Jeżeli ma S&S oraz obroty ponad 1000 i ładowanie na max to niestety ale komputer stwierdził iż akumulator jest już do wymiany. Ja wiem że zaraz autor odpisze "ale przecież rano super kręci rozrusznikiem", ale niestety tak mają zakodowane w sterownikach. Wymienisz aku i wszystko wróci do normy. Oczywiście ten "zużyty" akumulator może spokojnie pracować...
Albo pomyliłeś miejsca popychaczy i na początku niektóre zawory były podparte i dlatego kręcił jałowo, a inne popychacze są zapieczone i się nie podniosły, a wraz ze wzrostem temp. luz maleje i jest ciszej.
Podczas jazdy powietrze chłodzi chłodnice i temp spada a jak stoisz w korku to wzrasta jeśli nie działa wentylator. A wentylator działa?
Poza spalaniem nie masz inncyh objawów? Odpala tak samo? JEstes pewien ,że spalanie się zwiększyło a nie ma nigdzie wycieku? Obejrzyj dokladnie pod maską.
Wyłącz ogrzewanie i nadmuch na szybę
Właśnie się nie załącza wentylator temperatura doszła do ok 101-102 C i się nie załączył . Gdzie mam szukać przyczyny ?
No nie wiem ,wzrost spalania o 50% przez klimę? To by chyba pasek upaliło albo sprzęgło nie zdołało trzymać?
115 Pełne obciążenie turbosprężarki - poniżej wartości minimum
Wersja z jednym czy dwoma wentylatorami? W tych wentylatorach chłodnicy często się psuje szczotkotrzymacz w silniku i stoi co powoduje wzrost temperatury.
Witam.Jak dla mnie czujnik MAP pokazuje za wysokie podcisnienie w kolektorze ssącym,na wolnych obrotach ma być 0,30-0,35 bara.Przypominam ze jest to MULTEC i całe oblczanie dawki paliwa opiera sie głownie o ten czujnik.Ja bym zmierzył podcisnienie w kolektorze ssącym i porownał z TECHEM.Byc moze jakas nieszczelność zaworów ssących powoduje wzrost tego...
Kolego jeżeli masz odpowietrzony układ chłodzenia i na zimnym silniku poziom płynu jest w granicach normy to po zagrzaniu auta i otwarciu termostatu odkręcając korek od zbiorniczka powinno tylko lekko syknąć i może się podnieść płyn o ok 1-2cm jeżeli wyrzuca go przez wlew od zbiorniczka to są dwa wyjścia: 1 wydmuchana uszczelka pod głowicą( jeżeli zmieniałeś...
Taka Astra powinna spalać około 11/100 gazu, jeśli tak nie jest świadczy to o tym że spalanie nie jest stechiometryczne a dawka gazu jest bardzo uboga. Takie auto będzie jeździło ale spalanie ubogiej mieszanki skutkuje wydłużonym czasem spalania mieszanki paliwowo powietrznej tj dłuższym przebywaniem płomienia w komorze spalania, a co za tym idzie silniejszym...
Tu jest sekret szybkiego wzrostu temperatury. Sprawdź rezystor.
Kolego a jak twój silnik sie nagrzeje to leci para (jasny dym) z wydechu?
Zima robi swoje
Sprawdź termostat:)
Znów nie ten. :)
wszystko w tym temacie
Z małego obiegu.
Okazało się że EGR był padnięty.
Witam! Mam Opla Astrę F Club 1,7 TDS z silnikiem Isuzu z 1996 roku i mam taki sam problem jak kolega który założył ten temat. W tamtym roku przed zimą wymieniłem chłodnicę i od razu czujnik od wentylatora, ale to nic nie pomogło. Jak jadę w trasie to nic się nie dzieje temp. troszeczkę poniżej 90 stopni chyba tak jak powinno być, ale jak stoję na chwile...
są jeszcze jakieś inne obawy?
Słaba masa silnika, opornośc rosnie wraz ze wzrostem temperatury.
Zaślepiłem ostatnio zawór EGR w mojej Asterce (silnik X14XE z gazem) i zauważyłem wzrost spalania? Czy mogę powiązac te dwa fakty ze sobą, czy jednak należy się doszukiwać innych powodów? Proszę o radę fachowców tematu!!
