Zawor czterodrozny za osusaczem
Z czego masz ten opis ? "Zawór przełączający sprężonego powietrza SCR" - bo jest zewnętrzny i wewnętrzny zawór redukcji ciśnienia.
Panowie nie każdy ma możliwość uczenia się na profesjonalnych szkoleniach , ale jeżeli dla kogoś ta robota jest pasją to we własnym zakresie może uczyć się z opisów technicznych które można pobrać z internetu. Takie nauczanie na pewno zajmuje dwa razy więcej czasu . ale dla chcącego nic trudnego. To forum jest miedzy innymi po to, aby dać możliwość...
Ale wydaje mi się, że podstawowe parametry powinny być takie same, żeby komputer nie głupiał. Akurat w Mercedesie za pomocą SD jest możliwość zaprogramowania różnych czujników lub innych elementów do konkretnego auta. Pierwsze z brzegu dla Atego to czujnik ciśnienia i temperatury oleju jako dwa osobne czujniki lub jeden zespolony czujnik ciśnienia...
No tak: Atego. Od prawie dwudziestu lat robione w jednym, niepowtarzalnym modelu. Nie dzieli się na "małe" (do 15 ton) i "duże" (powyżej 15 ton), nie ma żadnej różnicy czy to pierwsza, druga, czy trzecia seria. Każdy z nich ma inny schemat elektryczny. :-/ nie pokazuje ciśnienia powietrza w zbiorniku Niby w jakim zbiorniku? Spryskiwacza? Paliwa? Płynu...
Witam, gdzie znajduje się silnik nawiewu powietrza w Mercedesie Atego 1218?
Ja bym obstawiał sprężarkę powietrza.
Mylne wrażenie. Powietrze nie leci z przedniego zaworu koło grila. Węże spustowe łączą się przed tym zaworem. Winny jest zawór (dzwignia) ręcznego. Raczej do wymiany.
A silowniki to masz aby napewno sprawne? Dodano po 2 Zobacz czy syczy z zaworu czy puszcza zawor recznego w kabinie bo przewod od puszczania powietrza z zaworu w kabinie idzie do przedniego pod maską. Byc moze puszcza zawor recznego ale slychac bedzie pod maską
Czujnik wilgotności powietrza ma zwarcie z biegunem dodatnim lub przerwę.
witam koledzy mam podobny problem z fotelem fotel opada i nie reaguje w tej skrzynce pod siedziskiem dioda zapala się sześć razy wymieniłem ten sterownik poziomu fotela i pomogło ale na krótko . Może ktoś wie jak poradzić sobie z tym problemem.
kwantor a jak on się będzie wtedy zachowywał? w jakim wypadku wybadam że to akurat wina powietrza?
Czy to jest ta skrzynia sterowana siłownikiem pneumatycznym?Jesli tak to wepnij sie trójnikiem i zobacz jakie jest cisnienie na skrzyni po nabiciu powietrza
Czujnik wody masz w zbiorniku powietrza zamiast korka spustowego. ABS te trzy błędy na jednym zaworze.
U mnie całość wygląda jak tutaj na aukcji: https://allegro.pl/oferta/osuszacz-zawor... Jutro podłączę manometr pod podstawę i pod zawór. Jakieś porady na co zwrócić uwagę?
MR 6821 - ciśnienie sprężonego powietrza w układzie AdBlue jest za niskie
Bez komputera i przeprowadzenia testu ilości wtryśniętego Adelu do katalizatora nie jesteś w stanie sprawdzić poprawności działania systemu. Najprawdopodobniej możesz mieć problem z przepływem środka redukującego przez zwężkę venturiego która w dużym stopniu ma wpływ na utrzymanie odpowiedniego ciśnienia oraz mieszania powietrza z środkiem adblu aby...
Uszkodzony czujnik filtra powietrza.
Witam, posiadam Mercedesa jak wyżej z 1998r z siedzeniem ISRI 7900/937. Otórz po wyłączeniu stacyjki schodzi powietrze z fofotela i opróżnia cały układ powietrzny, aż do zablokowania hamulców. Powietrze schodzi również po wiekszych wstrząsach na drodze, oprucz tego siezenie działa prawidłowo. Wyciagałem listwe z kablami z czerwonej skrzynki oraz z czarnej...
