Kiedyś zrobiłem takie urządzenie: płyta z blachy 2 mm wielkości takiej żeby zakryć jeden cylinder, pod nią wycięta takiego samego rozmiaru gumowa uszczelka i przykręcone to do bloku nad tłokiem. Na środku płyty otwór i dmuchasz sprężarką. Powietrze ucieka pierścieniami tak czy inaczej, ale w pierwszym momencie powinno mieć wystarczającą siłę by obrócić...
Oznaczeniami się zbytnio nie sugeruj , podstawa to suwmiarka w rękę i do dzieła A o kryterium selekcji w/g masy kolega zapomniał?
Jak rozrząd jest identyczny z Z16XER to nie ma żadnych nacięć w wałkach od strony rozrządu, są w wałkach od strony skrzyni w które wsuwa się blokadę, od strony rozrządu zakłada się blokady na poluzowane wariatory które mają być ustawione tak aby znaki na nich minimalnie się mijały
Prawdopodobnie masz lejące końcówki wtryskiwaczy. Paliwo jest wtedy wlewane a nie rozpylane. Wtedy jest podwyższona temperatura spalania co powoduje że tłok może się wtedy wypalić.
Pomierzyc wysokośc krzywek względem płaszczyzny głowicy na pierwszym tłoku powinna byc jednakowa .
Ustawienie jest na wybite na pompie. Tłok lepiej wymienic.
Jesli nie ma sladów białych na przewodach ( najczesciej inst. lpg, parownik! ) , to popuszcza uszczelką na tłok. Zobacz przez otwór po świecy jak denko tłoków wygląda ( dioda na przewodach i drucie jako latarka i tłok w gmp ).
U mnie tak samo było Taki sam remont wszytko tak jak pisałeś i pewnie trzebabylo wymienić ten tłok i ewentualnie tuleje Wszyscy mówią ze to tłok na nawrotce stuka
Kiedy ta czarna chmura - po zapłonie, podczas jazdy, przy deptaniu ostrym czy cały czas; na zimnym czy gorącym silniku? Jak z mocą? Nie był kiedyś czasem przegrzany? Ubywa oleju lub płynu (czy w płynie nie ma oleju lub odwrotnie) więcej szczegółów!!!!! Przebieg (nas twoje oko nie z licznika) Sonda działa dopiero po kilkunastu sekundach od zapłonu (nie...
N altku to vacu siedzi i nie ma to nic do rzeczy. Nie chce krakać ale pewnie wypala albo wypalilo tłok tłoki..
Pierścienie się zjeżdżają zamkami do punktu prostopadłego do sworznia tłokowego i jest to normalne. Im krótszy tłok tym się szybciej zjadą zamki.
Wiram. Magluje internet i nie mogę dojść do prawdy jaka jest w ustawieniu tłoków w bloku silnika w Astrze G 1.4 16V. Po wyjeciu 4 tłoków nie wiem w jakiej pozycji ma być osadzony w cylindrze. Jest różnica co do wyglądu tłoka. Nie jest on symetryczny. Jest na nich strzałka. Dopatrzyłem się dopiero po oczyszczeniu. Teraz pytanie w którym kierunku ma być...
Prędzej od zaworu spłynie tłok. Ale nie w tym silniku. Nie ma z czego
tzn. rozrząd sie przestawił, i dałem silnikowi dużo obrotów co spowodowało złamanie dźwigienki i jakimś cudem rozpięcię sie zaworu :/ więc dlatego tylo jeden strzelił w tłok.
Ostatni, w insigniach na fabrycznej mocy potrafił spłynąć tłok (większa masa, większe obciążenie silnika).
Czy na biegu jałowym dmucha przez otwartą pokrywę głowicy ? Jak kompresja zmierzona na cylindrach? wtedy wiadomo czy warto iść w pół środki, nominalne ciśnienie to 12.8 bar a minimalne to 9.6 bar Tylko czasem jest tak że kompresja będzie na granicy normy a olej będzie pił. Bo najbardziej zjechane będą pierścienie olejowe. Bez rwania głowicy to tylko...
