Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Witam, kilka dni temu pojawił się problem z polówką. Zgubiła gdzieś zasilanie z alternatora. Wyskoczył check, weszła w tryb awaryjny i pojechała na 3 cylindry. Restart samochodu z postoju, problem zniknął, check został. Kontynuuję drogę, już normalnie jedzie, nagle znowu tryb awaryjny, zjechałem na parking, restart samochodu.. Znów chodzi na 4 gary,...
Alternator dąży by dać z siebie stabilne 14,4 V. Akumulator lifepo4 jest wstanie spokojnie przyjąć prąd 1C. Czyli 100A dla aku 100Ah. Te 14,4V to dużo za dużo dla 12V aku lifepo4 rozładowanego do 0. Efektem takiego ładowania był pewnie prąd w okolicach 100-200A (ograniczony rezystancją podłączeń i w czasem alternator ogranicza moc w zależności od temperatury)....
Witam! Wyjęcie alternatora jeszcze raz i rozebranie, potem rozlutowanie uzwojeń stojana. Jak to zrobisz to sprawdź uzwojenie na przebicie do masy - Podłącz w szereg z uzwojeniem żarówkę 230V/100W a potem podaj napięcie 230V jeden biegun do żarówki a drugi do masy stojana - jeżeli żarówka się zaświeci to jasne że uzwojenia padły a z miejsca przebicia...
BOSCH, 70A, budowa koszykowa, wąski pasek. Drażnił mnie świst łożysk, więc zdecydowałem się na ich wymianę. Zastosowałem łożyska KBC, podobno najlepsze do tego celu. Wymieniłem też łożyska ślizgowe. Jedyne, co pozostało, to regulator ze szczotkami (niebawem zostaną wymienione również, czekam na szczotki). Ale świst występuje dalej. Wiem na 100%, że...
Powodem jest wyeksploatowany akumulator. A to nieprawda! Zabija je podgrzewnie. Podgrzewanie to główny sprawca, ale akumulator w należytym stanie to podstawa. Z definicji akumulator to urządzenie magazynujące energię. Akumulator to podstawowe źródło energii z racji niskiej rezystancji wewnętrznej która wzrasta z biegiem czasu powodująć szybkie ładowanie,...
Co masz na myśli: nawet sprzęgło po dotknięciu kluczem zaczęło załączać kompresor, Jest tutaj kilka niejasności. To, że alternator jest gorący - nie znaczy, że jest zepsuty. Po pierwsze pojedź do elektryka, jeżeli nie jesteś w stanie sam znaleźć przyczyny takiego stanu rzeczy. Objawy, o których piszesz nie koniecznie wskazują na awarię alternatora....
Po to jest w tym alternatorze 'mały plus' aby wzbudzał się już przy niskich obrotach. Awaria alternatora.
Na pytanie czy to możliwe odpowiedź brzmi : TAK. Nie ma mechanizmów uniemożliwiających zamontowanie źródła energii o dowolnych parametrach. Twoje pytanie jest tak ogólnikowe, że nikt nie doradzi. Po pierwsze na dobrą sprawę nie wiemy, czy układ kiedykolwiek działał poprawnie. Po drugie nie wiemy czym objawiła się awaria alternatora. Po trzecie brak...
Mam dzisiaj okazję, jak znajdę trochę czasu pomierze dokladnie co i jak. Przedstawie pomiary i opis finalu hipotetycznej awarii alternatora. Moje spostrzeżenia i wnioski są poparte TYLKO wiedzą praktyczną. Chyba Ci się jakieś felerne trafiły, te diody. Proponuję (tylko nie w aucie), dać wzbudzenie bez regulatora, rozpędzić alternator i zmierzyć napięcie...
Nic nie kombinuj tylko wymień przekaźnik kontrolki ładowania -było tyle razy że jest spalony prawie zawsze przy awarii alternatora.P
Wykonałem następującą instalację do swojego wozu: Po pół roku, pada alternator...diody konkretnie. Alternator ma 80A... nie 90 jak myślałem. Skutkiem powyższego, było załączenie grzania, permanentne... bo na kontrolce bez przerwy było 12V (przekaźniki podpięte pod kontrolkę). Padł też... (chyba) akumulator... właśnie się ładuje i zobaczymy co z niego...
Witam, rozsypał mi się alternator, z konieczności wrzuciłem z Golfa, ten sam, ale o mniejszej wydajności prądowej, 70A, oryginalnie był 90A - czy na takim alternatorze może jeździć, czy jednak konieczny jest 90A? Napięcie ładowania nieco spada po włączeniu odbiorników, ale utrzymuje się w granicach 13,5V Dodatkowo, w tym alternatorze z golfa jest wpięty...
