Witam. Mam pytanie odnośnie zaworu dozującego Y109 na rys. w załączniku, jeżeli go wymienię, widać na niezbyt skomplikowaną operację ale w jaki sposób go skalibrować? 7 to śruba kalibracyjna. W mojej okolicy nikt tego nie naprawia, z regenerowanymi jest różnie bo pewnie są na oko regulowane a zapewne trzeba kalibrować na zamontowanym w pojeździe a nowy...
1723 to błąd z FR a nie z MR, wskazuje czujnik położenia N. Nie odezwie się wtedy rozrusznik przy uruchamianiu przyciskiem na silniku. Code jak tylko czasami to może za szybko kręcisz po włączeniu stacyjki. Albo niewłaściwy przekaźnik, albo padnięte pompy i wtryski. Jeśli po zdjęciu kabla z przekaźnika auto odpala to stawiam na lejące wtryski a elektryka...
Jeśli ten błąd Ci wyskakuje przy uruchamianiu sprawdzaj czujniki, jeśli w czasie pracy silnika np. po dodaniu gazu to układ zasilania i wtryski. Autko wiekowe i wtryski mogą być w agonii. W takim wypadku MR głupieje. :)
atego dymi na bialo komputer pokazal ze wtrysk leje lub pompa po wymianie nic nie pomoglo czy to moze uszczelka ? prosze o pomoc
To bardzo popularne wtyczki, nadal są stosowane w ciężarowych Mercedesach (Atego, Actros). Myślisz że w ASO będą chcieli za to jakieś kosmiczne pieniądze?
Witam. Panowie mam problem z samochodem atego 2628 ,6X4, 2000r. Ogólnie samochód chodzi idealnie jednak od jakiegoś czasu raz na jakiś czas zdarza mu się nie chcieć odpalić. tzn mogę jeżdzić tydzień i pali za pierwszym razem a raz wyszedłem do sklepu na pól godziny i po powrocie nie chciał odpalić muszę go kręcić parę minut i dopiero odpali. czasem...
Witam, mam problem z uruchomieniem Mercedesa Atego 1215 rok. 2001 układ wtrysku PLD. Rozrusznik kręci ale silnik nie odpala. Początkowe błędy: - uszkodzony czujnik położenia wału (wymieniony na nowy) - komunikat CODE na wyświetlaczu (po włożeniu zapasowego kluczyka komunikat zgasł) - awaria czujnika wody kondensacyjnej (błąd obecny cały czas, gdyż bark...
Witam Panowie mam problem z Mercedesem Atego 1518 rok 2006 zaczęło się kopcenie na przy postoju na swiatlach. Wtryski zrobione problem nadal występuje , diagnoza komputerem zawiesza się pierwszy wtrysk znowu wyciągnięty i zrobiony nadal to samo. Pompa podmieniona dwa dni spokoju i znowu kopci .Czuć w kabinie przepalonym olejem a później dym z wydechu....
Witam, Ten problem był już opisywany, ale nie wyczytałem jednoznacznej odpowiedzi. Problem pojawił się pewnego dnia po dobrym nagrzaniu silnika i postoju dłuższym niż 20 minut. Jeśli odpaliłem przed upływem 20 minut, to wszystko było ok. Wymieniłem filtr paliwa oraz oringi na oryginalne, sprawdziłem kulkę w odstojniku, sprawdziłem sitko w baku (niedziurawe),...
Witam Atego 1224 e6 2014 rok Auto od ponad roku przechodzi po wypalaniu DPF w tryb ograniczonej mocy lub ograniczonej prędkości. Najpierw jest wypalanie później Niedostateczna Jakosc AD Blue a później przechodzi w tryb ograniczonej mocy i prędkości . Serwis wymienił mi wszystkie czujki od DPFa , AD Blue zdiagnozował wtryski które tez wymienił chodź...
