Kolego posprawdzaj zaciski i prowadnice na pierwszy ogien. A kontrolki te ktore opisujesz niekoniecznie oznaczaja problem z hamulcami w tym samochodzie,one tez zglaszaja awarie silnika.
Sprawdź cała droge miedzy turbiną a kolektorem ssacym,intercooler itd. Jeśli będzie gdzieś nieszczelność to będzie " gwizdało" przy dodaniu gwałtownym gazu (przez druga osobe). Ponadto widoczny bedzie olej silnikowy (czarny kolor). Wiem, że w Vw awarii ulegają "zatrzaski" w obejmach przewodów gumowych i wtedy dochodzi do rozszczelnienia obwodu doładowania...
Kolega jest zdrowy na umyśle ? Jeśli silnik się nie gotuje, tzn. temperatura nie przekracza rażąco 100 stopni, nigdzie para nie gwiżdże, ogrzewanie działa, to czego tu chcieć? To nie benzyniak, tylko dość wysokosprawny diesel, on ma nie buchać żarem dookoła tylko jechać. Wahania na wskaźniku o niczym nie świadczą, on sygnalizuje tylko silnik zimny/ciepły/awaria....
Niebieski dym Jeśli szybko nie zareagujemy równie poważnych szkód możemy obawiać się w momencie kiedy auto zaczyna dymić na błękitno-niebieski kolor. Najczęstszą przyczyną pojawienia się takiego koloru w rurze wydechowej jest spalany w niskiej temperaturze, z małą ilością tlenu olej silnikowy. Częstym objawem pobocznym mogą też być niepokojące odgłosy...
dzieki wziąłem sprawe w swoje rece!wymienilem czujnik i bez zmian filtr paliwa i bez zmian, a czujnik jak w innych postach jak zwykle nie dziala!!!!!!!!jestem na etapie wymiany.ale juz wiem co bylo przyczyną?tan drugi pompowtrysk wymienilem,ale na uzywke,mam 73 AJ a jeden mam 73 AG,ten drugi,bo koles nie mial AJ.wyregulowałem i jest ok. silnik zaczął...
Moim zdaniem zawór nie został otwarty, sprawdź czy rzeczywiście pokrętło powoduje otwarcie zaworu i czy nie obluzowała się dźwigienka na zaworze. Przy nowej nagrzewnicy i faktycznie otwartym zaworze ogrzewanie musi funkcjonowac. Jeśli w pompie cieczy chłodzącej byłby urwany wirnik to nie będzie wymiany płynu a tym samym chłodzenia silnika, co za tym...
Witam Mialem podobny problem w vw golfie iv 1,9 tdi ARL150KM podczas przyspieszania szarpalo glownie bylo to odczuwalne jak zalaczala sie turbina, przy jezdzie pod gore, pod obciazeniem. 0 wymien filtr paliwa zalej pewne paliwo 1 kolejnosc sprawdz wtyczki na pompotryskach (lubia byc luzne) 1 synchronizacja pompowtryskow (nie obedzie sie bez VAG'a) najepiej...
Kolego posłuchaj rad w/wym kolegów i nie żartuj sobie, bo dalszą jazdą możesz wykończyć silnik. Zaproś kumatego mechanika od diesli, aby sprawdził stan silnika i sprawdził ustawienie rozrządu. Uruchamianie silnika diesla na tzw. pych, szczególnie zimnego, zazwyczaj kończy się przestawieniem rozrządu i awarią silnika. Możesz też zaholować auto do mechanika...
sprawdził kat wyprzedzenia wtrysku? (miał czym?) UWAGA!!!:grozi awarią silnika.
Mam Passata z 2002r 1.9 TDI z silnikiem AVB i mój problem polega na zerwanym pasku rozrządu po 33tyś od wymiany. Silnik dopiero będzie rozbierany żeby ustalić przyczynę tej awarii, ale mam złe przeczucia co do jego stanu, bo stało się to przy bardzo szybkiej jeździe na autostradzie. Znalazłem blisko mnie goły silnik ale z Passata 2004r i 130km i tu...
Witam wszystkich forumowiczow, mam na imie Daniel jestem nowy na tym forum. Oto moj problem, ostatnio dojezdzajac do domu passatem zaczelo sie cos dziac slyszalem dzwiek w silniku typu wkladanie patyka do wiatraka silnika pracowal. Jak juz wylaczylem silnik nie dalo rady go juz uruchomic cos go zablokowalo probowalem tez z pych chociez nie mozna w dieslu...
witam, mam problem mój vw passat 1.8 jednopunkt z 90r stracił moc ( tak samo na benzynie i gazie) jakby zdechła mu połowa koni, autko grzeję się tak, że co porę minut włącza sie wentylator a wskaźnik temperatury jest na max. zapłon musiałem wyprzedzić bo nie mogłem nim jechać ( pracował tylko na wolnych obrotach i i trząsł sie silnik) odłączyłem czujnik...
