Tak, tam jest uszczelka pokrywy zaworów, wymienić, dodatkowo sprawdzić odme, tam jest taka membrana, najlepiej wymienić. Jeżeli się nie poprawi do sprawdzenia pokrywa, czy nie jest w tym miejscu odkształcona.
Dzisiaj robiłem astrę G, silnik Z18XE1 ma w tym miejscu czujnik położenia wału https://obrazki.elektroda.pl/9303671500_...
Okazało się że to były klapy wirowe. One powodowały taki dziwny dźwięk. Pozdrawiam
Jaki silnik?
Popychacze zaworów wymienione, nowy olej 10w40 zalany. Nadal to samo... Co może być przyczyną?
Jak tylko na 2gim biegu robi ci hałas, to może skrzynia, a nie silnik ma problem. W tych silnikach na potęgę hałasowały rozrządy.
Znalazłem kilka filmów instruktarzowych jak dostać się do owego silniczka postaram się to wykonać w sobotę niestety dopiero. Co do układu płynu chłodniczego, fakt dolewałem ostatnio około 100ml bo wyrzuciło mi niski stan owego płynu. Możliwe że to przez to? Drugą sprawą czy jestem w stanie sam wykonać od powietrze nie czy czeka mnie wizyta w warsztacie??
EGR i przytkany układ wydechowy. Choć dziwne bo w takim stanie powinno być błąd przepływomierza.
Sprawdź czy masz sprawną sondę lambda.
Olej w silniku jest, turbina się nie rozleciała.
Pompa do wymiany lub naprawy. Wiele lat temu podczas takiej próby z uszkodzoną pompą urwało mi wał korbowy. Dziś już nie eksperymentuje na samochodzie. Pompa na stanowisko, ustawiona i dopiero zakładam.
Problemem było zbyt duże spalanie oleju, a przez to nagar na świecach i pogorszenie jakości iskry. Po remoncie góry silnika wszystko jest jak należy. Spalanie oleju spadło z 1l/1000km na 100ml/1000km.
"Odkurzacz" (pompa powietrza wtórnego) gwizda. To takie urządzenie.... długa historia. W każdym razie powinien się wyłączyć jak silnik się trochę podgrzeje.
Możliwe. A więc wystrzał jak na gazie?
Witam od jakiegoś czasu jak puszcze gaz i hamuję silnikiem to cos mi warczy dziwnie. Jak wcisne sprzęgło to przestaje. Spotkał się ktośz czymś takim?
Witam, w załączniku podsylam film dotyczący problemu, gdy przejade 10 km przy prędkości od 60-100 km , po przejechaniu tego dystansu podczas postoju przy włączonym silniku słychać dziwny odgłos, jakby coś ocieralo z okolic silnika trudno to określić, resztę szczegółów w filmie. pozdrawiam
Czujnik temperatury silnika byś jeszcze wykluczył
A może by tak błędy zczytać
Witam, mam problem z Astrą H - słabo odpala i po odpaleniu kopci do momentu rozgrzania auta i silnik dziwnie pracuje
Dziś postanowiłem zaryzykować i wstawiłem do silnika sprężarkę. Przez kilka kilometrów było ok a potem sprężarka zaczęła dziwnie gwizdać a silnik zaczął szarpać o co chodzi?
bardzo cenna informacja. Czyli np GedBoxem 2 nie pośmigam zbytnio na Astrze? czyli nic dziwnego, że ten silnik jest mało ekonomiczny.
że dzieje się to podczas "pobierania prądu" Zerknij na koło pasowe na alternatorze. Sprawdź osprzęt paska.
Najpierw sprawdź czy nie ucichnie z wciśniętym pedałem sprzęgła. Kolektora wydechowego też już powoli szukaj, tylko nie weź drugiego tak samo pękniętego.
Zwróć uwagę na parametry "czerwone" i jaki powinien być ich zakres pracy. Pomyśl, dlaczego są przekroczone. Zacząłbym od EGR i ciśnienia paliwa. To należy sprawdzić jeszcze podczas jazdy. Jak ciśnienie paliwa będzie zbyt wysokie to oprócz kangurów dojdzie jeszcze gaśnięcie silnika. Doładowanie też dziwnie wygląda. Do weryfikacji.
mam lpg sterowane elektronicznie i jest elektroniczny silnik krokowy
Zapala się kontrolka silnika następnie po 3 sekundach zaczyna mrugać, silnika nie da sie uruchomić, rozrusznik kręci. . Masz problem z immobiliserem, dziwne, sterownik silnika powinien wywalić kod "immobiliser problemy" Wpierw zobacz czy nie wyczepiona wtyczka z pętli ( na stacyjce)
Witam Miałem podobny problem z Oplem omegą taż jak było mało paliwa to gasł i ciężko zapalał. Tam problem był dziwny bo winny był kabel od masy silnika. Zobacz jak tam twoje kabelki i taśmy. POZDRAWIAM
No właśnie on łapie jakieś dziwne błędy od napięcia wszędzie oprócz ECU, bo tam jest czysto ;/ mega to dziwna sytuacja podłączę jeszcze raz i wyśle w jakim module jakie błędy są.
