dlaczego inne nie maja tego a oznaczenie silnika to tez OM904LA Bo to jest wyposażenie dodatkowe - a nie seryjne. Dzisiaj namierzyłem takie auto i wg VIN ma kod SA "MB1" - właśnie taki hamulec silnikowy sterowany identycznymi króćcami. Jak masz silnik już zamontowany, to podaj tam sprężone powietrze w czasie pracy silnika - powinien zgasnąć. Prawdę...
Mercedes Atego 1218 silnik om934 Po wymianie uszczelki głowicy zatarł się wał szukam osób znających problem tych silników,posiadających wiedzę jak go poprawnie naprawić.
No jedynie w uszczelce pod głowicą,lub w samej głowicy.
Witam żeby nie zakładać nowego tematu, chciałem się zapytać o luzy zaworowe (jaka przerwa) i z jakią siłą dokręcić głowicę w mercedesie atego 1223 2001r. Prosiłbym o pomoc
18 barów na cylindrach to silnik do remontu. Rozrządu nie ustawiasz w tym silniku demontując głowicę.
Mercedes Atego 1218 euro 6 silnik om934 po wymianie uszczelki głowicy zatarł się na wale korbowym.Szukam osób znających problem tych silników co jest powodem tej usterki z którą jak zdążyłem się zorientować boryka się dużo warsztatów .
Wygląda na pęknięta głowicę. Przyjrzał bym się też pompie wody czy się np wirnik nie obluzował na osi.
Witam.Proszę o pomoc.Mam problem z wyciekiem płynu chłodniczego w samochodzie mercedes atego 1217.Wymieniłem głowicę i uszczelkę pod głowicą i sprawdziłem sprężarkę. wszystko jest ok.Mimo to po uruchomieniu samochodu płyn wycieka przez zbiorniczek wyrównawczy. Proszę o pomoc
Jeśli wywala przez miarkę to nadmierne ciśnieni w komorze korbowej -kompresor -turbo -pierścienie na tłoku ( biały dym z komory korbowej ) -uszczelka pod głowicą
:| Na bank kolego kompresor, tydzień temu miałem ten sam przypadek ,po wymianie uszczelki i splanowaniu głowicy kompresora problem został rozwiązany pozdrawiam. Dodano po 5 :D Kolego jeżeli by to nie pomogło to jest jeszcze jedno co mogło się stac to uszczelka pod głowicą. Tak mi mój mechanik podpowiada ,przy jednym zrobił sprężarke i nic nie pomogło...
12 bar to ciśnienie normalne.
Do sprawdzenia przepływomierz (odpiąć kostkę), sprawdziłbym czy nie ma spalin w płynie chłodniczym może uszczelka pod głowicą.
Obwód ładowania uszkodzony. Sprawdź doloty powietrza, zanieczyszczenie wewnętrzne chłodnicy powietrza, siłownik hamulca silnikowego, obudowę filtra powietrza, czy nie jest popękana. Wloty powietrza przed filtrem... Różne rzeczy kierowcy potrafią wkładać do wlotu powietrza. Od butów roboczych po butelki z płynem i reklamówki z zapasowymi żarówkami. :)...
Pompowtryski daj do sprawdzenia, często kończą karierę jak poleżą na powietrzu.
Jeśli w zbiorniczku nie robi się maź, a głowiczkę sprężarki masz nową to zostaję Ci zdjęcie głowicy. Możliwe przyczyny 1. Głowica pęknięta lub krzywa - do sprawdzenia na szczelność i planowanie 2. Skorodowana uszczelka pod głowicą 3. Pęknięta tuleja (jeśli są mokre).
No to paliwo w oleju, nie sądzę, aby trzeba było ściągać głowicę. Z pompą może być dobry trop.
Jak jeszcze tego nie "rozpracowałeś" to wrzucę schemat, poszukam w piwnicy. Na opisywanie nikt nie ma ochoty. :P I nie musi! Nie zapomnij. :) To nie Syrena czy Ursus. :) W wielkim skrócie to masz dwa kanały paliwowe w bloku i jeden w głowicy. Resztę masz na zewnątrz.
Witam :) Potrzebuję informacji odnośnie siły dokręcania silnika Mercedes Atego 2004 1823 OM906: 1 panewek głównych 2 panewek na korbach 3 głowicy 4 wałka rozrządu 5 wtryskiwaczy 6 długopisów wtryskiwaczy 7 wartości luzów zaworowych Z góry dziękuję i pozdrawiam Krzysiek
Witam, potrzebuję schematu ustawienia rozrządu w silniku 934911, ponieważ znaki są tylko na 3 trybach dolnych, a 2 koła pośrednie nie mają znaków. Na wałkach są nawiercone otwory, ale nie ma odniesienia do głowicy ani pokrywy wałków. Czy są może blokady rozrządu, które trzeba użyć?
