gdzie zdobyć jakąś instrukcje,rysunek chodzi mi o podłączenie wszystkich wężyków(podciśnienia) podłączonych do wtrysku (obudowy )
Ten wężyk jest od pompy wtryskowej chyba przelewowy .
Pas wymieniłem ponieważ wraz z montażem udało mi się go znaleźć i zgrzać z karoserią za 100 zł , teoretycznie można próbować mocować na seryjnym pasie ale klima jest mniej wydajna, i często występują drgania od własnej roboty mocowania. Co do chłodnicy płynu to również musiałem wymienić ponieważ moja seryjna miała miejsce na jeden czujnik temperatury,...
Pompa vaccum zużyta, nie wytwarza wystarczającego podciśnienia. Typowy problem w tych silnikach spowodowany konstrukcją pompy vaccum. Przy okazji do sprawdzenia wężyki podciśnienia, często są popękane.
Szukam schematu połączenia wężyków podciśnienia z pompą vacu , turbinką, egrem i czujnikiem temperatury atmosferycznej w astra 1,7 dti isuzu. Z góry dziękuję za pomoc.
Zdejmij wężyk, uruchom silnik i przyłóż palec do pompy. Jesli nie bedzie podciśnienia wiesz, że to pompa. Ewentualnie możesz jeszcze podkręcić troszkę obroty czy coś się zmieni.
Sprawdź wszystkie wężyki od podciśnienia, sprawdź pompę podciśnienia. Pzdr
Pod pokrywą nie było za wiele syfu,ale do pewności wszystko umyłem,ogólnie astra jeździ normalnie tylko na wolnych obrotach chodzi na trzech cylindrach powyżej 1500 obr jest ok,jutro zerkne na przepustnice i kolektor ssący wszystkie wężyki od podciśnienia są całe.
Założyć MAP sensor i wszystko wróci do normy jest to taki czujnik przymocowany do podgrodzia i do niego dochodzi wężyk z podciśnienia
Takie coś znalazłem: "Problemem okazał się zawór upustowy turbiny DV. Jest to kawałek plastiku o okrągłym kształcie, a w nim okrągła membrana na sprężynce. Całość mocowana po lewej stronie zimnej części turbiny na 3 śruby m6 i podłączona do wężyka podciśnienia."
Co można zrobić, gdy w wężyku od podciśnienia pojawia się olej?
Następne pytanie. Czy można zaślepić EGR używając sprawnego zaworu który ma tylko zaślepiony wężyk podciśnienia, czyli teoretycznie nie powinien pracować ? Tak jak pisałem w pierwszym poście EGR jest już wyprogramowany z systemu.
Masz jeszcze jeden zaworek przy turbinie, a najlepiej powymieniaj wszystkie wężyki podciśnienia na nowe to będziesz pewien
odkopuje.. czy ktoś zna odp. od czego jest wężyk zaznaczony na fioletowo? umnie wisi luzem ...
Proponuje sprawdzić wszystkie przewody (wężyki) podciśnienia łącznie ze zbiornikiem podciśnienia. Mogą być nieszczelności.
Posprawdzaj wszelkie podciśnienia - wężyki gumowe przy przepustnicy. Na jednym z nich jest właśnie podpięty MAP - czujnik jest na grodzi przy podszybiu. Masz LPG w aucie? Czasami nieszczelności pojawiają się po montażu miksera na przepustnicy . Jeśli masz możliwość wyczyść przepustnicę zwłaszcza kanał biegu jałowego - tam gdzie pracuje grzybek silnika...
W x16szr adaptacja przepustnicy ????? czego linki gazu ???? ew można zrobić reset bloku o2 i nastaw silnika krokowego , do sprawdzenia dolot - szczelność (często uszczelka kolektora ssącego ) wszystkie wężyki podciśnienia , spr czy egr się domyka , ew parametry potencjometru przepustnicy , czy czujnika podcisnienia ..
