termostat otwiera się przy ok.90 stopni ,a wentylator włącza przy ok. 100 .to dane książkowe .Jeżeli nic sięnie dzieje ,nie wyrzuca wody to może wszystko dobrze? daj mu pochodzic trochę dłużej na postoju to może załączy ,jeżeli chłodnica gorąca to wygląda .że wszystko ok.
Sprawdż korek na zborniczku może być nieszczelny.
W tym silniku są dwa czujniki temp. Jeden przy termostacie, drugi w chłodnicy. Przy małym obciążeniu silnika termostat otwiera się dopiero przy 105*C, więc w chłodnicy pewnie była zbyt niska temp. do załączenia wentylatora. 100*C - 1 bieg, 105*C - 2 bieg.
No właśnie dobrze wyczytałeś znajduje się on na przedniej belce pod przednim zderzakiem, przykręcony jest na dwa wkręty na kluczyk, jak staniesz przed samochodem i podniesiesz maskę, wymontujesz grill i między chłodnice a belkę włożysz rękę to znajdziesz wiązkę instalacji i opornik w kształcie kostki prostokąta.
1.7 DTI isuzu. Czy nowy termostat jest konieczny? Samochód ma przejechane 225 tyś. Czy z takim przebiegiem może wiązać się bawieniem się przy głowicy czy takie rzeczy dzieją się bardziej losowo.
To jedynie reset kalibracji ECU i powinno być ok.
Tym "zaworem" kieruje termostat. Wymień termostat i będzie z powrotem trzymał temperaturę.
W silniku opla z16xep występuje termostat dwuzakresowy . Przy małym obciążeniu silnika (niska prędkość obrotowa ) termostat włącza się przy temperaturze 105 ° C a przy obciążeniu większym włącza się przy temperaturze 90° C.
tak wyglada termostat, podobno jest elektrycznie sterowany, ale zasada otwarcia powinna byc taka sama.... wysoka temperatura
Mam astre 1.6 16v i ostatnio zauważyłem ,że silnik ma chyba za wysoką temperaturę.Jak stoję w korku osiąga 102,103 stopnie , jak ruszam spada.Generalnie,im szybciej jadę ,tym temperatura bardziej spada,czego juz w ogole nie rozumiem.Co to może być?
Kolego, zamiast inwestować dalej w ten silnik, lepiej sobie kup nowy. Czasem widziałem na szrotach x17dtl za 700zł. Nowy silnik na szrocie, coś wspaniałego.
To myślę że jeżeli wentylator się załącza przy wysokiej temperaturze to termostat jest jak najbardziej sprawny.
Panowie dziękuje za porady ale okazał się zatkany cienki przewód od zbiorniczka do przepustnicy i temu bulgotało ale i tak kupie ten płyn na wysokie temperatury
Koniec tej mechaniki panowie. Zamykam
W tych oplach to czasem nie jest normalne Panowie ? Bo mi się coś kojarzy że one wyżej trzymają temperaturę..
Astra F 1.6, gaz, 8 zaworów, jeżdżę od 12 lat, prawie zabytek. Od wiosny porobiło mi się, że jak temperatura na dworze ponad 15 st. C, po przejechaniu 15 km temperatura na silniku skacze do 100 st. C. Załącza się wentylator, ale temperatura cały czas w okolicy 100 stopni. Co ciekawe, wcześniej przy szybkiej jeździe (wysokie obroty, prędkość pow. 80km/h)...
czujniki temperatury(wentylatora) w Oplach są ustawione wysoko, sprubój zastosować z DAEWOO
Poniżej 20st wymiana ciepła jest inna, ile bar na wysokim wtedy?
1,7 Isuzu lubiły się przegrzewać co skutkowało albo uszkodzeniem uszczelki albo pęknięciem głowicy - prawda taka że ciężko znaleźć silnik wysokoprężny bez popękanej głowicy (kwestia jak bardzo). Po naprawie polecam dodatkowy obwód do załączania wentylatora na chłodnicy i w sytuacjach w których wyczujesz możliwość przegrzania (korki) włącz wentylator...