Jak kopci na niebiesko-usterka silnika.jak na czarno-osprzęt (elektronika,wtrysk)
Chodziło mi o wypełnienie impulsu samego zaworka w %, po nim można wywnioskować czy kończy się zakres regulacji czy może sam zaworek przepuszcza (zacina) lub sam tłok przestawiacza. Trafiłem też po naprawie pompy Pan "pompiarz" podniósł ciśnienie wewnątrz pompy tak mocno że sterownik nie poradził sobie z precyzyjną regulacją.
Jest diagnoza brak kompresji na jednym tłoku
Nie przejmuj się, niejaki Henryk Zając w reklamie chwalił się, że od 15 lat nie może naprawić pralki. A może, że od 15 lat naprawia pralki? Nieważne. Sądzę, że to silnik C14NZ. Sprawdzić bazowy kąt zapłonu (pierwszy tłok w górze, palec wskazuje styk 1 cylindra, sprawdzić ciśnienie paliwa (czy nie za ubogo) no i drożność wydechu.
Jeśli masz modulowany sygnał masy do sprężarki to jest to sygnał do wersji bez sprzęgła tylko do zaworu sterującego wychyleniem tłoków.
Nie jestem mechanikiem, ale jeździłem i naprawiałem AG 1.6 16V i AH 1.8 16V. W G są słabe hamulce i 1.6 jest mułowaty. Był problem z masą silnika może komputera silnika. Olej brał od zakupu 115kkm 0,3l na 1000km 1.8 czyli Z18XE 125KM jest sporo fajniejszy, olej zaczął brać od 220kkm (0,2l) ale zależało to od stylu jazdy i obrotów - aby chciał jechać...
Witam. Astra jeździła 7 lat na gazie i przestała chodzić na 4 cylinder, po zdjęciu głowicy okazało się że jest wypalony 4 tłok i moje pytanie brzmi czy trzeba wymieniać wszystkie tłoki czy wystarczy tylko ten jeden? Pozdrawiam.
Jak sprawdzić ten rozrząd??? Trzeba go ustawić na znakach i pierwszy tłok ma być w górze tak???
Sprawdz owal tulei a nie tłoków. Ciemno to widzę.
Jeśli auto RÓWNO chodzi to nie ma co się zagłębiać, to stare już auto bez mocy. Bez wyjęcia tłoków nic nie wskórasz praktycznie. Możesz ewentualnie wlać nafty lub specyfik na noc lub dwie na tłoki. (Najlepiej by tłok był na górze). Być może puszczą pierścienie i się poprawi. Po zabiegu olej do wymiany. Przejedź się po zalaniu tłoków sam po autostradzie...
Trzeba by ją rozebrać i zweryfikować, możliwe że któryś tłok jest zatarty. Jak wygląda olej w tej sprężarce?
Przy pomiarze podciśnienia wyjdzie. Ale może też odkręcić świecę, wsadzić drut, zobaczyc kiedy tłok jest w górze i skonfrontować ze znakami.
Witam Pierścienie dorabiane na nominał? Czy nominał? Jeśli to drugie to nie ma co sprawdzać , jeśli od tego silnika , jeśli dorabiane / w co wątpię ale różne cuda ludziska robią / to wsuń pierścień w miejsce gdzie nie pracują pierścienie w tłoku / po uprzednim dokładnym wyczyszczeniu / i musi w szczelinę wejść POLSILVER / pomiary poniżej tej linii przy...
witaj według mnie powinneś sprawdzić uszczelniacze zaworowe.masz zdjętą głowice?
