Zacina się zmienna geometria i ciśnienie jest za duże. Jest to co prawda na razie chwilowe przeładowanie ale pewnie zdarzy się już że awaryjnie ECU wyłączy turbo by je chronić przed wejściem na zbyt wysokie obroty.
Czyli do wymiany ten zaworek na filtrze ?
Masz metalowy czujnik do asv? Jakie widzi obroty na tych dokładanych czujnikach?
Wszystko wskazuje na uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Panowie wczoraj zabrałem się za turbinę wszystkie śruby ładnie poszły trochę było problemu z rozpołowieniem turbo ale się udało turbo wyczyszczone i wszystkie problemy znikły a przy okazji wyczyściłem jeszcze kolektor ssący było tak trochę takiej paćki oleistej Leoś dostał takiego życia że się wkręca na wszystkich biegach pod czerwone dobre trzy godziny...
logi? co to są niskie obroty?
Napięcia na wtyczce: pin 2 - 12V pin 3 - masa pin 4- 5V pin 5 - na zapłonie ok. 0,3 V, na wolnych obrotach 1V, przy wciśniętym na maksa gazie 4,35V
szukasz dziury w całym zapamiętaj tdi nielubi wysokich obrotów
Pokaż te logi.
Jeśli są to logi w 000 BS to nie ma żadnego problemu. Jeśli zaś są to logi grupy 000 w trybie Meas. Blocks to może być właśnie problem z wartością kąta wtrysku. W takich temperaturach to normalne zachowanie się silnika, że wchodzi na wyższe obroty - kąt wtrysku jest mechanicznie przyspieszany za pomocą wskazań z G62 co powoduje, że sterownik silnika...
Podjedź sobie najlepiej do "pompiarzy", ktoś kto zajmuje się tylko układem zasilania diesla ogarnie temat najszybciej. Na mój gust to problem z pompą właśnie.
Przeoczyłem dane silnika, jest to Seat Leon 1M 1.9 TDi ASV 2002r Zdaje mi się jakby dolne obroty dziwnie chodziły, raczej przymulony i gdy nacisne szybko gaz minimalnie sie opóźnia, może to przez ten początek bo nawet 114 jest. To turbo nie było regenerowane, regenerowałem w 2 Leonie ALH.
Generalnie to on w ogóle nie jedzie, jeżeli mu się da w palnik to z 4k obrotów ledwo na jedynce, maksymalnie 5k i odcina.
Witam nigdzie nie mogę znaleźć informacji jakie ciśnienie powinny posiadać dane pompy wtryskowe w rożnych fazach obrotów silnika. Jeśli ktoś posiada taka wiedze lub tabelkę to proszę o zamieszczenie. pompy 11 AHH , ALH pompa 10 AFN, ASV, AHF , AVG
Seat Toledo 2, 1.9 tdi asv, 110 KM, 2000 r. Witam, mam taki problem, że na trójce przy 4,5 tys obrotów (wgrana jest odcinka) mam prędkość 100 km/h, a jak patrzę na filmiki na YouTube, to każdy ma po 120 km/h, gdzie może tkwić problem? Poprzedni właściciel zmieniał skrzynię.
Auto odpala za każdym razem, ale gdy odpali, strasznie kopci, aż szczypie w oczy, że w garażu nie da się wytrzymać. Czym cieplejszy silnik, tym mniej, ale po odpaleniu strasznie kuleje, żeby wyregulować obroty na 900. Cały czas tak ma, że kopci i szczypie w oczy, na ciepłym mniej, ale też kopci. Mam wrażenie, że też turbo nie wstaje, jak powinno, ale...
Witam, szukam porady ,chcę wsadzić do silnika AFN z Golfa 3 na oryginalnej pompie 10 komputer od Audi A3 2000 110KM ASV 038906012BB , wszystko podłączone , silnik odpala ale strasznie szarpie , chodzi jak benzyna gubiąca zapłony , poradzono mi przesunię cie nastawnika w celu zmniejszenia dawki ale to nie do końca pomaga , obroty dalej skaczą tylko już...
Witam. Posiadam Skodę Octavię 1.9 tdi oznaczenie silnika to asv 110 km. Problem wygląda następująco. Przy ok. 2500-3000 tys. obrotów silnik dławi się i zaczyna strasznie kopcić po delikatnym odpuszczeniu gazu i ponownym go dodaniu wkręca się na wyższe obroty i jest ok. Wymieniłem już chyba wszystko co jest możliwe i nadal jest to samo. To co zrobiłem:...
Witam, Mam problem z brakiem mocy w seacie leonie 1.9tdi ASV 110km 99r. Auto nie jedzie tak jak powinno w całym zakresie obrotów, nawet jak turbina wstanie, to nie jest tak dynamiczne jak być powinnno. Egr mam zaślepiony, kąt wtrysku sprawdzałem, dawka na nastawniku to 4mg. Wrzucam zdjęcia logów dynamicznych. https://obrazki.elektroda.pl/5809006700_...
