Autotransformator to uzwojenie na 230V z wyprowadzonym 110V. Na tym samym rdzeniu uzyskuje się 2x większą moc.
Witam Nie oceniaj w ten sposób, przed świętami mamy mnóstwo pracy. Ten transformator co masz, zastosuj do tych lampek jako autotransformator. Odwiń uzwojenie pierwotne do potrzebnego napięcia 120V, zrób odczep i nawiń ponownie to co odwinołeś (licz odwinięte zwoje, by wiedzieć ile powtórnie nawinąć). Zewnętrzne do 230V, a odczep do 120V.
Przepraszam ale zapomniałem o pewnych rzeczach, wszystko łączysz w "pętle" i powstaje 6 punktów łączeniowych. Połączenie początków uzw. pierw. z końcami uzw. wtórnych to wejście a połączenie końców uzw. pierw. z początkami uzw. wtórnych to wyjście. Lub jeszcze inaczej : powiedzmy że autotransformator jednofazowy ma jedno uzwojenie dzielone (dwa uzwojenia...
Jakikolwiek transformator, który ma uzwojenie pierwotne podzielone na dwie jednakowe części i odpowiednią moc, może posłużyć jako autotransformator (zasilasz oba uzwojenia normalnie połączone, odbierasz z jednego), ale pod nominalnym obciążeniem da na wyjściu około 105-110V - można, jeśli napięcie będzie pasować, wykorzystać któreś uzwojenie wtórne,...
Witam Myślę że wystarczy połączyć te autotransformatory w gwiazdę. Tak aby na całe uzwojenie 380V podać 220V, uzyskamy wtedy 3x125V względem zera i 3x220V między odczepami.
WojcikW nie zrozumiałeś mnie. Potrzebne jest 20A przy około 50V z możliwością regulacji w dół. To rzeczywiście daje 1kW ale jak kupie 1kW autotransformator to spali się za pierwszym razem bo jego prąd wyjściowy będzie około 4A a nie 20... Ja Ciebie dobrze zrozumiałem. Autotransformator może nie mieć regulacji, tylko uzwojenie 230V pierwotne i 50V wtórne...
szukam danych uzwojenia autotransformatora toroidalnego 230/110 o mocy 1500 lub 2000 wat lub jak obliczyć
Dzielnik napięcia nie jest tym samym co autotransformator, w autotransformatorze uzwojenia są sprzężone magnetycznie Napisałem "w uproszczeniu można porównać" a nie "jest tym samym" czy "zachowuje się tak samo".
Czy autotransformator jest w dobrym stanie technicznym? Widziałem kiedyś taki z wytartą rolką grafitową, jak część płaska dotykała uzwojenia to dymił, wystarczyło doprowadzić rolkę do okrągłego kształtu. Nie zrobiłeś zwarcia wyjścia przez PE? Mostek i kondensator sprawdzałeś?
jak zachowa się wtedy autotransformator, jak dławik? Tak, masz rację. Wykorzystano reaktancję indukcyjną uzwojenia 150 - 230 V. Napięcie wyjściowe jest zależne od obciążenia, a nie od ustawienia.
Spadek napięcia na dławiku będzie zależny od obciążenia. Proponuję użyć transformatora z napięciem wtórnym około 20V i połączyć jego uzwojenia w układzie autotransformatora obniżającego napięcie. Moc trakiego transformatora nie musi być duża - wystarczy około 10% mocy pobieranej przez urządzenie.
Czy to nadaje się do czegoś? Dla amatora nie. Można by jedynie nawinąć nowe uzwojenia i wykonać nowy transformator , lub autotransformator .
Dawno już nie miałem w ręku takiego prostownika ale pierwotne uzwojenie pracowało jak autotransformator, a odczepy na wtórnym służyły do regulacji prądu ładowania. Nie lubiłem ich naprawiać. Kabelki cieniutkie, często nadtopiona izolacja, jedna wielka pajęczyna.
Ale jak mam autotrafo na maksa rozkręcone to nie mam 230V tylko nieznacznie więcej niż napięcie zasilania. Bo taka jest konstrukcja mechaniczna autotransformatora zmiennego. Uzwojenia przed i za suwakiem możesz potraktować jako pierwotne i wtórne. Suwak zmienia przekładnie transformatora analogicznie jak dzieje się to w potencjometrach. Zasilanie w...
