czyli jak wyzej .... tylko sprawdź czy napięcie na wtryskiwaczu jest podawane impulsowo czy stale??? jesli masz widoczne impulsy to dobrze ale i tak zostaje kwestia długosci impulsu jeśli jest za długi impuls to też bądzie zalewał.... mozesz jeszcze na krótko podac mase na wtryskiwacz i zobaczyć czy działa prawidłowo....
1. To niech kolega w Astrze sprawdzi wtryskiwacze. 2. Z tego co wiem to Golf III 1.8 "kopie na gołym asfalcie" bez magnetyzera. Ale zawsze mogę sie mylić.
FACHOWCOM POLECAM: http://forum.o2.pl/temat.php?id_p=294445... A co to ma współnego z instalacją gazową?;-) Napisałem, żeby autor podłączył ten TPS i sprawdził przez miesiąc jakie są korzyści wtedy zakończy tą akademicką dyskusje. :-) PS. przypomina mi to dyskusję czy odłączać pompę paliwa, też długo się ciągnęła a zdania były podzielone. :-)
Czyli miałeś X14XE i zmieniłeś na C14NZ Sprawdź napięcia na sterownik Wtryskiwacz sterowany masą z pinu D15 sterownika.
Wszystko może być prawdopodobne, a uszczelkę o której piszesz możesz sprawdzić przez dociskanie bądź poruszanie w różne strony korpusu wtryskiwacza oczywiście słuchając czy silnik reaguje
Wtryskiwaczem steruje ECU. Sterownik znajduje się przy nogach pasażera z prawej strony na słupku.
Co jeszcze sprawdzić mam opcoma
Mój wuj miał to samo z Fordem Sierra. U niego był do wymiany jeden wtryskiwacz i pompa do regulacji. U Ciebie skoro jest tyle dymu sprawdź wszytkie wtryskiwacze i jeśli przebieg jest duży to warto by było pompę wtryskową wyregulować.
Czyli wychodzi na uszkodzenie przełącznika gazowego, lub przekaźnika odcinającego wtryskiwacz .Sprawdź wszystkie połączenia wtryskiwacza.
Wtryskiwacz powinien charakterystycznie "cykać", można też zmierzyć rezystancję około 12Ω ale to nie zawsze jest wiarygodny pomiar, ewentualnie można zamienić ten wtryskiwacz z którymś z innego cylindra i zobaczyć czy będzie pracował. Co do sprawdzenia sygnału to wtryskiwacze mają plus na stałę a sterowane są masą ze sterownika silnika
w takim razie sprawdź lampą czy faktycznie problem jest w kącie zapłonu jeżdżenie na benie tutaj nie ma wielkiego sensu bo sterownik się nie uczy niczego i nie potrafi sobie zmienić mapy w tak dużym stopniu zeby było całkiem źle wypada jeszcze sprawdzić ciśnienie w ukł paliwa i wtryskiwacz
Sprawdziłeś wtyczkę do wtryskiwacza?
Jak to sprawdzić i czym to ciśnienie jak to zrobić?
Teraz zmień cewki WN na inne.. Nie wierzę żeby wtryskiwacze były władne uszkodzić komputer. Pozdrawiam.
Problem nie leży w samym wtryskiwaczu tylko w jego obwodzie elektrycznym. Najprawdopodobniej po nagrzaniu się silnika powstaje gdzieś przerwa w obwodzie i wtryskiwacz przestaje dostawac zasilanie. Sprawdź ciagłóść kabli do jednostki sterującej. Ostateczną wersją jest równiez mozliwość uszkodzenia samego ECU. Chyba że masz zamontowany gaz to wówczas...
Mam 8 sztuk wtryskiwaczy benzynowych (bosch od opla astry 2.0 8V) chciałbym wybrać 4 z nich, tych najlepszych ale nie bardzo wiem jak zabrać się za sprawdzenie, które najlepiej wtryskują.
