Jak długo ci się ładuje akumulator na prostowniku? Jakim prądem ładuje prostownik i jakie masz parametry akumulatora? Prawdopodobnie w wyniku awarii regulatora napięcia, akumulator ci po prostu zdechł i nie trzyma prądu. Naładujesz go prostownikiem to wytrzyma chwilę, a że nie jest ładowany, bo układ ładowania powiedział papa, to ci wszystko zdycha....
Wg. mnie dziwny wynalazek, w razie awarii regulatora napięcia jakby się nagle pojawiło 16V to nie wiem czy się nie zapali-wolę jednak zwykłą kwasówkę z ołowiem. Co do prostownika masz podane-parametry jak dla instalacji 12V w pojazdach (napięcie 14,4V) i maksymalny zalecany prąd ładowania 3A (ciekawe, czy ma jakieś zabezpieczenia, czy jakby była rozładowana...
Miałem ten sam problem. Awaria regulatora napięcia alternatora lub wymiana niefabrycznej części powoduje tę usterkę. Brakuje również między innymi podgrzewacza tylnej szyby i podgrzewacza lusterka wstecznego.
Nie popadajmy w skrajności. Alternator w samochodzie daje około 13.5 V, takie też powinno być napięcie ładowania z prostownika. Radio to powinno wytrzymać. Poza tym nie słyszałem aby padło radio przy awarii regulatora napięcia. U mnie na przykład wytrzymało jakieś 18V, a akumulator nie (zagotował się). A jeżeli chcesz mieć 100 % pewności że nic się...
A czemu zener na 15V jako zabezpieczenie przed pojawieniem się większego napięcia od napięcia alternatora 14,4 V ? A temu, że zenerka w sot-23 kosztuje jakieś 12 groszy, a może uchronić przed jakimś losowym fu.ck-upem MOSFET za 5 zł. Tak przykładowo awaria regulatora napięcia w alternatorze może poskutkować przebiciem bramki mosfeta. Rozbierz sobie...
Wirnik to ciekawy trop, jeśli np. po nagrzaniu dostaje jakichś zwarć to może uszkadzać regulator napięcia.
To o czym piszesz wskazuje na awarię któregoś regulatora napięcia. Kody SMD to kłopot ale częściowo opanowany. Wpisz w gógiel string znaków : SMD CODE BOOK Dosyć przydatne są szortformy od ROHM - są w nich kody.
Problem rozwiązany,stabilizator napięcia w liczniku
gregor jeżeli chcesz w miare tanie i bardzo mocne mosfety to polecam IRF3205 w tme kosztują 3zł , albo całkiem wypaśne IRF1405 - 169A 55V Rdson=0,0053R, max prąd w impulsie 680A. quote="-RoMan-"] Dlaczego stosować PWM? Przede wszystkim jako zabezpieczenie przed niekontrolowanym wzrostem napięcia w razie awarii regulatora napięcia alternatora. Drugi...
Wszysko zalezy od producenta regulatora.Ma być Magneti Marelli typ bodaj RTT118,ewentualnie Elmot. Podróbki z Unipointu są kiepskie.
Alternatory nie są mocną stroną FIATów... ale sprawdź tą kontrolkę, bo bez niej nie ma ładowania (jeśli przepali się żarówka).
Ale na filmie też ma parę tylko u góry (tak mi się wydaje). A przytkaj szmatką górne otwory i zobacz czy wtedy para pojawia się w niższych otworach? Może to tak ma działać aby "nie zalać" prasowanych rzeczy? 🤔
Oprócz problemu "prawnego" to sam pomysł jest ...dziwny, gdyż właściciel obawia się awarii regulatora napięcia alternatora, przy której może wzrosnąć do 16V to spalenie taśm będzie najmniejszym problemem. Stabilizacja na plusach będzie wymagała dwóch takich układów (dla każdego koloru, to tylko kilka elementów więc bez większej różnicy), stabilizacja...
Odepnij Aku obydwie klemy zewrzyj na 20 min i podepnij z powrotem. Obłaskawiał bym awarię regulatora napięcia pomimo iż nowy .
