Jak dymi po odpaleniu to uszczelniacze, jak dymi gdy popracuje 10-15 minut na wolnych obrotach to pierścienie. Pierścienie możesz sprawdzić robiąc próbę olejową. Fabryczna norma sprężania to 14-16 barów.
Typowa i naprawialna .
Wtryski do wymiany o ile ciśnienie z pompy na listwie OK.
Proponuję sprawdzić czy dobrze łączą piny przy wtyczce do cewki zapłonowej. Powinno pomóc. Miałem takie dwa przypadki i były te same błędy. Wówczas pomogło
Wiadomość niepocieszająca-nie da się tak jednoznacznie wskazać na awarię cewki w sposób inny, niż wstawienie w jej miejsce cewki sprawnej. Znam to z codzienności, że taka cewka wyjęta na zewnątrz będzie dawała piękną, niebieściutką iskrę na każdym wyprowadzeniu. Ale może jeszcze ją wyjmij, w wyprowadzenia powtykaj świece, przyłóż masowe częsci świec...
Oczywiście, wystarczy naprawić auto. Tryb awaryjny jest po to, żeby zminimalizować ryzyko poważniejszych usterek. Więc na logikę to weź kolego.
Zmień skrzynię na krótszą.
1. dziękuję za ten wątek! Pomogło mi to naprawić ecu (Delphi Delco HSFI 2.1 dla Astry G 2002 1.6 Z16XE). Robiąc to, stworzyłem ten dokument, aby pomóc mi w rozwiązywaniu problemów. Jest oparty na powyższym materiale i może zawierać błędy, ale jeśli możesz go przeczytać, wiesz, jak bardzo musisz być ostrożny. :)
Jak już wspominałem przed i po remoncie to samo. Jakby był gdzieś luz to by zauważyli. Remont robiła firma która specjalizuje się w oplu i zrobiła już takich silników kilkadziesiąt. Nie sądzę że coś źle dobrali czy zrobili. Tym bardziej że dźwięk zanika im silnik bardziej rozgrzany. Na zimnym najbardziej słychać. Czekam jeszcze na jakieś sugestie.
To odpowiem sobie sam ;) Podstawowa przeszkoda to czujnik położenia wału w x16xel czyta z koła pasowego a w z16xe z wału (czujnik jest w bloku pod filtrem), oraz brak kanału spalinowego do EGR w głowicy pod kolektorem. Także przeróbka nie opłacalna. Pzdr Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł"....
Z16XE z przepustnicą elektryczną? Ubity sterownik.
Zamień miejscami świecę i wtryskiwacz 1z2 cyl. Pomierz kompresję.
Opel Astra G Bertone Cabrio 1.6 Z16XE Problem z odpaleniem Jakiś czas temu auto padło przez immobilizer Mechanik partacz po 1,5 miesiąca „ogarnął” temat Do momentu wywalenia się immobilizera wszystko działało poprawnie, gdy odebrałem (nadal nie odpalające) auto usłyszałem tekst, że pompa paliwa nie działa i wtryskiwacze Sprawdziłem pompę paliwa, słychać...
Nie udało się.
Tutaj wystarczy wypiąć wtyczkę i auto pali a alarmu nie ma.
Najlepiej podpiąć pod diagnostykę stawiam na zacinający się zwór EGR
Impulsator na kole masowym wydaje się być opóźniony względem wewnętrznego, przynajmniej u mnie to tak wygląda po wymianie bloku z Z16XE na X16XEL. Głowice chyba w obu były te same bądź bardzo podobne i koła na walkach powinny pasować. Tak a'propo to chcesz sterować X16XEL kompem od Z14XE na oryginalnym sofcie czy będziesz go zmieniać?