Nie podałeś w jakim module 1902 Zakres pomiaru zużycia okładzin hamulcowych 1. osi tylnej z prawej strony jest przekroczony w górę 1215 Czujnik temperatury powietrza doładowywanego, przekroczony zakres pomiaru (zwarcie z biegunem dodatnim, przerwa)
Główne doprowadzenie masz przed bezpiecznikami. Musisz zdjąć pokrywę pod maską za wlotem powietrza.
Raczej oryginalnie Dodano po 2 A elektrozawór jeszcze sprawdzę bo wydaje mi się że nie puszcza powietrza
2516 - to problem z poziomem oleju, lub uszkodzony czujnik ( ew. uszk.MR ) 1215 - usterka czujnika temperatury powietrza doładowanego
1417 Czujnik ciśnienia doładowania, wartość mierzona nieprawidłowa Sprawdź doładowanie i stan zaolejenia chłodnicy powietrza. Sprawdź sam czujnik, czy nie jest zalepiony zasuszonym olejem.
ja miałem podobny przypadek w atego 1228 okazało sie że oring na filtrze paliwa był zbyt cienki i łapał powietrza
Masz zabity brudem filtr powietrza.
no i się wyjaśniło. Należało wymienić czujnik przy tylnym kole i nie sugerować się brakiem ciśnienia z prawej strony. Okazało się, że to lewy czujnik był uszkodzony, a system w aucie nie radził sobie z tym.
Najczęściej wypala się siatka w palniku, do wymiany. Ale przy podobnych objawach może być też ograniczony dopływ powietrza albo zanieczyszczony tłumik. Sprawdź rurkę dolotową powietrza, kurz na wirniku dmuchawy. Jak nic nie pomoże to palnik do wymiany.
Witam Mam problem z poziomowaniem tylnej osi oraz nie mogę dojść dla czego prawa poduszka ma mniej powietrza
Witam. Poszukuję schematu tablicy wskażników,i podłączenia kostek do w/w tablicy w Mercedesie Atego. Jest taki problem że wskażniki powietrza,paliwa,wody,niedziałają i wyświetlacz nic nie wskazuje. Jak by ktoś mógł mi pomóc to z góry Dziękuje.
Obwód ładowania uszkodzony. Sprawdź doloty powietrza, zanieczyszczenie wewnętrzne chłodnicy powietrza, siłownik hamulca silnikowego, obudowę filtra powietrza, czy nie jest popękana. Wloty powietrza przed filtrem... Różne rzeczy kierowcy potrafią wkładać do wlotu powietrza. Od butów roboczych po butelki z płynem i reklamówki z zapasowymi żarówkami. :)...
Kolego masz napisaną odpowiedz u siebie -czujnik ciśnienia poza zakresem ,masz kilka możliwości 1.czujnik do podmiany 2.instalacja do sprawdzenia 3.sterownik.
Nie możesz mieć ubytków powietrza , bo głównie z tego powodu jest woda w zbiornikach.
3130 - czujnik poziomu płynu chłodzącego, czujnik zużycia filtra powietrza lub zasilanie -> [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Powiedzcie mi jeszcze, jakie ma być ciśnienie powietrza w Atego, na wskaźnikach ile ma mi pokazać? Z tyłu w aucie mam poduszki, podobno to ważna inofmracja.
3130 - czujnik poziomu płynu chłodzącego, czujnik zuzycia filtra powietrza lub zasilanie (jest wspólne dla obu czujników - na jednym bezpieczniku. 17070- sprawdź jeszcze raz; dlaczego podajesz jeden kod czterocyfrowy a drugi pięciocyfrowy? Coś pokiełbasiłeś...
Twierdzisz w pierwszym poście, że zaciski OK, klocki i tarcze OK, pedał i korektor zregenerowany... To właściwie wszystko masz OK. Pozostaje Ci wszystko sprawdzać od nowa. Pedał, zawór i czujniki ABS, siłowniki, zaciski, ciśnienie powietrza, szukaj numerów błędów w instrumencie.
Witaj Nie bardzo widzę związek opadającej osi ze spadkiem ciśnienia powietrza, sprawdź czujniki ciśnień na osi napędowej.
