No właśnie silnik przegrzany;/ czyli dobrze wyczytałem wcześniej. A koszt silnika jak się przedstawia mniej więcej?Wiesz może?Na diagnostykę będzie trzeba się jakoś wybrać.
Jak późno włącza się wentylator to wina jest włącznika wentylatora.ktory jest w chłodnicy.Poza tym samochód mógł być uprzednio przegrzany przez słabego kierowcę z powodu uszkodzonego omawianego włącznika.Po wymianie wstawiono niewłściwy włącznik.Właczniki sa w sprzedaży o różnych temperaturach włanczania.To jest cała przyczyna nadmiernego grzania silnika.Reszta...
Byłem teraz sprawdzić. Przekreciłem kluczyk w stacyjce i już bez zapłonu uruchamia sie wentylator. Wydaje mi sie żo to poprostu czujnik temperatury, ponieważ równieżwskaźnik temperatury osiąga max wartość, a kontrolka silnika pewnie sie świeci bo rozumie to jako przegrzanie silnika. Może tak być? pzdr.
Sprawdzić ciśnienie oleju trzeba. Ten klekot to bardziej luz cylinder - tłok czy może panewki czy raczej popychacze słychać ? Daj to komuś doświadczonemu do osłuchania... Możliwe że np ciśnienie oleju jest zbyt niskie i popychacze źle pracują. Możliwe też że przegrzanie im zaszkodziło. I wiele innych możliwości. Zdalnie trudno ocenić. Aha, jak strzelił...
Silnik był prawdopodobnie raz przegrzany (pęknięcie węża cieczy, i wyciek) To powinno dać odpowiedź. Silnik do wymiany.
Rozumiem, że adaptowałeś/programowałeś immo w sterowniku? Najlepiej gdybyś zrzucił logi czasu rzeczywistego czy czasem np. czujnik temperatury silnika nie powoduje nagłego skoku sygnalizując przegrzanie. Drugie pytanie to rozumiem że wgrywałeś mapę pod twój konkretny silnik?
Podobne objawy - brak odpalania w takiej Astrze u teścia - wymiana czujnika temperatury silnika i wszystyko chodzi. JAk podaje za błędne danew do ECU to ten mądrala "myśli" ze silnik jest przegrzany. Identyczne objawy miałem w Passacie. Pozdr.J.
Przy tak małym ubytku trudno stwierdzić co jest przyczyną. Czasami jest to przegrzanie silnika, inaczej uszczelka - wstępny etap?!
normalny silnik oplowski nie isuzu .isuzu miałem to go przegrzałem
Witam, mam problem z Astrą J 1.4T 140KM, może ktoś już tak miał, mianowicie wyskakuje mi komunikat: silnik przegrzany, klimatyzacja wyłączona. Po podpięciu kompa kod P0128-00: temperatura cieczy chłodzącej poniżej temperatury regulacji termostatu (ECT). Dodam, że kiedyś został wymieniony na zimny, ale wcześniej problem nie występował. https://obrazki.elektroda.pl/7640265600_...
cewka jes dobra .aparat sie obraca . załozyłem dzis kolejny aparat i jest git ;] puki co mam nadzieje ze juz bedzie z głowy
Kiedy ta czarna chmura - po zapłonie, podczas jazdy, przy deptaniu ostrym czy cały czas; na zimnym czy gorącym silniku? Jak z mocą? Nie był kiedyś czasem przegrzany? Ubywa oleju lub płynu (czy w płynie nie ma oleju lub odwrotnie) więcej szczegółów!!!!! Przebieg (nas twoje oko nie z licznika) Sonda działa dopiero po kilkunastu sekundach od zapłonu (nie...
nie ma błędów i to jest najgorsze i dlatego ciężko dojść co to może być Dodano po 5 silnik po remoncie chodził idealnie dlatego mnie zastanawia dlaczego sterownik się przegrzał od tego trzeba zacząć
Test cisnieniowy układu jak go wykonać?
witam, zapomniałem o temacie ale chciałem powiedziec ze mój problem z Z13 DTH juz dawno rozwiązany. Całą winę za takie skakanie obrotów ponosił czujnik obrotów wału korbowego, widac czujnik był poprostu przegrzany i przez to silnik tak wariował, po załozeniu nowego wszystko ustało. pozdrawiam.
