Rozrząd jest w porządku czujniki też całe wszystko sprawdzone i raczej dobrze jest wszystko z tej strony. Czy ktoś jeszcze ma jakies pomysły ? Wywale jeszcze i przeczyszcze przepustnice moze nei pomoże ale na bank nie zaszkodzi jest niżle zaklejona może to coś da . Jeżeli ktoś ma jeszcze jakies pomysły to prosze podzielcie sie nimi koledzy. Dodano po...
Nie jest to wina filtra ani świec. Dobrą droge wskazuje kolega fruction. W tym silniku to typowy feler. A problemem jest że nie ma jednoznacznej drogi usunięcia niedomagań. Najbardziej prawdopodobne jest ze układ paliwowy sie zapowietrza. Jaki przebieg auta? Sprawdzic: czy w filtrze paliwa (w paliwie) nie ma oleju, czy nie ma nieszczelniosci w ukł....
o to mi chodziło, to tu się nie ma co czepiać. Gazu u Ciebie nie ma? Problem z rozruchem- rozzwiń troszkę, załapuje, milczy? Dodano po 1 Może zrobić próbę z plakiem? Wyeliminowałbyś układ paliwowy. Dodano po 1 A może stary czujnik dobry tylko wiazka już pada, tak bez auta trudno radzić Dodano po 1 masy w obrębie układu zapłonowego posprawdzane wszystkie?
Ciągmie powietrze na układzie paliwowym.
Mam taki problem z Opel Astra G 2,0 DTL. :cry: Problem z układem paliwowym. Nie dopływa paliwo do filtra. Czy w pokrywie filtra paliwa jest jakiś zaworek? Zdjąłem pokrywę i wystaje sprężynka. Czy to jest jakiś zaworek:?::?: Proszę o pomoc:!::!::D:D
Co to znaczy ok? Jakie ciśnienia ma pompa? Jakie parametry na sondzie lambda? Skoro na gazie hasa, to znaczy że coś z układem paliwowym. Na ciepłym na benzynie tez kuleje?
Myślę że problemem jest układ paliwowy. Pompa paliwa coraz mniejsze ciśnienie nabija i trzeba więcej razy uruchamiać rozrusznikiem.Pisałeś że po uruchomieniu i zgaszeniu odpala normalnie. Więc zasadna moja podpowiedź. Jak również może być zanieczyszczony filtr paliwa. Ale tyczy to się także układu zasilania paliwem.Nie piszesz o kontrolce MIL (check)...
Egr możesz prosto sprawdzić przez zastawienie go np.podkładką z cienkiej blachy.Tak możesz sprawdzić egr na wolnych obrotach jesli faluje dalej silnik no to niestety bzdur nie piszę.Jeśli dodasz gazu to niestety wywali ci błędy.Napisz czy sprawa już jest załatwiona i co było przyczyną.Pozdrawiam. Dodano po 6 Ach zapomniałem.Sprawdż sobie testerem ciśnienie...
Witajcie, Pytanie jak w temacie, jak prawidłowo nazywa się ten elektrozawór? Jest on na powrocie paliwa do zbiornika, utrzymuje ciśnienie w układzie paliwowym. Zaczął pracować tak głośno, że słychać go w środku auta.
ja myślę że powinieneś zacząć od zdiagnozowania problemu - albo nie wyrabia rozrusznik-akumulator , albo masz jakiś problem z układem paliwowym. takie modyfikacje na niewiele się zdają, po jakimś czasie będziesz tylko musiał zwiększać i zwięszać wartość tego Twojego oszukisty.
Pewnie paliwo cofa się do zbiornika, więc w takim przypadku załóż zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym. Zwróć uwagę (jeśli masz przezroczysty przewód), czy w przewodzie paliwowym zasilającym pompę jest paliwo. Oczywiście zbadaj to, po dłuższym postoju silnika. Można też na stałe założyć na tym przewodzie gumową pompkę z takim zaworkiem, która może...
