Jak długo ci się ładuje akumulator na prostowniku? Jakim prądem ładuje prostownik i jakie masz parametry akumulatora? Prawdopodobnie w wyniku awarii regulatora napięcia, akumulator ci po prostu zdechł i nie trzyma prądu. Naładujesz go prostownikiem to wytrzyma chwilę, a że nie jest ładowany, bo układ ładowania powiedział papa, to ci wszystko zdycha....
Wg. mnie dziwny wynalazek, w razie awarii regulatora napięcia jakby się nagle pojawiło 16V to nie wiem czy się nie zapali-wolę jednak zwykłą kwasówkę z ołowiem. Co do prostownika masz podane-parametry jak dla instalacji 12V w pojazdach (napięcie 14,4V) i maksymalny zalecany prąd ładowania 3A (ciekawe, czy ma jakieś zabezpieczenia, czy jakby była rozładowana...
Miałem ten sam problem. Awaria regulatora napięcia alternatora lub wymiana niefabrycznej części powoduje tę usterkę. Brakuje również między innymi podgrzewacza tylnej szyby i podgrzewacza lusterka wstecznego.
Wirnik to ciekawy trop, jeśli np. po nagrzaniu dostaje jakichś zwarć to może uszkadzać regulator napięcia.
Nie popadajmy w skrajności. Alternator w samochodzie daje około 13.5 V, takie też powinno być napięcie ładowania z prostownika. Radio to powinno wytrzymać. Poza tym nie słyszałem aby padło radio przy awarii regulatora napięcia. U mnie na przykład wytrzymało jakieś 18V, a akumulator nie (zagotował się). A jeżeli chcesz mieć 100 % pewności że nic się...
Problem rozwiązany,stabilizator napięcia w liczniku
A czemu zener na 15V jako zabezpieczenie przed pojawieniem się większego napięcia od napięcia alternatora 14,4 V ? A temu, że zenerka w sot-23 kosztuje jakieś 12 groszy, a może uchronić przed jakimś losowym fu.ck-upem MOSFET za 5 zł. Tak przykładowo awaria regulatora napięcia w alternatorze może poskutkować przebiciem bramki mosfeta. Rozbierz sobie...
Alternatory nie są mocną stroną FIATów... ale sprawdź tą kontrolkę, bo bez niej nie ma ładowania (jeśli przepali się żarówka).
Wszysko zalezy od producenta regulatora.Ma być Magneti Marelli typ bodaj RTT118,ewentualnie Elmot. Podróbki z Unipointu są kiepskie.
To o czym piszesz wskazuje na awarię któregoś regulatora napięcia. Kody SMD to kłopot ale częściowo opanowany. Wpisz w gógiel string znaków : SMD CODE BOOK Dosyć przydatne są szortformy od ROHM - są w nich kody.
Odepnij Aku obydwie klemy zewrzyj na 20 min i podepnij z powrotem. Obłaskawiał bym awarię regulatora napięcia pomimo iż nowy .
gregor jeżeli chcesz w miare tanie i bardzo mocne mosfety to polecam IRF3205 w tme kosztują 3zł , albo całkiem wypaśne IRF1405 - 169A 55V Rdson=0,0053R, max prąd w impulsie 680A. quote="-RoMan-"] Dlaczego stosować PWM? Przede wszystkim jako zabezpieczenie przed niekontrolowanym wzrostem napięcia w razie awarii regulatora napięcia alternatora. Drugi...
Oprócz problemu "prawnego" to sam pomysł jest ...dziwny, gdyż właściciel obawia się awarii regulatora napięcia alternatora, przy której może wzrosnąć do 16V to spalenie taśm będzie najmniejszym problemem. Stabilizacja na plusach będzie wymagała dwóch takich układów (dla każdego koloru, to tylko kilka elementów więc bez większej różnicy), stabilizacja...
ale wątpię by był całkowicie szczelny Jest całkowicie szczelny. Są nawet motocykle gdzie montowany jest na leżąco. Na własne oczy widziałem w CBR jakiejś jak taki aku spuchł jak piłka po awarii regulatora napięcia.
Awaria "regulatora" napięcia , lub szwankujące koło wolnego biegu zależnie od typu alternatora. Nie było tam nic grzebane wcześniej? Jakieś kombinacje z UPC,BSI , ECU ?