Astra G 1,4 16V '99. Z regulatora ciśnienia paliwa dochodzi dźwięk przypominający świst. Wymieniłem i regulator i wężyk podciśnienia, ale dalej jest to samo. Co jest nie tak?
brak podciśnienia przecież ,jest inny brak z powodu pękniętego wężyka,czy niedrożnego jak z przestawionego rozrządu? to samo tu i tu brak podciśnienia
A wężyki podciśnienia sprawdzałeś? A na luzie jak pompujesz pedałem hamulca to gaśnie?
No właśnie niby przeszukane wszystko. Wężyki podciśnienia nowe czujnik podciśnienia nowy.. DPF u nie ma EGR zaślepiony. Dlatego założyłem temat może ktoś coś miał podobnego
Za duże ciśnienie doładowania. Podciśnienia Wężyki Geometria (albo westgate) Zawór sterujący (wszyscy nazywają go n75 jak w vw)
Normalnym objawem jest to że wężyki od powrotu pękają ciężko je wyciągnąć z głowicy.To jest 100% zapowietrzenia
A ile wężyków wychodzi u ciebie z pompy? Jeśli się nie mylę powinny być trzy. Wlot i wylot oleju plus wężyk podciśnienia do hamulców. Więc nie wiem o jakim wężyku pisałeś, że go zaślepiłeś?
Witam serdecznie. Sprawdź podciśnienia ,szczególnie wężyk od MAP i okablowanie. Pozdrawiam.
Witam. Miałem podobny problem. Pomogła wymiana wężyka łączącego czujnik podciśnienia kolektora dolotowego z...kolektorem. Wężyk 20-30 cm długości. Mój silnik to x16sz.
Błąd jest kasowany automagicznie po 20 (30?) poprawnych uruchomieniach silnika, jak również po odłączeniu zasilania (akumulatora). Przepływkę możesz spróbować podmienić na próbę. Masz do sprawdzenia - czujnik temperatury powietrza, czujnik temperatury silnika, przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy, silnik krokowy, szczelność wężyków podciśnienia,...
No normalnie czy nie ma przetarć wężyków i rurek.Membrany egr i klapek kolektora sprawdzałeś wężykiem są szczelne i pracują? Możliwe też że pompa vacuum słaba.
Witam, astra naprawiona przyczyną było zapieczone cięgno przy turbinie i pęknięty wężyk od podciśnienia przy gruszce od turbiny, cięgno zostało wyczyszczone wężyk delikatnie skrócony i auto odzyskało moc. Jeśli ktoś miał by podobny problem to warto sprawdzić te miejsca. Dzięki wszystkim za pomoc.
Witam Niestety wymiana zaworu EGR i zaworu podciśnienia EGR nie rozwiązała sytuacji, szczerze mówiąc jeszcze ją pogorszyła... błąd wyświetla się jakoś 5x częściej niż przed wymianą. Może kolega wyjaśnić na czym polega problem z wężykami podciśnienia EGR? I na czym polega naprawa? Wymiana?
usterka usunięta,powodem były żle podpięte wężyki od elektrozaworka, po właściwym podpieciu wężyków od podciśnienia zdemontowałem zaślepkę egr-a i jest wszystko dobrze,możemy zamknąć
VAC to pompy podciśnienia, OUT do siłownika (EGR), ATM wolne. Sprawdź czy pompa podciśnienia daje jakikolwiek podciśnienie, lub czy obwód podciśnienia nie jest rozszczelniony (pęknięty wężyk, zamienione końcówki na innym elektrozaworze).
Dziś sprawdziłem wszystkie zaworki podciśnienia są OK klapy wirowe, dzieją sprawnie, kolektor ssący wyczyszczony, EGR sprawny, Przepływka też wężyki i gumki podciśnienia OK. KONTROLKA CHECK dalej się zaświeca, ręce mi opadają, ma ktoś jakiś pomysł
"P1125 - Otwarty obwód zaworu elektro-magnetycznego ciśnienia ładowania P1125 - Za mocne wejście zaworu elektro-magnetycznego ciśnienia ładowania Do sprawdzenia czy nie jest brudny czujnik ciśnienia doładowania ( na kolektorze dolotowym) Oraz weżyki podciśnienia ( kolanka gumowe, wężyki plastikowe wtyczki na elektrozaworkach) co sterują poszczególnymi...
