czy podłączony na stałe do zasilacza awaryjnego akumulator (AGM lub żelowy) nie będzie wydzielał gazu, który spowoduje, że albo się tam uduszę albo nastąpi wybuch gdy piec gazowy będzie się uruchamiał (mam jakiś tani Saunier Duval, montowany przez dewelopera około 5 lat temu). Nie nie ma takiego niebezpieczeństwa. Zresztą w razie jakichkolwiek obaw,...
Czy w takiej sytuacji oproc z karty mogło nawalic coś innego ? A co się dzieje, nie możesz otworzyć mimo podania zasilania, czerwona dioda immobilizera miga w aucie? Dodano po 32 Scenic ma wiele anten Tylko ten z systemem ,,wolne ręce,,
Trochę nie rozumiem, co ten post wnosi. Nic. A co ciekawego można w tym temacie napisać. Możesz zamontować woltomierz i przy każdym spadku napięcia o 0,1 V odpalać silnik. W ten sposób dojdziesz do napięcia przy ,którym jeszcze da się go odpalić. Itd i tp. W zależności od parametrów fabrycznych aku, jego zużycia, temperatury zewnętrznej i tolerancji...
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
Może pomoże - rodzinie 24V napędów z rodziny "czystego" Nice tez jest opcja akku awaryjne - i prawdopodobnie pinologia się nie różni - ale oczywiście zmierz miernikiem i obejrzyj płytkę u siebie. Z oglądu schematu RBA3C do Robusa wynika że skrajne piny (połączone ze sobą) to masa, dwa symetrycznie bliżej środka to zasilanie centralki z akku a środkowy...
https://obrazki.elektroda.pl/9302299600_... Ostatnie zimniejsze dni utrudniły rozruch pojazdów z wyeksploatowanymi akumulatorami. W materiale zobaczycie wnętrze przenośnego urządzenia rozruchowego, które może uratować nas w sytuacji gdy akumulator nie pozwala na uruchomienie silnika. Urządzenie pomogło kilkukrotnie w pojazdach z silnikiem...
A ja jeszcze proponuję do testów zamiennik baterii AA wykonany w technologii LiFePO4 z wbudowanymi zabezpieczeniami i przetwornicą. Czyli mimo, że ogniwo jest 3,2V to wbudowana przetwornica obniżająca podaje nam na zaciskach akumulatora 1,5V. Piękna sprawa bo napięcie nie zależy od stanu naładowania. Dodatkową zaletą jest, że można je ładować podając...
...tak by wytrzymał mniej więcej dobre Długość okresu podtrzymania będzie zależna głównie od pojemności magazynu (akumulatora) wykorzystanego w układzie podtrzymania. Proste i łatwo dostępne zasilacze awaryjne VOLT lub KEMOT powinny rozwiązać problem. Ich zaletą jest możliwość połączenia z zewnętrznym akumulatorem o pojemności dostosowanej do indywidualnych...
https://obrazki.elektroda.pl/9413773200_... Jak wiemy sytuacja życiowa może nas mocno zaskoczyć uniemożliwiając dostęp do energii elektrycznej. Przykładem może być Ukraina gdzie duża część mieszkańców jest pozbawiona zasilania a przez to braku komunikacji ze względu na rozładowane urządzenia mobilne. Oczywiście, średnio rozgarnięty...
Powinno się ładować i używać PV Dokładnie. A nie używać PV i rozładowywać akumulator. Jak to powinno działać według mnie: Mało mocy z PV lub ciemno = tryb AC + ładowanie aku Odpowiednia moc z PV = odbiorniki na PV + ładowanie aku Oczywiście gdy aku jest naładowany to tylko podtrzymanie małym prądem. A gdy brak PV i AC = tryb BAT Wybrałem taki tryb...
Cześć, Mercedes SL generacji R230 posiada dwa akumulatory. Pierwszy (G1/4), startowy, odpowiedzialny jest tylko i wyłącznie za rozrusznik i znajduje się pod maską pojazdu. Drugi (G1) znajduje się w bagażniku i odpowiedzialny jest za całą elektronikę pojazdową. Jeśli chodzi o ładowanie, to akumulator tylny jest ładowany bezpośrednio z alternatora, natomiast...