Jeśli to silnik 16NZ to padł moduł ma dwa człony wykonawcze jeden steruja iskrą a drugi poprzez cpu taktowaniem wtryskiwacza,dosyć częsta usterka a i nie polecam Lucasa bo często padają lepiej Helli.
Ewidentnie problem leży w spalaniu mieszanki (charakterystyczne "pyrkanie" w wydechu, to dopalanie niespalonych części w układzie wydechowym. Sprawdź cewki zapłonowe. Być może któraś sekcja "pada" i stąd problem. Ponadto należy sprawdzić uszczelki kolektora dolotowego, czy przypadkiem nie ma uszkodzeń/ubytków i nie zasysa "lewego" powietrza (choć w...
Tak, sprawdziłem "lewiznę" naprawdę solidnie. Co masz na myśli w sprawdzeniu wtryskiwacza i oringu?
Rozrząd sprawdzony 2 razy. Raz przy składaniu silnika. Drugi jak nie chciał odpalić.
Oczywiście wąż do serwa sprawdzony? Albo kluczowanie wtryskiwaczem?
Sprawdzić zasilania i masy sterownika silnika. Ponadto gdy usterka występuje we wtyczce wtryskiwacza sprawdzić czy jest plus po przekręceniu kluczyka. Jeżeli wszystko ok to sterownik do wymiany.
sprawdź wtryskiwacz do tego cylindra
Trzeba było sprawdzić ciśnienie i po problem z głowy
Jutro sprawdzę dokładnie raz jeszcze kody błędów, bo dziś nie mam już możliwości sprawdzenia.
Zamień wtryskiwacze
Pompa paliwa wymieniona była w kwietniu, filtr paliwa jest nowy, a wtryskiwacze jak mogę sprawdzić ?
Do sprawdzenia;wydajność pompy paliwa,wtryskiwacze.
No widzisz przyznałeś się a trzeba było od tego zacząć Trzeba sprawdzić emulację wtryskiwacza i cały jego obwód
Do sprawdzenia wtryskiwacze , jaki przebieg ?
Dziś sprawdzę ciśnienie kupię manometr i sprawdzę.
Przebicie w środku... I nie sadzisz, że nie pracował by wcale? Poza tym pasowało by sprawdzić, czy pracują wszystkie wtryskiwacze.
Spalona grzałka adblue w zbiorniku i za wysokie stężenie NOX na drugim czujniku - do sprawdzenia wydatek wtryskiwacza adblue i odczyty czujników 1 i 2
Sprawdzić wydatek pompy i ciśnienie paliwa. moduł pod cewką i czujnik indukcyjny.
Sprawdziłem wtryskiwacz. Brak sygnału ze sterownika.
albo chłodniczka oleju albo uszczelka pod głownie stawiam na obsady wtryskiwaczy
Hej, zobacz taki nr 97252584 jet to wg opisu USZCZELKA, PIERŚCIENIOWA, UCHWYT DYSZY WTRYSKIWACZA DO GŁOWICY CYLINDRÓW
A jak wyciągnę wtryskiwacze to będę mógł je wizualnie sprawdzić czy są dobre czy leją?
Witam. Jeżeli w zbiorniczku nie ma oleju nie bulgocze i go nie ubywa to jest dobrze. Na pierwszy ogień to sprawdzenie wtryskiwaczy i ciśnienie w cylindrach.
Właśnie jest różnica w długości przewodu. Reszta to samo. Według oryginału do Astry G 1.7cdti 80KM jest 0281002717 do Hondy Civic 0281002486 W mojej astrze też był 0281002486, ale założyłem 0281002717, trzeba było tylko dogiąć mocowanie kostki. Przewód nie jest napięty, ale wyprostowany. Mam nadzieję, że nic się mu nie stanie. Objawy uszkodzonego czujnika...
NIc nie sprawdziłeś.Miałeś sprawdzić ciśnienie paliwa.Albo podmienić pompę.Bo to że pompa pompuje to nic nie znaczy.Problem ze złą emulacją sondy lub wtryskiwacza może powodować zapalenie check.W tym roczniku powinieneś już mieć pełen podgląd parametrów.
