Skoro ECU pokazuje uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego, to trzeba go wymienić. Dla pewności sprawdź go omomierzem. Czujnik oryginalny Boscha do 2.0 DT kosztował parę lat temu coś koło 120 zł. O jakości podróbek nic nie wiem. Czy stare używane warto zakładać? W Oplach te czujniki zawsze ulegały uszkodzeniom. Chyba że ktoś sprzedaje ze słupka...
Chyba dwa wkręty i podważa się takie plastikowe wargi, trudno pamiętać wszystko. Ale wstrzymaj się z wyciaganiem skrzynki, już prędzej zdejm nakładkę słupka drzwi i tam patrz.
za nakładką słupka drzwi prawych przednich
zapłon? czyli gaśnie silnik? sprawdź na dole słupka w nogach kierowcy jest podłużna wtyczka, często w tych astrach gdzieś tam nie ma styku i cyrki się dzieją
Podłącz sobie dodatkowy przewód uruchamiający automat rozrusznika, to ten najcieńszy przewód przy rozruszniku, na wsuwkę, lub przykręcany małą śrubką, tak abyś mógł dotknąć nim plusowego słupka akumulatora. Mnie czasem nawet on "na krótko" nie pomagał odpalić, ale że silnik padł, to straciłem zainteresowanie co mogłoby być rozrusznikowi. Podobnie się...
W0L0AHL4845222062 W0L: General Motors 0: Pojazd Nie Specjalny A: Astra Platform H: 2004 Platform Generation L48: 5 Drzwiowy HATCHBACK 4: 2004 5: Antwerp 222062: Serial Number silnik Z18XE nr silnika20DJ2004 typ nadwozia L48 kod modelu 0TS48 Kod GM Drive XXQT REG : WF-SH 457 kod daty 02 07 2004 2H9 = SILNIK BENZYNOWY 1.8 2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE...
Serwo znajduje się mniej, więcej w miejscu zaznaczonym na czerwono. https://obrazki.elektroda.pl/2906272700_... Odkręć (odłącz) plastiki pod kierownicą i chyba boczek słupka środkowego, powinno być widoczne. Do wyższych cięgien da się sięgnąć ręką. Mam zdjęcie bez deski: https://obrazki.elektroda.pl/6610295700_...
Sterownik centralnego zamka w Astrze G jest pod plastikiem na dole słupka A (przy nogach pasażera) po prawej stronie pojazdu. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Pilot który kupiłeś na pewno jest dedykowany do Astry G i pracuje na 433 MHz?
Można by spróbować ręcznie podać napicie na kostkę od modułu komfortu. Niestety teraz nie mam dostępu do schematów żeby wskazać które dokładnie piny trzeba by zasilić. Pytanie jeszcze czy wiązka między drzewami a karoserią nie jest uszkodzona, to dość powszechna usterka w samochodach, co uniemożliwi elektryczne odblokowanie drzwi. Dodano po 2 Moduł...
Wiem, że ma funkcję ryglowania zamka, po prostu wydawało mi się, że kiedy jest zaryglowany nie da się ruszyć tego przycisku/rygla. Pozostaje zdjęcie osłony słupka środkowego i próba dostania się do przewodów sterujących - jeśli są całe, nie pozostaje nic innego jak ddjęcie tapicerki z drzwi (zapewne będzie to oznaczało konieczność jej zniszczenia).
Kolego X84 to kostka 4-ro pinowa znajdująca się za poszyciem lewego słupka w bagażniku.P
Rozumiem. I tak dziękuję za podjęcie mojego tematu. Właśnie rozpocząłem "rozszyfrowywanie" oryginalnej wiązki oplowskiej. Na różnych schematach są różne kolory przewodów stąd zajmuje to dość czasu na rozpoznanie, a nie chcę zbytnio rozcinać oplotów. Mam nadzieję, że prace zakończę pozytywnie, chociaż na dziś to czarno to widzę. Dochodzi temat zdobycia...
wyjście z drzwi do słupka tam najbardziej jest wiązka narażona na pęknięcia
Dzień dobry. Mam pytanie. Czy bez możliwości ściągania podsufitki można ją podkleić? Mam taki obszar nad głową pasażera takie 20x20 cm. Jest jakaś metoda żeby to nakłuć czymś i wpuścić klej czy piankę? Masz luźną podsufitkę czy rozklejone warstwy w podsufitce? Jedynie możesz dojść ściągając uszczelkę drzwi, okładzinę słupka A, słoneczniki odkręcić,...