Witam, mam problem ze Skodą Felicią 1.6 na benzynie z wtryskami Mono-Motronic. Objawy: - Kręci się - Brak wskaźników podczas kręcenia (płyny, poziom paliwa, ładowanie baterii) - Nie działają światła mijania, kierunki, ale awaryjne i długie poganiacze już tak (tylko poganiacze, nie te uruchomione "na stałe") - Pompa paliwa nie dostaje prądu - Co do takich...
Próbowałem awaryjnie odpalać na superkondensatorze (1 F do car audio). Podłączony równolegle mały prostownik - udało się tylko odpalić kosiarkę - traktorek bez akumulatora i to po kilku próbach. Zarzuciłem ten pomysł jako trudny do realizacji (niebezpieczne przypadkowe zwarcia oraz skąd ładowanie kondensatorów jak akumulatory zdechły?). Jeżeli chodzi...
Przeglądam internet i widzę niemal same głosy zachwytu nad chińskimi inwerterami Offgridowymi. mowa o tych wszystkich EAsun, POWMr czy Powland. Na pierwszy rzut oka, patrząc na zewnętrzny design, wyświetlacze a nawet instrukcje obsługi staje się jasne, że to wszystko to jeden grzyb, tylko inaczej pomalowany. Mi trafił się używany POWmr POW-HVM3.2H-24V....
Dobór falownika hybrydy + aku lifePo jak to połączyć aby było dobrze. Falownik 5-6kw, moc aku LifePo4 5kW. Do tego najlepiej jakby falownik miał 2mppt i jedną fazę. Założenie: Zasilanie awaryjne w momencie wyłączenia sieci (zdaża się dosyć często) + zasilanie nocne i jak najmniejszy przesył do sieci darmowej energii + ładowanie aku na II-giej taryfie....
Dzień dobry, w Citroenie całkowicie rozładował się akumulator, a zamki nie nadają się do użytku. Akumulator jest pod fotelem kierowcy. W internecie znalazłem sposób na awaryjne ładowanie akumulatora, ale nie jestem pewien czy nie uszkodzę samochodu. Sposób polega na podłączeniu "minusa" drugiego akumulatora do podwozia samochodu, a "plusa" do lampy...
http://obrazki.elektroda.pl/5819835500_1... Witam wszystkich forumowiczów Dziś Wam przedstawię zegar cyfrowy oraz termometr LED, na elektrodzie jest sporo cyfrowych zegarów oraz termometrów i mój projekt niewiele się wyróżnia od całej reszty - jednak myślę że jest kilka fajnych modyfikacji które mogę polecić do wykonania we własnych...
Zastanawiam się czy nie szło by wykorzystać takie coś jak zabezpieczenie akumulatora XH-M609 tylko dołożyć diodę równolegle ze stykami przekaźnika żeby po powrocie zasilanie załączył się z powrotem. Przydały by się zdjęcia tego sterownika bramy żeby może rozpracować jak to złącze jest połączone z zasilaniem. Możliwe ze ten oryginalny moduł odpowiada...
(at)sq9fmc ja tutaj mam jeszcze więcej wątpliwości ... lepiej jak już będzie siedział tydzień na tym traktorze i ładował ten sposób aku co ma 😎 brama wjazdowa, alarm, monitoring, zamek cyfrowy, oświetlenie awaryjne i nocne Do tego 2xPV i tak kombinować jak Syzyf pod górę aby w końcu coś spartolić ... bo nie stać na większy Aku co rozwiązuje...
Jak masz aku 100Ah to potrzebujesz ładowanie ok. 10-15A ... 10A zalecane ale jak będzie mało słońca to lepiej niech mu da trochę więcej a szybciej ładuje. Panel 120-180W (lepiej 180W). Regulator ładowania aby to nie było na styku 20A.
Oczywiście, że są takie przetwornice. Stosuje się je do przetwarzania prądu stałego z baterii słonecznych i baterii akumulatorów kwasowo ołowiowych w prąd przemienny. Jeśli nie masz baterii słonecznych, to chyba jednak lepiej kupić agregat prądotwórczy. Łatwiej o paliwo, pracuje bez przerwy na ładowanie baterii akumulatorów. Wlanie paliwa zabiera znacznie...