Na drganie taka przekładka nie wiele pomoże , na temperaturę tak , opar bym się nie obawiał ryzyko znikome chyba ze nastąpi awaria regulatora napięcia w alternatorze.
Sprawdzać można zawsze, natomiast najciekawszy wynik będzie w chwili awarii - bez wątpienia. Jednak nie będzie to chyba "zwykła", mechaniczna usterka. Możliwa jest awaria regulatora napięcia bądź mostka w alternatorze, ujawniająca się po nagrzaniu elementów.
W maluchu dość często ulega awarii regulator napięcia, no i po objawach jakie opisałeś by na to wskazywało.
Rozwiązałem problem. Okazało się że z powodu awarii regulatora napięcia przy alternatorze uszkodził się i akumulator i przełącznik widoczny wyżej po prawej stronie(w środku jakiś scalak padł którego na necie nie mogę znaleźć)
Wygląda to na awarię regulatora napięcia, zdejmując klemę w czasie pracy silnika narażasz się na liczne awarie od przepalenia żarówek po uszkodzenie układu zapłonowego. Minęło kilka dni i problem sam się naprawił.Regulator napięcia nie miał usterki...
zaczeła mi się swiecić kontrolka od ładowania, nie pali się na wolnych obrotach dodając gazu zaraz sie zapala czy jest to awaria regulatora napięcia czy bezpiecznik
wymieniłem regulator i wszystko wróciło do normy . Ciekawi mnie jednak fakt jarzenia się kontrolki ciśnienia oleju przy nadmiernym napięciu ładowania . I jeszcze jedno ,czy ładowanie akumulatora , bez odłączenia go od instalacji samochodu, mogło mieć wpływ na awarię regulatora napięcia ?
Ale na filmie też ma parę tylko u góry (tak mi się wydaje). A przytkaj szmatką górne otwory i zobacz czy wtedy para pojawia się w niższych otworach? Może to tak ma działać aby "nie zalać" prasowanych rzeczy? 🤔
Tu nie chodzi o to co aku mówi altkowi tylko jak się zachowa cały układ w przypadku np awarii regulatora napięcia. Ale dlaczego mówimy o awarii regulatora. Przecież pisałem: "Ja mam sprawny alternator więc nie ujrzę na mierniku nic innego jak 14,3V. " Sprawa zabezpieczenia przy awarii jest bezsprzeczna i z tym absolutnie nie dyskutuje W dalszym ciągu...
Automatyczne uruchomienie może mieć wiele zastosowań, gdzie nie będziemy awaryjnym układem wyłączającym :-) Co do układu obejścia, to uważam, że dobrą praktyką jest planowanie tego typu zabezpieczeń. Zawsze! Awaria alternatora, związana np. z paskiem napędowym, lub awaria regulatora napięcia, diod prostowniczych, żarówki sygnalizacyjnej odpowiadającej...
Pacjentem jest Seat Ibiza II 1.4 benzyna. Samochód więcej stał niż jeździł, ale starsza sąsiadka chciałby go jeszcze poużywać. Problem polega na wysokich obrotach silnika na luzie. Po odpaleniu silnika, obroty dochodziły do 2 tys. i falowały. Poszukałem trochę w necie i myślałem, że problemem może być przepustnica, więc ją wykręciłem i dokładnie wyczyściłem....
To zależy . W współczesnych alternatorach diody prostownicze pełnią też rolę zabezpieczenia w stanie zaporowym , żeby nie przekroczyć pewnego ustalonego napięcia bezpieczeństwa w razie awarii regulatora napięcia . Takiej diody dyskwalifikuje użycie w prostowniku . Druga sprawa , one są przewidziane do wymuszonego obiegu powietrza inaczej ich ugotujesz...
I dlatego sądzę że autor nawet nie wie ,że być może ten układ jest wpinany jednak w linie zasilania radia(gdzie miałoby to odrobinę większy sens aby zapobiec "przygasaniu" przy rozruchu) a nie podtrzymania pamięci...Dodatkowo dioda zenera zabezpiecza w takim przypadku radio przed napięciem wyższym niż 15V(co wynika z jego schematu),które może wystąpić...