A sprawdz czy masz dokręcony korek zbiorniczka wyrówawczego.Może to nie to ale tak miałem w combo.
Panewki na korbowodzie.
Napewno naprawa wielozaworu nie ma w tym wypadku nic do rzeczy, (jezeli wtedy nie było żadnej regulacji).Nie napisałeś czy masz elektronike czy nie ,zresztą tak czy inaczej samochodu i lpg nie reguluje sią na oko ,więc musisz dysponowac przynajmniej analizatorem spalin ,kompem do regulacji zakładając że masz tam elektronikę no i wedzą . sam możesz tylko...
Jeszcze może być jedna przyczyna: jak się nie wymienia filtra kabinowego, to taki „zabity” filtr znacznie zmniejsza przepływ powietrza przez kanał nadmuchu w którym umieszczony jest rezystor co z kolei powoduje znaczny wzrost jego temperatury.
Ta kontrolka w astrach sygnalizuje 4 lub 5 błędów...nie pamiętam dokadnie.Napewno 3 z nich to sonda lambda ,praca wtryskiwacza, i bieg jałowy.Często jest tak że po wymianie uszczeliki gaśnie.Sonde sprawdza sie tak: wepnij się woltomierzem ("plusem") w przewód sondy (nie odłączając jej oczywiście), "minus" miernika do masy. Silnik musi być wstępnie rozgrzany...
Termistor w sklepie elektronicznym za 3 zł.
A sondę kolega sprawdzał?? pracę na biegu jałowym może zalewa w początkowej fazie wzrostu obrotó
Przede wszystkim trzeba sprawdzić czy załącza sie wentylator chłodnicy.
Objawy mogą wskazywać na niedrożny wydech np. z powodu przytkanego katalizatora.
Skoro ubywa to gdzieś jest wyciek . Sprawdź czy nie cieknie z nagrzewnicy , nie jest mokro w kabinie, na szybach nie masz tłustego nalotu.
Tak właśnie zrobiłem i nic nie pomogło, wcześniej działało oczywiście dobrze
Wzrosło spalanie samochodu.Gdzie może być przyczyną.Średnie spalanie w tej chwili wynosi 11,3 a było około 8 litrów
Witam wszystkich :D Mam problem z moja astra clasic 1.4 normalnie paliła od 7 do 8 litrów a zaczęła 12-13, samochód na zimno "pierdzi" a jak się rozgrzeje to przestaje, silnik nierówno chodzi, od czasu do czasu pojawia się lampka kontrolna od silnika, zanim pojadę do jakiegoś mechanika to może jakieś Wasze sugestie co może być tego przyczyną dodam jeszcze...
Może jeszcze kilka słów ode mnie, jako że otrzymałem powiadomienie na mail o odpowiedzi w której wyrażone zostały pewne wątpliwości. ISCV - Idle Speed Control Valve, czyli zawór kontrolujący prędkość biegu jałowego. Być może Opel zwie to inaczej, nie wiem, nigdy nie serwisowałem Opla bo nie było takiej potrzeby, chociaż sprzęgło w Astrze ojca pewnie...
sprawdź czy rozrząd nie przeskoczył
Tutaj przyjrzałbym się układowi wydechowemu pod kątem swobody przepływu spalin. I wałkowi rozrządu.
Tak-to jest objaw, ale przyczyn tego może być jak sam widzisz kilka...
jeżeli są to cykliczne stuki to pewnie zawory klepią, powinno to ustawać wraz ze wzrostem temp. silnika.
No to coś nie tak bo powinna być
Pewnie mechanika pompy do zrobienia a nie sam sterownik.
Cześć jestem Romek 183 cm wzrostu dosyć przystojny, tak mówią.
Mogą chodzić w połączeniu szeregowym i temu brak rezystora. Bezpieczniki,przekaźniki posprawdzać. W jednym modelu za włączenie wentylatora klimy odpowiada czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji. Gdy jest wzrost to załącza.
Przydało by się podpiąć pod komputer i sprawdzić co pokazują czujniki.
A jak wygląda sprawa spalania i poprawności pracy silnika na benzynie?