Czujnik poziomu płynu jest włącznikiem sterowanym magnesem w zbiorniku. Musisz albo bardzo powoli wysuwać, by miał czas na zwarcie styków, albo chyba zworkę zrobić na wtyczce. Przy zworce powinno piskać w kabinie, jak cisza to coś w kabelkach. :) Czujnik filtra powietrza jest też włącznikiem. :) Kontrolka Ci na tych wtyczkach nie zaświeci. :)
Wymieniłeś głowice kompresora z uszczelka i problem nie ustąpił, tak? Zalej zbiornik do pełna i obserwuj czy nie ma pęcherzyków powietrza, to bardzo ważne.
Odkręć korek wlewu oleju zatkaj rękom i sprawdź czy nie robi się ciśnienie powietrza w komorze korbowej.
Wskaźnik paliwa: najprawdopodobniej padł czujnik Wskaźnik powietrza: najprawdopodobniej wiązka w pobliżu czujnika. Silnik: tego ci nikt nie powie - przyczyn może być co najmniej kilkanaście na początek. Bez odczytu kodów błędów nikt ci nic nie powie. Błędy można odczytać z licznika - ale pewnie masz uszkodzony wyświetlacz jak to w ciężkim Atego z tych...
Może coś źle robisz albo któryś czujnik szwankuje. Sprawdź najpierw w rzeczywistych wartościach, sterując góra-dół czy czujniki w miarę równo zmieniają wartości. Jak wymieniałeś któryś czujnik to czy dobrze go ustawiłeś. Obrót przy mocowaniu dźwigni o 90-180 stopni sprawi, że poziomowania nie przeprowadzisz. Usterka pilota też nie przepuści programowania....
Jak wstawiłem nowy czujnik poziomu płynu chłodzącego to nadal pokazuje że jest za mało płynu, czyli jeżeli jest nie dobry czujnik filtra powietrza to tak może się dziać.
Witam. Jeżdżę Atego 815 z 2000r i od czasu do czasu jak kręce sie po miescie wyswietla mi sie błąd MR 1 1215 oraz zapala sie kontrolka EDC Porsze o pomoc Znalazłem czujnik odpowiedzialny za ten błąd. Jest to czujnik temperatury powietrza doladowywanego. Lecz przeczyszczenie go i docsniecie kostki za duzo nie pomogło błąd od czasu do czasu sie pojawia.
Czujnik wody skondensowanej to czujnik w zbiorniku powietrza dla hamulców. To zupełnie inna bajka.
Małe Atego ma korek spustowy z chłodnicy powietrza w dużym ma miejsce na zrobienie takiego korka. Autko nie lubi jazdy w kolumnie za innymi ciężarówkami w czasie deszczu. Robi sobie wtedy w chłodnicy prawdziwy basen wody z olejem. Wyczyścić, przedmuchać intercooler, sprawdzić działanie klapy regulacyjnej w turbinie.
W tych silnikach przepływomierz jest zamienny : 1Z, ACU, AFF, AFN, AGR, AGX, AHH, AHU, AJM, ALE, ALH, ANJ, APA, ASK, ASU, ATJ, AUF, AYC, AYY. Więc odpowiedz sobie teraz sam.
Bezpiecznik który ci pali jest od wycieraczek, a winny temu zjawisku jest właśnie przełącznik wycieraczek. Odepnij kostkę od przełącznika wycieraczek i zobacz czy ci wyskoczy bezpiecznik. Przewód czarno/fioletowy idzie bezpośrednio do wyłącznika wycieraczek. Podróbkowe manetki są marnej jakości i przełączniki które w nich siedzą lubią nie łączyć lub...
Jak rozwalisz obudowę starego czujnika, to stwierdzisz że jest wewnątrz dosłownie zgnity. Jego usytuowanie jest nieszczęśliwe, narażony na ciągłą wilgoć i błoto. To jest bolączka Atego.
Czujnik kondensatu na zbiorniku, czy to chodzi o ten czujnik co znajduje się pod jednym ze zbiorników powietrza? I jeszcze jedna prośba o wyjaśnienie, w moim Atego 815 z 2000 r nie ma na dole zbiornika zaworku do spuszczania wody, jest coś co myślę że jest "czujnikiem kondensatu na zbiorniku". Jeśli by tak było, jak spuszczać wodę?