Witam. Autko po awarii regulatora napięcia. Na zaciskach akumulatora pojawiło się ok. 18V. Maszyna odpala, ale nie pracuje silnik krokowy. Na module komputera ( BOSCH 0280800160 ) mam zwęglone rezystory R101 i R103. R 103 to bodajże 0R51 1% a R101 jest doszczętnie zwęglony i jego identyfikacja jest niemożliwa. Może posiada ktoś rozrysowany schemat lub...
Mierzyłem ostatnio ładowanie bo akumulator był trochę rozładowany ( napięcie spoczynkowe 12,2V) i pomiar wyszedł następująco. Przy samym włączonym silniku 14.2V gdy włączę światła spada do 13,77, jak załączę dmuchawę i halogeny ogrzewanie szyby spada do 13,21 i trochę rośnie do jakiś 13.28. Jak wyłączę ogrzewanie szyby i dmuchawę to na światłach rośnie...
Połącz szeregowo diodę Zenera (np. na 9V) i mniej więcej od tego napięcia miernik zacznie się wychylać. Oczywiście konieczne będzie wyskalowanie ale moim zdaniem zakres do 15V jest za niski bo po pierwsze napięcie w aucie może być wyższe w razie awarii regulatora napięcia a po drugie miernik ma mniejszą dokładność przy końcu skali. [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Witam W moim polonezie ostatnio miałem awarię regulatora napięcia oraz alternatora (spalona dioda -) Po jego wymianie padł mi akumulator (p około 2 miesiącach), kupiłem nowy lecz szybko elektrolit wyparowywał, zrobiłem więc pomiar ile prądu jest ładowane na zaciskach akumulatora i napięcie wynosiło 16V!!! W czym może tkwić problem, jak byłem w warsztacie...
Mam dwa pytania: 1.Wiem, że prawnie zmiana żarówek na HID jest niedozwolona.Trzeba spełnić mnóstwo wymogów (stabilizacja, spryskiwacze), a mimo to jesli w roku produkcji auto nie było homologowane do HId to i tak jest to nielegalne :( Chodzi mi jednak o to, że ludzie kupują takie żarówki i montują je do aut. Jaki ma to wpływ na wiązkę światła (ustawienie)...
Witam Tak więc cz pokonała około 15 km po czym ładowanie zanikło całkiem. Świeci się kontrolka "brak ładowania" i faktycznie mierzyłem napięcie na aku nie wzrasta, i na cewkach 0V. Ta naprawa polegała na tym że masę kolega radził połączyć ( pożyczyć z ramy ) na regulatorze - środkowy z bocznym ( te białe, na schemacie oznaczenie C czyli masa ). I ładowanie...
Hej, ale to na zdjęciu 2 to jest cewka, a nie rezystor - widać oznaczenie na płytce L1. Wymieniłeś cewkę na rezystor i działa? :/ U mnie też to padło kilka tygodni temu, być może na skutek awarii regulatora napięcia :( Dodano po 11 U mnie ta cewka wygląda nieco inaczej. Szczerze mówiąc mam kłopot z identyfikacją kolorów :/ Może ktoś pomoże kto ma większe...
Dzięki kolego dzolo35 za te fotki, bardzo mi pomogły. Wczoraj tam byłem więc opiszę co stwierdziłem. Diody prostownicze sprawne, uzwojenia nieprzebite. Agregat na wzbudzeniu 1F1-1F2 dostaje 28V i pobiera to uzwojenie ok 2A prądu. Na wyjściu prądnicy jest wtedy ok 290V napięcia fazowego (bez obciążenia). Regulacja napięcia potencjometrem na regulatorze...
Moduły mf mają możliwość rozłączenia zasilania modułu kiedy podczas próbkowania napięcia jest ono za wysokie. I tak w przypadku awarii alternatora lub regulatora napięcia spotkałem się z kilkoma przypadkami że moduł zwyczajnie nie odpowiadał. Możliwe że i nh mają takie zabezpieczenia.
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
Witam ; W moim przypadku komunikat "Misswiring" , check ... wyskoczył po awarii regulatora napięcia w samochodzie - napięcie zasilania było znacznie zawyżone. Dwa kondensatory elektrolityczne w środku były napuchnięte. Po wymianie kondensatorów bez zmian. Resetowanie nie pomogło. Szukam dalej - szukam zwarć, mam nadzieję, że końcówka mocy przetrwała....