Kontrolka "świec" w TDI jest nie tylko od wskazywania momentu gdy można zapalać (właśnie dokładnie tak; nie wskazuje bowiem pracy świec!) ale i od wskazywania wszelkich niesprawności układu elektrycznego osprzętu silnika, nawet awarię włącznika STOP. Czyli posprawdzać tą elektrykę, pousuwać awarie i będzie O.K.
Zaprowadzam do serwisów gdzie uważałam, ze powinni zdiagnozować usterke, ale w 3 miejscach juz tylko rozkładają ręce. Ostatni mechanik powiedział, ze chyba nie umiem jeździc :) Nikt wcześniej nie mówił o komputerze. A czy to co się dzieje mogło wpłynąć na awarię silnika?
A może to awaria osprzętu silnika? Albo zawieszenia silnika/skrzyni?
zapomialem dodac jeszcze ze swieci sie kontrolka awaria systemu wtrysku a gdy zaczyna drzec silnik kontrolka mruga
ESP to wtórny problem. Silnik ma awarię, obcina moc i wtedy wyłącza się ESP. Diagnoza co dzieje się z silnikiem
Witam Miałem podobny problem w przeszłości z silnikiem 1.9 JTD. U mnie pomogła wymiana czujnika położenia wału. Generalnie czujnik wykazywał uszkodzenie po tym jak silnik się nagrzał - w losowym momencie, ale wstrząs związany z najechaniem na próg czasem też"wyzwalał" awarię/ brak sygnału.
Bezpiecznik sprawdzony, jak pisałem brak jakiejkolwiek reakcji, ALLE jak sprawdzam błędy vcds to wtedy podświetlanie przycisku działa w tych drzwiach. Przeleci scan i przycisk gaśnie. Zaczęło to mi się dziać od czasu kiedy zdjąłem tapicerkę drzwi pasażera z przodu. Poprawiałem kable od głośnika w lusterku, wszystko skręciłem i zonk. Najpierw raz się...
W zasadzie racja że z automatem, ale nie wszystkie, pewnie byłoby to z Passata, ale jeśli oznaczenie to samo to chyba nie będzie przeszkadzało Tylko zastanawiam się czy taka awaria silnika nie rozwaliła skrzyni ? jak to można ewentualnie w prosty sposób sprawdzić?
Nic nie było kombinowane, auto zgasło i już nie zapaliło, Dodatkowo nastąpiła chwile wcześniej awaria ręcznego objawiająca się miganiem P (błąd sterownik niezakodowany). Sterownik ręcznego został prawidłowo zakodowany , zostały wykonane nastawy podstawowe bo też był taki błąd jednak to nie spowodowało żadnych pozytywnych efektów. Can Gateway pokazał...
Słuchaj, podejrzewam, że masz urwane końcówki stabilizatora napięcia w desce rozdzielczej - to jest częsta usterka w tym modelu Passata. Po ponownym przylutowaniu wszystko powinno wrócić do normy. I jeszcze pytanie: Czy przed tą awarią deski rozdzielczej zdarzało ci się, że po uderzeniu ręką w deskę wszystko wracało do normy ?
Sprawdź czy jest iskra Iskra jest, bo jak mnie rypnęło w czasie odpinania kabla WN od świecy, to najpierw stanąłem dęba, a później zrobiłem trzy kroki na wstecznym... To o czym piszesz to czujnik przepływu powietrza on raczej nie decyduje o niczym w momencie uruchamiania silnika - na razie zostaw go (mam nadzieję że go nie uwaliło podczas tego BUM...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Objaw wskazuje na awarię, albo przypadkowe odłączenie czujnika temperatury silnika. Sprawdź, czy przypadkiem nie uszkodziłeś tej złączki (np. przy wymianie akumulatora). Pozdr.
Miałem w audi tdi 1,9 ajm na pompowtryskiwaczach , kosztowało mnie to 1k !!! a była luźna kostka na pompowtryskiwaczu pod pokrywa zaworów. kup uszczelke + silikon do 300stopni (czerwony) zdejmij pokrywe zaworów, pozdejmuj wszystkie kostki od pompowtryskiwaczy a następnie ściśnij je z czuciem ! :) i załóz aby mocno siedziały. Złóż wszystko do kupy, będzie...
Cześć TDI 1.9 AHU VP ( na zwykłej pompie rotacyjnej) Zapłon jest ustawiony na 49-54 Dawka paliwa na 4mg Wymieniłem turbosprężarkę ale auto nadal czasami lekko kopci na szaro-niebiesko gdy mocniej przyspieszę z niskich biegów. Czytałem o zasadach uszczelniania się turbiny , o tym, że katalizator powinien być zamontowany ponieważ jego brak powoduje niskie...
Dziękuję Fartic. Miałeś rację kolego. Dogięcie styków jednego z pompowtryskiwaczy rozwiązało problem. Jest to bardzo częsta i w sumie drobna, ale bardzo uciążliwa usterka w osprzęcie tego konkretnego rodzaju silnika. Cała operacja zajęła ok kwadransa. Wystarczy zdjąć pokrywę głowicy wykonaną z tworzywa (potrzebny klucz oczkowy 10 z krótką przedłużką,...