spalony przekaźnik lampki, za nakładką słupka drzwi prawych przednich, założyć przekaxnik zwierno-rozwierny typ Elmot 561
Dzieki kolego za podpowiedz, ale zrobie troche inaczej, ponieważ antente mam na podwórku w odległosci okolo 15m od domu wiec i tak musiał bym poprowadzic dwa kable do switcha na strych. Jako ze mam dwa konwertery unicable to dokupilem do nich dwa rozgałęźniki sygnału unicable 2/1 Axing SVE 20-01. Wygladać będzie to tak: Antena jest na podwórku przyczepiona...
W 1,6 8V 75km kanały w głowicy są mniejsze ,stopień sprężania tez jest niższy-inne tłoki.Ale jak do tego słupka załozysz swoja głowicę to powinieneś wyciągnąć około 90km.
Głowica jak i blok zostały oddane do serwisu. To jest jeden etap w którym nie uczestniczyłem. Resztę robiłem sam. A później już przez nerwy nie chciało mi się dochodzić co jest źle... nie jestem bogaczem ale z ręka na sercu utopiłem 1500zł i teraz pytanie .. czy taka astra f czy vectra b jest tego warta? wydaje mi się ze wstawienie słupka + wymiana...
Jak masz dawcę kompletnego to przekładaj. Po przekładce i prawidłowym podłączeniu do instalacji auta nie trzeba nic robić. Dodano po 3 Na ECU z 1.4 będzie pracował dobrze a z wymianą wiązki to wiesz ile to roboty No naprawdę od groma - wiązka silnika w Astrze F jest tak ogromna że trzeba patroszyć całe auto. Przecież wystarczy tylko rozebrać tapicerkę...
Nic nie musisz zdejmować. Głośniki możesz przymocować do słupków, po zdjęciu słupka masz dużo miejsca, żeby kabel przepuścić w dół, pod deskę rozdzielczą. Słupki trzymają się na 1 śrubkę, jest ona pod zaślepką na samej górze słupka, reszta na zatrzaski. Poczytaj dokładnie opis montażu dystansów na Powe.pl, jak trzeba postąpić z tapicerką i maskownicą,...
Jak Ci się podoba to nie żałuj wydanych pieniędzy i ciesz się nowym autem. Z tymi szybami to sprawdź przewody w gumowych przelotkach od słupka do drzwi - lubią się przełamać po kilku latach.
Nie słyszałem, żeby Astry miały taki włącznik, ale może się mylę. Sprawdź przekaźnik pompy, który jest pod poszyciem prawego słupka drzwiowego obok komputera. Dochodzą do niego przewody w kolorze min czerwonym i czerwono-niebieskim. Na czerwonym powinno być napięcie przez cały czas, a na czerwono-niebieskim po włączeniu przekaźnika.
Sprawdż na wtykach wielopinowych na dole słupka przy drzwiach kierowcy(trzeba zdjąć plastik z progu) przewody koloru szaro-czerwonego i szaro-czarnego.Zakładam, że przednie postojowe świecą.
Tak się składa, że w połowie marca miałem podobny problem. Jednego dnia jechałem autem, na drugi dzień nie mogłem zupełnie odpalić na benzynie. Po wielu dyskusjach i poradach począwszy od czujników, poprzez zepsutą pompę paliwa na braku kompresji skończywszy okazało się, że brakuje styku między wtyczką a gniazdem na dekielku od pompy paliwa. Wystarczyło...
Centralkę masz w nogach pasażera z prawej strony (połączenie słupka i podłogi). Moduł Kiekert. Więcej informacji w dziale Zabezpieczenia i Alarmy. Wystarczy poczytać. Nie trzeba pisać.
Witam Astra nie ma żadnej regulacji do drzwi, jedyny klucz do regulacji jest to młotek od 1kg. a nawet cięższy, przy uderzeniu przestawił się środkowy słupek i odrazu zawiasy. po zdjęciach widzę że górny zawias musisz uderzyć żeby poszedł do przodu wtedy zmniejszy się szczelina na górze. Reszta to czeka Cię zdjęcie plastików ze słupka i trochę wybić...