Proszę o podpowiedz - mam problem z peugeotem 1007 2005 1.5 8v benzyna alternator VALEO 70A z linią COM . Alternator dostał zwarcia na stojanie i wymagał naprawy. Poszedł do regeneracji i przy testach na stole trzymał wszystkie parametry ale po włożeniu i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów przestał ładować - uszkodzeniu uległ regulator napięcia...
Po awarii alternatora wymieniłem go na właściwy (poprzedni mechanik wstawił na byle jaki - taki urok awarii na trasie) czyli Mitsubishi A5T06891. Po wymianie napięcie trzymało sie 14V (bez względu na obroty/obciążenie) wiec wydawało sie ze jest wszystko ok, poza niedziałającą kontrolka lądowania (po ustawieniu stacyjki na ON). Kontrolka po zmasowaniu...
Alternator polonez caro plus 1.6gsi Dziwna awaria alternatora ,wsiadam odpalam widzę czerwoną kontrolkę akumulatora ,po zapaleniu silnika powoli przygasała i zgasła ,sprawdzam akumulator miernikiem napięcie,nic się nie zmienia po odpaleniu silnika ,alternator padł jednocześnie z żarówką kontrolki akumulatora?teraz w ogóle się nie zapala a alternator...
Witam jestem posiadaczem uno r.87 Moim problemem jest ładowanie po odpaleniu silnika przez ok 5min ładuje wszystko jest ok. Po upłynieciu kilku minut ładowania brak mimo że kontrolka w aucie nie pokazuje że ładowania niema. Po wyłączeniy silnika i odczekaniu ok 10 min ładowanie znowu sie pojawia itd. Alternator jest po wymianie łożysk koła i paska klinowego...
Jak sprawdzić alternator , regulator napięcia jest OK . Jak walnięte diody to brak ładowania , czy można zastosować dowolny mostek , jak zmierzyć alternator bez rozbierania. Pomocy koledzy.
Czy po awarii poprzedniego alternatora został wymieniony akumulator? Jeśli miał zwarcie to możliwe jest że uwalił i ten alternator. Wymień teraz jedno i drugie i dodatkowo zmierz jakie prądy płyną w instalacji. Spadek napiecia świadczy, że aku jest trzepnięte. Czy we szystkich celach jest taki sam poziom elektrolitu?
Dzisiaj żonie gasło auto na niskich obrotach.Zajechałem na miejsce a tu lampka ładowania świeci się przy wyłączonej stacyjce.Dotykam regulatora napięcia na alternatorze - cały gorący.Dawaj do sklepu kupiłem nowy zakładam kleme na akumulator a tu to samo. Dodam że jak przekręce kluczyk w stacyjce kontrolka ładowania gaśnie.Nie wiem od czego zacząć. Auto...
Witam. Dwa dni temu uszkodził się alternator w VW Passat (93r) 1.9TD. Alternator Valeo 70A. Przy normalnym podłączeniu bardzo hamuje pas napędowy, aż piszczy. Po 10 minutach jest już bardzo gorący. Napięcie na wolnych obrotach rzędy 13.6V. Przewód "plusowy" (alternator - akumulator) się nagrzewa znacznie. Po odłączeniu wzbudzenia napięcie na akumulatorze...
Witam, mam problem z alternatorem,wirnik ma rysy,brak ładowania czy mogę zamontować alternator np z opla silnik benzynowy? Oczywiście z przeróbką uchwytu i zmianą koła pasowego
Witam! Wiem, że podobne tematy były poruszane ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na mój problem. Wymieniłem łożysko od alternatora, i po zainstalowaniu teoretycznie naprawionego alternatora przestał on ładować, po odpaleniu silnika nie zapala się kontrolka ładowania (chociaż akumulator jest już wydojony) oraz włącza się radio (samo, wcześniej tego...
Witam, mam taki problem - posiadam Golfa IV i po awarii alternatora musialem go wymienic na inny, uzywany marki Hitachi. Po wymianie wszystko jest ok tylko alternator nie załącza się po odpaleniu silnika. Trzeba dodać gazu i podnieść obroty aby załączył się alternator. Czy ktoś miał już może taki problem lub zna potencjalną przyczynę takiego zachowania....
Witam serdecznie! Dzisiaj rano w drodze na miasto zgasł mi samochód. Przy próbie odpalenia silnika zauważyłem, że akumulator jest kompletnie rozładowany (nic nie działało).Przy próbie rozruchu nawet rozrusznik nie kręcił. Wówczas sprawdziłem czy klemy nie przyspawały się do bolców akumulatora, ale okazało się, że w tym względzie jest ok. Następnie spróbowałem...