Miałem podobnie tyle, że w Vectrze z tym samym silnikiem. U mnie zapalł ale bardzo długo trzeba było kręcić. Pewnego razu nie odpalił wcale. Sprawdź czy jak nie możesz zapalić z rozrusznika to czy pali na popych ( u mnie wystarczyło 2 metry i silnik już chodził). U mnie był a iskra ale nie dostawał paliwa. Przeczyściłem wszystko w kopułce w aparacie...
Hey. I jak sprawa się wyjaśniła? Mi się gotował płyn nie szło za termostat. Wyskubałem termostat i było ok zrobiłem jakieś 100km temp. P W mieście na desce 90 zero gotowania a w tzw trasie spadała do 60. Wczoraj kupiłem nowy termostat i jadąc go wymienić dostałem błąd że silnik przegrzany i wyłączona klimatyzacja. Pod maską wszystko ok nic się nie gotowało...
Silnik masz kolego skrajnie zużyty (jeśli nie ze względu na przebieg, to z powodu przegrzania itp). Nie jest normalne, aby silnik z przebiegiem 170tys. zużywał tyle oleju.
1,7 Isuzu lubiły się przegrzewać co skutkowało albo uszkodzeniem uszczelki albo pęknięciem głowicy - prawda taka że ciężko znaleźć silnik wysokoprężny bez popękanej głowicy (kwestia jak bardzo). Po naprawie polecam dodatkowy obwód do załączania wentylatora na chłodnicy i w sytuacjach w których wyczujesz możliwość przegrzania (korki) włącz wentylator...
Witam. Jakiś czas temu naprawiłem alternator dwa miesiące było ok dziś znów brak ładowania alternator do elektryka spalony mostek i przegrzania uzwojenie. Doradzał abym kupił alternator od astry F silnik 1.7 isuzu. Zamówiłem nowy dziś zamontowany i przy włączonych światłach ładuję 13.7 v . Dodam iż wymieniłem kabel od alternatora do akumulatora na nowy....
Miałeś rację, załączył się przy 115-117. Podgrzałem zapalniczką czujnik w chłodnicy i rzeczywiście zadziałał. Mój temat myślę że nie ma sensu ale bałem się żeby silnik się nie przegrzał. Czyli podsumowując termostat otwiera się przy 105 a wentylator załącza przy 115. Może komuś się przyda ta informacja. Temat do zamknięcia
Nie będą pracowały wszystkie etapy mocy, jest ich przeważnie 4 albo 5 zależnie od sterownika ( Behr lub Delphi), a więc praca szeregowa, prawca równoległa pierwszego ze zredukowaną prędkością, praca równoległa drugiego ze zredukowaną, praca mieszana. Grozi to przegrzaniem silnika, bo w pewnych sytuacjach wentylator pracowal nie będzie. Ale łatwo to...
no to już mi się słabo zrobiło... mogę to po czymś poznać? Dodam jeszcze, że jak mechanik zakładał głowicę, to sprawdzał silnik i mówił, że stan silnika jest ok. Ja też nigdy nie przegrzałam silnika i nie wlewałam płynu od razu po jeździe.
Tak jak powyżej - pomacaj dźwignię ręcznego :) a może ktoś coś kombinował w elektryce i to wcale nie kontrolka od hamulca ;) tak jak u mojego braciszka w Astrze jak włącza przeciwmgielne to zapala się kontrolka przegrzania silnika :D Pozdro !!
Nie ma za bardzo skąd wziąć sygnału do sterowania tej kontrolki, w aucie jest tylko jeden czujnik temp. płynu i podpięty jest do komputera, on steruje kontrolką. 105*C to w żaden sposób niebezpieczna temperatura nie jest... a koledzy z forum "mieli pozamiatane" nie dlatego że kontrolka zaświeciła się za późno, przegrzanie silnika było skutkiem, a nie...
To są układy ciśnieniowe i normalnym jest że powyżej 100 C płyn się zagotuje i ujdzie dziurą. Gdyby był korek zamknięty to powstałoby ciśnienie a wraz z nim temperatura wrzenia płynu byłaby dużo wyższa. Nie rób tak więcej bo się poparzysz a i dla silnika nie jest to zdrowe, raz że przegrzanie, dwa to kawitacja.
Sterownik wentylatorów, jeśli sterownik silnika zgubi z nim komunikakacje lub źle odczyta temp. odpala awaryjne wentylatory, aby nie przegrzać silnika. Sterownik zlokalizowany między nadkolem a zderzakiem od strony kierowcy, co ciekawe pod zbiornikiem spryskiwaczy. Warto obejrzeć kable i wtyczki.
