073 AL siedział w koncernie Vw w silnikach AWX ARL ASZ AVF i w Audi A3w ASZ.Jego ciśnienie nominalne to 288,0 bar ,natomiast dedykowane które siedzą w Twoim A4 AVF mają 292,0bary i były montowane w Audi w modelach silnikowych AWX, AVF, ATL, w VW natomiast w modelach silnikowych AVF,AWX(Passat),BLT(polo),ASZ (Sharan)
SEN10006, SEN10018 musisz porównać dane katalogowe oczywiście to dobrane pod twoje konkretne Audi według katalogu i stosowane w wielu markach więc zapewne numery OE będą przeróżne i oznaczenia zależnie pod jaką markę. Ten numer co podałeś to widzę że to pod AVF, AWX
No właśnie o bxe wogóle nie mówimy. Na tapecie był AWX kontra AVF i dla mnie ważniejszy jest rok. Bo były oba modele przed zmianmi i po zmianach.
A chodzi pewnie o to że AVF ma zrobiona mapę i chciałbyś wrzucić ją do AWX lub odwrotnie.Galleto nawet te ryżowe świetnie radzi sobie z EDC15 w VAG,więc ryzykuj.
Musisz mieć do AVF lub AWX. Ja ostatnio z braku laku założyłem pompki od AJM do AUY i problem był przy odpalaniu, lekkie wahnięcie obrotami, i komputer pokładowy przekłamywał, zawyżał jak u Ciebie, ale z mocą nie było problemu. Softem powinieneś te 131 nadrobić bez problemu, ale o dalszym zwiększaniu mocy nie mam mowy.
zacznij od sprawdzenia bezpieczników ... a sterownik masz EDC15 [jezeli to AWX/AVF/AVB] i piny to: 1,2,37: +12V 4,5: ground
włóż w to trochę inwencji, szukaj EDC15 suite, porównaj pliki z ASZ,AWX,AVF,ARL , jeszcze przy okazji czegoś się nauczysz. satysfakcja bezcenna. Jak się zachowują BIP ?
Siwy dym z komina,gdy silnik jest zimny to albo świece nie tak pracują, albo coś nie tak z wtryskiem - np. rozpylenie, moment wtrysku. warto się przyjrzeć EGR-owi. AVF, AWX najlepiej pracują z kątem synchro pomiędzy -0,7 a 0 st.
Domyślam się, że znalazłeś silnik AVF albo AWX. Silniki AVB,AVF,AWX na pewno maja identyczny układ rozrządu (do 2002 wszystkie miały montowany napinacz hydrauliczny, od 2002-05 napinacz mechaniczny) Na pewno AVB ma mniej mocy i mniejszy moment :) no ale tez inne koło zamachowe,program w ECU, pompowtryski? turbina, kolektor, więc generalnie osprzęt silnika....
AVF albo AWX. Sprecyzuj.
Możesz kupić słupek od atj,avf,awx osprzęt podejdzie ci cały.
ta tarcza i jej zamienniki moglyby pasowac, ale to trzeba juz sprawdzic na zywo, oczywiscie jesli ten zestaw statima zostal dobrze dobrany https://www.sprzeglo.com.pl/produkt/tarc...
Kody silników VAG zasilanych pompowtryskiwaczami: AVB (1.9 100KM) ATD, AXR (1.9 101 KM) BJB, BKC, BXE, BLS (1.9 105KM) AJM, ATJ, AUY (1.9 115KM) AWX, AVF, ASZ (1.9 130KM) ARL (1.9 150KM) BGW (2.0 136KM) BKD, BMM (2.0 140KM) Jednakże napewno znajdzie się jeszcze jakiś kod który pominąłem, ale to chyba wystarczy, jak coś proszę poprawić.
AVF AWX , wszystkie 1,9 byle nie 2,5L V6 nawet i 101 Km w lifcie był nie wiele słabszy od 130
Bo po regeneracji puszcz mi olej w gorącą strone w ilościach hurtowych. Spartaczona regeneracja, miałem kilka takich przypadków w AWX i AVF na wolnych wręcz kapało, na obrotach trochę mniej, złe wyważenie, i słaba jakość zamienników.