Witam, minął bardzo długi czas. Nic nie zrobiłem w tej sprawie, w tej chwili jest zima i problem zniknął, ale podejrzewam, że wróci wraz z wysokimi temperaturami.
Wiatrak od klimy nie daje rady schłodzić parownika podczas wysokich temperatur i sterownik klimatyzacji przełącza na wentylator chłodnicy o większej wydajności.
Odczytalem wyskakuje ze zbyt wysoka temperatura środka chłodzącego
Sprawdź czy po nagrzaniu silnika przewody płynu chłodzącego od termostatu są wszystkie o podobnej temperaturze, można się poparzyć więc radzę to robić ostrożnie. Jeśli jeden z nich będzie o znacznie innej temperaturze to masz winowajcę. Sprawdź na tzw. krótko, czy działa wentylator. Jeśli tak a nie załącza się on przy wysokich temp. płynu to możesz...
Ktory czujnik wymieniles? Ktory rok astry? Astra F czujnik ma niebieski za kolektorem ssacym od ECU a drugi u gory od wskazowki. Pozdrawiam!
Nie domyka się termostat i stąd niska temperatura w trakcie jazdy.
A płyn chłodniczy właściwy ? Tam jest wysoka temperatura w układzie, dużo wyższa niż w większości samochodów.
Postanowiłem sprawdzić wentylator dokładnie i się okazało, że załącza się przy ponad 100 tj kolo 103-105 stopni C ale czy to jest normalne czy to nie jest za wysoka temperatura ?
Problematyczny okazał się czujnik położenia wału. Zmieniał oporność w różnym zakresie temperatur.
Moim zdaniem może to być wina termostatu który ciągle sygnalizuje wysoką temperaturę płynu chłodniczego.
Prawidlowa praca sondy to Lambda=1.Tak jak piszesz,wczesniej pracowala ci prawidlowo.Jezeli nie masz emulatora sondy(a z tego tak wynika),to muszisz pojechac ustawic prawidlowy sklad mieszanki i gazowej i benzynowej(miej nadzieje,ze to tylko rozregulowany ECM,a nie siada sonda.Mogla padnac w czasie,jak miales zamiast katalizatora wspawana rurke - spaliny...
Witam . Mam problem z układem chłodzenia. Na początku silnik osiągał temperaturę 85 stopni w mieście i 80 stopni na trasie. Ostatnim czasy po naprawie układu chłodzenia( głowicy , ponieważ był wyciek płynu) temeratura zaczeła skakac do 90 stopni i od razu włącza sie wentylator i temperatura + wentylator utrzymuje sie cały czas . Po przejechaniu 5km...
Może ktoś wie jaką oporność ma czujnik temperatury zewnętrznej w Astrze Classic 99r przy temp.pokojowej 20stopniC mój pokazuje niecałe 2komy nie wiem czy jest dobry , wyświetlacz pokazuje zbyt wysoką temperature
Jak ma dobry płyn, to nie zagotuje. Poza tym wysokie temperatury były w późniejszych wersjach Opli. Astra F, G miała "normalne" wskazania. H. Nie miała zegara, ale można było sprawdzić. I przy chyba 105 otwierał się termostat. Z Corsą pewnie podobnie. Chłodnica może zapchana.
Sprawdzałeś temperaturę płynu termometrem? Poprawność działania wskaźnika? Zmień mechanika na innego bo ten to wymieniacz nie mechanik. Jeśli faktycznie będzie wysoka temperatura do sprawdzenia zostaje pompa wody i chłodnica.
Termostat trzyma ponieważ coś niska temperatura silnika?
https://m.youtube.com/watch?v=Ih-Z6XtSUL... Wrzuciłem filmik z objawami mojej Astry, zwrocie uwagę na temperaturę silnika podczas normalnej pracy auta a przy wysokich obrotach, dodam jeszcze ze przez cały film nie dotykalem gazu.