Sprawdź co widzi program diagnostyczny przy rozruchu, ewentualnie spróbuj odpalić auto na plaka. Jak odpali to masz problem z układem paliwowym.
Jeśli na gazie chodzi bez zarzutów to ja bym szukał problemu w układzie paliwowym.
Witam. Posiadam Opla Astrę H lub, jak kto woli Astra III, silnik 1.7CDTI z silnikiem o oznaczeniu Z17DTH (nie mylić z Z17DTL). Rocznik 2006 Silnik w niej padł, razem z nim turbina i prawdopodobnie jeden wtrysk. Mam do kupienia silnik z Opla Merivy 2004 rok Z17DTH, ale... i tu najważniejsze pytanie. Bo najrozsądniej najwygodniej i finalnie najekonomiczniej...
Witam. Mam kłopot z układem paliwowym. Mianowicie, pompa paliwa nie pracuje podlaczona w aucie. Gdy ja wymontowalem smiga az miło. Napiecie na przewodach jest (wrzucam fotke). Czy moze byc taka sytuacja ze jest tam napiecie a pompa sie nie zalacza?? Dodam ze mam dostep do takieg samego opla bez gazu i wszystko dziala i pomiary wychodza takie same. U...
Może minimalnie gdzieś łapie powietrze w układzie paliwowym.
Silnik nierównomiernie przyspiesza (dziura w przyspieszaniu). Silnik nierównomiernie przyspiesza (dziura w przyspieszaniu). ▼ Akumulator - test startu ▼ Sprawdzić układ paliwowy. ▼ Sprawdzić podciśnienie rury zasysającej/i tzw fałszywe powietrze ▼ Sprawdzić instalację zapłonową ▼ Sprawdzić regulację sondy lambda. ▼...
Objawy wskazują na zatkany filtr paliwa lub inne problemy z układem paliwowym. Zacznij od wymiany filtra i sprawdzenia ciśnienia paliwa.
Co się dzieje? Jakie objawy? Sam miałem problemy niby z pompą paliwa, a przyczyną było urwanie się jednego "włoska " w sterowniku silnika. Zależy jaki masz sterownik silnika i jak zbudowany układ paliwowy. Poza sterownikiem problemy robił regulator ciśnienia. W starszych modelach był przy listwie wtryskowej (aluminiowa) a w nowszych (w mojej z 2003...
co może być przyczyną? W tym aucie? Wszystko co związane z układem paliwowym.
Wg. producenta do sprawdzenia : P2097 - Wysoki limit układu regulacji składu mieszanki paliwa za katalizatorem Nieszczelności w układzie wydechowym. Pęknięte, skręcone lub nieprawidłowo podłączone elastyczne przewody podciśnieniowe Niedostateczna ilość paliwa w zbiorniku Nieszczelności w układzie doprowadzania powietrza lub w kanałach dolotu powietrza....
Byłem u mechanika z moim problemem pomerzył stwierdził iż padnięta jest sonda lambda i przytkany układ paliwowy. Polecił wlać płyn do wtrysków STP i przegonić autko z na benzynie okloło 50 kilometrów. Poprzestawiał w kompie gazu temperature przełączania na benzyne na wyższą i spalanie stukowe. Jak narazie silnik odpala bez problemu. Jak dalej zobaczymy....
Prawdopodobnie zapowietrza się układ paliwowy - wężyki przelewowe , uszczelki wtrysków lub ... niestety pompa wtryskowa .
Witam, pierwsze co sprawdź pompę paliwa, przejrzyj przewody paliwowe na uruchomionym silniku czy nie ma na nich śladów wycieku paliwa może się zapowietrzać układ paliwowy, sprawdź filtr paliwa, złączki i wszystkie zaciski na przewodach paliwowych.
Może jest zapowietrzony układ paliwowy.
Zobacz czy przypadkiem się nie zapowietrza układ paliwowy.