Pozwolę sobie odświeżyć temat gdyż sam zanim znalazłem taką informację musiałem sporo pogrzebać w sieci. Jestem świeżo po rozebraniu prawego słupka i wyciągnięciu sterownika fabrycznego centralnego zamka. Znajduje się on oczywiście w prawym słupku jednak nie jest on tak od razu widoczny. Znajduje się za utulinką w specjalnie przygotowanej do tego wnęce...
Witam. Szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi. Gdzie znajdę przewody i jakie mają kolory w okolicy tablicy bezpieczników / lewego słupka idące do zasilania lampki oświetlającej wnętrze? Chodzi mi o kable, które wychodzą ze ściemniacza. Chcę podpiąć dodatkowe oświetlenie wnętrza...
a masz schemat do tego modelu Astry? Czy to co znalazleś w Twoim aucie to fabryczne sterowniki? Wyżej masz komputer silnika więc z nim uważaj. Za wygłuszeniem - przykręcony do słupka jest sterownik centralnego zamka. Jak potrzebujesz pomocy z oryginalnym alarmem to może uda mi sie Ci pomóc. Jeśli alarm który tam znalazleś nie jest orginał to sie nie...
nic nie pozostaje jak iść po nitce do kłębka.znajdż cienkie przewody brązowy z białym i brązowy z czerwonym wychodzą ze słupka prawych drzwi są to przewody sterujące i muszą iść do centrali o ile jest to fabryczny centralny zamek
miałem identycznie kiedy kupilem zafire przyczyną okazały się przetarte kable ponieważ jest to element ruchomy i podczas otwierania i zamykania drzwi mogą się przerwać. Proponuje przeglądnąć okablowanie przy łączeniu słupka z tymi drzwiami powinna tam być gumowa lub plastikowa osłona, którą trzeba zdjąć. Jeśli będą przerwane wystarczy zlutować zaizolować...
Często jest tak podokręcana wielokrotnie klema, że mimo dokręcenia do końca nakrętki - nie dociska poprawnie do czopu czyli słupka akumulatora. Proponuję sprawdzić, czy jest jeszcze przestrzeń do dociągania nakrętką obejmy klemy; gdy już się "skończyła" można jeszcze podratowac klemę poprzez podpiłowanie przestrzeni, która "przeszkadza" w dociagnięciu...
Zakładam 2 taki sam temat ponieważ Pan szanowny wszystko wiedzący modelator zamknął mój stary temat, problem jest dalej ten sam, po podłączeniu alarmu pod szary kabelek ze słupka (kabelek od lampki) musze poczekać aż lampka zgaśnie żeby można było zamknąć zamek z pilota, jak można się wpiąć pod ściemniacz i w ogóle gdzie on sie znajduje
Witam, przepraszam iż nie odpisałem w terminie ale wystapiły problemy z komputerem... Więc gdy zdejmiesz wewnętrzną listwę progową na wysokości przedniego lewego słupka przy podłodze znajduje się mała czarna skrzynka oipsana: "Blokada antynapadowa Skorpion" - jest to sterownik zamków - misisz go rozebrać i wówczas w miejscu gdzie kable łączą sie z płytką...
Dzięki bardzo za odpowiedz ... Zajrzałem pod dywanik a tam wiązka kabli idąca po podłodze ... i jeden szary do którego podłączone jeszcze 4 szare oraz brązowy i też 4 podłączone do niego . Brązowe jeszcze ok . a szare po zdjęciu taśmy izolacyjnej nie połączone bo zgniłe .... Nie jestem elektrykiem , ale na pierwszy rzut oka widać że to w miarę celowa...
przyczyną może być brak oprogramowania w radiu (jeśli auto wyszło fabrycznie bez zmieniarki)lub brak wązki między radiem a progiem po stronie pasażera(miałem kilka takich przypadków w omegach z ccrt 700)-co dziwne w bagażniku jest wtyczka z kablem ale idzie od tyłu tylko do przedniego prawego słupka swoją drogą tylko kilka rodzaji zmieniarek może być...
