To by wyglądało na złe ustawienie rozrządu albo koła. Sprawdź klin i znaki na rozrządzie.
Teoretycznie mogło coś się dostać poprzez kolektor ssący do silnika,ale to duży znak zapytania.
Głowica (ile razy) była planowana ? Szkoda że nie zwróciłeś uwagi na dokładność znaków. Bo ja też nie, tylko ustawiłem wstępnie na znaki i zdejmowałem pasek. Miałem podobnie, tylko zmieniałem głowicę, bo pierwsza pękła przy zaworach. Ty coś z blokiem miałeś ? Ja mam silnik z dwoma wałkami, prawie opel, tyle że 1,6 16V daewoo. Dół ok, góra na mijance...
Masz dwa znaki u góry masz wycięcie i u dołu masz znak na kółku.Prostszego rozrządu niema.
Witam Żeby nie było niedomówień - zamieszczam pełną instrukcję ustawienia rozrządu dla Opel Astra F (X17DTL) - rysunki i opis - plik .doc (7 str.).
Napewno nie przeskoczył o jeden ząbek tylko sie pomyliłes ustaw wał na znaki i przestaw wałek tak zeby sie pokrywało a puzniej jak kolega napisał dwa obroty wałem dla sprawdzenia
Najlepiej wyminić wszystko tak Ci koledzy podpowiadają,to jest bardzo prosty rozrząd tylko ustaw na znaki
chciałbym sie dowiedzieć czy ma ktoś schemat wymiany paska rozrządu,mam jakieś dziwne znaki namalowane farba na kołach i nie wiem które maja sie zgrywać
Jak ustawić wałek rozrządu względem kółka ? Kółko pokrywa się ze znakami.
Witam panowie wymieniłem rozrząd w astrze f 1.4 1993r wszystkie (2) znaki ustawione prawidłowo rozrząd złożony auto pali z trudem i słychac jakby chodził nie na wszystkich garach.
Witam. Po wymianie rozrządu i uszczelki pod głowicą klekocze. Co może być przyczyną? Rozrząd na znakach szklanki wymienione
Jak rozrząd jest identyczny z Z16XER to nie ma żadnych nacięć w wałkach od strony rozrządu, są w wałkach od strony skrzyni w które wsuwa się blokadę, od strony rozrządu zakłada się blokady na poluzowane wariatory które mają być ustawione tak aby znaki na nich minimalnie się mijały
Po co dokręcałeś śruby? Nie robi się takich rzeczy. Jeśli chodzi o rozrząd są znaki na kole pasowym wałka rozrządu i na głowicy oraz na kole pasowym wału i bloku silnika. Wszystkie znaki muszą się pokrywać. Skorzystaj z książki "sam naprawiam". Bardzo pomocna. Poszukaj w google. https://www.google.pl/search?ei=qyfWWsGD...
Jeśli nie będziesz odkręcał śruby na kole od wałka rozrządu, to jak porobisz znaki i na te znaki poskładasz to powinno być dobrze.
potrzebuje schematu rozrzadu do astry II 1.7 tdi i gdzie znalez znaki aby go ustawic? Nie wiem czy wszystkie te silniki maja jednakowe rozrzady?
Zawory wymienione, rozrząd ustawiony na znaki. Samochód chodzi elegancko. Dzięki za pomoc Pozdrawiam
masy są przykrecone, i rozrząd jest na znakach
Tam jest koło na kołek i nie powinno obrócić , wbij nowy kołek i ustaw koło wałka rozrządu na wycięcie u góry , koło na wale korbowym ma znak na obudowie rozrządu .
witam ustawiam razrzad w silniku opel astra 1.7td isuzu i mam pytanie czy kolo pompy oleju tez ma wplyw na ustawienie w stosunku do innych kol bo jest na tym kole od pompy oleju znak odwroconego krojkata.prosze o porady.
Z tego co kojarzę to tam znak był na kole zamachowym.
Tak są potrzebne blokady i są znaki na kołach.
A co ma termostat do przyspieszania ? Tak przychodzi mi na myśl jeszcze sprawdzenie ustawienia rozrządu czy jest wszystko na znaki.
Pasek się nie zerwał. Jeśli mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak prawidłowo ustawić punkty, znaki paska rozrządu i pompy paliwowej byłbym bardzo wdzięczny.