Jutro odbieram auto od mechanika, wtryski okazały sie dobre, pompiarz powiedział ze "grają" wzorowo, sprawdzona została tez pompa wtryskowa i w niej tez wszystko jest ok, po poskładaniu w całość usterka pozostała, mechanior powiedział ze napewno jak czysciłem kierownice w turbo to potem je źle poskładałem wiec w pierwszej kolejnosci to sprawdze no i...
Spróbój ustawić tak żeby obroty b.jał. były 850,następnie sprawdż zapłon dynamicznie 8 stop. przy rozruchu na zimno.Powodzenia.Flaszkę przyślesz potem.
Wtryski zawsze możesz sprawdzic na maszynie, ale jak kopci na niebiesko to znaczy że olej bierze, kopci przy zejsciu obrotów czy bardziej przy dodawaniu ?
Witam! Prosiłbym o interpretację logów dynamicznych: http://vaglogi.pl/log-011_39wFLA5.html Seat Toledo 2 1.9 TDI ASV 110KM ( Chip na 140 KM ) Zauważyłem że od czasu do czasu przy obrotach +/- 3200-4000 turbo niedomaga to znaczy auto łapie muła i traci moc. Turbo nie odcina, błędów brak. Nie za każdym razem tak jest, czasem jedzie jak szalony a czasem...
Tak chodzi mi o początek wtrysku. Mowa o zegarze na którym największa wartość to 50. U mnie zegar robi 1.5 obrotu wychodzi 77dokładnie. Widzę ze niektórzy nawet nie słyszeli o takim urządzeniu.
Dziś zrobiłem test uszczelki głowicy Po wykonaniu testu ,płyn nie zmienił koloru ,jest niebieski taki jak wylewałem Samochód był rozgrzany do 70 stopni ,test wykonany na 2000 tys obrotów,przez około 2 - 3 minuty Samochód odpalony przez równa godzinę Wycieku brak Wąż górny gorący ,dało się go ścisnąć ,wąż dolny dopiero gdzieś 10-15 minut po osiągnięciu...
Przekaźnik 109 sprawdzony - jest sprawny. Masa na silniku musi być, bo kręci bardzo dobrze rozrusznikiem bez żadnych problemów. Co jeszcze może być przyczyną? Po wyjęciu 109 obroty nie podskakują na MAR, ale świece nie grzeją, a pompa ze względu na brak prądu i tak nie podaje paliwa
Rozwala mnie fakt, że dostaję różne PW po założeniu tego tematu np -rozwalisz silnik -uszkodzisz turbinę -itd i przy każdym takim PW informacja, że fachowcy powinni się tym zajmowac i przypuszczam, że właśnie te osoby wiedzą jak to zrobic, ale ja niestety nie jestem w stanie zapłacic 1200PLN za pół godzinny pobyt mojego sterownika u nich na stole....
Przeglądając pobieżnie logi-moim zdaniem: EGR- działa prawidłowo, widać reakcje przepływomierza. Doczepił bym się tylko do ciśnienia w dolocie (Grupa 11) w zakresie obrotów od 2500 do 4500- to raczej nie jest przyczyną wibracji. W jakim stanie jest dwumasa?
ASV bardzo często mają problemu z turbosprężarką, zapieka geometria, odcina turbo, co do gaśnięcia na zimno, przy dużych obrotach jak Piotrek pisze, problem z ciśnieniem oleju, wiec albo miska w dół i pompa do weryfikacji, albo zalać właściwy olej oraz markowy filtr na początek.
Tylko że przepływomierz jest nowy boscha. Co powiesz o skróceniu/wydłużeniu trzpienia ''actuator rod''? Łopatki od strony zimniej jeżeli są uszkodzone to problem nie występował by w cały zakresie obrotów, jeżeli silnik był wymieniony, a turbina była jedynie wsadzona bez ustawienia pod niego ?
masz szczęście, że ten sterownik nie jest taki głupi... sądzisz, że zmiana torque limitera o równe 30% w całym zakresie obrotów, jest rozsądna ? nie tknięte limitery MAP,MAF ,po co taki przyrost ciśnienia doładowania ? generalnie z cyklu "gorzej być nie może."
darko12 Widze okolica mi znajoma, Lecz dodam że po odpięciu czujnika temp świece dostają cały czas prąd a co za tym idzie mogę sobie sam wyznaczyć czas ich grzania, po grzaniu np 5-6 sekund auto odpala na 2 obroty silnika i wchodzi na obroty 1000-1100 lecz naturalnie spada do 850. Tylko że to dalej nie jest to, dawniej palił na tzw pół obrotu nawet...
