TPS sprawdzony ?
Wtryskiwacz powinien charakterystycznie "cykać", można też zmierzyć rezystancję około 12Ω ale to nie zawsze jest wiarygodny pomiar, ewentualnie można zamienić ten wtryskiwacz z którymś z innego cylindra i zobaczyć czy będzie pracował. Co do sprawdzenia sygnału to wtryskiwacze mają plus na stałę a sterowane są masą ze sterownika silnika
Nie chodzi o wypuszczanie GAZU tylko GAZOLINY, czyli pozostałości oleistej po odparowanym gazie w reduktorze. Najczęściej gazolina wpływa na utratę płynności wolnych obrotów.
Mam problem z wolnymi obrotami w opel astra. Wolne obroty wąchają się od 500 do 2000, nie wiem, czym wąchania są spowodowane. Proszę o poradę gdzie szukać i jak.
a jak ci Maf wychodzi noramalnie na wolnych obrotach
Tak to może być to.... .
Jak dla mnie poduszki wyrobione.
Sterownik silnika był podmieniany obroty bez zmian. Co ma wpływ na wolne obroty?
Nastawnik biegu jałowego w Twoim przypadku to taki maly czarny okrągły pierdolnik wkręcony w korpus monowtrysku na dwie śruby torxy. Wykręć go i dokladnie wyczysc , szczególnie stożek na końcu trzonka i gniazdo wewnatrz monowtrysku. Po tych operacjach zdejmij na chwile kleme akumy i po zalozeniu zapal bez gazu. Ma to na celu wykasowanie adaptacji. Sprawdz...
Jeśli cienka rurka wisi luźno i nie jest zaślepiona (albo nie zarósł nagarem króciec, jak wspomniał autoas), to silnik ciągnie tamtędy lewe powietrze, wolne obroty będą niestabilne lub podwyższone
Objaw termostatu
Tematów mnogo jak i możliwych przyczyn takiego stanu rzeczy https://www.google.pl/search?q=falowanie... czytać po kolei i sprawdzać, eliminować kolejne w miarę możliwości.
Raczej nie to. Silnik przez zgaśnięciem przez chwilę utrzymuje stabilne wolne obroty. Nie dusi się nie szarpie. Gaśnie tak jakbym go wyłączył kluczykiem. Tą opcję już sprawdziłem stacyjka jest ok.
Nie ma przekaźnika od wolnych obrotów.
uszkadzały się
Co to znaczy "obroty czasami są a czasami nie"? Chodziło mi o to że czasami jest OK, a czasami bez dodania gazu gaśnie - brak wolnych obrotów.
Z tego co odczytałem z Twojego filmiku to kody: 14 i 95 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, niskie napięcie 95 Zawór gorącego rozruchu lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)
Witam poczytaj ten temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Witam W/g dokumentacji dla X14XE ma wynosić (pomiar przez kompa na mapie) 0,3 - 0,4 dodatkowo na ciśnieniu atmosferycznym napięcie czujnuka między 0,5 a 1,2 V pozdrawiam
Sprawdź katalizator. Skoro auto się dławi na wolnych obrotach to bardzo możlie że to on.
Witam Moja Astra ma wolne obroty po odpaleniu i po chwili gaśnie, dopiero po kilku odpaleniach kiedy się już nagrzeje problem znika wymieniłem świece ale to nie pomogło. Co może być przyczyną złej pracy na zimnym silniku.
za dużo bo kiedyś normalnie obroty spadały odrazu a teraz im więcej się nagrzeje silnik tym dłużej musze czekać na wolne obroty
A EGR się przymyka,względnie tłoczek chodzi bez zacięć? Zobacz sobie w parametrach zmierzonych oczekiwana pozycję EGR i rzeczywistą. Albo na beszczelnego-zaślep go i sprawdźczy dalej szarpie.
ale w ECU sa zaprogramoane 800 a trzyma pomiedzy 500-600 i tak ecu czyta, a jak napisalem tera jest dziwnie, bo jak sie chce wejsc w zmiane obroto z techa to pojawia sie informacja, ze tryb jalowy nieaktywny i nie daje sie zmienic tych obrotow.. ale jak napisalem juz ma zadane 800 Dodano po 51 pdciagnalem troche linke, przez co na biegu jalowym przepustnica...