Witam. Usterka 4,5i6 cylindra (błąd zasterowania, brak reakcji na zasterowanie). Brak paliwa albo "stoją" pompy albo niesprawne wtryskiwacze lub ich połączenia. a ten MR 5523 to nie 5528?
EDC Eletronic Diesel Conttrol Elektroniczna regulacja silników ZS Ogólna nazwa elektronicznych systemów sterujących stosowanych w silnikach wysokoprężnych. W systemach tych regulowane są za pośrednictwem siłowników i zaworów elektromagnetycznych następujące parametry: początek tłoczenia paliwa, wielkość dawki paliwa czas trwania wtrysku, ciśnienie wtrysku....
przewód zasilający pompo - wtryskiwacze Ten samochód nie ma żadnych "pompo - wtryskiwaczy" nie wiem , piszę to co przekazał mi właściciel auta , może chodziło mu o wtryskiwacze . fakt , że nie było zasilania a po jego przywróceniu auto odpaliło ( a czas naprawy wynosił podobno 20 minut )
witam wszystkich mam problem z atego niechce odpalic paliwo idzie na wtryski czyli pompa dziala,ale chyba nie otwiera wtryskiwaczy.co to moze byc czy to jest wina sterownika.prosze o odpowiedz i z gory dzieki
mam problem z 823. kupiłem niedawno i jadąc 800km przeż pierwsze 100 było ok a póżniej zaczoł przebierać i głośno chodzić po następnych 50km postał 10min i chodził równo ale jakby bez turbo taki słaby że 60km/h to ledwo ledwo. później znowu stukał aż do domu.i od tamtej pory dalej stuka.prawdopodobnie to sterowanie silnika coś szwankuje. doradźcie...
Sprawdź na początek turbinę, tak jak kolega Gerri sugeruje. Ale może być też przyczyna w "dojechanych" wtryskiwaczach. W momencie usterki czujnika wału korbowego, MR 0312-brak sygnału, układ nie reguluje obrotów a pompy mimo wyłączenia zapłonu przebijają paliwo przez wtryskiwacze, i są kłopoty z wyłączeniem silnika. Baaa, taki silnik nawet potrafi bez...
Obniżona oporność zaworu mogła doprowadzić do braku jego zasterowania, a to z kolei do skrystalizowania mocznika w kanałach urządzenia dozującego. Z mojego doświadczenia wynika, że krystalizacja nie następuje w przewodach pomiędzy urządzeniem dozującym i zbiornikiem AdBlue (zbyt duża średnica) Urządzenie dozujące zapycha się natomiast bardzo chętnie....
Jeżeli nie traci mocy pod obciążeniem to przyczyną może być nieszczelność na powrocie, cieknący wtryskiwacz, otwarty zawór przelewowy. Ma utrzymać ciśnienie 4,6 bar na wolnych obrotach.
Silnik już jest rozebrany, przyczyną najprawdopodobniej było zepsucie pompowtryskiwacza, który spowodował pęknięcie tłoków (chyba dwóch). Obrócone są panewki. Z tego co się dowiadywałem pasują też silniki 230KM, 240KM, 280KM bo podobno tylko różnią się komputerem i mają lekko inne pompo-wtryski, a moc to tylko sprawa elektroniki. Czy to prawda? Szukałem...
Z pompą zasilającą to może być ostatni trop do sprawdzenia, częściej wsysa olej do paliwa. Oringi uszczelniające masz na każdej pompie wtryskowej i wtryskiwaczach. Po przegrzaniu silnika na 100% są do wymiany. Lejące końcówki wtrysków też Ci zwiększą poziom oleju.
Oczywiście, że układ zasilania. Trzeba zacząć od podstaw: wkład filtru paliwa, ssawka , przewody - aby dobrze było doprowadzane paliwo pod odpowiednim ciśnieniem do pomp jednostkowych. Tylko jak nie masz z tym do czynienia to nie jest takie proste - bo te silniki nie mają ręcznej pompki paliwowej, a wkład filtru musi być odpowiedni i dokładnie zamontowany....
