Dodano po 16 I jak tam pomoże Pan za pomoc z góry dziękuję Ale ty niecierpliwy jesteś... Niektórzy w pracy są i pracują. Masz skrzynię G 85-6/6.7-0.73 (715.060) Tak to wygląda: https://obrazki.elektroda.pl/9892775500_... 9 litrów oleju wg specyfikacji 235.01 lub 235.12 EDIT: Proszę jaki masz piękny dokument. Prosto od producenta: https://www.scribd.com/document/74648352...
Wymiana przekładni głównej spowodowała rozkalibrowanie tachografu który podaje impulsy do ogranicznika prędkości w module FR. Skalibruj tachograf i prędkość maksymalna oraz odczyt prędkości wrócą do normy. Fabrycznie to auto miało przełożenie 3,833 i ogranicznik prędkości ustawiony na 85 km/h
Poniżej instrukcja. Pozostały załącznik ma hasło na pw.
Czy dobrze zrozumiałem sposób mierzenia cewek w modulatorze? To nie jest pomiar cewek, tylko pomiar przebicia cewki do masy. Tak - sposób pomiaru jest dobry. Wystarczy wykonać jeden pomiar z podanych. Multimetr ustaw na 20komów - w tej chwili masz pomiar w Megaomach który nie będzie w wymagany sposób dokladny.
Być może źle robisz procedurę nauczania skrzyni biegow
Mercedes Atego 2006 rok Brakuje informacji, czy to tzw. "lekkie Atego", czy "cięzkie Atego" - które ma inny układ elektryczny, wzorowany na Actrosie Modul wysterowuje widze pompe hydrauliczna i elektronike palfingera Bardziej istotna jest tu informacja, czy przystawka PTO jest oryginalna, czy dołożona - zazwyczaj różnią się pod względem elektrycznym....
Proszę o jakieś sugestie, bo póki co już tydzień się z tym boksuję Jakieś ... np przetarte izolacje kabli, i czary są na miarę wilgotnej pogody / suchej. Zaśniedziałe styki, w tym masy Podam mój tel, jeśli ktoś mógłby mi pomóc Dobry lokalny elektryk samochodowy (tzn nie szwagier z kupionym w zeszłym tygodniu mierniekiem z marketu). Jego dzieci też...
Wada to to, że komputer może badać czy widzi obciążenie cewką rozrusznika i może generować błąd, choć wątpię. Niestety. Z dwóch powodów. 1. Oporność cewki przekaźnika na rozruszniku jest kontrolowana. Wystarczy, że oporność będzie inna i już pojawi się błąd i ryzyko, że silnika nie odpalisz. 2. Drut (cienki) który uruchamia rozrusznik jest jednocześnie...
Możliwe że ktoś zrobił przeróbkę pod przełącznik VAG albo inny wynalazek dlatego nowe nie działają W sumie prosta robota, tam idą 3 kable, na zero nic nie powinno łączyć więc masz te kable źle podpięte już na starcie. Jesteś wygodny chcesz tylko pstryk kostkę i pojechał a tutaj ktoś namieszał i trzeba się przyjrzeć co z tą kostką jest nie tak bo obstawiam...
Polecam MB WIS - tam jest wszystko - tylko VIN wpisujesz i masz wszystkie schematy na monitorze :) Daj dokładnie znać której części schematu potrzebujesz, bo całość to dużo żeby tutaj wrzucać, lub jak chcesz WISa to daj znać na PW Pozdrawiam
3130 Coolant level switch X3 15/11 or air filter monitoring sensor X3 15/1 faulty, voltage supply X3 15/13 has Open circuit or Short circuit to positive or Short circuit to ground. 10 i 14 na Canie to stanowczo za dużo. Nie dziwota że brak komunikacji i sygnał gazu nie idzie do MR
Wygląda na SI9241, ale trzeba jeszcze się upewnić analizując ścieżki na płytce.