Numer wtryskiwaczy 038 130 073AR, czyli wyglądają na oryginał. Tak jest. Wtryskiwacze jak najbardziej od AVF, AWX. Tak, że sprawa załatwiona z wtryskami - są prawidłowe. A zaglądałeś do rozrządu? Ciągle mnie zastanawia ten (co najmniej) 1 st. konta wtrysku.
Kolego twój silnik to AWX/AVF ?
Login: 09575 - AZM/AWT (Manal Transmission) 09397 - AMX/BBG (Automatic Transmission) 09395 - AMX (Manual Transmission) 09357 - AYM/BDG (Automatic Transmission) 09355 - AYM/BDG/BSS (Manual Transmission) 09555 - AWX/AVB/BSV (Manual Transmission) 09557 - AVF (Automatic Transmission) 09577 - AWT (Automatic Transmission) Coding: 04275 - AZM/AWT (Manal Transmission)...
kurcze sprawdzilem dokladnie co jest tam teraz za silnik wrzucony i okazuje sie ze AVF a nie AWX - miałbys jeszcze schemat AVF ?. chyba ze to to samo to ok ... strasznie namieszane z tym samochodem , pózniej pośle 004 grupe..
(at)pawel16150 Sprzedaj to, kup jakiś inny, np AVF AWX, nie zgrasz z tym ABS ESP, z klimą będzie problem, układ paliwowy musisz przerabiać, elektrykę, układ chłodzenia silnika, delikatnie, wyjdzie Cie to drożej. Obrotomierz, i parę innych gadżetów też mogą sprawiać problemy.
Na biegu jałowym wartości actual i specified maf mają być zbliżone, natomiast podczas jazdy [url=http://forum.vw-passat.pl/threads/2...
turbo od awx, avf powinno wstawac od 1500obr bez zadnego problemu
Poszukaj sobie audi a4 B6 ( tzw. małysza ) z silnikiem AVF albo AWX.
POD MASKĄ MAM AWX A WEDŁUG VIN WYCHODZI AVF
Napewno podejdzie AWX ale też AVF oba 130KM
Silnik jest AFN i ma 130 KM na 100%. Nie AFN tylko AVF albo AWX, tych silników o których piszesz nie było w ogóle w B6. Tam był tylko pompowtrysk. Przy takiej kompresji żarł by co najmniej litr oleju na 1000 km. Jedź gdzie indziej i powtórz pomiar, ewentualnie zdradź tajemnice co cie natchnęło na pomiar kompresji? Jakiś problem?
czym się różni BDV od AML (taki posiadam) Możliwe że tym samym co AVF od AWX czyli niczym ale nie dam ręki;
Sigwa co o tym sądzisz https://allegro.pl/oferta/turbina-awx-av... Szukam turbawki i się zastanawiam nad tą z aukcji i mam na oku jeszcze jedna od Anglika.
W Passat-ach B5 pompowtryskiwacze są w silnikach od X.2000r. w AVB , AWX/AVF a w AJM/ATJ od XI.98r. do IX.00r. Pozdrawiam!
AWX AVF miały w serii 288mm. W aucie na pewno masz wtyczki do czujników, ew. może być ta funkcja wykodowana z licznika. Jeśli jest włączona i nie podepniesz wtyczek, to będzie kontrolka zużytych kloców.
Mam jeszcze pytanie mam silnik AWX I skrzynie 6 slyszalem ze 6 byla montowana wylacznie do AVF?
Polecam wersję TDI 130 km,typu AWX a najlepiej AVF. Samym programem osiągniesz max 170 km,ale uważam że moc seryjna jest zupełnie wystarczająca na to auto.No chyba że rzeczywiście zajechany już motor,to taki program "pomoże" dokończyc mu żywota.
Pisząc że w silnikach AWX i AVF nie padają wałki i szklanki pokazujesz ze kompletnie nie znasz tego silnika.
Ten wałek jest najzwyklejszy. Od AWX jest ten sam wałek co AVF. Na pewno nie jest oryginalny.
To może byc powód złych BIPów bo inne wtryski maja inny czas otwarcia. Etka nie do konca jest dobrym narzędziem do sprawdzania bo tam nieraz są cześci po ostatniej aktualizacji czyli z końcówką ostarniej pasującej wersji części. Wg mnie powinny być AG. BA to awx avf czyli seria Axx faktycznie mogą być wolniejsze i bip wypada poza dozwolone okno czasu.