Banalne,jeden znak na górze drugi na dole,nie potrzebny ci schemat .
Są potrzebne możesz to zrobić na swoich znakach ale po zamontowaniu nowego paska znaki muszą się idealnie zgrywać,pompa wtryskowa ma cechy .
Kto wymieniał rozrząd? Ustawiony został na znakach? Wiesz coś na ten temat?
autu zostało przywiezione z niemiec ze zdjętą głowicą Dodano po 1 Już po kłopocie,znalazłem znaki na kole pasowym i obudowie rozrządu.W wałki rozrządu pasuje idealnie płaskownik grubości 5mm
pasek rozrządu nie urwany? (to jest bezkolizyjny silnik, jak się urwie pasek to ustawić na znaki, założyć nowy pasek i śmiga)
Bezwzględnie zakładaj uszczelniacze i koła rozrządu tylko na znaki na znaki , widzę że lubisz eksperymenty .
Rozrząd jest założony tak jak znaki pokazują i nie odpala.
Rozrząd sprawdzony, wał na znak, wałki na liniał.
Zapomniałem się i zdjąłem koło z wałka rozrządu...nie posiadam przyrządu do blokowania wałka....wał i pompa posiadają znaki a wałek niestety nie i trzeba go jakoś zablokować:cry:
Sorry troszke mnie nie było. Jestem warmiamazury koło Ostródy Ale spoko robiłem rozrząd juz w renówce, astrze jestem mechanikiem i poprostu szukam jakiegoś zrzutu jak są tam ustawione znaki w MGPołozeniu:D
Sprawdź rozrząd. Bardzo mozliwe że jest przestawiony. !!!Rozrząd sprawdzony!!! idealnie wchodzi na znaki i blokady
Może rozrząd przeskoczył ci o ząbek 2 ustawiony na fabryczne znaki czy swoje
Pomyliłes chyba kolejnosc przewodów wysokiego nap. lub dałes na odwrót aparat. Ustaw rozrzad na znaki zobacz po zdjeciu kopułkiczy palec wskazuje na przewód 1 cyl i próbuj
Ustawienie zapłonu według mnie: 1. Obracasz kierownicą w prawo, żeby odsłonić koło pasowe napędzające rozrząd i pompę wody i szukasz na jego rancie nacięcia. Musisz oczyścić je z korozji bo ciężko je znaleźć przy czym uważaj przy czyszczeniu by nie uszkodzić paska. Wygląda to tak: [url=https://forum.autokacik.pl/uploads/...
Znaki na kołach rozrządy skierowane do siebie. znak na wale na godzinie 5 kilka narzędzi ze zdjęcia można od biedy zastąpić markerem : [url=http://obrazki.elektroda.net/78_126... do Modów.. coś się nie ładują zdjęcia . obydwa linki nie działają.
no nie byłem pewny wałka. a jest jakiś inny znak na pompie oprócz znaku na kole zembatym?
Jak na znaki skoro pompę wymieniałeś?
Mam wrazenie ze wałek za wczesnie otwiera i zamyka zawory Raczej nieprawdopodobne. Walki ustawione na blokady. Kolo na walku odkrecane i sprawdzane. Kolo na wale rowniez. Pasek ustawiony na przyrzad i znaki. I przypominam silnik bez oleju odpala idealnie.
Jak sprawdzić ten rozrząd??? Trzeba go ustawić na znakach i pierwszy tłok ma być w górze tak???
Jest to napinacz bez możliwości regulacji,napięcie paska było regulowane przez obrót pompy wody.Jeżeli napięcie paska ustawi się na znaki na napinaczu to pasek jest luźny. Można go obrócić o sporo więcej niż 90 s .Chociaż ten stary pasek który był wymieniony tez był ustawiony na znaki na napinaczu i też był bardzo luźny.Poprzedni rozrząd wymieniał poprzedni...
Znaki wału są na kole zamachowym po zdjęcu blaszanych osłon (Jesli to jest 1,7 td dtl to znak jest też pod kołem pasowym ),a co do wałka rozrządu to ustaw na czujnik bo inaczej zainwastujesz w nowe dzwigienki jeszcze raz
Jasne, że kolizyjny. Samemu... Pomyśl, zdjęcie głowicy wymiana zaworów a najważniejsze, diagnostyka dołu silnika, pewnie nic się nie stało z nim, ale... Potem spięcie rozrządu... Póki co nawet nie odpowiedziałeś czy rozrząd jest na znakach. Sam oceń swoje możliwości.