Witam. Mam wrażenie że następuje lekkie przeładowanie przy 2 tyś obrotów potem jest ok. Niech kolega Sztomel żuci fachowym okiem. (log1 10 linia i log2 też 10 linia). Pozdrawiam
Moim skromnym zdaniem skoro dostał korbowód to wypadało by sprawdzić czy czasem wał nie jest krzywy. Poza tym błędem było założenie z powrotem tych samych panewek. Jeżeli już to trzeba było wymienić wszystkie korbowe- to nie jest duży koszt. Wibracje pojawiające się wraz ze zwiększaniem obrotów mogą świadczyć o krzywiźnie wału. A poza tym czy głowica...
Blok pomiarowy 11 (Moduł- silnik 01). Od lewej: 1 obroty 2. Żądana wartość ciśnienie (do tego dąży ecu sterując N75 dla geometrii turbo). 3. Aktualne ciśnienie zmierzone 4. Wysterowanie PWM zaworu n75 w % PS Jak dasz wykres z tego bloku. To krzywa aktualnego ciśnienia powinna z pewnym opóźnieniem doganiać i pokrywać się z krzywą żądanego ciśnienia....
Witam jak w temacie. Turbina po regeneracji przy 3 tys obrotów traci moc i przestaje ciągnąć po zgaszeniu i ponownym odpaleniu chodzi normalnie czy to turbo czy może któryś z podzespołów szwankuje
Witam. Od jakiegoś miesiąca auto ( seat leon 1.9 tdi 110 km, asv ) lekko szarpie przy rozpędzaniu gł. na 234 biegu przy obrotach w granicach 2000, na poczatku nie zawsze to wystepowalo ale ostatnio coraz czesciej, kiedy samochod sie dobrze rozgrzeje szarpanie z reguly ustepuje. Zastanawiam sie czy nie termostat bo wskaznik temp. wariuje- czasem pokazuje...
a w zaznaczonym fragmencie: http://obrazki.elektroda.pl/8241976400_1... jeżeli dobrze odczytuje, to od 3948 obrotów zaczyna dość drastycznie spadać dawka powietrza- nie znam się aż tak na tym- tak powinno być?
witam jestem po wizycie u mechanika sukces!!!!!!!!!! problem tkwił w siatce tłumika, mimo wymiany dalej było źle, zamontował dotatkowe mocowanie i uspokoiło się nareszcie. jeśli chodzi o wtryski to sa zamontowane od asv po przebiegu 60000km, dla niego tez były to dziwne objawy i w pierwszej chwili stawiał na dwumasę.
Nie powinna, jeśli masz z nią problemy (tą klapą gaszącą podczas jazdy to odepnij od N239 wtyczkę, błąd wywali po podpięciu Vaga i silnik będzie telepał przy gaszeniu ale przynajmniej nie będzie jej domykał podczas jazdy) albo lepiej odepnij wężyk podciśnienia, który idzie od N239 do klapy - wtedy nie będzie błędu w sterowniku silnika. Dodano po 6 z...
Trochę to trwało, ale wreszcie - turbina zregenerowana, logi: dynamiczny - http://vaglogi.pl/log-011_2Nnpp.html basic setting grupa 11 - http://vaglogi.pl/log-011_hvSGqq.html - nie jestem pewien, czy dobrze go wykonałem. Wykonany na wolnych obrotach. Teraz wydaje mi się, że jest niedoładowanie i jest tak jakby opóźniona reakcja na gaz, najbardziej odczuwalna...
Witam ponownie ,turbo zmieniłem na "nowe"używane sprawne ,przeczyszczone ,lecz problem nadal występuje ,samochód jak nie miał mocy tak dalej nie ma. Wężyki nowe ,gruszka nowa sprawna,co dalej mogę zrobić ? Posiadam wakuometr jak i co po kolei podłączać by sprawdzić dokładnie podciśnienia Logi będę mógł zrobić dopiero we wtorek Więc do tego czasu co...
Mam VW Golfa IV 1.9 TDI 110 KM, typ silnika ASV. Od pewnego czasu czasu zauważyłem, że z turbosprężarki na biegu jałowym przy spadających obrotach wydobywa się dźwięk tarcia i jakby syk z rury filtra powietrza. Auto nie ma objawów spadku mocy, dymienia ani brania oleju. Czy spotkał sie ktoś z podobnym problelmem? Z opinii znajomych mechaników wynika,...
