Możesz rozkręcić samą pompkę (kompresorek) i zobaczyć w jakim stanie jest wirnik i łopatki
Jeśli wyskakuje błąd zbyt wysokiego ciśnienia to obstawiałbym błędne sterowanie turbiny, w skodach to nagminnie zacierające się łopatki kierownicy, nie wiem jak jest w tym audi.
Czesc. Nie zauwazyles w okolicy zniszczonego wentylatora jakiegos innego ciala obcego? Moim zdaniem bardzo maloprawdopodobne, aby tak samo z siebie urwalo wszystkie lopatki. Moze jakiegos ptaszka wciaglo. Ale zapewne widoczne by byly slady. Inna opcja to taka, ze przy bardzo wysokich obrotach wentylatora nastapilo jego gwaltowne zatrzymanie. Przeciazenie...
czy poprzez ruszanie sztangi od turbo ,rozruszam te łopatki?
[url=https://obrazki.elektroda.pl/659926... Witam, założyłem taką kierownicę i nie mogę jej zakodować. Wie ktoś, jaki będzie kod na nią? Ma łopatki, jest tempomat i to, co widać. Audi A6 C6 3.0 TDI 2004 r. Stara była trójramienna, bez łopatek, ale też z multifunkcją zmieniłem ją dlatego że zmieniałem też skrzynie i w tamtym samochodzie...
Więc na kolegi "ucho" to zacierająca się "wasser pump" jak to mawiają niemcy ;) Jaką firmę kolega poleca ? HEPU ? SKF ? Która ma metalowe łopatki?
Nawet strzalka na naklejce nic Ci nie mówi (widać ją na zdjęciu nawet bez powiększenia :cry: ) Alternator jest maszyną prądu zmiennego i będzie dzialać też w drugą stronę tyle że nie będzie dobrego chŁodzenia, musisz zmienić Łopatki wentylatora. No cóż ale post jest :D
Nie chciał bym Cie martwić lecz, dalsze eksploatowanie auta z tym uszkodzeniem może spowodować konieczność remontu silnika. Kolejne pytanie pomocnicze :) czy chłodnica nagrzewa się równomiernie w całej powierzchni, czy jest bardziej gorąca na górze a chłodniejsza na dole ? istnieje możliwość że jest uszkodzona pompa "wody" (ułamane łopatki)
Ta skrzynia była kiedyś zmieniona i były do niej przypisane łopatki. Mogą to być błędy od nich? Że teraz ich nie ma?
Czy mógłbyś napisać w jaki sposób uległa uszkodzeniu pompa czy łopatki wirnika były plastikowe ?
Tak jak podejrzewałem, łopatki pompy odpadły od wirnika.
tam jest silnik AFN 81 kw 110 km turbo VTG ze zmienną geometrią musisz wyczyścić łopatki ewentualnie sprawdz zawór N75
MOŻE POMPA WODY NIE DAJE (miałem tak że łopatki spadły z ośki) .
miałem taki problem rozebrałem turbo wyczyściłem dokładnie łopatki w turbinie i problem ustał.Pozdrawiam
sprawdź to bo często warsztaty naciągają - rusz najpierw gruszkę przy turbinie z pomocą drugiej osoby. Jak na moment to pomoże to gruszka, czasem zapiekają się łopatki turbo wtedy czyszczeniei o.k.
Z rozruszaniem to radze ostroznie! Brak cierpliwosci sprawi ze bedziesz kupował nowa. Radze lac v power i olej zielona "jedynke". A troche chemi na łopatki nie zaszkodzi.
"Jeżeli chodzi o bov'a to przynosi on efekty, ale tylko w silnikach benzynowych z turbo (chociaż i montowany w doładowanych dieslach). A zasada jest następująca: Samochód seryjnie wyposażony jest w zawór DV czyli taki, który wpuszcza powietrze z powrotem w obieg, natomiast bov jest to tzw. zawór atmosferyczny, który to podczas nagłego odjęcia nogi z...
chlodnica drożna sprawdzałem dziś. Mam no i jeszcze została własnie ta opcja zatkany gdzieś układ albo reduktor coś źle robi . A co do pompy to nie zagladałem do srodka bo rozrzadku jeszcze nie zdejmowałem ale ruszałem ja i widać że ta woda faluje ze łopatki sie ruszaja
Jak było to do kosza ..... A8 D3 4,2 PB, w 2 letnim aucie zatarły się wycieraczki, po 100 paru tys łożyska tył do wymiany. Ponadto po 120 tys wytarły się łopatki na pompie wody - motor zagotowany. Silniki VW Audi 3,0 padające wtryski, 3,3 TDI to samo co w 2,5V - skarbonka VW Audi 2,0 TDI imbus napędu pompy + wałki, doszło do tego że przekładają ludzie...