Pytałem po co dokręcałeś śruby głowicy? Co wykręciłeś? Jak rozrząd przeskoczył to wałka nie trzeba wyciągać. I głowicy nie trzeba ściągać żeby wyciągnąć wałek (chyba). Przy połamanych dźwigniach masz pogięte trzonki zaworów i może popękane denka tłoków.
kolego pod kolektorem ssącym jest uszczelniacz ,kolektor jest chłodzony wodą i dostaje się nad tłok pozdrawiam
Ani to nie wypalony tłok ani czujnik wału,standardowe uszkodzenie pompy zadzwoń to porozmawiamy.
Tłok jako tako to sam w sobie się raczej nie "skrzywił" ale jest dużo innych rzeczy mogących ulec awaria . Przede wszystkim uwagę trzeba skierować w stronę naprawianej już wcześniej głowicy!Możliwe jest że była naprawiona nie zgodnie z normami technologicznymi lub też części użyte do jej naprawy były złej jakości!
mozliwe, bo serwis nie wymieni samego sterownika, a dodatkowo korpus pompy i tłok nastawnika. Ale można to zrobić taniej.
https://obrazki.elektroda.pl/5001614700_... https://obrazki.elektroda.pl/8546044300_... Witam, w mojej astrze z16XEP zniażdżyło tłok oraz złamało zawór ssący i powyginało sąsiedni. Myślę, że korbowód też nie jest prosty. Gładź cylindra ma duże wżery. 1.Czy w tym silniku blok jest tulejowany? Czy ma cylindry wywiercone...
Do wymiany tłok w zacisku hamulcowym Są tam zastosowane tłoki z tekstolitu i potrafią w jednym miejscu zwiększyć swoją średnicę(prawdopodobnie utleniają się) i po cofnięciu przy wymianę klocków zaczyna blokować. Zdemontuje a gołym okiem zaobserwujesz zgrubienie na tłokach.
Jak ubywa płynu może dymic fakt nie na czarno ale na biało jak zapali bo płyn przez uszkodzoną uszczelkę głowicy wpływa na tłok. A jak z mocą auta.
Zmierz kompresję, wygląda na to że z tłokiem coś nie tak, skoro głowica zrobiona.
Mam taakie podejrzenie - czy czujnik spalania stukowego nie będzie sygnalizował tego zjawiska, np. przy uszodzonym popychaczu zaworu (jeśli tłok będzie uderzał w niedomykający się zawór)?
Kolego mieliśmy taki przypadek co prawda w VITO 2,2cdi dość ciężki przypadek do wykrycia tam akurat był tak wypalony tłok że do póki silnik nie miał temperatury 90 stopni i nie przejechał 15KM to było wszystko spoko ale po 15 km i zgaszeniu nie chciał odpalić i brak kompresji na jednym z cylindrów. Czy u ciebie nie jest pęknięty tłok i póki zimny to...
Witam. Jest taki problem w trakcie jazdy nastąpiło szarpnięcie i białym dym z wydechu spadek mocy. Pierwsze wrażenie padło turbo ale zostało zregenerowane i po montażu odpaleniu dużo białego dymy, po odkręceniu świec były wszystkie mokre i przez otwór gdzie wkręca się świece widać olej co może być przyczyna? Dodano po 33 Problem z głowy rozszczelnienie...
Powodem niskiego ciśnienia na cylindrze okazała się zuzyta gładź tulei w której porusza się tłok. Głowica też wymagała regeneracji. Silnik został zastąpiony innym
Jeżeli zawór uderzył w tłok to się nie wyprostuje. Ratuje Cię tylko ściągnięcie głowicy i wymiana zaworu.
A przebieg tej Astry? Tak czy inaczej, "picie" oleju to przeważnie zużyty silnik. Standardowymi źródłami "nieszczelności" są węzły tłok/pierścienie/cylinder oraz uszczelniacze zaworów. Trudno korespondencyjnie wyczuć co jest winne w tym przypadku.