Chcesz powiedzieć nam, że to ze zdjęć podłączasz do sieci 230V? Raczej nie, bo to chyba zasilanie awaryjne z AKU, ale nie zmienia to faktu wykonania tego. :cry: Co chcesz tym zasilać, czy ma być automatyczne ładowanie tego akumulatora ?
Pozostanie więc problem zasilacza. Musi mieć przynajmniej 14V by umożliwić ładowanie akumulatora i utrzymanie go w gotowości. Reszta to drobiazgi. D1 można pozyskać ze złomowego zasilacza ATX lub dobrać dowolną podwójną Schottky'ego w wyszukiwarce TME. Mostek podobnie. Użyłem mostka ze względu na łatwość montażu. Rezystor R - wstawiłbym tak bez liczenia...
Silnik na biegu jałowym ma bardzo niską sprawność. Alternator bardzo fajne źródło energii też o bardzo niskiej sprawności dochodzącej do 50% a przeciętnie trochę mniej. Autor chce wyciąć mały i duży obieg silnika ciekawostka widzę że w ogóle nie wie o co chodzi z tymi obieganej. Ogólnie ma to pewien sens, ale nie ekonomiczny, jako awaryjne źródło tak...
Ładowane będą dwa akumulatory 18Ah. Wg producenta (MW Power) maksymalny prąd ładowania akumulatora to 5A. Ma to być ładowanie awaryjne w razie niemożności ładowania z ładowarki sieciowej więc interesuje mnie możliwie krótki czas ładowania. Co do napięcia to ładowanie napięciem stałym: Buforowe, 25'C: 13,5-13,8V Cykliczne, 25'C: 14,4-15V.
na dniach sprawdze na innym Aku. Poki co po odpieciu z prostownika 12.8 pokazywal. Na odpalonym moto 12.5 z zalaczonymi swiatlami, na dlugich + awaryjne 11.8v
zastosowaniem tego akumulatora jest zasilanie awaryjne urządzeń które serwisuję, jego związek z wożeniem go w samochodzie jest taki że musi się przemieszczać razem ze mną po całej Polsce i najwygodniej dla mnie i dla niego jest żeby jeździł ze mną w samochodzie. Widzę że szczegóły są bardzo ważne więc dodam jeszcze że akumulator jest koloru szarego.
Nie stoi w tak zwanej szopie nie jest to pomieszczenie ogrzewane ale nie pada na niego .Dodam że służy jako zasilanie awaryjne domu według instrukcji jest bez użyteczny ponieważ w okresie zimowym mam największy problem z prądem. Rozumiem, że do tej szopy masz podciągnięty jakiś przewód zasilający dom a w domu przełącznik agregat sieć? Proponuje podciągnąć...
jeszcze świece żarowe które około 60A pobierają przed rozuchem przez 10 sek i podczas kręcenia silnikiem o sprężu 20:1 teżnie nie gasną, akumulator pewnie też prosto z sklepu nie jest, a ładowanie alternatorem zapewnia doładowanie max 90% pojemności, awaryjne pracują w cyklu 50 na 50, ale przy rozruchu obwodu 100watowego też sa straty. radio może ma...
Jak sam przeczytałeś - błędny sygnał na przewodzie LIN. Otóż kabelek, który jeszcze niedawno prowadził z alternatora na kontrolkę w liczniku został zastąpiony prze przewód komunikacyjny LIN (Local Interconnect Network) przez który następuje komunikacja sterownika silnika z alternatorem. Komunikacja odbywa się w obie strony - sterownik silnika może również...
Sam rezystor nie rozwiąże sprawy kontroli końcowego napięcia ładowania. Ale jeśli chodzi o doraźne, awaryjne naładowanie akumulatora to najprostszym rozwiązaniem jest włączenia szeregowo z ładowanym akumulatorem 6V żarówki samochodowej 12V . Zaletą takiego rozwiązania jest wykorzystanie nieliniowej charakterystyki rezystancji włókna wolframowego żarówki,...