Witam, czy ma może ktoś schemat jak złożyć, założyć nawy łańcuch rozrządu w silniku z22se, stary się urwał i muszę wszystko od nowa ustawić, a nie mogę nigdzie znaleźć jakiegoś schematu, żeby to wszystko do kupy złożyć, są jakieś znaki na łańcuchu i na kołach zębatych, mniej więcej wiem jak te znaki ustawić, ale przydał by się jakiś schemat, albo parady.
Problem w tym że znak na górnym kole jest źle gdyż jak ustawiam na niego to nie odpala.
Witam serdecznie. Pacjent Astra F z silnikiem jak wyżej. Silnik bezkolizyjny, skończyło się 15 ząbków na pasku. Nie odpalił, zmieniłem rozrząd na znaki i po tym zabiegu jest taki objaw: na zimnym pali od strzała, pracuje dość nierówno, max obroty to 3 tyś. , w miarę rozgrzewania się silnika zaczął się dusić i zdechł. Przy kręceniu wałem ręcznie kompresja...
Kolego zacznij od sprawdzenia rozrządu,czy znaki się zgadzają. Pasek może przeskoczyć chociaż się tego nie spodziewasz,twoje objawy mogą na to wskazywać. :)
A rozrząd kiedy robiony? Możesz odkręcić obudowę i zobaczyć czy zęby są na pasku,sprawdzić znaki.
Niedoczytałem. Oczywiscie że 1.6 jest bezkolizyjny. Coś mi sie ubzdurało że 1.4 był w kadecie. W takim razie to co wyżej napisałem raczej nie będzie aktualne a jedyne co to trzeba ustawić rozrząd na znaki, założyć pasek i jeździć.
Koło rozrządu - znak na kole ma pokrywać się z wycięciem na obudowie paska (zobacz na zdjęciach- jest ich pełno). W zależności od tego jaki masz silnik to albo znak na kole pasowym wału pokrywa się z wypustkiem na obudowie rozrządu albo z metalowym znacznikiem (takim wystającym szpikulcem). Piszę z pamięci - jak się pomyliłem - poprawcie. Znaki są mało...
Kumam o co ci chodzi z tymi zaworami,głowica była planowana razem z zaworami to nie mogą wystawać ponad płaszczyznę.Też wydaje mi się że coś jest z kątem wtrysku dlatego zapytałem czy możliwe jest to że jak zmieniałem wtryskiwacze to mogło się coś z nimi stać złego.Nie wiem bo ja pierwszy raz wymieniałem takie wtryski i dla mnie ta budowa jest poje...na.Przy...
Sprawdź jeszcze raz ten rozrząd, ale nie na znaki. Odkręć kółka i sprawdź czy kliny są na swoim miejscu. O głowicę się nie martw silnik jest bezkolizyjny.
Narzędzia specjalne Przyrząd blokujący koła zamachowego - nr KM-911. Przyrząd blokujący koła rozrządu - nr KM-852. Podpórka silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-6001. Przyrząd regulacyjny silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-909-B. Podpórka silnika (2000→ Astra/Zafira) - nr KM-6001-A. Przyrząd regulacyjny silnika (2000→ Astra/Zafira)...
Jak ustawić walki rozrządu do Opel Astra Z16xep przed zdjęciem nie zrobiłem zdj i nie mam pojęcia jak te walki założyć, pomocy Unieruchomić koła wałków rozrządu za pomocą KM-6340 • Ustawić koła wałków rozrządu w taki sposób, aby znaki (3) znajdowały się naprzeciw siebie • Zamontować KM-6340-Left (1) na kole wałka rozrządu zaworów dolotowych...
Witam. Samochód sprowadzony z zagranicy, sterownik pompy był w naprawie i jest ok. przepływomierz podpięty, pompa nadal nie pompuje paliwa. Na zawór gaszący na głowiczce pompy jest podawane napięcie(impulsy) w momencie kręcenia rozrusznikiem, nie słychać pyknięcia, po podaniu bezpośrednio 12v słychać piknięcie. co jeszcze sprawdzić żeby wykluczyć uszkodzenie...