Auto jak w temacie. Silnik 1,4 16 V, zasilany również gazem. Silnik wydaje dźwięki podobne do terkotania, które nasilają się z wzrostem obrotów. Podejrzewam wtryskiwacz, choć nie jestem pewien. Silnik nie miał do tej pory żadnej awarii. Będę wdzięczny za sugestie oraz pomoc.
Tak prawdę powiedziawszy to nie wiadomo co jest przyczyną, parę razy mierzyłem się z problemem i stwierdziłem że chyba tak ma być. Zawsze to występuje gdy jest zamontowany alternator Bosch, przy Delphi tego nie ma. Wydaje mi się że działa jakieś zabezpieczenie przed poborem zbyt dużego prądu z alternatora. Czasami chwilowe mrugnięcie światłami powoduje...
Zwarcie, przypalenie wirnika skutkuje obniżeniem napięcia ladowania a nie wzrostem. Jeżeli uszkodzi się któraś z diod wzbudzających lub przebije regulator możesz mieć wzrost napięcia na wyjściu..
X17dt, bez l Centrala jest na prawym słupku, czy mogło popalić siłowniki? Raczej nie, centrala ma zabezpieczenie przed wzrostem prądu i przekroczeniem czasu zadziałania.
Miedzy licznikiem pin 28 a tą szeroką trzyrzędową wtyczką w komorze nie było przejścia. Tego pośredniego złącza nie szukałem. Wystarczyło dogiąć blaszki pinu, wypsikac kontaktem i jak miernik pokazał przejście, błąd dało się skasować to i wskaźnik ożył. Napięcie, które idzie na wskaźnik wzrasta wraz ze wzrostem temperatury. Dziękuje za pomoc.
Ale właśnie ten drugi zmienia szerokość przy wzroście obciążenia, a pierwszy jest stały.
przy uderzeniu mamy do czynienia z szybkim wzrostem ciśnienia widocznie to wystarczy
Nie wiem który, zaraz sprawdzę, jak znajdę, jak nie, to jutro będę miał schemat. Fabryczne radio dostawało sygnał prędkości, żeby się podgłaszać automatycznie wraz ze wzrostem prędkości, tobie w tym miejscu wychodzi z radia pewnie mute i zwiera sygnał prędkości. [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Tu masz schemat, niebiesko...
W samym sterowniku silniczka szyby jest zintegrowany układ bezpieczeństwa, przy wzroście prądu (przeszkoda) zatrzyma zamykanie, lub nawet zacznie opuszczać szybę.
Powinna świecić na stałe i zgasnąć dopiero po iluś cyklach, jeśli problem się ponownie nie pojawi. Masz w nim jakiś emulator kasowania błędów? Jest gaz? Jakieś objawy oprócz kontrolki - spadek mocy, wzrost spalania?
:miler - a gdzie ja sugerowałem podłączanie przekaźnika pod kontrolkę ładowania? Polecałem zastosowanie modułu, który to nie spowoduje tego typu problemów. Tak, są też moduły działające na zasadzie detekcji wzrostu napięcia po uruchomieniu silnika.
Ponieważ jest inny wlot powietrza z przodu, ja bynajmniej nie spotkałem się z autem, w którym jest stała temperatura bez rozróżnienia na zima czy lato. (Czy to opel astra czy audi a3, skoda octavia, citroen berlingo). Jedyne co to możesz kupić osłonę zimową na przód zderzaka ponieważ są takie uznane przez producentów. Wszystko jest sprawne w Twoim autku...
OS. Włączam wykres napięcia i obserwuję. Włączony zapłon 12,5 V, następnie odpalenie silnika (moment odpalenia spadek do 8,4 V i później wzrost do 14,3 V.
w starych dislach sygnał pochodził tylko z alternatora bo obrotomioerz jest amperomierzem sprawć sobie ile wyprowadzeń ma twój alternator wyprowadzeń niekture boscha alternatory jurz mają gotowe wolne wyprowadzenie poszukaj jekiejś końcówki która wraz ze wzrostem obrotów silnika rośnie amperarz nz alternatorze
Jeszcze raz powtórzę: TPS podaje informację o położeniu przepustnicy, komputer czytając ten sygnał porównuje go z POPRZEDNIMI odczytami sondy lambda dla DANEGO POŁOŻENIA przepustnicy i niejako z góry reguluje attuatorem Powtarzasz i powtarzasz i popełniasz te same błędy. Tyle, że słowne a nie myślowe - bo jak rozumiem pisząc "porównuje go z POPRZEDNIMI...