Witam. Mam pewien problem / mankament. Otóż po włożeni kluczyka do stacyjki i ustawieniu w pozycji II, gdzie normalnie zapalają się wszelkie wskaźniki na desce rozdzielczej, żaden ze wskaźników nie zapala się. Normalnie zawsze zapalało się kilka wskaźników jak lampka od oleju , czy ładowanie akumulatora, czy jak auto stało na zaciągniętym ręcznym kontrolka...
Co do słowa pisanego to kiedyś pisano w księgach oczywiście, bo internatu nie było, że ziemia jest płaska, i co? Że to lub tam coś jest tak napisane to niczego nie dowodzi. Najważniejsze jest przeczytanie tego wszystkiego i wyciągnięcie własnych wniosków, opierając się dodatkowo na własnym jakże ważnym doświadczeniu. Bo takie awaryjne ładowanie dużym...
Witam Oprócz sprawdzenia bilansu prądowego do mocy zasilacza należy także dobrać akumulator do systemu. Zasilacz w dowolnym momencie pracy nie może być obciążony większym prądem niż maksymalny, tj. zazwyczaj moment alarmowania (syreny =ON) Dla zasilacza PSR-ECO-2012 = 1,5A Dla zasilacza PSR-ECO-5012 = 3,0A Zasilacze są zbilansowane wewnętrznie tj. ma...
Nieźle się napracowałeś ale bardzo fajny projekt. Co do wypowiedzi niektórych kolegów przeciwników akumulatorów rozruchowych , takie akumulatory spokojnie można użyć w tym celu tyle, że potrzebują specjalnej ładowarki pracującej w cyklu npco 2 godziny doładowujemy akumulator do napięcia 14,4V i wyłączamy ładowanie za 2 godziny timer załczy ponownie......
Ja nie widzę sensu tego ukladu. Można wszystko wyciąć i zostawić tylko trzy diody. Działać będzie dokladnie tak samo. Chyba, że chodzi o ładowanie akumulatora podczas normalnego zasilania.
Ładowarka jest na bazie zasilacza z regulacją prądu i napięcia wyjściowego tzw CCCV. Prąd ładowania mam ustawiony na 5A, a napięcie wyjściowe na 67,2V. Zasilacz niestety trochę pływa wraz ze zmianą temperatury, ale są to wartości w dziesiątych V. W trakcie ładowania po osiągnięciu napięcia w okolicy 67,2V, prad zaczyna samoczynnie maleć, jest to zjawisko...
Mam napęd do bramy garażowej Somfy prąd założą dopiero w lutym , Pomyślałem o zasilaniu napędu z akumulatora samochodowego ale orginalne aku, awaryjne jest na 9,6 V (10 cykli w 24 h i ładowanie 48 h ) a aku samochodowy ma 12 V jak zmniejszyć napięcie do 9,6 V Wyszukałem takie coś , Czy ten układ nie rozładuje szybko aku,? https://obrazki.elektroda.pl/2389648700_...
Aktualnie akumulator nie wytrzymałby 3-4 dni gdyby temperatura na dworze wynosiła -10 stopni. co 3 dni musiałbym go ładować prostownikiem. Zacznijmy od analizy problemu. Jeśli występuje czesta potrzeba doładowywania to przyczyny mogą być następujące: - brak lub osłabione ładowanie przez alternator - wyładowanie przez instalację samochodu - normalne...
Według zaleceń 1.5A, ale taki prąd można uzyskać gdy napięcie jest niższe niż znamionowe (końcowe ładowania), i tak na początku będzie to np. 10V, które podczas gdy akumulator będzie stopniowo ulegał naładowaniu to napięcie również powinno rosnąć aby uzyskać jak najszybsze naładowanie czyli prąd 1.5A, aż do osiągnięcia napięcia znamionowego akumulatora...
A gdybym zdobył jakiś mały kwasowy np. do motoru 12 v? Myślałem nad jedną rzeczą. Gdyby tak zrobić układ wykrywający rozładowanie akumulatora i przy spadku napięcia rozpoczął ładowanie aż się naładuje, a później znów by się cykl powtarzał? Da się takie coś zbudować? Powiem, że obciążenie tego akumulatora będzie niewielkie około 150 mA maksymalnie 500mA,...