Mam pytanie czy info AWARIA ALTERNATORA może być spowodowana usterką ZBR. Awaria raz jest raz nie, a dokładnie wyświetla awarie, zapala się kontrolka ładowania i za jakiś czas sama gaśnie i wszystko ok. Czasami zaraz po włączeniu zapłonu wywala awarie, innym razem po odpaleniu upływa jakieś 10s, a czasami wszystko ok i w czasie jazdy zapali kontrolke...
Witam. Wymontowałem alternator, wymieniłem szczotki i łożysko ale nadal się błąd pali! Proszę o pomoc gdzie szukać awari. email: nowwak(małpa)wp.pl lub gg 1418539 Z góry dzięki za pomoc
Witam! Rozładowuje się akumulator podczas jazdy - wszystko wskazuje na to, że alternator nie ładuje. Wymieniłem w nim szczotki bo były już dość mocno wytarte i sytuacja jest bez zmian. Napięcie na akumulatorze i alternatorze nie przekracza 12, akumulator rozładowuje się, zapala się kontrolka SERV i auto gaśnie. Czy jest sens diagnozować dalej alternator...
Problem polega na tym że przewód od wzbudzenia alternatora powoduje palenie diody w alternatorze.Silnik 2,9 przekopałem wiązkę od alternatora przewód wzbudzenia koloru niebieskiego łączy się z przewodami do czujnika temperatury na głowicy.Czy ktoś już spotkał się z takim problemem i go rozpracował ?
Witam, mam problem jak w temacie, Honda civic sedan 2003r. Alternator daje poprawne napięcie ponad 14v przy obciążeniu, ale nawet przy długiej trasie - 400km nie jest w stanie naładować akumulatora. Akumulator na prostowniku się naładował prądem ok 4A przez kilka godzin. Akumulator ZAP z kontrolką pokazującą stan aku więc stąd czerpie informację czy...
Witam mam problem z Fiatem Grande Punto 1.4 8V 2006 rok. Po umyciu silnika nastąpiła awaria alternatora mechanik stwierdził uszkodzenie ukladu regulatora napięcia. Kupiłem nowe części założył i znów to samo. Auto na wysokich obrotach przestaje ładować. Diagnoza uszkodzony alternator , kupiłem alternator ... znów to samo . po odebraniu od mechanika postanowiłem...
Witam, Chciałam się poradzić jaką usterkę ma moje auto. Oto objawy: - metaliczny świst przy obrotach powyżej 3tys/min (zarówno na luzie jak i w czasie jazdy, na każdym biegu) - delikatny świst (pomrukiwanie) jak przekręcam kluczyki (kiedy włączam zapłon) - akumulator szybko się rozładowuje (jak auto stoi tydzień bez użytkowania nie odpala) - przestała...
witam! miałem awarie alternatora w lagunie 2 wiec postanowiłem go wymienić. zakupiłem drugi oczewiscie używany, za 100zl ze sprawnym sprzegielkiem. podczas montażu zauwazylem ze kolo pasowe alternatora jest nieco wysunięte jakies 0,5cm wiec niezgadza się z innymi rolkami i kolami pasowymi. czy ktoś może mi podpowiedzieć czemu tak jest i jak to naprawić?
Witam przeglądałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem mam awarię alternatorem w fiacie seicento 900. Alternator nie ładuje sprawdziłem miernikiem napięcie, nie świeci się też kontrolka sygnalizacyjna jak włącze zapłon, nie świeci też po uruchomieniu silnika. Sprawdziłem ją przytykając do masy to się zapaliła. Wymieniłem diody problem...
Witam. Wiem, że problem był już poruszany, ale mi już trochę brakuje pomysłów. Sprawdziłem wiązkę przewodów, wymieniłem alternator, a błąd jak świecił tak świeci nadal oraz nie ma ładowania. Czy może to być związane z ADR-ami? Dodam, że problem wystąpił po odpięciu akumulatorów oraz ponownym ich podpięciu.
witam posiadam 306 1.8 benzyna czy mozna ominac jakos kod zaplonu? nieznam kodu auto zakupione bez kodu
Znalazłem wywiad z jakimś elektrykiem, który mówi że jednak alternator cierpi... Ludzie, gdy tylko trochę źle się poczują pędzą do lekarza, tymczasem o samochody zupełnie nie dbają. Przypominają sobie o pewnych mechanizmach dopiero, kiedy nadejdą mrozy. Moim zdaniem to tak samo jakbyśmy chodzili w dziurawych kozakach, w których jest przyjemnie dopóki...