Zamień miejscami świecę i wtryskiwacz 1z2 cyl. Pomierz kompresję.
No skoro pompy nie wyciągali to nic tam naprawić nie mogli,zobacz jak wygląda filtr paliwa czy nie jest czarny od oleju silnikowego jeśli tak to do wymiany uszczelniacze obudowy wtryskiwaczy
Też raczej wykluczali.Zmienili instalację LPG z kpl wiązką,cewki wtryskiwacze a tu winien NTC za 5 euro.
Gazownia jest?Jak tak to zacznij od wymiany wtryskiwacza.
A ktos sprawdził cisnienie paliwa czy nie jest za duze przy wtryskiwaczu?
Przecież to jednopunkt. Czujnik położenia przepustnicy , albo wtryskiwacz .
Wypadanie zapłonu to nie tylko iskra. Wypadanie zapłonów to brak poprawnego spalenia mieszanki a przyczyn może być dużo: brak poprawnej iskry, zła mieszanka paliwa, brak odpowiedniego ciśnienia na cylindrze. Skoro świece podmienione i problem cały czas na tym samym cylindrze to przydało by się sprawdzić ciśnienie sprężania. To chwila roboty a pomoże...
maasy pompa i filtr nowy To czy będzie tam impuls sterujący (masa) nie zależy od tego czy jest tam paliwo , filtr , czy pompa . Impuls pojawia się w trakcie obrotów wału . Jeśli masz uszkodzony czujnik wału sygnału nie będzie . Jeśli auto ma immo ,to niesprawność tego systemu również spowoduje brak sygnału i sterowania wtryskiem . Zacznij od odczytania...
Tak ogólnie to w temacie nie jest nic sprawdzone dokładnie, czego brakuje gdy nie chce odpalić. Czy brakuje iskry czy sterowania wtryskiwaczy czy jeszcze czegoś innego. Po co wymieniać części nie ustalając wcześniej przyczyny?
Jakie wartości kompresji? Brakuje iskry, czy kluczowania wtryskiwacza?
Witam. Jeśli iskra jest, to trzeba zobaczyć sterowanie wtryskiwaczem. Podpiąć oscyloskop i obserwować jak wygląda sygnał sterujący wtryskiem. Pozdrawiam
EGR - rozebrać wyczyścić. DPF - wypalić. Wtryskiwacze - sprawdzić na przelewy. Jakie paliwo wlewasz?
Sprawdź powrotne przewody od wtryskiwaczy i trojaki łączące wężyki.
sygnał z hallotronu jest?Wtryskiwacz klika?
Tak to sobie mozna gadać. W pierwszej kolejności sprawdza się, czy problem jest po stronie układu zapłonowego czy zasilania silnika w paliwo. To drugie łatwo sprawdzić, wystarcza lampka podpięta równolegle do wtryskiwacza.
Przede wszystkim sprawdź czy jest iskra przy kręceniu .Sprawdź czy wtryskiwacz podaje paliwo przy kręceniu.Odkręć obudowę wtryskiwacza i zobaczysz.
Na początek sprawdź : Rozrząd Ciśnienie paliwa Czy podczas kręcenia rozrusznikiem cyka wtryskiwacz?
Przy takim przebiegu to już prawdopodobnie wiesza się wtryskiwacz. Jeśli zdecydujesz się na używane części sprawdź stan gumki wewnątrz wtryskiwacza (od strony listwy), jeśli będzie pofałdowana to już dyskwalifikuje taki wtryskiwacz do dalszej pracy.