Proponuję pamiętać, że autotransformator ma tylko jedno uzwojenie i nie separuje od sieci.
Ale skoro tak istotnie było - to do radia zbudowanego na lampach uniwersalnych i przystosowanego do zasilania prądem stałym tym bardziej nie pchanoby fabrycznie autotransformatora! Bo niby po co: aby włączać go w uklad przy zasilaniu z sieci prądu przemiennego, a przy zasilaniu prądem stałym obywać się bez niego? To tylko komplikowałoby przełącznik...
Witam wszystkich mam pytanie odnośnie autotransformatora a mianowicie jeżeli wiemy że jest mocy np 2KW o napięciu regulacji od 0-230 czyli przy napięciu imax wynosi 8.7A ale czy zmniejszająć napięcie do połowy natężenie wzrośnie dwukrtotnie?? Troche niezbyt jasno postawiles pytanie. Nie bardzo wiadomo czy masz na mysli zmniejszanie napiecia na uzwojeniu...
Elektromechanik nie stresuj się.Chciałem dobrze,żeby nie śmiecić na forum -widać nie jestem na bieżąco trzeba było zgłosić do moderatora przeniesienie tematu w całości. Stresować się nie mam czym. Chyba nie jestem zbyt inteligentny technicznie bo nie bardzo wiem o co Ci chodzi. Masz autotrafo kompletne- więc o jakie połączenia chodzi?.
W takim trafie od mikrofalówki najczęściej jedno z wyprowadzeń (początek) uzwojenia wtórnego (wysokonapięciowego) jest połączony z rdzeniem. Nie jest to jednak autotransformator - uzwojenie pierwotne jest całkowicie odseparowane od wtórnego.
Uzwojenia nie są odseparowane od siebie. Jak to w autotransformatorze... Zdajesz sobie oczywiście sprawę, że na tych napięciach (90 i 54V) będzie występować napięcie niebezpieczne dla życia? Pytam po przeczytaniu pierwszego postu z którego wynika, że z "elektryką" nie bardzo Ci po drodze...
Ja się wychowałem w czasach gdy na radioodbiornik przenośny mówiło się tranzystor a na wkładki topikowe korki. Ten autotransformator o którym myślisz to laboratoryjny autotransformator regulacyjny. Każdy transformator który ma połączone uzwojenia pierwotne i wtórne (brak separacji galwanicznej) jest autotransformatorem. Jeżeli cewki nawinięte są na...
Dlaczego w autotransformatorze można uzyskać napięcie wyjścio- we wyższe od wejściowego, mimo że istnieje w nim tylko jedno uzwojenie?
Przede wszystkim usunąłeś wirnik i teraz zamiast 0,3mm szczeliny jest wielka dziura w środku, opór magnetyczny (reluktancja) wzrósł setki razy i teraz uzwojenie pierwotne będzie pobierać ogromny prąd i się spali. Jak zmniejszysz napięcie kilkukrotnie, to może wytrzyma (kup autotransformator). Uzwojenia są ze sobą słabo sprzężone bo większą część strumienia...
istnieje opcja rozłączenia punktu wspólnego obu uzwojeń? Nie wiem o jakich uzwojeniach (liczba mnoga!) piszesz, ale autotransformatory mają jedno uzwojenie... Masz autotransformator ze ślizgaczem, wiec pomysłu nie da się zrealizować.
Autotransformator to jest taki transformator który zamiast uzwojenia wtórnego ma ruchomy styk ślizgowy poruszający się po zwojach uzwojenia pierwotnego z których delikatnie usunięto lakier z niedużej powierzchni aby był mozliwy styk ze stykiem ruchomym. Drugi biegun uzwojenia stanowi jeden z biegunów uzwojenia pierwotnego. Takie wykonanie umozliwia...
Witam, Czy możesz rozwinąć/uszczegółowić swój projekt? Zauważ, że transformator ma minimum 2 uzwojenia (autotransformator jedno z oczepami, ale chyba nie o nim mowa). Jak chcesz wykorzystać tylko jedno uzwojenie w roli dławika? Co to są za słabe szpilki w Twoim projekcie? Pozdrawiam
Np. za pomocą ,, odczepów " uzwojenia.
Tylko zmień diody i zostaw te część uzwojenia i reszte ukąłdu. Tak żeby wspólna była tylko masa.