Sprawdź cienkim śrubokrętem ( ale takim sztywnym ) czy łopatki pompy się obracają. Jeśli nie to nawet jej nie wkładaj bo szkoda czasu i pracy. Skrzynia do rozbiórki. Jeśli się będzie obracać to możesz ryzykować ( aczkolwiek też sądzę że to bez sensu ). Pamiętaj o najważniejszej regule przy automacie - ZAWSZE SKRZYNIE WYCIĄGAMY Z KONWERTEREM.
A jak go zgasisz i odpalisz to jest pewnie znowu mocniejszy.Jak tak to zmień mechaniora bo poprostu turbo przeładowuje i wchodzi w tryb awaryjny.W takim wypadku geometria stoi lub wężyki od elektrozaworu zamienione aut z vac.Przed założeniem turbo powinien zdjąć zawleczkę z gruszki i poruszać czy łopatki chodzą lekko.
Błąd oczywiście da się skasować, ale co z tego jak po pewnym czasie powróci. Problem powodują najczęściej zapiekające się łopatki zmieniające geometrię w turbinie, trzeba ją po prostu rozebrać i wyczyścić cały mechanizm. Taki problem mogą też powodować inne podzespoły stanowiące osprzęt silnika tdi, ale bez diagnostyki komputerowej bardzo ciężko jest...
No jest przyczyna wiatrak dobrze się kręci tylko łopatki od wentylatora są w drugą stronę. To od czego może być ten wentylator?
Ja piszę o ciśnieniu oleju bo już raz na załatwiłem turbo przez to. Po regeneracji i zamontowaniu po 15 minutach na wolnych obrotach coś zaczęło piszczeć, łopatki tarły już po obudowie, a ciśnienie oleju bliskie zeru....
Witam, mam taki sam problem, zmiany biegów w tiptronic nie działają, a normalny automat zmienia, biegi się nie podświetlają, natomiast łopatki przy kierownicy działają. Udało się naprawić??? Wiadomo jaka przyczyna? Proszę o kontakt [url=https://obrazki.elektroda.pl/876941...
Witam, jak w temacie powolutku zacierają się kierownice w turbinie, jak autko rozgrzane to ok, jak zimne to zwieszka, interesuje mnie czy może ktoś ma jakiś inny sposób na zatarte łopatki niż czyszczenie. wiadomo, w moim przypadku nie zostało już nic innego ale co zrobić aby zapobiec powtórnemu zatarciu. Dodam że czyściłem już nieraz i staram się co...
Cześć, dzięki za odpowiedź, ale w jaki sposób płytki pompy mogą nie pracować? Kolega który wypowiadał się wcześniej twierdził, że to objaw niedrożnego przewodu na zasilaniu pompy przez co zawór bezpieczenstwa w pompie upuszcza nadmiar ciśnienia aby nie rozsadziło przewodu czy uszczelnień maglownicy. Możesz rozwinąć temat? Czy łopatki mogą nie pracować...
Sprawdź proszę pompę wody , może być tak ze była ona niskiej jakości zamiennikiem , i łopatki nie kręcą się wraz z wałkiem . Milem tak 2 krotnie niestety
Łopatki to chyba wygieli jak to rozbierali tak mi sie wydaje ale mimo wszystko sa słabe. Jazda probna sie odbyla moc wróciła. No a po logach będzie można cos powiedzieć czy ta mapa cos jest nie tak ?
Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika dalej to samo? W wypadku turbiny najczęstszymi problemami są albo zapieczone łopatki kierownic( błąd przeładowania, tryb awaryjny) albo problem z wężykami podciśnienia, sterującymi tymi łopatkami. Podaj błędy silnika jeśli są.
No, właśnie miałem na myśli to że spaliny cały czas napędzają łopatki turbiny, a ta (oczywista sprawa) napędza sprężarke :) Jak pisałem, szpecem w tym temacie nie jestem...
Miałem kiedyś tak, że była obłamana łapka obracająca pierścień sterujący łopatkami w turbinie. Sztanga pracowała góra dół a łopatki stały w miejscu, ciśnienie wyglądało podobnie jak u Ciebie. Może niech jeszcze ktoś się wypowie, żebyś niepotrzebnie nie wyciągał turbiny.