Regulator na pewno OK, zajrzałbym do wszystkich styków i przewodów, bo te najniższe wartości mogłyby być leciutko wyższe...
ale wątpię by był całkowicie szczelny Jest całkowicie szczelny. Są nawet motocykle gdzie montowany jest na leżąco. Na własne oczy widziałem w CBR jakiejś jak taki aku spuchł jak piłka po awarii regulatora napięcia.
Awaria "regulatora" napięcia , lub szwankujące koło wolnego biegu zależnie od typu alternatora. Nie było tam nic grzebane wcześniej? Jakieś kombinacje z UPC,BSI , ECU ?
Na drganie taka przekładka nie wiele pomoże , na temperaturę tak , opar bym się nie obawiał ryzyko znikome chyba ze nastąpi awaria regulatora napięcia w alternatorze.
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
Sprawdzać można zawsze, natomiast najciekawszy wynik będzie w chwili awarii - bez wątpienia. Jednak nie będzie to chyba "zwykła", mechaniczna usterka. Możliwa jest awaria regulatora napięcia bądź mostka w alternatorze, ujawniająca się po nagrzaniu elementów.
W maluchu dość często ulega awarii regulator napięcia, no i po objawach jakie opisałeś by na to wskazywało.
Wygląda to na awarię regulatora napięcia, zdejmując klemę w czasie pracy silnika narażasz się na liczne awarie od przepalenia żarówek po uszkodzenie układu zapłonowego. Minęło kilka dni i problem sam się naprawił.Regulator napięcia nie miał usterki...
Rozwiązałem problem. Okazało się że z powodu awarii regulatora napięcia przy alternatorze uszkodził się i akumulator i przełącznik widoczny wyżej po prawej stronie(w środku jakiś scalak padł którego na necie nie mogę znaleźć)
Kondensator ewidentnie do wymiany, podaj proszę napięcie na pinie 1 regulatora U2. Podaj oznaczenie układu U1.
Tu nie chodzi o to co aku mówi altkowi tylko jak się zachowa cały układ w przypadku np awarii regulatora napięcia. Ale dlaczego mówimy o awarii regulatora. Przecież pisałem: "Ja mam sprawny alternator więc nie ujrzę na mierniku nic innego jak 14,3V. " Sprawa zabezpieczenia przy awarii jest bezsprzeczna i z tym absolutnie nie dyskutuje W dalszym ciągu...
wymieniłem regulator i wszystko wróciło do normy . Ciekawi mnie jednak fakt jarzenia się kontrolki ciśnienia oleju przy nadmiernym napięciu ładowania . I jeszcze jedno ,czy ładowanie akumulatora , bez odłączenia go od instalacji samochodu, mogło mieć wpływ na awarię regulatora napięcia ?
Piec zgłasza awarię. Jakieś kody błędu? Niektóre kotły lubią sobie sprawdzać kolejność faza/zero w gniazdku i przy takich napięciach N-PE może mu to nie wychodzić. A jak podłaczysz do normalnej sieci do działa dobrze?
Witam Serdecznie. Wzmacniacz - jego płyta zasilająca jest uszkodzona. Po zdemontowaniu - widać odparował układ z PCB. Dowiedziałem się, że jest to VB408 - czyli regulator napięcia. Gdzie szukać przyczyny? Wszelkie sugestie mile widziane. https://obrazki.elektroda.pl/5508867100_... https://obrazki.elektroda.pl/6088818200_...
Dzieje się tak po naprawia regulatora napięcia (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5... - tutaj opisywałem). Z tego "bardziej popsutego" przełożyłem jeden z tych małych tranzystorów i teraz po odpaleniu ciągnika kontrolka zachowuje się normalnie tzn. świeci a później gaśnie, ale w końcu zaczyna migać co ok 5-10 sek. Wiem, że akumulator się...
witam posiadam agregat do którego został przeciążony a na wyjściu jest brak napięcia .Pomierzyłem przejścia na uzwojeniach L1- R 7,2 om L2-R 2 om R-R2 2,2 om R2-L1 6,9 om R2-L2 2,9 om na szczotkach 72 om gdy podałem na szczotki 12 v to na wyjściu pojawiło się tylko 20 v . Czy ktoś mógłby mi pomóc w zdiagnozowaniu uszkodzenia ? agregat jest taki http://obrazki.elektroda.pl/5941272400_1...