Witaj, "Autotransformator z uzwojeniem pierwotnym.." Czyli na to wygląda na to ze ten autotransformator posiada też uzwojenie lub uzwojenia wtórne.:idea: Więc jest prawdopodobnie taka możliwość by regulować wyjściowe napięcie suwakiem na tych uzwojeniach. W takim przypadku jest już o wiele prostsza sprawa - nieprawda? Pozdrawiam
Autotransformator zaś składa się z uzwojenia z odczepem na uzwojeniu i inaczej działa. Czyli w rozumowaniu pana autotransformator to taki trafo który nie posiada odseparowanego uzwojenia ? No ale jak zwykle trafo (2 uzw. pierwotne i wtórne) odpowiednio podłączymy, to przecież też nie mamy odseparowanego żadnego uzwojenia wiec o co tu chodzi ? I tak...
Bardzo prosto - uzwojenia pierwotne połącz równolegle, a wtórne szeregowo. Punkt łączenia uzwojeń wtórnych będzie punktem odniesienia.Pierwsze włączenie postaraj się zrobić przy obniżonym - n.p. przez autotransformator - napięciu zasilania uzwojeń pierwotnych lub włącz na bardzo krótką chwilę z woltomierzem podpiętym do końców uzwojeń wtórnych. Jeżeli...
W zasadzie są to wywody niefortunne ale prawdziwe. Transformator ma dwa lub więcej uzwojeń (jeszcze nie jest autotransformatorem), łączymy te uzwojenia i powstaje autotransformator z jednym uzwojeniem oczywiście. Taka terminologia przeważnie lepiej trafia do uczniów. W definicji nie powinno być mowy o regulacji bo autotransformator może jej nie posiadać!...
Kolego, korzeniewski36! Gdzie w schemacie prostownika zobaczyłeś autotransformator ?. Uzwojenie pierwotne jest podzielone na 2 połowy, każda z których na 127V z odczepem na 110V. Pierwotne uzwojenie znajduje się bliżej do rdzenia transformatora. Resztę patrz na zdjęciu. Jeśli umiesz czytać schemat to problemów ze zrozumieniem nie będzie. https://obrazki.elektroda.pl/8418495500_...
A po co mi transformator z dwoma uzwojeniami jak autotransformator będzie mniejszy i ma tylko jedno uzwojenie. Jeszcze można się zastanowić nad obciążeniem oryginalnego mostka prostowniczego. Bo prąd będzie płynął tylko dwoma diodami. Chyba że jakiś prymitywny falownik na 4 mosfetach albo tyrystorach (tyrystory też da się wyłączać). Ale i tak chciałbym...
Witam Dostałem autotransformator lecz ma przypieczone uzwojenia (końcówka uzwojenia). Koszt używki ~250zł. Jaki byłby potencjalnie koszt przewinięcia w fimie? Autotransformator o mocy 2.2kW
Nie wiem co się stało ale zdaje się że głośnik wyzionął ducha. A jaki konkretnie głośnik masz? Jakiś typ? Zdjęcie? Sam kryształ piezo w głośniku ma nieskończenie dużą oporność (w każdym razie duuużą), więc tak (omomierzem) go nie sprawdzisz. Można inaczej - podłączając do jego zacisków bateryjkę - najpierw zgodnie z biegunowością (plus do plusa, minus...
To że 3 przewody to nic dziwnego bo to autotransformator. Znajdź uzwojenie o największym oporze- pierwotne. W zależności od której strony uzwojenia pierwotnego do 3 przewodu będzie 2 różne napięcie/ wybierz właściwe. Uwaga na amerykańskim napięciu jest nasze 230V, to nie transformator separujący.
Nie chciałbym regulatorem. Już lepiej rezystorem. Jak dobrać rezystor?. Silnik ma 240W, 1,83A. Rezystor z grubsza policzysz z prawa Ohma. Jego moc to będzie musiała być duża - zależy jeszcze jak często i przez ile czasu będzie przez niego prąd płynął. Ja bym jednak w jakiś regulator poszedł... Można jeszcze zmodyfikować transformator zasilający- zależy...
Co może być powodem takiej sytuacji ? Odpowiedź znajdziesz na schemacie autotransformatora. Zwykle jest to jedno uzwojenie, którego końce podłączone są do gniazda sieciowego. Z tego uzwojenia idzie odczep, który bywa ustawialny. Jeden koniec jest wspólny dla pri i sec. Z tego jasno wynika, że gdy na ten wspólny zacisk dasz fazę to na odczepie również...