Żeby zrobić więcej niż 170ps w AWX/AVF to trzeba wymienić turbo na większe bo seria nie napompuje więcej. Warto już zrobić fmic bo w ciepłe dni przy ostrzejszej jeździe auto może już "puchnąć". Pompki starczą do jakiś 200ps może więcej w zależności od stanu.
A jaki kod silnika? Jeśli (AVB, AWX, AVF, BKE) to numer uszczelki to: 038 103 483 D Koszt uszczelki w aso około 100 zł, jak wpiszesz numer części w Google zamiennik można znaleźć dużo taniej. Proponuje spytać w innym serwisie albo podać numer części, może nie chciało im się szukać.
Czy te koło zamachowe nadaje się do użytku? Koło nie ma luzów góra dół. Jest to koło firmy luk ma rok czasu.. Silnik 1.9 tdi awx avf. https://www.youtube.com/watch?v=Flze6rsW...
Zrobię je jeszcze raz i wrzucę. Natomiast jeśli chodzi o 004 to gdzieś coś takiego wyczytałem: "W silnikach wyposaŜonych w pompowtryskiwacze (PD - np. AVB, AWX, AVF) nie logujemy grupy 004 w Basic Settings - 04" nie wiem czy to się tyczy tylko logów statycznych? Z góry przepraszam za głupie pytania, ale jestem w tej dziedzinie nowicjuszem.
Witam. Posiadam audi a4 b6 o kodzie silnika Avf 130km. Silnik był przekładany ponieważ poprzedni padł, kod starego AWX. Kupiłem kompletny silnik z AVF wraz z komputerem. I moje pytanie jest następujące czy po wyłączeniu immo w komputerze AVF bez problemu będzie wszystko chodzić?
Podaj typ silnika Jesli 5 biegów - AWX, jeśli 6 - AVF.
Szukaj Audi A4 z silnikiem o oznaczeniu AFN lub AVG - te są na pompie wtryskowej o mocy 110 KM. Jest jeszcze o oznaczeniu AHH na mocnej pompie wtryskowej z silnikiem 90 KM w automacie i tego warto poszukać.(te są właśnie z takich roczników jakie Cię interesują). Słabszych nie szukaj czyli o oznaczeniu AFF, AHU, ALE i 1Z. A te (nowsze) z oznaczeniem...
chip i 140-150 może pyknąć ale nie wiem ale ja wiem - nie ! Kolega wyżej napisał o AGR , ale AHL też się tyczy. Chcesz zrobić z 90KM 140 150 ? To już w wielkim skrócie napisze. Turbina minimum od BRD, wtryski do wymiany, pompa zrobiona na igę. Kolektor dolotowy dużo powiększony, wydech rzecz jasna też. .Dodatkowo dobrze i mozolnie poprawiony soft....
Warto pakować się w coś takiego ? https://allegro.pl/oferta/turbina-passat... Na każdą turbosprężarkę udzielamy 12 miesięcy pisemnej gwarancji bez limitu kilometrów. Na życzenie klienta do każdej turbosprężarki dołączony jest protokół wyważenia oraz kalibracji turbosprężarki. Wiem że muszę wymienić jeszcze...
Obstawiam termostat , standardowe niedomaganie przy silnikach TDI, bo rozumiem, że o taki silnik chodzi(nie napisałeś)?. Wymień termostat i temperatura po rozgrzaniu powinna być na kompie ok 90stopni jeśli to silnik AWX albo AVF.
Czy ty na prawdę uważasz że te 45 stopni ma jakiś wpływ na uszkodzenie silnika lub diametralną zmianę jego pracy? AWX i AVF zawsze tak ustawiam. Masz dwie opcje, nie drąż tematu i ustaw jak piszę, lub dalej czytaj i zastanawiaj się co jest po co i ile to znaczy :-)
Dokładnie tak jak pisze wiesiek3d, zrób logi kanału 004 i kanału 013 oraz kanału 023 minutowy log pracy na wolnych i umieść na forum. Logi rób w momencie kiedy zaczyna drżeć, zrób tez logi kanału 001 na ciepłym silniku, tez około minuty. Jaki masz silnik? AWX czy AVF?
koledze, który pytał o oznaczenie silnika chodziło o kod silnika trzy litrowy (tak przypuszczam), np. AWX, AVF, jednak jeśli nie znasz to nie wysilaj się, bo nie wiem czy on coś da. Jeśli dobrze pali na ciepłym to nie wiem czy da coś wymiana aku, czy rozrusznika, bo z reguły właśnie jak na ciepłym długo trzeba kręcić to są takie przyczyny. Również,...