Jeśli to tylko wymiana paska i ew rolek to wymienia się normalnie, na znaki trzeba ustawić, zdjać stary pasek, wymienić co trzeba, założyć nowy pasek, poskręcać całość i już. W oplach akurat znaki sa tak doskonale widoczne że jeśli ich nie znajdziesz to odpuść sobie wymiane... Daj mechanikowi zarobić
Przewody podciśnienia są połączone tak jak pisałem wcześniej. Przewody wtryskowe (wtryskiwacze liczę od rozrządu do pompy podciśnienia): Patrząc na wyjścia pompy wtryskowej od strony akumulatora: lewy górny róg - wtryskiwacz 4 prawy górny - wtryskiwacz 3 prawy dolny - wtryskiwacz 1 lewy dolny - wtryskiwacz 2 Ewentualnie zdjęcia mogę zrobić jutro rano,...
masz źle ustawiony rozrząd, najlepiej wyprzedzic lekko wtrysk paliwa, poprzez przesuniecie lekko kola zamachowego ok. 1mm. przed wskaźnikiem kręcąc kolo w prawo. Mi tez cieżko zapalał i kopcił był slaby, jak rozrząd był ustawiony zgodnie z książka na znakach, po tej operacji samochód lepiej zapal i ma lepsza moc.
Może nie w starych gratach ale w starszych autach ustawia się na słuch.I jak się zna to ma rację. Bzdura. I to wierutna. Do ustawienia potrzebna jest lampa stroboskopowa. Znaki na obudowie rozrządu. Zwarte zaciski A i B w gnieździe diagnostycznym, regulacja na 10° przed GPZ.
Interesują Cię tylko znaki na wale i kołach rozrządu. Zaczynasz od ustawienia walu na znaki, kręcisz wałem zgodnie z kierunkiem pracy silnika. Możesz to łatwo zrobić po wykręceniu świec. Następnie sprawdzasz znaki na kolach rozrządu, czy są dokładnie naprzeciw siebie. Wyżej Kolega zamieścił Ci rysunek. Tłumaczenie mechanika to zwykła bajka. Pasek prędzej...
Rozrząd banalnie prosty ,jeden znak na górze (zwalić obudowe ),drugi na dole zwalić koło pasowe ,chocież też na kole pasowym powinien być.
Ok kupiłem nowy napinacz w zestawie z paskiem i rolkami. Rozrząd ustawiony dobrze na znaki - tu wszystko jest ok. Niepokoi mnie jedynie latająca wskazówka na napinaczu podczas obracania silnikiem. Na filmie zrobione są dokładnie 2 obroty wałem. Jak widać napięcie przed i po też jest różne, czy tak ma być? 😓 https://youtu.be/jK-D8fTQiRU
Z oddaniem cewki nie będzie problemu. Podejrzewam jeszcze jedną rzecz, podczas ustawiania rozrządu (jest ustawiony idealnie na znaki) zauważyłem, że jedno koło zębate jest troszkę inne (średnica identyczna), inne wycięcia w środku koła. Tak jak wspominałem wcześniej pokrywa zaworów jest od Astry z takim samym silnikiem więc mogę podejrzewać że koło...
Jedyny sens ustawiania pompy CR na znaki jest taki, żeby max tłoczenia na którejś sekcji nie był jednoczesny z max otwarciem któregoś zaworu, chodzi o mechaniczne odciążenie rozrządu, oczywiście nie dotyczy to silników, które mają czujnik położenia na kole pompy (np 1,5dci Renault)
Sprawdź ustawienie rozrządu, to chwila. Na kole pasowym jest znak i dwa znaki na walkach. Obudowa górna ma trzy śruby. Jeśli był strzał, to może zapłon w kolektorze ssacym uszkodził przeplywomierz
Wszystko się wyjaśniło.Sierota bawiła się wałkiem rozrządu i przestawiła o 180 stopni. Pozornie wszystko ok znaki pasowały. Ale kto mógłby podejrzewać coś takiego u starego mechanika. Ja się dopiero uczę i do głowy mi nie przyszło że można samemu tak robotę ....................A ja mógłbym na tym doktorat zrobić. Dzięki wszystkim.