Proszę o pomoc w związku z młotowiertarką akumulatorową Parkside. Młotowiertarka BEZSZCZOTKOWA z wymontowanym regulatorem (jak na zdjęciach) jednak nie reaguje. Brak napięcia na stykach od silnika. Numery: SYS19190826 Czy dostanę gdzieś taki zamiennik? https://obrazki.elektroda.pl/2717534000_... https://obrazki.elektroda.pl/5566387500_...
Próbuje naprawić regulator podawania drutu do migomatu. Regulator jest zbudowany na tyrystorze. Schemat w załączniku. Wymieniłem tyrystor, rezystor mocy, którego nie ma na schemacie, tranzystor, diody prostownicze. Regulator podaje na wyjście napięcie w zakresie 5-10V, ale po podłączeniu obciążenia napięcie to spada do zera. W czym szukać problemu ?...
Witam wszystkich. Dodam na początku ze jestem ciemny z elektryki. Kupiłem zestaw do samodzielnego montażu posklejałem wszystko według schematu i problem tkwi w tym że nie mam regulacji prądu, daje dużo ponad 19V. Co mogłem źle zrobić? Zamieszczam fotkę tego regulatora http://obrazki.elektroda.net/55_12544079...
Pacjentem jest Seat Ibiza II 1.4 benzyna. Samochód więcej stał niż jeździł, ale starsza sąsiadka chciałby go jeszcze poużywać. Problem polega na wysokich obrotach silnika na luzie. Po odpaleniu silnika, obroty dochodziły do 2 tys. i falowały. Poszukałem trochę w necie i myślałem, że problemem może być przepustnica, więc ją wykręciłem i dokładnie wyczyściłem....
Witam. Posiadam model rc z silnikiem bez-szczotkowym. Podczas ostatniej jazdy, odlutował się jeden z wtyków łączących regiel z silnikiem (kable były dość ciepłe). Po zalutowaniu wtyku do kabla okazało się, że silnik nie reaguje na sygnały z regulatora. Sprawdzałem silnik i nie wygląda na uszkodzony. Sprawdzałem również regulator z innym silnikiem bez-szczotkowym...
Witam kupiłem MZ etz 150 z brakiem ładowania, pali się kontrolka a po przyłożeniu miernika do akumulatora ładowania faktycznie nie ma. Do tej pory posprawdzałem ciągłość wszystkich przewodów, bezpieczniki - wszystko ok. Sprawdziłem prostownik wszystkie 9 diod ok - przewodzą w jednym kierunku. Sprawdziłem uzwojenie stojana czy nie ma przebicia do masy...
Opiszę pewne zdarzenie. Używałem wiertarki z regulatorem obrotów. Wiertarka ok 30 lat więc na napięcie 220V. Wierciłem na wolnych obrotach w drewnie dość ciężkie stałe obciążenie otwornica fi67mm. Napięcie u mnie w gniazdku to 240V może kilka volt ponad. W pewnym momencie wybuch w rączce regulator obrotów powodując zwarcie i zadziałanie zabezpieczenia....
Od kilku dni mam na stanie jawę 350TS. Ładnie pali na dwa gary. Mam natomiast problem z ładowaniem. Sprawdziłem wszystko wg książki począwszy od alternatora (urwana jedna szczotka) po prostownik i stanałem na regulatorze. Możecie mi powiedzieć na jakiej zasadzie działa ten regulator? Czy na wzbudzaniu powinien dawać jakieś napięcie? Bo w moim przypadku...