Zdarza się też że przy zdejmowaniu klawisza przełącznika wyskakuje sprężynka która normalnie wypycha klawisz w kierunku środka samochodu. Ogólnie to wyłącznik działa podobnie jak długopis, też jest sprężynka i okrągły element 0.6cm który zauważyłeś. Poza tym przełącznik działa tylko gdy jest podciśnienie.
Witam przyjrzałbym się wężykom podciśnienia czy ktoś nie zamienił , przez przypadek po naprawie wycieku oleju . Zdarzają się takie cuda a Opel troszkę wężyków ma radze porównać z innym oplem .
Odepnij wszystko oprócz serwa, zaślep wężyki i wtedy sprawdź.
Tak jak kolega napisał - trzeba sprawdzić wartość podciśnienia ale z powodu drugiego błędu skłaniał bym się do awarii w obwodzie załączania zaworu obejściowego turbiny. Sprawdź wężyk między zaworem a gruszką może się przetarł - pęk ( możesz zdjąć go z zaworu i dmuchnąć, może akurat coś będzie słychać). Podobno padają też same zawory ( sam nie zmieniałem...
siemka posiadam opla astre 2 z silnikiem 2.0dtl i mam podobny problem wyskakuje mi kontrolka check egine i odrazu silnik slabnie nie mam swojej mocy jaka moze byc tego przyczyna ?? prosze o pomoc Wiesz co? cosik jest zepsute,jedyne co możesz zrobić we własnym zakresie to posprawdzać dokładnie układ podciśnienia,to takie cieniutkie wężyki, może który...
W swojej astrze h 1,9 cdti mialem przeładowanie turbiny przy wysokich obrotach, sprawdzałem wężyki. Robilem to strzykawką, najpierw spraawdzilem pompujac powietrzne od strony pompy podciśnienia, później od strony gruszki. Grzuszka dawała jakiś odgłos pracy. Zacząłem energicznie ruszać tlokiem strzykawki i uczuciem bezradności złożyłem wszystko do kupy....
Witam serdecznie, odświeżę trochę dla potomnych... przeczytałem wszystko co napisaliście, mój problem wyglądał w wielu przypadkach podobnie ... silnik x18xe1 99r 1.8 16v benzyna + lpg, a więc na gazie silnik bez zarzutów natomiast na benzynie na biegu jałowym po czasie P0130 w czasie jazdy bez zarzutów nawet znikał. Uszkodzony okazał się wężyk podciśnienia...
Witam: 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz. 3. zbyt niskie podciśnienie w układzie podciśnienia za sprawą wadliwej vacum pompy.
Pierwszą rzeczą którą musisz zrobić podpiąć kompa zczytać b łędy i wtedy, sprawdzić to czy w ogóle silnik dostaje paliwo :?: , a potem zaczynamy od kabli, świec, wężyków podciśnienia no i czy w ogóle jest kompresja. :D
Problem rozwiązany sparciały wężyk przepustnicy idacy do zbiornika podciśnienia Dodano po 3 Dziękuję wszystkim co przyszli mi z pomocą jeszcze raz wielki dzięki,😀
W 2.0 dieslu opla zaczyna się naprawę od sprawdzenia podciśnienia. Później wężyki na szczelność, sprawność zaworów sterujących, czujnik ciśnienia doładowania na zabrudzenia- od razu sprawdza się czystość kolektora ssącego itd. Co zostało zrobione?
Witam , czy to się dzieje także na benie,jeśli tak to czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego .Przy czyszczeniu przepustnicy nie zapomnij o wszystkich otworach podciśnienia , wężykach i rurze do filtra mała nieszczelność i jest po ptakach. Pozdr.
Foto nie mam ale zasilanie idzie od przewodu podciśnienia z komory silnika a drugi wężyk powinien byc podpiety do takiej gruszki przy komorze ogrzewania
Ale aż tak by uciekały te spaliny, nie sądzę. Jak w tej Twojej astrze sterowana jest turbina?? idzie do niej jakiś przewód podciśnieniowy od zaworku sterowanego elektrycznie a korzystającego podciśnienia z pompy vacum??? czy też masz turbinę na której jest z jednej części turbiny przewód (wężyk) idący do jej drugiej części?
