nie wiecie czy ktos w polsce jest dystrybutorem tego sprzetu albo gdzie mozna to kupic u nas ?? pozdr Dzieki za odpowiedzi
Pomogę Ci jeśli wykonasz prawidłowo odczyt kodów usterek i podasz numer błędu wraz z opisem. Coś mi tutaj nie pasuje ten kod do AirBag-a, dlatego wnoszę o powtórzenie diagnostyki. Właśnie robiłem diagnostykę 3 razy i za każdym razem wywala właśnie taki błąd - bez opisu. W parametrach rzeczywistych wszystko ok. Myślę że boss chyba coś źle odczytuje...
To jak wyjaśnisz, że ECU widziało temperaturę płynu NIŻSZĄ niż temperatura otoczenia? Prawdopodobnie błąd wyboru modelu w testerze. Czy masz podgląd parametrów: otwarcie przepustnicy, status układu regulacji obrotów (aktywny), pętla regulacji składu (zamknięta). Twój samochód nie reguluje przepustnicą na wolnych obrotach, więc nie zgadza się skład...
Ok 150 barów ?, jutro napiszę dokładnie jak tylko sprawdzę na testerze. Dodano po 10 Wymagane ciśnienie 2400 kPa Rzeczywiste ciśnienie 1716 kPa Napięcie na czujniku 0,8V Dodano po 10 Nie za mało ?, wtryski były na stole i są ok.
Auto kupione w maju, poprzedni właściciel twierdzi że akumulator dwuletni. Mam nowy w drugim aucie, mogę podmienić i sprawdzę jaki rezultat. A ten zamontowany w aucie sprawdzę u kumpla na testerze. Dałem dodatkową masę na silnik, klemy czyste. Jest coś takiego że po trasie, rozrusznik kręci o wiele szybciej i zarazem auto odpala bezproblemowo. Jeżeli...
Sam tego nie ogarniesz. Trzeba sprawdzić pilota na testerze. Scalaka nigdzie nie kupisz - tylko serwis lub używka. Szukaj Elco-Exim, impoter. Uważam, że taniej wyjdzie wyciąć Silicona i wstawić nowy alarm lub samo sterowanie zamka centralnego. Kiedyś nowy pilot kosztował ponad 100
Jedź do kogoś kto ci zdiagnozuje to jakims testerem. Nawet nie napisales jaki to gaz. Moze mapa benzyny sie rozjechala. Palcem na czuja tego nie naprawisz.
Pomoże ktoś ? Dziś zdarzyło mi się, że auto zgasło, zdjąłem kabel środkowy z kopułki(ten który idzie do cewki, założyłem spowrotem, auto odpaliło i przez 40min na gorącym silniku( ok. 4-5 razy się chłodnica odpalała) chodził bez zarzutów. Nie mam opcji sprawdzenia czujnika Halla tak jak to wyczytałem w internecie czyli Led Testerem. Znajomy powiedział...
andrend skoro na lpg to samo to po co ma sprawdzać ciśnienie. Spawdź czy są zapamiętane jakieś błędy Check Engine bo inaczej będziesz miał troche do sprawdzenia chyba że dysponujesz jakimś testerem.
Najlepiej zdiagnozować testerem.
to nikt nie wie jak odczytać te kody? Wpinając z złacze diagnostyczne wtyczkę testera.
No to znaczy że akumulator się kończy, ale akumulator też można sprawdzić odpowiednim testerem.
Wymigaj lub odczytaj błędy testerem. Jak się przepaliła to świeciła wieki. :)
Podaj błędy z testera.
Tak czujnik położenia wału może umiera. Tak czy siak najpierw ładowanie potem ew. diagnostyka elektroniki testerem.
Witam. Problem z Z13DTH w samochodzie Opel Astra H 1.3 CDTi 90KM. Brak błędów odczytanych testerem. Turbo wstaje późno, bo około 3k obrotów. - Podmieniony elektrozawór sterujący turbo - bez efektów, może nawet jest ciut gorzej (odczucie subiektywne). - Wyczyszczony/podmieniony map sensor z kolektora dolotego, bez efektów. - Wyczyszczony EGR (ma on 19%...