Teraz spojrzałem w schemat no nie ma zwracam honor
W diagnostyce nie chodzi tylko o sczytanie błędów.
spróbuj odczepić czujnik wału próbować go palić a następnie czujnik wałka i także palić i na którym auto będzie pracowało w kierunku tego czujnika trzeba iść bo po wyrzuceniu tego błędu auto pracuje (nie gaśnie) No to już jakiś trop. Postaram się jutro to sprawdzić, dam znać co z tego wyszło
Dzisiaj pomierzyłem wartości. Więc tak czujnik położenia przepustnicy: między B i H jest 1,985 kΩ, między C i G jest 4,286kΩ Napięcie na b= 5,025V, napięcie na g= 5,026V. Czujnik położenia pedału przyspieszacza Między 1 a 5 jest 1,965 kΩ, między 2 a 4 jest 1,137kΩ. Napięcie zasilania na 1= 5,021V i na 2= 5,021V
Ja proponuje wymiane we firmie, ktora sama kupi czesci. W przypadku zerwania paska/innej awarii dochodzisz praw w warsztacie, w przeciwnym razie masz duze szanse na spychologie. Warsztat na wadliwe czesci, sprzedawca na blad w montazu.
Na listwie masz taki wentylek nacisnij śrubokrętem i zobacz czy psiknie paliwo jak nie psiknie to może być zawór zwrotny w pompie i paliwo do baku wraca .A jak nie to masz jeszcze 3 możliwości o których kolega wyżej pisał.
Dziękuję Elektritowi. widzę, że masz pojęcie o czym piszemy. Uzbrajam się w cierpliwość . Będę dłubał. Jak skończę to dam znać, ewentualnie poproszę o podpowiedź w kwesti wykonywania połączeń.
Witam, Panowie znajomy podstawił mi samochód. Próbował odpalić na pych i przeskoczył mu rozrząd. Rozebrałem i okazało się że zgoliło zęby z paska (pasek stary popękany). Kupiłem sam pasek rozrządu, żeby sprawdzić, czy kompresja jest czy dostały zawory. Problem jest taki, że po ustawieniu na znaki nie ma kompresji na ani jednym z cylindrów. Pokaże fotki...
Niestety pompa nie występuje osobno. Cały moduł (sterownik, pompa, zawory) ma nr: GM 9120525 Opel 55 30 100 Bosch 0265216652.
to z Haynesa Astra G tu masz serwisówki: https://autoinfo24.ru/rukovodstva-po-rem...
Witam. Nie ma sensu zaczynać nowego tematu bo ten dotyczy tego samego błędu P0230. Astra 1.6 8V 2001r. Auto odpala, działa super ok 20 minut po czym gaśnie (ginie zasilanie pompy). Po ok 30 min ponownie można odpalić auto na kolejne kilkanaście minut, i tak w kółko. Właściciel zdążył wymienić filtr i pompę paliwa. Wszelkie sugestie mile widziane.
W takim razie proszę sprawdzić płynność działania przepustnicy i pedału przyspieszenia.
Sterownik mam po naprawie, lecz mechanik ponownie wskazuje na usterkę sterownika i nie znajduje innego rozwiązania, wyobrażałem sobie to tak wymontuję obydwa sterowniki i z czyjegoś prawnego auta zamontuję u siebie i przejadę z 10km - zabiorę właściciela sterownika,aby się nie obawiał- potem założę mu jego sterownik, czas potrzebny to ok 45-60min czyjegoś...
Posiadam taki sterownik: http://obrazki.elektroda.pl/6765721600_1... Czy wymieniajac musze kupić dokladnie taki sam, czy wystarczy żeby to byl HSFI-2.1 ?
Wymienię wszystko, nie tylko pasek. Dziękuję za odpowiedzi.
Witam. Zawór EGR.
Pytanie jest za trudne?
Pierwsze świece i układ zapłonowy. Dwa check się świeci przed odpaleniem ,a nawet jak nie to tester i odczyt błędów. Trzy pomiar kompresji i sprawdzenie szczelności dolotu (czy przepustnica nie jest zasiniona) oraz wydechu przed sondami.
Witam Chciałem zapytać czy w tym aucie można na tablicy "wyrzucić" wylutować diodę wraz z rezystorem od podświetlenia np. abs albo esp albo wskaźnika rezerwy paliwa? Czyli jednej z diód umieszczonych w pasku po prawej stronie na dole tablicy. Chciałbym zastąpić je ewentualnie własną jakąś diodą. włożoną w tą przestrzeń. Czy wyrzucenie diody i rezystora...