Nieszczelny układ podciśnienia, jak napisał ptaszek1975 lub zabity, zapchany jeden z wężyków. Czy ten sam błąd masz teraz? Sprawdzić zasilanie i masę zaworu.
W tym silniku, tak jak pisałem, jest założony nowy moduł. Ciśnienie mierzone na zimno i na ciepło. Wtryski zamieniałem miejscami i dalej na czwartym wypada. Zastanawiam się jeszcze nad czujnikiem położenia wałka lub wału. Znajomy mi mówił, żebym czujnik temperatury do eku zmienił. A może komputer padł? Co do podciśnienia, to już zaślepiałem wężyk, a...
Źle to sprawdzasz. Musisz mieć podłączony jakiś siłownik podciśnieniowy pod wyjście. Pod VAC podłączasz źródło podciśnienia, w tym celu dobrze spełnia zadanie sprężarka wyjęta z lodówki. Pod tak działającą instalację podłączasz 12V do cewki elektrozaworu i wówczas obserwujesz czy siłownik się wciąga i puszcza. Elektrozawór jest tak zbudowany że między...
To masz te dwa zaworki pod maską do których są podłączone wężyki podciśnienia a i jeszcze od turbiny ale nie pamiętam który to 1 a który 2 ale to na 100% któryś zaworek one niby działają ale przy w depnięciu gazu się przecinają i stąd kontrolka i brak mocy
Dokladnie na kazdym biegu jest to samo. Dochodzi do 2800rpm i wskazowka skacze... Do tego miga w tym czasie ladowanie... Czyli jutro od rana jazda... Na co kolego Manta powinienem zwrocic uwage? PS. podejrzewam że autko przed uszkodzeniem sprzęgła jakoś jeździło wiec przyczyną musi być coś w tej okolicy. Kolesie co wymieniali dwumase uszkodzili przy...
Po wymianie węży od podciśnienia dalej palił tyle samo. Po regulacji spalanie spadło do troche ponad 9l, co i tak moim zdaniem jest za dużo. Natomiast mam problem z jazdą na benzynie na zimnym silniku ponieważ szarpie muli sie a jechać nie chce jedzie dopiero na wyższych obrotach, na gazie jest ok. Dodam ze EGR mam odłączony tylko wężyk od podciśnienia...
Ciśnienie dla pewności sprawdź na listwie wtryskowej, na jej samym końcu masz coś w rodzaju wentylka odkręcasz nakrętkę i musisz nakręcić coś co wciśnie metalowy śrut, tak tam zbudowany jest ten zaworek. Sprawdź też wężyki od podciśnienia, z prawej strony w przednim błotniku masz filtr węgla aktywnego, u mnie poszła membrana i zapchało węże od podciśnienia.Jeżeli...
Bardziej ma to sprawdzić czy membrana w parowniku nie jest uszkodzona przez co po zgaszeniu gaz dostaje się poprzez wężyk podciśnienia do kolektora ssącego i go zalewa, można też to sprawdzić po prostu odpinając wężyk od kolektora i wkładając jego koniec w wodę. Albo instalacje jest źle wyregulowana i rozjeżdża mapy w sterowniku silnika.
znalazłem pęknięty wężyk podciśnienia w miejscu na rysunku. czy to bedzie sprawca ?? Kolega Ociz już Ci podpowiedział... lewe powietrze pewnie ciągnie.
Pacjent: Opel Astra 1.4 8V SPI C14NZ 1993 Objawy: poszarpywanie silnika, ale TYLKO podczas jazdy. Jak puszczę gaz, na dowolnym biegu, nawet mając obroty wyższe niż 1000/min (na słuch). W ciągu kilku ostatnich tygodni (dystans około 3 kkm) 2x wyskoczył błąd 35. Obserwowane raczej po rozgrzaniu silnika. Co zostało zrobione: czyszczenie przepustnicy i...
