Wtyk z "całym" plastikiem zasilanie 12V Wtyk z "rozciętym" plastikiem zasilanie 24V lub 24/12V
gdzie znajdę D+ złącze X4 czy to jest któraś z wtyczek do FR? Tak jest to złącze X4 sterownika FR wtyczka 18 polowa pin 13.Podłączony jest tam sygnał D+ z alternatora.
Jest to układ PLD (czasami określany MR) Ze schematem będziesz mieć problem: na tej samej zasadzie działa Atego oraz Vario; są pewne podobieństwa w schemacie elektrycznym, szczególnie na podłączeniu małej wtyczki sterownika (służy ona do połączenia sterownika z pojazdem - zasilanie, CAN, rozrusznik) Duża wtyczka łączy sterownik z silnikiem - tu zaczynają...
Wykręć czujnik temperatury paliwa, jest w bloku silnika za pokrywą filtra paliwowego. Tam dopasuj jakiś manometr i mierz, ma być nie mniej jak 4,5 bara na wolnych obrotach. Wtyczka MR jest w sterowniku, za filtrem paliwa i pod pompami. :)
Teraz to zmienia postać rzeczy, zobacz czy czasem nie chodzi o elektrozawór w samym dozowniku SCR dolna wtyczka czarna na 2 piny, http://obrazki.elektroda.pl/2273638500_1...
przy tym zaworze jest cewka tak jak pisalem z cewki wychodzi przewod lub wiecej plus wtyczka
Kod tego błędu nie jest najszczęśliwiej wyjaśniony... Podana grupa przełączników to: - włącznik biegu wstecznego - włącznik dla biegu neutralnego (oba są na skrzyni, blisko siebie) - przełącznik zakresu (???) - raczej czegoś takiego nie masz - bo to Atego lekkie. Podają jeszcze na których pinach sterownika jest prawdopodobnie uszkodzenie: - wtyczka...
Awaria redundancji przy module regulacji ciśnienia osi tylnej. Zdarza się taki skutek wywoła zaśniedziała wtyczka na pedale hamulca.
czujnik ciśnienia obwodu pierwszego i drugiego jest przy zaworze osuszacza powietrza wtyczka na 7 pinów
Witam, dzieki serdeczne za pomoc i informacje... czy moge prosic o podpowiedz gdzie szukac problemu... Jak wyglada ten regulator. Czy to wtyczka czy tez moze cos innego... pozdrawiam i dzieki michal
Pierwsze co sprawdź masę i prąd czy dochodzi na sterownik silnika - Mniejsza wtyczka z lewej strony silnika pod przyciskami start - stop. Masa to są piny 9 i 11 zasilanie czerwone kable piny 5 i 6. Ja też podłącze się pod temat i zapytam o mój problem. U mnie masa naprawiona zasilanie jest, przewód od transpondera dobry a dalej samochód kręci ale nie...
(at)lopat84 z tego co mi wiadomo... Jeśli miałeś sterownik LAIII to wymieniasz na LAIII, jeśli LAII to zakładasz LAII. Jeśli auto nie miało fabrycznie immo to powinno ruszyć bez problemu i jechać. Jeśli było immo to pasuje sprawdzić czy moduł FR nie jest zabezpieczony immo (sprawdza się w aktualnych wartościach star diagnosis). Nie jestem pewien, ale...
Tam się nic nie przeciera. Teraz sobie przypomniałem ze nawalają microswicze w przełączniku pod kierownicą. Ja w tej chwili pracuje z autami z kierownicą po złej stronie i nie powiem z której strony jest wtyczka tego przełącznika, ale jak zajrzysz z lewej i prawej strony kolumny kierowniczej to ją na pewno zobaczysz. To powinien być niewielki wspornik...
Magnes? Masz na myśli, czy aby coś przypadkiem nie było kombinowane?? Nic z tych rzeczy. Za pierwszym razem (wymiana impulsatora i wiazki) auto było w serwisie specjalizujacym sie w tacho i mysle, ze tam sprawdzili błedy, o których wspomniałeś, w każdym razie nic nie mówili, żeby coś było nie tak... teraz w sb auto było u innego elektryka(cieszacy się...