Witam - jednak jest większy problem z tym transformatorem - to jest autotransformator i uzwojenia są zwarte, podłączenie j.w. powoduje spalenie bezpiecznika - w jaki inny sposób mozna go podłaczyc?
Ja miałem podobny problem potrafię nawijać sam transformatory więc wykonałem nie transformator ale autotransformator. Konstrukcja jest o wiele prostsza jest tylko jedno uzwojenie z odczepem mniej więcej pośrodku.
A tam nie używają określenia "autotransformator". Autotransformator z założenia ma jedno uzwojenie z odczepem (a w autotransformatorze regulowanym z suwakiem, ale to nie suwak, a fakt, że uzwojenie jest jedno, albo dwa połączone ze sobą, stanowi o tym, że jest to autotransformator, a nie transformator).
Taki szalony pomysł przyszedł mi do głowy. Może znalazłbyś transformator z dzielonym na pół wtórnym uzwojeniem 24V i wykorzystał to uzwojenie jako autotransformator? Czyli zapinasz twoje 24VAC do "zewnętrza" uzwojeń, a wyjściem będzie środek i "góra" lub "dół" uzwojenia. Uzwojenie pierwotne zostanie niewykorzystane, choć będzie na nim napięcie ok 230AC. De...
Witam, Mam pytanie związane z autotransformatorem 3-fazowym z uzwojeniami połączonymi w trójkąt. Wiem, że taki autotrans. będzie zmieniał fazy i stąd wynika moje pytanie: Gdzie ma zastosowanie taki autotransformator ??????
Jeśli nie ma przebicia rdzeń-uzwojenie, to trafo jest OK. To jest autotransformator (czytaj: wszystkie uzwojenia, to jedno uzwojenie). Zobacz czy nie ma przebicia na izolatorach tranzystora.
(at)olekt2002 Coś nie działa. Dodano po 2 (at)goraj krzysztof To jest trafo z 2 uzwojeniami pierwotnymi, łączone szeregowo na 230, właśnie podłączyłem je poprzez autotransformator. Jedno uzwojenia na 115V i o dziwo wzmacniacz się zaświecił. Jedno uzwojenie jest więc spalone.
Najprościej to przez autotransformator. Jedno uzwojenie spełnia rolę pierwotną i wtórną . Tylko w tym rozwiązaniu nie ma seperacji od sieci zasilającej. Sam osobiście wykonałem takie trafo do zasilania pompy malarskiej . Pracowała kilka lat.
Witam. W takich urządzeniach nie stosuje się "klasycznego" transformatora, tylko jego odmianę - autotransformator (w uproszczeniu: jedno uzwojenie na 230V z odczepem po środku) i stąd takie jego obecne zachowanie. Co do przezwojenia, takie rzeczy były i są wykonalne - pod warunkiem, że rdzeń z blach E-I da się rozłożyć i ponownie złożyć. W kolegi przypadku...
Otóż potrzebuje rozgrzać drut oporowy: Średnica: 0.6mm Oczekiwana temperatura: 100-120st C Długość: 0.5m Potrzebujesz transformator o napięciu ok. 4 V i prądzie ok. 2,5 A czyli moc ok. 10 W. Transformatory niechętnie współpracują ze ściemniaczami na triaku lub tyrystorze, ale widziałem takie rozwiązania, Idealny byłby tu autotransformator regulowany....
Miałem kiedyś takie cudo w rękach - oj dawno to było.... Moc wyjściowa: podają 4 W na 8 omów - i tyle było faktycznie dla częstotliwosci 1000 Hz i nominalnym obciażeniu - jako moc ciągła przy zniekształceniach poniżej 1%. Rosjanie mieli swoje normy, czasami dość dziwne. Końcówka pracuje w klasie AB1. I tego należy przestrzegać, bo lampa 6P14 nie lubi...
Może poeksperymentować z taką 1/2 z dopasowaniem autotransformatorem? Coś jak typowa 1/2 na CB. Tylko jak obliczyć uzwojenie autotransformatora?
Sprawdź w instrukcji. Bo raczej nie ma problemu by wziąć z niego wymagane 230V łącząc uzwojenia.
To może być autotransformator. Z jakiego materiału jest zrobiony rdzeń (blaszki, ferryt)? No i oporności uzwojeń wypada pomierzyć.