Połączyłem te dwie sprawy, ponieważ nastąpiły jednocześnie, choć może to faktycznie zbieg okoliczności. Log statyczny zrobię jutro, lecz dynamicznego nie jestem w stanie z podłączonym N75, gdyż nie mogę rozkręcić silnika powyżej 2100 obr. Dodatkowo gdy się rozkręca to gdy osiągnie ~2000 obr zaczyna się zadławiać, zaś po odpuszczeniu gazu silnik pracuje...
miałem podobny przypadek w pssacie może nie do końca takie same objawy ale tez raz palił bez większych problemów a raz trzeba było go pokrecić a jak załapał przydymiał i nierówno chodził na ciepłym na wyższych obrotach było ok okazała sie poluzowana śruba wału korbowego passat był z mniej wiencej takim przebiegiem jak u ciebie wiec dla świetego spokoju...
Sztangę sprawdza się w Basic setings przełączenie z bloku pomiarowego 11. Wtedy silnik podniesie obroty na 1400 RPM i będzie cyklicznie próbował włączyć turbo na max i na min. Powinno to skutkować słyszalną prącą turbo. Wzrostem ciśnienia a atmosfery o co najmniej 50 mbar (dobre sprawne oryginalne/nieregenerowane turbo podbija o 100 mBar lub więcej)....
Tanio? Wymiana silnika to około 1 tys. zł. Koszt zakupu silnika kpl ( a trudno taki znaleźć, najczęściej goły słupek, plus osobno osprzęt), olej filtry, koszt zakupu i wymiany rozrządu. Lekko licząc 3-4 tys. zł. Popatrz na allegro - goły ASV ceny zaczynają sie od 2 tys. zł. A gdzie reszta?
Otwarty ale na stałe podawanie podciśnienia na siłownik zaworu EGR. Łatwo sprawdzić jak zachowuje się N18 : na pracującym na wolnych obrotach silniku N18 nie jest sterowany tylko przez pierwsze 2 minuty od momentu uruchomienia silnika i wtedy mechaniczny zawór EGR jest uchylony, po tym czasie jest włączany impuls sterujący N18 co powoduje zamknięcie...
Po Twoich logach widać, że tylko przepływka ogranicza moc silnika - nic innego. Jeśli podmienia się przepływkę to trzeba mieć pewność, że kolegi przepływka dobrze mierzy a przy tym również należy zlogować ją dynamicznie w grupach po dwie łącznie czyli 003 z 011 i 008 z 010. U Ciebie spada wartość rzeczywista ciśnienia doładowania w zakresie 3200 do...
no powoli z tymi silnikami :) SDI -ok 70KM, nie aki słaby jak by sie wydawało, toporny z pompa wtryskowa, najbardziej ekonomiczny pod wzgledem spalania i czesci... TDI - i tutaj jest ich caaala gama, serie AVG, AHF, ASV, ASK wszystkie na pompie wtryskowej :) pozostałe z pompowtryskiwaczmi -tez swietne i czulsze na paliwo, charaktwrystyczne: przy niskich...
na ten temat znajdziesz sporo informacji, ale napisze jeszcze raz. jak przeładowuje to najprawdopodobniej zacięte łopatki turbiny, ale również może byc wina zaworu n75 chociarz rzadko jest to awaria w ta stronę. zdeimij wężyk podcisnieniowy przejedz sie i sprawdz czy łapie tryb awaryjny i czy rozwija moc dopiero na wysokich obrotach tzn okolo 3,5tys...
Masz przeładowanie turbo i w efekcie tryb awaryjny przy 3570 obrotów. W logu 003 Basic Settings widać, że EGR nie działa - albo zaślepiony albo uszkodzony N18. W 000 BS kąt wyprzedzenia wtrysku jest ciut opóźniony. Sztanga wraz z dźwignią kierownic spalin zmiennej geometrii chodzi w zbyt małym zakresie (nie odbija do góry bardziej niż powinna) i konieczne...
Zrób jeszcze raz logi 3 i 11. Dynamiczne, gaz w podłogę na 3 i pędzisz od 1500obr do np. 4 tys. potem puszczasz gaz i dopiero wyłączasz loga po kilku sekundach. To co dałeś tutaj nic nie daje. 6min log gdzie trzeba szukać momentu w którym przyśpieszałeś i nawet nie ma pewności czy gaz był wciśnięty do dechy. Co chwilę zmiana obrotów w tym Twoim logu....
Witam mam problem z Seatem Leonem 1,9 tdi ASV 110 km 2001 rok. Samochód nagle na wolnych obrotach zgasł i od tej pory silnik muli. Mechanicy zregenerowali turbinę, wymienili zawór sterowania turbiną, wymienili czujnik ciśnienia doładowania , wgrali nowy program do sterownika silnika. Po odebraniu samochód przez jakieś 50 km chodził na 2 i 3 biegu normalnie...