Sprawa wyjaśniona. Odkręciłem pompkę VACUM i poprostu tą blaszkę którą się przykręca obróciłem tak aby wężyk z niej wychodzący nie znajdował się na dole tylko bardziej u góry. W wężyku od podciśnienia znajdował się olej, którego niewielkie ilości są potrzebne do pracy tej że pompy, dostawał się tam podczas jej pracy. Teraz brak błędu i brak problemu...
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
Sprawdź wszystkie wężyki podciśnieniowe wychodzące z kolektora ssącego poniżej przepustnicy, jeśli nie są szczelne, to dostaje się "fałszywe powietrze", bardzo możliwe że to przewód podciśnienia do serwa hamulców. Trzeba po kolei odłączać, zatykać i obserwować efekty.
Byłem kiedyś u mechanika to powiedział, że EGR mam źle podłączony bo nie mam podciśnienia i ten wężyk wychodzący z egr wchodzi tam z powrotem a z drugiej storny nie ma wężyka i jest otwarty zawór i jak naciskach gaz to słychać powietrze, może to coś od tego?
Podciśnienie sterujące klapą zima-lato w obudowie filtra powietrza. Zastąp to pęknięte kolanko kawałkiem gumowego wężyka Φ3,2mm
Weź kawałek elastycznego wężyka i połącz te elementy. To jest podciśnienie więc nie będzie znosili jakiś dużych sił.
Błędy: brak Ciśnienie: ok Przepływka: ? Jak sprawdziłeś ciśnienie?Nie sądzę żeby pomiar wiarygodny skoro nie wiesz co to przepływka.Przyczyn spadku macy może być kilka: 1.pompa vacum 2.popękane(załamane) lub nieszczelne wężyki podciśnienia 3.olej w wężykach podciśnienia 4.zaworki sterujące elementami wykonawczymi 5.przepływka itp. Podciśnienie w układzie...
Dlatego napisałem że bardziej bezpieczne jest założyć trójniczek ;) Kiedyś próbowałem kleić tą rurke podciśnienia do serwa to od wstrząsów się ułamało i oczywiście hamulce słabe, szarapnie silnika itp. Można też raczej bez problemu dostać rurke taką jak ma być czyli na 2 wężyki.
Prawdziwy niemiec z gazem potomek samego adolfa... Sprawdź bo często się zatykają wężyki podciśnienia przy przepustnicy tj króćce przepustnicy. Sprawdź szczelność kolektora bo tam cienka ścianka jest bardzo i na wkrętkach mogło sie rozszczelnić albo nawet wyrwać gwint. Podaj ile pokazuje MAP na rozgrzanym na wolnych rpm bez świateł klimy itp.
Jaki czujnik podciśnienia? toż to elektrozawór jest, w Astrze taki sam jest do pochłaniacza par paliwa, jest to całkowicie nie potrzebne, ja to zawsze zatykam ten króciec w kolektorze ssącym i odłączam wężyk od tego zaworka. No chyba że z tego elektrozaworka wężyk nie idzie do czarnej puszki pochłaniacza par paliwa tylko gdzie indziej, może to być też...
podczas dojeżdzania np do krzyżówek - sprzęgło, wolne obroty, auto się toczy - słychać i widać na obrotach równomierne tzn cykliczne zmiany obrotów z podwyższonych na prawie jałowe i tak aż do zatrzymania się, po chwili obroty wyrównują się i spadają. To może być spowodowane uszkodzeniem czujnika prędkości własnej (jest w tablicy wskaźników). Miałem...
Witam, Mam następujący problem klapką obiegu wewnętrznego w mojej Astrze. Mianowicie, klapka obiegu wewnętrznego nie reaguje na przycisk włączania i wyłączania obiegu wewnętrznego. Z tego co ustaliłem na własną rękę, to wężyk podciśnienia z komory silnika jest poprowadzony do dwóch elektrozaworów przy przednim słupku od pasażera. I wygląda na to że...
Przyczyną może być: 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia się raczej przy wyższych obrotach). 3. zbyt niskie podciśnienie w układzie podciśnienia za sprawą...
Sprawdź uszczelkę pod korpusem przepustnicy (tzw. fałszywe powietrze). Plus przewody podciśnień (wężyki).