P0068 błąd przepustnicy. Trzeba by sprawdzić przepustnicę. Jesteś pewien? Ten kod nie jest jednoznaczny. Dobrze by było zobaczyć opis testera. A pokrywa miała na pewno wpływ na większość błędów. Nie rozumiem co miała dać wymiana cewki i świec w tym przypadku. Ciekawe. Tutaj trzeba odczytać parametry przez kumatego mechanika. Bo inaczej nic z tego nie...
Pierwsze to normalna diagnoza normalnym testerem. Jaka jest szansa że uszlachetniacz zacznie działać i "przeczyści "układ paliwowy i wtryski. Żadna.
Złącze w skrzynce bezpieczników,nie pomogą zioła,nie pomogą czary,nie pomoże i zdjęcie klemy.Tylko odpowiedni tester.
Z opisu trudno cokolwiek wnioskować... Możesz oczywiście przemierzyć czujniki i elementy wykonawcze, ale prościej, szybciej, taniej(?) będzie sprawdzić co sterownik ma do powiedzenia podłączając tester. Nie musi to być Tech 2, wystarczy Opel Scanner albo op-com. Wtedy nie szukasz w ciemno. Interface KKL.
Witam, Nikt nie umie w okolicy rozwiązać problemu znajomego, jest bardzo zawiedziony, wiec postanowiłem mu pomóc. Samochód świeżo kupiony. Powinna być sekwencja, ale ktoś założył II generację. Gazownicy wymienili parownik, bo podobno nie można było wyregulować dawki na biegu jałowym. Wstawili register zamiast attuatora i zrobiła się z tego I gen. Na...
Normalnie to żaden normalny mechanik nie używa kodów "wypedałowanych " bo to kompromitacja. Podłącza to tego normalny tester. Sprawdź jakie napięcie będzie po odłączeniu sondy. A potem po nagrzaniu powinno być tak jak ci pisałem. Podczas szybkiego dodania gazu i puszczeniu go, ma spaść na chwilę blisko 0 volt to samo sonda przed katem . Jak cały czas...
Prawdopodobnie usterka tymczasowa, ale jaka to trzeba testerem odczytać
wybity klin na wale, zmierz mu podciśnienie w kolektorze, zresztą na ekranie testera jak silnik pracuje na wolnych obrotach jest około 40kpa?
Witam.Mam Astrę g 2002 1,6 8v silnik z16se z gazem.Wspomnę ,że mam ją od niedawna.Na początek wymieniłem świece,przew.zapł.,filtr powietrza,olej+filtr. Problem mam przy odpalaniu.Zakręcę kluczykiem i odpala wchodzi na ok.1000-1100 obrotów i nagle gaśnie pojawia się kontrolka silnika.Gdy zakręcę jeszcze raz to nie mogę wcale odpalić.Wtedy przekręcam...
Na załączonym zdjęciu błąd jest związany z adresem 30001, a nie 40001 - nie zgadza się to z opisem. Dlaczego jest ustawiony "Node 5" (jakiś konwerter Ethernet/RS po drodze)? Czy jakiś tester modbusa prawidłowo czyta dane z tego sterownika?
Co pokazuje tester jaki kat przepustnicy i ilośc kroków silnika powietrza.
system multec w tym modelu nie emituje kodów blyskowych.Kody możliwe do uzyskania poprzez diagnozę dpowiednim testerem.Kody 4-ro cyfrowe Pxxxx
Spróbuj odczytać kody usterek, tam są przecież kody błyskowe i nie potrzeba żadnych specjalistycznych testerów. Przy uszkodzeniu czujnika temp. który podaje informacje do sterownika objaw może być podobny, sterownik nie wie aby zwiększyć dawkę paliwa przy rozruchu zimnego silnika.
Tu masz, polecam, ople wymiata tak jak żadne Op-comy.
Owszem, to porządny, aczkolwiek niedoceniany przyrząd. Powinien stanowić podstawowe narzędzie diagnosty, na dużo, dużo wcześniej niż różne "fejsy" bądź testery.
Wymagana diagnostyka układu testerem.Będzie wiadomo o co mu chodzi.
Pierwsze co to musisz mieć jakiś tester.Inaczej zapomnij o naprawie.Miernik ,schemat i dopiero możesz sie za to brać.Te syfiaste sterowniki oplowskie padają bardzo często.