Dzień dobry. Posiadam ciągnik Hako 2000V, niestety awarii uległ regulator napięcia. Elektryk powiedział, że spaliły się styki i jest to nienaprawialne i trzeba by poszukać innego. Nie udało mi się napotkać na polskich serwisach aukcyjnych takiego urządzenia, a identyczne do oryginalnego na stronach niemieckich są bardzo drogie. Z tąd moje pytanie czy...
No właśnie co o tym myślicie? Czy zasilacz transformatorowy bez zabezpieczenia po stronie uzwojenia pierwotnego jest faktycznie niebezpieczny? Polegamy wtedy na zabezpieczeniach sieci zasilającej. Selektywność zabezpieczeń zakłada iż zadziałać powinno "najbliższe" zabezpieczenie. Transformator może nieźle się gotować zanim w końcu dojdzie do przepalenia...
mam problem z ładowaniem w ursusie c 330 potrzebna mi wiedza na temat jak sprawdzić prądnicę jak sprawdzić czy awarii nie uległ regulator napięcia ( widziałem jak pewien elektryk robił to za pomocą żarówki ) to są moje podstawowe pytania następnie chciałbym się dowiedzieć jak podłączyć alternator ( mile widziany schemat ) za wszystkie odpowiedzi serdeczne...
Panowie, rozumiem, że szczotki czy regulator do wymiany. Zgadzam się z Wami w 100 procentach. Ale dlaczego zanika prąd? Dlaczego auto gaśnie? Pytam, bo może inna awaria spaliła regulator czy coś innego w alternatorze.
Sprawdź napięcie ładowania. Prawidłowe około 14.4V. Jeśli jest inne akumulator padnie albo się zgotuje. Zanim wymienisz aku na nowy zdiagnozuj awarię alternatora. Dopuki nie wyjmiesz szczotek nie dowiesz się co może być przyczyną awarii, możliwe że regulator napięcia.
Ewentualnie corsa b 1,2/ 1,4 8v siedzi tam bosch mały z wbudowanym regulatorem w razie awarii wszędzie dostaniesz części do tego alternatora
Spalenie rezystorów, to skutek awarii, a nie przyczyna.
Witam. Mam problem z motorowerem Rieju MRX 50 natomiast brak ładowania wymieniałem w ostatnim czasie regulator napięcia oraz stator. Co może być przyczyną tej awarii
Ale jeśli w trakcie dłuższego przygazowania bez obciązenia światłami napięcie wzrasta do 15V lub powyżej to ja bym od razu wymienił regulator. A jeśli na biegu luzem zauważa się jakiekolwiek pulsowanie czy mruganie świateł mijania to regulator nie jest nawet _chyba_uszkodzony_. On jest wtedy _na_pewno_ uszkodzony. Znowu piszesz nie na temat. O jakim...
Po co ci ściemniacz. I tak trzeba zastosować regulator temperatury jako wyłacznik awaryjny. Bo bez tego i tak się nie obejdzie. ...czy zagrają razem i z 10W/mb zrobię np. 6W/mb? Odpowiedz sobie na pytanie co się stanie gdy twój regulator ulegnie awarii. Albo nie poda napięcia, albo poda je w "pełnym wymiarze"? Innym rozwiązaniem jest regulator temperatury...
Witam, Mam identyczny problem w identycznym silniku. Czy udało się rozwiązać zagadkę? Z góry dziękuję za odpowiedź Edit: Udało mi się naprawić awarię. W moim przypadku był to regulator napięcia. Pozdrawiam
Do sprawdzenia alternator, tj. regulator i diody. O jego usterce może świadczyć m.in. dziwny hałas z głośników, jaśniejsze świecenie lamp a być może, że i sygnalizowana usterka poduszek. Uszkodzone diody będą miały wpływ na akumulator, gdyż będzie on ładowany napięciem zmiennym i będzie "gotował" elektrolit. W przypadku awarii regulatora akumulator...