Zlać całe paliwo, przepłukać układ paliwowy. Zalać paliwem spełniającym normy. Złożyć wszytko tak jak było przed eksperymentowaniem. Odpalić. Takie eksperymenty tylko latem i nie 20 L na pusty zbiornik.
kolego masz odpowiedź , jeśli jeździsz na rezerwie samochodem z pompą w baku wystarczy że załapie parę razy powietrza i się zaciera, zatankuj z 10 l paliwa i włącz i wyłącz parę razy stacyjkę aby odpowietrzyć układ paliwowy. Następnie uruchom silnik
Dużo jeżdziłeś na benzynie? Po mojemu to tylko zasyfiony troche układ paliwowy. Sprawdz wtryski, ciśnienie paliwa. Ja tak miałem z dwoma autami. Kupno środka do benzyny pomógł w 100%. Polecam czerwone opakowanie STP. Przeczytaj tylko dokładnie dawkowanie przed użyciem.
Kilka razy już miałem takiego pacjenta ( opelek z isuzu ) i podobnym problemem Optymistyczna wersja: Zapowietrza się układ paliwowy. Mniej optymistyczna..... pompa się kończy Czy samochód trudniej odpala jak długo nie jest odpalany ?
Jedyne co znalazłem to trzaśnięty wężyk od powrotu bodajże, przy trójniku. W takim razie usuń usterkę i odpowietrz układ paliwowy.
Jest z tyłu na silniku. Jak co to może być uszkodzony komputer nią sterujący znajdujący się pod nią na silniku. Szkoda że kopałeś w ogóle teraz w dodatku zapowietrzyłeś układ paliwowy. Bravo.
Łuszczenie pompy cr jest bardzo niebezpieczne dla tego typu układu. Warstwa utwardzana elementów tłoczących charakteryzuje się wysoką twardością oraz dużą odpornością na ścieranie. Taka warstwa zamienia się w proszek ścierny, który jest obecny w paliwie. W krytycznych sytuacjach dochodzi do zjawiska adhezji. Wtedy mimo dokładnego czyszczenia układu...
Witam. Mam bardzo dziwny problem. Posiadam Astre G rok 98 silnik 1,7 TD (x17DTL) silnik oplowski. Problem wyglada nastepująco. Podczas jazdy w silniku nagle zaczelo cos porzadnie stukac. Dzwiek przypominal ten ktory wydaje silnik diesla przy np zacietym wtrysku. Rónoczesnie z rozpoczeciem stukania auto stracilo moc, zbytnio nie chcialo sie rozpedzac...
W tym silniku nie ma komputera(z komputerem te silniki były chyba dopiero w astrze II). Na początek można zobaczyć czy po zwiększeniu obrotów węże idące do intercoolera robią się twarde i czy rusza się cięgno sterujące przy turbo (najlepiej by było zmierzyć ciśnienie doładowania w czasie jazdy (ok 0,5 atmosfery , kg/cm²)- ale kto ma manometr o...
Masz na 100% nieszczelny układ paliwowy, na wtryskach lub jeszcze przed nimi. Jesli nie masz maty izolującej na spodzie maski, to temperatura powoduje odparowanie par paliwa i jakby zapowietrza układ wtryskiwaczy (niegroźne) - jak już zaleje wtryski paliwem, to będzie chodziło bez problemu. Gorzej właśnie z odpaleniem, jak postoi kilka godzin na pelnym...
Witam państwa, chciałbym zwrócić się do użytkowników o poradę. Mam do wykonania na uczelnię model/stanowisko pomiarowe, benzynowego układu paliwowego samochodu osobowego. Układ ma być jak najprostszy, jednak chodzi w nim o to, żeby pokazać ciśnienie paliwa jakie jest dostarczane do wtryskiwacza poprzez zamontowanie w układzie manometru. Poniżej schemat...
Witam wszystkich !!! Miałem taki sam przypadek z Vectrą sąsiada-- brak mocy i szarpanie silnikiem od 2 tys obr. Bardzo prosto można sprawdzić czy to wina pompy czy niedrożności przewodów !!!! Tak tak -- w moim przypadku to była niedrożność w układzie paliwowym !! Jak sprawdzić ??? Baaaardzo prosto--- odpinamy przewód paliwowy odejściowy do pompy wtryskowej...