Masakra... czujnik położenia walu szwankował, po wymianie na nowy pomogło na chwile. Rozrząd przestawiony był o 2 zęby, turbina zapieczone łopatki nie do końca się otwierały, przepustnica wymieniona. I autko odżyło.:)...
Ja ustawiam na szczelinę między kierownicami. Mała szczelina turbina ładuje. Łopatki skierowane prostopadle na wirnik, ładuje mało. Jak masz kołek to jest to łatwe, wystarczy wiedzieć jaka jest minimalna dopuszczalna szczelina między kierownicami.
Tak, masz zmienną geometrie łopatek.
Witam wszystkich po wielkich walkach okazało się że to jednak pompa wody była winowajczynią, łopatki co prawda nie były zużyte lecz z racji wieku wyrobiła się na ośce i przy wysokich obrotach nie pompowała i to na tyle temat do zamknięcia.
tak jak pisałeś ubytki materiałowe juz tak piłowało ze nawet łopatki są poodszczypywane. Udalo mi sie kupic druga turbine za 400zl z audi z Angli któro przejechane miało 110tys :) powinna chwile podzialac
Geometria turbo możne stanąć przez kilka rzeczy tzn: PSJ(poje**ny styl jazdy) Auto jeżdżone tylko i wyłącznie na krótkich odcinkach po mieście (TDI'ka trzeba czasem przegonić) lejące wtryski,za duża dawka,zabity katalizator itp,itd Możesz spróbować przegonić ją trochę, zeby się łopatki rozruszały ale to rozwiązanie na krótką metę,
No teraz to bardzo prawdopodobne ze turbina puszcza olej. A jak wirnik turbiny? Siedzi sztywno czy ma luzy? Łopatki całe? Ja stosuję taki sposób na sprawdzenie szczelności turbiny. Stary osuszacz do klimtyzacji nadaje się do tego idealnie, napelniam olejem, podłączam jedna stronę do sprężarki, druga pod smarowanie turbiny a na wylot turbiny tzn spływ...
Wąż od turbiny sciaglem łopatki nie są zapieczone maja lekki luz ale zdaje mi się że jest okej. Który wąż zdejmowałeś?
Jak w temacie AUDI A4 grzeje się do 110°. Termostat wymieniony, pompa ma jeszcze zdrowe łopatki czujnik dobry tylko wiskoza na ciepłym troszkę słabo kręci. Wąż od termostatu na chłodnice jest zimnu nawet przy110° i chłodnica też. W silniku 110° a wszędzie indziej ani śladu gotowania nie ma. Wymieniłem kolejny raz termostat z myślą że ten walnięty i...
Bzdury tu takie widzę, że szok. Jesli chodzi o komfort i jakość wykonania to audi. Dużo lepsze materiały wykończeniowe i ciekawsza stylistyka. Wygląd: kwestia gustu, ja wolę e46 Miejsce w środku: audi, e46 jest ciasne jak cholera. Silniki: remis, jeden i drugi spali od 5l w trasie do 7-10 w miescie jak lubimy dać w palnik. Trwałość podobna, awaryjność...
17964 P1556 Możliwe przyczyny: Przyłącza węży zamienione Przecieka połączenie (s) wąż Wąż intercooler Wyciek linie próżniowe Zawór elektromagnetyczny do regulacji ciśnienia ładowania (N75) wadliwe Turbo zabrudzony lub uszkodzony. Zwłaszcza, gdy mechanizm regulacji zmiennych łopatek nie będzie Ci pozostać usterka Jeśli zmienna łopatki w pozycji, w której...
Turbina pracuje na poduszce olejowej i ma spory luz, rzeczywiście, w pewnym momencie zacznie już trzeć o ścianki, ale to z całym szacunkiem, nie jest gwizd, chyba bardziej to przypomina rajbowanie tynkarza. Ściągając wąż dolotowy, jednym rzutem oka widać czy coś takiego nastąpiło. ślady na obudowie. Natomiast jakiekolwiek uszkodzenie krawędzi łopatki,...