Dlaczego była wymieniana uszczelka pod głowicą?
Typowe miejsca po miesiącu mrozów? :) Podejrzewam, że cały silnik jest jak sito, nie do uratowania. Zdejmij głowicę, miskę olejową, na gładź bloku pod głowicą przykręć jakąś gumę zaślepiającą i woda w pompę pod ciśnieniem. Myślę, że przy każdym cylindrze pocieknie. Najłatwiej sprawdzić głowicę, ale to wierzchołek góry. :)
Zmierz ciśnienie w układzie chłodzenia, sprawdź sprężarkę powietrza. Masz dwie możliwości przy nadmiernym ciśnieniu, albo sprężarka albo uszczelka pod głowicą silnika. Jeśli z pompą, termostatem i chłodnicą wszystko OK.
Nie ma opcji że zawory są całe. Głowica do zdjęcia i do zrobienia.
Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak wyjąć wtrysk z głowicy OM906LA?
Prawdopodobnie maxetm ma rację z tą sprężarką bo jeśli sprężarką miała ok ciśnienie to strzelałby zaworem bezpieczeństwa. Piszesz że nabije spuści chwile cisza i znowu cisza wygląda to na brak sterowania sprężarką do sprawdzenia też glowiczka kompresora Nabije, zawór spusci, i to samo od nowa. Tyle że nie spuszcza nagle podstawa osuszacza a powoli...
Szukaj ubytków. Napompuj powietrza do maksimum na postojowym. Wyłącz silnik i spuść ręczny, słuchaj przy siłownikach tylnej osi, osłuchaj poduszki zawieszenia, wciśnij pedał sprzęgła, słuchaj pod fotelem. Gdzieś musi być nieszczelność. chyba, że to wina sprężarki. Do osuszacza dochodzi cienki przewód Fi6, odkręć go i sprawdź czy dmucha nim powietrze...
jeżeli wodę nadal wypycha ze zbiornika przez ten wężyk to znaczy wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia np. uszczelka pod głowicą ? sprawdź też pompę wodną woda przy małym wycieku odparuje ale zostawia ślad np białe smugi?
Nie mam zamiaru szlifować tego sam bo nie chcę robić całej roboty dwa razy.Zamówię zestaw naprawczy odkręcę głowicę i dam do planowania i dokładnego jej sprawdzenia,żebym nie musiał ponownie rozkręcać bo może się okaże że to głowiczka.
Temat okazuje się grubo elektryczny.Ciśnienie paliwa wyszło ok ale na każdej z pomp korozja taka że ułamują się te małe śrubeczki trzymające styki elektr. auto jeżdziło jako solarka i pług,instalacja do tylnych lamp praktycznie przeżarta przez sól a cała głowica zardzewiała i ruda po zdjęciu pokryw.Oddałem autko bardziej cierpliwym.Dzięki za pomoc temat...
rozrząd wymieniany 208 tyś kompletny bez oszczędności,pasek rozzrządu,pasek alternatora.wspomagania,pompa wody.rolka napinająca ,rolka prowadząca . jeżali to pompa oleju to powinien miec słabe ciśnie oleju czy tak.silnik oleju nie pobiera Pompa olejowa jak w więkrzości silnikó umieszczona jast na dole ,ate odgłosy rechotaania dochodzą wyrażnie z głowicy...
Silnik jaki mam do ATJ 115KM Tak czujnikiem zegarowym ustawiałem max dół. Tak jak pisałem śrubę cofałem o 180. Dodam że rok temu wymieniałem szklanki i panewki na wałku. A uszczelkę pod głowicą wymieniałem bo przegrzałem silnik strzelił mi wąż od wody i do domu wracałem bez wody . Zaraz przeczytam to co kolega podał w linku i się odezwę. Pozdrawiam
Mógłbym. Nastroić głowice potrafię:) lecz gorzej jest z "Wymianą" kondensatorów. (Konwertera nie mógłbym już zastosować gdyż 1. Nie mam tych rzeczy typu Procesorki i sterowniki złożone (Ate coś tam AT itp.) a ta głowica przestraja się naprawdę niegrzecznie. Mnie się bardzo łatwo ją przestraja. (próbowałem przestroić na sucho bez grzebania w układzie...
BODEK 434 postąpiłem jak napisałeś czyli dokładne oczyszczenie układu od zbiornika po pompy z przedmuchaniem wszystkich przewodów i kanałów w głowicy.Po złożeniu i jeżdzie próbnej auto pracuje równo błędy pomp nie występują.Przy okazji zauważyłem co mogło być przyczyną obecności piasku , mianowicie kierowca miał uszkodzony korek wlewu paliwa i tankując...