Kolego wyślij pompe do polecanej naprawy odbierz zapłąć i ciesz się samochodem. Bardzo słuszna rada, bo nie tylko skończy się na naprawie sterownika, ponieważ do tego trzeba jeszcze wymienić zawór elektromagnetyczny. (A w tej pompie samemu nie zrobisz, bo jest wkręcany, nie to, co w przypadku przykręcany na trzy śrubki.). Dla za interesowany: Kalibracja...
Witam ! ja w swoim oplu Astra 1.7 TDI sprawdziłem układ paliwowy . komputer nic nie wykazywał, wiec męczyłem się przez kilka miesięcy . po dłuższym postoju odpalał , ale po 10 sekundach gasł i trzeba było go sporo piłować aż układ paliwa się odpowietrzy. Jeden z mechaników wymienił mi filtra paliwa wraz z wężykami na inny , uniwersalny pasujący do tego...
Tak jak Ci na PW napisałem - LPG da się założyć ale masz 2 opcje - drogą i bardzo drogą: IV gen. z dotryskiem 10-12% benzyny; będzie jeździć ale przy koszcie 4500zł i znaczącym spalaniu benzyny musiałbyś sporo km tym autem robić. Do tego wtrysk bezpośredni nie zawsze pracuje na mieszance stechiometrycznej (podobnie jak turbodiesle mogą pracować na ubogiej...
Może to być spowodowane zapowietrzaniem się układu paliwowego - powietrze dostaje się do pompy, ale również może to byś początek końca pompy. A może po prostu wlał jakieś byle jakie paliwo i pompa nie pracuje jak należy.
Witam Mam problem z rannym odpalaniem Opla Astry II 2.0 DTL, zawsze rano gdy chce uruchomić silnik auto zapala, wchodzi na dziwne obroty po czym gaśnie. Sprawdzałem już układ paliwowy jest szczelny, założyłem już zaworek zwrotny też nic nie pomogło. Proszę o pomoc i z góry dziękuje za odpowiedz.
Sterownik świec w Asterce jest rozbudowany(to nie przekażnik tylko kawałek elektroniki)przewody są wsuwane na świece nie przykręcane.Awaria świecy jest natychmiast sygnalizowana.Sprawdż czy problem z odpalaniem nie jest związany zapowietrzaniem sie układu paliwowego.Samochód należy ustawić lekko z górki tak żeby tył był wyżej.Jeżeli po takim ustawieniu...
może przez jazdę na gazie zabrudził ci się układ paliwowy
W tym modelu najczestsza usterka jest zapowietrzanie sie układu paliwowego a pompa sama sobie nie poradzi z odpowietrzeniem (w poprzednich pompach nie było z tym problemu) .Sterowniki pompy siadaja gdy pompa chodzi na sucho i sie przegrzewa , prawdopodobnie układ sie zapowietrzył przez sparciałe przewody przelewowe , na wyglad beda suche bo jest tam...
Sprawdź szczelność układu paliwowego. tzn: czy czasem paliwo nie jest pompowane razem z powietrzem.
czy ktos mi poradzi z moim problemem gdy zapalam autko rano a temperatura na zewnatrz jest ponirzej 10 stopni silnik tilka sekund lekko podszarpuje i po chwili zaczyna pracowac normalnie sprawdziłem swiece zarowe sa ok przewody nadmiarowe od wtrysków wymieniłem układ paliwowy został odpowietrzony specialną pompą w serwisie gdy go zapale i po chwili...
może ci się zapowietrza układ paliwowy taki właśnie będzie objaw, sprawdz przewody powrotowe na wtryskach.
Witam, w moim oplu 1,7 isuzu występuje identyczny problem, po wizycie w serwisie ASO, komputer nie wykazał błędu. Na początku problem pojawiał się rzadko ale zawsze jak silnik był gorący. objawy pojawiły się po wymianie filtrów paliwa, oleju itp. może układ paliwowy jest zapowietrzony? Na początku podejrzewałem sterownik pompy ale podobno jak pada to...