Z tego co wiem przy silniku AGR nie ma turbiny ze zmienną geometrią łopatek.
prawdopodobnie masz uszkodzoną rurę dolotową między sprężarką a kolektorem lub chłodnicę powietrza (INTERCOOLER).w najgorszym przypadku turbina nie pracuje( zatarta, brak łopatek lub pękła oś turbiny)
Witam kolegów autko nagle wpadło w tryb awaryjny podczas jazdy zaświeciła sie kontrolka świec żarowych i check engine żółty i dojechałem do domu. Dziś rano sprawdziłem błędy P0299 oraz P0402 egr czyli nie pompuje jak należy i odpalam autko a tu nagle po 20sek świergot jak gwozdzie w puszcze czyli sie rozsypała turbawa najwyraźniej pod samym domem. Można...
Tak. Czytałem już właśnie sporo o tym. Najbardziej podejrzewam właśnie zawór N75 albo zatarte łopatki turbiny. Przepływkę jeszcze odłączę i spróbuję pojeździć bez przepływki. Komputer zapewne wtedy przyjmnie wartość zastępczą i domyślam się, że auto od początku będzie wtedy mułowate, ale jeśli przekrocze magiczną prędkość przy odłączonej przepływce...
przede wszystkim musisz sprawdzić czy jest obieg cieczy,na wężu jest specjalny otworek do kontroli i odpowietrzenia układu jeśli go częściowo ściągniesz aż się odsłoni to w czasie pracy silnika musi tam tryskać ciecz jeśli nie tryska to pompa wodna jest go kitu ( dotyczy pomp zamiennikowych po prostu mają za małe łopatki i na wolnych obrotach nie ma...
Zamieniłem zawór EGR z tym od turbo i niestety nic się nie zmieniło. Podłączyłem innymi wężykami dla pewności. Dokonałem więcej pomiarów podciśnienia a po południu zrobię logi dynamiczne na tym zmienionym zaworze. Pomiarów dokonywałem na biegu jałowym bez gazu. Podciśnienie przed zaworem, tam gdzie jest ten zbiornik na podcisnienie miernik wpięty zamiast...
Za nim wymieniłem zawór N75 byłem na komputerze i wyszło że jest różnica regulacji cisnienia w rurze dolotowej i elektrozawór turbiny zwarcie lub przerwa przypuszczałem że moze jest zepsuty przepływomierz ale mechanik mi powiedział że jest napewno sprawny,i kazał mi sie przejechac dałem mu troszke po garach i jak znowu mnie podłączył to juz tych tych...
Świece zostały sprawdzone dziś, bo coś nie tak odpalał (trochę dłużej). Niedawno co kupiłem samochód, więc nie wiem czemu od razu problem że dziadowanie na częściach, gdzie przygotowuje się akurat do zmiany wszystkich filtrów, olejów, (silnik, skrzynia) i innych duperel za jednym zamachem. Hmm i niekoniecznie muszą być to łopatki turbiny, ale cóż, dzięki...
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
W turbinie są łopatki i najprawdopodnie turbina jest do regeneracji to są takie objawy ze się kończy lepiej wcześniej to zrobić zanim całkiem padnie i zaciągnie oleju z silnika to będzie wtedy laweta i koszty
Glowica w ahu i afn jest identyczna. Muszsz tylko zostawic wtryski ze starej. Roznica w mocy bierze sie glownie z ecu plus turbo bo mocniejszy ma zmienną geometrie łopatek.
na dzień dobry sprawdzamy czy po przekręceniu kluczyka odzywa się kompresorek w prawym tylnim błotniku jeśli nie wyjmij go i zdejmij dolną obudowę, znajdziesz piny z kostki na płytce, wez probówkę podepnij do masy i stykaj z pinami pojedyńczo, dwa z tych pinów uruchamiają kompresor do otwarcia i zamknięcia zamków, jeśli kompresorek ruszy i zamknie zamki...
Zrób loga 11-bs, zobacz czy sztanga turbiny chodzi w pełnym zakresie, posprawdzaj podciśnienia czy nie pozamieniane, i jeszcze zrób log jeszcze raz jak wyżej tylko z wypiętym podciśnieniem z gruszki turbo , a i jeszcze było tak przed czyszczeniem turbo bo można jeszcze przy czyszczeniu turbo popełnić błąd przy składaniu turbiny i założyć ten pierścień...
Mówicie o tych smigelkach w turbinie ? To musiał bym ją wyciągnąć i rozebrać bo nie bardzo wiem jakie kierowniczki a może chodzi o te sprzegielko co gruszka podciśnieniową otwiera olej zmieniałem prawie 9000 mam najechane i tak trzymać jak było bo naczytałem się o zaworze ale to takie podejrzane dziś wstawiłem mu na 3 biegu 4 tys i nic się nie działo...