Sprawdź w takim wypadku serwo.
http://obrazki.elektroda.net/24_12613060... Miałeś kupić taki temp. 95-100 bo ten co kupiłeś jest nie do tego modelu ma zbyt wysoką temperaturę włączania.P
Nie świeci się żadna lampka a ten czujnik to czujnik temperatury płynu chłodniczego
Wiatrak chodzi bo sterownik dostaje sygnał z czujnika temperatury że jest za wysoka prawdopodobnie uszkodzony czujnik
Mam podobny problem w astra 1.6 8v 94r + lpg , czujnik temperatury wymieniony, nadal wyskakuje usterka: czujnik temperatury chłodziwa - za wysokie napięcie. Czym to moze byc spowodowane?
Witam. Mam pytanie związane z temperaturą w opel astra 1.7 Mianowicie czy jeśli na trasie temp. pokazuje mi ok 95 stopni czy to nie za wysoka. Wskaźnik pokazuje w okolicach tej kreski pomiędzy 90 a 100 stopni (zwykle trochę poniżej). Jeśli to zbyt wysoka temp to co zrobić?
Witam ,po wymianie termostatu bo stary nie dogrzewał silnika temperatura utrzymuje się na 95* dawniej jak stary był jeszcze sprawny temperatura utrzymywała się na 90*,pytałem tego mechanika co wymieniał i mówi że można tak jeździć bo ten nowy termostat tak trzyma temperaturę .Proszę o opinię czy to nie za wysoka temperatura jak na silnik benzynowy>
Sterownik zapamiętuje błędy (zbyt wysoka i niska temperatura, uszkodzona cewka wtryskiwacza itd. , ściągnij sobie program do staga i zobaczysz jakie błędy możesz odczytać), brak lpg nie zapamięta bo to normalna rzecz. Jak zdemontujesz jeden trzpień to nic się nie stanie (jeden masz na butli, drugi przy reduktorze, trzecią blokadą są wtryskiwacze). Możesz...
Co ty TPS nie masz podłączonego? Czujnik temperatury też się przydaje, ale bez TPS, to jest tragedia.
Deska tez ma stabilizator (TCA 700Y, 10-cio woltowy) i niestraszne jej za wysokie napięcie.
Silnik ma zbyt wysoką temperaturę, chłodzenia nie ocenia się po włączaniu wiatraka.
I jest właśnie taki problem ze pomimo temperatury 85-90 stopni i wysokich obrotów nie przełacza na gaz
Od pewnego czasu termometr w moim samochodzie pokazuje błędną temperaturę (dużo za wysoką). Myślę, że trzeba wymienić termistor. Może ktoś wie jaki typ? Zamiennik? Samochód Opel Astra I. Dziękuję za pomoc.
Miałem kiedyś podobny przypadek tyle, że w sekwencji. Przełączał się sam na benzynę. Objawy nasilały się przy wysokich temperaturach. Winowajcą były zimne luty w sterowniku gazu.
Uff... dałem rade to przeczytać, ale może coś pominąłem. Takie same objawy miał mój kolega, w Audi a6 c5 1.8T. Duże ciśnienie w układzie chłodzenia i wysoka temperatura. przyczyną była pompa wody, pękł wirnik pompy.
Sterownikowi nie szkodzi wysoka temperatura, tylko jej zmiany. Jak go będzie chłodzić powietrze w czasie jazdy a po zatrzymaniu znów będzie ciepło to jeszcze szybciej padnie.
Nie ma tak być. i nie temperaturę spalin tylko chłodziwa w małym obiegu
Po 3tys normalnie się kreci. A temperatury może temu że nie mam czujnika temperatury który decyduje o przełączeniu na gaz.
Sprawdź czujnik temperatury przy reduktorze jeśli na pb jest ok.
Nie wiem jak u ciebie ale u mnie po wymianie kabli WN jaki mi koledzy na forum radzili,spalanie wrócilo do normy, a sprawdzaleś lambde i czujnik temperatury może?
wymieniłem filtr powietrza i czujnik temperatury jak narazie bez efektu
Zastanawiają mnie czujniki temperatury, tylko nie ma odczytu w stopniach, tylko w voltach
Przecież to oczywiste że przewody uszkodzone, a już na pewno te od czujnika temperatury, przy samej wtyczce pękają.