Po co ma coś przekręcać ,przecież znaki są widoczne jak byk,góra i dół,nawet pompką podciśnieniową sprawdzi.A co tam jest grane to ciężko powiedzieć ,błędy zczytał?nie wiadomo sprawdził cokolwiek też nie ,więc możemy se wróżyć
Dolanie oleju poprawiło pracę regulatorów zaworowych dlatego poprawiła sie praca silnika, rozrząd sprawdź sam na kole pasowym masz wycięcie i na obudowie też u stwa na znaki zdejmnij górną część osłony rozrządu i sprawdź czy pokrywaja się znaki na wałku, po tym wykręc 1-wszą świecę i sprawdź kawałkiem drutu czy tłok jest w górnym położeniu no i to tyle...
Dziś nie miałem na astrę czasu i nic nie sprawdziłem. Rozrząd sprawdzałem wczoraj, na śrubokręt. Pierwszy w GMP i znaki na wałku rozrządu się pokrywają. O klinie też myślałem. Jutro postaram się sprawdzić wskazania MAP i dam znać. Nie chcę strzelać ale było coś trzysta ze sporym hakiem [mBar], raczej tak jak ma być...
9,2 -to stopień sprężania ,a twoj problem leży prawdopodobnie w złym ustawieniu rozrządu lub wyprzedzeniu zapłonu(regulacja z blokadą sterownika). hmm rozrząd ustawiony niby dobrze jak patrzy sie na znaki na kołach. ale czy jest możliwe ze gdy był wymieniane małe koło od rozrządu mogło być źle zamontowane ???? np. źle były naniesione znaki ??? i przesto...
Nie wiem jakie masz zdolności ale ja w tym przypadku bym nie ruszał bo potrafię założyć pasek bez ruszania napinacza, poza tym trochę za zimno żeby się w to bawić. Pamiętaj tylko o kontroli znaków rozrządu przed demontażem i po zmontowaniu.
Witam. Podłącze się do tematu. Wziąłem sobie problem na głowe. astra 1.7 dtl 2000 rok. pompa denso. Sterownik wrócil właśnie z naprawy , silnik nadal nie odpala, pompa nie pompuje cisnienia, wogóle nie podaje paliwa na wtryski, pompa tłoczy paliwo spowrotem do baku. Rozrząd wał korbowy ustawiony an znaki, wałek rozrządu równeiż na gwint na gwint w obudowie...
Witam, Objaw: maź pod korkiem wlewu oleju i bagnecie. Oleju nie ubywa, płynu w zbiorniczku wyrównawczym też. Założona instalacja gazowa. Od początku posiadania samochodu tzn. rok przejechane 25tyś. km. Silnik zazwyczaj jest dogrzany, chociaż wskazania na desce rozdzielczej rzadko kiedy utrzymują się w okolicach 90°C. Czy to już uszczelka pod głowicą...
Witam.Panowie kupiłem astrę G 1999 rok z uszkodzoną pompą i zzdemontowaną. pompa wymieniona, wtrskiwacze podają paliwo a nikt nie zrobił znaków na kołach rozrządu. znalazłem schematy, ale nie do końca rozumiem..koło wału korbowego ma się pokryć ze znakiem na obudowie , (znak pionowo w dół) koło pompy wtryskowej zablokowane śróbką m8, i dwie pierwsze...
Witam. W weekend biorę sie w końcu za zmianę paska rozrządu i napinacza. Czy mogę wymienić sam pasek i napinacz bez ruszania pompy wody (chodzi tutaj o naciąg paska poprzez pompe), bo różnie czytam i różnie jest napisane na forach i w książce. Jedni piszą ,że musze naciągac pasek poprzez obrót pompy,a inni ze sam napinacz naciągnie pasek... Chcę (oczywiście...
z czujnikiem się już wstrzymałem a różnica na znakach jest około 1,5 ząbka a wiecie może jakie powinien mieć parametry ten czujnik gdy jest ok a w ogóle dzięki za podpowiedż
Witam. Najpierw zacząłbym od sprawdzenia ustawienia rozrządu, gdyż mówiąc że jest nowy wcale nie znaczy że jest dobrze ustawiony gdyż nie wszyscy mechanicy podchodzą sumiennie do wykonywanej pracy i robią sobie znaki farbą na podstawie starego paska rozrządu a następnire zakładają nowy gdyż nie chce im się zdjąć pokrywy klawiatury lub też nie znają...