Próba drogowa: trzeci bieg, pedał do oporu i rejestracja ciśnienia w zakresie od2500-3500 obr/min. Ciś ok 1,8-2,0bara. Powyżej 2,2 bara przez kilka sek. auto wchodzi w tryb awaryjny. Sprawdź dzwigienkę sterującą łopatkami w turbo. A wogóle jeżeli masz wakuometr podłącz przez trójnik do wężyka przy turbo tak abyś mógł go mieć w kabinie. W czasie próby...
jak sprawdzić ten zawór turbiny ? on w rękach powinien pracować w górę i w dół ? ps domyślam się że ten zawór jest od góry między częścią gorącą oraz zimną turbiny ??? on ustawia geometrię łopatek
Dobra,wyjąłem to pudło ,w której siedzi nagrzewnica,rozkręciłem,wyjąłem ją wyczyściłem,sprawdziłem,ma niewidoczne pęknięcie w plastiku ,przy krućcach na węże,kupiłem nową za 45 zł,wsadziłem unieruchomiłem silikonem jak było(po nagrzaniu się silnika i węży,tam,gdzie było go cieńsza warstwa zaczął schodzić,chyba dlatego,że nie odtłuściłem,oby trzymał,gdzie...
Witam! Mamy auto na serwisie Audi A3 2004 rok, silnik 2.0 TDI-PD 'BKD', skrzynia automat z tiptronikiem 6-biegów + łopatki w kierownicy. W aucie została wymieniona głowica ( nowa, ale nie oryginalna audi ) to już ponoć 3 raz, wcześniej dwa razy w ASO Audi klient wymieniał na oryginał. Dodatkowo, wymieniliśmy turbo na zregenerowane oraz nowy rozrząd,...
Wirnik oryginalnej pompy pękł ? Po jakim przebiegu ? A ta nowa pompa to jaki miała wirnik ? Ruville to nie jest pakowacz w miarę dobrych części ? Na wolnych obrotach, wolno napędzana jest pompa wody, po przygazowaniu kręci się szybciej, lepiej tłoczy płyn z silnika w nagrzewnicę. Czujnik temperatury jest blisko pompy wody ? Gdzie tam można by złapać...
Blow off w tym aucie służy tylko i wyłącznie wydawaniu dziwnych dźwięków i/lub podnoszeniu ego właściciela. Cała reszta zawarta jest w poście kolegi domexa32. Za regulację ciśnienia odpowiada sterownik i albo wastegate albo zmienna geometria łopatek turbiny.
no i wyszło szydło z worka... w sumie nie wiadomo co było przyczyną ale tarcza pękła w miejscu mocowania tej sprężynki, a na docisku w miejscu łożyska starło te łopatki tak jakby łożysko się w nie wrzynało, wymiana kompletu sprzęgła załątwiła sprawę... koszt operacji to 700 zł (400 sprzęgło i 300 wzioł mechanik) aktualnie auto jeździ jak nowe, dziękuję...
Turbo nie tyle przeładowuje, co ma wahania ciśnienia - najpierw przeładowuje, a potem nie doładowuje. Moim zdaniem trzeba by przeczyścić łopatki zmiennej geometrii. Poza tym największe przeładowanie masz ok. 0,4 bara, a od 0,5 komputer rejestruje błąd w wpada w tryb serwisowy, więc pewnie niedługo zaczną się problemy. A poza tym EGR masz zaślepiony,...
Witam, odświeżę trochę temat. Założyłem kierownice w a6c5 1.9 tdi multitronnic, multifunkcyjna z dodatkowymi łopatkami do zmiany biegów. Multifunkcja działa ok, lecz nie wiem gdzie mam podłączyć te łopatki. Z przekaźnika 618 mam dwa przewody pin 7 i 11 fioletowo niebieski i fioletowo czerwony, dobrałem się do wybieraka lecz tam jest kostka 10 pianowa...
Jeśli przedtem (przed awarią) autko pomykało i wszystko grało to wygląda że pompa wody stanęła.(wyskoczyły łopatki,lub coś innego). Lub uszczelka głowicy.(ale żeby tak nagle ?) Masz całkowity brak obiegu. Lepiej nie nagrzewaj go już do 130 stopni. Wiem że to Audi,ale i on ma swoje granice wytrzymałości. Nie piszesz w jakich okolicznościach nastąpiła...