Średnica i szerokość jarzma uzwojenia, a co za tym idzie grubości zastosowanego drutu, magneśnica(wirnik) wtedy tez będzie miała inną średnicę i długość. Z racji innej charakterystyki prądu magnesowania będziesz miał inne regulatory - prawdopodobnie w sensie częstotliwości kluczowania i dopuszczalnego prądu. nie ma problemu z doładowywaniem A czemu...
Witam mam pytanie tego typu iż brakuje mi w Renacie ładowania ale problem jest tego typu że siada alternator właśnie padł 4 . Może być jakaś przyczyna po stronie samochodu? Naprawę alternatora zawsze przeprowadza firma która się zajmuję tym ale dla pewności zawiozłem do innej i dalej to samo. Miał ktoś taki przypadek?
Witam, Spotkała mnie dziwna awaria. Otóż wróciłem do domu wieczorem bez żadnych problemów z samochodem. Rano po odpaleniu otrzymałem komunikat o awarii akululatora/alternatora. Pod maską znalazłem zrzucony pasek i zerwane uchwyty napinacza. Wymieniłem napinacz oraz pasek i po 2 metrach jazdy znowu to samo. Co może być przyczyną? Proszę o pomoc.
Witam. Panowie, posiadam BMW 3x xDrive. Miałem awarię alternatora - padły szczotki. Jadąc do domu, zapalały się kontrolki z powodu braku napięcia. Alternator został zregenerowany, zamontowano nowe oryginalne części, napięcie jest prawidłowe, ale na tablicy rozdzielczej wyskoczyła kontrolka 4x4. Kumpel wykasował błędy, ale kontrolka nadal świeci. Co...
walki z gwizdem ciag dalszy: wczoraj wieczorem gwizdanie znikło, dzis rano się nie pojawiło. Wczoraj jednak wstepnie zlokalizowałem skad pochodzi to gwizdanie, po wyjęciu zaslepki otworu po radiu gwizd się nasilił a wiec myslę że dobiega gdzies z kabiny, zaczynam podejrzewac że "gwiżdże" mi rezystor wstępny silnika dmuchawy, choć sama dmuchawa działa...
Jak nie powinien się zepsuć? Na liniach zasilających, równolegle do zasilania,w ECU są zenerki ( wcześniej były stosowane warystory-vide sterowniki multec), mające za zadanie spowodowanie przepalenia sie zabezpieczenia gdy napięcie na instalacji podskoczy. Drobna awaria alternatora, i juz efekt. Najprawdopodobniej zwarta któraś.
Nie mam szklanej kuli, ale tradycyjnie w tych alternatorach - uszkodzony moduł prostownika. Moim osobistym zdaniem mają one źle opracowane odprowadzanie ciepła - zbyt często występują awarie.
Częstą awarią tych alternatorów jest mostek diodowy. Więc do sprawdzenia po kolei szczotki, wirnik i cała reszta.
Witam. Mam problem. Nastąpiła awaria ładowania, alternator został naprawiony, sprawdzony- ładuje. Założyłem go do samochodu okazało się, że kontrolka akumulatora nadal świeci i nie ładuje akumulatora. Odkryłem brak prądu we wtyczce i stąd moje pytanie- gdzie szukać przyczyny tej usterki i jak to naprawić?
sprawdź prostownik, bo to w zasadzie jedyna awaria alternatorów Denso troszkę nie rozumiem " prostownik" ? o co konkretnie chodzi Mostek prostowniczy. Układ diod dzięki którym mamy prąd stały, a nie zmienny jaki generuje alternator.
Niby bez żarówki może być, wtedy zasilanie po wyłączniku do D+, ale to szemrane rozwiązanie. W razie awarii alternatora może to doprowadzić do jeszcze większych zniszczeń. Bez akumulatora może się wzbudzić, ale lepiej tak nie robić (ryzyko uszkodzenia )
Tam prędzej uszkadzał się mostek, i to w zasadzie była jedyna awaria.
Autem jeżdżę od pół roku, to była pierwsza awaria. Najpierw zauważyłem na wskaźniku na desce ładowanie 13V (zawsze było 14V). Podjechałem na sprawdzenie ładowania i akumulatora: ładowanie 13,95V i aku O.K. Następnego dnia ładowanie spadło do 10V i po zgaszeniu auta już go nie odpaliłem. Całą noc ładowałem aku, rano odpaliłem i do warsztatu, gdzie go...
Witam, Mialem znajomego, ktoremu cos piszczalo (Honda Civic 1.6 chyba). Wymienil naciagacz paska i dalej piszczalo. Po dluzszej analizie okazalo sie ze to alternator. Wiec wymienil lozyska. Piszczalo dalej. Ktos wpadl na pomysl zeby pojechac do elektryka i pomierzyc rezystancje uzwojen alternatora. Olazalo sie ze jest jakies zwarcie miedzyzwolowe w...