Witam ponownie. Awaria nadal nie usunieta. Kilka nowych faktow odnosnie silnika. Silnik pracuje w miare dobrz do momentu kiedy temp wzrosnie do 43 st. pozniej bardzo przerywa i drzy az nie rozgrzeje sie calkowicie. Dolazylem opornik przed czujnik temp paliwa( bo te czujniki oba staruja chyba dawka paliwa) i lekko sie poprawilo. Moze mi ktos wytlumaczyc...
Miałem identyczną sytuację w Passacie B4. Tylko że ja zadusiłem po 2 sekundach i nie miałem żadnych problemów z kontrolkami. Padła oczywiście turbina. Moim zdaniem szkoda czasu na zaglądanie do Twojego silnika. Jesli nie odpala a doszły z niego jakieś dziwne dźwięki to na szmelc do kielc. Chyba że wolisz zrobić kapitalny remont. Finansowo porażka. Po...
dzisiaj sprawdziłem i rzeczywiście zacina się kapa gasząca, była w pozycji otwartej, a przesunięcie jej długopisem przywracało poprawne działanie silnika. Dzięki za pomoc, bo przynajmniej wiem, że to nie jakiś dramat znowu. Tylko teraz nie do końca wiem co mam zrobić. Kupić nowy EGR? Wyciąć? (tak z oprogramowaniem te 350zł, nie wiem czy to konieczne...
Dodam że odkąd pojawiła się ta awaria to jakieś 2 razy samoczynnie zaczęło wiać ciepłym powietrzem. Ale to było do momentu zgaszenia silnika. Po odpaleniu problem powracał. A jeśli chodzi o ten kod błędu to jak go rozumieć?
Jezeli mowimy o 90KM TDI a dokladniej silniku 1Z , to w golfie , vencie jest on przytwierdzony na gumowym uchwycie do prawej kopuly auta od strony silnika , tuz za obudowa filtru powietrza . Mozna go pomyslic z zaworem recyrkulacji spalin , ale zawor recyrkulacji spalin jes koloru czarnego , a zawor od turbiny jest w wiekszej czesci metalowy , a wiec...
Różnica polega na konstrukcji silnika, Przede wszystkim silnik 1,9 jest starszą konstrukcją i po wielu latach produkcji pozbawiona wad. Natomiast silnik 2,0 TDI występuje w dwóch wersjach 8 zaworowych i 16 zaworowym (ten ma więcej wad np. pękająca głowica, wyrywanie gwintu podtrzymującą rolkę rozrządu !!!). Ogólnie polecam 1,9 Wady 2,0 8v i 16v: Słaba...
Kolego ja miałem podobnie, Passat 2003 B5 fl 1,9 tdi. W moim przypadku był wykrzywiony jeden korbowód i nie było prawidłowej kompresji. Według mechanika przyczyną wygięcia korbowodu była awaria turbosprężarki ponoć puściła olej na ten tłok i oleju nie da się sprężyć no i coś musiało puścić. Dzień wcześniej podczas sprawdzania poziomu oleju w silniku...
Jeżeli traci moc, a obrotomierz działa, to duża szansa na to, że układ zapłonowy jest sprawny i zasilany. W takim przypadku trzeba szukać awarii w układzie paliwowym. Taką awarią może byc brak kluczowania wtryskiwacza, ale to raczej teoretyczne.Prędzej się skłaniam ku temu, że przestaje prawidłowo pracowac pompa paliwa. Proponuję mój sposób-zamiast...
Nie masz zasilania na silniku. Czego? mam błędy P1040: Zasilanie zaworów wtryskowych Elektryczna usterka w obwodzie prądowym P2146: Zasilanie zaworów wtryskowych czyli brak zasilania zaworów wtryskowych, a mechanik to mój wujek :) zerknie mi na auto miedzy innymi klientami, nie bedize mnie wtedy to kosztowało, jest elektrykiem samochodowym, ale prosi...
Witam. VW Passat 3B3 1.8T Comfortline 2001 Silnik 4B0 906 018 DC 1.8L R4/5VT ABS 8E0 614 111 B ABS/EDS 5.3 FRONT D10 Licznik 1/2 FIS 3B0 920 826 KOMBI+WEGFAHRSP VDO V01 Problem wygląda następująco: Jakiś czas temu zaświeciła się kontrolka zużytych okładzin hamulców z opisem na FIS "Bremsbelag prufen". Przez otwarcie pokrywy silnika awaria jest kasowana...
witam wszystkich posiadam passata z automatyczna skrzynia silnik avb 101KM problem jest ze skrzynia blad 281 czujnik wiem wymienione skrzynia chodzi na trzecim biegu olej filter czy ktos mial taki problem oczywiscie widze na forum ze tak tylko nikt niepisze jak go rozwiazal prosze o pomoc
Laguna II nie gnije w ogóle. Ma mocno przeciętne diesle, dobre silniki benzynowe (drobne awarie cewek Sagem), średnio pojemne wnętrze, mocne hamulce, dobre wyposażenie, średnie zawieszenie. Ciche wnętrze. Passat B5 jest samochodem znacznie starszym, silniki TDI mają dobre opinie, benzynowe również. Zabezpieczenie przed korozją OK, wyposażenie OK. Laguna...