Jeśli przy przełączniku grube przewody mają kolory czerwono-biały i czerwono-czarny, to wtyczka X7.1 pin 14 (czerwono-czarny przewód). Wtyczka na grodzi pod maską. Jeśli jest przewód czerwono-szary i czerwono-czarny w białe prążki to ten drugi powinien być we wtyce X7.1, pin 2. marqqv kolego - nie myli się ten co nic nie robi. Ja się mylę też czasem....
Mam nietypowy problem z ABS'em w tym aucie. Po włączeniu zapłonu jak tylko zgaśnie kontrolka EDC zapala się kontrolka ABS i świeci cały czas. Próbowałem połączyć się z tym autem ale ABS nie odpowiada. MR, FR i INS diagnozują się bez problemu. Również w zegarach nie ma informacji o ABS'ie. Tak jak by nie istniał. Bezpieczniki sprawdzone. Zasilania pomierzone,...
Wtyczka przewodu ABS ma dwa pin-y, wtyczka czujnika zużycia ma trzy piny (z tego A i C są aktywne, B jest niepodłączony) Czujnik działa w ten sposób, że dopóki klocki są dobre, to oporność czujnika jest taka jak podałem. Natomiast jak klocek dojdzie do zużycia granicznego - to "dostaje przerwy" i pewnie dlatego uznałeś to za błąd. Ponieważ czujniki...
Świeci kontrolka zużycia okładzin, klocki wszystkie nowe.Po sprawdzeniu okazało się że do czujnika zużycia okładzin w lewym przednim kole nie dochodzi prąd. Czy ktoś wie czy jest jeszcze wtyczka oprócz tej przy zaworze abs-u, bo chciałem pójść dalej po instalacji ale przewód co idzie we wiązkę jest w takim gumowym fabrycznym peszlu i musiałbym to rozharatać...
wyświetlacz pewnie by pokazał jak by mial podłączenie do diadnozy wpięta biała wtyczka z przewodem zielono białym,,,,musisz go podłączyć pod giagnostyke komputerem bo inaczej to tyklo narobisz szkody, czasem sterownik jest w stanie blokadu rozruchu po przegrzaniu a jest to prawdopodobne po awarji silnika,,, a co do łożysk ceramicznych to chodzi o kulki...
Wyjmij na próbę całkowicie wtyczkę od przełącznika zespolonego pod kierownicą, wsadź wyjęte bezpieczniki i zobacz czy długie świecą.
Łapie się za wtyczki i się ciągnie.
Coś mi się przypomina ze nie tak dawno też mialem problem z tym czujnikiem. Sam czujnik byl sprawny a wina byla po stronie instalacji jakieś 30cm od wtyczki. I z tego co pamiętam też pokazywał 4,5 bara.
Start diagnoza pokazała jeden błąd w sterowniku FR Jaki błąd, czego dotyczył? Po skasowaniu błędu brak problemu nie zniknął. Skasowanie błędu nie jest równoznaczne z usunięciem usterki. Wymieniony został pedał gazu i rączka tempomatu Ten, kto wymieniał, powinien oddać pieniądze. Trzeba dokładnie zdiagnozować zarówno sam sterownik, jak również komunikację...
4041 to MR, a nie FR -internal foult in control unit 4024- to samo 1120- D+ short to positive 2620- switch group 2/3 short to positive 1020-to następstwo błędów w MR Błędy w MR to albo problem z wtyczkami albo sterpwnik silnika do wymiany. FR to problem z okablowaniem lub przekaźnikami. Wieczorem podeślę jakieś schematy.
Odłącz wtyczki od skrzynki. Sprawdź omomierzem, czy jest połączenie pomiędzy pinem 1 gniazda A7-4 i pinem 16 gniazda A7-6 na module. Jak nie ma, to zrób je drutem - obojętnie: na zewnątrz skrzynki (na wtyczkach) lub wewnątrz. Sprawdź działanie wycieraczek.
Czy to jest faktycznie automat, czy skrzynia MECHANICZNA, ZAUTOMATYZOWANA? To istotne dla dalszej diagnozy! Były w tym modelu automatyczne skrzynie klasyczne Allison, ale było ich bardzo mało. Zakładam więc, że w aucie jest ten drugi wariant. Z ciekawszych przypadków archiwalnych: - Obwód siłowy sterownika skrzyni (ten z boku skrzyni) jest zasilany...