Miałem kontakt z podobnym przypadkiem właśnie w silniku 934. Auto miało błąd braku synchronizacji pomiędzy wałkiem rozrządu i wałem korbowym i po pojawieniu się błędu nie chciał wypalać DPF-u. Był zapamiętany również błąd dotyczący konkretnie czujnika wałka rozrządu i od tego zaczęto. Potem wymieniono czujnik wału korbowego i jakieś tam różne jeszcze...
https://bezpieczniki.net/mercedes-benz-a...
Uszczelka to jedno ale jeśli pod wtryskiwaczem jest obsada wtrysku to najczęściej ta drogą paliwo miesza się z płynem .
Temat który skazałeś jest inny bo mowa tam o systemie Knorr-Bremse. W twoim przypadku obstawiam że problem leży w instalacji.
Kolejność zapłonu 153624 luzy; ssący 0.40 wydechowy 0.60.
1723 to błąd z FR a nie z MR, wskazuje czujnik położenia N. Nie odezwie się wtedy rozrusznik przy uruchamianiu przyciskiem na silniku. Code jak tylko czasami to może za szybko kręcisz po włączeniu stacyjki. Albo niewłaściwy przekaźnik, albo padnięte pompy i wtryski. Jeśli po zdjęciu kabla z przekaźnika auto odpala to stawiam na lejące wtryski a elektryka...
Procedura jest podana w dokumencie który ci wysłałem. Najpierw sprawdzić piasty, jak są dobre to wymienić sterownik na numer 002 446 13 02. Natomiast jakiekolwiek dokładniejsze sprawdzanie właściwego doboru części może być przeprowadzone tylko na podstawie nru VIN
Czy nie był wymieniany licznik (BRAMA) lub jakiś sterownik? W w Dasie wszystkie tego tupu parametry się programuje jak pojemność zbiornika rodzaj misy olejowej itd.
Wskaźnik paliwa: najprawdopodobniej padł czujnik Wskaźnik powietrza: najprawdopodobniej wiązka w pobliżu czujnika. Silnik: tego ci nikt nie powie - przyczyn może być co najmniej kilkanaście na początek. Bez odczytu kodów błędów nikt ci nic nie powie. Błędy można odczytać z licznika - ale pewnie masz uszkodzony wyświetlacz jak to w ciężkim Atego z tych...
Włącz zapłon i jednocześnie na silniku naciśnij przyciski START i STOP wtedy będzie kręcił ale nie odpali :-)
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Jest tylko mały problem - Atego w tych latach nie miało żadnych przekaźników w obwodzie reflektorów.
Kończą sie okładziny hamulcowe, ktora oś sam musisz sprawdzić
Mercedes to marka auta a cokolwiek na temat samego radia?
Z czego masz ten opis ? "Zawór przełączający sprężonego powietrza SCR" - bo jest zewnętrzny i wewnętrzny zawór redukcji ciśnienia.
Jeeli poza MR nie wyswietla żadnych danych modułu to znaczy, że nie ma z nim komunikacji - albo brak zasilania, albo uszkodzone przewody CAN. Gdzie najczęsciej się przecierają w Atego kiedys pisałem na forum.
Szkoda że wcześniej nie przeczytałem, bo akurat dzisiaj to robiłem - mogłem zrobi fotki. Z tym problemem spotkałem się już kilkanaście razy, i jakoś zawsze uszkodzenie lokowało się w tym samym miejscu. Otóż te zegary są wrażliwe na zalanie - woda powoduje zniszczenie metalizacji jednego z otworów na przejściu z jednej strony płytki na drugą. Jest to...
Zastanów się może i napisz o co ci chodzi - bo na razie błąkasz się jak nawiedzony :-/ Chcesz wyłaczyć system AdBlue na drodze (awaryjnie) czy chcesz go wyłaczyć w ogóle (w warsztacie)? Na drodze na pewno nie zrobisz tego przez zwarcie kabelków, wyjęcie bezpiecznika lub odmówienie zaklęcia. Czyli ten filmik na youtube to ściema. Nie - to nie jest sciema....