Zdesymetryzowanie gwiazdy poprzez upalenie jednej z diod. Te dodatkowe symetryzują w czasie usterki. Nieprawda. Przeanalizuj sobie schemat ośmiodiodowego mostka a zobaczysz że nawet przepalenie się jednej diody z mostka powoduje bardzo dużą niesymetrię napięcia na wyjściu, te dwie diody nie zastępują w żaden sposób roli przepalonej diody. To rozwiązanie...
Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") - Mazda (R -...
dzis się to stało, przez ok 6 miesięcy słychac było jakby chrobotanie ale dzis cos strzeliło metalicznie w czasie jazdy w silniku Dojechałem jakoś do garażu ale: - wolne obroty wzosły z ok 850 do 950 - chroboranie: jak silnik ostygł i jest zimny to go nie słychac ale po 2-3 minutach pojawia się - dawniej było ledwie słyszalne w kabinie a teraz to juz...
Już wszystko wiadome. Sprzęgiełko / wolne koło alternatora było uszkodzone, zablokowało się. Po wymianie i zamontowaniu wszystko gra. Co do konieczności użycia specjalistycznych narzędzi w przypadku odłączenia alternatora od jego podstawy to jak dla mnie to bzdura. Jeśli alternator będzie ponownie montowany do swojej podstawy, a ta z kolei do silnika...
Awaria nie ma bezpoeśredniego związku. Po prostu podczas wymiany alternatora odłączyłeś akumulator i wykasowały się wyuczone parametry w DDE.
uszkodzony mostek prostowniczy to najczestsza awaria alternatora w nexii.Napiecie w czasie pracy silnika spada tak duzo dlatego ze masz juz wyladowany akumulator a w czasie pracy silnika dosyc duzy prad pobiera uklad wtryskowy i zaplonowy.
Witam, Drodzy Forumowicze, zwracam się do Was z prośbą o pomoc w naprawie dwóch usterek we Facie 126 elx model 2000 r. Pomimo przeczytania wielu wątków na Elektrodzie, wciąż nie wiem jak sobie poradzić, gdzie szukać przyczyny. Podaję satem problem i objawy. Awaria dotyczy rozrusznika. Od czasu do czasu mu odwala i po przekręceniu kluczyka w stacyjce...
Wymieniłem cały stojan alternatora. Przy pierwszej awarii spaliła mi sie kostka (połączenie alternatora z regulatorem). Zrobilem kostke , po2000km spalił mi sie alternator. Wymienilem alternator i kostke na nową. Mineło 2miesiące. Teraz ta nowa znowu wygląda jaby sie grzała, zżółkła itp. Nie wiem jak sprawdzić regulator(wylkuczyc). Ostatnio po wymianach...
A gdzie mógłbym kupić mostek prostowniczy i jak szukać bo nie mam na nim żadnego typu. I jeszcze jedno bardzo ważne pytanie czy mogę przez pewien czas jeżdzić na tym uszkodzonym,bo nie zawsze mi swieci awaria.
Alternator wymienię, ale chciałbym być pewny, że o niego właśnie chodzi. Bardziej sugeruję się opinią mechanika samochodowego, który sam stwierdził, że czuć spalenizną od alternatora. Uzwojenia są przegrzane. Widocznie była gdzieś uszkodzona izolacja na uzwojeniach, wyciek płynu dokończył robotę. Dlaczego pali się dioda awarii oświetlenia? Żarzy się...
Częsty problem w Ford to sterownik żaluzji chłodnicy - LIN idzie do alternatora i do sterownika żaluzji i tutaj jest zielono. Dodano po 1 Myślę że to może być dobry trop ;) Dzięki, dam znać. Dodano po 11 A więc tak: Sprawdziłem , przypominam - ładowanie na wyższych obrotach jedynie tj powyżej 1,2tyś pokazuje już bilans prądu dodatni, na jałowym -20A,...
Złe połacznie B+ alt->klema plus. Jak znam nissana to awaria w obrębie bezpiecznika alternatora.
Awaria "regulatora" napięcia , lub szwankujące koło wolnego biegu zależnie od typu alternatora. Nie było tam nic grzebane wcześniej? Jakieś kombinacje z UPC,BSI , ECU ?
Jak usuniesz awarię wentylatorów to spadnie temperatura pracy alternatora.Jak wentylatory pracują pobierają duży prąd rzędu około 20- 25A i alternator usiłuję utrzymać właściwe napięcie na akumulatorze i stąd ta temperatura na jego korpusie.