Nie wymiana na pale auto było podpinane pod komputer i wykazał błąd polozenia wału został założony nowy oryginalny,ale to efektu nie przyniosło, potem sprawdziłem rozrząd ustawiony w punktach idealnie pierwszy cylinder w górnym polozeniu znaki na głowicy tez równe nawet na walkach głowicy, pompa paliwa zmieniona też blokowana na śrubę m6 na godzinie...
Chcialem sie podzielic wlasnymi przezyciami z czujnikiem walka rozrzadu. ok 2 tygodni temu oddalem moja astre II 2.0 16V mechanikowi na wymiane uszczelki pod glowica i pompy wody. pomijajac to ze skroil mnie z kasy 1300zl ( co sie potem okazalo ze inny zrobilby to za 800 zl ale ok trudno) to przy odbiorze dziwa byla sytuacja bo nie moglem uruchomic...
Po prostu patrzysz w astrze troche pod kątem i niby dobrze dopiero jak podniosłem silnik w góre to było lepiej widać ale różnica jest taka że znaki schodzą sie troche w innym miejscu.(niby pasują).Wałek ssący zawcześnie się otwierał i spaliny uderzały w kolektor ssący(na mijance).Kompresja mniejsza (240000) 14.5-1i4 ;13.8-2 ;13-3 (pisze z pamięcji)...
sprawdz rozrzad czy jest na znakach
Witam, wymieniłem kompletny rozrząd wraz z pompą wody (zestaw INA) i teraz po odpaleniu zimnego silnika przez minutę jest cisza a potem coś zaczyna nieregularnie stukać, im cieplejszy silnik tym głośniej. Wymieniłem napinacz na kolejny nowy, ale problem nie ustał. Rozrząd ustawiony na znak i blokadę. Napinacz ustawiany dwuetapowo wg instrukcji. Wszystkie...
Myślę, że ustawienie rozrządu jest ok. Pasek zębaty dobry , nie nowy ale może podobno byc, znak na kole pasowym ,tym na wale do napędu alternatora, pokrywa się ze znaczkiem na bloku, znaczek na kole wałka rozrządu pokrywa się z nacięciem na obudowie paska rozrządu. Kolejnośc zapłonu 1-3-4-2 w tym wypadku 2-1-3-4.
Sprawdzić musisz znak na kole rozrządu i na wale silnika, muszą się pokryć z oznaczeniami na obudowie rozrządu i bloku silnika. To co sprawdziłeś nic nie mówi. Jeżeli rozrząd przeskoczyłby o 1-2 zęby to silnik powinien pracować, ale przychodziłoby mu to z trudem. Pasek jest naciągnięty? W przybliżeniu na najdłuższym odcinku powinno się go dać obrócić...
Witam, opel astra G 1.6 16V 74kW 2004r. Auto na jałowo chodzi kulawo i wkręca się do ok 2 tyś/obr. a potem jest dudnienie w filtr powietrza, jakby brakowało paliwa albo powietrza. Pod obciążeniem w zasadzie nie da się jechać. Na kompie brak błędów, kat. drożny. Problem wydaje mi się że jest w rozrządzie choć na znakach się wszystko zgadza, wał i wałki,...
na rozrządzie zaznaczyłem mazakiem pasek i koła po zmontowaniu i potem już rozkręciłem obudowę i patrzałem na znaki i jest dobrze wydech z katalizatorem był zmieniany około 2 miesięcy temu
Właśnie sprawdzam a może to być przyczyną.. Dodano po 2 Właśnie sprawdzam rozrząd ale nie wiem jak ustawiony powinien być wałek wyczytałem ze najlepiej na zegar ale takiego nie posiadam.. ustawiłem na znaki pompe i wał mam tylko problem z wałekiem
znak jest na małym kole zębatym rozrządu i plastikowej obudowie wygląda to tak : na jednym z zębów wybity jest trójkąt a na plastikowej obudowie jest wycięcie na krawędzi na samym dole jakoś tak bo dawno już nie grzebałem w oplu.