Żadna filozofia, po nitce... Po rurce do kłęka.:) Odkręcasz przewody wysokiego ciśnienia, kluczem 24 wykręcasz tulejki blokujące króciec wtryskiwacza i króćce wyciągasz.Pod pokrywą zaworową odkręcasz mostki dociskowe wtrysków. Wkręcasz we wtryski śrubę M8 i tą śrubą podważasz i wyciągasz wtryski.
"Sprawdzałem wtryski w serwisie są OK" Jak były sprawdzane? Komputerem czy na stole? Przy mniej więcej równym dojechaniu wtrysków komputer powie Ci, że są dobre. :) Zmierz szczelność układu w silniku na ciepłym i zimnym, oczywiście przy wyłączonym motorze i odłączonych przewodach zasilających. Jak Ci spadnie w kwadrans o pół bara ciśnienie w bloku to...
Witam . mam problem 4 cylindrowym silnikiem , pracują tylko 2 cylindry , jednostka sterująca podaje sygnał tylko na 2 wtryskiwacze , przewody są ok jest jeszcze jakąś opcja poza komputerem do sprawdzenia .
Ale jaką instrukcję byś chciał? Musisz mieć przyrząd zastępujący wtryskiwacz i manometr pasujący do tego przyrządu. Mierzysz na ciepłym silniku. Na zimnym zawsze Ci wyjdzie całkiem dobra, chyba, że masz dziurę w tłoku. :)
Kiedy zrobiłem próbę dozowania przytrzymałem palcem wyjście od wtrysku ad-blue wtrysk sie odezwał i zaczął dawkować.Wynik około 500 ml.Wcześniej sprawdzałem działanie pompy.Wyjąwszy czujnik ciśń. ad-blue podłączyłem manometr w jego miejsce ,wynik około 5,5 bara.Czujnik pokazuje jeden wynik 4,5 bara po odpieciu przewodu (5 volt zasilanie)1,2 bara .Cały...
Dobry wieczór. Mam problem z Mercedesem Atego 1229 rok 2007 euro 4.Przebieg 540tyś km. Auto zakupione 3 dni temu. (rok stało u komornika). Silnik dosyć głośno pracuje a na komputerze wyświetla następujące błędy: 5327 - Pompa wtryskowa cylindra nr 4 BŁĄD AKTYWACJI 5427 - Pompa wtryskowa cylindra nr 5 BŁĄD AKTYWACJI 5527 - Pompa wtryskowa cylindra nr...
Ciśnienie powinno być 1.3bara. Problemem może być membrana filtr lub krystalizacja wtryskiwacza.
Cześć Mercedes Atego 1823 kręci i nie odpala. Jesteś na forum nowy, i wygląda na to, że trzeba pewne informacje powtórzyć po raz kolejny: -"1823" nie określa pojazdu. To tylko 18 ton i 230 koni - nic nie mówi, czy auto zostało zrobione 25 lat temu czy wczoraj. Tobie się nawet nie chciało podać roku. - Nie zaczynamy od razu od zamieszczania swojego pytania,...
Witam. Proszę o podanie momentu dokręcania łożysk głównych i korbowodowych oraz stopek wtrysków i króćców oraz stopek dźwigienek zaworowych. Z góry bardzo dziękuję.
te MR 11215 to nie wiem nie robie w mercach ale edc to napewno sterowanie wtryskiem paliwa
Dużo! Zrób na początek ten pomiar szczelności układu, wymień oringi na pompach i ponownie zmierz szczelność. Ps. A płynu chłodzącego nie ubywa? Jak gęsty to się nawet dobrze miesza z olejem, jesli ten wzrost poziomu był niewielki. Dodano po 11 Jeśli wtryski będą lały wszystkie jednakowo to diagnostyka będzie raczej mało wiarygodna w odczycie dawkowania...