Ponieważ akurat pomiędzy ramą a osią jest odbojnik, i trudno tam podstawić prosty dystans, to dystans fabryczny wygląda tak: http://img27.imageshack.us/img27/1686/at... Zielone dorysowane to rama auta, czerwone to odbojnik, żółte to oś auta. W Twoim przypadku całkowita wysokość tego patentu ustawia odległość ramy do osi na 180 mm. To jest tzw....
Witam zaglądnij tu może coś wyszperasz. https://car-diagrams.jimdofree.com/merce...
Uszkodzony moduł SAM miałem taką samą usterkę,
Szukaj go w kanale obok silnika, on jest chłodzony przepływającym powietrzem w kanale nagrzewnicy. Jest to część wymienna ale można naprawić . Zazwyczaj uszkodzony jest bezpiecznik termiczny który idzie kupić w sklepie elektronicznym. Wpisz w Google "opornica Atego" to będziesz wiedział czego szukać.
FR 1223, przełącznik pedału sprzęgła - przerwa lub złe ustawienie. MR 2219, klema 15 sterownika FR lub MR - przerwa
Nie tak dawno wrzucalem spis bezpieczników dla obu wersji - przed- i poliftowego.
Czujniki ABS z jakimi ja się spotkałem, zawsze były typu pływającego, czyli delikatnie dosunięte do tarczy do oporu. Nie sądzę aby w Atego było inaczej.
0,40 / 0,60
A wiec doprycezuje Atego 1222 2007 rok na żarówkach H7 No i popraw się na przyszłość - bo to jednak irytuje jak nie ma danych auta. Na początek sprawdziłbym połączenia masowe kabiny z ramą. W tej chwili nie pomnę gdzie to, ale jak coś mi błyska to chyba tak na końcu skrzyni biegów jest taka wiązka brązowych przewodów do ramy.
Ściągamy nakładkę na uchwycie do zamykania drzwi, pod spodem są dwie śruby na torx 30. Potem chyba całość do góry.
FR 0 4642 Czujnik pedalu jazdy nie osiaga polozenia ogranicznika predkosci obrotowej biegu jalowego.
Uszkodzona deska bezpieczników lub zwarcie przewodów silnika. Wypnij złącza z deski i silnika zbadaj wiązkę silnika.
Pytałem o siedzenie, bo pierwsza seria Atego miała siedzenie według mojego opisu, sterowane poprzez sterownik mikroprocesorowy. Sprawa wyglądała tak, że licznik i sterownik siedzenia miały wspólny przewód diagnostyczny. Było dość sporo przypadków, że właśnie sterownik siedzenia dawał zwarcie na ten wspólny przewód diagnostyczny i padała cała komunikacja...
HEJ, sterownik ma odpowiednie zasilanie? Może być uszkodzony przewód przy rozruszniku (zalany gumą), który podaje zasilanie do sterownika.
Witamy również FR 2322 - wyjście prostokątne GSV3 (taktowane zasilanie przełącznika) - zwarcie z masą.
Cześć Mercedes Atego 1329 Powyższe "1329" oznacza, że auto ma 13 ton i silnik 290 koni. NIC o roku produkcji, o modelu - mógł być zrobiony wczoraj, a również ćwierć wieku temu. Aktualnie jest w produkcji czwarta seria. Wielokrotnie prosiliśmy na forum: Mercedes (z uwagi na ilość modeli i wersji) musi być dokładnie w pytaniu opisany. Jak nie potrafisz,...
Tak od koła pasowego 1 cylinder 4 od skrzyni.
Sygnał czujnika ciśnienia zasilania w obwodzie 1 przekroczył przerwę pomiarową.
Elektroniczne sterowanie silnikiem - Electronic Diesel Control.
W takich przypadkach zaczynam od sprawdzenia wiązki pomiędzy silnikiem i skrzynia - od spodu auta. Tam jest zarówno kabel ze stałym zasilaniem i ten "po stacyjce". Tam bardzo często ulega uszkodzeniu izolacja kabli, a potem naturalna koleją rzeczy kable zgrzewaja sie ze sobą.