3330 Czujnik temperatury powietrza zewnętrznego ma przerwę lub zwarcie z biegunem dodatnim lub zwarcie z masą LUB Czujnik temperatury powietrza zewnętrznego, przerwa/zwarcie z biegunem dodatnim/zwarcie z masą
BS 5141 - czujnik zużycia okładzin hamulocwych przednia os lewa strona ma zwarcie z masą BS 3020 - zawór elektromagnetyczny ABS przedniej osi z prawej strony ma przerwe na styku 3 BS 7296 - czujnik ciśnienia w module regulacji ciśnienia na osi przedniej ma nieprawidłową wartość FR 3330 - czujnik temperatury powietrza zewnętrznego ma przerwe lub zwarcie...
Witam Proszę o rozkodowanie błędów INS 0 0508 i INS 1 0908. VIN WDB9700781K418428. Dodam, że w aucie nie działa miernik poziomu oleju ( cały czas podaje 2 l. do dolania ) oraz jest problem z zegarami od powietrza. Dziękuję
Musiałbyś zmierzyć ciśnienie przy jakim zaczyna wywalać płyn. Jeśli silnik się nie przegrzewa to może wadliwy jest zawór ciśnieniowy w zbiorniczku albo jednak sprężarka pompuje. Przy wadach w głowicy, albo w termostacie, zwykle występują gwałtowne skoki temperatury. Możesz zasymulować jakąś końcówką na zbiorniku powietrza niewielki ubytek, tak by sprężarka...
podaj dokładnie model auta. 0204 błąd czujnika ciśnienia powietrza w 2 obwodzie hamulcowym.
ABS 1 3022 ABS 1 3023 Zawór elektromagnetyczny ABS przy osi przedniej z prawej strony ma zwarcie z masą, biegunem dodatnim itd. FR 0 3130 Uszkodzony przełącznik poziomu płynu chłodzącego lub czujnik kontroli filtra powietrza, lub zwarcie
Witam. Należy sprawdzić na początek filtr powietrza i szczelność dolotu. Pozdrawiam
Jeśli przez pomyłkę nie "zatankowałeś" do zbiornika Ad Blue napędu to możesz dyfuzor i czujniki przepłukać wodą destylowaną. Czujniki ciśnienia możesz śmiało odkręcić, nie zmienisz przez to regulacji dyfuzora. Sprawdź też czy przewodem zasilającym dochodzi czynnik. Po wypłukaniu wodą przedmuchaj wszystko i zmontuj. Uwaga! Nie odłączamy nigdy akumulatorów...
Auto zrobione. Struchlała guma uszczelniająca na klapach odpowiadających za przepływ powietrza z nagrzewnicy.Założony komplet klap(bo pojedynczo nie można kupić i dost. tylko oryg.) w całej obudowie ogrzewania/wentylacji.Jednak w Atego I chyba lepsze rozwiązanie- zawór odcinający na rurce nagrzewnicy,mamy takie 4 i z tym nie było problemu. AtegoII mamy...
1,3 bara to prawidłowe ciśnienie w czasie pracy silnika mierzone przez czujnik ciśnienia powietrza na urządzeniu dozującym. Ciśnienie nabijane przez zawór powietrza (wentylek) na obudowie filtra AdBlue to coś innego.
Atego 1228 2004r świeci się zbiornik powietrza i po wciśnięciu pedału hamulca szybko ucieka powietrze i powoli nabijaszybko Dodano po 17 proszę o pilną pomoc bo nie wiem czy można z tym jezdzić a jestem w drodze do Niemiec tuz przed świeckiem
Witaj Nie wiem na jakiej podstawie stwierdziłeś że czujnik doładowania jest sprawny, nie kieruj się brakiem błędów,sprawdź na zgaszony silniku i załączonym zapłonie poprzez dane, najlepiej z SD ciśnienie doładowania i porównaj z atmosferycznym dopuszczalna różnica może wynosić ok 10mBar. Potwierdzone nie raz, może przekłamywać , a usterki nie widać....
mialem przy swoim 815 błedy mr..silnk byl slaby i wpadal w prace jakby nie ciagneła turbina.mr to błady w nie szczelnosci silnika,ja mialem niewielka dziure w rurze dolotowe do turbyny,aluminiowej,bral wowczas fałszywe powietrze i turbina zle chodzila.Proponue sprawdzic szczelnosc wszystkich dolotów do turbiny,filtra powietrza,silnika.