Wg logow przepływomierz pokazuje prawidłowo. To że wartości przepływu powietrza są chwilowo wyższe niż specyfikacja to wina turbo, które mocniej pompuje, a więc i więcej ssie. Jak wpada w tryb awaryjny to ECU ogranicza dawkę paliwa, żeby nie wydmuchało turbo. Jak spadają zaraz potem obroty turbo to spada ciśnienie, a za tym i przepływ, co ładnie widać...
Od jakich obrotów miał by niby ciągnąć ten silnik? Jak turbina wstanie to masz przeładowanie do jakiś 3 tyś, później spada do 3.5 by po tym dmuchać już tak jak powinno.
Witam, coś dziwnego stało się dzisiaj z moją octavią, mianowicie jakby straciła moc, pedał w podłodze i w sumie nie bardzo jedzie. Na biegu jałowym wkręca się na obroty , słychać że turbo pracuje, jest też jakieś dziwne cykanie coś jakby wtryskiwacz lub napinacz paska klinowego. Przy gaszeniu też występuje jakiś dziwny dźwięk. Poniżej dodaje linki do...
Witam wszystkich. Mam powazny problem. jakis czas temu mechanik wymienil mi uszczelniacz na srubie na trojkatny klucz w pompie wtryskowej. Po wymianie nagle auto stracilo moc i ciezko odpala a spalanie srednie komputer pokazuje nawet powyzej 9l. Silnik przy odpalaniu czasem zatrybi i przez kilka sekund pracuje nierowno poczym wchodzi na swoje normalne...
Chłopaki, zawsze jak ktoś zakłada podobny temat to aż się prosi aby podał oznaczenie silnika, tu takiego pytania nie uświadczyliśmy, Golf Mk4 z 2000 roku to może być silnik AGR, ALH, AHF i ASV (sądząc po wartości kąta wtrysku więc odpadają silniki PD). Kopcenie na biało i kulawe obroty mogą świadczyć o braku powietrza (zwłaszcza jeśli spaliny śmierdzą...
Witam ponownie Przeładowuje, widać to na logach gdzie przez dłuższą chwilę jest takie samo ciśnienie o obroty różne, więc możesz spróbować wyczyścić turbo (lecz pisałeś że było czyszczone, aczkolwiek sprawdz czy popychacz sterujący geometrią łopatek chodzi luźno) jeżeli wszystko ok to najprawdopodobniej "gruszka" sterująca turbiną. Nie chce oceniać...
Cześć, chciałbym prosić kogoś doświadczonego o sprawdzenie logów z grupy 003,008 i 011 podczas próby dynamicznej. Ogólnie czasami chwilowo brakuje mocy przy wyższych obrotach, a silnik późno reaguje na pedał gazu, ale to nie zawsze. Dodam tylko, że pod pompą vacum jest widoczny wyciek (dodatkowo pedał hamulca na postoju po jakiejś godzinie trzeba mocno...
Witam. Problem polega na tym iż kiedy mam podpiętą kostkę 2 pin do alternatora silnik nie pali. Wymieniłem już regulator napięcia bo w starym szczotki się skończyły. Kiedy kostka jest wpięta silnik pali niezbyt równo (po chwili pracy chodzi równo) i alternator wzbudza się w okolicach 2000 obr. Obr jałowe 950. Wypiąłem kostkę, po czym odpaliłem i na...
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem seata Cordoby 2000r. Silnik ten sam co np w Ibizach 1.9 tdi o mocy 110KM wersja sport. Od samego początku pracował w trybie awaryjnym, jeździło się nim jak samochodem z silnikiem SDI, brak mocy. Na komputerze nie było żadnego błędu. Po wymianie przepływki (BOSH) moc wróciła, chodził jak burza, następnie po jakimś...
Witam ponownie. Podpiąłem dzisiaj moją ibize pod komputer. Pojawiły się następujące błędy: - 17958- ciśnienie doładowania (odchyłka sterowania), - 17552- czujnik przepływu masy powietrza, - 17571- czujnik temperatury paliwa, - 17970- regulator przepływu (osiągnięty górny limit), - 1039- czujnik cieczy chłodzącej (obwód przerwany), - 1320- sterowanie...
mialem taki sam problem w seacie cordoba 1,9 TDi ASV,wyczyscilem turbine i wszystko bylo ok przez 2 miesiace,potem znowu sie wyłanczała,dałem do regeneracji i nie ma problemu,wszystko dziala tak jak ma. na pewno nie jest to problem elektroniki tylko turbiny regeneracja kosztuje ok 700zł
Witam. Mam Seata Toledo z 2001 roku 1,9 tdi z silnikiem ASV. Mój problem jest następujący. Kiedyś w drodze przytrafił mi się notlauf. Po ponownym odpaleniu było ok. Po tym zdarzeniu nie jeździłem autem przez miesiąc. Jak już do niego zasiadłem to notlauf przytrafiał się praktycznie z każdym razem po przekroczeniu 120 km/h - 3000 obr. Są to moje pierwsze...
cześć Pacjent to 1.9 TDI ASV 110hp w skodzie Octavii I Od tamtego weekendu zauważyłem że octavii brak mocy. Na 2gim biegu niemiłosiernie długo się rozpędzał. Zwykle to był moment i zmiana na 3ci bieg. I tak testując co jest nie tak uświadomiłem sobie że prawie wcale nie słychać turbo. W sumie to zauważalny świst pojawia się od 2200 obrotów. Myślałem...