Nooo ! to jesteśmy dokładnie w domu ! Przyczyną takiego zachowania się mierzonego napięcia była składowa zmienna z powodu diody która miała zwarcie. Przyczyn powstania takiego uszkodzenia może być wiele np. zalanie wodą (kałuża) lub obluzowanie się na obudowie radiatora i po przegrzaniu uszkodzenie. Wynika z tego że pojawiające się napięcie przemienne...
Może być zanieczyszczony filtr na samej pompie paliwa w zbiorniku,albo uszkodzona pompa paliwa.Czy czasem nie zabrakło ci kiedyś paliwa w zbiorniku i kręciłeś rozrusznikiem w nadziei,że zapali wtedy mogło dojść do przegrzania lub zatarcia pompy?
Niestety Opel zrezygnował w Astrze 3 z wskaźnika temperatury silnika. Zastosowano tam jedynie lampkę kontrolna przegrzania silnika. W egzemplarzu o którym wspominałem szwankował termostat.
A z której strony jest pompa oleju w 1,7 isuzu? od strony rozrządu :) Dodano po 6 Nie ma potrzeby zasłaniania chłodnicy przy sparawnym termostacie w tym silniku. Przed założeniem nowego, należy go zagotować na kuchence, tak by miał pełne rozwarcie. Bez tego zabiegu zdarza się, że nowy termostat zbyt wcześnie będzie się otwierał i cała operacja nie da...
Samochody nie są moją pasją i raczej wyznaję zasadę nie otwierania maski, bo i tak nie za bardzo wiem jak to wszystko działa. Jeżdżę autem dopóki coś się na tyle nie uszkodzi, że zatrzyma je w miejscu. K..wa jak czytam takie teksty to mi się nóż w kieszeni otwiera! Tak,tak nie otwieraj maski bo sobie paznokietki uszkodzisz. Oleju i płynów też nie sprawdzaj...
Raczej nie będzie się pluł,tak samo jak w przypadku uszkodzenia termostatu. Potraktuje silnik jako sprawny niedogrzany. Ludzi przeraża to 105 stopni jakby to było coś wielkiego. Nie wiem jak ten silnik, ale np w nowych Peugeotach wskaźnik temperatury po prostu kłamie w żywe oczy. Ich silniki też można uznać za przegrzane, bo realnie osiągają takie...
no ichyba wiem o co chodzi!!!jakiś jełop wymienił termostat z początkiem otwarcia 92-107°!!to chyba do diesla!silnik jest przegrzany i czujnik temperatury kompa pokazuje cały czas 110° ( tak wynika z pomiarów napięciowych) i ogranicza czas wtrysku!!
Witam, od dłuższego czasu zmagam sie z pewnym problemem: podczas jazdy na V biegu, kiedy przyspieszam autem i obroty przekraczają wartość 3000obr/min, zapala się kontrolka silnika, odłączona zostaje turbina. Po zatrzymaniu, zgaszeniu silnika i jego ponownym odpaleniu, wszystko wraca do normy. Dodam, że na pozostałych biegach auto kręci do 4500obr/min...
Większość termostatów jest tak skonstruowana, że jeżeli ulegają awarii to pozostają w pozycji otwartej, aby nie przegrzać silnika. Sprawdziłbym jednak czujnik temperatury do wskaźnika, ponieważ temperatura rzędu 97 st. w trasie to za dużo.
, aby wszystko zobaczyć, ta Honda, którą wyżej opisałem miała 'przegrzaną' diodę, puszczała dopiero pod obciążeniem rzędu 30-35A. Juz nie czaruj.
w A jeśli chodzi o 1.6 8V to nie zawsze jest "bezkolizyjnie". Zależy w jakim stanie jest silnik i czy nie jest przegrzany. Jak jest przegrzany to dzwigienki zaworów są osłabione i mogą się pokrzywić a w lepszym p A jakim cudem jeśli to jest silnik z założenia konstruktorów bezkolizyjny ?
tu jest właśnie problem, ten model nie ma zegara temperatury płynu, tylko kontrolę jak się już zagotuje, ale to może być termostat, tak jak piszesz kolego, bo jak wykręciłem czujnik to poleciało tylko trochę płynu, koszt termostatu będzie i tak mniejszy, niż jak się silnik przegrzeje i uszczelka pod głowicą pójdzie Dodano po 1 i podłączę pod kom. może...
Do zarobienia warto uczyć praski do zakuwania przewodów. Pozostaje pytanie co było powodem uszkodzenia, jakieś przetarcie, degradacja izolacji czy przegrzanie. Ja przewody robiłem nowe gdy raz podczas odpalania zakucie przy klenie zaczęło się dymić.