Witam ! Wiem, że było duże tematów poruszających ten problem, ale niestety żaden mi nie pomógł, a przejrzałem około 40. Ok, a teraz mój problem: nagle nie wiadomo skąd przestał działać centralny zamek, nie działa z pilota, nie działa z kluczyka, podejrzewam, że jest to fabryczny centralny ponieważ gdy kupowałem ten samochód, miał dopiero 1 rok, a ja...
Witam Posiadam Astrę II z fabrycznym centralnym zamkiem na pilota w kluczyku, więc chciałem dołączyć alarm do tego pilota. Widząc inne posty wybór pewnie zostanie przez Was mocno skrytykowany gdyż zakupiłem alarm NOXON PORTMAN KEY AM308 (wiem że dla tego rozwiązania polecacie SEO Perfect, ale już kupiłem taki i będę próbował podłączyć właśnie ten i...
Kolego najprawdopodobniej trzeba połączyć na nowo obwód pompy lub zdemontować przekaźnik odłączający pompę. Poponuję abyś dokładnie pześledził kable wychodzące z centrali alarmowej. Dla uproszczenia jeżeli przewód z centralki dołącza się tylko do oryginalnego przewodu tzn oryginalny ma tylko nadciętą izolację a przewód do centrali alarmowej jest tylko...
Witam, jeżdżę Ecsortem XR3i cabrio od 3 lat. Na dachu jest pęknięcie w okolicach tylnego słupka ale nic z tym nie robię (takie było jak kupiłem auto). Dach jest i tak podwójny, więc na deszczu po prostu woda odprowadzania jest gdzieś na zewnątrz. W środku suchutko:) Auto jeździ przyjemnie, moja żona ani myśli o zmianie auta. W zimie włączam ogrzewanie...
Sonda ma 1 v wiec jak emulator może wysyłać do kompa sygnał 1400 mv 1 woltowa sonda, ustawienie na 1V i 1,4V na wyjściu ? na biegu jałowym napięcie sondy wynosi 250 -270mv na benzynie Na benzynie jest ubogo, także sterownik podleje paliwem chcąc zobaczyć na sondzie bogatą mieszankę powyżej pół volta. Później, na obrotach, normalnie oscyluje ? Sonda...
Oprócz lepszego (w stosunku do tradycyjnej benzyny) spalania, nie otrzymujemy nic innego, żadnych ulg czy preferencji. Za 25 000 zł, można kupić już dość fajne auto. Osobiście pomyślałbym nad: - Octavia II (bez FSI,TSI i 2.0TDI) - Golf V (Bez FSI,TSI i 2.0TDI) - Yaris II - Fiat Bravo II - Civic UFO (jeśli podoba Ci się ten styl i klimat auta - mi nie...
Witam. Cuś padło w mojej asterce. Jest to rocznik 1995 z silnikiem 1.7 tds isuzu. Do rzeczy. Wkładam kluczyk, przekręcam żeby podgrzać świecę, a tu tablica ciemna, samochód jednak zapala i jedzie. Wszystko działa, oprócz obrotomierza i cały czas świeci kontrolka akumulatora. Wracam do domu i przeglądam bezpieczniki, jest, jeden zjarany ( 10A nr7) od...
napiecie mierzone voltomierzem bez obcizenia bedzie natomiast pod obciazeniem pompka znika szukaj spadków napiec najszybciej złacze posrednie w nogach kierowcy przy słupku
Zlap za ten plastikowy pierscien na wtyczce przy drzwiach i kreć nim w lewo.
Przekaźniki i bezpieczniki do sprawdzenia jak nie słychać pompy. Bezpiecznik F2 20A i przekaźnik pompy -prawy przedni słupek.
W tym łączeniu schodzą się przewody od wszystkich drzwi i od włącznika oświetlenia wnętrza. Zanim dobierzesz się do wykładziny możesz jeszcze sprawdzić wyłączniki w słupkach, są przykręcone jednym wkrętem.
Antena GSM .
To ratuje cię słupek .
Jest za nakładką progową, jak słupek drzwi prawych przednich.
4 bo są jeszcze w słupkach
Jeśli to oryginalny central to na pewno będzie wewnątrz prawego przedniego słupka, jest pod wygłuszeniem, przykręcony 2 śrubkami.
Brak wiązek w samochodzie, potrzebne kostki z słupków w aucie i zrobić okablowanie w środku. Poprzekładać brakujące piny.