Parametry Twojej przecinarki to 40A 80%. Jeśli jest możliwość odwinięcia uzwojenia pierwotnego (t.j gdy uzwojenie wtórne nie przykrywa uzwojenia pierwotnego ) ,to gdy odwiniesz odpowiednią ilośc uzwojenia pierwotnego to otrzymasz przecinarkę o parametrach 40A 50%. Są ta jak najbardziej parametry profesjonalnego sprzętu. Tak więc jeśli nie dostaniesz...
"Autotransformator 5kVA 3x400V/3x220, maksymalny prąd 13.2A" Ten podany prąd jest dla mocy 5 kVA i napięciu międzyfazowym 220 V. Czyli napięciu fazowym 220 V/√3 = 127 V. Sposób podpięcia odbiorników nie ma tu znaczenia. Nie można tego prądu trwale przekraczać. Tylko, że moc znamionowa tych napędów to jedna sprawa a pobierana moc maksymalna w...
Skoro jest prąd, to coś jest podłączone po stronie wtórnej trafa (autotrafa). Co i jak? Chociaż nie ma to znaczenia... Bo nawet jeśli instalacja do której podłączasz autotrafo jest trójprzewodowa (L, N, PE), to N z PE i tak są (gdzieś tam ;-)) połączone. Autotransformator (jak pewnie zauważyłeś) niema separowanych uzwojeń - pierwotne i wtórne. Ma tylko...
Do rozruchu może być nawinięty mały przekrój np 10 mm2 bo nie zdąży się zagrzać. Ja mam zrobioną spawarkę, daje 140 A właśnie z Cu 10 (żółto zielona linka) ale do prac mocno dorywczych. Po wyspawaniu jednej elektrody 3,2 muszę sporo odczekać aby wystygło. Nawinięta na rdzeniu autotransformatora jako nowe uzwojenie.
sądze, że standardowy regulator składał się ze specjalnych członów załączanych przekaźnikami, a sterowanymi z poziomu TTL . Przełączały one odpowiednie uzwojenia autotransformatora. W zalezności od tego co było na wejściu układu. Gdyby zbudować cos podobnego wówczas sądze ze urządzenie mogłoby regulowac napięcie. Zamiast TTL sterowane by było mikrokontrolerem.
To jest transformator z dwoma odseparowanymi uzwojeniami, czy autotransformator? Jaki to model? Dlaczego do jednego uzwojenia masz podłączony przewód ochronny?
Transformator o napięciu uzwojenia wtórnego równym tejże nadwyżce, podłączony w konfiguracji autotransformatora.
Czyli zasilić odbiorniki trzeba sinusoidą, dlatego sterowanie fazowe odpada. Tranzystor ze względu na duże straty mocy można zastosowć do ok. 2A. Pozostaje autotransformator z odczepami, i tu może być problem. Jeżeli obciążenie będzie indukcyjne, prąd opóźnia się wtedy względem napięcia. Przełączenie zaczepu spowoduje załączenie triaka gdy poprzedni...
Aha, jeszcze jedna kwestia, którą przeoczyłem: napięcie 230V jest trochę za duże, żeby je uzyskać na uzwojeniu pierwotnym pod obciążeniem. Trzeba by chyba użyć transformatora jako autotransformatora, łącząc szeregowo uzwojenie pierwotne i wtórne tak, by napięcia się sumowały (czyli żeby fazy były zgodne) - wtedy dla transformatora 230V=>48V po podaniu...
W Twoich maszynach są na pewno autotransformatory. To niezupełnie tak jak wyżej. W autotransformatorach niższe napięcie jest brane z odczepu uzwojenia. Jezeli trzeba uzyskac napięcie wyzsze to to nioższe jest zasileniem odczepu, a wyższe brane z końca uzwojenia. Może trochę to niejasno, ale wpisz w g.. autotransformator schemat (grafika) to zobaczysz.
Pytając się o rodzaj uszkodzenia miałem na myśli ewentualną próbę sprawdzenia transformatora, zakładając że sprzęt posiada możliwość ewentualnego przełączenia na 110V lub 127V, jeżeli to uzwojenie się zachowało i stosując autotransformator podając na sprawną część uzwojenia odpowiednie napięcie to można w prosty sposób zmierzyć wartość napięcia na uzwojeniach...