Witam, Mam Fiata CC 700 z przebiegiem 150 tys KM. W CC zima tego roku poszla skrzynka biegow.Samochod od tego czasu stał. Jednakze chodzi mi o silnik. Gdy jeszcze samochod jezdzil brał wody jak szalony, mniejwiecej 1,5l na 100km przejechanych, szybko sie zagrzewał. Pojchałem z nim do serwisu Fiata i powiedziano mi ze woda ucieka przez nieszczelna uszczelke...
od dołu wizę tylko 1 śrubę. odkręciłem ją, 2 nakrętki na górze, pewnie od zasilania, wiem że jedna idzie do alternatora. rozrusznik dalej trzyma się mocno. Gdzie są dwie kolejne śruby? Od góry się do niego nie dostanę bez odpinania silnika i kabli
Odepnij na chwilę akumulator, a następnie sprawdź prąd ładowania. Bo wychodzi z tego, że czujnik położenia wału po części jest zależny od alternatora.
Mam pytanie!! Jak zdiagnozować czy brak ładowania jest winą uszkodzonego alternatora czy regulatora. Bo miałem przypadek ze stwierdziłem awarie alternatora (wzbudzenie z regulatora na alternator było) a po wymiane regulatora ładowanie pojawiło się (mówię o alternatorach obcowzbudnych) Wie ktoś??
Model FORD Alternator BOSH <br/>Awaria : Lapmka ładowania gaśnie szybko niby w porządku jednak widoczne szczególnie w ciemno...<br/><br/>Model FORD Alternator BOSH <br/>Awaria : Lapmka ładowania gaśnie szybko niby w porządku jednak widoczne szczególnie w ciemnościach przygasanie i rozpalanie świateł (bardzo słabo widać aczkolwiek...
Witam. Około miesiaca temu zepsuł się alternator w ciągniku C360, uznaliśmy, że to z powodu wieku tego elementu i oddaliśmy go do regeneracji. Po zamontowaniu ponownie uległ tej samej awarii a mianowicie nastąpiło spalenie się płytki z diodami prostowniczymi. Uznaliśmy, że wada leży w alternatorze, więc kupiliśmy nowy marki Expom. Niestety alternator...
W tym alternatorze jest zużyty komutator i nie ma ładowania. Nie wiem czy można dokupić wirnik? Ten alternator jest z traktora Fergusona. Alternator jest sprzężony ze sprężarką. Czy może ktoś wie, gdzie można tę część dokupić do alternatora?
Już sobie poradziłem. Ten wężyk jest tylko ciasno wciśnięty... Wymiana nie jest trudna tylko trzeba mieć dużo cierpliwości i narzędzia. Przyczyną awarii był najprawdopodobniej brak śruby mocującej alternator. Tydzień przed awarią tej śruby już nie było. (mam foto silnika) W 2015 roku "fachowiec" wymieniał mi regulator napięcia i diody w alternatorze...
Witam! Oj "Elektrit" widać że nie jesteś w temacie. Alternator w astrze 1,4 ośmiozaworowej jest po prawej stronie za silnikiem, i jak nie ma w nadkolu osłony to koło prawe zwłaszcza przy skręcie w prawo jak "Karcher" wtłacza wodę spod kół (na mokrej nawierzchni) prosto na alternator. Ta awaria nie następuje po jednym zamoczeniu urządzenia tylko jest...
Witam Mam problem z alternatorem w Seacie Ibiza 1.4 AKK, 60 KM, rok 2000, alternator typu Bosch 70A. Jakiś tydzień temu zaczęła mi świecić kontrolka ładowania i po kilku godzinach rozładował się akumulator. Oddałem auto do warsztatu, gdzie wymieniono regulator napięcia na alternatorze. Od tego czasu zachodzi zjawisko, że po uruchomieniu silnika kontrolka...
Witam! Dwa lata temu rozsypało mi się sprzęgiełko na alternatorze - najpierw było słychać "warczenie" jakby się łożyska skończyły, a później trzask i sprzęgiełko się rozpadło. Kupiłem sprzęgiełko, to po przejechaniu ok. 5000km ukręciła się ośka na tym, alternatorze zaraz za łożyskiem. Byłem wtedy na wakacjach, to oddałem auto do warsztatu, gdzie gość...
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
Dzięki kolego tak też podejrzewałem, tylko jak wytłumaczyć to, że po tym incydencie z przed tygodnia pomimo powrotu prawidłowego napięcia instalacji praca silnika nie chce powrócić do normy. Powiem przy okazji, że odłączałem czujnik położenia przepustnicy celem jej zaadaptowania. Może trzeba by było również jakoś zaadaptować pozostałe czujniki? Wie...