Witam. Mam pytanie odnośnie DAFa. Jaki jest dopuszczalny prąd ładowania alternatora , ponieważ komputer wyświetla awarię. Czy można stosować zamiennik regulatora napięcia jeżeli tak to jaki? Z góry dziękuję :spoko:
Witam podczas jazdy doszło do awarii regulatora napięcia. Tzn syn zaalarmował mnie że pojazd sie pali. Okazało sie ze dymi sie regulator napięcia a właściwie jego gniazdo elektryczne. Po zerwaniu przewodów i odłączeniu akumulatora doprowadziłem same kable do porządku. Oczywiście już bez wtyku lecz zakułem nowe wsuwki. Zanim podlaczylem nowy regulator...
Bla bla bla itp. W Deplhi pada tylko prostownik, bardzo sporadycznie regulator. Zresztą zazwyczaj awaria regulatora jest spowodowana awarią prostownika.
Podstaw regulator napięcia np: f-y HUCO koszt = 30PLN. Po jego małej przeróbce w P206 bez awarii 3 lata.
Kondensator ewidentnie do wymiany, podaj proszę napięcie na pinie 1 regulatora U2. Podaj oznaczenie układu U1.
Akumulator złom. Regulator podłącza się w/g schematu a nie kolorami przewodów!
Hehe, z mojego doświadczenia to mogę Ci powiedzieć Mozesz powiedzieć że jesteś wyjątkiem potwierdzajacym regułę. 18 lat jeździłem Wartburgiem 453 de lux z 1970 r (w rodzinie od nowości) i zero napraw poza wymianami eksploatacyjnymi ( szczęki, tarcza sprzęgła, amortyzatory, aparat zapłonowy, żarówki, akumulatory, opony) i jednym remontem silnika (szlif...
LED w rowerze to zupełnie inna bajka. Dynamo ma ograniczoną moc i przy obciążeniu napięcie mocno spada. Żeby LED nie migał i startował od najniższych obrotów, potrzebne jest zastosowanie kilku sztuczek a nie mostka i kondensatora oraz diody LED zabezpieczonej diodą Zenera. Napięcie AC w instalacji oświetleniowej w skuterach (jednofazowy alternator)...
Diagnostykę akumulatora najłatwiej przeprowadzić ładując go - jeśli naładuje się szybko (poniżej godziny) to akumulator zdechł. Prąd rozruchowy min 80A, w zasadzie im więcej, tym lepiej. Jeśli stwierdzasz że akumulator kaput, to zawsze (jeśli masz możliwość) użyj akumulatora samochodowego i podłącz go na kablach rozruchowych :P . Taki rozruszniczek...
Witam posiadam również taki sprzęcik jak kolega mniałem ten sam problem ,a przyczyną była awaria regulatora obrotów
zdecydowałem się jednak na regulator 0.6V i dzielnik napięcia. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i bardzo ciekawe pomysły, ale ze względu na możliwą awarie dzielnik oporowy z napięcia 0.6V jest dla mnie najbardziej atrakcyjny. To pozwala mi zastosować 5 omowy rezystor 0.1W i 4x4 ohmy 0.25W i w momencie awarii i wzrostu napięcia na wyjściu regulatora...
Oddaj alternator do naprawy - żeby coś ocenić, musiałbyś mieć o tym jakiekolwiek pojęcie - a tak to tylko gdybanie i pobożne życzenia. Możliwe że masz uszkodzenie w magneśnicy, tylko nie pytaj co to jest.
Mogło to przyczynić się do awarii potencjometru, który jest regulatorem obrotów w takiej wiertarce. Połączenie faktów przekroczonego napięcia, na jakie projektowany był potencjometr, o 20 V oraz pracy na wolnych obrotach pod dużym obciążeniem mogło spowodować zbyt duży prąd przepływający przez potencjometr, co spowodowało jego uszkodzenie.
Sprawdź podłączenie przewodów od alternatora do akumulatora, w razie konieczności oczyścić styki z korozji. Dokonaj oględzin alternatora, czy uzwojenia nie są uszkodzone. Sprawdź w razie konieczności wszystkie diody na tzw. przebicie, ale każdą osobno. Jeśli masz możliwość podmień regulator. Jak wyżej pisano, podczas pracy silnika nie wolno zdejmować...