Witam. Mam taki problem. Wczoraj zostały wymienione popychacze, ponieważ strasznie klekotał silnik. Chodził prawie jak stary poczciwy diesel. Po wymianie szklanek ku mojemu zdziwieniu klekotanie odrobinę ucichło..ale nie jest tak jak być powinni...;/ Głośno chodzi. Auto osiąga temperaturę ok 95 st C. I druga rzecz jaką zauważyłem..to wentylator chłodnicy...
No mineral uczynil ci spustoszenie i zostawił co nieco. Możliwe że mineral to zrobił, ale chyba niewymieniany przez 50kkm, albo silnik był tak przegrzany że wygotował cały płyn i dostał takiej temperatury że olej się dosłownie spalił. Dla porównania wrzucam zdjęcie silnika, rocznik 91, w rodzinie od 2006, "stan licznika" prawie 300kkm, diesel, przez...
Witaj, pracuje w motoryzacji od 6 lat, a dokładniej w sklepie motoryzacyjnym. Co to twojego wyboru. Miedzy trzema autami : Opel ( kolor korozja) Audi (ciężki pociąg towarowy) Honda (lepiej jeździ niż wygląda) Najczęściej kupowane są części do Opla świadczy to o popularności auta tudzież o awaryjności astry, lubi zepsuć się cewka koszt od 400 zł w górę...
Proponuję sprawdzić stan tłumików,połączeń oraz pierścień ślizgowy.Widoczne czarne ślady okopcenia na układzie wydechowym świadczą o jego nieszczelności.Tłumik końcowy na czas próby szczelności można zatkać i na pracującym silniku sprawdzić skąd wydobywają się spaliny.Osłonę kolektora wydechowego zdjął bym dopiero wtedy gdy w jej okolicy występują przedmuchy...
- czy po włączeniu zapłonu powinna się zapaliç kontrolka płynu chłodniczego - drugie pytanie czy powinna się przy włączenu zapłonu włączać kontrolka chłodnicy W sensie kontrolka przegrzania silnika i kontrolka usterki układu sterowania elektowentylatorów chłodnicy? Jak pamiętam to tylko ta druga się na chwilę zaświecała.
Witam wszystkich mój problem jest następujący. Kupiłem auto opel astra z niemieckim silnikiem 1,7dtl 68KM ciężko palił na mrozie. Postanowiłem zrobić remont silnika i okazało się że 2 tłoki ma pęknięte tak do połowy z góry. Wymieniłem tłoki pęknięte założyłem pierścienie uszczelniacze zaworów głowica prze planowana, nowe uszczelki śruby głowicy. Auto...
Witam . Ja mam Zafirę 1.6 XEP 2006 rok na gazie. Tez mam z tym problem że stojąc w korku muszę zbijać temperaturę klimatyzacją w upały. Gdy tego nie robię to temperatura silnika dochodzi nawet 115 stopni zanim wiatrak się włączy. Dodam że kilka węży już musiałem wymienić bo mi popękały a i silnik jest słabszy będąc przegrzany. Też biegam od mechanika...
Byl juz w naprawie ale ponoc jest dobry...Silnik raz pozniej jeszcze byl przegrzany tzn wyciek oleju i sterownik wylaczyl wszystko ,pozniej byl zrobiony remont silnika wszystko wymienione rozrzad sprzeglo glowica tloki...Ale nie wymienialem sterownika.wiem ze immo nie pusci moge kupic sterownik razem z immo.Pytanie brzmi czy to napewno sterownik.I czasem...
Witam. Posiadam Opla Astrę F z 1996 r. Silnik 1.4 60 KM z LPG. Problem wygląda tak, że pożyczyłem ją kuzynowi i nie patrzył na wskaźnik temperatury. Silnik się przegrzał i zgasł. Okazało się, że to pompa wody. Auto teraz pali, lecz wydobywa się stukot z silnika. Im większe obroty silnika, tym większa częstotliwość tego stukania. Podejrzewam panewkę....
Zmieniono blok silnika i wszystkie napinacze, nie prościej było zmienić cały silnik na regenerowany. Po przegrzaniu może wszystkie panewki szlak trafiił i dlatego nie ma ciśnienia oleju. podstawą jest zmierzenie ciśnienia na zegarze, a nasępnie diagnoza
Głowica sprawdzona na szczelność i już teraz wiem że do wymiany są oringi na obsadach wtryskiwaczy. Po lekkim przegrzaniu wszystkie gumowe uszczelnienia przestały pełnić swoją rolę. Na wszelki wypadek wymienię jeszcze termostat bo silnik osiągał temp. 85 st. po ok. 15km delikatnej jazdy. Podobno tego silnika nie wolno przegrzać, lepiej co 2 lata wymieniać...