Bardzo dziekuje za pomoc, a teraz czy moze dostawać się ten olej także przez turbine? bo czyściłem turbo i mi powiedziano ze mam już łopatki powyżerane i szykuje się regeneracja i mozę tutaj przyczyna? A co powiecie o moto doktorze? może temu zaczą ostro olej brac? Pojade do mechanika i się dowiem co i jak. Bardzo dziękuje za pomoc.
Nie wiem czy wiesz cos piszesz bo wiekszosc wspolczesnych samochodow ma odlaczana pompe wody. Czy to vw czy mini czy peugeot. Geniuszu, temat jest o 1,2 TFSI. O której jak widać kompletnie nie masz pojęcia. Bo gdybyś chociaż troszkę miał pojęcia w temacie to nawet byś wpisał jak wygląda pompa wody do tego silnika i od razu byś ją zobaczył tą niby odłączaną...
Witaj tak jak kolega powiedział,sprawdź czy nie dostały się inne obiekty,które mogłyby uszkodzić wiatrak wentylatora. u mnie w audi na 4biegu mocno szumi i buczy ale to wiem ze to przez to ze był on klejony już i nie jest on wyważony. Wystarczy że jedna łopatka pęknie,odwżnik spadnie z łopatki,to siła odśrodkowa sprawi że nie będziesz w stanie usiedzieć...
A może sprawdź ciśnienie doładowania. Pewnie Twój MAF jest dobry i wskazuje wartości rzeczywiste, tylko tyle że to sprężarka bierze mniej niż powinna i daje mniej. Auto rozwija moc dopiero powyżej 3tys obrotów ponieważ dynamika gazów wylotowych jest dopiero wystarczająca by napędzić łopatki sprężarki i dać wymagane ciśnienie. W skrócie: do sprawdzenia...
Witam mam problem z moją A3 1.9 90KM rok 2000. Opowiem historię od początku. Gdy kupiłem Audi w grudniu zeszłego roku i wracałem do domu przy 140km/h miałem odcięcie i samochód nie chciał dalej iść. Po sprawdzeniu wszystkich mozliwych wariantów padło na zapieczone łopatki od turbiny. Gość który czyścił powiedział że łopatki mam już delikatnie powyżerane...
A4 1.9 AFN co ok. pół roku blokuje się regulacja turbiny, po rozebraniu ewidentnie zbita sadza blokuje łopatki, teraz w położeniu jak bez podciśnienia.Po oczyszczeniu auto jezdzi normalnie. Dolot szczelny, egr zaślepiony, ustawienie rozrządu i pompy ok.. wydech drożny, odpala dobrze , nie dymi. Przebieg 320 tyś.km. Układ wtryskowy raczej nie naprawiany...
w regeneracji była niecały rok temu, a czyszczona 2mc temu ponieważ łopatki się zapiekly. turbo ogólnie od nowości zrobiło 100tys gdzie w tym czasie było już w regeneracji oczywiście oryginalne. w tej chwili zauważyłem kolejny objaw... w pierw po uruchomieniu nie ma mocy do 2500tys nagle się włącza i przeladowuje a po chwili ją odcina. jak wrócę do...
A zawór n75 nie steruje gruszką która zmienia położenie łopatek ?
kolego miałem podobny problem przy audi a3 1,9 tdi turbo sie zacinało auto stało długi czas należy przeczyścić turbine mianowicie zacinają sie skrzydełka w turbinie nie otwierają sie jak należy tymbardziej jak stało to sadze skraplanie wody korozja itd itp mój mechanik powiedział co bym pojeżdził troche ostrzej niech sie rozrusza a jak nie pomoże to...
Witam.Miałem podobny problem tylko w audi 1,9 tdi 110 AFN .Przyczyn może być kilka.W silnikach 110 KM turbina jest ze zmienną geometrią łopatek i one lubią czasami się zapiec , w wyniku czego nie otwierają się ,turbina przeładowuje ,a samochód wchodzi w tryb awaryjny .Wynikiem tego jest spadek mocy.Może też być uszkodzony zawór N75,który steruje turbiną...
Opiszę podobny problem jaki miałem w A4. U mnie zaczęło się od fiksowania sterowania klimatronikiem. Wyświetlacze zaczęły mi same raz gasnąć raz świecić. Usterką okazało się zimny lut w panelu sterowania. Trzeba ją rozebrać i przelutować cały wtyk przy taśmie znajdującej się w urządzonku. Precyzyjna robota. Jedno zrobiłem a szalejące mrozy znowu mi...