Rozrusznik kręci samochód nie odpala. Po włączeniu stacyjki pojawia się code i błąd MR 1 9963. Jak wykasuję komputerem diagnostycznym Magneti Marelli ten błąd przy włączonym zapłonie to nie mam błędów i na desce rozdzielczej też znika MR 1 9963 . I wtedy jak zacznę kręcić rozrusznikiem to pojawia mi sie błąd wewnętrzny sterownika P2828 ( na interfejsie...
A wiązka elektryczna, czujniki, ze starego włożone? Popuszczanie rurek nie zawsze się sprawdza jeśli któryś wtrysk leje za dużo. Ciśnienia paliwa na układach bloku do zmierzenia, jeśli wtryski i pompy pewne, jak przekładane ze szrotu to daj lepiej silnik pod diagnostykę. Doloty powietrza, wydech, turbina, wszystko ma wpływ. Jeśli nie pali pierwszy albo...
Cześć. 1. Nie zapali się - bo jej nie ma. Szukasz dziury w całym: takie duże silniki z bezpośrednim wtryskiem nie mają świec żarowych. Jeżeli silnik jest w dobrym stanie to powinien odpalić bez większych problemów przy kilkunastostopniowym mrozie. Na zamówienie jest świeca PŁOMIENIOWA lub tzw. "start pilot" - jednak na polskie warunki nie jest to potrzebne....
Witaj ... Istnieje jeszcze jedna opcja,jak to się dzieje w czasie mrozów to masz zamarznięty IC wymień wtedy obudowę filtra powietrza. Wprawdzie aż takich mrozów jeszcze nie było ale człowiek się całe życie uczy. :) Że na zamarznięty IC jedyne lekarstwo to wymiana obudowy filtra powietrza. Jak jest cała to też trzeba wymienić? Ale jak ma być na wesoło...
Bede czesciej sprawdzał wtryski. Lepiej wydac 3 tys na koncówki wtrysk niz potem 30 tys na silnik. To juz nie te mercedesy co kiedyś były pod tłokiem obok znaku mercedesa jest chiński znak. pewnie chińskie tłoki. Dzieki za rady.
Ja nie stwierdzam sam tego, ze to sprawne. Te elementy były na sprawdzeniu na stole pobierczym. W firmie PEZAL w Gdańsku. Zajmują się regeneracja wtrysków i pomp. U nich kiedyś były robione właśnie te wtryski. Były teraz ponownie na sprawdzeniu i było ok. tak jak i pompy ok. Jeśli mi taka firma mówi że ok. to co mam sam to po nich sprawdzić ? Dzisiaj...
Zawór w kierownicy spalin turbiny. Wtryski wymontuj i daj do sprawdzenia, bez powodu nie dymią a wtedy trudno o dobre doładowanie. A jak już głowica bez wtrysków to mechaniczny pomiar sprężania. Jeden słabszy cylinder ograniczy moc w MR dla całego silnika. A to sprawdziłeś? "Ulubiona" przyczyna braku mocy.
Lejące wtryski wywołają te same błędy. Bez komputera się nie obejdzie.
Należaloby sie zastanowic jakie sa jeszcze roznice pomiedzy 150 a 170 konnym silnikiem. Mam na mysli pompy, wtryski itd. Obie wersje roznia sie z pewnoscia programem sterujacym i wymiana samej turbiny nic nie da. Natomiast gdybys zmienil i turbo i sterownik to taka zmiana jak najbardziej ma sens ale pod warunkiem ze pozostale elementy sa takie same.