Odczytać błędy i popatrzeć w parametry bieżące,to podstawa.Potem możesz pytać dalej.Możesz bez tego sprawdzić podciśnienie jakie daje vacum (0,8 bar jest ok)i szczelność wszystkich wężyków podciśnienia.Kużwa nie pamiętam czy siedzi tam psg16 i elektryczny egr.Ale wężyki posprawdzaj.
A myślałem że astra f 1.7 td ma sterowanie konta zapłonu cięgnem na podciśnienie. Czyż nie tak. A odpowiada za to czujnik wkręcony w korpus (obudowę) termostatu, do którego podpięte są wężyki z podciśnieniem. Pozdrawiam Rafał
Generalnie kod 33 mówi że czujnik podciśnienia w kolektorze wykrył ciśnienie zbliżone do atmosferycznego ,więc albo wężyk od czujnika dynda albo jest lewe powietrze w kolektorze. Ten dyndający zatkaj na razie. A odpinając wężyk od czujnika powinieneś zassać powietrze z kolektora.
Oraz bardzo dokładnie wszystkie wężyki podciśnienia. Jeśli coś przepuszcza to też taki objaw jest możliwy (LPG wymaga bogatszej mieszanki, więc zalewanie może być nieodczuwalne przez kierowcę, a przy benzynie, jak już temperatury na dworze wyższe, będzie zalewał. Jak wygląda średnie spalanie LPG i Pb na chwilę obecną? Jeśli byłaby to kwestia tylko korekt,...
Przerabiałem to w zeszłym roku w swojej vectrze 2,2dti. U mnie okazało się że pękł gumowy łącznik od podciśnienia przy turbinie. Naprawa w 5 minut i jeździ do dziś. U mnie objawiało się to błędem P0400 Układ recyrkulacji spalin - błedny przepływ. Na forach opisują że jest to dość rozległy błąd i przyczyną może być: 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem...
Nikt mi nie może pomóc? Bo już się boją o silnikach krokowych pisać. :D komputer pokładowy się przestawił i próbował ustawić ale coś nie mógł bo podobno moduł jest nie ten co ma być i dodał, że samochód jest już pełnoletni i nie da się nic zrobić. Bo jeździsz po paprakach,sprawdź czy nie ciągnie lewego za przepustnicą,przewód gumowy jak i elektryczny...
Już nie pamiętam gdzie jest zaworek ciepłego/zimnego powietrza, sprawdź czy nie zasysa lewizny przez niego, możesz na test zaślepic przy przepustnicy wężyk, dla gazu nie ma to znaczenia. Jeśli pomoże, możesz ustawić klapę w airboxie na zimne powietrze albo nowy zaworek. W przepustnicy lubialy zatykac się kanały podciśnienia, jest taki czarny plastik...
Dla sprostowania: MAP sensor nie mierzy podciśnienia tylko ćiśnienie bezwzględne w kolektorze ssącym, a to delikatna róznica. Jeżeli na innych czujnikach jest to samo to moze trzeba zacząć szukać gdzie indziej? A może wężyk łączący kolektor z czujnikiem jest niedrożny? Kiedyś trafiła do mnie tempra 2.0 prosto od gazowników. Samochód chodził jak połamany...
(at)Ricoh_220 Nie wiem jakiego masz BRC-ka ale właśnie dlatego napisałem że "większość" a nie "wszystkie" instalacji idzie odpalić awaryjnie na samym gazie, sam raz miałem przypadek że sekwencja AKME nie miała takiej możliwości. Co do tematu, objawy wyglądają na zalewanie się silnika, nie wiem czy EGR by miał coś z tym wspólnego, warto by zobaczyć...
Po wymianie czujnika pali ok. Natomiast auto dalej zachowuje się jakby pracowało na maksymalnych obrotach mimo przymkniętej przepustnicy. Wszystkie możliwe podciśnienia sprawdzone i po zaślepiane i nic. Po odpięciu wężyka do MAP-a (kostka podpięta) obroty wracają do normalnych ale auto po chwili gaśnie. Zasilanie i masa do MAP-a ok, sygnał na wolnych...