Witam posiadam Passata b5 rok 2000 z silnikiem 1.9 tdi 115 konny oznaczenie ATJ z automatyczną skrzynią biegów. Niedawno auto nie chciało zapalić po oględzinach mechanika stwierdzono awarie komputera sterującego silnikiem. Po wymianie komputera (wszystkie oznaczenia takie same) po podłączeniu pod VAG wyskakuje błąd komunikacji między sterownikiem silnika...
Witam forumowiczów, przykleję moje pytanie bo nie mam już pomysłów na naprawę. Od dwóch lat śmigam passatem b5 1999r 2.5 v6 AFB. Niestety w poniedziałek podczas jazdy auto nagle zaczęło klekotać i silnik wpadł w wibrację, wydzwoniłem lawetę i zawieźliśmy auto na serwis. Pierwsza moja myśl krążyła wokół rozrządu ale na szczęście okazało się że rozrząd...
Witam! Czy pamietasz kolego co było przyczyną całego zamieszania??? Mam identyczny problem, mam wszystkie schematy tego modelu po FL... i poświecone 5 długich popołudni. JEdnostka klimatronika przestała świeci na stałe po odłączeniu przewodów CAN do modułu komfortu. Wowczas połączenie CAN pomiedzy klimatronikiem, brama CAN (w liczniku), i sterownikiem...
Ile to ma przebiegu? Kilka razy wymieniałem pompę po przebiegach ok 60, 70 tyś km. Sypały opiłkami. Pytanie do starych wyjadaczy: Uszkodzony silnik (2,0 TDI CR CBAB, passat B6 2010) stoi i czeka na naprawę lub wymianę z powodu awarii korbowodu. W międzyczasie sprawdziłem filtr paliwa i stwierdziłem opiłki metalu. Czy to oznacza automatyczny wyrok na...
Witam, przymierzam się do zakupu passata B6 z silnikiem 1.9 tdi. Auto pierwotnie miało silnik bkc, kilka lat temu uległ on awarii i nastąpiła wymiana. Obecnie właściciel nie wie jakie oznaczenie ma silnik ( wie tylko że to też 1.9 tdi). Chciałbym się dowiedzieć czy bkc miały jakieś szczególne elementy silnika? Wiem, że z obudowy rozrządu odczytam kod,...
Witam, Mam problem z elektryczną szybą w drzwiach kierowcy. Zdemontowałam tapicerkę z drzwi, szyba jest przykręcona do uchwytów i osadzona na szynach. Po naciśnięciu przycisku do otwierania szyby, silnik pracuje, ale z jednego elementu wydobywają się dziwne dźwięki coś jak by wkręcało taśmę ze starych kaset VHS, przy opcji zamykania okna, pojawiają...
Pojechałem dzisiaj do Elektryka zawiozłem go do Passata podłączył jakis komputer i stwierdził ze Sterownik silnika sie spalil czy to jest mozliwe ze jak sterownik padne to Nadal bede mogł odpalic silnik i im jechac ? Odpala bardzo ciezko . Liczniki całkiem odłączyłem i dalej nie moglem sie polączyc Łączy sie tylko z Modułem komfortu Airbag itp z Silnikiem...
Witam. Samochód zamknięty- wciskam przycisk otwarcia na pilocie i wszystkie 4 drzwi się otwierają przy czym oba tylne drzwi "dzwonią" ( silniki w zamkach cały czas działają, stukają) aż do zadziałania zabezpieczenia termicznego. Przy zamknięciu jest podobnie - wszystkie drzwi się zamykają przy czym oba tylne zamki "dzwonią". Drzwi przednie i bagażnik...
pomocy. zaczęło się od awarii wskażnika poziomu paliwa. mimo pełnego zbiornika pokazuje poziom rezerwy, choć kontrolka rezerwy nie zapala się. po przejechaniu okolo 30 kilometrów zgasł silnik / wjeżdzałem pod stromą górkę /. po kilku próbach silnik odpalił. przestał działać otwieranie klapki wlewu paliwa. po sprawdzeniu bezpieczników okazało sie że...
Szanowni Użytkownicy, Zwracam się z prośbą o pomoc, mam Passata B5 FL kombi z 2004 AVB 101 KM, samochód mam już około 8 lat, kupiłem go jako sprawny pod względem elektroniki (przynajmniej tak mi się wydawało - wiele lat było wszystko okej), od mniej więcej dwóch lat elektronika w nim zaczęła żyć własnym życiem, zaczęło się od symbolu check i napisu...