No ale jakieś konkrety? Czy nie ma sposobu na sprawdzenie pompy? Na wtryskiwacze nie podaje. A co z pompka paliwa? Jak to można sprawdzić?
podjechać do warsztatu i sprawdzić ciśnienie paliwa na wtryskiwaczu może coś to wyjaśni
ello Mowisz nie zapala ci sie kontrolka silnika .. a po przekreceniu kluczyka bez zapalania silnika swieci sie czy nie ??? Powinna swiecic i zgasnąć po zapaleniu silnika ( chce wykluczyc przepalanie / odłaczenie kontrolki) To co we wtrysku ciagle pracuje to wlasnie wtrysk :). Najlepsze jest to że zasilanie gazem jest niezależne i przy zasilaniu gazem...
Jakie TDI ? Chyba CDTI.Przedzwoń kable do sterownika od wtryskiwaczy. Sprawdź czy brakuje plusa czy impulsu.
Jeżeli nie odpala na ciepłym to raczej nie świece. Może wtryskiwacze leją? Albo silnik już nie spręża jak należy.. JA za sprawdzenie ciśnienia Spreżania, wtryskiwaczy i swiec dalem 100zł. Okazało się że jednak silnik..
Jeśli chodzi o napięcie na wtryskiwaczach w Oplu Astra G z silnikiem Z16XE, oto kilka informacji, które mogą ci pomóc w diagnostyce: 1. Napięcie na wtryskiwaczach: W momencie, gdy silnik jest "na zapłonie" (przekręcony kluczyk, ale silnik nie pracuje), na jednym z pinów wtyczki wtryskiwacza powinno być napięcie stałe +12V, które pochodzi z przekaźnika...
a sprawdzałeś regulator ciśnienia tego paliwa objawy jakie opisałeś mogą być od uszkodzonej /zbyt małe ciśnienie/pompy ale również należy sprawdzić regulator cisnienia na listwie wtryskiwaczy
Sprawdź sprężanie w zeszłym tygodniu miałem to samo Świece zalane iskra potęga. Astra chodziła następnego dnia nawet się nie odezwała sprawdź jeszcze wtryskiwacz jak rozpyla paliwo umie poszła głowica na 2 cylindrach 4 atmosferki :)
Tak dokładnie x16szr. Monowtrysk. Próbowałem przeczyscic wtyczkę i jak na razie zero poprawy. Jak można sprawdzić czy wtyczka może być zła? Pozdrawiam!
Witam Pytanie czy usterka występuje tylko na wolnych obrotach czy podczas jazdy Czy sprawdziłeś błędy komputera oraz parametry Wykluczam katalizator ponieważ na gazie chodzi super Paliwo może dawno nie dolewane-sprawdż ciśnienie,wtryskiwacze. pozdrawiam
Dymienie na czarno to zawsze zakłócony stosunek paliwa do powietrza. W pierwszej kolejności sprawdź/ wymień filtr powietrza i zrób diagnostykę wtryskiwaczy.
No to nasz kompetentny kolega to sprawdzi. Opcje ma trzy -pomiar napięcia na stykach czujnika -pomiar czasu otwarcia wtryskiwacza -testerem
Trzeba by sprawdzić kluczowanie na wtryskiwacz na tym cylindrze co nie chodzi.
Dlaczego wymieniłeś pompę? Robiłeś diagnostykę? Sprawdziłeś cokolwiek, czy tylko to że nie odpala?
Jeśli nie byłeś jeszcze u fachowca z autem to przyczyną złej pracy może być: niesprawna pompa wtryskowa (mało prawdopodobne bo pozostałe cylindry pracują) poluzuj przewód pierwszego wtryskiwacza- powinno wypływać paliwo, a silnik powinien przestać dymić na niebiesko bo do wydechu nie idzie niespalone paliwo- jeśli tak to niewykluczone że pompa jest...
Nie ma potrzeby pomiaru kompresji, bo nie tam problem. Zobacz jakie masz napięcie na sondzie (kabel fioletowy), jak jest po zapaleniu cały czas około 1096mV to sterownik będzie łapał błąd za bogatej mieszanki. I teraz jest taka sprawa, że rzeczywiście coś jest nie tak, albo uwalony jest sterownik. Jak kopci na czarno, to zdejm pokrywę z korpusu i zobacz...