Producenci unikają cięcia iskry przez immo, aby nie zalewać katalizatora paliwem. Czasem iskra jest dodatkowo odcinana. Jednym z wyjątków jest np starsza KIA. Tam jest jedna iskra przy próbie rozruchu, dalej tnie. Co do sprawdzania iskry, proponuję zrobić sobie testerek uniwersalny, generujący sygnały na wyjściu, +5V, +12V, -5V, -12V, dodatkowo wsadzić...
najprościej ,to klon. najłatwiej, to tech2 i kod immo. Decyzja należy do ciebie. Sam tego nie ogarniesz... Dodano po 16 Sprawdź tak: Instrukcja Wartość wymagana T001 Sprawdzanie: zwarcie/zwarcie do masy/przerwa w obwodzie prądowym zasilania napięciem Zapłon WYŁ Ściągnąć wtyk wiązki przewodów z: B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne Zapłon ZAŁ Zmierz...
Witam. Mam bardzo dziwny problem. Posiadam Astre G rok 98 silnik 1,7 TD (x17DTL) silnik oplowski. Problem wyglada nastepująco. Podczas jazdy w silniku nagle zaczelo cos porzadnie stukac. Dzwiek przypominal ten ktory wydaje silnik diesla przy np zacietym wtrysku. Rónoczesnie z rozpoczeciem stukania auto stracilo moc, zbytnio nie chcialo sie rozpedzac...
"Daje to do myślenia ,bo pali na zaciąg" Tak, daje do myślenia. Tak jak przy uszkodzonej kostce: zapali na zaciąg, nie zapali z kluczyka. Ale już jak zapali raz, to potem pali bez problemów, jak napisał właściciel. I to dopiero daje do myślenia! Czujniki by tester diagnostyczny pokazał. Zobacz, czy po nieodpaleniu porannym świece są mokre i czy "pachnie"...
Z twojego opisu wynika że i tak problemu nie rozwiążesz sam albo znajdz kumatego mechanika albo powiedz temu co byłeś ze jak według niego to turbina to czy da ci gwarancje że problem nie powróci po naprawie turbiny. problem z opisu wystepuje na tyle często że jazda próbna z testerem wystarczy kompetetnemu człowiekowi na znalezienie usterki ewentualnie...
Jak w tytule sprzedam Tester baterii który też może służyć jako ładowarka baterii. Urządzenie stosowane przez autoryzowane serwisy. W zestawie urządzenie, drukarka na której możemy wydrukować wyniki testu baterii oraz zestaw przystawek do różnego typu baterii. Urządzenie w 100% sprawne w bardzo dobrym stanie wizualnym. Cena 290zł Na wszelkie pytania...
B0575=Przerwany obwód lub za wys. nap. czujnika poziomu paliwa C-016 - Obieg prądowy czujnika poziomu paliwa Test Instrukcja Wartość wymagana T001 Sprawdzanie: konfiguracja pojazdu Czy następująca informacja dotyczy tego pojazdu? Pojazd z REC (tylna centralka elektryczna) Tak: T002 Nie: T007 T002 Sprawdzanie: zwarcie sygnałowego obwodu prądowego •Zapłon...
Panowie tam w dalszym ciągu występuje sonda rezystancyjna ,a nie napięciowa ,toż to jest jednak Siemens!!!!!! Dodano po 11 T001 Sprawdzanie: Sprawność Mechaniczna •Sprawdź mechaniczne działanie następujących komponentów oraz wszystkich podłączonych części: System wydechowy System wlotowy Wskazówka: Należy sprawdzić czy komponenty i wszystkie podłączone...
Na benzynie wszystko perfect, dzwonilem pare dni temu do gazowników z Lublina Prima Gaz lub cos takiego oni tam sie zajmuja koltekiem, mily pan po wysluchaniu wszystkich opowiesci o moim problemie stwierdzil ze reduktor padł;p 600 zł i zapraszają:P Niestety dla pana gazownika zamówiłem zestaw naprawczy który zdążyl juz przyjsc, w tym tygodniu nie wiem...
Tak tylko tylko zastanawia mnie czemu tak się stało. Podłaczyłem tester Autocom i gdy przekręciłem na pierwszą pozycje kluczyk ,bezpiecznik się spalił , i musiało się coś stać w liczniku albo komputerze pokładowym . moze zle zrobiłem , że podlaczyłem tester a mogłęm zewrzeć na wejsciu piny ?