Cześć. Powiedz mi jedną rzecz.Od kiedy wspomaganie powoduje to że kierownica wraca do położenia środkowego ? Miałeś tak wcześniej? Nawet w elektrycznych wspomaganiach tak nie ma ,żeby kierownica wracała do pozycji "0". Przykład Opel Corsa Jak założyłeś pompę używaną to zależy w jakim była stanie. Może chodzić trochę ciężej jak jest wyeksploatowana (wytarte...
Jezu, jadę do Anglii i zbiję tam majątek, macie narzędzia, żeby przeczytać auto, a nawet nie wiecie jak to zrobić, wleź w 011 i zrób loga podczas jazdy, ocenimy różnicę pomiędzy ciśnieniem oczekiwanym przez sterownik. a otrzymywanym ze sprężarki. Ponadto zrób loga z 003, także podczas jazdy I jeszcze wprowadź sterownik w BS w obu grupach, zobaczysz...
ma_pok - popularnie zwana "gruszka" to zawór, który w środku posiada membranę (nie ma tam żadnej elektryki, chyba jest jeszcze tylko sprężyna). Z membraną tą jest połączone cięgno. To tak jakby w butelce umieścić tłoczek szczelnie przylegający do ścianek (tak jak w pompce do roweru), do tłoczka przytwierdzić "popychacz" i wystawić przez szyjkę. Teraz...
Witajcie. Ponieważ to mój pierwszy post w tym dziale proszę o wyrozumiałość. Borykam się z problemem w mojej audi. Sinik AFN w automacie. Po ponownym wyczyszczeniu Turbiny od strony gorącej doszedłem dlaczego się ona zapieka. Okazuje się że zawór N75 podaje za słabe cisnienie na gruchę. Przez co łopatki nie zamykają się do końca i osadza się nagar ze...
zzym84 - nie wiem czy już kupiłeś ten samochód, czy nie, ale mam Audi A3 1.9TDI rok 1999 115KM. Ogólnie mam pół roku i nic mi się nie psuje jak na razie. Zwróć jednak uwagę na ważną rzecz przy zakupie: przede wszystkim czy autem daje się przekroczyć 140/h (powiedzmy ok. 3000 obr/min):) Jeśli nie tzn., że: - zapieczona jest turbosprężarka - turbo wymaga...
Witam, mam problem z autkiem audi a4 b6 avf 1.9 quattro, mam je kilka miesięcy, problemy się zaczęły jak przeczyściłem EGR`a, od tego czasu słychać przy przyśpieszaniu ( ok. 1600-2600obrotów) takie nie za głośne z pod maski charczenie, trzepotanie, zgrzyt, nie wiem jak to nazwać, dzieję się to tylko przy przyśpieszaniu zgrzytnie na sekundę bądź dwie,...
To może być pompa ( oberwała się płytka z łopatkami od osi ) dlatego wąż powrotny jest zimny
Witam, chciałem zapytać czy ktoś się może orientuje jak zmienić obroty dmuchawy nawiewu kabiny. Wersja angielska kręci się w przeciwną stronę niż europejska i słabo dmucha. W dmuchawie jest 6 pinów. 1-2-3 4-5-6 Dwa ostatnie są nie podpięte.Do reszt lecą dwa grubsze przewody (chyba na 3 i 4) i po między nimi jest 12v a do reszty dwa cienkie przewody....
Na N75 po uruchomieniu silnika i pracy na wolnych obrotach powinno być 5,5V i to jest prawidłowy objaw gdyż wtedy w N75 zamknięty jest przelot pomiędzy kanałami na króćcach VAC i ATMO i podciśnienie jest wtedy cały czas utrzymywane na wysokim poziomie pomiędzy kanałami VAC i OUT co powoduje, że podciśnienie jest podawane bezpośrednio na gruchę siłownika...
dlatego na końcu tej rury (też zanurzony w wodzie) musi być zawór zwrotny Nie prawda, kolego, mylisz się. Zawór zwrotny być musi, ale nie musi być w wodzie - może być przy hydroforze... Ręczną pompą tak zamontowaną jak piszesz to możesz "wajchować" do końca życia i nie zobaczysz nawet kropli wody... Jeśli będzie tą pompę zalewał na odcinku między zaworem...