Witam, Poszperałem w teczce i też coś znalazłem. Część powtarza się z tymi od gawlo235 . AFN, AWX, AVF, AAT, AGR - 12233,12255 AKE - 26261,26262 APT,APU - 12830,01283,07825,45678,37825 ADR - 06589,03256,02145, ABC - 02102 ACK - 01283 AFB - 26231, 26261, 26242 AJT - 22158 AKN - 26262, 26242 AEL - 22158 APU - APT, ADP, AWT - 01283, 12830, 07825, 37825...
Ja nie wiem w czym wy sie doszukujecie tego szczescia i sukcesu. Moderator niech zwroci uwage o pisaniu na temat. Do AVF mialem wgrywana mape od AWX i w druga strone i po wgraniu mapy z 038 906 012 BT do 038 906 012 AH i tez nie bylo problemow wiec nie jest do konca tak jak piszecie.
Bo 95 % starych diesli ma problem z turbo że albo nie dobija ciśnienia albo ładuje za dużo. Objawy to właśnie kontrolka CHECK (lub świec żarowych) i tryb SDi. Napisałem w drugiej części że to takie pierwszy problem jaki mi przychodzi na myśl ,a na poważnie to potrzeba diagnostyki czyli komputer. PS Do autora przydało by się oznaczenie kodowe silnika...
A4 b6 i passek b5 mają przy AWX skrzynie 5 biegową jest zamienna z AVF 6 biegową. 6 biegowa ma większe sprzęgło.
witam mam pytanie w tym temacie zmieniłem silnik w passacie b5 z atj na awx razem z PD i turbo czy sterownik też muszę zmienić na awx? ewentualnie czy warto to robić z jakichś przyczyn pozdrawiam
Witam Miałem licznik 8E0920900M silnik AVF skrzynia 5 biegów, odczyt z ABS, założyłem licznik z AWX odczyt prawdopodobnie z czujnika z skrzyni biegów. Nie wiem jaki nr licznika bo naklejka zdarta, licznik z allegro wiem tylko że pochodzi z AWX. Czy można kodowaniem zmienić sposób odczytu prędkości czy tylko podmiana wsadu pozostaje lub montaż czujnika....
Wymieniałem 2 lata temu w aucie syna Audi A4 1.9 TDI AVF -wałek i szklanki INA nowe. Po 40tys km brak jakichkolwiek oznak zużycia. Moim zdaniem jakościowo dobre , i lepiej tak niż używki z nie wiadomo jakim przebiegiem.
Kolego do zakodowania pompy potrzebujemy parę istotnych informacji, np kod silnika, ośka czy quattro, i przy tym roczniku pewnie rodzaj układu hamulcowego. Numer pompy też by nie zaszkodził.Zobacz na to: {Bremsenelektronik} Steuergerät Login/Codierung II (Bosch 5.3 ESP) STG 03 (Bremsenelektronik) auswählen STG Login/Codierung II -> Funktion 11 AHL/ADP/ARM/ANA/ADR/ARG/APT9675...
Nie napisałeś jaki masz silnik - czy AWX czy AVF. W pierwszym można zaślepić EGR a w drugim nie - zależy to od wersji sterownika silnika. Stanem spoczynkowym dla zaworu EGR jest jego pełne zamknięcie i oznacza to, że do kolektora ssącego nie dostają się wtedy spaliny. Silnik dostaje najwięcej spalin na wolnych obrotach przez pierwsze 2 minuty od momentu...
A co mam Ci powiedzieć? Jak byś miał budżet co najmniej 20 tys -+ 3 tys powiedział bym kup diesla, z najlepszym, i najmniej awaryjnym dieslem AVF 131 konnym i 6 biegową skrzynią, lub AWX z 5-cio biegową, i ciesz się zakupem, zresztą, nawet bym mógł pomóc Ci coś wybrać, bo daleko do Ciebie nie mam. Ty zakładasz temat, uwarunkowany budżetem, który z góry...
witam borykam sie z autem sprowadzonym, z italii vw Passat 1.9 tdi 110km silnik AJM objawy telepie na wolnych obrotach jak sie zagrzeje nadmienię ze autko tak już przejechało ponad 12tys km i po za telepaniem na wolnych nic sie z nim nie dzieje bloki 013 018 023 poniżej z tego co widac w grupie 023 2-4 cylinder kuleją rozebrałem pokrywę by przeglądnąć...