Co do zasilacza: Zasilacz CZD1, producent [url=http://cito.biz]Link Co do schematu, ciężko się od nich cokolwiek doprosić, pomijając fakt, iż elementy na płytce zostały skutecznie potraktowane czymś zamazującym ich symbole (można się tylko domyślać co tam spoczywa.) Zasilacz ma za zadanie podczas podania mu 24V ładowanie akumulatora żelowego 12V 7Ah,...
Dwie sprawy, ładowanie i sprawny silnik. Po co sobie jeszcze brudzić ręce akumulatorem? Jeśli ładowanie w porządku a rozruch przebiega prawidłowo a nie trzeba chechłać w nieskończoność to akumulator prawie nic nie ma do roboty. Czasy maluchów z prądnicami minęły na szczęście. Dolewanie wody to taki sam mit jak konieczność okresowego doładowywania akumulatora...
Buduję układ na mikrokontolerze , który musi mieć awaryjne zasilanie na akumulatorku żelowym 12V. Wie ktoś jak w praktyce buduje się takie urządzenia, żeby nie przełądowywać akumulatora i znać jego stan? Pomyślałem żeby go podłączyć do zasialnia prze zjakiś opornik np 0.1R większej mocy i mierzyć odkładające się napięcie, jakiś tranzystorek załączał...
Buduję dom i chcę zrobić sobie niewielką instalację PV z przeznaczeniem na: - rozliczenie nadwyżek z ZE (nie finansowo, tylko 'energetycznie' - czyli licznik dwukierunkowy) - grzałka elektryczna w zbiorniku buforowym - zasilanie awaryjne (mam już instalację elektryczną ze zdublowanymi wybranymi obwodami). Do zasilania awaryjnego wystarczy większy UPS...
Przepraszam, że nie odpowiadam dokładnie na temat, ale, czy nie myślałeś nad zainstalowaniem panela solarnego ? Wówczas mógłbyś pozbyć się jednego akumulatora i ten większy ładować przez cały dzień. Panel 100W + regulator 10A. Panel w słoneczny dzień daje prąd 5A zarówno jak płyniesz jak i na postoju. W dzień pochmurny masz conajmniej 0.5A. Regulator...
Czy ktos posiada schemat tej centrali ? Konkretnie gdzie szukać usterki - po jakiejś awarii zasilania 230V w centrali pojawił się błąd - uszkodzony akumulator. Akumulator jest dobry , ładowanie jest poprawne lecz po zaniku zasilania 230V centrala milknie (nie przechodzi na zasilanie awaryjne z aku) Centrala jest starszego typu (jest na płycie spora...
Witam szanownych Kolegów. Tej 1 Ah używać będę będą raz w miesiącu , a może raz w roku, nie wiem Ma to być zasilanie awaryjne w przypadku zaniku napięcia sieci 230 AC. Aby uniknąć pytań, nie mogę ładować akumulatora prądem większym niż ok25-30 mA Po prostu brak mocy :cry: Rzuuf prawdopodobnie wyjaśnił mój problem Bardzo dziękuje kolegom za zaangażowanie....
Raczej nie za bardzo. Są do tego specjalne prostowniki oparte na akumulatorach żelowych. Pamiętaj o prądach rozruchu rzędu I = 150 A, np.: rozrusznik Poloneza ma moc 1,5 kW, przy napięciu 12 V daje to I = 125 A (łatwo wyliczyć, P = U x I). Jeśli chodzi o awaryjne uruchamianie pojazdu to proponuję zakup akumulatora rozruchowego (żelowego z wbudowaną...
Jeśli się nie da zejść z napięciem do 12V to nie podłączaj rejestratora bo uszkodzisz dysk. Przy tak niskim napięciu wyjściowym może być problem z ładowaniem akumulatora Jeśli dobrze widzę ( a z bliska widzę doskonale ) to mamy do czynienia za zasilaczem buforowym. Potencjometrem regulujemy napięcie na V1 ( w zakresie 12-14,5V ), napięcie ładowania...