Czy rzeczywiście? W jaki sposób? Ale skoro zapłacono 813 PLN to już sporo podniesiona wartość samochodu. Chyba nie przeczytałeś dobrze. Suma 813zł to z przesłanej oferty na zakup nowego. Na razie do auta został zamontowany używany - choć nie na długo. Suma 130 to koszt zakupu regulatora oraz mostka. Więc wartość nie została podniesiona. Stojan zapewne...
W samochodzie zaden popularny stabilizator przy 14V sie nie sprawdzi ponieważ napięcie w instalacji to 14,2 z niewielkimi odchyłkami rzędu 0,3V. Sprobuj LM317 i dobierz rezystory lub 7812 i środkowej nóżki nie podłączaj do masy tylko dołóż rezystor w szerg z masą . Napięcie wyjściowe wzrośnie. Jednak stabilizator nie będzie pracował poprawnie. Potrzebna...
Chodzi chociażby o sytuację gdy awarii ulegnie regulator i zanim zadziała bezpiecznik nadprądowy to na chwilę napięcie skoczy do 230-400V? Czy, według kolegi, w normalnym cyklu pracy PWM nie pojawi się na silniku napięcie 230 V, w żadnej chwili? Taką sytuację dopuszcza kolega tylko w momencie uszkodzenia? Warto się zastanowić, jak działa PWM. Pomijam...
Teoretycznie akumulator może naładować się z prawie do napięcia 32V , co nie znaczy, że w obwodzie alternatora nie wytworzy sie napięcie o wiele wyższe. Należy przeanalizować przypadek, gdy regulator napięcia ulegnie uszkodzeniu (zwarcie układu regulacji napięcia) i wówczas napięcie to może przekroczyć wartość 36V. Sposobem na taką awarię byłoby zbudowanie...
Temat na czasie, ale nie rozumiem paru rzeczy: -jakie znaczenie ma który kabel odepniemy od akumulatora, prąd potrzebuje dwóch przewodów (nawet zmienny-mimo że czasmi jednym z nich może być gleba) -czy odpinać akumulator podczas ładowania: alternator nie daje tak wyprostowanego napięcia jak dobry prostownik, ale: czy masz dobry prostownik, czy jesteś...
A mogło to być zwarcie w akumulatorze? Bo jakiś czas po trzeciej awarii alternator aku był do wyrzucenia
Witam serdecznie. Posiadam vw t4 1.9 td abl i pojawił się problem ładowania akumulatora wymieniłem regulator napięcia a mimo wszystko akumulator po 10 km jest rozladowany. Proszę o podpowiedź co można by było sprawdzić żeby ta awarię naprawić
Co za poziom odpowiedzi... Ciśnienie się podnosi. Od kiedy w skuterach są alternatory samochodowe? don_rikardo , nie wypowiadaj się w tematach na których się nie znasz! Sprawdź masę regulatora napięcia (zielony kabel) To jedno, aczkolwiek taka awaria rzadko się zdarza. Przede wszystkim sprawdź ciągłość przewodu białego oraz żółtego pomiędzy statorem...
Obok procesora znajduje się mały oscylator kwarcowy, który nadaje mu zegar. Zmierz (najlepiej oscyloskopem) czy ma sygnał sinusoidalny. Nie pamiętam jaka to była częstotliwość, ale ma naklejkę. W moim przypadku nic nie było, a procesor po wymianie regulatora napięcia miał zasilanie 3,3V. Założenie było takie, że został uszkodzony z powodu awarii regulatora....
Albo jakiś LDO / regulator napięcia. https://www.mouser.pl/ProductDetail/Niss...
Nie znalazłem tu informacji na temat zasilania stacji ACHI lub T870A na Ebay jest informacja od sprzedawcy, że sprzęt ten MUSI być podłączony koniecznie przez regulator/stabilizator napięcia inaczej awaria pewna niemal od razu. Jak to jest u Was? Też stosujecie bezwzględnie takie rozwiązanie? Jeżeli tak to jakie rozsądne ekonomicznie rozwiązanie problemu...
Tylko że elementy spalone są w części prostego zasilacza który jak widać zawiódł. Teraz pytanie czy układ scalony na płytce przetrwał ta awarię. Bo widać że napięcie z sekcji zasilacza było raczej podwyższone.