Jaki silnik? Diesel czy benzyna? Spróbuj awaryjnie odpalić poprzez psiknięcie Plakiem lub nawet dezodorantem w sprayu do wlotu powietrza. Regulamin 3.1.11
Obwód ładowania uszkodzony Czujnik, turbina, chłodnica powietrza i jej kolektory, dopływ i ciśnienie paliwa... Szukaj.
Dzięki kolego, ale to nie to. bez przekaźnika też pali bezpiecznik. Zwarcie robi jakiś przewód koloru niebiesko czarnego z zielonymi paskami. wiem że na dole wychodzi za kabine i dalej nie wiem gdzie. jak rozłączcze kostkę z tym kablem to bezpiecznik zostaje ok. i działają wskaźniki z wyjątkiem ciśnienia powietrza w układzie.
Podbijam temat, może ktoś zna rozwiązanie. Ja muszę u siebie dodatkowo uzupełniacz płyn: jakiś litr na miesiąc. Dodam ze raz spuszczając skropliny ze zbiorników powietrza zauważyłem jakby borygo. Czy to możliwe ze dostał się do układu? Mój atego to 1524 z 2007 r. Dzięki pozdrawiam.
Wtryski po regeneracji. Pompy PLD po sprawdzeniu, diagnosta stwierdził ze są w dobrej kondycji. Filtry mam regularnie zmieniane. Przede wszystkim problemem jest że auto zaczęło więcej palić, i czasami po zapaleniu zaczyna prace od 300 obr/min i dopiero po ok. 1 min wskakuje na 600/700 obr/min. Filtr powietrza też zmieniony.
Odpowietrzanie od dołu, płyn hamulcowy czy olej?? Ma zasilanie sprężonego powietrza? Jesłi to ok to wymień wysprzęglik tylko cos dobrego a nie badziew z opolszajsu bo będziesz za miesiać o to samo pytał :)
Do serwisu pod warunkiem, że paliwa nie zatankowałeś do Ad Blue. :) 6820 Ciśnienie powietrza w układzie oczyszczania spalin jest za wysokie.
Niedrożny kanał sprężonego powietrza w układzie SCR Nieprawidłowy sygnał prędkości O czyszczeniu dyfuzora już było na forum, do drugiego potrzebujesz elektryka. Z kasowaniem błędów SCR możesz trafić do serwisu jak włączy Ci ograniczenie. Zamki za kabiną łapią brud i nie przełączają włączników kontrolnych. Wyczyść zamki, posmaruj, tylko nie jakimś gęstym...
Witam! Proszę o podanie znaczenia kodu błędów INS 20204, MR 11215 (zapala się również EDC) w Mercedesie Atego 1217 z 1999 roku. Z samochodem było wszystko ok do chwili kiedy zaprowadziłem do zabudowy żurawia. Po odbiorze wyświetla te kody i nie działają zegary powietrza. Bardzo proszę o pomoc.
A może po prostu dymi, po paliwo które mu podlewa, nie spala się przy tak małej ilości powietrza, nie koniecznie spowodowane to jest już na etapie wtrysków...
Jak Ci na postoju wskazywał komputer 1,5 to bardzo dobrze. Trzeba było w czasie jazdy sprawdzać. Luz na ośce, luz jest zawsze, nie podajesz jaki ten luz. Zaolejenie wylotu też jest rzeczą normalną. Zależy od sprawności odmy, intensywności używania hamulca silnikowego i drożności dopływu powietrza. Turbinę ściągasz a filtr powietrza i chłodnicę sprawdziłeś?...
Witam, Mam pytanie jak wypoziomować Atego 1323 z '99 roku. Chodzi mi o to, że w poduszkach zawieszenia tylnej osi ciśnienie powietrza nie jest równe, przez co auto "krzywo" stoi. Na cięgnach czujników położenia nie ma żadnej regulacji. Zastanawiam się jak się je reguluje?