Prawdopodobnie powodem jest zbyt niska wydajność układu chłodzenia. Włączenie klimatyzacji powoduje taki wzrost obciążenia, że układ chłodzenia zwyczajnie nie daje sobie rady - szczególnie w starszym silniku, i przy tej pogodzie. Proponuję usunąć stary płyn z układu chłodzenia, wykonać przegląd i płukanie Kolego proszę nie wypowiadaj się o rzeczach...
Witam serdecznie. Otóż jakiś czas temu kupiłem okazyjnie Opla Astrę F z 2002roku z silnikiem 1.4 benzyna. Oznaczenie silnika to X14NZ. Od momentu gdy ją mam to cały czas swieci się kontrolka poduszek powietrznych. Nie ukrywam razi w oczy. Posiadam tester diagnostyczny Delphii ds150e którym próbowałem połączyć się z sterownikiem poduszek powietrznych...
(at)ePasjonat Wiem o tym doskonale, tylko nie używam słowa ,,fazer", a tester ciagłości obwodu, co w praktyce oznacza to samo, co multimetr z brzęczykiem. Słowo ,,fazer" rezerwuje dla pojemnościowego zbliżeniowego testera napięcia w instalacji 220VAC.
Pomiary ciśnienia manometrem w tym modelu nie zawsze dają dobre rezultaty bo przeważnie fiksuje podczas jazdy . Rozwiń swoją myśl bo aż mnie to zaciekawiło. W jaki sposób manometr może "fiksować" i czym się różni pomiar ciśnienia w tym aucie a innym? Jeśli masz manometr z długim przewodem i możesz go widzieć podczas jazdy to ok bo przeważnie podczas...
Tester airbagów,KTS-y,Tech.Zadne zworki itp.
Jest tak-jeżeli nastąpiło zadziałanie poduszek w związku z kolizją-testerem się tego nie da skasować Jeżeli nastąpiło zadziałanie napinaczy pasów bezpieczeństwa-taki błąd mozna skasować tylko trzy razy.
Oj Yahoo Yahoo!To co komputer pokarze to święte i z tym sie nie dyskutuje? Iskra jest?Wtryskiwacz cyka?pompa sie włącza? Niewłascie testery stosowane do diagnozowania opla często wywalaja usterką ECU malfunction lub uszkodzony moduł sterujący. Dlaczego tak jest-nie tu o tym pisac. No i napisz który rocznik,i jak sie zachowuje lampka usterek-czy nie...
Raczej nie zgasnie trzeba bedzie czyscic sterownik jesli jest crash jesli nie to tylko tester i skasuj
Powiem ci szczerze że nie wiem jak można w warunkach że tak powiem domowych,ja to sprawdzam testerem Tech1,to radio ma pieknie rozbudowaną funkcję diagnozy.Tam sygnał nie idzie z ABS'u.
Nie podłączałem testera.Klima raz działa,raz nie działa.Np. ostatnio chłodzi , ale wydaje strasznie dziwne dźwięki(jak w rurach przy wys.ciśnieniu),obawiam się że nie pochodzi za długo.
Witam, Ma dziwny problem z Oplem Astra 1,6 rok produkcji 94. Rok temu auto z niewiadomych przyczyn zaczęło sporadycznie gasnąć na drodze (zdarzyło mi się to ok. 4 razy) tzn. oświeciła się kontrolka od zapłonu i auto zgasło- niemożna go było odpalić ponownie. Rozrusznik kręcił, ale tak jakby nie było iskry. Po jakimś czasie ok. 1 – 2 godziny auto...
Przede wszystkim, z którego roku jest auto i jakie ma gniazdo diagnostyczne 10 czy 16 pinów. Jeśli 10 pinów to na 99% można odczytać kody obserwując lampkę na desce rozdzielczej, mostkując w gnieździe styki A i B. Jeśli 16 pinów to spróbuj zmostkować pin 4 i 6. Jeśli lampka mruga to masz szczęście, jeśli nie to musisz użyć testera do odczytu błędów.:cry:...
tak jak przypuszczałem kody trza było walnąć przez tester.Ale i tak pokazał że błędów nie ma- jak powiedział fachowiec jeżeli usterka wystąpiła w czasie jazdy na gazie to na 99% nie zostanie zapsana[ no chyba że to jakiś czujnik który pracuje też w czasie jazdy na gazie] .Pomijając ten fakt, awarii uległa cewka zespolona[uciekająca iskra na 3 i 4 garku]...