Nie mam na myśli ustawienia rozrządu tylko zerwany klin w dolnym kole rozrządu.Wykręć świecę pierwszego cylindra i sprawdź czy znak GMP pokrywa się z ustawieniem tłoka w Górnym Martwym Punkcie w tym cylindrze.
No właśnie może to być. Jest ze 2 mm luzu na kole. Widać że znaki na rozrządzie nie zgrywają się idealnie, ale może się coś wyrobiło nie wiem. Na pewno nie przeskoczyło o ząbek. Jeśli już to minimalnie jest przesunięty. Dużo jest roboty z tym klinem? Co tam mniej więcej po kolei trzeba robić?
Moduł zapłonowy ciężko sprawdzić. Najlepiej podmienić. Można też nie odłączając od niego wtyczki podłączyć diodę LED między styk 2 i 4 (numerki są na wtyczce). W trakcie pracy silnika dioda powinna migać w takt impulsów z czujnika poł. wałka rozrządu (halla). Odnośnie rozrządu: jeden znak jest nacięty na obudowie paska rozrządu i do niego trzeba ustawiać...
O ile zdarzyłoby się że elektryka zawiedzie i dalej nie będziesz mógł ustwić zapłonu, to zajrzyj na koło rozrządu na wale korbowym, lubi się na nim zrobić mały luz (koło jest odlsne z klinem) często gdy rozrząd był robiony kilka razy lub koło się popuści delikatnie, momentalnie wyrabia się klin wyrabia się wał i po pewnym czasie bum, po zaworach, głowicy...
Kolego jeśli chcesz tą piastę wyjąć musisz rozpiąć rozrząd. Zestawiasz na znaki wał, walek rozrzadu, i pompe wtryskową, zakładasz blokady, odkrecasz śrube, luzyjesz i zciagasz pasek, rozwiercasz te śruby, zakładasz i przykręcasz piaste, zakładasz pasek i napinasz go, sprawdzasz czy znaki sie zgadzają, zciągasz blokady i zrobione... wbrew pozorob to...
Jak masz kakieś sugestie co sprawdzić to się nimi podziel:) Rozrząd sprawdź, i nie to czy siedzi w znakach a to, czy nie jest wybity rowek na klinie. Częsta sprawa. Poza tym tą 16 łatwo zmulić ślamazarną jazdą-tworzy się nagar na trzonkach zaworów,
Idę zaraz spojrzeć na znaki, jak sprawdzę dam znać. Dodano po 2 Panowie rozrząd jest Ok. Miałem starą kopułke i palec, postanowiłem założyć i to był strzał w dziesiątkę. Odpalił odrazu. Jadę zaraz po nową kopułkę. Co dziwne ta kopułka i palec nawet roku nie mają, nie widać żadnych uszkodzeń.
Jak kręciliście silnikiem w drugą stronę - do tyłu, odwrotnie niż się kręci - to mógł przeskoczyć i tyle w temacie. Lepiej sprawdzić teraz, jak czekać aż np skrzywiony zawór się urwie, lub wypali gdzieś w trasie. Zdejmij obudowę rozrządu, wykręć 1 świecę, włóż coś długiego do cylindra zamiast świecy - ze 30cm, i kręcąc ręcznie wałem ustal górne położenie...
więc skąd takie wartości?czyżby czujnik wałka siedział?rozrząd na znakach ,pasek mierzony taka sama długość jak stary wszystkie rolki ,uszczelniacze nowe ,sprawdzałem to już cztery razy,tam naprawde niema co spierdol.. czy może jakiś inny czujnik np air flow, bo tylko taki błąd siedział może wpływać tak bardzo wpływać na wyprzedzenie zapłonu?
Rozwiązałeś problem? Mam podobny przypadek ,po zmianie UPG i głowicy wystąpiła pewna trudność z ustawieniem rozrządu.Na znakach trochę stukają zawory Przy próbach ząbkowania ,po przestawieniu o ząbek na wałku już nie , ale brak mocy do 2tys.,spalania nie znam. Także podejrzewam zmiany w wysokości tandemu uszczelka-głowica i > skrócenie< paska...
ustawienie rozrządu znaki astra znaki astra znaki rozrządu vectra
grundig unitra philips 50puh6400 serwis pozna wzmacniacz
Briggs & Stratton 15,5HP odpala, ale nie jedzie Tuner FM gubi fale - przyczyny i rozwiązania