Mam taki problem... Auto po wielu przejściach. Silnik był AWX, włożony AVF. Sterownik został taki jak był tylko mapy wgrane z AVF (choć są praktycznie takie same). Usterka polega na tym, iż na gorącym silniku auto odpala i gaśnie, lub obroty na chwilę spadną i za chwilę wszystko jest ok. Nie mam sczytanych logów ale: dawka na wolnych 11-12mg (80-90stopni),...
ip900 nie napisałeś niestety jakie masz oznaczenie lub moc silnika więc nie odpiszę od razu czy turbo z niego można źle poskładać. Napiszę tak - nie można źle poskładać turbo z jedenastoma kierownicami spalin ułożonymi symetrycznie w porównaniu do dziewięciu kierownic spalin gdzie można źle ustawić pierścień ich kierownic. Kierownice o 11 sztukach...
Zmiana dawki to jest jednak leczenie przyczyny. Podkreślę jeszcze raz: "silnik wzdłużny np. AVB, BRE nigdy nie miał problemu z odpalaniem na ciepło, bo ma inne wartości w dawce rozruchowej" Przeszukacie forum czy ktoś z silnikiem ustawionym wzdłużnie np. AWX, AVB, AVF, BRE, BRF miał problem z odpalaniem na ciepło? Problem z odpalaniem na ciepło dotyczy...
Po tych parametrach g... zobaczysz. Ja mam w AVF wszystkie blisko 0 a pompki się na śmietnik nadają. Sprawność dwumasy ma większy wpływ na te korekty niż stan wtryskiwaczy.
Wydaje mi sie ze docisk miał jakąś wadę bo wymieniam tego na prawdę duzo i nie spotkałem sie z czymś takim ze nowe ślizga ale jednak. później stopniowo to uslizgiwanie zanikało. Pisałem kiedy szarpie ale ok 4-5 bieg 70-80Km/h gaz do spodu w celu przyspieszanie i zaczyna szarpać na maksymalnych obciążeniach nie wyrabiało. i podczas ruszania z miejsca...
Witam! odświeżam temat prosząc was o pomoc, bo już nie wytrzymuje. Auto passat b5fl 1.9Tdi AVF 2003r oryginalny przebieg 210tyś. Objawy: Ciężko pali na zimnym silniku..., a jak już odpali to nierówno pracuje przez chwilę (temp poniżej 0) gdy ciepły objawy nie występują. Zrobione: wymienione sprzęgło, Egr (tu również wyczyszczony kolektor), Przepływomierz,...
Sterownik masz z passata AWX rok do 2002, wtedy występowały 2 rodzaje popmpowtryskiwaczy choć nie wiem czy ma to jakiś wpływ, w każdym razie zaniżyłeś mu moment obrotowy. Zrób komplet logów, będzie coś widać
tutaj masz poradnik, co i jak logowac Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje: 1. Odczytujemy błędy z komputera silnika (ECU): Select -> 01-Engine -> 02-Fault Codes po czym zapisujemy wyświetlone błędy do pliku .txt i zamieszczamy na forum. 2. dla odczytu bloków wartości mierzonych: Select -> Engine-01 -> Meas. Blocks - 08 [numer...
Zaczerpnięte z internetu: 758725 758726 758727 758728 758729 opis polski: Zalecane okresy wymiany · Wszystkie silniki: · Rok mod. →2000: Co 15 000 km lub co 12 miesięcy, w zależności, co wcześniej nastąpi - sprawdzić stan i szerokość. · AJM: · Rok mod. →2000: Co 60 000 km - wymienić (jednocześnie...
Witaj. Ja mam takiego 130 km ale AVF. Miałem takie same objawy i okazało się że problem był w nieszczelności tych cieniutkich wężyków, i turbina jakby właśnie nie ładowała... Poczytaj co to "NOTLAUF". Na googlach jest pełno wątków o tym. Pozdrawiam.