Używam MegaMacsa firmy Gutmann-Messtechnik kod silnika odczytany z silnika, w testerze też szukałem wg kodu silnika, nie po marce i typie samochodu , miernikiem odczyt na złączce przy sterowniku prawidłowy. Sprzęt Ople robi dobrze, poza tym do tego silnika upychali tylko dwa rodzaje sterowników, zmiana była chyba w 09/95 Ok właśnie znalazłem posta,że...
Zapala się po ruszeniu czy na postoju także? z tego co sie dowiedzialem to zapala sie jak ruszysz Podłącz się testerem,nawet jak będziesz miał po naprawie wszystko ok. to i tak musisz wykasować błędy.Lampka sama nie zgaśnie. jakim testerem co masz namysli i jak wykaswac bledy
Jak nie sprawdzisz to nie będziesz wiedział. Może być jeszcze źle ustawiony zapłon lub coś z pompą. Posprawdzaj podstawowe rzeczy a później jak nie pomoże jedź gdzieś na tester
Ja mam w pracy tester regulatorów. Taki sprzęt jest też w sklepie motoryzacyjnym. Dla zwykłego użytkownika raczej niepotrzebny. Można założyć, że jeśli diody są dobre trzeba by wymienić regulator (choć to nie reguła).
Witam Tego się nie da określić bez podłączenia do TECHa .Trzeba podjechać do ASO lub do warsztatu co posiada tester do Opla TECH2 i to zdjagnozować na pewno w pamięci ECU będzie ten błąd zapamiętany i TECH go odczyta. To najrozsądniejsze wyjście aby nie szukać w ciemno. Pozdrawiam i Życzę Wesołych Świąt
Najlepiej było by podłączyć tester diagnostyczny i po kodzie błędu znaleść usterkę.
Ważny jest odczyt parametrów rzeczywistych widoczny na ekranie testera.Na samym odczycie kodów usterek nie polegaj.
Witam mam opel astra i napięcie na rozgrzanym silniku napięcie na sondzie wynosi ok 0,2V. czy sonda jest uszkodzona? Proszę również o dokładniejszy opis podanego schematu jak on działa. Pozdrawiam Mario
to jest to ale nie koniecznie kts, poprostu zapytaj czy ma tester do odczytania błedów mysle ze koszt diagnozy to 50-100
Opel jest na wtrysku jednopunktowym Multec silnik 1.6 rok 1992. jest zainstalowany gaz. Silnik przy kręceniu rozrusznikiem nie chce zapalić, w chwili kręcenia wtryskiwacz nie podaje paliwa, pompa jest sprawna, napięcie na wtrysku wynosi 12v, na gazie też nie odpali,gdy go się pociągnie to odpali na gazie lecz świeci się EPC i nie chodzi obrotościomierz....
Jeśli nie byłeś na testerze to pojedź, bo to może być coś poważniejszego.
podłącz go pod jakiś tester np KTS, lub TECH i zobacz jakie błędy wywali to dowiesz się ile poduszek i napinaczy ma wprogramowane
sprawdz przyczyne niepalenia, czy wtryskiwacz czy jego sterowanie? tym fejsem nie sprawdzisz nic, podjedz do kogoś kto ma tester do tego samochodu pozatym podales za malo danych do ocenienia co moze być uszkodzone
Pojechać do ASO i zabulić 100. No chyba, że jeszcze jakiś inny tester niż tech to bierze, ale nie sądzę.
Zaczęła mi świecić kontrolka awarii MIL, objawy "dziura w gazie" głównie na 4 i 5 biegu oraz problemy z odpaleniem auta na zimnym silniku (odpalał, ale przez jakieś 30sek. szarpał i był słaby). Pojechałem na zczytanie błędów, gość podpiął tester (Magnetti Marelli) i wyskoczyły 2 błędy: 1.eeprom centralki 2.regulator lambda (niestety nie pokazywał kodów...
