Łożysko od strony koła pasowego 6203 , tył -łożysko igiełkowe 56769 rozmiar 11/17.5×16.5.P
Odnosnie pomiaru Odłącz wtyczke od spręzarki Pomierz rezystancję na zaciskach w złączu sprężarki (to są wyprowadzenia cewki sprzegła). W sprawnej powinno być rzedu paru, kilku ohm w obie strony). Miernikiem ciężko dojść. Dostęp do cewki sprzegła od strony koła napędzającego (trzeba je zdjąć, plus chyba łożysko , pierścienie a miejsca bardzo mało)
Łożysko koła do wymiany, najlepiej wymienić obydwa :D
Łożysko koła sprawdziłeś? Ale objaw wskazuje na przegub zewnętrzny. Gumy były całe na przegubie? Spróbuj zamienić prawy z lewym.
Witam najlepiej jakiś komputer bo wystarczy się przejechać i zobaczyć prędkość wszystkich kół. Można zobaczyć jakie błędy. Jeśli błąd któregoś koła to zobaczyć przewód czy nie przetarty nie zaśniedziałe . Czasami uszkodzone łożysko i nadmierny luz koła powoduje złe wskazanie. Jeśli nic nie widać to podmiana piasty szrot albo nowa ale te tanie czasami...
Jeżeli twoja skrzynia posiada oprócz osłony koła zamachowego osłonę u dołu skrzyni to prawdopodobnie możliwa jest taka wymiana . Opisywalem to już na tym forum.
Witam. Tak jak kolega ftp.kowal napisał powyżej łożysko koła przedniego do wymiany. Jak nie wiesz które to podnieś na lewarku bok samochodu tak aby przednie podejrzane koło było w powietrzu , samochód dodatkowo podparty aby nie zsunął się z lewarka,ręczny hamulec obowiązkowo zaciągnięty (to wszystko dla bezpieczeństwa ).Jak to zrobiłeś to wchodzimy...
Zwrotnica ma wpływ na kąt pochylenia koła ale z pewnością nie na często zużywające się łożysko McPhersona. Jeszcze tylko jedno pytanie: czy łożysko było prawidłowo montowane tzn. mniejszą średnicą do sprężyny?
Witam, moja Astra II od pewnego czasu przy mocnym skręceniu kół w lewo, puka i chrupie z prawej strony. Na początku mechanik zdjagnozował, chyba nie słusznie łożysko amortyzatora, które zostało wymienione. W międzyczasie wymieniłem mocno wybite gumowe łączniki stabilizatora (często pomijane) i same łączniki, bo autko pukało na szutrowych drogach i...
ze zdjęciem w tej chwili będzie problem,ale dopatrzyłem że jest otwór na ampol niestety w żadną stronę nie idzie tego ruszyć Dodano po 2 nie napisałem dlaczego mi to potrzebne,mam zamiar wymienić łożysko bo się rozpadło
można bez cewki jeździć, ponieważ koło pasowe jest montowane na obudowie sprężarki wraz z łożyskiem. Dla poglądu na temat polecam : [url=http://motonews.pl/sh_forum.php?op=... Uszczelniacza Tak mi się jeszcze przypomniało.... A nie możesz jeździć z wymontowaną sprężarką? Jak mi poszło łożysko w sprężarce,...
Pojawia się jakikolwiek błąd z abs ? Były wykonywane jakieś prace (zmieniane łożysko , wyciągana półoś itd.) przed wystąpieniem problemu ? Problemem na przykład może być pęknięta tarczka z której czujnik czyta prędkość danego koła , lub jakiś ubytek w niej lub niewłaściwa odległość między czujnikiem a czytnikiem .
Witam. Mam problem ze swoją Astrą G 2.0 DTL. Jak zapalę zimny silnik, to wszystko chodzi ładnie i pięknie, jak tylko się zagrzeje, to w okolicach lewego przedniego koła słychać stukot, ustaje on po wciśnięciu pedału sprzęgła. Podczas jazdy słuchać taki dziwny szmery na biegu 1 i 2, potem już tego nie słychać. Co może być tego przyczyną? Czy to będzie...
Naciąg paska masz tam regulowany automatycznym napinaczem. Dobrym tropem wydaje się pompa wodna. Czy przy zdjętym pasku pompa obraca się swobodnie? Może szlag trafił łożysko pompy i uszczelnienie, wałek się blokuje i to jest przyczyną poślizgu paska na kole pasowym wału korbowego? W jakim stanie jest napinacz? W najgorszym wypadku klin koła pasowego....