Generalnie siedzę w Warszawie ale nie mam tutaj praktycznie żadnych narzędzi dlatego chcę zgromadzić jak najwięcej informacji zanim pojadę do Białej P. i zacznę rozkręcać poszczególne części. W ostatnim czasie z małej dziurki w końcowym tłumiku zaczęły, a nawet "wyłazić" jakieś włókna, chyba wyciszające. Czy może być tak, że przy "check engine" podczas...
Witam wszystkich właścicieli opli! Mam pytanko odnośnie silnika Z16SE tzn.od jakiegoś czasu słyszę w momencie zgaszenia auta(wyłączania zapłonu)dziwny dżwięk jakby jakieś zębatki przeskakiwały bądz o siebie tarły (takie pierdzenie bo nie wiem jak to inaczej nazwać).Trwa to około 2-3 sekundy i koniec tzw.CISZA.Mam z tego co wiem przepustnicę elektroniczną...
http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=8160... http://www.mamhopla.com.pl/Watek-astra-h...
Wskaźnik jest zdecydowanie potrzebny, jeśli wentylator nie załączy to zagotuje się silnik a tak można zareagować, oczywiście nie daje to 100% ze elektryka czujnika działa również poprawnie, ale zwiększa szanse na prawidłową reakcje kierującego. Dziwne jest to ...
Masa!!!!!!!!!!!!!!!
W Astrze f z silnikami 1,4 oryginalnie nie było obrotomierza .
U mnie w Astrze mialem dziwne stukanie a raczej takie tłuczenie przy dodawaniu gazu jak sie silnik zagrzał, po wymianie jest Ok.
Witam. Auto juz naprawione. Okazało ze coś z napoinaczem paska i przestawil sie pasek. Także mechanik usatwił pasek i wszystko sie dobrze skonczylo. Jednak nie bylo kolizji.. silnik chodzi jak wczesniej. POzdrawiam
okazało się że urwany był jeden z przewodów w wiązce na silniku stąd dziwne błędy a brak łączności spowodowany niewłaściwym programem Wszystko ok. :D zamykam temat
sprawdż czy pasek rozrządu nie przeskoczył a wysokie napięcie czyli kable świece było coś robione z tym
Jeszcze coś z sondami jest i gazowaniem silnika na postoju. Prawdopodobnie sonda 1 a 2 ma stałe napięcie. Przesyłam link do filmiku z parametrami sond w chwili dziwnego zachowania się silnika. https://youtu.be/wXf-zS4Mbms
Dziwne ale teraz pokazuje za mało. Sprawdzałem po godz od zgaszenia silnika. Poprzednio także i było za dużo( robiłem kilkanaście prób). Auto stoi na równej powierzchni. Wlałem prawie całą piątkę ( może bez 100 g) i teraz jest ok. Sprawdzałem czy są jakieś wycieki . Wszystko ok.
Ja bym się przyjrzał czujnikowi temperatury silnika dla sterownika silnika, skoro to zależne od trasy i rozgrzewania auta, tak samo sprawdziłbym ciśnienie paliwa czy jest odpowiednie, ostatnio w moim oplu (16SZR - podobny do Twojego) na benzynie szarpało odpalanie trwało z 5 sekund , sprawdziłem ciśnienie paliwa na wejściu do wtrysku i okazało się że...
Sprawdzę , no ale bardzo dziwny objaw ,żeby gasł silnik.
Sprawdź akumulator, ładowanie i pobór prądu w stanie spoczynku.
na to wygląda ze tuleja wtryskiwacza puszcza dziwne
Zerknąłeś na zawieszenie silnika i skrzyni czy poduszki są całe?