Powinienes zrobić diagnostyke ale nie takimi testerami. Te testery służą do wywoływania kodów błykowych uważam że szkoda pieniędzy na coś takiego.
podłączyc pod tester aby zlokalozowac usterke
witam.czy ktoś mi może napisać jak zdiagnozować układ abs-u w asterce z 96r.czy jest osobne gniazdo diagnostyczne do abs-u.po podłaczeniu testera diagnostycznego ,fast-boxa można diagnozować poduszkę,silnik i mobilajzer a nie ma możliwości diagnozowania abs-u.prosze o pomoc .Pozdrawiam
Albów jest jeszcze więcej, ja na początek podpiąłbym tester pod sondę lambda i zobaczył co się dzieje ze składem mieszanki gdy pływa ( lub pod analizator spalin).
Zamontuj w nowym kluczyku transponder ze starego kluczyka,a nie bedziesz mial problemu z odpaleniem,a wkodowac kluczyk mozesz tylko testerem serwisowym.
połączyłem pin 5 i 6 i nic zadnych błysków, nawet w oczach , dobrze że auto nadal odpala czytałem gdzies że złacze diagnostyczne ma gdzies bezpiecznik i czasami go brakuje może to to? Dodano po 2 cytat z innego forum "Co zrobić, gdy samochód powinien być wyposażony w OBD a tester nie komunikuje się? Osobiście wielokrotnie spotykamy się z sytuacją, że...
mechanik do którego jeżdżę ma prawdziwego techa2 (taki spręt kosztuje 16-18 tyś złotych).może nim robić wszystko co chce ze silnikiem.widzi wszystkie błedy, które są dokładnie opisane po polsku.może nim obniżać parametry silnika np. zmieniać parametry spalania ,wyłaczaać wtryskiwacze. pełna diagnoza. byłem kiedyś u innego to miał uniwersalny tester...
Na tej aukcji jest przedstawiony krokowiec od obrotow tylko jak go rozebrac zeby nie zostalo z niego czesci na drugi:D??? tu nie ma zartow bo sklepy w soboty czynne tylko do godz 12 o ile by mieli takie cos na stanie a auto niestety jest non stop jezdzone i nie moge sobie pozwolic na "przystanki". Dodano po 6 Kontrolka CHECK nie swieci juz po wymianie...
Dziękuję za pomoc. Podjechałem do kolegi do warsztatu i testerem stwierdził usterke. Zgadza się nawalił czujnik EGR. Ale dostać sie do niego to ja przepraszam. Czujnik zablokował się i był cały czas otwarty. Przy okazji okazało się, że jeszcze jeden przewodzik gumowy przetarł się i pobierane było "lewe" powietrze. Samochód działa jak nowy. Jeszcze raz...
przecież tam jest sonda rezystancyjna ( fioletowy kabel) , więc nie generuje napięcia. Napięcie pomiarowe (1,096V) podstawia sterownik, sonda poprzez zmiane rezystancji spowodowaną składem spalin cyklicznie tłumi to napięcie. Kabel ma być podpięty, trzeba się wkłuć w kabel do dokonania pomiaru Co do pomiaru czujnika, to wystarczy byle tester, i na ekranie...
Pytanie-czy się próbujesz połaczyć? Jaki tester?
O Jezuuuu! Piszę Tech1 czy nie?Piszę o jakimś sofciku i fejsiku? Elektronika samochodowa to nie nokia czy ericsson, że się fejsami gniecie. Wpierw trzeba zobaczyć czy mamy car pass z kodem. Z krakowa jesteś, podjedziesz to ci wprogramuje ten klucz za darmo, byle bys carpass miał. Na foto masz powiedzmy środkowy etap, tester nawiązał komunikację z immobiliserem:
Uszkodzona sonda lambda lub przewody.Miałem już kilka takich przypadków i tester wskazywał na uszkodzony czujnik spalania stukowego.. jestem pewny 99,9%
tester i skasować kod usterki. Innej opcji nie ma.
kolego powidz sonda na LPG nie robi sie leniwa !!! a podlacza sie emulacje dlatego zeby nie wprowadzala ECU w blad na temat spalin gazu bo na gazie jego spaliny mierzy!!! Dodano po 9 jesli powodem usterki bylby nieprawidlowy czas wtrysku to na gazie bys to odczul ale gdyby powodem byly same wtryski paliwa to gaz ci bedzie chodzil ok. skoro tester nic...