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
a moze czujnik temperatury chłodzenia- ten dla kompa. jak jest walniety wtedy dzieja sie cuda.
Wg tis: Opis obwodu/układu Moduł świec żarowych jest wbudowany w moduł sterujący silnika (ECM) i jest urządzeniem półprzewodnikowym, które uruchamia świece żarowe. Temperatura i pobór mocy regulowane są w szerokim zakresie, aby spełnić wymagania wstępnego podgrzewania silnika. Wstępny czas załączenia świec żarowych zmienia się w zależności od napięcia...
Kolego wymień szybko pompę i sprawdź termostat takie skoki temperatury z wysokiej na niska doprowadzą do uszkodzenia głowicy a to większe pieniądze,jak sugerują koledzy zapowietrza się układ i to prawda .
Problem rozwiązany. Przyczyną nieszczelności była chłodnica klimatyzacji. Ciągła praca sprężarki w Astrze F po włączeniu klimatyzacji to normalne. Sprężarka nie może pracować cyklicznie jak w nowszych samochodach bo nie ma w tym modelu czujników temperatury, oszronienia itp. Są tylko trzy presostaty. Jeden zabezpiecza układ w razie zbyt niskiego ciśnienia,...
Po odpaleniu obroty są jednakowe jak na rozgrzanym silniku czy początkowo są wysokie ok 1400 i po chwili normuja sie ?
Chciałbym zapytać przy okazji, czy wąż, który idzie z dołu od boku zbiorniczka wyrównawczego, ma być pełny wody? Bo u mnie nie jest. Jeśli chodzi o wymianę uszczelki, wiadomo, że szansa jest, że jest źle założona, ale wtedy byłyby objawy typowe dla uszkodzenia uszczelki, prawda? U mnie nic nie ma, oprócz dymu, który nie jest bardzo gęsty. Spróbuję...
Trzeba zacząć od diagnostyki, ale nie polegającej na czytaniu błędów, tylko podglądnąć parametry bieżące (temperatury, położenie tps, wartość map etc.)
Hp czy mam rozumiec wysokie cisnienie? Przed zaworem rozpreznym jest goroce, a niskiego cisnienia letnie temperatura wyjsciowa z kratki 20 stopni.
Witam. Posiadam opla astrę g 1.7 Dti. Chciałbym przenieść sterownik silnika jak i sterownik pompy wtryskowej do kabiny. Ma ktoś jakiś pomysł gdzie można by było umieścić je żeby nie działała na nie wysoka temperatura i drgania, które źle wpływają na elektronikę? Z góry dziękuję za pomoc.
Więc okazało się że aparat zapłonowy był przyczyną. Autko odpaliło. Co do wydajności pompy zmierzyłem nowym manometrem i pokazał 1.2 bar. Tylko teraz bardzo kuleje i sie dławi tak samo jak przed awarią brak mocy tylko na wysokich obrotach można ruszyc normalnie.Nie pokazuje temperatury na zegarach
Wg mnie to uszkodzony czujnik temperatury dla komputera podaje pewnie że jest -20°C i stąd te wysokie obroty.
etam, gaz jak by przesyczywał mimo wyłączonego gazu to by miało to ogromny wpływ na wolne obroty a na wysokich to nie miało by większego znaczenia sondę lambda równie dobrze można odłączyć i nie robi to większej różnicy w działaniu w Astrze Sprawdziłeś ten wężyk od mapsensora? może też być uszkodzony czujnik temperatury silnika (niebieska wtyczka 2pin)...
Czujnik temperatury, możesz spróbować wymienić. U mnie było to samo w Lanosie 1.5 8v
Dwa razy uszczelniacz mi pomógł. Nie wiem tylko jak to wpływa na efekty chłodzenia w wysokich temperaturach np. na południu Europy. Na szczęście mój stary golf tam nie pojedzie. :D
https://obrazki.elektroda.pl/8893467700_... https://obrazki.elektroda.pl/4299789700_... https://obrazki.elektroda.pl/2480346500_... Dziś prezentuję testy praktyczne i budowę wewnętrzną niedawno kupionej, panelowej anteny mikropaskowej AstraEa HV 18 dBi z czterema elementami aktywnymi (quad patch antenna)...