no to powiedź dlaczego 230 i 280 ma tylko inny soft ( i czujnik ciśnienia oleju) ? To co wiem na pewno to Turbiny są inne i wtryski Co do czyjników to nie jestem pewny
Zakładam, że cały układ zasilania sprawdziłeś na 100% a nie tylko korek. :) To zostaje Ci diagnostyka komputerowa na pracę MR. Wtryski i pompy do sprawdzenia. Bez komputera to możesz chłodzić pompy zimną wodą przed odpaleniem. :) FR - sprawdź czujnik pedału sprzęgła INS - chyba coś pomyliłeś ABS - przerwa na styku 2 zaworu ABS osi tylnej
I tu się mylisz koniol. Pompy jeśli chodzą na dobrym paliwie i nie dostają powietrza z dziurawego układu, silnik nie został przegrzany, to są nie do zajechania. Silniki mają po 1,2 - 1,5 miliona na zegarku a pompy nie były ruszane. Wtryskiwacze wytrzymują połowę z tego przebiegu, potem zwiększają koszty. :) Jak ktoś chce jeździć na niesprawnych wtryskach...
Dziękuję kolego a powiedz mi jeszcze ile taka przyjemność kosztowała ? planowanie głowiczki i uszczelka z robocizną? Ja puki co naciąłem delikatnie uszczelkę od osuszacza i rozwiązało to mój problem i auto jeździ tak już dosyć długo. Na szczęście żadnych negatywnych objawów nie ma. Dla tych co chcą szybko pozbyć się usterki polecam lecz na pewno nie...
Jakim sprzętem Kolega to diagnozuje ??? Mam jeszcze jedno pytanie co to jest blok modułów zaworów sterujących SCR 7905 Rząd zaworu proporcjonalnego 'Moduł ramy SCR' ma zwarcie z biegunem dodatnim. Seria zaworów proporcjonalnych układu SCR, może to być moduł pompy (elektrozawór akumulatora ciśnienia, elektrozawór powrotny AdBlue) jak również dozownik....
Koło zamachowe było ok, inaczej bym skrzyni nie składał. Jeżeli chodzi o wał (jest jeden, skrzynia jest przy silniku) to też z nim jest wszystko ok, jest prawidłowo założony, wyważany był dynamicznie. Z tym autem jest dziwna sprawa,bo te wibracje pojawiają się przy cofaniu i przy jeździe do przodu na 3,4 i 5 biegu przy obrotach 1200-1400 , przy niższych...
"Paliwo dochodzi, żadnych błędów..." A teraz; "żadnych usterek aktualnych zapisana jedna: ograniczenie stabilizacji pracy na biegu jałowym cyl.1..." Kolego. to nie jest tak jak myślisz, że Ci będzie błąd aktualny wyświetlał w momencie braku paliwa. Silnik stoi to i błędów nie ma. :) A ten zapamiętany wskazuje jednoznacznie; Nie miałeś ciśnienia paliwa...
w pojeżdzie najpierw zostały zrobione wtryskiwacze ,a przed przyjazdem do mnie pompy pld.Auto zachowuje się tak jakby nie pracowało na wszystkie cylindry.Po wstepnym przejrzeniu w zaworku na głowicy znalazłem piasek .Po wydmuchaniu układu i odpowietrzeniu na przewodach wysokiego ciśnienia silnik pracuje równo na jałowych jak i na wysokich obrotach.W...
Masz ten "zgaszony" błąd w pamięci, odczytaj. Pewnie będzie regulacja pomp. A jasny dym po odpaleniu może być z kilku przyczyn. Może przepalał płyn chłodniczy z cylindra, paliwo z lejącego wtrysku, wodę z olejem z intercoolera, popękane pierścienie albo tłok... Ale od straszenia to są wiedźmy. :)
Witam tak jak wyżej w temacie mam wodę w układzie paliwowym. Mam duże ubytki w układzie chłodzenia przyszły mrozy i rozsadziło mi obudowę filtra paliwa. Co może być przyczyną wtryski pęknięta głowica? Bardzo bym prosił o pomoc
Witam, czy zna ktos z forumowiczów różnice miedzy silnikami np. turbo oprogramowanie czy wtryski ? Przy okazji mam wtrysk o nr.0432191396 i nie mogę znalesć nigdzie na rynku nowego o takim numerze czy w póżniejszej produkcji zmienili numery i zamieniają się na inne ? jesli tak to na jakie?