Gdybyś miał krzywy wał czy to korbowy czy wałek rozrządu do panewki danego wału nie wytrzymałyby nawet minuty (oczywiście zależy jak bardzo jest krzywy) ja obstawiam ciśnienie na cylindrach - za niskie, wg autodaty silnik X16SZR ma ciśnienie sprężania 12-15 bara, a Ty masz tylko 8-9, jeżeli nie chcesz wciskać pieniędzy w naprawę możesz próbować wlać...
Z tego co piszesz to raczej wygląda na wtryskiwacze tym bardziej że zawór nadciśnieniowy na pompie został wymieniony.Niestety bez wyjęcia wtrysków i sprawdzeniu ich na stole,nic nie stwierdzisz.Miałem już sporo wtrysków commonray które w próbie przelewowej nic specjalnego nie pokazywały. :cry:
wyjmij gumowa rurke łącząca filtr powietrza z wlotem nad chlodnica.moze tez byc za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Przecież ci mówie że TPS jak widzi pozycje przepustnicy poza wolnymi obrotami to nie steruje silniczkiem.
Ciśnienie oleju na wolnych obrotach - 1,5bar O temperaturze nic nie piszą.
Turbina zwasze się tam obraca, na wolnych obrotach juz generuje naciśnienie
Sprawdź czujnik położenia wałka rozrządu. Ale najpierw upewnij się że żadne podciśnienie się nie wypięło _zasysanie lewego powietrza_
Domniemam że niedomaga Ci krokowy-odpowiedzialny za utrzymanie wolnych wolnych obrotów, jaki silnik dokładnie w tej astrze masz? Pozdrawiam.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... jednym z "podejrzanych" i to poważnie jest alternator a ściślej łozyska w alternatorze jutro zamawiam lawetę i jadę z autem do mechanika
Kolego spróbuj podmienić sam silniczek krokowy to on jest odpowiedzialny za wolne obroty. Na twoim zdjęciu to część z napisem 1,6 tam gdzie wchodzi wtyczka.
Słabe ogrzewanie na wolnych obrotach sugeruje niski stan płynu chłodniczego. Jak połączysz to z dużym ciśnieniem w układzie to możesz mieć to samo co ja miałem tzn wyplucie uszczelki pod głowicą (ASTRA 1.6 8V 92R). Czy nie zdarzyło się Tobie że jechałeś bez płynu jakiś czas? U mnie lało z chłodnicy i po wymianie na nową trzaskały po kolei każde węże...
Witam Szukam wszędzie problemu jaki pojawił sie w mojej astrze i wszystko podobne a jednak inne. opisze swój problem może ktoś pomoże: astra 04 z16xep 105 KM wolne obroty spoko przyśpiesza też nie najgorzej jednak przy równej jeździe (stała prędkość, stałe obroty) zaczyna szarpać. miał ktoś taki problem i podpowie co to może być?
przeplywomierza nie mam, a EGR tez byl sprawdzony, zreszta z tego co wiem no nie ma on zbytwielkiego wplywu na wolne obroty, ale moge sie mylic
Jaki masz czas wtrysku na wolnych obrotach i normalnej temperaturze pracy silnika ?
Ten błąd wcale nie musi oznaczać, że ciśnienie paliwa na listwie jest poza zakresem. Aczkolwiek komputer tak to widzi...
Sruba pozioma nad zaworem Stop(ta z blaszką na gwincie)wkręc <podskoczą też wolne obroty)
Samo odłączenie akumulatora nie powinno wpłynąć w ten sposób na pracę silnika, źle zestawiony rozrząd owszem może, jeśli wywala check to diagnoskop i wszystko będzie wiadomo. pozdr
Dla mnie jest to bardzo wątpliwe, bo jeśli lambda daje nieprawidłowe wskazania to ECU to wykryje i wyświetli check. Umyłeś też gniazdo w zespole wtryskiwacza do którego wchodzi ten trzpień od silniczka? Zdejmij chwyt powietrza i zobacz jak wygląda przepustnica. Jeśli jest brudna to trzeba ją umyć.
Jeśli masz woltomierz, to zmierz napięcia na zaciskach akumulatora przy wyłączonym silniku i silniku pracującym na wolnych obrotach. To drugie powinno być wyraźnie wyższe.