Tu opis kodów. Piny A i C w złączu diagnostycznym. 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / brak błędów 17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie 21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie 22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie 25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2 / 3-4 - za wysokie napięcie 26 - Zawór elektromagnetyczny...
Miałem podobny problem z Astra 3 cdti, silnik 1,3 90KM. Przyczyna banalna silnik się nie dogrzewał, a OPEL zrezygnował z wskaźnika temperatury silnika... .
Do sprawdzenia czujnik temperatury, ten do ECU (dwu przewodowy). Zmierz rezystancję przy ok. 85 st. Powinno być 200-325 Ohm.
problemem były świece tak jak pisałem oraz kable zapłonowe, które powymieniałem, były całe czarne już (mój błąd że częściej tam nie zaglądałem) oraz palec w aparacie zapłonowym, blaszka była cała ruchoma. temat uważam za zamknięty, gdyż bezproblemowo samochód odpalał teraz w wysokie temperatury. Dziękuje bardzo wszystkim za pomysły i podpowiedzi.
Taniej zczytać kod usterki i wymienić uszkodzony element, niż wymieniać na ślepo. ( czujnik temperatury silnika, fałszywe powietrze w układzie dolotowym między przepustnicą a głowicą).
Dziekuje za sugestie mam zamiar sprawdzić jak widzi komputer pedał przyspieszenia oraz czujnik temperatury oleju i pracę alternatora , zobaczymy co powie komputer .
rob4028 - nie zgodzę się z Tobą w temacie Z tą "nieszczelnością" ,to totalna bzdura! Identyczny problem miał znajomy, identyczny problem miałem ja, wymiana przewodów paliwowych i podciśnieniowych pomogła w jednym i w drugim przypadku. Zauważ, że ten problem występuje tylko w czasie wysokich temperatur i kiedy auto stoi na "słońcu". [/quote]
Który to silnik ? X16SZR ? czy może C16SEL ? Dodano po 9 Ja osobiście sprawdziłbym koło paska rozrządu na wale korbowym. Częstą przyczyną takich objawów jest nadmierny luz na klinie koła i wału , co może być przyczyną opóźnienia/przyspieszenia zapłonu i częstego włączania wentylatora z powodu wysokiej temperatury , no i oczywiście będą falować obroty.
W chłodnicy powinien być czujnik który jest odpowiedzialny za załączenie wentylatora po osiągnięciu wysokiej temperatury , proponowałbym sprawdzić w pierwszej kolejności ten czujnik. Po załączeniu klimy wentylator pracuje ponieważ jest sterowany z czujnika ciśnienia ukł. klimatyzacji.
Internet podsunął mi to, ale obawiam się, że to tylko służy do oszukiwania komputera co do canbusa. Nawet koło magistrali CAN toto nie leżało. Tanie "ledy" zawierają często jedynie rezystor ograniczający prąd diody i bywają "wyżyłowane", co drastycznie skraca ich żywotność. Na początek wypadałoby zmierzyć napięcie w instalacji auta. pali je od wysokiej...
Wartości widziane przez sterownik - temperatura płynu, wskazania MAP, pozycja EGR. Rozszczelniony regulator ciśnienia paliwa itp.
Witam mam opla astra H kombi 2004 r 1,7 CTDI od pół roku huczy, jak stwierdził mechani to pompa wtryskowa wysokiego ciśnmienia. Samochód ani nie dymi, odpala w kazdych warunkach atmosferycznych, nie gaśnie podczas jazdy, wchodzi bez problemu na obroty, spalanie ma w normie. Odgłos huczenia pojawia się gdy temperatura silnika przekracza 75 stopni celcjusza....