Kontrolka poziomu płynu chłodzącego i zbyt wysokiej temp. zapala gdy temp. dojdzie do okolo 90 stopni, i potem juz sie swieci jakis czas nawet po tym jak silnik zostanie wylaczony. Po odpaleniu zapala sie ponownie, a gdzy sie nie zapali to ponownie po dojsciu temp.do 90 stopni jest od nowa to samo. Temp. caly czas trzyma mi sie kolo 90 stopni( mam nadzieje...
To jest czujnik halla,tu mozesz poczytac na ten temat.Pozdro... Chyba Cie Bóg opuscił Ciebie opuscil! Widzisz temat posta? slepaku ... wyraznie jest napisane ze chodzi o silnik 2.5 TDI V6 a czuyjnik halla masz nawet w pralce a jak nie wiesz jak dziala w tym przypadku w samochodzie to ja ci powiem bo ktos madrzejszy od Ciebie wiedzial wiecej : ::::Jest...
Witam ja bym postawil na przeplywomiez albo przeladowany moze byc i czyli za duze cisnienie i ecu obcina dawke i dlatego tak się dzieje sprawdz czy kierownica turbiny pracuje prawidlowo a potem sciag sobie podcisnienie z baczka na turbinie i zobacz co się bedzie dzialo gg 5685072 Objawy raczej pasują do przypadku opisanego przeze mnie, chyba że 2 rózne...
Na 99% masz zepsuta kostke stacyjki , to bardzo czesta awaria w autach grupy Vw z tamtych lat . Wymien ta kostke kosztuje okolo 20 zlotych i powinni byc ok!
kontrolka zapala się i miga po około 30 sekundach po uruchomieniu silnika ,byłem na komputerze,który wykazał awarię czujnika iglicy pompy wtryskowej . poszedłem do sklepu kupić czujnik ale w wykazie części nic takiego niema .Czy jest to poważna awaria i jak ją naprawić?c
Odłączyłem ten duzy wciskany (ten od tablic) i jak ten czujnik jest odłączony to nie gaśnie mi na tablicy dioda od świec żarowych, gaśnie dopiero jak silnik pracuje. Czy bardzo dewastuje silnik z taką dziwną awarią?
Przecież odcięcie pompy można zrobić na przekaźniku podpiętym pod elektrozwawór gazu, tylko przekaźnik musi mieć styki N.C. (zwarte gdy brak zasilania), wtedy w razie przełączenia na benzynę lub awarii instalacji LPG pompa benzyny się załączy. I nie tragizujcie tak z tym przełączaniem z LPG na noPb podczas jazdy - będzie się dało, przecież jak się uruchamia...
Nie daj się naciągnąć. Jeżeli masz pin 4 cyfrowy to 5 też się znajdzie. Wpisz w googlach ros-tech i poczytaj faq. Są tam opisane procedury synchronizacji immo z ECU po wymanie /awarii któregokolwiek z nich. A o ile pamiętam 5 login tworzy się na podstawie 4 cyfrowego tylko nie pamiętam który programik to czyni.
Miałem do czynienia z podobnym modelem i identycznym problemem. Problem ustąpił po wymianie czujników temperatury cieczy chłodzącej (prawdopodobnie jest ich 2). Gdy komputer silnika wykryje awarie tych czujników przyjmuje, że silnik ma temp. 90 stopni, co powoduje brak płynnej regulacji wolnych obrotów na zimnym silniku. Jest jeden (i zacznij od niego)...
Witam serdecznie. Mam problem z passatem 100KM. Dzieje sie to jedynie w sytuacjach gdy silnik jest zimny. Przy predkosci okolo 100-120 km/h (wczoraj pierwszy raz zdazylo sie przy 70km/h) po ok. 10km jazdy przy wciskaniu pedalu gazu auto zaczyna szarpac. Musze podkreslic, ze nie dzieje sie to za kazdym razem jak jade na zimnym silniku. Szarpie tak mocno,...
co ma do rzeczy silniczek krokowy? on dba o obroty silnika a nie spadek mocy i kopcenie. Pzdrawiam Kolega zapomniał dodać że o obroty silnika na tzw "luzie" tudzież biegu jałowym. a jak beda za niskie obroty to moc nie bedzie niska? "Niskie obroty" nie mają nic do tego. Jeśli awaria przydarzyła się nagle jak wspomniał autor postu to jestem niemal pewien...
AdamWro a jeżeli strzeli przy 30tyś. km to co wtedy składamy się? Na awarię nie ma zasady będzie zrobiony z kiepskich części i zasada wymiany po 120tyś km i 90tyś. km idzie do kosza.
Vag pokazal problem czujnik g71, jego awaria tez powoduje przeladowanie, czujnik znajduje sie w rurze idacej z intercoolera w niektorych silnikach jest zespolony z g72, zobacz czy nie przytarlo gdzie kabelkow ,jesli nie wymien ten czujnik mysle,ze to jest przyczyna. MAP to nie n75 a wlasnie g71, dosc czesta awaria a wlasnie malo sie o tym pisze na forach....