Podaje vin WDB9525031K786539 Tak wygląda podłączenie czujnika do instalacji w twoim aucie: https://obrazki.elektroda.pl/8147328100_... Wersja 711 obowiązuje, jak nie ma systemu serwisowego WS. Wtedy przewód sygnałowy czujnika jest podłączony bezpośrednio do licznika (P4). Jeżeli jest system WS, to wtedy przewód sygnałowy podłączony...
Olej tylko pentozyna! Kupisz jakąś podróbę, bo zielona, i dowiesz się ile kosztuje cały AGS. :) Po nauczaniu skrzyni konieczna komputerowa regulacja sprzęgła, tylko Star Diagnozą.
Gdzieś takie cuś leżało w archiwum. Czymaj :)
To chyba nie tylko gaszenie ale i start musisz dopasować. :) Może to pomoże; http://obrazki.elektroda.pl/8977891700_1... http://obrazki.elektroda.pl/6230400300_1...
gdzie znajdę D+ złącze X4 czy to jest któraś z wtyczek do FR? Tak jest to złącze X4 sterownika FR wtyczka 18 polowa pin 13.Podłączony jest tam sygnał D+ z alternatora.
W rozruszniku Atego jest przekaźnik, włącznik i silnik. Napisz, co poszło.
a wysprzęglik? http://obrazki.elektroda.pl/3912875700_1... Trzeba rozbebeszyć i sprawdzić. Wysprzęglik, łożysko. Także pompa sprzęgła do sprawdzenia: http://obrazki.elektroda.pl/6649843800_1... Docisk ślizga? A nie tarcza? No i przydało by się dopisać: rocznik, silnik
3130 - czujnik poziomu płynu chłodzącego, czujnik zuzycia filtra powietrza lub zasilanie (jest wspólne dla obu czujników - na jednym bezpieczniku. 17070- sprawdź jeszcze raz; dlaczego podajesz jeden kod czterocyfrowy a drugi pięciocyfrowy? Coś pokiełbasiłeś...
Panowie nie każdy ma możliwość uczenia się na profesjonalnych szkoleniach , ale jeżeli dla kogoś ta robota jest pasją to we własnym zakresie może uczyć się z opisów technicznych które można pobrać z internetu. Takie nauczanie na pewno zajmuje dwa razy więcej czasu . ale dla chcącego nic trudnego. To forum jest miedzy innymi po to, aby dać możliwość...
Pali bezpiecznik bo jest zwarcie do masy Weź miernik Ustaw na mierzenie ciągłości przewodów, buzer 1na sondę wetknij w otwór od bezpiecznika 2ga do masy pojazdy przyczepy jeżeli buzer da dźwięk to wiadomo że masz zwarcie do masy gdyż zamyka się obwód Oczywiście jak wiadomo w otworze na bezpiecznik są 2 otwory w jednym z nich po przekręceniu zapłonu...
Siada połączenie CAN pomiędzy sterownikami MR i FR (FMR). Układ przechodzi w prace awaryjną. Nie ma połączenia CAN - nie ma odczytu danych do diagnostyki. Możliwa jest również przerwa w zasilaniu modułu. Atego ma kilka punktów w których wiązki się przecierają.
Proszę bardzo : BS 7190 Awaria redundancji przy module regulacji ciśnienia osi przedniej.
Wyrwij górną część uchwytu do zamykania drzwi - pod spodem są śrubki. Taka myśl ci nie szczeliła? To twoja pierwsza tapicerka? ;)
Wiązka pod silnikiem
Sprawdz najpierw bezpiecznik zasilajacy tablice wskazników. Jezeli jest dobry - to najprawdopodobniej uszkodzenie jest na plytce drukowanej licznika. Pisalem o tym na forum - poszukaj sobie (a w zasadzie powinienes to zrobic wczesniej)
Gdzieś ci masa uciekła
INS 0 1942.....Napięcie dolne na zacisku 30. INS 0 3620.....Awaria czujnika wody kondensacyjnej.
Nie korek. :) Króciec dopływu paliwa do filtra.