Witam. Mam problem z moją Astrą. Nie ważne czy silnik jest zimny czy ciepły ale na gazie na wolnych obrotach silnik schodzi na bardzo wolne obroty, po czym gaśnie. Bardzo proszę o pomoc...
A jakie masz ładowanie na wolnych obrotach?. 13.8 to norma w starszych Opelkach, od nowości.
Czy to tylko w czasie jazdy gaśnie, na postoju wchodzi na wolne obroty?
Problem rozwiązany dwa tygodnie temu. Okazało się że EGR zablokował się w pozycji otwartej.
spróbuj założyć świece Beru Upt2
Przepraszam, że na wstępie nie napisałem. Auto na benzynie działa idealnie, pracuje równo, wchodzi na obroty, analiza toksyczności spalin książkowa. Na LPG auto pracuje równo. Każdy wtrysk został sprawdzony i każdy jest sprawny - dla upewnienia się podpiąłem inny rozdzielacz z innymi wtryskami. Objawy pozostały bez zmiany. Tak więc mogę wykluczyć uszkodzenie...
Szarpania niema, bez gazu, komp byl podlaczony i znalezli ze sonda pierwszy rzad zle odczytuje spaliny czasami palil sie ten silniczek pomaranczowy wiec kupilem i sobie ja wymienilem. Potem juz kompa niewidzial. Po wymianie sondy problem z tym silniczkiem zniknal i niepokazuje zadnych bledow. Puszka co wyglada jak katalizator jest i wyglada na nowa....
Jest dobra. Podejrzewam że z jakiegoś powodu nie nadążą domykać się zawory. Podczas pomiaru ciśnienia są za wolne obroty
Nie wszyscy mają vakumetr, mi wystarczyło kawałek drutu i wykręcenie jednej świecy
Witam! Poczytaj na forum tematy związane z samochodami które mają silniki C12NZ, C14NZ, C16NZ to myślę ze samemu poradzisz sobie bynajmiej z odczytaniem kodu usterki (http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.h... Pomiarów też możesz dokonać sam ,ale od razu wszystkiego w kilku zdaniach nie da się podpowiedzieć Skoro świeci kontrolka , sterownik pamięta...
A dobrze masz ustawione wolne obroty? Jak masz obrotomierz to powiedz ile ma na wolnych. To są podstawowe sprawy, skoro było już kilka rzeczy wymienianych (myślę że przez znających się na rzeczy mechaników) to i ustawienie samych obrotów powinno być dobre. Przychylam się do odpowiedzi elektrita. Pozdrawiam
Na początku wymień filtry LPG oraz wyreguluj wolne obroty.
Poza elektryką , bardzo często powodem wypadania zaplonów na jednym cylindrze jest uszkodzona uszczelka pod kolektorem ssącym
Odpal niech sobie pracuje na wolnych i naginaj wszystko co się da i jest podłączone do kolektora
Podciśnienie w kolektorze ssącym na zimno 0,42 bar na ciepło 0,48 - 0,50bar . i ten parametr najbardziej nieciekawy MAP zależy od KWZ i rozrządu. Tak między innymi. Na początek odepnij całkowicie sondę, przejedź się i daj silnikowi ostygnąć - zobaczysz czy coś się zmieniło. Jak dla mnie, to nałapał głupich adaptacji przez LPG i tyle. Aczkolwiek nie...
Ustaw wolne obroty śrubką na reduktorze tzn. trochę ją odkręc powinno pomóc.
mam problem z oplem jak jest zimny chodzi bez zazutu ,po rozgrzaniu i zgaszeniu silnika i ponownym uruhomieniu przerywa na wolnych obrotach po ruszeniu i przekroczeniu 2 tys obr czuc szarpniecie i silnik zaczyna pracowac normalnie dzieje sie tak tylko z cieplym silnikiem prosze o rade
podnieś wolne obroty na reduktorze
Witam. dziekiza porady . Juz sie uporałem z kłopotem. Brak było jednego przewodu podcisnieniowego. Potem podregulowałem śrubką obrotów ciepłego silnika i teraz mam juz ssanie i wolne obroty . dzięki za porade
jeszcze nie widziałem żeby przy uszkodzonej sondzie obroty falowały od 600 do 1500 obr/min nawet ostatnio robiłem astrę f też sonda padnięta a wolne obroty równiutkie jak trzeba
może masz za wolne obroty biegu jałowego.