Znajdziesz go w prawym słupku pod osłoną plastikową koło nóg pasażera.
Na pewno jest po prawej stronie. Tam idą przewody zobacz na prawym słupku przy nogach pasażera, może tam jest za tym sterownikiem świec żarowych.
Jak na 13,5 v to troszkę za małe to ładowanie. Dodano po 2 Na prawym słupku drzwi przednich.
Witam mam pytanie do użytkowników samochodów typu Cabrio. Chciałem zapytać która wersja jest lepsza, ze słupkami za drzwiami czy bez. Dla porównania np. Ford Escort Cabrio ma słupki podtrzymujące dach a Opel Astra Cabrio nie ma :) Czy ta podpora jest zabezpieczeniem w razie wypadku czy tylko służy dachowi? Która wersja samochodu jest praktyczniejsza...
Przekaznika w benzynie chyba niema w prawym słupku,miały takowy ople ale diesle isuzu.Jak masz alternator Delco to dioda wywalona w mostku prostowniczym.
W prawym słupku masz sterownik sciągnij plastik i tam sie wepnij.Kolory masz dobre tylko że tam jest kilka tego samego koloru najpewniej z prawej strony.
Sprawdź wiązkę przewodów pomiędzy drzwiami kierowcy a słupkiem.
Gorąca klema to brak dobrego styku, rezystancja i spadek napięcia. Zmierz rezystancję między słupkiem plusowym (na słupku jeden styk) aku i stykiem na alternatorze.
Tam gdzie sterownik, prawy przedni słupek.
Przekaźnik powinien być w prawym słupku.
Dokładnie tak. Nie wiem jak w corsie, ale np. w astrze rozpiska bezpieczników jest na wewnętrznej str. pokrywy skrzynki bezpieczników. Przekaźnik pompy paliwa w astrze pod plastikiem w słupku przy nogach pasażera. Możliwe że w corsie jest podobnie. Dodam jeszcze że w astrze opel stosował 2 rodzaje zasilania pompy. 1 - pompa dobijała ciśnienie po włączeniu...
Wtryskiwaczem steruje ECU. Sterownik znajduje się przy nogach pasażera z prawej strony na słupku.
na prawym słupku jest koło komputera
Trójkąt ściągasz przy pomocy cienkiego wkrętaka (podważyć delikatnie wokół) tweeter mocowany jest na zatrzaskach do trójkąta. Po wycięciu mocowań tweetera można tam zamontować inny (wklejając go) ale pomyślał bym raczej o przeniesieniu nowych tweeterów na słupki A, bo fabryczne miejsce jest do d..py, ukierunkowuje tweetery na kolana słuchaczy...
pokazuje sygnału Astry a HB i Amos są w bardzo dobrej jakości Nie odbierasz żadnego Amosa, tylko Hot Birda. Sygnał masz na częstotliwościach wspólnych lub zbliżonych dla tych dwóch satelitów. Inna sprawa to LNB Freq , czy inne ustawienia ale jak na razie nie znalazłem takiego które spowodowało by pojawienie się przy Astrze słupka siły i jakości sygnału...
W słupku od strony pasażera, pod plastikiem.
Pomożesz sobie słuchem, naciskając pilota będziesz słyszał klikanie przekaźników! Oryginalna centralka zamków jest w okolicach prawego, przedniego słupka.
Słupek tzn??;p
na slupku Wewnąrz słupka, nie na słupku.
Ona jest z tworzywa sztucznego czy jakaś metalowa? W boczku tzn w słupku???
Rozdzielają się na konektorze gniazda X2 pin 12(od wewnątrz za osłoną plastikową prawego progu, pod słupkiem).
tzn tak Logi:działają tylko lewe drzwi /kierowcy/i jeżeli masz na myśli master steruje pozostałymi sterownikami to mam rozumieć że zacząć szukać usterki od tych właśnie drzwi i tak jak pisałeś sprawdzić kable przy słupkach
Witam. W tych Opelkach jak mnie pamięć nie myli działy się cuda w gumie między drzwiami a słupkiem. Pozdrawiam
Zdejmij lewy próg kierowcy i na lewym słupku jest wielka kostka,czarny gruby,to po zapłonie,jak coś bliżej,to zapalniczka ma dodatkowy cienki kabelek,czarny,do podświetlenia,zawyczaj zawiniety nie uzyty-wersje dla niepalacych.tylko jest cienki
Przekaźnik, prawy słupek! Zajrzysz w końcu?