Dziękuje chłopaki za wszystkie odpowiedzi. Udało mi sie opanować sytuację- powodem był filtrr paliwa. Po wymianie auto ma większego kopa, nie szarpie przy wyzszych obrotach i zapala jak nowe na zimnym silniku :). Bardzo Wam jeszcze raz dziękuje za wszystkie podpowiedzi :) Mam jeszcze jedno pytanie... czy w tych autach jest tylko 1 filtr czy może jest...
Dokładnie tak jak piszecie - wykluczam rozrząd ponieważ silnik po uruchomienu sprawuje się idealnie w całym zakresie obrotów. Poza tym przy powtórnym uruchomieniu szarpanie jest ledwo wyczuwalne. W takim razie idę tropem sprawdzenia wszystkich świec żarowych. Przy okazji pytanie - czy pęcherzyk powietrza w przewodach paliwowych to norma ? Przy okazji:...
Witam Postanowiłem sie podpiąc pod ten temat z moim problemem. Otóż mam seata toledo 1,9 tdi rocznik 2001. Silnik ASV 242 933 moc 110 kucyków, najechane 105 tys km. W aucie zastosowałem 2 lata temu delikatny acz profesjonalny chiptuning przez wgranie nowego oprogramowania sterującego pracą silnika a nie poprzez podpinanie jakiś box-ów. Moc końcowa to...
Panowie, 45 to nie obroty na min tylko wskazanie np vaga ilnik(001)->bloki pomiarowe(008)->blok 000 1.obroty silnika I. dla 1,9 TDI VP (na pompie wtryskowej), 4 cylindry (AGP/AQM, AGR/ALH, AHF/ASV) -> 41 do 45 odp. 861 do 950/min (1Z/AHU ,AEY, AFN/AVG, ALE) -> 41 do 46 odp. 861 do 945/min II. dla 1,9 TDI PD (na pompowtryskiwaczach), 4 cylindry (AJM/ATJ)...
To nie dioda tylko zaworek jednokierunkowy (czarnobiały) nr 5 na poniższym foto : http://obrazki.elektroda.net/58_12523103... , kolorem białym musi być zwrócony do N75 czyli elektrozaworu z białą główką, masz silnik ASV czyli turbo ze zmienną geometrią a nie z zaworem wastegate, to co nazywasz wastegate to jest właśnie gruszka ze sztangą a...
A może sprawdź ciśnienie doładowania. Pewnie Twój MAF jest dobry i wskazuje wartości rzeczywiste, tylko tyle że to sprężarka bierze mniej niż powinna i daje mniej. Auto rozwija moc dopiero powyżej 3tys obrotów ponieważ dynamika gazów wylotowych jest dopiero wystarczająca by napędzić łopatki sprężarki i dać wymagane ciśnienie. W skrócie: do sprawdzenia...
Panowie Po pierwszych chłodnych dniach odezwał się kłopot z odpalaniem tj. po postoju przez noc z rana ciężko odpalał zatrzęsło nim i po ok 3 sekundach stabilizował obroty. Więc uznałem że pora na mechanika. Odstawiłem auto wytłumaczyłem jaki jest problem co podejrzewam itd. Auto zostało na noc po warsztatem na drugi dzień odebrałem i niby było normalnie...
sztanga chodzi w pełnym zakresie bo sprawdzałem bez gruchy. nie zastanawiał bym się nad niczym gdyby fakt że cały proces występuje zawsze na zimnym silniku i po natychmiastowym restarcie auto ma normalna moc. nie ma trybu awaryjnego w pełnym zakresie obrotów, chyba że pożadnie wejde na czerwone. Dodano po 7 jeżeli któraś z części powiązanych z turbo...
Humor kolegi xyro jest jak najbardziej na miejscu :) Oczywiście bez względu czy jest to silnik ARL czy słaby 100 KM AHF lub ASV to i tak potrzebna jest minimalna jego diagnostyka czyli sprawdzenie wartości cisnienia doładowania z pomiarem przepływki - to standard czyli logi dynamiczne grup 003 z 011 i 008 z 010 a przy okazji sprawdzenie logu statycznego...