Czy jest sposób, zeby stwierdzic czy silnik jest dobry, czy uszkodzony? Dziekujei pozdrawiam. W warsztacie przez autotransformator mostek pomiedzy wyjść.z szczotek a uzwojeniem stojana,zasilanie na drugi zacisk z szczotek i drugi zacisk z uzwojenia stojana nie pomylić zacis.prądnicy tah. Pozdrawiam
Potwierdzam. Przyłączenie PE do części przewodzących dostępnych w obwodach SELV jest nie tylko zbędne, ale i niepożądane, ponieważ grozi przywleczeniem potencjału, a przy tym nic w zamian nie zyskujemy. Ważna sprawa: Upewnij się, że stosowany transformator to transformator bezpieczeństwa, a nie taki zwykły. Nawiązuje tutaj do zasady stosowania autotransformatora...
Może są np. dwa uzwojenia po 115V i w sumie (połączone szeregowo) działają jako jedno 230V? Można sprawdzać transformator tak, że podłączasz go do sieci poprzez żarówkę, np. 60W, i mierzysz jak się rozłoży napięcie - uwaga, suma napięć na żarówce i transformatorze powinna być ponad 230V. Należy zacząć od sprawdzenia, które uzwojenia mają jakiekolwiek...
Hmm. Nie do końca pojąłem ile prądu można pobrać z autotransformatora. Według mojego rozumowania, jeśli autotransformator ma moc załóżmy 660VA to można z jego uzwojenia pobrać 3A. Rozumuję tak I = P/V. Czyli I = 660/220 = 3A. Jeśli uzwojenie autotransformatora daje 3A to chyba w pełnym zakresie regulacji napięcia. To nie jest transformator z dwoma uzwojeniami...
Proszę zdjąć obudowe z autotransformatora toroidalnego ( Tar 2,5) i prześledzić połozenie szczotki w położeniu 0V - początek uzwojenia i w niewielkiej odległości koniec uzwojenia "wtórnego" podwyższającego napięcie do 260V
Ja mam w domu kilka takich kompletów też "uszczęśliwiony" ze zrzutu z USA wykonałem malutki transformatorek jednouzwojeniowy z odczepem w połowie uzwojenia /autotransformator/ i chula to ustroistwo kilka już lat bez problemowo.
Witam. Zrozumiałem, że jest to AUTOTRANSFORMATOR. Raczej uzwojenia wtórnego to tu się nie znajdzie ;) Jest jedno uzwojenie z odczepami gdzie: Pomiędzy zaciski 240(220)V a COM podłączasz sieć Pomiędzy zaciskami 110V a COM uzyskujesz napięcie 100V. Uwaga! Napięcia nie są odseparowane od siebie, i jeśli zamierzasz użyć tego autotrafo do innego celu niż...
Witam. Mam takie pytanie, które nie daje mi od jakiegoś czasu spokoju. Czy autotransformator trójfazowy może mieć uzwojenia połączone w trójkąt ? Wiem może niektórzy powiedzą, że to głupie pytanie lub bez sensu, a inni mnie wyśmieją z tego powodu, ale mimo wszystko chciałbym na poważnie się dowiedzieć czy takie coś w ogóle istnieje i czy ma prawo działać...
Układ regulatora fazowego rzeczywiście działałby jak ściemniacz, gdyby podłączyć go do zwykłej żarówki. W tej chwili nie mam potrzeby niczego wymieniać, ponieważ bez mostka prostowniczego układ działa poprawnie. Miejsce połączenia uzwojeń pierwotnego i wtórnego uziemia się w przypadku, gdy cewki pracują w samochodzie. W tym punkcie nie występuje aż...
więc tak 24V małego transformatorka nie mam ... jak zapiąłem autotransformator do uzwojenia wtórnego ustawiony na 24V to prawie prąd zwarciowy płynął i napięcie z 24V jałowego autotransformatora spadło do 6V ... autotransformator wydał dźwięk jak przy zwarciu więc go wyłączyłem po 2s. kable 1mm2 którym był połączony autotransformator z uzwojeniem wtórnym...
Może to wcale nie jest transformator sieciowy. Przydał by się schemat tego stabilizatora. W każdym razie 3Ω to trochę mało na uzwojenie sieciowe. Może to jest autotransformator. Jak wszystkie wyprowadzenia mają ze sobą połączenie, czyli nie ma odseparowanego żadnego uzwojenia, to jest to możliwe. Chociaż nie połączone uzwojenia też nie są gwarancją...