Nie mam komputera pokładowego ale przy ekonomicznej jeździe w mieście w 7l/100km się mieści, tylko ja (a właściwie ojciec) mam tą słabszą wersję 16V DI, czyli 82KM, bez IC. Jeśli chodzi o nagrzewanie się to też trzeba przejechać z 10-15km zanim wskazówka temperatury znajdzie się na środku skali.
tego nie wiem, bo z powodu pracy nie moglam sama ani oddac ani odebrac auta od mechanika, mam tylko wydruk z komuptera jakie bledy byly i sondy tam nie bylo. W ogole sprawdzajac auto przez komputer dostaje sie informacje o tej sondzie? nie wiem czy to ma znaczenie, ale auto zachowuje sie gorzej (tzn. wiecej szarpie) jesli jest wysoka temperatura na...
-18 to nie to samo co dodatnie temperatury. Nie jest poprawnie, ale to pewnie wina adaptacji do poprzedniej niesprawności silnika. Po prostu jeździć i z czasem się przyuczy.
Sprawdź czujnik temperatury silnika ten dla ECU czasem jak siądzie zaniża temp. A w efekcie ECU zwiększa dawkę paliwa.
Nagar się zrobi nawet w ciągu 200 km jeśli coś w nim nie działa jak należy, czyli bierze olej abo mieszanka paliwowa jest bardzo za bogata bo tłok tracił stopniowo kompresją i spalanie zaczynało być na coraz wyższych obrotach Skończ pleść bzdury. Przy "mokrym" spalaniu ten nagar zostałby wypłukany. A to co widać, to spieczony żużel z oleju - oprócz...
ok chyba właśnie termostat jest walnięty, gdzie najtaniej kupie taki we wrocku? Edit: Wszystko już działa jak należy, termostat kupiłem w astrze za 29zł, co prawda zamiast 100*C jest 117*C ale lepsze to niż 370*C
napięcie na czujniku temperatury 2,63V Na zimnym? Jeśli na ciepłym to masz winowajcę, powinno być poniżej 1V.
Wypowiem się jedynie się w kwestii klimatyzacji: Nie ma czujnika temperatury skraplacza, pośrednio taką rolę odgrywa czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji.
miałbym pytanie gdzie znajduje sie termometr temperatury zewnetrznej w oplu Astra II,pytanie to kieruje w związku z tym że w w moim aucie pokazuje on bardzo wysoką temperature nie wiem z czym to jest związane albo z jakąs awarią lub tym że znajduje się gdzieś w nieodpowiednim miejscu i dlatego pokazuje tak wysoką temperature
Witam Miałem kiedyś astre F z silnikiem 1.4 C14NZ z 91 roku Masz chyba podobny silnik ale nowszy model Astra osiąga wyższe temperatury niż 100stC docelowo jest to chyba ze 120 i dlatego dolewanie wody w dużych ilościach nie jest wskazane Na twoim miejscu sprawdziłbym dodatkowo stan rury wydechowej... czy nie jest mokra i okopcona zaolejona... to możne...
W oplu ecoteki przy około 200000 tyś. przebiegu lubią wysiadać pierścienie tłokowe, niestety objawia się właśnie to przy wysokich temperaturach silnika, spróbowałbym od pomiaru ciśnienie sprężania na zimnym i gorącym silniku, może to coś wyjaśni.
Wczoraj wymieniłem podkładkę pod EGRem na metalową (nową). Poprzednia podkładka była zrobiona z materiału odpornego na wysoką temperaturę, ale gromadziło się na niej coś w rodzaju żywicy (gładkiej jakby wypolerowanej). Po zmianie podkładki jest OK. Zobaczę jak długo, napiszę.
Mój opel zaczął łapac wysoką temperaturę, juz po krotkiej jezdzie......wentylator sie załącza, ale po schłodzeniu również w bardzo szybkim czasie temperatura wzrasta, co jest przyczyna takiej usterki???
wysoka temperatura podajnika lodówka wysoka temperatura wysoka temperatura zamrażarka
tranzystor citroen zamiennik amica piekarnik oprogramowanie bezpiecznik awaryjnych
współczesne badziewie radmor5412 przestrojenie
Viessmann piecyk gaśnie i nie grzeje - przyczyny Dym spod maski i zapach spalenizny w samochodzie - przyczyny i rozwiązania