Kolego twierdzisz, że jeździsz autkiem (dieslem) od niedawna, tak na marginesie ja mam takie samo autko. Orientujesz się, że Twoje auto posiada najsłabszy silnik (90 km) chyba, że masz podrasowane elektronicznie. W silnikach z turbiną występuje tzw. "dziura turbinowa" i w przedziale obrotów 1000 do ok. 1800 silnik jest mułowaty i dopiero od ok. 1900...
Auto zrobione. Komputer został naprawiony Wymieniony czujnik ciśnienia wymieniony i kość która była uszkodzona też. Co do tej kości to możliwe że była wada fabryczna i przegrzała się. A co do oleju w kompie to mógł się dostać po awarii pompy olejowej. Pompa wysiadła po płukance silnika jak samochód sprowadziłem i pierwszy raz wymieniałem olej.Przez...
Kolego odpowiedż na twoje pytania jest banalnie bardzo prosta! Jeśli masz progi na cylindrach to oddaj blok silnika do szlifu. Proste ,prawda? A ten 1.9D po awarii rozrządu mozesz także spróbować wyremontować. Musisz tylko na "początek" ,zdjąć głowice ,aby ocenić uszkodzenia jakie odnióśł ten silnik i czy warto robić mu "remont". Pozdrawiam!
Czy ktoś potrafi mi dokładnie opisać kiedy sterownik w moim B3 (silnik 2E 91 rok sterownik 38 pinowy bez samodiagnostyki bez złącza diagnostycznego Digifant 037 906 022 ED nie ma nawet kontrolki awaryjnej pracy - to pewne) wejdzie w stan serwisowy, czyli dokładnie uszkodzenia jakich czujników, elementów i jaki harakter tych uszkodzeń wprowadzą go w...
Jaki to w ogóle passat, jaki silnik?W benzyniaku przy awarii czujnika STOPU świecą ABS i ESP na 100%. Dodano po 3 Do Zdzisio164
Dokładnie - jak kolega powyżej napisał. TDI 115KM to bardzo trwały silnik, powiedział bym że najbardziej udany z TDI. Ale jednemu padnie przy 250tys km a innemu fajnie jezdzi przy przebiegu pół miliona km albo nawet 700tys. To kwestia stanu silnika i 300tys to dla tego silnika nic strasznego. A awaria zawsze moze się zdarzyć - nawet w nowiutkim silniku...
Witam no więc tak, klient dzwonił że z autkiem nic się nie dzieje,chodzi ok więc na razie będzie tak jezdził bo ma na razie problem żeby odstawić auto. W związku z tym wiemy że na odpiętej odmie i zaślepionym ssaku nic się nie dzieje od tygodnia więc można przyjąć że pozostałe podzespoły silnika są ok. Po odkręceniu korka nic się nie zmienia jeżeli...
Problemów utraty mocy w 1,9tdi jest wiele. Objawia się to niską prędkością maksymalą - jedziesz trasą i samochód na 5-biegu nie przekracza 3000 obr/min. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu samochód jedzie normalnie i po chwili może wpaść w tryb awaryjnt. Główną przyczyną jest turbina oraz elementy z nią spokrewnione. Zaliczamy do nich: turbinę...
Silnik 1,8 benzyna turbo, 1997 rok żadna awaria się nie wyświetla wszystkie kontrolki się świecą wszystko działa tylko silnik nie łapie tak jakby nie dostawał paliwa z gazem; czy można go jakoś zresetować bo słyszałem, że jest coś takiego;
Nie jestem mechanikiem ale wiem że gumki to groszowe sprawa lecz nie wiem co to są prowadnice :P Jest to 3 turbina można powiedzieć, pierwsza używana od początku w tym aucie duże luzy miała następna też była słaba dlatego wymieniłem ją na inna też używana nie miała żadnych luzów wyglądała bardzo dobrze. Auto ciągnie do przodu nie blokuje nie ma żadnych...
Trochę poteoretyzuję... w przypadku konwencjonalnej turbiny im większa turbina, tym większa "turbo dziura" (przy niskich prędkościach obrotowych przepływ spalin jest za niski by turbina mogła efektywnie sprężać powietrze, później osiąga właściwą wydajność, aż wreszcie zostaje odcięta otwarciem zaworu obejścia spalin). Zjawisko to zminimalizowano w turbinach...
Witam, Chciałam się poradzić jaką usterkę ma moje auto. Oto objawy: - metaliczny świst przy obrotach powyżej 3tys/min (zarówno na luzie jak i w czasie jazdy, na każdym biegu) - delikatny świst (pomrukiwanie) jak przekręcam kluczyki (kiedy włączam zapłon) - akumulator szybko się rozładowuje (jak auto stoi tydzień bez użytkowania nie odpala) - przestała...
Witam. Posiadam Passata B5 97r Silnik 1.8 (ADR) 125KM Instalacja gazowa stag-4 eco, wtryskiwacz valtek rail type 30, parownik AC S.A R01 Instalacja ma przeszło rok, i 40tyś kilometrów przejechane. Auto ogólnie pracuje prawidłowo, zarówno na gazie i na benzynie, problem jest podczas pierwszego przełączenia silnika z benzyny na gaz, samochód po przełączeniu...