Zalej mi mineralnym 15W40. I to w zasadzie tyle. I zbieraj pieniążki na grubszy remont.
Sprawdzałeś w ogóle co podłączasz czy tylko wg opisów. Np pin 13 to po prostu włącznik światła stop więc wcale nie trzeba wcale aż do sterownika ciągnąć...
"Ignition Retard" to opóźnienie dla poszczególnych cylindrów względem wyliczeniowego opóźnienia ze względu na stuki. Cały ten układ "odstukowy" na wolnych zdajesię nie działa, on się aktywuje w określonych okolicznościach i można to zaobserwować w parametrach. A jaka przyczyna diagnozowania ? Bo poza kolejnym bagiem w sofcie do OSa za wiele nie wynika.....
Wczoraj sprawdziłem przewód od czujnika do sterownika i ma przejście, nie reagował na rozciąganie i zginanie więc raczej OK. Chciałem pomierzyć jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu, ma on trzy piny, i omomierz pokazywał dziwne wartości zależnie od zakresu i na teście diody też coś pokazywał w obie strony co innego. I tu pytanie czy jest on aktywny?...
Dobrej jakości paski wymienia się tam co 60kkm lub 4 lata, instrukcję masz pewnie nie od tego silnika. Komplet dokumentów jest do tego samochodu i w kolumnie "silnik Z16XE" stoi: co 90 000 lub 6lat. Pozdrawiam Mariusz
10 minut diagnostyki w tym 5 minut na fajkę rozwiąże problem.
Witam Dlaczego po odłączeniu sondy tej przed katem silnik nie sygnalizuje błędu sondy (przy tym silniku są dwie sondy przed i za katalizatorem)?? Nie zapala mi się CE?? Silnik nie pracuje tak jak z sondom ale brak jakichkolwiek sygnałów że jej niema. Czy to normalne?? Astra G silnik z16xe. +LPG. Podobne zachowanie na benzynie i na gazie.
Witam. W tym dziale piszę po raz pierwszy. Pięć lat temu sprowadziłem z Niemiec Autko zasilane CNG ( instalacja fabryczna). Silnik nieco stukał "ala" diesel od początku. Nawet wymieniłem popychacze ale to nic nie zmieniło. Mechanicy stwierdzili, ze są to sworznie korbowodowe i naprawa jest nieopłacalna więc trzeba jeździć do oporu i wymienić silnik....
Opisz jaką masz instalacje gazową. Oraz odczytaj kod błędu. To może naprowadzić na jakiś trop.Pozdro!!!!!!!!!!!
W moim typie silnika Z16XE bez klap wirowych kolektora okazało się, że wystarczy kolektor uszczelnić na nowo, chociaż nie ma tam co zbytnio stukać. Wszystkie wnętrzności przegrody ciasno siedzą, przegroda też, ale po wymianie uszczelnienia przegrody ustało, jak ręką odjął.
Z16xe czy z16xep ?
U mnie jest dokładnie to samo, silnik Z16XE 16V rozebrany, popychacze nowe, pomierzone wszystko, pierścienie nowe. Rozrząd nowy. Ciśnienie fest trzyma, olej od nowości 5W30, zawory ok, krzywki ok, wałki w normie, nie pogięte. Wtryski podmieniane, nie pomogło. Na 1. garze pokazało spalanie detonacyjne, silnik najpierw stukał na luzie, po remoncie, po...
Cos w tym jest...w Z16XE (np astra G, Zafra A) Opel sprzedawał autka z fabrycznym gazem...
tak dokładnie to ten silnik z16xe wielkie dzięki
Na pewno masz dobry map sensor tzn od silnika z16xe i czy wężyk do niego jest drożny bo czasem lubi się zapchać.
silnik astra z16xe sterownik silnika astra z16xe z16xe momenty
schemat silnika scenic usunąć nagar cylindra transformator szybkie rozładowanie
pośrednia 465khz pioneer vsx423
Hitachi ZX210 EX210 lokalizacja głównego zaworu przelewowego hydraulika schemat Massey Ferguson VT 7460 – błąd E 653 wtryskiwacz 3, diagnostyka i naprawa