Rozrząd sprawdzony lampą jest w porządku , błąd usunięty jak się okazało komputer co innego pokazywał a winowajcą świecącego checka był blokujący się trzpień zaworu Egr , Egr założony spowrotem , spalanie spadło o 2 litry , ale to wciąż za duże te spalanie. Jedyny plus to że teraz nie zalewa mi przepustnicy i już nie czuć nieprzepalonego paliwa . Już...
Z elektrycznego punktu widzenia, czujnik wału/wałka jak nie podaje sygnału o kręcącym się silniku to pompa nie startuje, równocześnie nie będzie iskry. Masz ją gdy pompa nie pracuje ? Przekaźnik pompy, bezpiecznik. Pierwszy daje napięcie na styku 87, drugi ma wtedy 12V ? Żarówkę przy pompie zostaw na stałe żebyś ją widział. Stara pompa działa podłączona...
Witam, mam pewien problem z pompą paliwa od samochodu Opel Astra f 1.4 8v. Chodzi o to, że chcę ją sprawdzić przed montażem. Wkładam więc końcówkę wężyka do butelki z benzyną, podłączam przewody na krótko do akumulatora i nic. Nie zaciąga paliwa, choć słyszę że pracuje, wyjmuję ją przytykam palcem i nie wyczuwam podciśnienia. Wymontowana ze sprawnego...
Witam ponownie. Temat zakładam jeszcze raz,bo mod uznał,że jaja sobie robię. Problem wygląda tak: kilka dni temu zauważyłem,że przy odpuszczaniu gazu z przodu wydobywa się pisk.Podczas przyspieszania czy płynnej jazdy nic się nie dzieje.Każde puszczenie pedału gazu objawia się piskiem.Oprócz samego efektu dźwiękowego i ujemnego działania na psychikę...
Też nie wiem jak działa układ podciśnienia w tym aucie, gdyż schematów w necie nie mogę znaleźć, Nie trzeba schematu. To można kawałkiem wężyka na aucie w kilka minut połączyć. generalnie na prosty system, vakupompa zasysa powietrze z plastikowego trójnika, elektrozawór połączony przewodem z gruszką EGR, oraz trójnika, potem idzie przewód pod auto,...
Tak szacując na oko to ten w 1.4 co miałem miał większą średnicę. Przepustnica bardzo podobna do tej w F. Wg mnie wygląda to dobrze, pytanie czy nie jest zbyt mały przez co przylewa? Masz tam też ten plastik z króćcami do podciśnienia na wężyk 4mm? Ważna sprawa bo jeden z kanałów idzie pod klapką przepustnicy w dolocie.... Napisz coś więcej o reduktorze,...
Apropos świec... Kupiłem BOSCH... miekkie jak g... albo ja mam tyle pary w rękach. Delikatnie kręciłem i jedna pękła, całe szczęście nabiłem śrubokręt i wykręciłem jakoś. no z tym w tym miejscu, to jak zapalnik w minie :shii: . trzeba ostrożnie, może boleć finansowo :cry: No chyba że sie okaze ze to przez cewke ciezko pali. Bo pali bardzo ciezko kilka...
Czyli to tylko kwestia regulacji, ewentualnie sprawdź jeszcze mikser czy nie łapie lewego powietrza i posprawdzaj dla pewności wężyki z podciśnieniem. Powodzenia:D
Witam pozwolę sobie przyłączyć się do tematu. Ja również posiadam opla astrę F 1.8 16V z 1996r. Jest to benzyna z gazem . Auto zaczęło gubić obroty ( falują) potrafi również zgasnąć jak jest na biegu jałowym.Natomiast podczas jazdy jest ok. Wymieniłem filtr paliwa na nowy i jest lekka poprawa , lecz objawy nie ustępują. Sprawdziłem wężyki podciśnienia...
Witam,problem z moja Astra pojawił się z początkiem zimy,tzn zaraz po odpaleniu przez ok 20 sekund jest ok,później zaczyna szarpać silnikiem na wolnych obrotach. Ciężko się zbiera na obroty,i tak praktycznie aż do osiągnięcia temperatury normalnej pracy,ale np w korku znowu zaczyna kuleć.Przy jeździe np na autostradzie moc na 3 biegu ma do ok 4500tys.obr....