Jakie podciśnienie pokazuje MAP na wolnych obrotach ?
przeczyść przepustnice i stabilizator wolnych obrotów. tak do pewności na początek
Egr ma pracować na wolnych obrotach, przy 3000rpm zawsze będzie zamknięty.
Jednopunktowe wtryski nie strzelają,jeżeli jest to parownik ZAWOLI-nad kolankiem wodnym jest wkręt regulacyjny wolnych obrotów na płaski śrubokręt-wyłącz silnik,wykręć wkręt-iglicę,oczyść go,odpal auto,przejdż na gaz-przedmuchasz gazem kanał wkreta iglicy,wyłącz silnik,wkręc wkręt iglice z czuciem do lekkiego oporu,odpal-wyreguluj wkrętem wolne obroty.Dolnym...
dziękuję bardzo za porady. dziś po południu biorę się za pracę. jest jednopunktowy wtrysk, a na gazie autko ma pewny spadek mocy,ciężko je rozpędzić
Witam ,odświezam temat , w mojej astrze pękła plastikowa oś od silnika krokowego od strony kierowcy, naprawa polegała na dorobieniu osi z rurki cu fi 15 i śmiga.
Ile Ci ten map pokazuje na wolnych obrotach ?
Szczerze mówiąc to jeszcze dziś nie miałem pojęcia o takim zabiegu. Dowiem się.
zmierz napięcie w instalacji na wolnych i wyższych obrotach. na moje to napięcie wzrasta Ci ponad 15-16V i airbag protestuje.
Witam!! Z tego co piszesz to trzeba przeprowadzic regulacje gazu na wolnych obrotach. Co do katalizatora - to blad ze go wyciales (jesli oczywiscie byl sprawny) Pozdrawiam!!
Witam! Samochód ma ogólny problem z odpalaniem, na ciepłym jeszcze za którymś razem odpali, ale na zimnym pojawia się już większy problem. Po odpaleniu i wciśnięciu pedału gazu do podłogi dopiero po około 10s zaczyna bardzo i to bardzo powoli wkręcać się na obroty i to stopniowo, około 100 obrotów co jakieś 3s a w momencie gdy osiąga jakieś 2200-2300...
Astra 1,4 gaśnie na gazie na wolnych obrotach, czasem faluje, czasem gaśnie od razu. Na benzynie wszystko działa prawidłowo. Co można na to poradzić? EDIT - pojawił się jeszcze problem - otóż od jakiegoś czasu samochód zazwyczaj zaraz pod odpaleniu wskakuje, nie tak jak powinien, na benzynę, ale na gaz
Proponuję sprawdzić zawór EGR. Ople mają z tym problemy. Czujnik położenia wału najlepiej sprawdzić przy pomocy oscyloskopu. Myślę że nie jest on przyczyną. Gdyby padał to silnik gasłby i nierówno pracował niezależnie od obrotów. Dodano po 4 I jeszcze jedno: pomiar spalin był za katalizatorem?
Sprawdź w takim razie skoro nie masz wspomagania i ładowania czy nie pękł ci pasek alternatora, jeśli chodzi o temperaturę to sprawdź termostrat, pompę wody jeśli po nagrzaniu będziesz miał zimna chłodnicę na dole bądz zimny wąż chłodnicy, wszystkie muszą być ciepłe po nagrzaniu silnika. Jeśli chodzi o spadek mocy przy nagrzanym silniku i jest to silnik...
na ile wejsc jest ten silnik ?
To jest regulator wolnych obrotów. Jeśli nie ruszałeś dwóch śrubek nad mniejszym kółkiem, które narysowałeś, to zaraz po odpaleniu na zimno, na wolnych obrotach, ma być luz między tą nakrętką i dźwignią ok. 2-3mm i zmniejszać się do zera po rozgrzaniu.
Ok. Wszystko sprawdzę w wolnej chwili. Dziękuję za pomoc.
benzyna to jest, w tym i w tym przypadku jak spada mu obroty bo jak jade daje mu gazu to nic nie spada i ale spada na biegu jak i na luzie. spada mu czasami nizej niz na luzie nawet do zera i gasnie
Witam serdecznie.Wyczyść silnik krokowy.Pozdrtawiam.