Problem nadal nie rozwiązany. W międzyczasie spotkałem się z opiniami że dawkowanie paliwa podczas hamowania silnikiem to normalna rzecz w tym silniku ze względu na ochronę katalizatora przed przegrzaniem. Dziwne jest tylko to że pytałem kilku innych użytkowników Z16XE i u nich odcina. Czy ktoś spotkał się z taką opinią?
Po wymianie - z wlewu oleju wycieka olej, jest bardzo wysokie ciśnienie w silniku. Temat mylnie zatytułowany. Silnik przegrzany bierze olej , ma potężne przedmuchy. A mechanik weźmie swoją zapłatę a ty sie martw co dalej. Jaki sens naprawiac takie cuś , skoro silnik sprawny z gwarancją grosze kosztuje.
co jeszcze może być przyczyną zanikającej iskry? Sprawdź wszystkie czujniki temperatury ;) W Peugot 306 spotkałem się z sytuacją że samochód czasami nie mógł odpalić, komputer wykazywał błąd cewki zapłonowej (a w zasadzie jednego modułu zapłonowego na 4 świece). Została wymieniona na nową, tak samo pompa paliwa (benzyna)... a na koniec okazało się...
Nie ma co panikować 95*C to normalna temperatura, a i czujnik nie jest jakiś super dokładny, podaje tylko orientacyjne wskazania. Płyn w układzie jest pod lekkim ciśnieniem i nawet jeśli byłaby to zwykła woda to wrze dopiero w okolicach 120*C, także nawet temperatura cieczy na poziomie 100-105*C to nie powód do paniki. Najgorsze co możesz zrobić to...
Nie chciałbym wprowadzać Cię przez przypadek w błąd. Najpierw musimy to ustalić na 100%. Jak sprawdzisz to co pisaliśmy powyżej to odpisz, ale jeżeli okaże się, że głowica jest uszkodzona to jazda odpada. Powody: Jeżeli ciśnienie z cylindrów przedostaje się do układu chłodzenia to nigdy nie będziesz wstanie skontrolować ilości płynu - przy jego braku...
Gdy kręcę "ręcznie " to czuć minimalną kompresję. Czyli kompresji nie ma. Na starych popychaczach było dobrze a teraz na starych i nowych jest źle, silnik traci kompresję to wałek wygięty w banan. Ciekawe co z panewkami wałka jeśli pozwoliły się tak wygiąć wałkowi albo inny temat - przegrzany motor w wyniku awarii pompy wody i cala głowica bananowa.
O ile dobrze rozumiem, to nie włącza się 1bieg. A drogi bieg włącza się powyżej 100* C . 1 bieg powinien się załączyć powyżej 95*C( Wstępne chłodzenie) 2 bieg powyżej 100*C(chłodzenie awaryjne) aby uniknąć przegrzania silnika. Jeżeli okaże się że czujnik temperatury jest ok, to stawiam na Opornice wentylatorów chłodnicy.
Może masz zabrudzony czujnik temperatury , czujnik WK i Wałka rozrządu , nie może być uszkodzony , bo w takiej przypadłości od razu zapaliłby sie Check. A jak stoisz z obiegami ? Sprawdziłeś oba węże gumowe (z termostatu i nagrzewnicy)? To może być powodem. Możliwe , że termostat jest uszkodzony i zaczyna chłodzić dopiero na 1300-1400 obrotów i auto...
Woda destylowana owszem - nie zamarznie przy obecnej porze roku. Ale pamiętaj, że ona ma niższą temp wrzenia od płynu chłodzącego. A Astry F w lato standardowo lubią się grzać (w nich początek otwarcia termostatu to dopiero 92 stopnie, a pełne jest przy 107). Czysta woda destylowana może się zagotować w układzie zanim jeszcze termostat się w pełni otworzy....
MAm ten sam typ silnika w Vectrze i miałem też taki problem. NIe chciał zapalić brak było iskry na świecach. Wszyscy doradzali aby wymienić ten moduł zapłonowy który jest pod kopułką. Objaw jest taki, że nie zapala ale na popych wystarczy pchnąć 2 metry i już pali. Ja u siebie wyczyściłem wszystko , posprawdzałem połączenia i od zimy do tej pory na...