No to przecież Techem możesz sobie wyłączyć wtryskiwacze na poszczególnych cylindrach i sprawdzić dokładnie.
Bo odcinasz zasilanie wtryskiwaczy, było o tym.... pozdr
Dokładna diagnoza komputerowa najlepiej podczas jazdy- bloki pomiarowe. Sprawdź wtryskiwacze nie zaszkodzi wyczyścić egr. Diagnostyka instalacji lpg.
Sprawdziłem. Do ostatniego (lewego na zdjęciu) wtryskiwacza dochodzą dwa przewody: czarny i żółty. Nie widać tego na zdjęciu, ponieważ całość instalacji jest 'dość dobrze' brudna. Sprawdziłem i do każdego wtryskiwacza dochodzą dwa przewody.
W takim razie brak zasilania sterownika i cewki ,podczas kręcenia ,sprawdzić kostkę stacyjki,zerwany rozrząd lub zwarcie w aparacie ,,dobrze te piny podpinasz? I gdzie rocznik kod silnika?
Proszę bardzo: Ile wynosi ciśnienie sprężania i jak ustawiony jest moment początku wtrysku ? Bo określenie "kompresja dobra" nic nam nie mówi. Tak samo ze zbyt wczesnym kątem wtrysku silnik będzie palił gorzej niż z ustawionym prawidłowo. Wtryskiwacze jak mają ustawione ciśnienie otwarcia?
Musiałbyś ręczenie rozwiercać małe dysze do uzyskania prawidłowych korekt ale jest czas otwarcia i zamknięcia , rezystancja cewki oraz prąd podtrzymania. Tylko z tym rozwiercaniem to mały błąd i będzie za ubogo na którym cylindrze i wypali głowice. Niestety korekta jest średnią dla wszystkich cylindrów.
Po pierwsze: iskra na zewnątrz nie oznacza iskry w cylindrze, gdzie panują warunki nader odmienne. Układ zapłonowy bada się za pomocą odpowiednich urządzeń, których nie posiadasz. Podstawy diagnostyki garażowej były opisywane tysiąc razy, poszukaj. Sprawdź sygnał sterujący wtryskiwaczem.
Okolice Częstochowy. Po przygodach z mechanikami wolałbym oddać wtryskiwacz/samochód do jakiegoś sprawdzonego warsztatu. Myślałem o wysłaniu wtryskiwacza do tej firmy [url=http://wtryskiwacz.com/]http://wtry... albo zawieść samochód do tego serwisu [url=http://www.gora.bosch-service.pl/]h... Jakieś sugestie?
Kup byle jaki tester diagnostyczny. Sprawdź na którym cylindrze jest wypadanie zapłonu po czym podmień wtryskiwacze miejscami i zobacz, czy będzie zmiana po takiej podmianie. Jeśli nie to cewka zapłonowa do wymiany a nie wtryskiwacze. Ps. Wychodzę z założenia, że świece wymieniane co 15 tyś jak fabryka przykazała?
uszczelnienie na poprzecznym połączeniu wtryskiwaczy, sprawdź czy paliwo jest brudne (czarne)
Wypadanie zapłonu może być też spowodowane wadliwym działaniem wtryskiwaczy a że usterka pojawia się na wszystkich cylindrach to może warto by sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie?
A wtryskiwacze sprawdzałeś. W momencie pojawienia się błędu podepnij pod tester i sprawdź jakie masz ciśnienie na szynie.
Artiii, nieuważnie czytałeś początek. To jest druga pompa. Pierwsza nie podawała paliwa i mechanik zdiagnozował awarię pompy. Po sprawdzeniu sterownika wymieniłem pompę na wyjętą z jeżdżącego auta. Odkręciłem przewody przy wtryskiwaczach i podawałem nawet paliwo bezpośrednio z kanistra aby wyeliminować problemy na ssaniu. I nic.