Nie sprawdzałem. U mnie on jest zintegrowany z przepustnicą. To będzie albo lewe powietrze albo dostaje za mało paliwa po zejściu ze ssania. (z tym że lewe raczej wykluczam ze względu na stabilne wolne obroty).
Tam krokowca nie ma , jest zawór wolnych obrotów sterowany minusem ze sterownika i plusem po przekazniku podwójnym.Najlepiej sprawdzić , czy po wyłączeniu kluczyka jest zasilanie na wtryskach.
Ok, a jaka powinna być wartość na przepływomierzu dla wolnych obrotów w takim sprawnym silniku?
Wydaje mi się że o ile 0,41V mogłoby być nadal za mało, to 3,71V, z 5V, będzie zbyt mało. Przy lince masz śrubkę ? Mógłbyś nią więcej napiąć TPS podwyższając napięcie, ale PAMIĘTAJ ILE JĄ WKRĘCASZ ŻEBY POWRÓCIĆ DO STANU SPRZED KRĘCENIA, ktoś nią już kręcił :?: i czy nadal masz błąd 22 i za wolne obroty ?
tak jak pisałem wcześniej pływają wolne obroty i brakuje jej mocy
jak zdycha nie ma wolnych obrotów
Witam :) Mam problem z wolnymi obrotami w astrze, po puszczeniu pedału gazu,obroty spadają do wolnych za jakieś 15 - 20s,a nieraz trzyma dlużej, wymieniłem silnik krokowy na nowy,bez rezultatu,mechaniczne części są ok. Za pomoc dziękuję
Jak dymi po odpaleniu to uszczelniacze, jak dymi gdy popracuje 10-15 minut na wolnych obrotach to pierścienie. Pierścienie możesz sprawdzić robiąc próbę olejową. Fabryczna norma sprężania to 14-16 barów.
nie zasysa No właśnie....dlatego nic się nie zmieniło po założeniu... Musiałbyś sprawdzić czy zostało coś jeszcze z instalacji tego przepowietrzania zbiornika i dodatkowo udrożnić ten króciec... Jeśli na prawdę nic ci tam nie zasysa na wolnych i na wyższych obrotach to możesz sobie podarować naprawę...
jeżeli na benzynie jest ok -to na gazie idzie to doregulowac ,ale jeżeli na benzynie tez niskie to zostaw narazie LPG w spokoju i zrób benzynkę . Śróbką na reduktorze zmienisz skład mieszanki ,a zarazem obroty (jeżeli to wina lpg)
witam,moja asterka nie ma wolnych obrotów ,pierwszą czynnośćią była regulacja -Nie pomogła ,wymieniłem świece ,filtr powietrza wyczyszczony był silnik krokowy ale dalej to samo . NIe ma reguły czy silnik zimny czy ciepły ,czasem uda się ustalić wolne obroty ale musze delikatnie (bardzo delikatnie)zdejmować nogę z gazu i wtedy wskoczy na wolne obroty...
Witam. Co wy mierzyliście ładowanie jest albo go nie ma poprawne ma być koło 14V i zacznij od tego, o ile już nie udało ci się uśmiercić alternatora poprzez odpinanie kabla lub przez to że odpaliłeś na za bardzo rozładowanym akumulatorze. Na początek zmierz ładowanie ile pokazuje na wolnych obrotach ile na wysokich różnica powinna być nie duża.
Problem rozwiązany. Powymieniane przewody i gra.
to nie to auto po rozgrzaniu auto zgaśnie ale odpali normalnie pare sekund obroty poskaczą i gaśnie znów. Auto w tej chwili jest u mechanika. Jak zostanie naprawione dam znać co było nie tak.
jest to zawór przestawiacza kąta wtrysku na wolnych obrotach
0,8-1,6 ms na wolnych obrotach
nic z nich nie kumam. Ma być okolo 6 st przed ZZ na wolnych
wolne obroty astra falują wolne obroty astra astra gaśnie wolne obroty
laser vam1201 zespół parzenia odblokować telefon samsung galaxy
pralka bosch wyświetlacz pralka bosch wyświetlacz
Myjka ciśnieniowa Stihl czy Kärcher - który model wybrać? Pralka Siemens WN14N208PL nie uruchamia się, ikona kłódki