Jeden jest to sygnał prędkości pojazdu i przychodzi z impulsatora i idzie na pin 6 IMMO. Drugi idzie do kompa i powinien się łączyć z pinem 7 IMMO. Skrócony opis działania: Po przekręceniu kluczyka IMMO gada sobie z kompem (pin 7). Immo jeżeli wykryło w zasięgu zarejestrowany transponder zezwala kompowi na uruchomienie silnika. Po ruszeniu samochodem...
Witam ,zrobiłem zdjęcie tej wtyczki , pasek jest napięty , wraz ze wzrostem obrotów napięcie rośnie, czy nie powinno być stałe , Pozdrawiam
Czy ktoś wie jak przeprowadzić programowanie w/w samochodu we własnym zakresie bez pomocy serwisu aby w radiu CDR 500 Delco Electronics działała funkcja automatycznego zgłaśniania radia wraz ze wzrostem prędkości samochodu.
Sprawdzę go. Czyli dobrze myślę, że po odłączeniu czujnika temp ECU wchodzi w tryb awaryjny i podaje dawki prosto z mapy bez względu na odczyty czujnika podciśnienia i temp? Dodatkowo po odłączeniu znika 1.5s opóźnienie reakcji na pedał gazu Czy taka jazda czymś grozi poza wzrostem spalania lub zanieczyszczeń w spalinach?
Witam, od jakiegoś czasu zaczęła mi się włączać kontrolka abs. Jak była zima lub temperatury w okolicach 5 stopni to wszystko było w porządku, jednak wraz ze wzrostem temperatur włącza się wcześniej i świeci cały czas.
Astra G. Myślę że z termostatem jest wszystko w porządku gdyż na postoju sprawdzałem czy wąż ten gruby robi się pomału ciepły wraz z wzrostem temperatury silnika to okazało się że dopiero po jakimś czasie wąż nagle zrobił się ciepły a później nagle gorący. Czyli myślę że termostat jest w porządku.
spoko spoko, ale to że wzrasta pobór prądu to owszem ale nie przy tym układzie. Może mówili to ludzie którzy zwierali kable i owszem uzyskiwali ten sam efekt lecz kosztem wzrostu poboru prądu. Pozdrawiam
Miałem trzy przypadki kiedy magnetyzery dały mierzalne rezultaty: 1. Uno clip 1,0 - spadek zużycia paliwa o kilka procent, zauważalna poprawa dynamiki i kultury pracy silnika. 2. 125p - spadek zużycia paliwa o ok 20% w jeździe miejskiej i bardzo duży wzrost zanieczyszczeń w spalinach - ten przypadek został dobrze udokumentowany bo badany był na mojej...
Przewód możesz dołożyć bez problemu (nie musisz wycinać starego). Zapalająca się kontrolka wraz ze wzrostem obrotów może świadczyć o tym że pierścienie ślizgowe na wirniku mają bicie.
nie da rady tak ogolnie odpowiedzieć w astrze będziesz mial więcej miejsca ale to woż starsz choć jeśli z Niemiec to zapewnie nie zakatoawny jeśli potrzebujesz duży wóz to polecam opelka (w punciaku może być ciasno osobą o słusznym wzroście)
Ok mam już diagnozę, ale bez wytłumaczenia dlaczego. Otóż, tłumik wiadomo poszedł się paść - wymieniony. Szarpanie na jałowym było spowodowane dziurą w kolektorze dolotowym. Została ona zaklejona jakąś masą (plastikowy element dolotu, pewnie ABS). Nie otrzymałem jednak odpowiedzi dlaczego wywaliło mi tą dziurę w dolocie po zatkaniu wydechu. Może ktoś...
Tak,to jest moduł chłodzenia silnika. Schemat w rękę i do dzieła. Świeci się lampka usterek silnika,lub układu chłodzenia? Właczenie przycisku żądania klimatyzacji powoduje wzrost prędkości silnika? Wentylator dmuchający chłodnicy spracowuje?
proszę o pomoc mam astre z 1,7td isuzu. podczas jazdy zapaliła mi sie kontrolka od ładowania.pasek jest cały,napięcie na wolnych obrotach bez obciążenia 14,3 V po obciążeniu spada do 12,5V, wraz ze wzrostem obrotów napięcie wzrasta nawet do 18V. co to może być?