Bo czasem czytam różne opinie że np słychać jak łożysko jest do wymiany, albo alternator itd..ja to niekoniecznie usłyszę - mechanik powinien.. Nie, mechanik nie koniecznie usłyszy - usłyszy to tylko ten kto "zna" dany egzemplarz, czyli kierowca. Normalnie eksploatowany samochód osobowy w ciągu miesiąca przejeżdża jakieś 2000-2500km. Jak się boisz...
Witam! Mam problem z pukaniem w tylnim kole jak ruszam po woli to słychać pukanie i jak hamuje po woli to tez puka! Byłem u mechanika i wymienił łożysko od ABS i nadal puka póżniej wymienił gumki na wahaczach i też puka jak mu to powiedziałem to pewnie pomyślał że wymyślam! Przełożyłem sam bębny z prawego koła na lewy wyglądały jag by jeden był toczony...
Powaga? Ja nie mam w Chryslerze obrotomierza. Golas z USA. Dobrze wiedzieć. Chociaż powiem że mam Espero w automacie jeszcze i przy 100km/h mam 2100rpm. Myślałem że to mało. Ciekawe ile ma Astra 1.4 w automacie. Swoją droga nawet w manualu niezły mół z niej.. 12.03.2012r. Silnik na wierzchu, czekam na łożysko oporowe do rana. Nie było jak na razie problemów...
Zdecydowanie grupa VAG Rady winny wynikać z rozsądku, a nie z przywiązania do marki. Dodano po 22 (bo włoski wynalazek o nazwie Common Rail, montowany zarówno w Alfach jak i w Passatach, "psuje się" według internetowych ekspertów tylko w tych pierwszych). No i te porady - jak kupisz igłę, to pojeździsz. Igłą się nie jeździ, tylko przyszywa guziki....
Witam , często pęka metalowa podkładka pod przegubem napędowym zewnętrznym i jej części przyklejają się do magnetycznej strony łożyska w pieście (tej odczytywanej przez czujnik ) lub ją uszkadzają . Ściągnij przegub napędowy zewnętrzny i zobacz powierzchnię magnetyczną łożyska piasty .
Sprężyna ma się kręcić wraz ze skrętem koła, jak łożysko na górze kolumny jest zablokowane, to napina się, a potem przeskakuje z charakterystycznym brzdęknięciem ;)
ustaw zbieżność,wyważ koła na początek
Jeśli to wina opon np. bieżnik w kształcie "piły"- to buczenie powędruje wraz z kołem. Niedługo wiosna, gdy założysz letnie gumy- może wszystko brzmieć inaczej. Zdarzyło mi się wymienić sprawne łożysko w Astrze- buczenie ustąpiło po sezonowej zmianie opon.
Tam posiadasz zwykłe sprzęgło, bez koła dwumasowego. Tak jak piszesz potrafi się uślizgnąć to może być spowodowane: 1. Uszkodzonym dociskiem 2. Zużytą tarczą sprzęgła 3. Nierówną powierzchnią koła zamachowego (może być również związana z dociskiem) 4. Problem z łożyskiem oporowym (to takie piszczenie) Radzę zakupić zestaw wraz z łożyskiem oporowym i...
Łożyska w piaście.
Sprawdź łożyskowanie górne mckpersona , to w kielichu nadkola . Gdy auto stoi na kołach to nawet na "szarpakach" nie wykazuje luzów . Łatwo to stwierdzić przy unoszeniu przodu auta .
witam Sprawdź łożyska w kołach, są tam całe piasty
Rozpędzarke do kół? A nie wystarczy na lewarek i samemu kołem zakręcić? Mi opony buczą od 60km/h do około 80km/h i to zależy od nawierzchni, kupiłem jakieś kierunkowe i to chyba dlatego. Pewnie chińskie. A z łożyskiem nie ma żartów, jak któegoś dnia podczas jazdy wyprzedzi Cię np tylne koło.