Jako nowy, dzisiaj zarejestrowany użytkownik tego forum, witam się. Znalazłem ten post przez ogólna wyszukiwarkę i chcę sie podczepić, bo mam dosyć podobny problem. A chodzi o Astrę II silnik 1,6 osiem zaworów, zamontowany gaz od 3 lat.. Od ok. trzech tygodni na benzynie silnik coraz bardziej tracił moc, zaczynał szarpać, dławić sie przy wcisnięciu...
Mam taki problem ,mianowice od pewnego czasu samochód stał się mniej elastyczny niby "szedł" ale było coś nie tak, zauważyłem że zaczęła się czasami żarzyć lampka od rezerwy mino ponad połowy baku, teraz pali się cały czas a samochód nie idzie, ciężko pali dusi się, wymieniłem filr paliwa i powietrza ale nie pomogło, proszę o pomoc
Może ktoś mi podpowie jak odpowietrzyć układ paliwowy w tym silniku, po wymianie filtra paliwa cięzko pali nie chce wchodzić na obroty. Przy filtrze paliwa są dwie wtyczki podobno jedna służy do podgrzewania paliwa, a druga ?? chyba wg mnie jakiś elektrozawór. Czy po odkręceniu filtra i kręceniu rozrusznikiem z "ssaka" powinno lecieć paliwo, myśle że...
Szukaj po kablach, a jak pamiętam w astrze podaje impuls dopiero przy rozruchu ( ale to trzeba sprawdzić), może wina leży po stronie układu paliwowego.
A zawór zwrotny?? jest bodajże na wtrysku ale mogę sie mylić Chyba dobrze kombinujesz.Jest to raczej wina zapowietrzania sie układu paliwowego.Jutro biorę sie za sprawdzanie,najpierw co tak wyje przy wlewie paliwa a potem zawór zwrotny.
sprawdź, czy nie zapowietrza się układ paliwowy.
Sprawdz wydajność układu paliwowego a zwłaszcza ciśnienia.
Zrobiłem jak w opisie, i opelek mi wymrygał kod 35 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków Ktoś kto opisywał te kody powinien dostać po łbie za ten krokowy ;), kod oznacza niewłaściwe obroty biegu jałowego, najczęściej spowodowane zasysaniem lewego powietrza lub usterką w układzie paliwowym, bardzo rzadko też usterką krokowca. Z problemami z odpalaniem...
Zapowietrza się układ paliwowy - muszę jeździć codziennie - po jednym dniu stania sam. nie odpala- zapowietrzenie - muszę "piłować" rozrusznikiem aby zapalił - albo na lince - jeżeli codziennie - zapala natychmiast- silnik pracuje równo - nie ma żadnych innych problemów w trakcie jazdy - równe obroty i zawsze zapala od razu jeżeli uruchamiam codziennie....
Witam. Mam problem z Asterką 2,0 DTI. Nie zapalała mi się kontrolka od świec żarowych - wymieniłem na nowe i jest to samo (wyczytałem już że załączają sie przy -5st C (teraz ciepło)) Astra kręci dłużej rano, jak się kręcę po mieście w ciągu dnia jet ok ładnie pali. Może to coś z układem paliwowym? Gdzie zacząć szukać przyczyny?
Pisze Ci facet powyżej,że jeżeli układ elektroniki nie wykryje obrotów wału korbowego (z czujnika),to tego napięcia nie poda na pompkę w czasie rozruchu.Mój koleś ma podobny problem i jutro będziemy działać.Proszę o porady w sprawie tego czujnika.
Sory że się podpinam ale nie moge założyć swojego tematu Witam Serdecznie. Mam Corse C 1,7 di isuzu.Po kilku godzinnym postoju dziwnie odpala.Zakręci i robi ma ułamek sekundy przerwe tak jakby się zadławiła po czym troszke szarpiąc wchodzi na obroty i jest dobrze,czasami tez przy takim odpaleniu szczególnie rano wyrzuci z rury troche siwego dymu.Dziwne...