Nie dotarłem jeszcze do siłownika muszę zdjąć cały boczek do końca nie wiem jak... Gdyby mi sie jednak udało to co tam głównie ma znaczenie by domykać ta szybę? Koledzy a może jakaś zmiana w tej centralce w prawym słupku astry - pomoże?
Sprawdź przewody w drzwiach tzn miedzy słupkiem a drzwiami
ale pytanie od czego on jest...?
Strzałka na napinaczu ma trafiać na taki mini słupek na obudowie.
AstaII ma ryglowanie i właśnie ci się centralny zaryglował. Moje podejrzenia padły by raczej na wiązkę: słupek - drzwi.
sprawdź przelotki w tylnych słupkach i przewody w przelotce klapy. Klapa czasem lubi mieszać w centralnym
Wewnątrz prawego przedniego słupka.
no własnie sa laczone pomiedzy drzwiami a słupkami w tych gumowych osłonkach
w Astrze F komputer jest na prawym przednim słupku w kabinie i ma tam sucho i miło :) jeszcze mi nigdy w Astrze komp nie padł i nie słyszałem żeby komukolwiek w efce padł komp
Dziękuję za odpowiedź. Dokładnie to mam na myśli, cały osprzęt jest sprawny i chce go przełożyć na sam słupek. Znalazłem jeszcze taką stronę i chciałbym potwierdzić czy słupek z Z13DTJ i Z13DTH również może być kompatybilny jak wnioskuję z tego opisu, oczywiście mówiąc wyłącznie o samym słupku bez osprzętu, ECU itd. https://www.auto-krak.pl/opel-modele/ope...
po delikatnym gdyż nowe drzwi kierowcy i lekko próg ze słupkami były robione instalacja nie tknięta
A czy przypadkiem w astrze sterownik fabrycznego centralnego nie jest na prawym słupku, przy nogach pasażera?
Zamknięta przepustnica robi podciśnienie w kolektorze i cylinder zamiast napełniać z ciśnieniem atmosferycznym napełnia się z ciśnieniem niższym co zaniża pomiar. Raczej nie do 0. Z remontem głowicy nie tak szybko trzeba najpierw sprawdzić czy jest do remontu. Naprawa silnika po taniości nie ma sensu chyba że próbujesz sam i w ramach DIY choć wątpię...
Po co drzwi zdejmować z samochodu? Sprawdz przelotkę na słupku - kable .
a może, wiesz który z przewodów w kostce za to odpowiada, chodzi mi o kostkę tą z przodu po lewej stronie przy słupku drzwi
Na lewym progu pod plastikową listwą są 2 złącza głównych wiązek przewodów. Widziałem ugnite styki i nieraz ugnite przewody, a check engine idzie stąd na prawy słupek.
W tym samochodzie tapicerka schodzi bez problemu. Otwórz i zobacz co ma w furtkach .Można wyczaić po przewodach w słupku,ale jak nie czujesz się na siłach to po prostu rozbierz drzwi.
Myślę, że do 1500 PLN, kupisz słupek w niezłym stanie z gwarancją. Pozdrawiam.
Np.: złącze na słupku A po stronie kierowcy, złącze za licznikiem,...
No widzisz jak miernik robi w konia? Szukaj gdzie masz niełącz. Przekaźnik pompy jest na prawym słupku A.
Pierwsze primo: sprawdź przewody pomiędzy słupkiem i drzwiami. Drugie primo: niestety demontaż tapicerki drzwi i sprawdzanie czy mamy napięcie na przewodach. Pozostaje jeszcze opcja że masz dokładany siłownik i po prostu odkręciło się cięgno. Można to sprawdzić stetoskopem bez demontażu poszycia drzwi :-)
Bez problemu zrobisz... Dokładnie, wpiąłem się w moduł komfortu umieszczonego w prawym progu/słupku obok pasażera.
podświetlanie słupka przycisk słupka montaż metalowego słupka
zewrzeć przewód fazowy gwiazda trójkąt przekaźnik wieża philips mechanika
Różnicówka wybija przy załączaniu 20 opraw LED 3W Kondensator rozruchowy do napędu Ditec Entrematic