Jeśli usterka objawia się na dołkach to zużyte jest już łożysko koła. Tak czy inaczej czeka cię wymiana piasty.
ale mi niekiedy zgrzyta ABS nawet przy 80km/h nie wiem czy było coś robione przy kołach ponieważ auto posiadam od ok 1,5 miesiąca , jeżeli chodzi o opony to wszystkie takie same 195x65 R15 continental wersji nie pamiętam 2 nowe 2 pozostały używane lecz wysokość bieżnika jest jak w nowych , a jak by było wymieniane łożysko to i tak jest z całą piastą...
Raczej wątpię bo gdyby tak było to słyszał byś taki dźwięk "bzdęg" przy skręcaniu kołami. Poza tym sprężyna rusza się razem z amorem - no chyba że łożysko McPhersona stoi. No ale sprawdź bo każdy pomysł dobry.
a możliwe że wyje bo ogólnie to cały silnik wyje to cięzko powiedzieć Hałasy z różnych elementów silnika bada się 'stetoskopem' - łatwo nim wymacać hałasowanie konkretnego koła/łożyska... Mi w astrze F X1.7DTL (GM) zatarła się pompa. Wymieniłem na nową - wspomaganie działało ale nie tak 'lekko' jak na oryginalnej...
Trzeba już wymienić koła pasowe na wale i na alternatorze. A może to łożyska w nim piszczą?
Felga nie nagrzewa się od tarcia powietrza, muszą być jakieś opory jeżeli nie hamulec to łożysko. Trzeba znaleźć przyczynę i ją usunąć, wtedy można szukać innych przyczyn ,,osłabienia", jeżeli nie ustąpią po załatwieniu sprawy koła.
Witam od jakiegos czasu gdy przejade jakies 15 km to slysze bardzo glosne bebnienie gdy nacisne na hamulec to przestaje gdy puszcze od nowa myslalem ze to lozysko to wymienilem lecz dalej nic prosze o pomoc
Ma kulkowe dwurzędowe, Nexia, Lanos, Kadet, Astra, Vectra- praktycznie te same zawieszenie. Zresztą jak sobie wyobrażasz łożyska stożkowe i dokręcanie piasty przegubu ?.
Proponuję odwiedzić wulkanizacje, wyważyć koła(najczęstsza przyczyna drgań kierownicy) a jak auto stoi na podnośniku można wtedy sprawdzić łożysko piasty, w razie wymiany łożyska dobrze jest wymienić przegub jeśli on hałasuje oszczędność czasu i pieniędzy.
Ducha masz :) Ten dźwięk jest zbieżny z obrotami koła ? Obciera coś, klocki o tarczę hamulcową, osłona za tarczą, wg mnie tam szukaj. Z innym dźwiękiem, szuraniem szczęk o bęben, u mnie, łożysko w tylnym kole oznajmiało że się kończy. Ja żeby wyczuć luz na piaście musiałem naprawdę mocno ponagniatać koło, ale dla ponad tonowego samochodu w zakręcie...
Pytam, bo mam Merive B 1.4 (A14NEL) automat i wiem, że bywają w nich problemy ze skrzyniami jak się nie wymieni oleju. Są tez podobno marnej jakości turbiny, które lubią się już przy 80tys rozsypać a wcześniej zaczynają gwizdać. Nie jest to z układu jezdnego ? (koła, łożyska) - nasila się przy mocnych skrętach w którąś stronę.
Przy skręcaniu kołami na postoju słychać trzeszczenie w okolicy amortyzatora prawego przód. W czasie jazdy też to słychać. Aby uprzedzić rady, że trzeba udać się do mechanika to powiem, że byłem. Mechanik stwierdził to łożysko poduszki amortyzatora. Wymienił całą poduszkę i nic się nie zmieniło. Oczywiście usłyszałem starą śpiewkę. Musi się ułożyć....
Może być też coś rzadkiego- simering na wale od strony koła zamachowego, jak łożysko wyciskowe sprzęgła pchnie wał do przodu zaczyna wyrzucać olej. Uszkodzone łożysko oporowe wału. Popatrz ile idzie wał do przodu silnika po wciśnięciu sprzęgła.
To wygląda na to że końcówki drążków ( wiadomo gumy się starzeją... ) sworznie jak koledzy wspominali i możliwe też łożysko na sprężynie na zawieszeniu...co w/w ;-) lub wspominany krzyżak - bo działa tu siła mechaniczna i pompa jest wyłączona ewentualnie jeszcze maglownica... ale to by było czuć na kierownicy że chodzi skokowo. A jak nie chodzi skokowo...