Uszkodzenie uszczelki łatwo sprawdzić:) wykręcamy świece i oglądamy kolor tłoków świecąc latarką , jeśli pobiera płyn to któryś tłok będzie super wymyty jak nowy:) Ja tu obstawiam nieszczelność układu
Jeśli nie byłeś jeszcze u fachowca z autem to przyczyną złej pracy może być: niesprawna pompa wtryskowa (mało prawdopodobne bo pozostałe cylindry pracują) poluzuj przewód pierwszego wtryskiwacza- powinno wypływać paliwo, a silnik powinien przestać dymić na niebiesko bo do wydechu nie idzie niespalone paliwo- jeśli tak to niewykluczone że pompa jest...
Witam.Mam problem z astra 2.0 dtl jechalem i nagle zaczeła szarpac az zgasła był problem z odpaleniem.Troche ostygła odpaliła na 2 gary ale nie ma mocy.Zdjagnozowalem ze 3i4 tłok nie chodza.Pompa jest juz po regeneracji i został wymieniony czujnik egr. Moze ktos wie co moze byc?
Ustawiony jest w ten sposób że 1 i 4 tłok jest w górze , tak mi mechanik zalecił , i idealnie w znaki
ktoś z was wogóle wymieniał uszczelniacze w oplu bez zdejmowania głowicy? a co do "podparcia" zaworów to ja nie używam kompresora tylko wpycham do cylindra z pół metra sznurka i dociskam tłokiem, wydaje mi się że to pewniejszy i prostszy sposób :)
Sprawdzić ciśnienie na tłokach,moim zdaniem puszcza uszczelka pod glowica,jesli na tłoku bedzie woda efekt jest podobny do opisu z tym paleniem
Skoro masz iskrę a tłok nie pracuje ani na benzynie ani na gazie, to prawdopodobnie brak ciśnienia sprężania. Koniecznie sprawdź
Niestety większość przypadkow tego silnika to zaczyna się od słabej kompresji któregoś cylindra plus przegrzanie bloku. I jeżeli widzisz ze się gotuje to pierwsze zmierzyć kompresje. Ma być w przedziale wartości kolo 14bar, 13 bar tez nie jest zle, ale poniżej 13tu to pierwsze światełko do naprawy silnika. Kompresja poniżej 12,5 kończy się najczęściej...
Jak dla mnie szkoda zachodu. To chyba pomaga tylko stosującym na ich przekonanie o słuszności tego. Ostatnio miałem taki silnik który brak olej w podobnych ilościach, dostał instalacje LPG i wypaliło dziurę w tłoku po 40km autostrady. Podratować pierścieniami i głowica i będzie jeszcze na chwilę.
Czyli tłok walnął w zawór na to wygląda. I tego powodu trzeba by szukać. Rozrząd się nie przestawił albo urwał?
Podwieszony lub wypalony zawór , świeca czasem nie jest mokra od płynu chłodzącego ? jak masz końcówkę którą możesz wkręcić do cylindra to spróbuj wprowadzić ciśnienie powietrza {oczywiście tłok w GMP , suw pracy} zaraz będziesz wiedział skąd "dmucha".
Właśnie nie jestem pewien co do tych uszczelniaczy czy były zmieniane, ale chyba mi się wydaje, że były. Tak. Widziałem już Saaba z 2.2 DTI z 2004r z kompresją 21,22,21,21. Tak więc wszystko możliwe. Te wartości kompresji co podałeś to dużo czy mało ? A u mnie ile powinno być na tłoku mniej więcej ?
A więc samochód naprawiony. Zdemontować musiałem jeszcze raz głowice i wyciągnąłem tłoki. Okazało się że 2 tłok jest uszkodzony( zacisnelo pierścień kompresyjny). Wymiana tłoka, wszystkich pierścieni i montaż. Auto chodzi i kompresja elegancka. Dzięki wszystkim za pomoc. Temat zamykam.