Do układu paliwowego dostaje się powietrze.Sprawdzić zbiornik i przewody.
Witam wszystkich, Jestem tu zarejestrowany od niedawna i z niedowierzaniem czytam niektóre posty "znawców" którzy próbują się dowartościować "pomagając" innym. Świętą prawdę powiedział Motronik w pierwszym zdaniu. Wracając do tematu to przede wszystkim w tym aucie będzie ci bardzo ciężko zdiagnozować usterkę sposobem domowym. Po pierwsze pali się kontrolka...
słychać pompę? może być woda w zbiorniku lub układzie paliwowym, stoi w garażu?
tak te weżyki mogą być przyczyna zapowietrzania się i jest to bardzo częsta przyczyna A czy może wymieniałes filter paliwa ?? robiłeś coś wcześniej przy ukłądzie paliwowym A swoją droga to dobry fachowiec ze sprawdził swiece za 80 zł i czy podpiął autko pod komputer nie wykazało żadnych błedów?? I co do tego odpowietrzania to bardziej szegółowe inforamcje...
Witam, czy dokładnie odpowietrzony jest układ paliwowy? Może ma jakieś nieszczelności przez które do paliwa dostaje się powietrze i stad te problemy, zwłaszcza, że nie był zalewany filtr paliwa.
z tego co kolega gsm_sz pisze może mięć pozapychane wtryskiwacze od czasu do czasu powinno zrobić się spory kawałek na benzynie żeby układ paliwowy cały się przeczyścił można dolać do paliwa środek do czyszczenia wtryskiwaczy
Kolego! miałem to samo, po prostu wlej paliwa do pełna i postaw go na górce przodem do dołu jak zapali to masz nieszczelny układ paliwowy to standard w tych autach. pozdrawiam
posprawdzaj wszystkie świece w momencie gdy któraś nie będzie grzać na zimnym silniku chek będzie się świecił plus do sprawdzenia układ paliwowy czy nie zapowietrza się zwróć uwagę na przewody nadmiarowe czy nie pocą się jak tak to do wymiany
Cały układ paliwowy trzeba wyczyścić, a wtryskiwacze, jak mówił Kolega...
sprawdz świece żarowe na początek jak dobre to jest to obiaw zapowietrzania układu paliwowego
Na początek to zajmij się rozrusznikiem,wyciąg go i napraw co trzeba.Tym bardziej kiepski rozrusznik może być przyczyną złego odpalania,i tak go kiedyś musisz zrobić. Błędy pasowało by odczytać,jak ich brak spróbować odpowietrzyć układ paliwowy jak dalej lipa może być pompa do regeneracji.Ale, do sprawdzenia jeszcze rozrząd ,bo powiedz mi tak kolego...
jak dam gaz do dech na postoju to nierówno chodzi tzn obroty falują. myślę że tak powinno być ale nie wiem do końca. Dodano po 1 Układ paliwowy wykluczam. mierzyłem ciśnienie i jest ok. Filtr tez nie jest zatkany.
Problem został rozwiązany a mianowicie zawodził zawór regulacji ciśnienia w układzie paliwowym po wymianie problem znikł niestety międzyczasie zniszczyłem dwa rozruszniki temat zostaje zamknięty.
A sprawdzałeś czy grzeją,sprawdz szczelność układu paliwowego,wymień filtr paliwa,wężyki przelewowe
astra niechce odpalic poniżej 0 odpala z samo startu póżniej odpala noemalnie co może być tego przyczyną??? swiece zarowe,układ paliwowy, luzy zaworowe ,zapłon wszytko sparawdzone ok pompa nie pokazuje błędów .... POmocy połowa silnika prześwietlona i nic .... samochótoi 2 tyg astra 130000tyś zrobione z góry dzięki :) Pisownia, błędy.