Czy jest możliwość wykonania tej operacji na autotransformatorze, gdzie nie istnieją dwa oddzielne uzwojenia?
Transformator 24V 1000VA jest po to aby osiągnąć prąd rzędu 40A bo jak widać autotransformator może dostarczyć 8A bez ryzyka spalenia uzwojeń. Ponadto transformator bezpieczeństwa zapewni odizolowanie obwodu elektrolizera od sieci 230V. Podłączamy: autotransformator do sieci 230V, do wyjścia autotransformatora końcówki 230V od transformatora bezpieczeństwa,...
Raz - wyłącznik Dwa - sprawdź prostownik selenowy. Możesz w ogóle odłączyć prostownik wysokiego i zobaczyć czy pojawi się cokolwiek na żarzeniu. Trzy - sprawdzałeś ciągłość uzwojenia?
Witam To, że zmniejszysz napięcie wyjściowe autotransformatora wcale nie oznacza, że zwiększysz mu jednocześnie przekrój drutu uzwojenia i jego obciążalność długotrwałą. A skąd się wziął tak absurdalny pomysł ? Przecież nic takiego nie podawałem, ani w planach nie miałem. A nawet jeśli to jak miało by to działać :D Wyobraźcie sobie jak kosmicznie by...
Ale czy to jest oporność na wyjściu z uzwojeń czy z autotransformatora . Bo jak na wyjściu z uzwojeń to kicha do nawinięcia .Jakieś fotki mile widziane.
Ok, zatem jak powinienem połączyć uzwojenia? Szeregowo? Równolegle?
Mając trafo 2x12V/230V można w zasadzie przejść z dowolnego krańca dopuszczalnego napięcia na drugi. Wtórne w fazie lub przeciwfazie z siecią można bowiem łączyć również przed uzwojeniem pierwotnym, zmieniając napięcie również na tymże uzwojeniu. Klasyczny autotransformator, tyle że z niejednorodnym przekrojem uzwojenia. Jednak nie będzie już tej separacji...
30V z trafo to trochę dużo. Po wyprostowaniu będzie ok. 42V - wyżej od maksymalnego i nieco niżej od granicznego dla tego układu. Zastanawiam się jak to mierzyłeś (i łączyłeś). Przecież środek uzwojenia zasilającego mostek (wyprowadzenie 2) powinieneś połączyć z masą wzmacniacza. Za mostkiem +42V i -42V (odpowiednio na nóżki 13 i 15) Skąd więc te 20V?...
Transformator cechuje rozdzielone uzwojenie pierwotne od wtórnego, natomiast autotransformator posiada część wspólną. Każdy transformator można połączyć w autotransformator. Bez podejrzenia uzwojeń ciężko coś wnioskować, i raczej nie da się wykorzystać pełnych jego możliwości. O ile uzwojenia 110v będą pod spodem to najlepiej zmierzyć napięcia, policzyć...
Nazywanie tego transformatorem jest błędem. Transformator musi mieć co najmniej 2 uzwojenia, co oznacza co najmniej 4 przewody! Może to być autotransformator lub dlawik z odczepem. Alternatywnie-transformator z odciętymi przewodami jednego z uzwojeń. Pomiar rezystancji uzwojenia może wiele wyjaśnić.
Skala "bum", zależy od napicia panującego między tymi punktami i wydajności prądowej uzwojenia zasilającego te dwa wyprowadzenia.
Wiele starszych transformatorów sieciowych miało odczep w połowie uzwojenia pierwotnego. Można je wykorzystać jako autotransformator 110V/220V dobierając jedynie według mocy znamionowej. Uzwojenie wtórne byłoby nieużywane.
Lata temu prowadziłem malutka firmę, osprzęt robiłem sam, szybko, nie wiem na ile się znasz na elektronice, przetwornice (wszelkie) to nie temat dla początkujących umiejących poskładać coś ze schematu. Ja zasilacz regulowany zrobił bym tak: transformator 230/1000V (z braku takiego dwa-trzy transformatory na niższe napięcie, wtórne uzwojenia w szereg,...
Jakiej mocy jest ten zasilacz ? Jeżeli niedużej to najprościej na wejście dać jeszcze jeden transformator o nieco większej mocy, którego uzwojenie pierwotne składa się z dwóch cewek. Kiedyś popularne były transformatory sieciowe z dzielonym uzwojeniem pierwotnym (110V+110V). Transformatory dwukolumnowe też mają dzielone uzwojenie pierwotne. Taki transformator...