Czujnik poziomu płynu jest włącznikiem sterowanym magnesem w zbiorniku. Musisz albo bardzo powoli wysuwać, by miał czas na zwarcie styków, albo chyba zworkę zrobić na wtyczce. Przy zworce powinno piskać w kabinie, jak cisza to coś w kabelkach. :) Czujnik filtra powietrza jest też włącznikiem. :) Kontrolka Ci na tych wtyczkach nie zaświeci. :)
Z tego co pamiętam, nie było pustych pinów we wtyczce. Jeszcze sprawdzę czy przewody idą do wtyczki.
To bardzo popularne wtyczki, nadal są stosowane w ciężarowych Mercedesach (Atego, Actros). Myślisz że w ASO będą chcieli za to jakieś kosmiczne pieniądze?
Pierwsza seria Atego ma karbowane peszle - karby przecinają izolację kabli i dochodzi do przerw lub zwarcia między kablami. Miejsce: wiązka przechodzi w poprzek auta wzdłuż łączenia skrzyni biegów z silnikiem (od spodu). Prujemy peszel i oglądamy i ciągniemy za kable. Drugie miejsce: mały wspornik po lewej stronie silnika nacina peszel i kable swoją...
SIL to taki moduł od siedzenia kierowcy ale jaka funkcje on spełnia to tez nie wiem bo nigdy nie miałem z nim stycznosci Jak sama nazwa wskazuje "moduł siedzenia kierowcy" zarządza funkcjami siedzenia. "Podnieś", "opuść", "zapamiętaj", "opuść siedzenie po wyłączeniu zapłonu" - po latach okazało się, że do większości z tych funkcji elektronika nie jest...
jak jest z immobilaizerem w Vario Vario fabrycznie nie ma immobilizera. Uważaj przy podmiankach - jak sterownik Vario wsadzisz "na próbę" do auta z takim samym sterownikiem, ale pracującym z immobilizerem (np. Atego) to możesz przeżyć przykrą niespodziankę jak sterownik przełączy się na pracę z immobilizerem!
Błąd wałka rozrządu może mieć wpływ na obniżona moc silnika. Problem z paleniem wynika z uszkodzonego kabla czarnego z żółtym paskiem który idzie sygnał immo pin x1/8 na małą wtyczkę ECU. Jest to sygnał z FFR pin x6/18 jako pojawiające się napięcie (50). Brak tego połączenia objawia się brakiem możliwości uruchomienia silnika lub opóźnionym startem.
Orientuje się ktoś od czego to może być przewód z taką wtyczką. Jest to w samochodzie ciężarowym Mercedes Atego. Podejrzewam, że może to być albo wyjście do kamery cofania albo np. zmieniarki CD?
Dostosowuje przyczepę do Mercedes Benz Atego z tym że właśnie gniazdem. wykorzystuje przewód redukcyjny 15 pin \ wtyczki N+S. Wie ktoś jak rozkładać się będą sygnały na tych wtyczkach?? liczę na szybką odpowiedź gdyż trochę mi się spieszy.
Prawdopodobnie masz zwarcie na którejś z linii do żarówek po prawej stronie. Na początek odłącz po kolei wtyczki z lamp po prawej: przedniego reflektora, tylnej lampy i bocznego kierunkowskazu. Najczęściej zwarcia robią się właśnie w odbiornikach. Jak to nie pomoże, to pozostaje szukanie w wiązkach. Na szczęście wiązki przodu i tyłu mają osobne wtyczki...
Czujnik ABS lewy tył - przerwa, zwarcie +/- lub nieprawidłowa prędkość, czyli odległość czujnika od pierścienia. Ale przy ostatnim błąd wyświetla stale a nie okresowo. Sprawdź wtyczkę kabla, czy nie zgniła.
code to błąd imobilajzera sprawdź pętle na stacyjce ew. przeczyść wtyczkę na kolumnie
Odświeżę temat bo znowu mam problem z fotelem isri w Atego, fotel podnoszony pneumatycznie reszta mechanicznie się ustawia. Dziś przestał znowu podnosić, planuję go przerobić tak jak było wcześniej podpowiadane w tym poście aby kable bezpośrednio podpiąć do zaworu, jednak zanim to zrobię chciałem się zapytać czy ktoś może wie co oznacza 5 razy migająca...