dzieki za info a czytałem też na innym poście że może to być Króciec dopływu paliwa do filtra musze to też sprawdzić jak bede cos wiedział wiecej bede sie odzywał Widziałem już już klientów, którzy sami wymieniali turbiny, chłodnicę powietrza, wtryski, a potem przyjeżdżali do serwisu na wyczyszczenie dopływu paliwa. :) :)
No tak. Bo wszyscy producenci mają tylko na myśli dobro konsumenta i nie robią produktów które się psują, często akurat po zakończeniu okresu gwarancyjnego. Tylko robią produkty które kopisz raz i cieszysz się nim latami. I robią też wszystko tak żeby można było łatwo i tanio naprawić. No i muszę się przyznać że przeoczyłem naklejkę na prostowniku...
Witam Filtry i oringi oryginalne, w filtrze wstępnym przy kulce było trochę syfu ale po wyczyszczeniu nic nie pomogło. Pozdrawiam Archiwum elektrody już pęka od podobnych tematów. :) Jedna z najstarszych przyczyn zimowego nieposłuszeństwa to zatkane odpowietrzenie zbiornika. Jak miałeś paprochy pod kulką to i sprawdź króciec dolotu paliwa do filtra....
Na plaku chodzi dopoki psikam, cisnienie jest ok bo jak popuszczam przewod przy wtrysku to tryska ropa na wszystkie strony. Zastanawiam sie czy to wlasnie nie jest usterka kasety na silniku. Ale czy mozliwe jest zeby pojawila sie usterka elektroniki kiedy samochod stal? Ja tez raczej obstawialem cofniete paliwo, ale po odpowietrzeniu na wtryskach i...
Piszesz co ci ślina na język przyniesie... * Wypięta kostka od któregoś wtrysku No tak - wtrysk nie pracuje, i nie ma spadku mocy. Genialne! To może wypnijmy wszystkie wtryski - jaka oszczędność paliwa będzie! (bez spadku mocy oczywiście) Ale w Atego nie ma wtyczek na wtryskach... * Do wymiany tylni czujnik na listwie W Atego '98 nie ma również listwy....
wlasnie to nie mechanik tylko elektryk który podpioł komputer wziol kase i nic konkretnego nie powiedzial .mowil cos o błędzie na 3 wtryskuzeby sprawdzic wtryski albo jakies przelewy bylem u mechanika i nie zrobil mi tego gdybym mial bliżej to bym do ciebie przywiózl do remontu
Problem rozwiązany :) stanął 1 wtrysk co spowodowało iż komputer wyłączał cała sekcje (3 wtryski), do ponoć doprowadziło do uszkodzenia kasety.... Regeneracja wtrysków + wymiana kasety i auto dalej lata jak wściekłe :D ps. sama wymiana kasety nie pomogła dalej wszystkie wtryski nie działały prawidłowo, po samej regeneracji wtrysków też 1 sekcja nie...
Auto po naprawie wtryskiwaczy przestało przerywać. Przejechałem ok 3000km i jest ok. Poza tym ubywa mi powoli płyn. Może wiecie gdzie w Atego 1823 'lubi' uciekać płyn? Na silniku wszystko ok, w kabinie nie śmierdzi. Widziałem ze na wejściu przewodów do kabiny w lewym nadkolu jest mokro, ale może to być spryskiwacz, obok jest zbiornik. Gdyby się okazało...