astra nie chce odpalić poniżej 0 odpala z samo startu później odpala normalnie co może być tego przyczyną??? świece żarowe,układ paliwowy, luzy zaworowe ,zapłon wszytko sprawdzone ok pompa nie pokazuje błędów .... Pomocy połowa silnika prześwietlona i nic .... samochód stoi 2 tyg astra 130000tyś zrobione z góry dzięki Smile
Witam wszystkich! Panowie w silnikach opla 1,7 ważne jest: szczelność układu paliwowego szlaufy.Filtr paliwa,sprawny akumulator i rozrusznik. Jeśli to jest ok.! to przyczyn można szukać dalej. Swiece żarowe czy wszystkie grzeją,jak tak to, czy urządzenie przyśpieszenia kątu wtrysku działa. No i ostatnia żecz,czy równy jest stopień sprężania na wszystkich...
Nieszczelność przewodów paliwowych, układ paliwowy zapowietrza się. Do przeglądu (ewentualnej wymiany) przewody od baku do filtra powietrza.
Witam serdecznie, więc jak w tytule, wóz to astra z 99r 1.7dtl sprowadzona z hollandii. Problem jaki z nią wygląda następująco, podczas jazdy i kręceniu silnika powyżej 3tys (np pod góre z gazem w podłodze) auto zaczyna słabnąć a nawet czasem silnik odmawia całkowicie posłuszeństwa ( w tym czasie zaświeca się check), dopiero gdy puszcze całkowicie gaz...
Ta próba( probówką)jest próbą domowego sposobu i nie zawsze potwierdza że świeca jest dobra w100%(dokładniejszy jest pomiar amperomierzem).Niemniej jednak( moim zdaniem) usterki szukać należy chyba w układzie paliwowym.Chyba że nie mam racji.
witajcie jestem użytkownikiem opel combo 1.7 dti , padł sterownik, auto stoi w warsztacie, ktoś kto robi dla warsztatu krzyknął 1500 za sterownik, ale gość powiedział, że jak kupie komplet to taniej wyjdzie i lepiej podmienić. Czy to prawda, że jak kupie sterownik+kluczyk+pętla immo+ecs+licznik , to nie będzie trzeba nic przeprogramowywać, kodować itp....
Aparat zapłonowy nie ma żadnej regulacji - zestaw czterech cewek sterowanych bezpośrednio z "komputera", czyli ECU. Dodatkowo jest (jak napisałem) nowy (nie oryginalny, ale jednak nowy). Co do luzu zaworowego - wydaje mi się, że w tym silniku jest hydraulicznie korygowany, więc go nie powinno być wcale (aż do zniszczenia zaworów, ale chyba nie przy...
Dziękuje za odpowiedź. Czy zatem możliwe jest abym sprawdził czy wtryski pracują poprawnie nie dysponując żadnym przeznaczonym do tego przyrządem? Rozumiem że powinna być wtryskiwana taka mgiełka, i w przypadku jakiś grubszych kropli można podejrzewać jego nieprawidłowe działanie. Czy jest możliwe ocenienie tego gołym okiem? Chciałem zapytać jeszcze...
sprawdz świece żarowe,i układ paliwowy,mi tu śmierdzi zapowietrzeniem nie szczelnym układme paliwowym
w układzie paliwowym brak wycieków zmieniony filtr paliwa filtr powietrza zastanawia mnie tylko kat zapłonu Dodano po 2 nie jestem fachowcem ale lubie grzebać w aucie trochę operuję miernikiem nie zauważyłem zmian po wymianie sondy lambda posiadam dwie jedna od nowości druga ma 15kkm przebiegu czujnik cieczy na ECU ma prawidłową rezystancję nie wiem...
Jak w/w temacie, auto odpala, na 1 i 2 biegu zbiera się ładnie nie dymi, nie dławi się. Jednak po wrzuceniu 3 biegu i trzymaniu gazu w pozycji aby utrzymać prędkość a nie gwałtownie przyśpieszyć auto skacze, szarpie żabkami. I tak jest na kolejnych biegach. Objaw znika po konkretnym wciśnięciu pedału gazu. Wtedy szarpanie ustaje i auto normalnie przyśpiesza...