W Polonezach ( tylko nie pamiętam od którego roku ) jeżeli nie było ładowania akumulatora nie było możliwości grzania szyby . To ten model co włącznik grzania szyby był z takim długim modułem . A więc raczej ładowanie .
Witam, Szukam inspiracji do zaprojektowania zasilacza/przetwornicy. Założenia: - Napięcie wyjściowe - 5V / 2.5A - Napięcie wejściowe 9 -15V (sieć) lub 3,7V z akumulatora litowo-jonowego - Automatyczne ładowanie akumulatora litowego z kontrolą ładowania - Automatyczne przełączanie na akumulator w przypadku zaniku zasilania głównego - Automatyczne odłączenie...
Ja borykam się z podobnym problemem, ale potrzebuję 5V. Moja idea jest taka: Dwa źródła zasilania: - zasilacz 12V - bateria litowa 3.7V Kiedy główne zasilanie jest ok to jest podawane na przetwornicę buck-boost z której wychodzi napięcie 5V (wydajność przetwornicy około 2A). W momencie zaniku zasilania głównego układ automatycznie przełącza się na zasilanie...
http://obrazki.elektroda.net/87_11496753... Czy kiedykolwiek będąc w terenie wyładował się twój ulubiony ipod? Aparat cyfrowy, palm czy dowolny odtwarzacz mp3? Teraz jest na to proste rozwiązanie! Urządzenia przenośne najczęściej wyposażone są w niewielkie i lekkie akumulatorki nie zapewniające długiej pracy urządzenia. Jednak teraz nic nie stoi...
Witam. Musze zasilić moduł GSM. Moduł ten dostosowany jest do pracy z napięciem 3,4-4,8v czyi typowy akumulator li-Ion. Problem mam taki, że pobiera w czasie normalnej pracy max 150mA ale podczas połączenia lub wysyłania smsa pobiera chwilowo do 2,5A. Dokładnie max 2,5A - czas trwania 577us co 4,6ms w czasie transmisji. Jednocześnie do tego układu musze...
Witam, Na załączonym obrazku przedstawiam Wam pomysł na zasilanie awaryjne w przypadku braku zasilania głównego. Krótki opis działania. W czasie normalnej pracy odbiorniki zasilane są przez diodę D1 z 12V (zasilanie główne) - równocześnie ładowany jest akumulator 7.2V dzięki zastosowaniu układu z LM317. Na bramkę Q3 podawane jest napięcie z dzielnika...
Ale masz zdolność do komplikowania sobie życia! Po pierwsze - dlaczego doładowanie z baterii słonecznych? Można przecież dużo taniej i prościej (bez przetwornicy na kilku akumulatorkach) zrobić ładowanie sieciowe. Po drugie - dlaczego nie zrobić to na akumulatorze kwasowym i ładować go ciągle małym prądem (tzw. konserwującym)? Po trzecie - nie wyobrażam...
Pozwolę sobie dopiąć się do tematu i za swoim problemem. Czytam już trzeci dzień o różnych powiązanych tematycznie rozwiązaniach ale nie do końca udaje mnie się znaleźć sposób na moje kłopoty. Moja instalacja to: - Piec koksowo/węglowy firmy Zębiec (25 kV) - ze sterownikiem GECO G-406-p08 pracujący w krótkim obiegu ze zbiornikiem 300l i zasilający poprzez...
Czytam, czytam i dla kogoś kto w temacie ma słabe rozeznanie to będzie miał mętlik w głowie. Pragnę dla wygody zebrać w całość uwzględniając materiały producentów akumulatorów choć niekiedy będzie to rozbieżne z tym co napisano powyżej. Nie wgłębiając się w przypadki szczególne wadliwych tworów akumulatorowych, wszystko zależy najbardziej od jakości...
Witam wszystkich forumowiczów. Zwracam się do was z prośbą o sprawdzenie schematu sterownika do akwarium. Sterownik ma za zadanie: - pomiar temperatury - połączenie prze bluethooth z tabletem z androidem - Pomiar prądu dzięki dołączonej PCB z układem ACS712 do 30A (oblicze wtedy zużycie energii na całe akwarium, napięcie będzie wpisane programowo 230V,...