Pisałem o tym w innym temacie,o alternatorze do lublina,w którym również wspominałeś o tym.Trzeba dać jakiś przełącznik do odłączania świec,albo awaryjnego włączania w razie awarii.Ale to będzie kłopotliwe,bo trzeba będzie o tym myśleć,więc ja bym to zrobił tak,ze dał bym ten przełącznik jedynie do awaryjnego grzania w razie awarii sterownika świec,a...
Witam szanowne grono. Zacznę szczegółowo od początku moich problemów. Pacjent: Laguna 2 Grandtour 1,6 16v 107km, 2001r. Około miesiąc temu zaczęły się problemy z alternatorem. Na zimnym silniku po odpaleniu ładowanie wynosiło 14,4v, jednakże gdy tylko stawałem gdzieś na chwilę (przykładowo do sklepu) i ponownie odpalałem na ciepłym silniku, alternator...
Ja u siebie w c 360 mam alternator bosch 100A pochodzący z opla 2,0D Napędza go jeden pasek 17 -nie zauważyłem aby się ślizgał Ładowanie mam wreszcie 14,5V nie zależnie czy ciepły czy zimny nie zależnie od ilości włączonych lamp Ładuje 2 akumulatory 195AH Przełączniki 12/24 były w min. starych ursusach np. 1224, działało to bez większych cudów Fabrycznie...
Mam problem z alternatorem, bawię się już tym parę dni i opadam z sił. W akcie desperacji postanowiłem napisać temat. Generalnie chodzi o to, ze alternator nie działa. Ale od początku. Kiedyś miałem podobny problem, rozebrałem alternator. Oczyściłem, odmalowałem. Wymieniłem mostek prostowniczy na nowy. Wtedy przyczyną awarii okazał się skorodowany doszczętnie...
Spróbuj rozpiąć akumulator na kilka chwil i zobacz potem. Może złapał jakąś zawieszkę. Można też sprawdzić napięcie na akumulatorze podczas pracy czy alternator daje 14,4 V. W JD miałem taki przypadek że ehr nie reagował, była ikonka od awarii a on się po prostu zawiesił i odcięło mu prąd. Potem się okazało że to szczotki się kończyły. Ponoć ehr jest...
Opublikowany przeze mnie niedawno artykuł: „Inteligentna ładowarka akumulatorów” wywołał spore zainteresowanie czytelników. Najciekawszą cechą tego rozwiązania była zależność parametrów ładowania od temperatury akumulatora. Postanowiłem więc opracować kolejne tłumaczenie podobnego urządzenia, ale tym razem dedykowanego dla użycia w samochodzie. Proponowany...
Generalnie reglerów się nie sprawdza tylko poprostu wymienia - jeśli nieprawidłowe ładowanie nie wynika z ich wady, to uszkodzenie alternatora bankowo uszkodzi regler. W zwiąku z tym, kiedy leci wymieniony regler (awaria się powtarza), oznacza to, że winę ponosi alternator (i tam trzeba szukać usterki + wymienić regler), a kiedy wszstko działa - to...
Tylko nie wiem czy przekaźnik jest tam potrzebny. W, powiedzmy, takim samym układzie zasilana w starze nie znalazłem przekaźnika. W zwłokach elektryki, która podobno od momentu awarii, a kiedyś pracowało poprawnie, nie była ruszana, też przekaźnika nie było.
zrobiłem dokładnie tak jak mówisz i na 2 przyrządach prąd ładowania jest w tych granicach z tym, ze wartości tego pradu sie szybko zmieniają - skaczą od 13,7 do 14,1V pomimo ze w tym czasie nic nie włączam ani nie wyłączam, silnik pompy wspomagania wyje na najwyzszych obrotach pomimo tego, że przed załączeniem silnika nie ma prawa się włączyc! Przekażnik...
Zacisk 2 (ign) co idzie do zacisku S regulatora to sender-napięcie odniesiena regulacji.Na nim ma pojawiać się prąd jak jest wlączony zapłon. Ten opornik bocznikuje lampkę.Pomaga we wzbudzenia alternatora,pomocny w przypadku awarii samej lampki. Prosty układ ulubiony przez producentów Japońskich jak i USA. Alternator (jeżeli hyundai) produkcji Mando.