Robku, a elektryk z kombatancką przeszłością dostałem to na awarię elektryki. Ale widzę, że mechanika tam nie bangla. Zdziwko chapnęło, czy raczej szacun wielki? :)
Witam mam problem- trzesie silnikiem na biegu jałowym czasem minimalnie lub raz na jakiśc czas na cipło mniej wyczuwalne. zimny chwilę chodzi normalnie po chwili zaczyna trząść. Umnie przy pierwszym pojawieniu się objawów ciężko odpalał - podłaczenie do kompa korekty wtrysków totalnie rozjechane - sprawdzenie wtrysków na maszynie wynik pozytywny wymiana...
powiem szczerze... sprawdz sobie na poczatek rozrzad a pozniej cisnienie cylindrow bo najprawdopodobniej spadlo ci cisnienie w 1 lub 2 cylindrach... mialem podobny przypadek... martwi mnie to klepanie szklanek... moze ktoras sie zablokowala i nie domyka jakis zawor?!? Rozrząd ok, ciśnienie sprawdzę. Wątpię, że szarpanie to wina niedomykania się zaworu,...
Witam. Temat opisuje jako nowy wątek, bo to dość ciekawy przypadek. Passat B5 1.9 TDI AHU, silnik niedawno zmieniony w związku z awarią. Wszystko było ok do czasu pierwszych mrozów. Zaginęło ogrzewanie w kabinie. Pierwsze co, to płukanie nagrzewnicy. Nie pomogło, pełna drożność jest. Czasem słychać było po nocy bulgotanie, więc padło na UPG. Kolejna...
Mam taką zagadkę: W passat b5 1.9tdi AHH (już mnie to nie śmieszy ahaha) przestał odpalać. Koledze pomógł jakiś mechanik i na parkingu odpalił mu go z plaka za 50zł i auto przyjechało do mnie. Dźwięk pracy miał prawie jak benzyniaka, odpalał tylko z plaka, chodził nie równo na wolnych obrotach, szarpał albo gasł, a na komputerze BRAK BŁĘDÓW tylko kąt...
Witam mam mały problem ze swoim passatem b5 1997r. 1.9 tdi 90 km silnik afn. Mianowicie jakiś czas temu pękł mi pasek rozrządu ( okazało się że winę ponosi mechanik bo założył owszem ogólnie cały nowy rozrząd lecz ch.... z tego jak założył na z centrowane koło wałka rozrządu, co było skutkiem? Pasek tarł o obudowę aż w końcu pękł, to dla tych którzy...
Witam, auto jak w temacie. Hamulec reczny elektryczny nie działa, po naciśnieciu guzika by zablokowało koła w silnik elektryczny w prawym kole kreci ale nie zatrzymuje się tylko jakby przeskakiwał. Czy to awaria samego elektryczno mechanicznego mechanizmu ? Czy tez coś z samym zaciskiem ? Oba elektryczne maja popękane te plastikowe osłony i w tym prawym...
Witam . Posiadam passata b4 1.9tdi 1994 silnik 1z . No i jest z nim problem . Problem jest taki że od wczoraj podczas jazdy weszła jakaś awaria tzn, Gdy odpalę samochód chodzi na wyższych obrotach niż normalnie nie są to dosyć wysokie obroty nie wiadomo jakie no ale są wyższe niż ogólnie powinny być , no i nieraz w czasie jazdy zgaśnie jak stoi się...
Tak ,awaria nie mająca nic wspólnego z tematem z przed tygodnia.
Niestety jak wcześniej zostało powiedziane, fachowców w jakimkolwiek temacie obecnie trudno znaleźć. Polecam kupić kabelek do VAG'a za 30 pln, zaletą grupy VAG jest bardzo szeroka społeczność, na youtubie obejrzyj jak zrobić logi dynamiczne, które kanały logować, gdzie wrzucić i gdzie prosić o pomoc, z awarii błedów w tym silniku niewiele wyniknie (I...
hm, ciekawe... czyli nie trzeba odciągać tłoczków aby wyciągnąć klocki? muszę tam zobaczyć, może faktycznie. Jesteś pewny że to było w passacie b6 z automatycznym ręcznym? Ostatnio jak miałem problem z odciąganiem tłoczków przez komputer, to ociągałem tłoczki przez podpięcie kabelków do aku i podanie napięcia do kostki silniczka. Dodatkowo znalazłem...
Op;le fajne auta., czy to cirsy, czy astry. Bardzo łatwy dostęp do części, fajne silniki, tylko uwaga na korozję. Lepiej było dopiero w corsie, czy astrze w III generacji. Jak zadbany, to awarii nie będzie dużo.