Witam 3 tygodnie temu padł mi czujnik od wiatraka chłodnicy w mojej Astrze F 1.4 96'. Silnik zagotował się ale pomału dojechałem do domu. Kilka dni później oddałem auto do mechanika który wymienił mi ten czujnik plus przekaźnik bo podobno też nie działał. Niestety po naprawie zaczął rozładowywać się akumulator. Mechanik wkładał swój własny ale po kilku...
Mam 3 pytania... i dylemat. Dylemat: 2 opcje naprawy wydają się najlepsze. * zakup nowego zestawu rezystorów * stworzenie adaptera Myślę, że pierwsze rozwiązanie nie jest najlepsze (prędkość 1, aby użyć R3 zamiast R1), ponieważ to, co powiedział (at)grzesiekw17. Dziękuję za komentarz. Pytanie 1: Czy ktoś ma długoterminowe opinie na temat oporników z...
Cześć, może ktoś z Was miał podobny problem i pomoże zdiagnozować usterkę. Od jakiegoś czasu ubywał mi płyn chłodniczy przez przewód. Przewód wymieniłem i już nie cieknie. Jednak nadal ubywa płynu w zbiorniczku. Codziennie dolewam ok. 1l. Jak otworze zbiorniczek to robi się duże ciśnienie. Czuć trochę spalinami ale śladów oleju nie ma. Oleju w misie...
Jaki byl efekt zatkania? Przegrzanie Silnika? jesli tak to sprawdz kompresje? Moze uszczelka pod glowica? Przeplukaj caly uklad wodny w silniku. Kup w sklepie motoryzacyjnym plyn do regeneracju-plukania ukladu wodnego i wedlug instrukcji przeprowadz. Wazne, po tym dokladnie przeplukaj caly uklad woda. Po napelnieniu plynem chlodniczym,dokladnie odpowietrzyc....
http://obrazki.elektroda.pl/4287710700_1... Chciałbym zaprezentować układ sterujący pracą dmuchawy w samochodzie, który wykorzystywałem przez kilka ostatnich lat (konkretnie w samochodzie Opel Astra F), ale można go zastosować wszędzie, gdzie sterowanie dmuchawą odbywa się przy pomocy przełącznika 3- lub 4-pozycyjnego wystawiającego...
Witam Moje auto to Opel Astra G, 2001 r, silnik z16se, benzyna/gaz, 5d, 1.6 8V. Jak w temacie, czy koło zamachowe z Zafiry A 1.6 będzie pasować do mojej Astry G 1.6, moje jest niestety przegrzane i popękane w bardzo wielu miejscach. A w ASO krzyknęli 1800 zł, niby można jeszcze liczyć na jakiś rabat. Także chce kupić używkę w dobrym stanie (dodam że...
Witam. Posiadam samochod opel astraII silnik isuzu 1.7 dti rocznik 2003. Mam powazny problem poniewaz od dluzszego czasu wystapila mi usterka mianowicie przy prawidlowej temperaturze silnika 90st zaczyna szarpac dławic silnikiem, gdy jest zimny pracuje prawidlowo. Zaczelo sie to dziac w chwili gdy nadeszly przymrozki i wtedy rowniez padl mi termostat(...
Witam temperatura 93-95 st. jest temperaturą pracy tych silników mam astre z takim motorem. Termostat otwiera obieg na chłodnicę przy około 93st. i podczas jazdy utrzymuje wartość 95st , oczywiście w korku temp może podskoczyć. Gdy temperatura osiąga ok.98st załancza się I bieg wentylatora II przy 102st. Niestety te motory nie są zbyt szczęśliwe ja...
Przerabiałem ten problem. Zazwyczaj o ile nie jest za późno wystarczy tylko wymienic nakrętkę od zbiorniczka wyrównawczego. Uszkodzony jest w nakrętce zawór, który reguluje ciśnienie w układzie. Jesli chodzi o sam wyciek to najczęściej jak wspomniał kolega przecieka chłodnica na styku z intercoolerem, fabrycznie jest tam za ciasno spasowane i ociera...
Nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi na moje proste pytanie, a chciałbym się dowiedzieć czy to jest prawidłowe. Auto opel astra F 1.6 1998r sedan. Wskaźnik temperatury silnika strasznie szybko dobija do 100 stopni, po włączeniu się wentylatora spada max do 95. Raczej nie gotuje się, ale po wyłączeniu zapłonu i zgaszeniu silnika, wentylator również...