Cześć, borykam się z problemem zerowego przyśpieszenia w zakresie obrotów: jałowe-2k . Po osiągnięciu "magicznej granicy 2k" dostaje takiego momentu że ślizga kołami. Czy ktoś, kto się zna na tym sterowniku (Denso dece01) może mi powiedzieć czy takie wartości powinien wskazywać przepływomierz? Warto też zauważyć że czasami sobie maleje, a czasami rośnie,...
A gdzie sie znajduje zawór EGR w silniku TD
wielkie dzięki pozdrawiam
Czy przy ok 2-2.2tys rpm słyszycie dziwne terkotanie w kabinie od strony pasażera, nie zależnie od biegu i czy obroty spadają lub rosną. Na zimnym silniku dźwięk jest trochę bardziej słyszalny.
To są dwie możliwości: -zatkany wydech -masz przestawione fazy rozrządu, w tych silnikach wybijało się nacięcie na klin w dolnym kole.
A ja bym proponował porównac auta z ich strony biorąc pod uwagę roczniki i przebiegi. Auta z lat 2018-2019 mają często ponad 200k przebiegu, a auta z lat do 2011 mają przebiegi 120k-180k czyli zgodny z polską normą kręcenia liczników. Patrzyłem na kilka Opli Astra, Zafira Insignia. Dla mnie to dziwne, co najmniej dziwne.
Po kilku dniach użytkowania mogę stwierdzić że usterka została wyeliminowania. Auto ani razu nie zgasło. olo-eu miał rację, to wina świec. Dziękuję wszystkim za pomoc a w szczególności olo-eu za konkretną radę. Tematu na razie nie zamykam możne jeszcze ktoś się wypowie o tej dziwnej dolegliwości.
Jeżeli w cenie 5-6 tysięcy będziesz szukał przebiegu jaki podałeś to na 100% trafisz na przekręcony egzemplarz. Sam robisz 25k rocznie, a od innych oczekujesz, że będą jeździć 5k rocznie? Trochę dziwne podejście, nie sądzisz?
Tak filtr co 5tys. Musze sprawdzić sondę bo widzę ze jest lepiej jak silnik sie troszkę rozgrzeje.
Witam, dzisiaj moja astra wczasie powrotu usłyszałem dziwne stukanie w silniku. Myslalem ze to cos innego ale po otworzeniu maski potwierdzilo sie ze to w silniku. Nie wiem co zrobic bo szkoda mi jej zeby oddac za pare zlotych na zlomie jakby mi silnik padł przez to stukanie. Z gory dziekuje za pomoc
MAP poprawnie podpięty? Trochę dziwne żeby zajechany silnik tak mocno ssał.
Witam.Coś dziwnego dzieje sie z moim opelkiem (Astra 1,6 16V) dokładnie chodzi o dziwne zachowanie silnika w pewnej sytuacji,gdy na drugim biegu pociągnę go do 3000 tyś obrotów a następnie puszczę gaz silnik zaczyna szarpać.Gdy bardziej przyjrzałem sie temu to wydaje mi się,że szarpanie występuje gdy obroty zchodzą do 1500,często również na wyższych...
kolektora czy ona jest przykręcona czy nie to natężenie dźwięku się nie zmienia Ooo to dziwne..... :/
Prycha i kicha puki się silnik nie rozgrzeje potem parownik podgrzewa gaz i jedzie normalnie.
witam dziwne jakby charczenie z tyłu silnika jakby z kolektora ssącego astra g 2006 r twinport z16xep,ale nie cały czas co to może być i czy można z tym jeżdzic dziekuję za rady https://filmy.elektroda.pl/1_1592471528....
Bierze ci olej i spala.
wyjąć półosie sprawdzić stan przegubów i frezów jeśli o to rozsypał się mech różnicowy
Witam. Komputer nie wyrzuca żadnego błędu (nie zapala się kontrolka). Dziś próbowałem odpiąć przepływomierz powietrza, ale niczego to nie zmieniło poza wyrzuceniem błędu (co akurat dziwne nie jest). Niech mnie ktoś parowi. Ale taki zabieg zazwyczaj wprowadza na moment jaką niestabilną prace silnika. Pozdrawiam.
Taka troszke dziwna ta twoja awaria ... Na moje oko nie sądze zeby to była sonda lambda albo czujnik temperatury te usterki ECU powinno wykryc bez problemu ( swiecąsa sie lampka silnika) Mam silnik C18NZ i te problemy przerabiałem już nie raz . Sprawdz przebiegi na potencjometrze przepustnicy (możliwy powod szarpania) Sprawdż czy jest iskra po zgaśnięciu...