Tak myslałem ale wszystkie... wiec tak co do całego bloku to nie mam wiedzy czy iden tyko. ale robiłem kilka przypadków tyle że na giełde.. tłoki od Y psaują idealnie róznią się tylko komorą spalania. tuleje w blok nowe pierścionki .. Wszyscy mówili że to nie ma prawa działać bo inna komora w tłoku mało tego jedna astra chodzi koło mnie i śmiga jak...
Na plaku nie ruszył tylko się podusił moment ale nie zaskoczył. Jak sprawdzić rozrząd i to drugie? Czyli pompy nie ma w baku? Nie ma co otwierać. To jest silnik Isuzu 17DTH jak dobrze pamiętam. Dodano po 7 Aaa, jeszcze jedno. Obwód oznaczony w książce jako pompa paliwa czyli bezpiecznik nr 24 (15A) idzie do baku paliwa poprzez przekaźnik nr 13. Czy...
Czy jest jakiś środek do usuwania nagaru z tłoków. Istalacja jest nowa zakładana w listopadzie, jeszcze na gwarancji.
Sprawdź ciśnienie na cylindrach. Ja miałem takie sam problem w Kadecie z takim samym silnikiem. U mnie przyczyną okazał się brak ciśnienia na drugim cylindrze. Popękane pierścienie i dziurawy tłok. Co w konsekwencji dawało powrót spalin do kolektora ssącego. Po prostu silnik miał za dużo powietrza.
czytaj, albo zrozum. koszt jednej tulei ok. 400zł plus tłok sztuk słownie jedna. szlif cylindrów czterech koszt ok.400zł plus tłoki nadwymiarowe sztuk słownie cztery. policzyłeś?
Kolego sory bardzo ale jakoś nie mam w bloku czujnika wału też mnie to zastanawiało ale no jednak tak jest a może ty chcesz zdjęcie że jest przy kole pasowym ? Dodano po 59 A co masz zepsute w tym 1.6 ? Albo wypalony zawór albo dziura w tłoku oraz walnięta uszczelka pod głowicą
Jeżeli chodzi Ci o mechanizm przy tarczach, że ręczny obraca specyficzną śrubę popychając tłok to również to zadziała bez użycia ręcznego, bo druga część tego mechanizmu jest w tłoku i ta "nakrętka" w tłoku MUSI się obracać. Jeżeli się nie obraca to niebawem cały mechanizm w zacisku się rozleci. Mówię to z praktyki, naprawiałem mnóstwo hamulców w różnych...
Jeśli ma naprawdę 0,7 MPa, to ten silnik nadaje się do wyrzucenia, a nie do jakichś "budżetowych" napraw. Tłoków nie ma, zaworów nie ma. Podaż używanych sprawnych silników dyskwalifikuje jakiekolwiek pomysły grubszych remontów.
Myślę, że zanim zmienisz koncepcję, powinieneś sprawdzić, czy faktycznie Twoje pierwsze założenia sprawdziły się. Musisz to jakoś zmierzyć. Podczas samego kręcenia rozrusznikiem nic nie widzisz, stwierdzasz tylko, że nie działa :cry: Niestety niewiele pomogło opóźnienie zapłonu, Chodziło mi o przyspieszenie zapłonu względem momentu, w którym tłok jest...
A jakim cudem w 8V Opla tłoki mają walić w głowicę?? Planujesz przecież głowicę, a nie blok...(nie zmieniasz wystawania tłoków w GMP) a o zaworach to zapomniał....?....pogięte nieładnie wyglądają...
Witam!! Moze jednak warto zaczac od tego rozrzadu, posprawdzac punkty i ew. gorne polozenie tloka wzgledem zaworow. Powodzenia i wytrwalosci!!
Witam mam kłopot z oplem astra 1,7 dtl po odpaleniu silnika po ok 5 min. jazdy zapala sie kontrolka żółta z narysowanym silnikiem i jednoczesnie zapala sie 2 kontrolka żółta z narysowanym w kwadracie krzyżykiem silnik zwalnia daje takie wrażenie jakby chodzil na 1 tłoku i nastepnie gasnie . Czy ktoś miał podobny problem? czy silnik do wymiany?