Kostka stacyjki, nie laczy styk 15A Wymienic, bo z tego styku tez jest wiatrakologia zasilana _. silnik sie moze przegrzac.
witam przy takim zuzyciu oleju nie ma co sie patyczkować tylko nalać zwykłego mineralnego castrola gtx-a i bedzieisz jezdzić do śmierci (silnika albo Twojej) ja stosuje tylko taki i uważam ze jest wystarczający podejrzewam ze zwiekszone zuzycie w Twoim aucie jest związane z wypracowanymi uszczelnieniami na prowadnicach bo jesli silnik nie był za mocno...
dzisiaj trochę pojeździłem ale nie udało mi się go przegrzać tak jak wczoraj , po burzy jest trochę chłodniej na dworze , jak ten osiągnęła 90 parę stopni to włączył się wentylator silnik trochę szarpał ale delikatniej i nie zgasł - odniosłem takie wrażenie jak by za mało powietrza dostawał a jak przy gazowałem to aż coś strzeliło w przewodzie za filtrem...
Tak i taki gaz na śrubę. Zabija katalizator sondę lambda jak za ubogo to jeszcze głowica dostaje. Korekty w ECU pewnie pewnie z już w granicznych wartościach. Ciekawe czy CHECK się świeci (jedyna szansa że nie to taka że nie ma żarówki i nawet testu nie robi). Zresztą w ogóle to ja się dziwię że przeszło przegląd. Silnik 1.8 od opla z dobrą sekwencją...
Ja miałem podobne objawy i niestety zaczęło mi pobierać płyn do 4 cylindra,objawia się to tym, że silnik nierówno chodzi na wolnych obr. i po wykręceniu świeca jest mokra, nie ma innych objawów na razie ale nie sądzę aby się dało z tym jeździć na dłuższą metę, bo czasem już gaśnie na wolnych obr. kilka tys.km powinieneś jeszcze zrobić do nasilenia...
Czesc, mam małe pytanko. A mianowicie w Astrach w układzie sterowania chłodzeniem silnika są między innymi trzy wg mnie identyczne przekaźniki. Ponieważ wszystkie trzy są trochę przyrdzewiałe i brudne w środku (jeden jest uszkodzony) chciałem je wymienić na nowe, tylko nie wiem w jaki sposób ustalić ich typ (12V ?A). Na schemacie (w TIS) tych informacji...
Witam. Opel Astra 1 z silnikiem 1.4/8V - 1997r.. Podczas jazdy nagle zgasł. Po uruchomieniu było dobrze przez kilka dni, potem znów ten sam objaw, z tym że po kilkaktrotnych próbach znów odpalił i wszystko było ok., aż do następnego dnia. Po nocy odpalił, przejechałem ok. 1 km. znów zgasł ale nie dało się już go uruchomić. Po sprawdzeniu okazało sie...
Witam. Potrzebuję pomocy: Mam problem z sterownikiem silnika Opel astra H GTC (wtajemniczeni wiedzą o co chodzi), który się przegrzewa. Sterownik wrócił z regeneracji i aby się nie przegrzał kolejny raz kombinuję mu pomóc. Rozwierciłem już w nim otwory na fi 10 i dałem w środek tulejki z teflonu , oraz podkładki z teflonu i z dołu i z góry. Czyli wyeliminowałem...
Opel Astra 3 z silnikiem 1,3 d . Auto od 2012 roku stało nie ruszane ,do teraz .Po odpaleniu z tłumnika końcowego wydostała się maź oleista czarna . Auto raczej nie ma utraty mocy i nie traci oleju . Olej w układzie chłodzenia niestety nie mogę stwierdzić czy poprzednio był ,bo nie było płynu , dopiero teraz napełniony został układ . W nowym płynie...
Nie jestem pewien czy w 1.6 jest też taki sam moduł chłodzenia co w 2.0/2.2 diesel. W dieslu moduł jest tak skonstruowany, że muszą być sprawne dwa osobno podłączone wentylatory. Układ przekaźników łączy wentylatory szeregowo (mniejsze obroty) lub równolegle (wyższe obroty) i ew. przez rezystor szeregowy zmniejszający obroty. Nie można więc połączyć...
Witam wszystkich!!! Opel Astra f c14nz Mam denerwujący problem auto raz pali a raz nie. z darza się to tylko na zimnym silniku lub np kiedy go myje schlapie porządnie wodą, czy też po deszczu. sprawdzałem przewody WN były jakieś 9 mc temu zmieniane, w nocy nic nie iskrzy, K iedy niechce palić niema iskry ! paliwo dochodzi. NIema na to regóły jesli jest...