Cześć, Auto to Opel Astra G 2002, Z18XE, 125KM, LPG (Stag4). Problem jest następujący: Silnik faluje na benzynie, szczególnie na zimnym, wtedy potrafi zgasnąć, bo dławi mu obroty. Gdy na zimnym go odpalę i pozwolę obrotom spaść do "normy", to raczej nie reaguje na pedał gazu. Zazwyczaj wtedy kończy się to "uduszeniem" i zgaszeniem silnika, czasem tylko...
Na początku tych dziwnych objawów tworzyło się potężne ciśnienie w ukłądzie. Tak jakby korek nie wypuszczał nadmiaru ciśnienia. Myślałem że mi węże lub chłodnice rozsadzi. Możliwe, że zatkany był w nim zaworek ... Nożykiem wtedy wyciąłem kawałek gumki w korku oraz Z twojej wypowiedzi wnioskuję, że chodzi o podciśnienie, które będzie wysysać płyn z...
Witam. Piszę tu bo już zabrakło mi pomysłów. Problem nastąpił wczoraj. Podczas jazy samochód stracił moc i zgasł. Okazało się, że zatarła się pompa paliwa i przepalił się bezpiecznik w obwodzie zasilania sterownika i pompy paliwa. Odłączyłem pompę paliwa wymieniłem bezpiecznik i wróciłem na LPG. Wymieniłem pompę paliwa i niestety problem jest nadal. Na...
Witam Od jakiegoś czasu mam problem z silnikiem w Astrze. Przewertowałem chyba wszystkie tematy jakie podsuwa Google, ale nic nie pasuje do mojego przypadku. Po rozgrzaniu silnika, zgaszeniu i ponownym odpaleniu jeszcze ciepłego silnika (nie od razu, ale po kilkudziesięciu minutach) pojawia się chmura siwego gryzącego dymu, kompletna niechęć do wkręcania...
Witam. Moja asterka z niskich obrotów w ogóle nie jedzie, na każdym biegu. Lekka górka, trzeci bieg 1700 obrotów a mi prędzej zgaśnie samochód nim się rozpędze... ciągle trzeba pilnować żeby być te 2000+ obrotów. Wygląda to tak, szczególnie na 1 i 2 biegu, że samochód rozpędza się bardzo powoli z wciśniętym choćby pedałem do połowy i tak do 2600 obrotów...
Rozrząd był zakładany w lipcu nowy w ASO, skrzynia automatyczna, raczej nie przeskoczył. Oczywiście można rozebrać obudowe i sprawdzić, ale czy w takim układzie, jeżeli byłby przestawiony, to czy zapalałby idealnie i czy miałby ciśnienie sprężania OK ? Zwróciłem teraz uwagę na wtryski i listwę z zaworem. Jeżeli zasysam ustami powietrze z zaworu poprzez...
Witam ostatnio w mojej Astrze nagminnie zaczeła si pojawiac usterka chek engine, dzieje sie to podczas hamowania na wolnych obrotach. Oczywiscie samochód dostaje "muła". Po starcie i osiągnięciu około 2000 obrotów kontrolka engine gaśnie i autko przyśpiesza już normalnie(oczywiscie do następnego hamowania). Rozebrałem wężyki podciśnienia i znalazłem...
Witam. Auto Opel Astra F Kombi, 1993 rok produkcji, benzyna, brak gazu, silnik C16NZ, mono wtrysk Multec. Powrót paliwa z wtrysku jest podłączony do metalowego "przelotu" przy czujniku ilości paliwa. Następnie za "przelotem" (już wewnątrz zbiornika paliwa) idzie dalej gumowy wężyk, który jest podłączony do czegoś w dole zbiornika. I o to coś mi chodzi....
wężyki astra zafira wężyki podciśnienia astra podciśnienia
schematy scania scroll touchpad hasło wygasa
klimatyzator przenosny klimatyzator przenosny
Radio i wyświetlacz nie działa w Renault Clio - przyczyny i rozwiązania Zwarcie w przewodzie pompy pieca SAS - przyczyny i rozwiązania