Witam. Bąbelki w naczynku i szybki wzrost ciśnienia po nagrzaniu to objawy uszczelki pod głowicą. Jeszcze biały dym z rury. Pozdrawiam.
Jeśli dobrze kombinuje to na pewno czujnik od wentylatora i od wskaźnika ok. Czyli problemem może być czujnik do komputera albo termostat. proponuje podłączyć do czujnika omomierz i sprawdzać zmianę oporu z wzrostem temperatury, sprawdzisz tym czy jest to wina czujnika
Może wina siedzi właśnie w nagrzewaniu się elementów bo np. rano jak włączę komputer to chodzi normalnie a jak pochodzi chwilę to się zacina, tylko tyle że tu nie ma reguły, potrafi nawet cały dzien chodzic dobrze albo wieszac sie cały czas. wczoraj pomogło przepięcie w inne słącze PCi ale dziś znowu tnie Nie wiem jakiego programu Używasz do oglądania...
Może klapę masz DTI, a silnik DTL? Wymieniali Ci rozrząd z pompą wody - DTI nie ma pompy wody na pasku rozrządu, a DTL tak. W papierach od poprzedniego właściciela było jasno że to DTI wszyscy mówią, że to silnik Isuzu. Sprawdzane podobno nie jest bita. Meteo33 dzięki za odp. A jak z tymi obrotami? to najbardziej mnie nęci - faluje bardzo mocno i to...
Jest to zespół oporników zainstalowanych w przewodzie dmuchawy są chłodzone powietrzem w tym zespole jest termik zabezpieczający przed nadmiernym wzrostem temperatury /przepala się/, oporniki też się przepalają można po wymontowaniu wszystko sprawdzić.
Regulator powinien utrzymywać napięcie w pewnych granicach tak?13.9-14,5V bez wzgledu na to jakie są obroty i ile jest włączonych odb. Czy regulator może być odpowiedzialny za to ,że na wolnych obrotach nie widać wzrostu potencjału dopiero przy wyższych obrotach coś zaczyna sie pokazywać.
Ja bym Ci radził wymienić świece. Miałem to samo przy astrze. Stare świece maja późniejszy zapłon.
Podobny problem miałem w Astrze J 1.6 turbo. Od czasu do czasu wywalało trochę płynu ze zbiorniczka i co kilka, kilkanaście dni trzeba było go uzupełniać. Nowy termostat, płyn i na życzenie klienta nawet zbiornik wyrównawczy z korkiem. Tester obecności dwutlenku węgla w układzie nic nie pokazywał. Problemem okazała się uszczelka pod głowicą. Przy niskiej...
Prawdopodobnie zawiesił się właśnie wspomniany termostat , Jechałeś na tzw , małym obiegu . Wzrost ciśnienia i temperatury odblokował termostat i ogrzewanie jest , Tak czy inaczej wymień termostat.
Witam jeśli chodzi o ładowanie to nie powinno mieć wpływu na falowanie obrotów silnika . Alternator ma wyjścia [LW] lampka i obrotomierz , co do drugiego wyjścia to może ma jeszcze jakieś połączenie ze sterownikiem i wpływa to na falowanie obrotów, dlatego jak wcześniej ci napisali odłącz wtyczkę kiedy alternator ładuje i wtedy zobaczysz czy jest różnica....
1. Zobacz ostatnie uwagi na stronie 9 pdf przedstawionego przez Ciebie, dotyczące serii SM/G - możesz mi to wyjaśnić? 2. Przerywanie obwodu pod wpływem prądu zapewnia bezpiecznik topikowy, termiczny powinien zadziałać w określonej temperaturze nawet przy minimalnym prądzie. Wiadomo, że im większy prąd tym wzrost temperatury będzie szybszy.
[quote="harlejowiec"]urządzenie sterujące odczytuje iż jest zbyt uboga mieszanka i zwiększa ilość paliwa a co za tym idzie mogą rosnąć obroty. [quote] To jest raczej nie mozliwe. Do wzrostu obrotow potrzebne jest jeszcze powietrze - otwarta przepustnica. To nie diesel.