P 0400? , czyli wychodzi ze dalej masz problem z EGR (oczywiście nie powoduje on takich niedomagan silnika jakie opisujesz, zwlaszcza gdy jest zaslepiony), proponował bym popatrzec testerem w parametryi zmierzyc jeszcze cisnienie sprezania, sprawdzic rozrzad... tak na poczatek
witam ponownie,asterka już śmiga,zdobyłem tester tech 1 i rozwiązało to problem,ach te instalacje gazowe,padł sterownik gazu i wiadomo już dlaczego rozjechał się komputer.dziękuję wszystkim za podpowiedzi i pozdrawiam.temat można uznać za zamknięty.
lpg koltec zakładany w 95 roku w oplu w Holandji błąd na kodach 13 Sonda lambda - brak sygnału wiedziałem że sonda wysypie sie po zmianie krokowca lpg na manual śrubkę na PB sąda pracuje mam tester led podpięty nonstop co proponujecie wymiana sondy czy najpierw założenie przepustnicy do lpg zamiast śruby jakby ktoś miał chęć pogadać na prv to moje gg...
Trzeba wykasować kody usterek ( testerem) i po zaświeceniu się lampki odczytać na nowo. Częśc tych kodów to mogą być kody historyczne, z dawna, ten sterownik przechowuje kody usterek mimo np odpięcia akumulatora.
Wszystko to na nic. Astra G, świece są pod nadzowem elektroniki silnika, jeżeli jest jakas uszkodzona zaświeca się kontrolka awarii silnika i nie gaśnie, po podłaczeniu do testera wyświetla się błąd "awaria ogólna układu grzewczego". Jezeli lampka się nie zaświeca w czasie pracy silnika, jest duża szansa że świece są ok.
ja widzę to tak : - najlepiej na tester i to nie tylko błędy ale i parametry rzeczywiste - jak chcesz to rzeźb i mierz czujniki (szczegulnie temperatura ale i lambda) i porównaj względem infotecha - tego co masz - ze spalaniem to jak coś się krzaczy to tak właśnie palą, podejżewam że nie 150kkm a pewno ze 300 tylko odkręcony licznik, wyciągaj wnioski...
Schemat w załączniku. Tak naprawdę nie wiadomo dokładnie gdzie jest usterka, system rejestruje tą usterkę (25) kiedy jest oszkodzony któryś czujnik lub są wszystkie sprawne ale generowany przebieg niesie zakłócenia. To naprawdę upierdliwa usterka. Więc jak ci się chce możesz miernikiem sprawdzić czy czujniki mają rezystancję, ale lepiej podpiąć tester...
Słuchaj, jak dla mnie działasz trochę nielogicznie, już powiem o co chodzi- trzeba się upewnic co do kompletacji tych części. Poproś kogoś kto ma tester Tech1 o sprawdzenie układu. Odpytując imobiliser na zapamiętane uszterki dowiesz się czy klucz jest wlaściwy ( mogą być błędy TP klucza-poza zakresem, TP klucza-klucz nieuprawniony) jak i zrobisz sobie...
Panowie problem rozwiązałem, a właściwie to go nie było.Podpinając inny tester odczyty są prawidłowe .Przekłamuje mój tester:cry: Dzięki za porady.Pozdrawiam bodzio186.
Nie jest potrzebne podłączanie pod tester (odłączyć akumulator na kilka minut a póxniej po odpaleniu dać się silnikowi spokojnie nagrzać i zrobić spokojna jazdę.......byle tylko ten drugi monowtrysk był taki sam....
Miałem ostatnio więcej jazdy i już mogę powiedzieć, że spalanie wzrosło z ok. 7 do 10l/100. Nigdy wcześniej mnie to nie spotkało. Moc silnika tez spadła bo na autostradzie z trudem wyciągnął 140, wcześniej bez problemu 160. Dzisiaj byłem u elektro - mechanika, oczywiście tester nic nie wykazał. Podmieniał po kolei: silnik krokowy, czujnik ciśnienia...
Jak odczytać kod błedu w tym samochodzie. Podłączyć do testera
Sam fakt zalogowania się błędów dotyczących czujnika położenia wału korbowego i wałka rozrządu nie świadczy o tym, że są one uszkodzone. Należałoby dokładnie to sprawdzić podpinając się testerem oraz sprawdzając ciągłość przewodów. Typową usterką w Oplach jest "siadający" czujnik położenia wałka rozrządu i od tego jeśli już wymieniać bym zaczął
wiedź na warsztat niech to sprawdzą mają testery i wiedzę ,a ty........,bez obrazy pana szanownego.