Witam Może ktoś mi poradzi dlaczego po przewinięciu stojana nie chce się pojawić napięcie na uzwojeniu zasilającym regulator jest to niezależne uzwojenie dodam że po podaniu zewnętrznego napięcia na wirnik około 24v wszystko jest dobrze może ktoś ma jakieś pomysły :cry:
Witam. Mam taki objaw pracy alternatora. Zapalam silnik i mam za wysokie napięcie w instalacji. Na woltomierzu widać jak wzrasta wraz ze wzrostem obrotów. Zdaża się, że napięcie wraca do normy i jest stabilne (normalne). Jak przygazuję to znowu mam to samo. Rzuciłem się na regulator, ale wymiana w nim tranzystorów na nowe i sprawdzeniu reszty stan pracy...
Witam Posiadam ten regulator jak w temacie ,chce nim sterować silnikiem z pralki automatycznej z tachogeneratorem niestety nie działa a mianowicie po połączeniu wszystkiego według schematu i podaniu napięcia dioda power świeci pomimo ustawieniu wyłącznika w regulatorze w pozycji 0, a silnik próbuje zastartować, trwa to ułamek sekundy i jest spore iskrzenie...
Witam serdecznie. Mam problem ze spawarką jak w temacie, a mianowicie dotarła ona do mnie po wymianie potencjometru posuwu drutu. Nie wiem jaki był w oryginale, ale zamieniono go na 10k Ohm. Problem polegał na tym, że praktycznie silnik nie reagował na zmianę regulacji, cały czas kręcił prawie na pełnych obrotach, a napięcie na silniczku oscylowało...
Wymienilem ostatnio regulator napiecia, wszystko pasuje z wyjatkiem jednej rzeczy, kostka ma wejscie na jeden pin a nowy regulator ma 2 piny. Czy da sie to podlaczyc czy trzeba koniecznie kompatybilny z jednym gniazdem pin kupic? Dodano po 26 Chodzi dokladnie swap rrgulator BOSCH BR14 M1 / F 00M 145 230 na BOSCH BR14 M1 / F00M 144 128
Witam, Na ostatniej fakturze otrzymaliśmy rachunek za około 300 VA mocy biernej pojemnościowej. Nie dziwiłbym się, gdyby to była moc indukcyjna (zawsze się może zdarzyć, że regulator nie daje rady), ale pojemnościowa? Co może być powodem; uszkodzenie regulatora?
Dzień dobry. Wykorzystałem w pewnej konstrukcji silnik elektryczny z krajalnicy Zelmer, musiałem użyć regulatora obrotów gdyż obroty były za wysokie. Urządzenie pracowało przez 2 dni, oczywiście nie non stop, kilka razy w ciągu dnia po 1,5 minuty, po czym szlak trafił regulator. Było to gotowy układ z potencjometr który kupiłem w sklepie elektronicznym,...
Automatyczne uruchomienie może mieć wiele zastosowań, gdzie nie będziemy awaryjnym układem wyłączającym :-) Co do układu obejścia, to uważam, że dobrą praktyką jest planowanie tego typu zabezpieczeń. Zawsze! Awaria alternatora, związana np. z paskiem napędowym, lub awaria regulatora napięcia, diod prostowniczych, żarówki sygnalizacyjnej odpowiadającej...
Witajcie Mam problem z płytką regulatora podawania drutu us45s był przepalony irf540 , ne555,rezystor 30ohm/0,5w po wymianie wszystko działa regulacja jest OK ,ale na bardzo krótko ,nic się ne grzeje ,po kilku próbach włączenia wyłączenia płytka uszkadza się ponownie -irf 540 i ne555. Co może być przyczyną ,dodam że napięcie na zenerce jest 12v czyli...
Witam w silniku brak ładowania po zapaleniu napiecie na akumulatorze nie wzrasta. Z cewki w silniku wychodza dwa kable na jednym mam napiecie 7,1 v a na drugim 7,8v czy takie napiecie ma tam byc? Pozdrawiam
Część, mam problem z regulatorem US52, chciałem nim regulować silnik szczotkowy z pralki 450 W z prądnicą tachometryczną, silnik startuje obroty można regulować wszystko jest ok dopóki nie ma obciążenia. Pod obciążeniem po pewnym czasie silnik się zatrzymuję, po paru sekundach sam startuje i znowu się zatrzymuję i tak w kółko, dodam że przy każdym ponownym...
zaczeła mi się swiecić kontrolka od ładowania, nie pali się na wolnych obrotach dodając gazu zaraz sie zapala czy jest to awaria regulatora napięcia czy bezpiecznik
Panowie, rozumiem, że szczotki czy regulator do wymiany. Zgadzam się z Wami w 100 procentach. Ale dlaczego zanika prąd? Dlaczego auto gaśnie? Pytam, bo może inna awaria spaliła regulator czy coś innego w alternatorze.