Z tego co piszesz to raczej wygląda na wtryskiwacze tym bardziej że zawór nadciśnieniowy na pompie został wymieniony.Niestety bez wyjęcia wtrysków i sprawdzeniu ich na stole,nic nie stwierdzisz.Miałem już sporo wtrysków commonray które w próbie przelewowej nic specjalnego nie pokazywały. :cry:
jeśli nie zapalała ci sie żadna kontrolka podzcas jazdy a po nocy nie możesz odpalić to są możliwe dwie przyczyny w tym typie silnika 1. sprawdź powrotne przewody od wtryskiwaczy - krótkie łączniki i przewód do pompy wtryskowej - cienkie czarne gumowe przweody jeśli optycznie sa zawilgocone - 100% do wymiany 2. jeśli punkt 1 nie pomoże to wyjmij filtr...
co Wy tu wymyślacie, skoro napisał że pompka i wtryskiwacz pracują kręcąc aparatem to czujnik halla sprawny do tego iskra jest na kablu z cewki więc co się czepiać cewki/modułu? tylko palec albo kopułka i nic więcej, oczywiście potem ważne podłączenie kabli do świec ja stawiam na palec
Ok tylko mam pytanie jak sprawdzić wtryskiwacz kolteca (gaz jest oryginalnie założony przez opla) , bo benzynowy to rozumie ze przez zamianę miejscami z innym wtryskiwaczem (czy jest jakaś inna prostsza metoda sprawdzania wtryskiwacza Pb)? Pozdrawiam
Witam. Czym zastapic w oplu astrze j w instalacji landi renzo wtryskiwacze gazowe Medy. Jakies hany lub barakudy czy cos?
A sprawdź, czy na wtryskiwaczu jest napięcie ? Może sterownik podaje "masę" zaś "plus" na wtryski jest stały. Ew. sprawdź czy występuje sygnał z ECU względem +12V przy pracy na LPG. Powodzenia !
Na plaka, to trzeba "umić" zapalać. Rurę od wtryskiwacza odkręć i pal wtedy- Idzie paliwko? Diagnostyki z tym silnikiem, to żadnym wynalazkiem ( z całym szacunkiem do tych sprzętów) nie będzie.
Przyczyn może być wiele. wtryskiwacz, świeca, cewka, komputer, brak kompresji. Jak sprawdzisz to wszystko będzie można debatować co dalej.
ciekawa sprawa z tym laniem wtryskiwacza, być moze w tych modelach jest jakaś regulacja (dawkowanie tego paliwa) śruba tak jak na jednopunkcie w fordzie(miałem swego czasu taki problem w fieście) lub jak nie śruba to może jakiś problem w kompie skoro oryginalna wysiadła, to może problem tkwi w ustawieniach i pomóc może reset lub korekta ustawień na...
Witam panowie! Jestem posiadaczem opla astry 1.7 TD 68km od 3 lat. W ostatnim czasie ten oplowski silnik zaczął mi ciężko odpalać tj. muszę zakręcić nim 5-6 a niekiedy i więcej razy żeby złapał przy temperaturze na dworzu +20 stopni. Na ciepłym silniku jest może trochę lepiej ale i tak trzeba nim chechłac. Niedługo nadejdzie zima i podejrzewam ze już...
Montowałem dawno temu te instalacje do Asterek G. Na benzynie nie ma DTC? Na gazie masz P02*1? Jeżeli na benzynie brak DTC, i przewody sprawdzone ,to ewidentnie jest problem z emulacją wtryskiwaczy w ECM-LPG!!
astra wtryskiwacze wtryskiwacze benzyna astra astra sprawdzić wtryskiwacze
czerwona kamera pomiar prądu pomiar pradu pompa wspomagać renault laguna
kondensator rozruchowy kondensator rozruchowy
Bezpieczniki poduszek powietrznych w Oplu Astra H TwinTop 2007 Brak obrazu na laptopie, świecący Caps Lock - diagnoza i rozwiązania