Jeżeli masz sprawne diody ( najlepiej sprawdzisz akumulatorem samochodowym lub zasilaczem i żarówką 12V/21W ) i po zasileniu z obcego źródła generator pracuje poprawnie to masz uszkodzony regulator, lub układ porównawczy. Podłącz regulator napięcia bezpośrednio do wirnika z pominięciem układu porównawczego napięcia i zobacz, co się będzie działo. W...
W takim razie czemu mierzysz napięcie akumulatora mając ustawiony miernik na napięcie przemienne? Akumulator należałoby wymienić. Tylne światło pozycyjne oraz np. podświetlenie licznika i przednie światło pozycyjne nie jest zasilane przypadkiem z akumulatora? Jeśli tak, to winny będzie regulator napięcia, lub też jak to często bywa brak połączenia białego...
Samochód był dzisiaj u elektryka. Okazało się, że był zbyt duży prąd ładowania. Skończyło się na wymianie regulatora napięcia. Akumulator jakoś tę awarię przeżył, ale w jakim jest stanie okaże się zimą. Wszystkim, którzy zainteresowali się moim problemem i udzielali mi rad serdecznie dziękuję. W szczególności dziękuję Stefanowi z Krakowa. :-) Pozdrawiam...
Lub wymienić regulator napięcia na RAM.
Szkoda że wyciągnąłeś . POdepnij zewnęrzny regulator napięcia .
nie pamiętam dokładnie ale u mnie jak padł regulator dawało zbyt duże napięcie po wymianie regulatora okazało się że nie do końca awaria została usunięta musiałem wymienić mostek okazało się że była jedna dioda spalona. po wymianie mostka alternator pracuje prawidłowo już przeszło 10 tyś km.
Mi to wygląda na padnięty regulator napięcia jak masz to go podmień
Co do prędkości - może coś jest ze skrzynią biegów, podobno to automat. Może wbija ci tylko niskie biegi i wyższego nie chce - stąd dobry but do określonej prędkości,a jak powinien być następny bieg to nie jedzie :/ Opisz jak wygląda jazda... Magneto bardzo rzadko jest powodem takich awarii. Najczęściej to regulator, lepiej będzie sprawdzić napięcie...
To "Piiii" to prąd o wysokiej częstotliwości w uzwojeniach silników. Pełni rolę komunikatora. W tem sposób regulator sygnalizuje stan napędu - Uzbrajanie, przygotowanie do pracy czy awarię. Generalnie, gdy wszystko jest w porządku, to po załączeniu napięcia, przez kilka- kilkanaście sekund regulator powinien "grać" charakterystyczną melodyjkę z kilku...
Włączę się do dyskusji, chociaż znam problem jedynie z teorii. Po pierwsze, jest rzeczą dziwną, i raczej nie spotykaną, aby kilkakrotnie, w krótkim czasie występowały awarie regulatorów. Po drugie, uczono mnie, aby napięcie mierzyć na zaciskach akumulatora (czym innym będzie pomiar spadków napięcia). Pamiętam, że pomiarów należy dokonywać dla różnych...
To omega B. To wszystko co napisał JCK sprawdziłem w pierwszej kolejności i wszystko jest OK. Za pierwszym razem popsuł sie regulator napięcia, później po kolejnej awarii nie wiem bo już włożyłem nowy alternator a później padł ten nowy i już nie szukałem przyczyn bo jak go naprawię i włożę do auta to i tak wysiądzie za dzień czy dwa. I prawdopodobnie...
Nie wiem czemu nie wskoczył odnośnik http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42... A z załączonego przez ciebie schematu wynika, ze moduł zapłonowy ma własną cewkę zasilającą i wyzwalającą (typowe rozwiązanie), więc nie powinien ucierpieć. Reszta elektryki jest prosta i odwrotne podłączenie nie powinno jej zaszkodzić. Skoro znikło ci ładownie, to...
W razie co tu jest schemat [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Po pierwsze rzadko przetwornice naprawia się na raty, poprzez wymianę np jednego kondensatora. Po takiej awarii standardowo do wymiany wszystkie elektrolity, po stronie pierwotnej. Dla pewności zawsze optolelement i regulator napięcia, diody, tranzystory do pobieżnego...