Bez odkręcenia tapicerki usterki raczej nie znajdziesz. Jak jest to nie zależne od obrotów silnika to mogą być usterki w zegarach czy elementach dmuchawy.
Pierwszy błąd dotyczy immo i odczyt kluczyka. Ten drugi błąd może nieść bardziej złe wieści, bo problemem może być sterownik silnika, lepiej podjedź do Elektronika na diagnostykę.
Temperatura otoczenia sie zwiekszyla problem ustapil dziwne co ?
One mają problem w astrze K Co dziwne w astrze J tych problemów brak. Przecież Astra K a Astra J to dwie różne generacje, w Astrze J są silniki 1,4T na wtrysku pośrednim, dobre pod lpg. W Astrze K są już na wtrysku bezpośrednim, także o lpg można zapomnieć. Jak mieszkasz w Skandynawii to pytanie jakie tam są zimy i tereny? Może warto coś kupić z napędem...
dziękuję wszystkim za pomoc. Winowajcą dziwnych zachowań okazał się sterownik silnika. Po wymianie wszystko jest ok. Pozdrawiam
USB ,wywsuwasz bardzo dziwne teorie. Co do tej astry,to jeżeli z silnikiem isuzu,na 100% do roboty alternator,padły diody prostownika glównego.
Tak, układ do obniżenia prądu. Moja klapka już dwa razy miala awarie. Tym razem oderwało klapke do wałka. Wymiana klapki lub naprawa na długo nie pomoże. Ten silnik do kręcenia wałkiem jest za mocny.
W takim razie brak zasilania sterownika i cewki ,podczas kręcenia ,sprawdzić kostkę stacyjki,zerwany rozrząd lub zwarcie w aparacie ,,dobrze te piny podpinasz? I gdzie rocznik kod silnika?
Coś mi tu nie gra. Jeśli jest zmiana biegunowości a trzpień jedzie tylko w jedną stronę to raczej nie wina sterownika bo on biegunowość zmienia. Może "jakiś zamiennik" tak nie do końca jest zamiennikiem? Naprawdę dziwne to.
witam mam takie pytanie jak sprawdzić cewke zapłonową w oplu astrze z silnikiem 1.6CNZ +LPG .bo ma jakieś dziwne objawy . Podczas jazdy tak jakby silnik spadał z obrotów prawie do zera( i nierówno pracował) a po a po kilkakrotnym dodaniu gazu wszystko powracało do normy o co tu chodzi pozdrawiam jak wiecie to napiszcie jaka moze być przyczyna
Są dwa czujniki obok siebie jeden do ECU drugi do licznika. Sądziłem że właśnie ten na wsówke będziecie licznika ale to poprawa złącza na nim wyeliminowano to dziwne zachowanie.
Hmm dosyc dziwne objawy. Poniewaz chodzi o Opla, i z doswiadczenia wiem ze jezeli w aucie dzieja sie dziwne rzeczy z pradem, ktowych nie mozna wyjasnic w prosty sposob- zacznij od sprawdzenia MASY auta. Gdzies moze byc przewra. Na ogol to z odpaleniem moglby byc problem, ale dziwne ze wlaczenie sporych odbiornikow pradu pomaga wiec mozna sie spodziewac...
Dzięki za odpowiedź cdsoftware. Dopiszę tylko, że dziwny dźwięk z silnika występuje tylko gdy się przyspiesza lub jedzie pod górę. Na luzie tego dźwięku nie ma.
własnie ze na kompie nic nie wybija zeby były jakies bledy i to jest własnie dziwne
Obciążenie silnika 49% na jałowym, to jakoś dziwnie.
A czy w czasie jazdy są jakieś dziwne objawy kolega sprawdzał błędy
Mam dziwne wrażenie, że jednak nie zamknięty ale może się mylę:)
1. Oglądałem wałek rozrządu. Tam są takie krzywki co do których wiem, że sterują pracą zaworów. Jedna z tych krzywek jest brzydka tzn. ma takie zadziory na krawędziach. Czasem - nie zawsze, ale czasem silnik wydaje taki dźwięk, trochę jak stary diesel - typowe klek, klek, klek. Pojawia się taki dźwięk szczególnie często zaraz po zapaleniu silnika lub...
Raczej nie kupisz zdrowego takiego silnika za 400zł , trzeba rozebrać ten silnik co masz i wtedy będzie wiadomo czy lepiej kupić inny silnik czy naprawiać stary.