Powinno nawinąc trafo na napiencie 115V stejnej mocy jak wzmacniacz i w tym samym kierunku winąc jescze raz stejno liczbe wiele cienszego drutu. Masz autotransformator. Na cale uzwojenie podaj 230V, na uzvojeniu cienszego drutu bedzie 115V dla wzmacniacz. H.
Witam. Ale mniejsza z tym, które ew.kondensatory lub cokolwiek mogło ulec uszkodzeniu? Zasilacz, zwarty między-zwojowo (spalone uzwojenia) autotransformatora,. Proporcjonalnie przeliczając na % co do podobnej awarii, to : Zasilacz 60% Autotrafo 90% Zwarcie na n. 3 do masy na stałe 99% Pozdrawiam.
Zgodnie z definicją autotransformator nie zapewnia separacji uzwojenia pierwotnego i wtórnego. Urządzenie, które je zapewnia, nazywamy "transformatorem" - bez "auto-". Błąd wziął się chyba z błędnego założenia, że nazwa "autotransformator" oznacza transformator o regulowanej przekładni. Transformatory regulowane z separacją najczęściej realizuje się...
Może to jest autotransformator, stąd taki opis i połączenia.
Do obniżenia napięcia najlepiej użyć transformatora na napięcie równe różnicy - jak chcemy mieć 200V~ zamiast 230V~, to transformator na 30V~ (no, może 35V~) i prąd uzwojenia wtórnego taki, jaki chcemy pobierać. Transformator włączyć jako autotransformator (uzwojenie pierwotne i wtórne szeregowo) tak, żeby obniżał napięcie. Żeby sprawdzić, w którą stronę...
do dnia dzisiejszego nie potrafię zrozumieć zasady działania silnika od pralek (skąd te różne prędkości) Prędkościami silnika steruje triak, pomierz wszystko w silniku (uzwojenia), zobacz szczotki. Tu masz link jak sprawdzić silnik poza pralką http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57... ja nie dysponuję autotransformatorem poradziłem sobie zwykłym...
Ok, dzięki kolego. Moje pytanie zasugerowane było fragmentem wypowiedzi do innego użytkownika "...Silniki (2) natomiast pozwalają na wiekszą swobodę, włączając w to regulację predkości obrotowej przez zmianę kondensatora pracy albo zmianę napiecia zasilania (sterowanie fazowe, rezystor/dławik/kondensator szeregowy, autotransformator, przełączanie odczepów...
hmm, a potrafiłbyś wskazać jakiś konkretny "klasyczny" trafo? Nie wiem jakiej mocy jest ten koc, ale to jest istotne w doborze odpowiedniego trafa. Niestety im wyższa moc tym większa waga, więcej miedzi i wyższa cena. Idealne do tego zastosowania to transformatory separacyjne: PFS abc 230/110V, gdzie abc to 160, 250 lub 630 i oznacza moc w VA; https://www.breve.pl/katalog/transformat...
Można. Zrobi się z niego autotransformator. Istotna jest kierunkowość uzwojeń. https://obrazki.elektroda.pl/1631416600_...
Jeżeli jest to transformator to miernikiem znajdź uzwojenie o największej rezystancji.Potem gdy masz autotransformator podłącz.Zwiększając napięcie od zera będziesz wiedział dużo.Może trzeba będzie podłączyć dwa uzwojenia na pierwotnym aby działał przy 220V.
Tu nie ma uzwojenia wtórnego . To jest Autotransformator z odczepami . 230V podłączasz pod 1 i 5 miedzy którymi jest największa rezystancja. Między 1 a 2 masz te 60V a 1 i 3 120V podkreśliłem w poście jako najbardziej przydatne do urządzeń z USA. Gdyby to był transformator to rezystancja np. : 1 a 2 = ∞ ohm 1 a 3 = ∞ ohm 1 a 4 = ∞...
autotransformator uzwojenia rezystancja autotransformator uzwojenia regulowany regulacja autotransformator
wskaźnik myszy bezawaryjna pralka wymienne łożyska wykorzystać wyświetlacz radia
spawarka parkside spawarka parkside
Znikający kursor i samoistne działania w Lenovo 300e Nissan Qashqai radio fabryczne – opis gniazd, pinout ISO, 20/32/52-pin, FAKRA, CAN, USB