Oczywiście rezystancję sprawdziłeś przed demontażem? Gniazdo tego czujnika jest wymienne: http://img401.imageshack.us/img401/4586/... Tak było właśnie we wcześniejszych rocznikach, później z tego rozwiązania zrezygnowano i otwór na czujnik jest wiercony bezpośrednio w obudowie koła zamachowego. Oj trzeba się czasami nakląć przy demontażu. Czasami...
INS 00508 Czujnik poziomu paliwa (przewód prawdopodobnie ma przerwę) INS 10908 Przewód diagnostyczny K ma przerwę lub zwarcie do plusa
Sam nie podniesiesz, ten drążek to jednocześnie "sprężyna" ułatwiająca podniesienie. Musisz mieć pomocników. Nowy drążek zakłada się na podniesionej kabinie.
Most. I jego przełożenie
Błąd wałka rozrządu może mieć wpływ na obniżona moc silnika. Problem z paleniem wynika z uszkodzonego kabla czarnego z żółtym paskiem który idzie sygnał immo pin x1/8 na małą wtyczkę ECU. Jest to sygnał z FFR pin x6/18 jako pojawiające się napięcie (50). Brak tego połączenia objawia się brakiem możliwości uruchomienia silnika lub opóźnionym startem.
Jeśli masz "Dekielki"czujniki zużycia procentowe to musisz podłączyć pod komputer jeśli dekielki trzy przewodowe jeśli typu dwu przewodowe rezystancja dekielka 120 om jeśli okładziny OK jeśli okładziny zużyte brak rezystancji.
Mało danych żeby coś pomóc zrobić zdjecie tej kostki podejrzewam ze nie masz sterowania.
Może pomoże
8008 Zacisk 50 przy przekaźniku przełączania wstępnego (zwarcie z masą) /przekaźnik na rozruszniku/ W gnieździe 16 pinowym - PIN 12 zasterowanie rozrusznika "50" w gnieździe 55 pin - Pin 18 na "50"
Prawdopodobnie ktoś wcześniej użył motodoktora do oleju, aby kontrolka się nie paliła. Nowy olej nie ma tego dodatku. Wniosek? Bez zdjęcia miski oleju nic nie stwierdzisz.
Jesli moge jeszcze cos zasugerowac to moze kup odrazu kpl. filtrow razem z oringami. Ja prawde mowiac dokupilem same oringi (filtry zostawilem te co byly) a efekt jak reka odjal.
Czujnik temp. zewnętrznej. Okolice środka zderzaka.
To ostatnia rzecz do zrobienia. Jak dla mnie to na razie wszystko wskazuje na uszkodzenie wiązki ramy. Tej, która idzie z kabiny po ramie na silnik. CAN niesprawny, przewód „15” uszkodzony, kłopot z tachografem, kłopot z SCR (czujnik NOx) Błąd „Usterka MR” wynika raczej z braku komunikacji (np. brak zasilania). Zacząłbym od kontroli...
czujnik w drzwiach
Brak cana między MR i FR
Czujnik wilgotności powietrza ma zwarcie z biegunem dodatnim lub przerwę.
3130 - czujnik poziomu płynu chłodzącego, czujnik zużycia filtra powietrza lub zasilanie -> [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
olnachfullung to napełnianie olejem. Przyznam, że tego ustrojstwa nie spotkałem do tej pory - jest to bardzo rzadko spotykane wyposażenie dodatkowe. Za komunikację kierowcy (czyli pedał gazu) z modułem silnika odpowiada moduł FR (czasami ma nazwę FMR) i sądzę że koło niego trzeba się pokręcić. Jeszcze jedna uwaga: pytanie dotyczy tzw. "ciężkiego Atego"...