Witam, Mam problem z kontrolką, nie wiem w ogóle jakie ma ona znaczenie. Jej numer to E01a1 1415, szukając w internecie znalazłem coś temperaturze powietrza i czujniku, ale nie wiem czy to dokładnie to Pozdrawiam.
W Atego np. nie które błędy tylko z palca na półce można skasować np. woda w zbiorniku powietrza. W Jaltest trzeba wejść w procedury i tam jest podane jak usuwać błędy tak zwanego palca ,Texa pewnie ma podobną obcję.
Na którychś dwóch kablach wtyczki czujnika ma być pełne napięcie akumulatora. Napięcie podane jest z bezpiecznika - tak więc kontrolka z żarówką musi zaświecić. Jeżeli nie zaświeci, to masz pognite kable (zwłaszcza pod zbiornikiem powietrza) albo jest problem z bezpiecznikiem.
do zaworów dochodzą trzy przewody powietrzne czarny zasilanie brązowy to miech szary to wyjście i kończy się pod fotelem zwykły kawałek przewodu on może być zatkany raczej nie najważniejsze pytanie to czy zawory sterowane ręcznie powinny zadziałać pod wpływem nawet dużego ciśnienia co prawda zawór klika a nie upuszcza powietrza z miecha
Mam problem z Mercedesem Atego 1217 1999r mianowicie po zgaszeniu auta kluczykiem nie gasną kontrolki Abs i hamulce oraz zegary od powietrza nie opadają. Jest jeden sposób aby wygasić zegary.. mignąc światłami drogowymi lub zatrąbić (nie zawsze) lecz po pewnym czasie kontrolki na nowo się zapalają i rozładowują akumulatory. Odłączenie stacyjki, zmiana...
Jest to modulator EBS (EA2000) przednirlej lub tylnej osi. Najczęstsze objawy to wycieki powietrza. Jak będziesz chciał regenerować to zapraszam . Na PW wysłałem ci numer.
MR 6883 - Uszkodzony system sprężonego powietrza Air Supply SCR. Dodano po 2 MR 6720 - Ciśnienie AdBlue jest zbyt wysokie. MR 6721 - Ciśnienie AdBlue jest za niskie.
Czujnik poziomu płynu chłodzącego , albo czujnik monitorowania filtra powietrza. Zrób mostek na wtyczce czujnika poziomu płyny , jak będzie słychać brzęczyk to wymień go.
Trochę po czasie ale może komuś się przydać. Podmiana czujnika na nowy oryginał, wymiana korpusu filtra, pompy zasilającej, zaworu upustowego, uszczelniaczy na pompach, nic nie dała. Za radą starego mechanika przedmuchałem sprzęgło przez dolne okienko i port czujnika silnym strumieniem sprężonego powietrza (wąż 1/2") w trakcie pracy silnika. Zanieczyszczenia...
witam w mercedesie atego 1823 z 2001r.podczas jazdy wyskoczyl bład INS 22201 i nie dzialaja wskazniki powietrza[oba zbiorniki]opadly po prostu i swieci sie na czerwono znak STOP,przewrucona kabina i znak od powietrza ze nie ma.samochod jezdzi wszystko normalnie dziala,powietrze nie ucieka z ukladu
Na zapolonym i zgaszonym ładnie powietrze trzyma i nie dobija non stop tylko raz do 10.5 naladuje i trzyma.tylko za kazdym razem gdy po pierwszy spuszczeniu powietrza jest tak samo głosno .czy cos moze byc zle wyregulowane w podstawie osuszacza?podstawa to zamiennik Dt.
dlaczego inne nie maja tego a oznaczenie silnika to tez OM904LA Bo to jest wyposażenie dodatkowe - a nie seryjne. Dzisiaj namierzyłem takie auto i wg VIN ma kod SA "MB1" - właśnie taki hamulec silnikowy sterowany identycznymi króćcami. Jak masz silnik już zamontowany, to podaj tam sprężone powietrze w czasie pracy silnika - powinien zgasnąć. Prawdę...
To koniecznie musisz sprawdzić najmniejszy zbiornik powietrza, idzie do niego jeden tylko przewód z podstawy. Przedmuchać zaworek który jest na wejściu z tego zbiornika. Może pomoże.