No więc wszystko wskazuje na to, że tachograf nie ma stałego zasilania - tzw. "zacisk 30". Jest on umiejscowiony na wtyczce "A" tachografu, na pozycji 1. Numery pinów są na obudowie wtyczki. Na pozycji A3 pojawi się zasilanie po włączeniu zapłonu, a A5 oraz A6 są połączone z masą. Kolorów nie pamiętam, jak nie zapomnę, to zajrzę w poniedziałek do knigi...
Zabrałem się do wymiany i okazało się,że czujka nie pasuje inna wtyczka.Znów się odwlecze zanim odmienią w sklepie.
W samym Webasto jest elektronika. Fotel masz ISRI i uwalony sterownik. Mała czerwona puszka pod siedziskiem z wtyczką z przodu, u góry za gumą.
tylko podpięcie do komputera umożliwia skasowanie tego błędu Niekoniecznie. Często gniją kable na odcinku tuż przed wtyczką czujnika oraz sama wtyczka. Zajrzyj tam. Na samej wtyczce o ile pamiętam na dwóch z trzech pinów powinno być 24 V. Trzeci to sygnałowy.
Sprawdź na wtyczce czujnika czy masz rezystancję - jeżeli brak, to wymieniasz..
Tak jak pisałem wcześniej, wszystko sprawdzone było wcześniej, łącznie z wymianą tacho i obu czujników.... Tak czy inaczej usterkę udało mi się usunąć... Wprawdzie mam zły nawyk szybkiego czytania i czasem się pomylę ale o wymianie tacho nie doczytałem. :( Jak udało Ci się usunąć usterkę? Wyczyściłeś piny wtyczki impulsatora? :)
tak, dokladnie.Zeby sprawdzic zaciski, tak czy owak, musisz odláczyc wtyczki, a wtedy mozesz je przejzec pod kátem zalegania wody, korozji, etc. Jak juz rozláczysz wtyczke zaczynajác np. od PP zacisku, zmostkuj wtyczke kabla kawalkiem drutu, wlacz zaplon.Jak dalej masz na desce to swiatelko, podlácz wtyczke spowrotem i idz do nastepnego zacisku, np...
Stokrotne dzięki Gerri, jesteś Wielki! Po wlutowaniu rezystorów tablica ożyła. :D Nie działa mi jeszcze wskaźnik poziomu paliwa(nie działał już wcześniej). Czy wiesz może który pin na wtyczkach łączy się do czujnika poziomu paliwa(przypuszczam, że może być przerwa w wiązce, bo czujnik jest sprawny)?
Dzięki kolego za trop z tymi wtyczkami na pedale hamulca, zamieniłem je i błąd całkowicie zniknął, zamieniłem spowrotem i błędu dalej niema, zobaczymy jak auto pojeździ czy błąd nie wróci. Pozdrawiam!
Witam, poszukuję schematu podłączenia wtyczki modułu Telma ABS interface JC 242 102. U mnie występuje w Autosan Wetlina, ale wydaje mi się, że Mercedes Vario, Atego 1 i np. Destino mogą mieć podobnie. https://obrazki.elektroda.pl/9932319900_... AI: Czy posiadasz już jakieś schematy lub dokumentację, które sprawdzałeś, a które okazały...
Zawór ABS przedni prawy lub tylny lewy - zwarcie do masy styku 2, czujnik ABS tylny prawa strona przerwa, sprawdź wtyczkę, opory, zanim zaczniesz wymieniać.
atego atego wtyczka wtyczka kolumna atego obroty
płyta zawieszać start excel zakres danych makro zawieszenie przód citroen
wypiekacz chleba zelmer wypiekacz chleba zelmer
Raspberry Pi: Problemy z działaniem systemu na SSD Lokalizacja wentylatora w Panasonic TX-P42ST50E