Aby sprawdzić mostek prostowniczy alternatora należy go wylutować z alternatora, gdyż każdą z diod należy sprawdzić osobo. A tak na marginesie. Wklep w SZUKAJ hasło fiat 126, bo usterki jego alternatora to popularna awaria i jest opisana na forum we wszystkich chyba wariantach. Tu kilka przykładowych tematów:
W transitach częściej siadają mostki prostownicze niż regulatory regulator łatwo sprawdzić bez demontażu potrzebny tylko amperomierz .podłączamy jedną końcowkę amperomierza do plusa na akumulatorze a drugą do wyjścia z alternatora do ktorego jest podłączona kontrolka ładowania amperomierz powinnien wskazac ok.3A(silnik nie pracuje).jeżeli natężenie...
Ja bym tego nie pchał do traktora. Grafitowe pierścienie były bardzo nietrwałe ( alternator nawet miał z tyłu plastikową osłonkę). Traktor ze swej natury narażony jest na oddziaływanie czynników zewnetrznych ( woda, błoto, zakurzenie), i nie wróżę temu alternatorowi długiej pracy. Pomyśl, co się staniem jak dosięgnie cię awaria w czasie intensywnych...
Diody niskoprądowe to nie problem, można dać coś z "rodziny" 1N4001. Identyfikacja uszkodzonej diody jest na 100% dopiero po jej wymontowaniu. Diod wysokoprądowych o konstrukcji stosowanej w alternatorach nie spotkałem w handlu, praktycznie jedyne ich źródło, to rozbiórka z uszkodzonych alternatorów, zwykle któreś tam diody z kompletu "przetrwały" awarię....
Witam, wczoraj dopadła mnie mała awaria, a więc fiat brava 1.6 16v 97r. wracam sobie do domku z pracy, dojechałem do skrzyżowania i zapaliła sie kontrolka od ładowania(miałem 5km do domu to się nie zatrzymywałem) ruszam ze skrzyżowania i patrze że powyżej 3000rpm kontrolka gaśnie, po dojechaniu do domu wziełem miernik i badam ładowanie, na jałowym biegu...
Alternator Magneti Marelli A127-55.Ułamała się jedna ze szczotek.Jakie elementy ulegają uszkodzeniu w takim przypadku(regulator napięcia,mostek prostowniczy).Alternator nie pracował długo po awarii, ale mocno się nagrzała obudowa. Efektem uszkodzenia jest brak ładowania, pomimo zamontowania nowej szczotki. Objawy w samochodzie:świecąca się kontrolka...
Tak to na 100% nie wina gazu na benzynie to się dzieje tak samo jak na gazie ,jakiś czas temu padły mi wtryski gazu więc jeżdziłem miesiąc na benzynie.Zastanawia mnie ten rozrząd no ale jak go kupiłem to śmigał dobrze.cewki dla sprawdzenia założył mi gazownik nowe i było to samo.Komputer nic nie pokazuje.Jeden mechanik doradził mi abym w serwisie zmienił...
Awaria, przebicie diody dodatniej w alternatorze. Do czasu naprawy radzę niepodłączać akumulatora do pojazdu - jest zwarcie przez alternator! P.S.: Interpunkcja i Duża litera, Kolego! Gdzie się podziała?
Witam, jestem użytkownikiem Calibry V6 w który oryginalnie był zamontowany alternator delco remi, po awarii zespołu prostowniczego kupiłem regenerowany alternator boscha, po zamontowaniu jednak nie ładował. Wyjąłem go i zbudowałem prosty stolik do testów okazało się, że aby zaczął ładować musiałem wzbudzić go aż 12voltami, gdzie w instalacji pojazdu...
To ma być alternator samochodowy moc od 60 do 100 amper Jak wiadomo ma służyć za prądnice do zasilania grzałek przerobionych na odpowiednie napięcie . Pięknie by było gdybym osiągnął ok70V i 70A a nawet większe napięcie ok110V i wiąże się z wytrzymałością czy nie będzie się grzał . Nigdzie nie są podane dane jakie napięcie max na wirnik można dać. Będę...
Nie uszkodziłeś alternatora po wjechaniu w kałużę? Lubią pękać obudowy tych alternatorów.Na przewodach elektrycznych do LPG powinny być przeważnie dwa bezpieczniki.Sprawdź czy nie są zalane lub spalony któryś z nich. czy dobrze przewodzą prąd.Tak samo masa do LPG powinna być czysta. To wariowanie gazu- pzrełączanie się na benzynę i spowrotem na gaz...
Skoro regenerowałeś rozrusznik to uczyń to z alternatorem. Po pierwsze alternatory z dawnych czasów dysponowały prądem rzędu 40-50 A więc dla takiego rozładowanego akumulatora nieco za mało na krótki czas. Po drugi czas i wilgoć robią swoje. A może szczotki zużyły się i są na granicy pracy co niedługo skończy się awarią regulatora.