Witam. Samochód Ople Astra z silnikiem 1.4 na monowtrysku (jednostka 60 konna). Samochód przestał palić na jeden tłok. Świeca sprawdzana, przewód też, iskra jest. Po odłączeniu przewodu wysokiego napięcia na 4tym cylindrze nie ma zmian w pracy silnika. Domniewam że auto nie pracuje na nim, po wykręceniu świecy, świeca czysta. Dlaczego jak nie pali na...
Do sprawdzenia na zimnyn silniku jak wygląda kąt wtrysku najprawdopodobniej zacierający się tłok przestawiacza kąta w pompie vp44,doraznie spróbuj dolac trochę oleju typu mixsol lub coś podobnego do baku ,wrazie problemów zadzwoń
Tam nie ma się co urwać tylko może się zatrzeć tłok przestawiacza hydraulicznego ale wtedy silnik by dobrze nie pracował (prak przyśpieszenia na wyższych obrotach) Dodano po 10 Nie będzie reakcji na wyciągnięty przestawiacz gdy zapłon będzie za wcześny;ze swojej praktyki -ta częśc pompy nie często ulega uszkodzeniu(możesz sprawdzić przestawiadz odkręcając...
mam takie same objawy ASTRA wyświetliła mi check engine ale tylko podczas dodawania gazu i w tym momencie silnik nierówno pracuje tak jakby jeden tłok nie chodził silna wibracja puszczam gaz i silnik pracuje równiutko nie dzieje się to kiedy jest zimny i jak wyłączę i włączę silnik też przez chwilę jest spokój. komputer wykazał 3 błędy P0301 - P0303...
http://astra.autokacik.pl/ Polecam troszkę poczytać. Ja mam 1.6 8V MPI(C16SE) Astra 1.6Si i często w sklepach robią zdziwioną minę, że MPI 8V 100KM i 93r. dopóki nie popatrzą w katalogi. Miałem na myśli stuki silnika przy przyśpieszaniu i hamowaniu silnikiem. Przecież rozrząd nie ciągnie samochodu. Pracę wykonuje układ korbowo-tłokowy.
już ustawiłem po prostu źle sobie ustawiłem wałek zamiast na 1 to na 4 tłoku i miał problemy z paleniem a jak by kto pytał to pompę ustawia się na 0,78-0,85 wyprzedzenie wtrysku Opel Astra x17dtl 95 rok
kupować drugi silnik(uzywany), to troche jak kupowanie kota w worku(po zamontowaniu może sie okazać gorszy od poprzedniego), a po takim remoncie to przynajmiej wie czym jeździ, przekładanie silnika nie jest kosztowne mozna to zrobić w jeden dzień czyli 8 godzin 40zł za godzine pracy to daje 40*8=320 (byłem świadkiem takiej przekładki w VW LT35 (w starym...
Hej.. Miałem to samo w mojej omedze 2.0 16V.. Męczyłem się i komputer też nie pokazywał żadnych błędów.. Okazało się, że uszczelka pod głowicą walnęła między dwoma tłokami.. Możliwe, żę jest to jakiś skrajny przypadek, ale u mnie pomogło - obroty wróciły do normalnych.. Sprawdź ciśnienie na tłokach.
Kolego nie wolno wciskać tłoka ponieważ spowodowałoby uszkodzenie mechanizmu regulacji hamulca awaryjnego! Tłok hamulca należy powoli wkręcać ,obracając go w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) i silnie naciskając! W Oplu do tego jest dedykowany specjalny przyrząd. Wkręcić tłok najpierw do oporu ,a następniewykręcić go z powrotem ,aż wycięcie...
jak mogę sprawdzić czy egr się domyka to bardzo prosty system egr - wymontuj zawór 2x śruba torx45 i naciśnij od spodu tłok zaworu powinien powracać swobodnie bo jest na sprężynie - wyczyść przylgnie dookoła z nagaru . Reste bloku o2 czyli skasowanie wartości uczących danych mieszanki układu paliwowego - do zrobienia testerem diagnostycznym ...