Na początku miało być chwilowe podtrzymanie na aku i bezpieczne zamknięcie systemu :) Jest jakiś prosty sposób na pomiar pojemności aku? Mam kilka baterii z laptopów. Panowie, potrzebuje pomocy żeby to wszystko złożyć w całość. Czy taki taki układ ma prawo zadziałać? http://obrazki.elektroda.pl/1110954400_1... Muszę to jakoś wszystko...
W zakupionym ponad dwa lata temu akumulatorze AGM MWL 200Ah 12V zauważyłem znaczącą utratę pojemności. Przez ten czas był on bez przerwy eksploatowany z przetwornicą VOLT sinusPRO-1500E jako buforowe zasilanie awaryjne do większości elektroniki domowej (kocioł CO na ekogroszek, TV, komputery, brama wjazdowa, domofon...) W praktyce średnią częstotliwość...
Witam. Chcę w samochodzie zamontować awaryjne zasilanie do kamery IP. Kamerka zasilana jest napięciem 12V. Chciałbym mieć w aucie akumulatory żelowe ok 7Ah albo mniejsze które zasilałoby kamerę w trakcie rozruchu (jest wtedy spadek) oraz w razie odłączenia akumulatora pojazdu. Potrzebuję inteligentny moduł który zapewni mi ładowanie backupowego akumulatora...
Witam, Pojęcie o elektronice mam jako-takie, lepiej z elektryką, a mam problem bardziej z zakresu elektroniki. W moim domku często wyłączają prąd, a przy roletach zamykanych silnikami powoduje to że jest ciemno jak w przysłowiowej d... dlatego też chcę zrobić oświetlenie awaryjne. Ma ono być oparte o akumulator samochodowy oraz diody LED. Część oświetlenia...
Usuwając moduł czujki wstrząsowej, rezygnując z LED-ki niebieskiej, stosując kontaktron i magnes w stopce (lub moduł czujnika halla) prąd spadnie: 1. czyjka mikrofalowa < 3mA 2. czujka wibracyjna 0mA 3. odbiornik radiowy 6mA 4. procesor zależnie od uśpienia np. idle 2mA do około 15mA. Rezygnując z pilota spadnie o dalsze 6mA. W opisanym i zrobionym...
Właśnie chodzi o podtrzymanie zasilania z tym, że koniecznością jest aby był ładowany podczas jazdy ponieważ w przyszłości mam zamiar podłączyć do niego urządzenia, które będą pobierały prąd tylko z niego i nie chcę rozładowywania akumulatora głównego. Oczywiście na żelowym będzie zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem. Dla akumulatora zwanego...
kupować UPS i wstawiać większy akumulator odradzam mogą być problemy m. innymi z tym ze ładowanie takiego akumulatora za długo by trwało, a poza tym zasilacz może ulec uszkodzeniu z powodu nie przystosowania szczególnie przeciązenie prądowe zastosowałbym przetwornicę napięcia z zewnętrznym akumulatorem i zewnętrzną ładowarką jeżeli dołączysz do tego...
Pozdrawiam zamek w Szczecinie! Budowla użytku publicznego - jasne. Niech będzie wg projektu. A co do akumulatorów samochodowych - pracują one w swoim środowisku w barbarzyńskich warunkach (prądy rozruchowe, wstrząsy, mróz i gorąco, ładowanie stałym napięciem), więc w takiej akumulatorni mają "jak u Pana Boga za piecem" i odwdzięczą się na pewno dużą...
Drodzy koledzy uczeni w piśmie innych układach drukowanych, Czy można ładować urządzenie które wymaga ładowania prądem o natężeniu 2A ładowarką o natężeniu 1A ? Oczywiście napięcie w obu wypadkach wynosi przepisowe 5V. Dodam, że chodzi mi o ładowanie awaryjne w czasie podróży pociągiem/autobusem, więc docelowo i głownie będę używał ładowarki oryginalnej....