Bez przesady -metoda Macajewa dotyczy sprawdzenia poprawnej pracy termostatu a nie sposobu dotarcia do niego w różnych silnikach . W Astrze np.zalecany jest demontaż paska rozrządu choć idzie to w prosty sposób ominąć!
To jest w tym wszystkim dziwne że w prosty sposób nic nie chce działać . :) Chce tylko trzeba dobry model wybrać z czysto elektrycznych :clio, twingo preferuje, z hydraulicznych opel Astra II. Czysto, łatwo, tanio. Bez zbędnych kół i pasków na silniku za to z mocnym alternatorem.
Podpowiem tak, miałem stuki w aucie, Astra G. Przeszukane zawieszenie, układ napędowy a tłukł się sterownik silnika pod błotnikiem. Zobacz czy tam u Ciebie ni ma się co tłuc...
Kurde... czyli pompa walnięta? Dziwne ze auto jeździ normalnie i na zimnym pali zawsze ok.
No i nie było by nic dziwnego jak by było przyspieszenie, ale chodzi o to ze go nie ma:)
Milejów? Ta miejscowość? ... Zamontowałem sobie mida według tego poradnika http://astra.myto.pl/dzial-techniczny/na... bez modułu check control, przewody podpiąłem pod licznik, sygnał wtrysku i przebytej drogi pod czujnik stopu itd. Mid działa pokazuje temperaturę działa stoper i na tym...
Panowie gdybym ja wiedział co powinienem, to bym nie zakładał tematu za 2 ptk. Dla mnie dziwne jest że nie da się odpalić na benzynie a po odpaleniu z gazu i przełączeniu na benzynę chodzi i jeździ normalnie. A że to dla mnie dziwne,to pytam...
Dziwne podnosi sztucznie obroty i brak DTC? Być może uszkodzony sterownik silnika.
Świece ci grzeją bo tak sobie konstruktor przemyślał. A spadki napięcia na obwodzie ładowania stwarza poważny problem niedoładowania, dziwne że wspomaganie ci sie nie pluje o brak napięcia.
Jeżeli wszystko dobrze opisujesz i auto nie ma siły ruszyć to na komputerze napewno jest się do czego doczepić. Zawieź do kogoś kto ogarnie odczyty z np. przepływki czy czujnika doładowania. Zauważyłeś nadmierne zadymienie czy nierówną pracę silnika?
Trochę by to było dziwne bo jeśli nie szarpnąłeś silnikiem jadąc na 5 by chyba nie przeskoczył sam z siebie.
No nie wiem jak to za bardzo sprawdzić, tak na szybko, czy jest dobrze ustawiony. Iskra wydaje dość mocna. Dziwne, że tak nagle, po tym przełączeniu.
A tak zapytam oprócz tych dziwnych wyników ( które są nierealne), dzieje się coś niepokojącego czy po prostu szukasz dziury w całym. PS Aby poprawnie wykonać test sprężania trzeba odpiąć wtryskiwacze (po co lać paliwo przy teście). Dwa otworzyć przepustnicę na max (częsty błąd zaniżający pomiar). Trzy dobrze jest wykonać dwa pomiary na zimnym silniku...
Widziałem ich ofertę ale powiem szczerze że cena nie mała.Nie wiem czemu te sterowniki denso takie drogie dla porównania bosch ok.4 razy tańszy.No ale jak nie będzie wyjścia to pewnie trzeba będzie zadzwonić.A co dziwne stery denso do astry J dużo tańsze.To nikt nie próbował podkładać z innymi numerami?
To dziwne, bo ja mam taki sam silnik i u mnie właśnie komputer pokazał błąd 370.
Witam Was, moja Astra H 1.7 CDTI ma kłopoty z odpalaniem, długo kręci, niemalże graniczy to z cudem, patrzyłem interfejsem i nie ma błędów z silnikiem, jedynie U2100, U2113, U2116, U2140, U2117. Opiszę również anomalię, mianowicie podczas upałów auto nie odpala całkowicie, jedynie przy pomocy plaka. Mechanik mówi, że do wymiany jest moduł CIM. Co o...
Taka kawa na korku w zimne dni to nic dziwnego ale żeby w silniku, sprawdź co masz na bagnecie, płynu Ci nie ubywa?
astra silnik kolizyjny astra zimny silnik astra kontrolka silnik
radio clarion zmieniarka mosfet audio amplifier filtrowanie zasilania przetwornica
suszarka whirpool suszarka whirpool
Moduł Casio 2784 - brak wskaźnika niskiej baterii Opel Corsa D 2010 - Niedziałające przednie światła postojowe