Ja ostatnio chciałem zmienić pierścienie i okazało się że bez wymiany tłoków sie nie obejdzie miały strasznie wybite rowki na pierścienie a i cięzko było namierzyć takie zdrowe tłoki!
klego mi jak pekł w wectrze to dziure w tłoku zrobił. ten sam silnik isuzu. kmpl tłoków mnie kosztował tyś zł nie mówiąc o zaworach .a pasek miał około 60tyś km miałem go właśnie wymienić nie zdążyłem.
ale kolor niebieski albo szary nie zależy od temperatury powietrza i można to ocenić !!! Jeśli by pil wodę byłby biały dym ( niebieski olej, czarny to złe spalanie) Co do temp to w niskich na biało kopcą nawet Diesle. Najbardziej na naturalne kopcenie na biało są podatne silniki opla Ecotec, charakteryzują sie one bardzo dobrym spalaniem a efekt pełnego...
Jest po generalnym remoncie, pierscienie Jeżeli same pierścienie bez tłoków i szlifu bloku to musi się to dotrzeć. Przynajmniej 5 do 10 tys. km.
ps. mała korekta => pkt 4. miesiąc temu miałem problem z alternatorem / rozsypał się regulator napięcia. Wczoraj na OBD napięcie skakało od 14,8V do 19,0V (w nocy widać było disco świateł i również widać było pulsowanie wyświetlacza climatronica). Dzwoniłem do elektryka z reklamacją i mam odstawić auto, wymieni nowy regulator na nowy. Też to może być...
w tym swoim mam tłok do wymiany...wiec dlatego się pytam.Wiec polecacie 2.0.Teraz pali mi ten 1.6 ok 12 litrów gazu.
Witam opel astra g 1998r 1,6 16v Mam problem z silnikiem pracuje on na trzech cylindrach jeden z cylindrów nie pracuje ponieważ olej zalewa świece i teraz pytanie z skąd? Było sprawdzone ciśnienie sprężania jest ok na 4 cylindrach.Cewka ok wtryski ok.Płyn w zbiorniczku ok nie ubywa.Na wolnych obrotach silnik ma drgania,podczas jazdy więcej spala paliwa.Na...
Wiesz że dzwonią, ale nie wiesz w którym kościele. Owszem, uszczelkę dobiera się do wystawania tłoków ponad kadłub silnika, zobacz sobie natomiast głowicę z liniałem, ile wystają grzybki zamkniętych zaworów poza płaszczyznę po splanowaniu.
Twoje opisy przejazdu przez kałużę na początku tematu i w ostatnim poście nie ułatwiają oceny sytuacji. Napisz, czy po przejechaniu kałuży silnik choć przez chwilę pracował poprawnie - nie bardzo zrozumiałem jak to wyglądało. Jaki to silnik - napisz czy pasek alternatora wielorowkowy czy klinowy i będzie jasne. Nie sprawdziłeś ciśnienia sprężania a...
Pomierzone napięcia na cewce i module i czujniku halla, to tak wstępnie to jest okej. Nie wiem czy to ma jakieś odniesienie, ale na jedynce auto da się, co prawda ze sporym trudem, ale da sie przepchnąć. Jeszcze nie ściągałem pokrywy rozrządu, jedynie tak na szybko zobaczyłem: http://obrazki.elektroda.pl/6382299300_1... Nie wiem czy...
Mogło dojść do zapieczenia pierścieni na tym tłoku z którym miałeś problem, jeszcze możliwe jest że uszczelnienia na turbinie nie trzymają i dochodzi do zasysania oleju z smarowania turbiny z powietrzem do komory spalania.