Wszędzie, od głowicy po blok silnika, lejący strugą wtryskiwacz, uszkodzone uszczelnienie pomp wtryskowych... Możliwości bez liku, jak nie robiłeś tego nigdy to ciężko będzie Ci zlokalizować usterkę. By wykluczyć same końcówki wtrysku zaślep pompy i wytwórz w układzie paliwowym silnika ciśnienie 5-6 barów, jak utrzyma przez kwadrans to wtryski, jak...
Witam, mam pytanie otóż w moim Mercedesie atego 1222 2008r euro 5 z ad blue, silnik 924 la od pewnego czasu znika płyn chłodniczy. Przy dodaniu gazu w zbiorniku wyrównawczym wyraźnie podnosi się poziom wody, ciśnienie się nie robi bo nie wyrzuca go tym zaworkiem z tyłu zbiornika. Po jeździe i ponownym odpaleniu silnika np. na drugi dzień woda w zbiorniku...
Przkroczony czas regulacji pompowtrysków wiże sie z ze słabą wydajnością układu zasilania paliwem pompek. Przyczyn może być kilka: 1. nieszczelność (uszkodzone oringi) na połączeniu pompowtrysk głowica 2. zbyt małe ciśnienie paliwa na pompie tandemowej (wypadało by sprawdzić to ciśnienie 3. nie działa pompa zasilająca w zbiorniku jeśli to silnik ATJ...
Zawór w kierownicy spalin turbiny. Wtryski wymontuj i daj do sprawdzenia, bez powodu nie dymią a wtedy trudno o dobre doładowanie. A jak już głowica bez wtrysków to mechaniczny pomiar sprężania. Jeden słabszy cylinder ograniczy moc w MR dla całego silnika. A to sprawdziłeś? "Ulubiona" przyczyna braku mocy. http://obrazki.elektroda.pl/7721467500_1...
Pierwszy problem to pewnie uszczelka pod głowicą. Jeśli na gorąco luzujesz korek czyli spuszczasz ciśnienie a po jakimś czasie znowu ciśnienie jest tzn że coś pompuje w układ. Skoro kompresor wymieniony to zostaje silnik. Można zrobić test CO ale nie zawsze jest to miarodajne. Możesz jeszcze jeździć z luźnym korkiem aż przedmuch się zrobi większy.
Niestety, sprawdzałem po VIN'ie nie ma takich kodów błędów. Najlepiej będziesz miał podłączyć autko pod Star Diagnoze i odczytać błędy bezpośrednio, przy okazji podejrzysz parametry silnika. Martwi mnie to,że jak piszesz auto nie pali nawet na plaku. To może oznaczać brak kompresji na którymś z cylindrów. Olej sprawdzałeś? tzn. czy nie ma jakiegoś syfu...
Witam tak jak wyżej w temacie mam wodę w układzie paliwowym. Mam duże ubytki w układzie chłodzenia przyszły mrozy i rozsadziło mi obudowę filtra paliwa. Co może być przyczyną wtryski pęknięta głowica? Bardzo bym prosił o pomoc
"Sprawdzałem wtryski w serwisie są OK" Jak były sprawdzane? Komputerem czy na stole? Przy mniej więcej równym dojechaniu wtrysków komputer powie Ci, że są dobre. :) Zmierz szczelność układu w silniku na ciepłym i zimnym, oczywiście przy wyłączonym motorze i odłączonych przewodach zasilających. Jak Ci spadnie w kwadrans o pół bara ciśnienie w bloku to...
Zrobiłem bypass i wyszło mi że nie pompuje wcale płynu do nagrzewnicy, tak po dłuższych zastanowieniach kupiłem nowy nie oryginalny zbiorniczek cieczy założyłem i od razu jak ręką odjął!!!. Wychodzi na to że tam są jakieś zawory w środku w postaci kulek i czegoś tam. Ciesze się bardzo że to nie głowica - planowanie, wyciąganie jej i inne zabiegi, czy...
Witaj ... Istnieje jeszcze jedna opcja,jak to się dzieje w czasie mrozów to masz zamarznięty IC wymień wtedy obudowę filtra powietrza. Wprawdzie aż takich mrozów jeszcze nie było ale człowiek się całe życie uczy. :) Że na zamarznięty IC jedyne lekarstwo to wymiana obudowy filtra powietrza. Jak jest cała to też trzeba wymienić? Ale jak ma być na wesoło...
Witam. Po remoncie głowicy wszystko póki co chodzi jak należy. Tylko pojawił się problem a mianowicie Po przeleceniu zapłonu kontrolka od temperatury oleju i poziomu oleju przez 1 sekundepali się na czerwoną a później mogę przez 3 sekundy na pomarańczowo. Stan oleju prawidłowy czujnik poziomu i temp. Oleju wymieniony na nowy oryginalny. A problem nadal...