Znalazłem pod filmikiem na yt możliwe przyczyny: - zawór egr - awaria małej pompki wody pod silnikiem i awaria gruszki wraz z zaworem regulacji ciśnienia doładowania - przepustnica (oryginał 1k PLN, zamiennik 600 PLN, Używka 150 PLN) - tu były 2 głosy w tej sprawie Macie inne pomysły?
Awaria dwómasu objawia się szarpaniem podczas ruszania. Sprzęgło nie bierze tak miękko, auto rusza zrywami, Czasem może to być objaw podwichrowanej tarczy sprzęgłowej. Na to jest taki sposób, z piątego biegu ruszasz na sporym gazie tak ze dwa razy popuść sprzęgła tzw. przypalenie delikatne. Nie przesadzić😁 Jeżeli pomoże to tarcza przesadzić😁Za...
1. O rezystancji faktycznie nie pomyślałem. była ciągłość dalej nie wnikałem. obecnie zmierzone (na ciepłym silniku) 15,5Ω na wszystkich 2. kolega ma schemat wiem jak jest sterowany. zrobiłem nawet symulację awarii sterowania tym przekaźnikiem. jak odłączy się sterowanie przekaźnika to pojawia się więcej błędów niż tylko te wtryski np. od pompy...
Witam, mam problem z samochodem Passat b5 (2000r.) z silnikiem 1.6 ahl + LPG. Problem objawia się tym że po około 20 min, po rozgrzaniu, samochód zaczyna gasnąć i szarpać, pracować nieregularnie na wszystkie cylindry (podobnie jakby była uszkodzona cewka lub przewody WN). Auto mam już ponad dwa lata na gazie zrobiłem około 60 tysięcy km. Gdy to zaczęło...
Niestety dopadł mnie problem z kolejnym samochodem w domu. Auto to Passat B6 2006 2.0 tdi 16v 170 km BMR na pompowtrysku Siemens. Opis zdarzenia: W czasie jazdy zaczęło rzucać silnikiem jakby pracował na 3 cylindry zjechałem na zatoczkę, zgasiłem auto i już nie mogłem go odpalić. Przyjechał do mnie brat z texa, po podłączeniu pokazało zawór pompowtryskiwacza...
Witam prezentuje problem. Od dłuższego czasu co jakiś czas wyskakiwała mi ikonka silnika i informacja abgas werkstatt. Od kilku dni co jakiś czas wyskakiwała mi ikonka o awarii systemu ESP. Dzisiaj kiedy chciałem ruszyć puszczając hamulec auto ledwo się toczyło dodawałem gazy nagle coś łapało i jakoś jechało do momentu kolejnego zatrzymania. Aż w końcu...
Witam i doszedles ładu co było przyczyną tego szarpania silnikiem nie równej pracy Niestety nie. Niedługo po tamtym czasie z uwagi na inną awarię autko poszło do robienia blacharki, a potem w wyniku innych okoliczności stoi w garażu i czeka na swoją kolej :) W międzyczasie byłem u jednego fachmana, co od wielu lat zajmował się właśnie tylko dieslami...
Kolego w którym to jest miejscu bo godzinę grzebałem po tym programie i nie znalazłem tego Zobacz na zdjęcie to jest w pozycji 25 chyba a te obroty gdzie mogę znaleźć wybacz za brak doświadczenia ale z tym programem mam od niedawna do czynienia Mam passata b6 2.0 TDI kod silnika bmr silnik nie odpala zgasł mi podczas jazdy a komputer żadnego błędu nie...
Podobny przypadek miałem z moim golfem , nigdy nie wiedziałem kiedy zgaśnie czy po 2 czy po 50km. U mnie winowajcą okazał się czujnik halla i to ponoć częsta awaria vw, chociaż cewki też bym nie wykluczył. Gdy silnik zgaśnie sprawdż czy jest iskra .
LPG brak awaria jest odkąd mam ten samochód czyli koło 2 lat... w warsztacie powiedzieli że będzie to kosztowało koło 1000zł bo trzeba wymienić całą elektronike więc sobie odpuściłem... ale jakoś nie bardzo chce mi się wierzyć że to az taka droga sprawa. wygląda to tak że mam pokazane spalanie koło 20-25litrów a spalanie realne jest na poziomie 10-12.5...
wiem że taka diagnoza na odleglość jest trodna ale.... ci co są w serwisie na miejscu tez sobie nie radzą.... sprawdziłem co się dało odma świece i wszystko wygląda ładnie.... silnik chodzi jak zegarek nawet w serwisie się dziwili że tak równo i cicho chodzi.... wycieków oleju niema a jak są to mi nimalne (staje od pół roku na tym samym miejscu (parking)...
To prawda rzadko, kiedy wadliwy przepływomierz zostaje odnotowany jako błąd w pamięci sterownika zwłaszcza, że najczęstszą jego awarią są błędy we wskazaniach a nie jego fizyczne uszkodzenie (zwarcie do masy). Ponieważ praca przepływomierz ma bardzo duże znaczenie w prawidłowym sterowaniu turbiną oraz układem podciśnienia zalecam testy w czasie jazdy...