Jak masz 6 garnków to 29 litrów. Czterocylindrowy 16 litrów. To jest stan podany dla suchego silnika. :)
fr 1723 to przełącznik split /góra dół/ skrzyni a ins podam jutro jak podejrzę w robocie :D
Coś mi się przypomina ze nie tak dawno też mialem problem z tym czujnikiem. Sam czujnik byl sprawny a wina byla po stronie instalacji jakieś 30cm od wtyczki. I z tego co pamiętam też pokazywał 4,5 bara.
nie działa w nim tempomat i hamulec górski kontrolka od górskiego się zapala Pewnie trzeba nauczyć sprzęgło. jak włączam tempomat na postoju to obroty minimalnie wzrosną do ok. 1000 Raczej do ok. 750. Tak to działa. W czasie jazdy ta dźwigienka to tempomat, a na postoju "temposet" - ustawianie podwyższonych obrotów biegu jałowego. Jest to nawiasem...
Witam. Usterka 4,5i6 cylindra (błąd zasterowania, brak reakcji na zasterowanie). Brak paliwa albo "stoją" pompy albo niesprawne wtryskiwacze lub ich połączenia. a ten MR 5523 to nie 5528?
Proszę : 3604 Zawory elektromagnetyczne ABS mają zwarcie z masą przy styku 2. 3027 Zawór elektromagnetyczny ABS przy osi przedniej z prawej strony ma zwarcie z masą przy styku 1. 7621 Zawór sterujący przyczepy ma zwarcie z masą przy styku 7. 7627 Zawór sterujący przyczepy ma zwarcie z masą przy styku 1. 4241 Czujnik prędkości obrotowej przy osi tylnej...
BUK563-100A http://pdf.datasheetcatalog.com/datashee... IRF540 się tu nie nadaje. Zamiennik - IRL530NS https://www.tme.eu/Document/4fb837d9819e... https://www.tme.eu/pl/details/irl530nstr...
Sprawdź czy zasilanie jest stabilne na czujnik. Jeśli nie to szukaj uszkodzenia w instalacji elektrycznej.
Czy niewłaściwa płyta w zegarach może powodować ten problem? Czy może poszły jakiś modem? Dowolny licznik z "lekkiego" (poniżej 15 ton) Atego powinien współpracować z siecią CAN. Nawet bez parametryzowania. Tak więc albo naprawa została źle wykonana, albo problem leży poza licznikiem. Zestawy wskaźników pierwszoseryjnego Atego dosyć często ulegały...
można przypisać całkowicie czyste transpondery,czy to tylko online? W ASO można wziąć klucz z półki w magazynie i go zaprogramować on-line poprzez SD Ale do tego potrzebny jest numer podwozia. Czy to auto ma numer podwozia?
Z tego co mi się wydaje wcześniej to była piaskarka Możesz mieć rację. Co prawda auto wyszło z fabryki jako platforma (bez zabudowy), ale ogrzewana szyba, Webasto, olbrzymie opony z przodu (385/65) napęd 4X4 mogą świadczyć że było przeznaczone na ekstremalne, zimowe warunki. VIN WDB9505621K876438 Rzeczywiście były oryginalnie dwie przystawki, a układ...
ABS 1 4149 - czujnik prędkości obrotowej osi przedniej z lewej strony ma przerwę, zwarcie z biegunem dodatnim lub zwarcie z masą.
Wcześniejsze Atego miały pastylkowe termostaty na tylnej powierzchni lusterek załączające grzanie. Późniejsze mają wyłącznik na drzwiach (tam gdzie sterowanie szyb elektrycznych i sterowanie lusterek)
to co dziwne dla mnie ze odpala normalnie swiatla dzialaja nawet przystawka sie załącza z kilku sekundowym opoznieniem.. Co innego kolego CAN diagnostyczny, a co innego CAN służący do rozmowy między modułami. W odpalaniu tego auta CAN jest pomocny (wręcz niezbędny). Światła działają bez żadnego CAN-u, a opóźnione załączenie przystawki to akurat kwestia...
Czy tylko wskaźnik temp idzie do 120' czy na maxa? Jak zazieleniała płyta to cuda mogą się dziać.
odpowietrzenie atego atego adblue atego usterka
wentylator szary czarny czerwony kostkarka kostki wymienniki pompa ciepła
Brak powietrza w prawym miechu zawieszenia DAF 55-250 LF Znaczenie kodów błędów 0123, 0301, 1693 w pojazdach