Mogą być winne podkładki pod wtryskami kompresja dostaje się do układu paliwowego przez powrót. Zanim dasz wtrysku do naprawy to taniej będzie wymienić te podkładki
Na poczatek jaka kompresja , ale mało istotne bo porównam z innymi cylindrami pewnie okolo 18 bar. Do wtrysków wyciagania czy jakieś specjalne narzędzie potrzebuje, czy odkręcam i normalnie wyciągam. Ewentualnie jak ustawić rozrząd do demntarzu głowicy i później kolejność i momenty dokręcania
Witam, Mam problem z Atego 1524 rok 2009 samochód bardzo długo kręci zanim odpali, jeśli stoi na ogrzewanej hali pali od razu Zrobione: -odpowietrzenie zbiornika - Sprawdzone - filtry oryginał mercedes - Pompa niskiego ciśnienia pracuje - kulka filtra drożna, pracuje prawidłowo - zaworek zwrotny na bloku nowy - wymienione wtryski - wymienione pompy...
Niestety, sprawdzałem po VIN'ie nie ma takich kodów błędów. Najlepiej będziesz miał podłączyć autko pod Star Diagnoze i odczytać błędy bezpośrednio, przy okazji podejrzysz parametry silnika. Martwi mnie to,że jak piszesz auto nie pali nawet na plaku. To może oznaczać brak kompresji na którymś z cylindrów. Olej sprawdzałeś? tzn. czy nie ma jakiegoś syfu...
Koledzy, czytam ten wątek i brakuje mi pochwalenia się rozwiązaniem problemu u kolegów. mam taki sam problem z drugim cylindrem, pld i wtryski sprawdzone-sprawne. Walczę już 3 dni. dziś zmierzyłem ciśnienie (może nie dokładnie, bo nie miałem dostępu do dedykowanego manometru, ale wkręciłem manometr od butli z tlenem i na drugim cylindrze wyszło mi 20bar,...
Witam. Może ktoś zorientowany w silniku w mercedesie atego lub vario na PLD podpowie do wykorzystywane są te 4 krocce wystające z głowicy obok przewodów prowadzących do wtryskiwaczy. Przekładam silnik do Vario i poprzedni tego nie miał w sprawny silnik dostałem na palecie i nie mam pojęcia gdzie ten przewód powinien być wpięty. Raczej nie jest to związane...
Lepiej szukać pompy na #4 Zylinder Wtryskiwacz sprawdzisz zamieniając z innym. Jeśli parametry nie zmienią się pompa do wymiany. Jeśli są to wtryskiwacze dwusprezynowe może być jeszcze jedno wyjaśnienie do niewydolności Zylindra, otóż otwarcie wtryskiwacza (1 stopień) regulowane jest trzpieniem a 2 stopień podkładkami, jeśli była regulacja prowadzona...
Witam. Zauważyłem że w zbiorniku wyrównawczym na wierzchu jest paliwo. Jest tego spora ilość. Którędy się dostaje do ukł. chłodzenia, gdzie może być nieszczelność? Oringi na pompkach, wtryski, coś z podstawą filtra paliwa? Proszę o radę może dam radę samemu ogarnąć na placu pod chmurką? Silnik pracuje poprawnie i nie ma trudności z rozruchem.
założyłem dodatkowy zaworek zwrotny z filtrem zaraz za zbiornikiem Nie tędy droga. Mercedes nie lubi jak się go poprawia. Znajdź przyczynę i ją zlikwiduj! Oprócz zaworka zwrotnego jest w układzie zaworek utrzymujący ciśnienie (zdaje się numer 8). Jeżeli po wyłączeniu silnika ciśnienie podawane na linię zasilającą wtryski nie będzie się utrzymywać to...
Hej W jak zakończyła się historia z brakem mocy i prędkością maxymalna 60km/h ? Mamy identyczny problem atego 1218 2000r. Wtryskiwacze założone wczoraj po regeneracji, ale to dużo nie pomogło.
[252bar +-7bar tylko model OM906.9XX ] Wymieniłem końcówki, ustawiłem na te wartości (250). Przed wymianą były niższe i nierówne - od 205 do235. Praca silnika dużo ładniejsza, ale zastanawia mnie fakt, że to są wtryski od OM904. Raczej wykluczam podmianę wtryskiwaczy, kupiłem to auto jako dwulatka z przebiegiem około 140 tkm. W najbliższym czasie zabiorę...