Ten wzrost obr.występuje przy rozgrzanym silniku? Jeśli tak to tak jak pisali koledzy wyżej prawdopodobnie zanieczyszcony jest silnik krokowy.W miarę wzrostu zanieczyszczenia falowanie obrotów będzie występowało częściej. Kolejna ew. przyczyna to czujnik temp.podający sygnał do komputera.
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły / zastrzeżenia, To proszę pisać. Daleś się wpuścić jak z Amber Gold. Zamiast iluzorycznych zysków masz wzrost kosztów co było do przewidzenia.
Kolego rozwiązałeś problem? Mam to samo tylko że w astrze h 1.3 cdti. Nie mam już pomysłu co jest przyczyną tak wysokiego spalania.
na zimnym silniku odkręc czujnik temp (dwuprzewodowy) zmierz ohmomierzem .w temperaturze pokojowej(ok 20 stopni) powinien miec jakies 2,6 kΩ. I najlepiej dać go na działąnie pary wodnej i sprawdzić jak się zmienia rezystancja wraz ze wzrostem temperatury. powinna malec płynnie tak do ok. 800 Ω. powodzenia
masz elektronicza pompa czyzwykla jak elektroniczna to w zlym polożeniu podaje paliwo co powoduje przegrzewanie silnika a spadek mocy kompesowany jest wzrostem dawki sprawdz czujnik położenia walu lub cczy masz wszeytkie ząbki na wale jednakowej wysokości
Witam, oto po krótce mój problem, Wczoraj był u mnie instalator i zakładał multiswitch (9/8 - opticum). Do tej pory miałam podłączone 2 dekoderu dbox (astra + HB), w związku z wzrostem dzieci ;) pojawiła się konieczność podłączenia dodatkowych dekoderów stąd ta modernizacja. Monter sprawdzał podłaczenia na swoim sprzecie (dekoder n na kartę) i działały...
Wspomaganie w Zafirze A (czy tez Astrze G) jest elektrohydrauliczne i pompa załącza się gdy napięcie w instalacji przekroczy 13,5V. Bez problemu uruchomi się przy napięciu 12V,to nie wzrost napięcia go uruchamia
podejrzewam przebicie A z kąd to podejrzenie ? przebicie może być skutkiem wzrostu napięcia spowodowanym zbyt dużą przerwą na świecach, przerwą na przewodach WN (sprawdź omomierzem) itp.
"cena samego gazu jako surowca wcale znacznie nie wzrasta. 3zł za litr LPG jest osiągalne w ciągu kilku-kilkunastu tygodni ale póki co nie spodziewał bym się dalszego wzrostu" :) zapraszam do krakowa :) juz jest na połowie stacji 2,90 2,95 :)
No bo nie pojechał Piszę co ja bym u siebie posprawdzał, gdybym stanął przed problemem "gotowania" się płynu, bez pojechania wskaźnika do góry (ponad normalną temperaturę pracy silnika). Przy normalnej temperaturze pracy silnika 100*C i powyżej (podobno są takie silniki) sprawdziłbym sprawność zaworków w korku. Przy niesprawnym korku (nie trzymającym...
wlasnie tez nad ta stacyjka myslalem bo po wylaczeniu zaplony kontrolka od cisnienia oleju mroga raziem za wzrostem obrotow. ale nie bylem pewny w 100% wiec wolalem zapytac przed niepotrzebyny rozbieraniem... w poniedzialek sie tym zajme i napisze z jakim skutkiem.
Co może być powodem wzrostu napięcia, bo jak śmigałem kątówką to szło deczko opiłków mogły nalecieć do alternatora ale czy mogły spowodować taki stan rzeczy, czy ten kabelek mógł namieszać ? pozdrawiam
wzrost ciśnienia miernik wzrost zabezpieczenie wzrost
radia wojskowe koszyk łożyska spalinowy kosiarka
sterownik ogrzewania podłogowego sterownik ogrzewania podłogowego
Czy taśma dwustronna zamiast przyssawek do matrycy TV? Instrukcja serwisowa pieca Niedźwiedź Condens 18 kW