Witam! Mam problem z Octavią 3000 obr/min to jest max podczas jazdy, gdy silnik jest rozgrzany i nie zawsze około 130km/h. Jeśli silnik jest zimny to osiąga moc w pełnym zakresie obrotów podczas jazdy. Na postoju można gazować i jest wszystko ok. nawet przy rozgrzanym silniku Podłączyłem pod VAG-a wyskoczyły błędy: uszkodzony zawór N75 i czujnik temperatury...
w tym wypadku ori wsad nie pomoże. turbo hybryda ma na pewno inną charakterystykę wstawania oraz kończenia obrotów w funkcji boostu. To jest prawda że teraz mechaniki chcą wszystko wybebeszać i próbować trafić w przyczynę kosztem klienta. Na twoim miejscu udał by się do dobrego! dobrego tunera a w wawie jest ich sporo który przeanalizuje logi i określi...
Dawka rozruchowa 32mg. Może przestawienie pompy coś da. Auto ma jeszcze jeden problem- wpada w tryb serwisowy. Po obejrzeniu doładowania na vag scopie na niższych obrotach cisnienie jest za małe, na wiekszych przeładowuje. Czy to możliwy objaw źle założonego pierścienia w sprężarce? Była czyszczona bo zapieczone były kierownice. Dodam że zawór n75 wymieniony,...
A po ciągać całość 5km przecież jest rozrusznik to raz. Dwa z wyjętymi wtryskami łatwiej mu kręcić ale wypadało by mieć jakiś prostownik albo drugie auto co by prądu pożyczyć czy podładować aku. Rozrusznik wiadomo praca z przerwami by go nie zajechać. Warto też w początkowej fazie odpowietrzania poluzować nakrętki przewodów przy wtryskach by łatwiej...
Witam Zapisałem się na forum bo mnie życie zmusiło :). Jestem "szczęśliwym" posiadaczem octavii z 2005 roku 1.9 tdi 110 KM (ASV). Od jakiegoś czasu pojawiły się dziwne dźwięki przy zmianie biegów. Jak puszczam gaz to słychać taki dzwięk jakby zatrzymywał się przytarty wentylator. Coś dzieje się z turbiną. Auto już nie ma takiego kopyta. Nie zapala mi...
Witam posiadam golf 4 1,9TDI 110KM kod silnika ASV co jakiś czas jak szybko chce przyspieszyć auto wchodzi w tryb awaryjny typowy notlauf najwięcej najczęściej jak silnik jest zimny nierozgrzany! kod błędu to 17965 ,musze wtedy silnik wyłączyć i ponownie uruchomić i wtedy wszystko jest poprawnie .napisze co zostało sprawdzone czyli;zostało sprawdzone...
Więc tak,dziś sprawdzałem wężyki ,przy trójniku gdzie zaczyna uciekać podciśnienie zrobiłem test Podłączając vakuometr zauważyłem że ściskając wężyk który jest doprowadzony do zaworu n18 do górnego króćca vac , podciśnienie zaczęło rosnąć ,zmieniłem wężyk na nowy lecz bez rezultatu, ściskając kolejny wężyk wychodzący z króćca trójnika do następnego...
Regulacje robiłem jedynie ustawiając sztangę. Pierwsze co zrobiłem to posprawdzałem wszelkie węże, łączenia i zaworki. Następnie zdemontowałem cały dolot, dokładnie go przeczyściłem i precyzyjnie poskładałem sprawdzając każde połączenie czy nie ma szczelin. Co do regulacji sztangi to: ponieważ turbo przeładowywało mi ciśnienie i nie radziło sobie z...
Witam Posiadam samochód Seat Leon 1M, 1.9 TDI, ASV. Miesiąc temu wymieniałem kompletny rozrząd. Po wymianie wszystko było okej, żadnych wycieków, żadnego obcierania rolek itd. Jakiś czas temu zauważyłem spory ubytek płynu w zbiorniku. Odkręciłem zbiornik i okazało się, że wycieka z niego z tego zaworka z boku. Ewidentnie jest za duże ciśnienie w układzie...
Witam. Koledzy szukam pomocy na elektrodzie i przeglądam posty ale jeszcze nic nie znalazłem co by odpowiadało mojemu przypadkowi. Mój problem polega na tym że ni jak nie chce odpalić mi samochód. Ale może od początku. Kilka dni temu miałem problem z odpaleniem. To znaczy odpalał, ale musiałem go trzymać na obrotach bo gasł. W tak wielokrotnie. Po jakimś...
Witam. Koledzy szukam pomocy na elektrodzie i przeglądam posty ale jeszcze nic nie znalazłem co by odpowiadało mojemu przypadkowi. Mój problem polega na tym że ni jak nie chce odpalić mi samochód. Ale może od początku. Kilka dni temu miałem problem z odpaleniem. To znaczy odpalał, ale musiałem go trzymać na obrotach bo gasł. W tak wielokrotnie. Po jakimś...