Nie za bardzo jest taka możliwość, ponieważ sam triak na wysokość prawie dotyka obudowy, musi b6ć pochylony żeby nie miał z nią styku. Wystarczyłoby żeby producent zrobił nieco większą obudowę i już oryginalny radiator byłby odizolowany, ale zobaczę jeszcze, może zostawię bez radiatora, bo moc nie wzrasta powyżej 108 W, ale z drugiej strony w razie...
Witam! Pojawił się następujący problem: brak ładowania z alternatora VALEO. Po przyłożeniu miernika do akumulatora i odpaleniu auta napięcie nie przekroczyło progu 12,0V, tutaj upewniłem się, że jest brak ładowania. Po przekręceniu kluczykiem w stacyjce zapala się kontrolka czerwona akumulatora. Uważam, że to dobry objaw i wówczas w tym momencie powinno...
Miałem kiedyś problem z moim staruszkiem Clio '92 - jak postał sobie jakieś 2-3 dni bez ruchu, to nie dało się nic zrobić, trzeba było ładować akumulator. Żeby sprawdzić co się dzieje wpiąłem między + akumulatora, a przewód główny jakąś cewkę o oporze kilka Ohm i sprawdziłem spadek napięcia. Wyszło, że z akumulatora cały czas idzie około 1 amper. Ostatecznie...
Kolega kupił sobie taki skuter. Od niedawna skarżył się, że aku mu szybko pada, mimo że doładowuje z prostownika (ale nie odłącza aku od instalacji). Był parę dni temu na przegladzie gwarancyjnym, zgłaszał problem i powiedzieli mu że wszystko dobrze. Dziś wziałem multimetr i okaząło sie, że przed rozruchem na aku było 10 V, podczas rozruchu 8 V. Potem...
Alternator ze zdjęcia pochodzi z Fiata 127 i podobnych, czyli min. Zastawy. Nie da się go wlepić do "ciapka", ze względu na jego nietypowe mocowanie - miejsca tam pod sprężarką jest mało, a zaraz idzie drążek kierowniczy. Ponadto w razie awarii do wyrzucenia - sam koszt zamiennego regulatora napięcia zniechęci. Najprościej, najtaniej i najłatwiej to...
Cześć. W ręce wpadła mi płyta Asus Tuf Gaming B550 Plus - podobno ma problem z Ram'em. Po zainstalowaniu Ryzena 7-5700x, pamięci Viper 3600Mhz i odpaleniu okazuje się, że zapala się żółta dioda Memory i POST dalej nie idzie. Z tego co wyczytałem na necie pomaga update Biosu, ale najnowszy nic u mnie nie wniósł. Ogólny pobór mocy tego zestawu zaraz po...
Nie byłoby sensowniej zabudować jakiś mały alternatorek i regulator napięcia zastosować od malucha? Jak pamiętam zawsze były problemy z prądnicą w Junaku i stale pływała ona w oleju wydostającym się z pod uszczelniacza wskutek czego były częste awarie prądnicy .Posiadam 3 schematy regulatorów prądnicy lecz z napięciem instalacji pokładowej 12V z minusem...
A jeszcze jedno na schemacie wyraźnie napisane jest gdzie ma być faza, a gdzie 0. Jak bym pomylił fazę z 0, to co by się stało (spalił bym regulator)? Jest to zaznaczone dlatego, że na potencjometr idzie bezpośrednio to napięcie. Przy odwrotnym podłączeniu i awarii potencjometru (przebicie) może nastąpić porażenie prądem elektrycznym. Aby tego uniknąć...
Witam Mam problem z regulatorem nowosolar pk 22. Mianowicie przestała działać dmuchawa. Gdy zmierzyłem napięcie jakie podawane jest na dmuchawę podczas sygnalizacji jej pracy to woltomierz wskazuje od 36 do 48 V w zależności od zadanej prędkości. Instrukcja obsługi do tego regulatora http://www.nowosolar.com.pl/files/pk-22.... Co może być przyczyną...
sporo ostatnio czytam na ten temat i w jednym temacie wyczytałem że przyczyną może być uszkodzenie regulatora napięcia znajdującego się w zegarach
awaria regulator awaria zmywarka napiąć awaria przetwornica napiąć
demontaż blaupunkt wentylatora mercedesa rozruchowy danfoss
Mercedes SLK 2011 R172 - Nie grzeją lusterka wsteczne Moment dokręcania panewek głównych wału korbowego BMW N63B44B