Podnieś przód samochodu aby koła były w powietrzu. Następnie złap za koło i kręć prawo/lewo. Nie musisz uruchamiać silnika. Jeśli wszystko lekko pracuje, to pozostają łożyska na amortyzatorach do wymiany, jeśli nie, to odręcasz końcówki drążków i znowu ta sama próba. Jeśli same koła bez przekładni skręcają się lużno i przekładnia też to pozostają tylko...
Kiedyś w Corsie miałem przypadek drżenia całego samochodu, aż huczało. Wymieniłem łożysko - dalej to samo, następnie gdy chcieli wymieniać mi juz następne kazałem wyważyć koła. Okazały się ok, natomiast gdy obruciliśmy kołem na ośce od wyważarki i patrzyło się na nie wzdłuż osi kręcenia wyszedł mały guz na oponie. Po założeniu zapasu problem jak ręką...
Pokręciłem kierownicą z uniesionymi kołami, ale nic to nie dało. Łożyska nie są zatarte, przy wymianie amorów wszystko dokładnie sprawdziłem. Zastanawia mnie to że nawet przy maksymalnym skręcie kierownicy pompa nie wyje tylko lekko szumi jakby się olej pod ciśnieniem przelewał.
Ceny części do A3 8L nie są wcale wysokie np. Amortyzator przód Bilstein b4 (bardzo dobry) to koszt ok. 130zł/szt. do Fiata Punto Kayaba (bardzo dobry) ok. 120zł/szt. Łożysko koła przód Audi a3 SKF 120zł, Fiat Punto II ok. 120zł. Tuleje tylnej belki do A3 tańsze niż "zestaw naprawczy" wahacza tył w Punto itd.
Podam przykład. Kiedyś kolega kupił Golfa 3 który miał wtedy chyba 8 lat i 14000 km przebiegu. Był jak nowy i wszytko działało w nim idealnie jak w nowym samochodzie. Ale jak przejechał 10000km pociekły w nim wszystkie amortyzatory, posypały się wszystkie możliwe łożyska(w kołach, napinaczach pasków, w sprężarce klimatyzacji) wszystkie gumowe elementy...
łożysko z tyłu łatwo sprawdzić. Podnosisz samochud do góry i kręcisz kołem. Szumi znaczy że łożysko do wymiany (no niekiedy wystarczy lekko dokręcić bo się poluzowała śruba dociskowa - ham. bębnowe). Można też poruszać kołem w pionie i poziomie, sprawdzić czy jest luz. Jeżeli masz z tyłu bębny to nie ma większego problemy z wymianą, chwila roboty, a...
Co do wymiany sprzęgła to jedyna rada jaka nasuwa mi się na myśl to nie oszczędzać i wymienić komplet czyli tarcza, docisk i łożysko. Co wymienić przy okazji ? zimering za kołem zamachowym jak cieknie. Jeżeli nie cieknie to tylko sprzęgło komplet i powinno śmigać. Łożyska amorków kup sachsa. Koszt w hurcie po zniżce to jakieś 12zł a naprawde pojeżdzą...
Witam Opel Astra F 1.6 8V rocznik 2000, jest problem pojawiający się po naciśnięciu sprzęgła. Tzn. naciskam sprzęgło i w połowie jego skoku zaczyna pojawiać się tyrkoczący dźwięk, linka nie ma samoregulatora. Regulowana jest ręcznie, lecz nic to nie daje jak ustawi się różnie. W pozycji optymalnej aby nie łapało ani za wysoko ani za nisko dalej jest...
Końcówki kierownicze i drążki dłonią wymacasz, natomiast gumy i sforzeń to na kanale breszką. Łączniki stabilizatora jak i jego gumy mocujące w żadnym wypadku nie powodują luzu koła, jedynie stuki na dziurach. Układ kierowniczy to najlepiej na kanale jedna osoba niech wykonuje krótkie ruchy kierownicą prawo/lewo, a Ty dłonią macaj gdzie jest luz. Wachacz,...
łożysko koła łożysko koła citroen łożysko koła tylnego
transformator praca równoległa obsługa mikrofon behringer zmiana czasu posnet
Texalarm 3059 – zmiana kodu PIN, instrukcja krok po kroku, kody użytkowników Żarówka tylnej lampy – brak światła pozycyjnego, diagnostyka i naprawa VW, Opel, Ford