Witam Pacjent Audi A6 C5 1.8T AEB Seria Auto słabe Błędy. Sonda Lambda. Po wymianie brak poprawy. Logowanie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Sprawdziłem gruszkę WG. Działa bez zacięć. Trzyma ciśnienie Sprawdzona szczelność układu. Wszystko OK. Jazda z manometrem wskazuje 0 bar. Podciśnienie pokazuje (przy zdjęciu nogi z gazu) Usunąłem...
Więc mam szczęście bo u kolegi sylwekkk siedzi MAF Pierburg a właśnie do niego pisałem o tych zimnych lutach ;). To że w Boshu nie ma elektroniki to nie wiedziałem, dzięki za info. ...wtedy mi powiedzieli ze mam turbine do wymiany ale jak poczytałem fora to na 99% nie turbina. Masz objawy podobne do moich, tzn mi już turbo zupełnie padło i jest do wymiany...
no ale AKG 1000 to już mozna powiedziec ze to klasyka - a niestety AT seria pro - to Pro jedynie w nazwie - a moze sie myle - miałem do czynienioe a dynamicznymi mikami z serr pro to niepowaliły mnie na łopatki :)
Za mały ruch sztangi powinna więcej odbijać stąd przeładowanie powyżej 3500. Powody dwa albo ktoś grzebał przy turbo albo gruszka słabo odbija albo ubity syf pod łopatkami zmiennej geometrii. Co do mocy od 3000 daj loga z przepływomierza bo coś czuję że kiepsko daje.
Ta od audi jest innego typu w niej masz zmienną geometrię łopatek a volvo masz zawór westgate. Wymagają różnego sposobu sterowania. Ta od volvo pompuje na maxa bez sterowania tym zaworem a dopiero jak osiągnie wymagane ciśnienie to otwierany jest ten zawór a ta od audi pompuje minimum bez sterowania i dlatego po uruchomieniu silnika cięgno ustawiane...
Witam,mam pytanko czy może mi ktos doradzić jak sprawdzić czy chodzi mi prawidłowo sztanga od puszki turbo[nie wiem czy to tak fachowo sie opisuje ale mam nadzieje że wiecie o co mi chodzi] prubowałem dmuchać w węzyk co idzie od puszki ale ona ani drgnie i tak samo przy odpalaniu auta również sie nie rusza próbowałem ręką i chodzi bardzo ciężko, autko...
Witam , jade dzisiaj do pracy , wyprzedzam inny samochod , nagle jakby lekkie szarpniecie i nagle samochod mial problem by go wyprzedzic , udalo sie ale pryspieszenie zajelo mu wiecej czasu niz normalnie . Auto jezdzi normalnie ale zazwyczaj przy wchodzeniu na 2.5-3k obrotow bylo juz czuc jak lekko wgniata w fotel , teraz tego nie ma . Samochod 2 msc...
Ano pompą ,wtryskami,i turbiną o zmiennej geometrii łopatek ,oprogramowaniem sterownika
Witam, jestem 'szczęśliwym' posiadaczem 2.0 bkd, auto kupiłem z drobną usterką a mianowicie brak mocy na zimnym silniku i brak możliwości wkręcenia wyżej niż 2tys. Auto pracuje minute do dwóch i problem znika, odrazu po odpaleniu słychać, że trubo przeładowuje a silnik jest nim dławiony (po odpaleniu sztanka gruchy wciągnięta na max) wydało się to dziwne...
Witam serdecznie Postaram się krótko.. przy zakupie auta w 2015 roku sprzedający poinformował mnie, że są do wymiany wężyki podciśnienia bo sporadycznie pojawia się błąd wyłączenia turbo, stwierdziłem że "ok", że "nie problem - wymienię w wolnej chwili.." Czasu trochę minęło błąd raz był raz nie ale nie dokuczało tak strasznie.. Któregoś dnia postanowiłem,...
Witaj . Miałem coś takiego w VW sharanie 1,9tdi , popryskałem WD40 sworzeń od przy turbinie ( od geometrii łopatek) rozruszałem go , i problem zniknął . pozdr.
łopatki wiatrak łopatki śmigła budowa łopatki
chrysler instrukcja obsługi epson ecotank papier kontrolka swiec mercedes sprinter
grundig 6000x hulajnoga elektryczna
Kod błędu P1 w zamrażarce Bosch - co oznacza? Krups EA89**: Temperatura kociołka i opór NTC