Byłem na warsztacie. Tematu nie dokończyłem, bo manometr był zepsuty, wtrysku też nie wyciągnąłem, ale....wyregulowałem zawory, Było idealnie na 1 i 6 cyl, reszta bardzo ciasno. 2, 3, 4 tragedia na ssących i wydechach, 5 wydech luźny. I poprawa jest :) bardzo duża. Silnik chodzi dużo równiej i ma moc. Podbiło go na wolnych obrotach, ładniej zapala i...
Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak wyjąć wtrysk z głowicy OM906LA?
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
Wznawiam temat bo problem nie rozwiązany. Rozrusznik podmieniany z innego auta, dalej ten sam problem. Sprawdzony zaworek zwrotny przy filtrze wstępnym, wymienione filtry i oringi na orginały, wymienione oringi przy wtryskach i rurkach dolotowych. W przypadku atego znajdowałem informację o jakimś zaworze przelewowym,ale nie mogę znaleźć nigdzie informacji...
Witam Posiadam Mercedes Atego 818 euro4 z 2009roku. Od jakiegoś czasu auto strasznie słabnie przy podjeździe na wzniesienia. Na prostej nie ma żadnego problemu porusza się całe 90km/h. Jeżeli jadę na pusto pod średnie wzniesienie to już zaczyna moc spadać A jeżeli jadę zaladowany spada ona drastycznie. Niedawno wymienione były wtryski (choć problem...
Witam.Dużo pytań padło na temat sprzetu magnetii marelli robie na tym wynalazku przewaznie cieżarówki osobówki z doskoku.Wynalazek sie składa z dwóch zestawów zestaw do osobówek i sam. dostawczych z recznym przełacznikiem(multiplexem chyba tak to sie pisze) oraz do ciezarówek autobusów naczep maszyn rolniczych i samochoów dostawczych z automatycznym...
najprosciej zamontowac przekaznik dodatkowo do odciencia wtrysku atego z kompa zrezygnowac
Odkopuję temat wtrysków, tym razem szukam zamiennika dla Atego 1222. Oryginalna końcówka wtrysku to DLLA144P1264 bosch 0433171797. Nr całego wtrysku to A0060172821 Bosch 0432191282. Rozpylacze DLLA144P1264 są niedostępne a esi nie podaje zamiennika. Może ktoś podpowie co tam wstawić.
witam, mam podobny problem i też szukam dobrej rady, u mnie to wyglada tak kupilismy atego 1229 i juz podczas kupna swiecil sie silnik na desce, jak sie później okazało ( znajomy odpytal go texą ) były dwa aktywne błędy 1dyfuzor jednosty dozowania adblue jest zablokowany 2 zbyt zredukowany spadek ciśnienia adblue w procesie dezaktywacji gość stwierdzil...
A skąd ono? z wtryskiwacza
Witam, otoz mam problem z Mercedesem. Nie chce wchodzić na obroty, nie pobiera Adblue w układzie oczyszczania spalin sa aktywne 3 kody: 1) Jakosc Adblue system dozowania. Niedostateczna jakość Adblue 14248 , 2) Błąd grupy sterowania emisją spalin, sterowanie wtryskiwaczem Adblue 14246 , 3) Zbyt wysoka emisja tlenków azotu (przekroczony próg 1) 12971...
Odkopię temat, ostatnio nabyłem drogą kupna :) i trochę potestowałem póki co na Volvo FL i kilku osobówkach. W Volvo FL (EURO5) dało się dostać do sterownika hamulców (sprawdzenie ciśnienia podawanego na każde koło, poziom zużycia klocków), sterowanie zawieszeniem pneumatycznym (odczyt ciśnień, kalibracja wysokości po wymianie czujnika, testowanie)....