Witam. Jestem posiadaczem Leona 1.9 tdi asv 110. Kupiłem go 4 miesiące temu i od tej pory zrobiłem ok 10 000 km. Auto spisywało się bez zarzutu, komputer podpinałem do niego dość regularnie bo mam w pracy, zero błędów, ostatnie śmigałem po górach i też było ok. Jakieś 2 tysiące km temu dostawiłem tempomat, działa on prawidłowo we wszystkich pozycjach...
Witam. Posiadam Audi A3 z 2000 roku z silnikiem 1.9 TDi 110 KM ASV Mam następujący problem od wczoraj przy wyłączaniu silnika coś tak jakby uderzało albo hacząc o coś przestawało się kręcić. Po tym objawie od razu otworzyłem maskę i zacząłem nasłuchiwać. Co jakiś czas słychać było dziwny pisk, świszczenie w okolicach rozrząd/ pasek alternatora przy...
Masz rację jannaszek . We wszystkich starszych 1.9 TDI o oznaczeniu ALH, AHF, ASV, AJM, ASZ, ARL, ATD, AXR, BPX itd. - więcej wilgoci dostaje się przez otworek wyrównujący ciśnienie przed membraną w gruszce siłownika podciśnieniowego, oczywiście można to regenerować : tu widok na nienaruszone gniazdo uszczelnienia sztangi : http://obrazki.elektroda.net/83_12903803...
Ja opisze swoj problem. Moze dzieki wam uda mi sie go rozwiazac bo ciagnie sie on juz od dawna. Mam Seata leona 1 1.9 TDI ASV 110KM. Niedawno dopiero jakos w marcu tego roku zrobiony został program w COMSPORCIE na ok 135KM, jednak problem byl juz przed programem. Notorycznie syfi sie zmienna geometria w turbo. W styczniu była regenerowana w firmie w...
Witam. Auto jest z 2002r i ma przebieg równe 180k. Jakiś czas temu mój seat wpadał w nolife, wiec przeczyściłem turbo i tak pochodził jakieś 3-4 miesiące, Niestety po pewnym czasie turbo zaczęło puszczać olej i znów sie zacinać więc zdecydowałem się na regeneracje. Regeneracja polegała na podmianie turbo, ponieważ nie miałem czasu aby czekać w zakładzie...
Witam, Od pewnego czasu auto wchodzi w tryb awaryjny w zakresie obrotów 3000-4000. Wyskakuje błąd 17965 Charge Pressure Control - Positive Deviation (P1557). Kierownice chodzą w pełnym zakresie, N75 podmieniony i bez poprawy. Auto czasem jest dynamiczne i wtedy nie wchodzi w tryb awaryjny, a czasem jest mułowate i wtedy przy wyższych obrotach przechodzi...
TDI sa na trasy, spalanie to jest ostatnia rzecz na jaką się patrzy, chyba że dzisiaj jesteś w W-wie a jutro pod Krakowem. No pewnie, wlać 12 litrów benzyny, czy 6 ON na 100KM - różnica żadna. A turbo czy dwumas się sam naprawi? 3 tys wyłoży sąsiad, wtedy to faktycznie wyjdzie takie niskie spalanie że o jej...+ niedogrzane auto, pracują na gęstym oleju...
Witam wszystkich. Zakładam nowy temat, gdyż takiego nigdzie nie znalazłem. Otóż w aucie brakuje jakieś 50% mocy. Diagnoza przeprowadzona VAS-em i brak błędów. Po nocy odpala idealnie, nie dymi, nie szarpie. W przewodach paliwowych brak powietrza. Z odczytanych parametrów wychodzą tylko odchyłki z układu paliwowego. Nadmieniam, że przepływka była podstawiana...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witma posiadam ibize 2001 tdi 110PS ASV,mam nastepujacy problem kupilem kiedys na allegro przeplywomierz podrobka sprawowal sie dobrze,kiedy zrobilo sie zimno,jak zapuszczam auto jak jest naprawde zimny silnik i uruchamia sobie automatyczne ssanie to wolne obroty spadaja ponizej normy i automatatycznie wzrastaja,ogolnie mowiac faluja kiedy sie troszke...
obroty szlifierka spadają obroty thermomix obroty obroty betoniarki
komora rezonansowa słaby iskra honda kontrolka poduszek powietrznych
amator2b schemat amator2b schemat
Xerox WorkCentre 6605 – nowe sterowniki a blokada zamiennych tonerów, firmware, kompatybilność Schemat generatora akustycznego GA-1 FPN Poznań, UNITRA-ZOPAN – mostek Wiena, żarówka, NTC