Spróbuj zewrzeć to zabezpieczenie na czas próby. Jeśli silnik ruszy, to masz odpowiedź. Niemniej normalne używanie silnika bez tego zabezpieczenia jest mocno niewskazane, gdyż nie będzie on posiadać zabezpieczenia przed przegrzaniem i grozi to pożarem. PS. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... 3.1.15. (11) Zabronione jest publikowanie wpisów...
To co pisze kolega Lolek744 jest świętą prawdą. Przerabiałem to samo u siebie w Calibrze 95r. z tym motorem. Miesiąc czasu walki i jeżdżenia po mechanikach i nic. Co najlepsze żaden tester org.Tech2 itp. nie wykrywały uwalonego czujnika temp. Skutkowało tym iż komp.interpretował to jako przegrzanie lub bardzo niską temp i zalanie silnika...ale nigdy...
Ciężko tutaj zgadnąć jak będzie zachowywała się temp. silnika latem. W dużej mierze zależy to również od sprawności chłodnicy. Jednak ja bym się skusił na włącznik na niższą temperature. Niedawno sprzedałem Carinę II '90 1.6 102KM. Japońskie auta są niezawodne, jednak bardzo wrażliwe na przegrzania. Wskazówka temperatury nawet latem w korkach oraz przy...
Witam, mam problem z Astrą która nie pali jak się rozgrzeje, a działa bez problemu na zimnym. Ostatnio podczas jazdy słabnie i nagle ją odcina gaśnie, na komp. pokazuje wypadanie zapłonu, cewka nowa Delphi, świece nowe, czujnik położenia wału i wałka rozrządu wymienione, przekaźnik pompy paliwa zmieniony. Jak się rozgrzeje to nagle gaśnie i już nie...
Chyba nieco odbiegamy od tematu. Silników 1.8 było kilka wersji - autor mówi o wersji 140. Według obiegowej wiedzy, jaką zasłyszałem, to wszyscy polecali wersję 122 (akurat nie było jej w AH), a potem jest gorzej. Skąd negatywne opinie? 1.8 są dosyć delikatne od strony głowicy i nie lubią przegrzania - często niedomagania osprzętu (np. wentylatory chłodnicy...
w seicento 900 niema czujnika w bloku, jest czujnik w głowicy - w seicento jest to nie czujnik a włącznik który zaświeca kontrolkę przegrzania - już po wszystkiemu ja to koledze wymieniłem właśnie na czujnik temperatury (z cinquecento) i założyłem przełącznik który przełączał sygnał między poziomem paliwa a temperaturą czujnik załączania wentylatora...
Ja też słyszałem czasem i po dzis dzień "niebite nie ma prawa rdzewieć" - to oczywiście bzdura, pomijając miejsca naprawianie blacharsko, to są newralgiczne miejsca (niektóre nawet bardzo jak na Audi), jest jedno tutaj bardzo ważne ale - te auta bardzo, bardzo wolno rdzewieją. Ocynk to jedno, ale tutaj jest też bardzo dobre zabezpieczenie fabryczne...
Siema. Mam taki problem z Astrą G z 2002 r. na silniku Isuzu 1.7 dti 75 KM. Latem spadł przewód z chłodnicy, wywaliło płyn, wydmuchało pewnie z przegrzania uszczelkę pod głowicą. Wypluwało płyn korkiem, ale też wywalało olej przewodem odmy. Całkiem sporo oleju, aż wyciekał turbosprężarką. Zdjąłem głowicę, okazało się że przedmuch był nie tylko do płaszcza...
https://obrazki.elektroda.pl/9085013800_... Skoro się pali kontrolka wygląda jak problem z chłodzeniem lub brakiem płynu w chłodnicy to tym bardziej powinien być zapisany jakiś błąd w komputerze o ile akurat układ chłodzenia jest podpięty do komputera bo możliwe że dany czujnik tylko zapala bezpośrednio kontrolkę na desce. Kontrolka...
przegrzany silnik kosiarki wskaźnik przegrzany silnik przegrzany silnik nawiewu
25pt4423 dławik turbo diesla benzyny twingo kontrolka silnik
Odłączenie zasilania radia Android w Skoda Octavia II 1.6 MPI 2004 Podświetlenie pokrętła temperatury w piekarniku Amica - diagnostyka i naprawa