28 czerwca 2016 roku napisałeś Wszystko minęło po wymianie sterownika a 4 lipca 2017 piszesz Witam po dłuższej przerwie. Niedawno zawoziłem dziecko nad morze i wymiana komputera nic nie zmieniła . Jeśli po roku czasu pojechałeś do warsztatu i stwierdziłeś że wymiana sterownika nie pomogła to nie dziw się że nie byli rozmowni. Poza tym najpierw napisałeś...
Co ma szczelność zaworów do "brania" oleju? Albo ten mechanik jest kretynem, albo sami kombinujecie , ucząc się na własnym silniku. Są dwa punkty, którymi silnik potrafi "ciągnąć" olej" - pierwszy to uszczelniacze zaworów i ich prowadnice, drugi to gładź cylindra i zespół tłok/pierścienie. Po co kolejny raz planować głowicę? Żeby przekroczyć pkt. minimalnej...
Owszem, olej mógłby być zanieczyszczony paliwem. Ale uszkodzona astra nie pojeździ za wiele, a proces "przedostawania się" paliwa do oleju nie jest zbyt gwałtowny o ile zespół TPC (tłok-pierścienie-cylinder) nie jest mocno zużyty. Pomimo że nie mam pewności proponuję sprowadzić sondę lambda. Nie kosztuje to wiele ale nie można tego wykluczyć. jaworskiauto:-...
Kolega ma rację jeżeli EGR jest uchylony do będzie ciężko palił , w 1.3 jest do niego fatalny dostęp (od tyłu silnika ) ale do sprawdzenia można z góry od strony akumulatora odkręcić cewkę EGRa i sprawdzić (naciskając na tłok zaworu egr ) czy odbija - jeżeli zawiesza się i nie wychodzi z powrotem lub z bardzo wielkim oporem to czyszczenie lub wymiana.
w momencie wybuchu mieszanki samostartowo-tlenowej jest tak silne kopnięcie w tłok że w dobrym silniku może urwać wał korbowy i dochodzi do tego całkowity brak kontroli nad momentem zapłonu takiej mieszanki zainteresuj się co jest przyczyną "niepalenia" astry - jeśli brak kompresji a nie chcesz remontować to możesz traktować samostartem aż do końca...
Czytałe twój inny post o braku możliwości uruchomienia samochodu po tym jak zgasł w czasie jazdy. Taka sytuacja ma miejsce kiedy pasek przeskoczy, straci część zębów lub się zerwie. Każde przestawienie rozrządu to kolizja zaworów i tłoków. Chyba, żę przeskoczy o jeden ząb to wtedy jest szansa że się nie spotkały.
Tylko te silniki nie mają kół zmiennych faz :-(
Albo poprzedni właściciel jeżdził chwilę z tą awarią tzn płyn przedostawał się do oleju i tą mazią cały silnik był smarowany. Wtedy i dół i góra silnika i turbina dostały po zadku. Ubytek 1L oleju na 1000 km jest moim zdaniem zbyt dużym ubytkiem jak na uszczelniacze zaworowe. Tutaj jest problem padniętej turbiny lub uszczelnienia tłok cylinder. Jeśli...
Oba są 16-zaworowe tylko Isuzu (Y17DT - 75KM) ma dwa wałki, a Oplowski (X20DTL - 82KM) - jeden. Y17D i X17D były 8V ale nie było ich w Astrze G. Jedyny diesel 8V w Astrze II to był Y17DTL (68KM) i on też jako jedyny diesel w Astrze G miał wtrysk pośredni do komory wirowej. Opel Astra II 1,7 DTi 16V SILNIK o zapłonie samoczynnym, doładowany turbosprężarką...
tłok hydrauliczny pęknięty tłok wymiar tłok
regulacja jasność monitor samsung lodówka bosch rozszczelnienie podłączyc kondensator silnika
stary miernik cęgowy miernik cęgowy metra
Jak zdemontować łożyska w piła Faworyt RG 5300 bez ściągacza? Smarowanie amortyzatorów w pralce - czy to konieczne?