To zależy . W współczesnych alternatorach diody prostownicze pełnią też rolę zabezpieczenia w stanie zaporowym , żeby nie przekroczyć pewnego ustalonego napięcia bezpieczeństwa w razie awarii regulatora napięcia . Takiej diody dyskwalifikuje użycie w prostowniku . Druga sprawa , one są przewidziane do wymuszonego obiegu powietrza inaczej ich ugotujesz...
I dlatego sądzę że autor nawet nie wie ,że być może ten układ jest wpinany jednak w linie zasilania radia(gdzie miałoby to odrobinę większy sens aby zapobiec "przygasaniu" przy rozruchu) a nie podtrzymania pamięci...Dodatkowo dioda zenera zabezpiecza w takim przypadku radio przed napięciem wyższym niż 15V(co wynika z jego schematu),które może wystąpić...
Witam W moim polonezie ostatnio miałem awarię regulatora napięcia oraz alternatora (spalona dioda -) Po jego wymianie padł mi akumulator (p około 2 miesiącach), kupiłem nowy lecz szybko elektrolit wyparowywał, zrobiłem więc pomiar ile prądu jest ładowane na zaciskach akumulatora i napięcie wynosiło 16V!!! W czym może tkwić problem, jak byłem w warsztacie...
Połącz szeregowo diodę Zenera (np. na 9V) i mniej więcej od tego napięcia miernik zacznie się wychylać. Oczywiście konieczne będzie wyskalowanie ale moim zdaniem zakres do 15V jest za niski bo po pierwsze napięcie w aucie może być wyższe w razie awarii regulatora napięcia a po drugie miernik ma mniejszą dokładność przy końcu skali. [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Witam. Autko po awarii regulatora napięcia. Na zaciskach akumulatora pojawiło się ok. 18V. Maszyna odpala, ale nie pracuje silnik krokowy. Na module komputera ( BOSCH 0280800160 ) mam zwęglone rezystory R101 i R103. R 103 to bodajże 0R51 1% a R101 jest doszczętnie zwęglony i jego identyfikacja jest niemożliwa. Może posiada ktoś rozrysowany schemat lub...
Dzięki kolego dzolo35 za te fotki, bardzo mi pomogły. Wczoraj tam byłem więc opiszę co stwierdziłem. Diody prostownicze sprawne, uzwojenia nieprzebite. Agregat na wzbudzeniu 1F1-1F2 dostaje 28V i pobiera to uzwojenie ok 2A prądu. Na wyjściu prądnicy jest wtedy ok 290V napięcia fazowego (bez obciążenia). Regulacja napięcia potencjometrem na regulatorze...
PostWysłany: 10 Paź 2013 16:07 Temat postu: Re: Fiat Grande Punto - 1,4 8V awaria alternatora Sprawa załatwiona wymontowałem regulator z oryginalnego alternatora regulator magnetti marelli i alternator działa lampka wyłącza się prawidłowo więc dziękuje wszystkim za pomoc!!! Problemem był regulator napięcia z PRCh . A powodem częstych uszkodzeń alternatorów...
Teoretycznie akumulator może naładować się z prawie do napięcia 32V , co nie znaczy, że w obwodzie alternatora nie wytworzy sie napięcie o wiele wyższe. Należy przeanalizować przypadek, gdy regulator napięcia ulegnie uszkodzeniu (zwarcie układu regulacji napięcia) i wówczas napięcie to może przekroczyć wartość 36V. Sposobem na taką awarię byłoby zbudowanie...
Spalenie rezystorów, to skutek awarii, a nie przyczyna.