Witam wszystkich, posiadam starszą damę mercedesa atego 815 Wczoraj podczas jazdy usłyszałem syczenie i zaczęło spadać ciśnienie powietrza. Okazało się ze na dole podstawy osuszacza tam, gdzie jest zawór, którym spuszcza powietrze, aby regenerować wkład osuszacza, coś się rozszczelniło i wydostaje się tamtędy powietrze. Wydostaje się ono tak szybko...
Zacznij od wypłukania całego układu wodą destylowaną i sprawdzenia czy AdBlue nie zajeżdża paliwem. :) 80% usterek to zatkany dyfuzor albo paliwo w czynniku. Przy zatkanym dyfuzorze połowa na własne życzenie. Kierowca gasi silnik bez nabicia powietrza na wszystkie zbiorniki albo odłącza akumulatory zanim dyfuzor się przedmucha.
Nic się nie kalibruje. Śruba została ustawiona fabrycznie i jest zaplombowana. Jeżeli ciśnienie podawanego powietrza i AdBlue będzie w wymaganych granicach to kalibracja zostanie zachowana. Zaworek w stanie otwartym ma tak duży przelot, że nie wpływa na zmianę kalibracji. Nawet po wymianie zaworka na inny. Zresztą po skompletowaniu układu możesz zrobić...
Zmierz ciśnienie w układzie chłodzenia, sprawdź sprężarkę powietrza. Masz dwie możliwości przy nadmiernym ciśnieniu, albo sprężarka albo uszczelka pod głowicą silnika. Jeśli z pompą, termostatem i chłodnicą wszystko OK.
Termostat może się otwierac, ale coś może blokować przepływ. Ewentualnie UPG, robi się pęcherz powietrza przy termostacie i dlatego się nie otwiera.
Witam Mam problem z moim samochodem Mercedes Atego rocznik 2000, Otóż nawiewy nie chodzą na biegu pierwszym drugim oraz trzecim a jedynie na czwartym Podejrzewam że na tej usterki jest przepalony bezpiecznik termiczny i stąd moje pytanie do was Czy wiecie może gdzie on się znajduje próbowałem go znaleźć pod maską od spodu pod kabiną (przy silniku),...
Jak według kompa to właściwe przy słabym kopie. :) Zamiast cudować ze sterownikami sprawdź układ zasilania i szczelność oraz drożność dopływu powietrza. Jeden niesprawny wtryskiwacz albo przytkany dopływ paliwa i masz te same objawy. Nic o sprawdzeniu tego nie napisałeś.
Popsuty czujnik płynu chłodniczego lub czujnik zużycia filtra powietrza. Może być również brak zasilania. Zresztą: BYŁO. Wystarczy POszukać: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Witam. Żeby skasować migający CHECK trzeba skasować na serwisie (VeDoc). Ale często usterka ta pojawia się gdy uszkodzeniu ulega czujnik ciśnienia powietrza. Umyj wszystko w czystej cieplej wodzie, i zobacz czy zadziała. Najlepiej jak jest komputer to widzisz wszystkie parametry i jest możliwość wykonania testów ciśnień. A tak wróżenie z fusów, uda...
Bez pomiarów ciśnień manometrami i momentów reakcji zaworów można sobie kabałę kartami postawić. Twardość pedału to może być odczucie subiektywne. Spuść powietrze z układu i sprawdź bez powietrza, jak będzie tak samo to może być wina pedału czyli zaworu głównego. Jeśli rzeczywiście twardy jak w hydraulicznych hamulcach.
Tył czy przód taka różnica? Zakładając, że zaciski właściwie zregenerowane, w tylnych siłownikach; Zegary na oba siłowniki, pomiar ciśnienia, pomiar szczelności i czy równo się napełniają powietrzem. Sprawdź czy na zwolnionym ręcznym nie ubywa powietrza, może być, że lewy siłownik ma "wspomaganie" z ręcznego. :) W przednich; szczelność, równomierne...
powietrza atego atego zbiorniki powietrza atego ciśnienie powietrza
schemat silnika pralki siemens iskrownik ustawić tranzystor bc337
uzwojenie silnika schemat elektryki skutera
Czy opona 215/65/R16 pasuje do Golf Plus 2009? Wymiana sanek w Passacie B5 1.9 TDI 90 KM - krok po kroku