Ogólnie przyczyną kiepskiego odpalania jest to że Opel + diesel to marne połączenie. ;) Wężyki przelewowe na wtryskach czasem popuszczają. W ogóle odrobina powietrza w układzie paliwowym i silnik już nie pali. W 90% jak ktoś się sam bierze choćby za wymianę filtra to samochód z zajechanym rozrusznikiem później trafia na holu do warsztatu.
Witam! mam Astre G od ponad 2 lat i w tym roku (kwiecień) zaczęły się problemy z odpaleniem auta. Przeważnie nie palił gdy dłużej postał, ale raz w(czerwcu) nawet rano jeżdziłem a wieczorem nie odpalił. Co ważne za każdym razem gdy nie odpalił, wymieniałem filtr paliwa, i palił po długim kręceniu. za każdą wymianą (już5) w kubełku na filtr była czarna...
Kontrolki świecą normalnie jak nie chce odpalić ? Gaśnie też w czasie jazdy? Sprawdzany był układ paliwowy?
Niedługo się będziecie pytać co robić jak szyba brudna. No to jest wyczerpująca odpowiedź na zadane pytanie .... ;) Okopcone świece to dość poważny problem i ciężki do diagnozy . Zarówno upatrywać można przyczyny w układzie paliwowym jak i zapłonowym a także w elektronice wykonawczej i badawczej silnika.Wykluczam raczej układ zapłonowy skoro na LPG...
Filtr i tak chcę wymienić na przeglądzie - jeżdżę tylko na gazie i układ paliwowy ma małe przebiegi - może faktycznie woda z paliwa zamarza w filtrze. Nie tłuamczy to jednak zadyszki przy niskich temperaturach powyżej zera.
wynika z tego ze asterka może mieć żle ustawiony zapłon poprostu mechanik coś zwalił może go zmień Dodano po 2 a co do gaśniecia po odpaleniu nie szczelny układ paliwowy weżyki itp.ewentualnie pompa pomaga zalozenie zaworka zwrotnego i niewielki koszt
Sprawdzanie iskry na świecach: 1. Wykręć świecę. 2. Podepnij przewód WN 3. Przyłóż świecę do metalowej części silnika (masa musi być :) ) 4. Ty trzymasz i patrzysz a pomocnik kręci rozrusznikiem Jak będzie iskra to problem jest prawdopodobnie w układzie paliwowym - zapchany filtr, niesprawna pompa paliwa itd. Woda raczej nie powinna uszkodzić paska,...
W takim razie mój błąd, myślałem że korzystałeś z dedykowanego wyjścia, które też w oplach występuje. W każdym bądź razie jak układ paliwowy jest ok (wtryski nie leją), regulator ciśnienia paliwa sprawny to czasy wtrysków w zupełności wystarczą. To co obliczyłeś to tak naprawdę wydajność wtryskiwaczy przy stałym ciśnieniu roboczym (względem kolektora)....
Witam Obecność opasek i gumowych wężyków świadczy o wykonaniu "rzeźby", w oryginale wszystkie przewody paliwowe są wykonane z niebieskiego plastiku i łączone ze sobą na specjalne szybkozłączki, w zestawie montażowym razem z nowym filtrem powinny znaleźć się dwa uszczelniacze szybkozłączek wymieniane razem z nim. Stosowanie cybantów jest dość niebezpieczne...
Ciśnienie w układzie paliwowym regulowane jest przez regulator ciśnienia, w Twoim przypadku na wyjściu po wtryskiwaczu. Natomiast rurka powrotna podłączona jest do koszyczka gdzie znajduje się pompka paliwa, ma to na celu utrzymywanie pompki non stop w benzynie (chłodzenie), nawet przy niskim stanie paliwa w baku. Jeżeli jest to monowtrysk to ciśnienie...
Nie nie, samochód na razie LPG nie ma. Edit: Problem ma numer P0400. Jak na razie mam w planach dolanie uszczelniacza do układu paliwowego, może problem zaniknie.
Czyli cały układ do sprawdzenia paliwowy-szczelność,w dieslu to świętość,,,