Witam Poszukuję oryginalnego wsadu do licznika 3B0920829A z pół Fisem. Passat 3B5 fl silnik AWX skrzynia manual z kwietnia 2004 r. Licznik na wyświetlaczu prawym ma przebieg na dole pod przebiegiem dziennym, nie jak w tych przed 2002 u góry. Za ewentualną pomoc bardzo dziekuję.
Okazuje się że był to 2,5 kiedyś i założyli mu niby AWX (po rozrządzie) ale sterownik od 101ki z zegarem. No i tamten sterownik nie gadał z tym sterownikiem ESP. Wgrałem mu jakiś tam wsad od 130ki avf i na razie jest ok. Parametry pompek w miarę ok żar tez jest więc jak spalanie nie zwariuje to będzie tak jeździł. Ale z uwagi na to, że wymienili mu...
Witam. Chciałbym uzyskać informację co i jak w sprawie ewentualnej przekładki. Pacjent to Touran 2007 - 1.9tdi BXF - 90bhp - 6 biegów Wiem że robią swapy na ARL, ale ARL w zakupie jest ze 2/3 razy droższy niż AVF lub AWX. W przypadku ARL konieczna jest modyfikacja bloku pod czujnik wału, oraz trzeba użyć koła z wałka pd105. Czy w przypadku AVF/AWX można...
Dolot na 99% szczelny, nie widac pekniec, nie slychac swistow i sladow oleju przy laczeniach brak. Co do turbo to pracowalo bezproblemowo na ori i zmienionym sofcie, technicznie i wizualnie jego podzespoly ok. System sterowania nie taki glupi - mam rozumiec, ze to przez brak kata? W innym samochodzie, PD AVB 2001r rowniez nie mialem kata oraz jednego...
Witam, chciałem dojść do porządku ze swoim autem, ponieważ miałem multitronik, ale była przekładka na manual i miałem kilka wątpliwości, czy było to dobrze zrobione. Od strony elektronicznej podejrzewałem, że sterownika/ECU silnika nie wymieniano, skoro aktualizacji wymaga tylko jedno pole, ale ETKA wskazuje, że powinien tam być 038906019HM dla automatu...
dziugi oto instrukcja robienia logowania silnika: Diagnostyka silnika właściwa. Diagnostykę wykonujemy trójetapowo: 1. poprzez odczyt błędów; 2. poprzez odczyt bloków wartości mierzonych: a. w tzw. próbie statycznej; b. w tzw. próbie dynamicznej. Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje: 1. dla odczytu błędów w sterowniku silnika...
AVF 96kW(130) AWX96kW(130) ATJ85kW(115) AJM85kW(115) Niestety nie znalazłem 150 kM 1.9 tdi.Pozdrawiam
Instrukcja napraw silnika AUDI A4 B6 1,9TDI AVB,AVF AWX
Witam wszystkich! Proszę o pomoc w sprawie immo gdyż kupiłem Audi a6 c5 1.9tdi AWX 2003 i wszystko działało ok tz. auto odpala dwoma kluczami i dzałaja tez piloty. Któregoś dnia zapragnąłem mieć tempomat i elektronik gdy mi go montował powiedział ze miałem wymieniane zegary i ze immo jest nie zakodowane oraz wyłączone. Po tym fakcie zacząłem sam grzebać...
może być, że pompa siada jaki przebieg? Pompa jest w zbiorniku i oprocz cofania sie paliwa moze byc przyczyna problemow z odpalaniem Sprawdz przekaznik pompy paliwa, sprawdz cisnienia paliwa, poprawnosc pracy czujnika polozenia walu i temperatur czieczy jak rowniez paliwa. Pamietam ze problem z odpalaniem w jednym z AWX'ow rozwiazalem zmieniajac przeplywomierz(zanizal)...
Hej wszystkim, robił ktoś moda do 1.9 TDi 115km AJM z turbo AWX oraz wtryskami AL? Mapy: Start of injecion (SOI) - ogarnięte z silnika ARL Injecitor duration - ogarnięte z silnika ARL Boost limit map - ogarnięte z silnika AWX N75 - ogarnięte z silnika AWX Boost target map - ogarnięte z silnika AWX SVBL - ogarnięte z silnika AWX Ale jak dobrze pamiętam...
czarny ekran internet telewizorze zasilacz anteny televes generator sygnału radiowego
Brak dopływu paliwa w Mercedesie E320: przyczyny i diagnostyka Regulacja odprężnika w silniku Andoria ES320