Yyy. Problemu nie udało się rozwiązać ale temat do zamknięcia byłem u 3 mechaników każdy coś innego naprawiał wydąłem już sporą sumkę na naprawy tego samochodu coś około 5000zł i w końcu motor padł i nie da się go już chyba naprawić wypłukało mi uszczelkę spod głowicy zaczął kopcić na biało. Spróbuje jeszcze w bosh car serwis może oni coś pomogą jak...
Witam, jak w temacie. Dziś pierwszy raz zdarzyło się tak, że po przejechaniu około 300 km stałem około 2 godziny i miałem ruszać. Odpaliłem silnik i wychodząc z kabiny zauważyłem kałuże płynu chłodniczego pod silnikiem. Po obejrzeniu zobaczyłem, że płyn kapie z wężyka z tyłu zbiornika na płyn, a zbiornik wypełniony jest płynem do maksymalnej pojemności...
jeśli coś to coś pomoże to podaje oznaczenia pinów na gnieździe POP PORT od lewej 1 - charge puste 2 - charge GND 3 - ACI 4 - Vout 5 - USB Vbus 6 - Fbus RX 7 - Fbus TX 8 - Data GND 9 - Xmicn 10 - Xmicp 11 - Xearn 12 - Xearp 13 - Xearrn 14 - Xearrp koncówki od 12 do 14 to wyjścia na słuchawki jeśli masz przejściówkę kasety do radia to możesz ją rozebrać...
No i jak kolego maestrus udało się coś ustalić w sprawie cofającego paliwa? Zmagam się podobnym problemem , mam silnik ATJ. Mam AJM. Właśnie wymieniłem pompę tandem i założyłem nowy wąż na powrocie + zawór jednokierunkowy z ciśnieniem otwarcia 0,8bar. Obserwuję i dam znać w po weekendzie jak będę pewien rezultatu... Niestety - z całą pewnością mogę...
Ten model ma standardowo hyperband. Tak zapewnia producent: Reception Tuning system PLL digital tuning Tuner UV, S and Hyperband Channel selection 100 presets Aerial input 75 Ohm Coaxial TV systems See table Video playback NTSC 3.58/4.43 Stereo systems See table Plug and Play Easy Tune (ATS/ACI) : UK, FR, BE, NL, CH, DE, Usiądź spokojnie przed telewizorem...
Straciłem już wiarę w mojego paska. Wiem, że 115km to nie jest za dużo, zwłaszcza, że pewnie połowa koni uciekła ze stajni, ale bez przesady.. Od początku.. Auto na biegi jałowym strasznie słabo wchodzi na obroty, potrzebuje kilku dobrych sekund żeby obroty wdrapaly się na poziom 3tys. Sprawdzałem w ojca BMW i Touranie z silnikiem 2.0 oraz w siostry...
Zaczerpnięte z internetu: 758725 758726 758727 758728 758729 opis polski: Zalecane okresy wymiany · Wszystkie silniki: · Rok mod. →2000: Co 15 000 km lub co 12 miesięcy, w zależności, co wcześniej nastąpi - sprawdzić stan i szerokość. · AJM: · Rok mod. →2000: Co 60 000 km - wymienić (jednocześnie...
W autach ciężarowych jeszcze może "podbierać" płyn sprężarka, tzn. może być uszkodzona uszczelka pod głowiczką sprężarki lub pęknięta sama głowiczka. Spróbuj spuścić powietrze z układu i zobaczysz, czy poleci samo powietrze, czy też będzie leciał płyn.
Wklejam wiadomość otrzymaną od wieloletniego posiadacza E36 compact. Podesłał mi to kiedy zastanawiałem się nad jakimś tanim dupowozem (skończyło się Toyotą Celicą VII, za dwa razy większe pieniądze niż planowałem). Miałem kompakta 323ti - to taki pocieszny popierdalacz z M52B25, czyli 2.5 litra R6 na pojedynczym vanosie, 170KM i 245NM przy 4K RPM,...
Może nie jest to wielkie odkrycie, ale może ktoś będzie tego potrzebować AC-3 Ready (albo Dolby Digital Ready) 10-bitowy przetwornik Video C/A Układ używany w odtwarzaczach DVD firmy Philips, który zapewnia najwyższej jakości odwzorowanie najdrobniejszych szczegółów obrazu. 100Hz W tradycyjnym odbiorniku TV obraz jest wyświetlany 50 razy na sekundę....
atego uszczelka głowicy mercedes atego głowicy mercedes głowicy atego
grzałka parownik przebarwi kolor inwerter naprawa
telewizor elektron telewizor elektron
Skoda Fabia I - Niedziałające wycieraczki przód i tył Czy można wymienić bezpiecznik 20A na 25A?