Moduły mf mają możliwość rozłączenia zasilania modułu kiedy podczas próbkowania napięcia jest ono za wysokie. I tak w przypadku awarii alternatora lub regulatora napięcia spotkałem się z kilkoma przypadkami że moduł zwyczajnie nie odpowiadał. Możliwe że i nh mają takie zabezpieczenia.
Ewentualnie corsa b 1,2/ 1,4 8v siedzi tam bosch mały z wbudowanym regulatorem w razie awarii wszędzie dostaniesz części do tego alternatora
Mierniczek w łapę i upewnij się, że po włączeniu napięcia, te w pełni dochodzi do regulatora. Potem, sprawdź wyjście układu BEC, czy odbiornik dostaje napięcie. Bardziej to wygląda na usterkę zasilania niż awarię regulatora. Regulator zareaguje dopiero, jak dostanie sygnał z odbiornika. Sprawdź też, czy nie masz czasem uniesionego gazu na nadajniku....
Chodzi chociażby o sytuację gdy awarii ulegnie regulator i zanim zadziała bezpiecznik nadprądowy to na chwilę napięcie skoczy do 230-400V? Czy, według kolegi, w normalnym cyklu pracy PWM nie pojawi się na silniku napięcie 230 V, w żadnej chwili? Taką sytuację dopuszcza kolega tylko w momencie uszkodzenia? Warto się zastanowić, jak działa PWM. Pomijam...
Witam Tak więc cz pokonała około 15 km po czym ładowanie zanikło całkiem. Świeci się kontrolka "brak ładowania" i faktycznie mierzyłem napięcie na aku nie wzrasta, i na cewkach 0V. Ta naprawa polegała na tym że masę kolega radził połączyć ( pożyczyć z ramy ) na regulatorze - środkowy z bocznym ( te białe, na schemacie oznaczenie C czyli masa ). I ładowanie...
Dzień dobry. Posiadam ciągnik Hako 2000V, niestety awarii uległ regulator napięcia. Elektryk powiedział, że spaliły się styki i jest to nienaprawialne i trzeba by poszukać innego. Nie udało mi się napotkać na polskich serwisach aukcyjnych takiego urządzenia, a identyczne do oryginalnego na stronach niemieckich są bardzo drogie. Z tąd moje pytanie czy...
Mam dwa pytania: 1.Wiem, że prawnie zmiana żarówek na HID jest niedozwolona.Trzeba spełnić mnóstwo wymogów (stabilizacja, spryskiwacze), a mimo to jesli w roku produkcji auto nie było homologowane do HId to i tak jest to nielegalne :( Chodzi mi jednak o to, że ludzie kupują takie żarówki i montują je do aut. Jaki ma to wpływ na wiązkę światła (ustawienie)...
mam problem z ładowaniem w ursusie c 330 potrzebna mi wiedza na temat jak sprawdzić prądnicę jak sprawdzić czy awarii nie uległ regulator napięcia ( widziałem jak pewien elektryk robił to za pomocą żarówki ) to są moje podstawowe pytania następnie chciałbym się dowiedzieć jak podłączyć alternator ( mile widziany schemat ) za wszystkie odpowiedzi serdeczne...
wg mnie to przetwornica nie może być podłączona do wyjścia oświetlenia regulatora - tak jak na załączonym szkicu - lecz bezpośrednio do zacisków akumulatora (wyjście oświetleniowe regulatora nie zapewnia wystarczającego natężenia prądu podczas startu przetwornicy), ponadto, przetwornica może zostać obciążona kiedy już "chwile" pracuje, APZ przełącza...
Akumulator złom. Regulator podłącza się w/g schematu a nie kolorami przewodów!
awaria regulator awaria zmywarka napiąć awaria przetwornica napiąć
hyperx genesis stary schemat oznaczenia junkers temperatur
awaryjne pompy ciepla poziom oleju skrzyni automatycznej
Błąd ECM 0101 w Volvo - nie można usunąć, dlaczego? De’Longhi Eletta – nie pobiera kawy mielonej, komunikat „wsyp jedną miarkę”