Z prostego powodu. W takim cyklu pracy czyli rozładowanie do 0 (20-30%) i ponowne ładowanie akumulator długo nie pociągnie, powstaje więc problem ich wymiany. Mocno uproszczone wyliczenie: Aku 100Ah/12V cena 300PLN Ilość energii jaką tam zmagazynujemy to ok 1kWh (zaokrągliłem żeby uwzględnić straty) Wartość tej energii to ok 0,55PLN (dodałem opłatę...
zamieniłem kondensator na wejscie tzn przed stabilizator i to nic nie zmienilo. Natomiast zauwazylem ze jak odłączam i załączam baterie to nic sie nie dzieje nigdy nie zresetuje mikrokontrolera. Czy taka bateria moze byc za słaba? Czy podłączenie akumulatora zelowego i ciagłe ładowanie go byloby lepsze? Jeszcze jedno pytanie a mianowicie jak podłacze...
Witam Mam nowo zakupiony samochód Clio II 1.4 16V z 2000 roku. Podejrzewam, że zaraz po uruchomieniu silnika akumulator nie jest doładowywany. Wygląda to tak: odpalam wyjeżdżam sobie spokojnie z osiedla, po chwili zapala się kontrolka poduszek powietrznych, po chwili ABS i przygasają światła drogowe. Oczywiście po zgaszeniu silnika już nie odpalę. Ale...
Witam, Kolega podłączy moduł wg. wytycznych do zasilania i sprawdzi czy dioda kontrolna się świeci, tylko L i N np. MAVEL'owe moduły można podłączyć to i tu trzeba sprawdzić... Pozdrawiam, Uciech
Gaz jest niezależnym źródłem energii i jego dostawa nie zależy od awarii prądu w twojej okolicy. Zasilacz awaryjny nie ładuje akumulatora do pełna i nie rozładowujesz ich po naładowaniu. Mają być naładowane i gotowe do użycia w razie potrzeby. Wbudowana ładowarka zadba by były naładowane do bezpiecznego poziomu (nie ładuje ich do pełna jak ładowarki...
Ja stosuję UPS do zasilania pewnego urządzenia i zasilam go akumulatorem 12V/ 60Ah.Po stronie wtórnej jest obciążenie ok.200W.Gdy są częste przełączenia na zasilanie awaryjne wypinam akumulator i ładuję go z prostownika samochodowego.W moim przypadku działa bez zarzutu.Pozdrawiam.
Ładowarka jest tak zaprojektowana, że może stale pozostawać podłączona do ładowanego akumulatora bez szkody dla niego. Jedynym warunkiem bezawaryjnej pracy całości (głównie dot. żywotności aku.) jest precyzyjne ustalenie wartości napięcia ładowania podtrzymującego. Wszystkie szczegóły znajdzie kolega w opisie projektu.
A jaki teren jest do oświetlenia, i w jakim celu? Ochrony, czy do pracy, bo do tej, byle światełko może nie wystarczyć. Z dozorem, czy bez, ktoś włączy i wyłączy oświetlenie? Na "bez prądu" są jeszcze solarne lampki, tylko nie wiem, czy są takie bez czujnika ruchu, a tylko zmierzchu, bo o wykrywaniu ruchu nic nie pisano, choć powodowałoby to oszczędności...
UPS to urządzenie. Awaryjne zasilanie jesli braknie ci prądu. Akumulator ładowany z gniazdka :D
Telewizor, laptop, PlayStation powinny działać na tej przetwornicy, którą masz. Napięcie sinusoidalne jest potrzebne do zasilania silników indukcyjnych i transformatorów sieciowych. Połączenie równoległe akumulatorów o jednakowych parametrach to bardzo dobry pomysł. Akumulatorom nic się nie stanie, jeśli przed połączeniem zostaną wyrównane ich napięcia....
Witam Schemat pierwszy wydaje mi się najbardziej zbliżony do tego o co chodzi. Gdybym ja miał to robić, zrezygnowałbym z D3, bo w razie zaniku zasilania z sieci energetycznej, aku. nie ma prawa rozładować się wstecz, gdyż zaporę stanowi mostek prostowniczy. No i sprawa D1. Nie można zakładać prądu płynącego przez nią 50mA, bo przy obciążeniu prądem...
Jeśli chcesz wykorzystać złącze do akumulatora musisz szukać układu ze wspólną masą. W kontrolerze solarnym masz 6 pinów, trudno powiedzieć jak są między sobą wewnątrz połączone, bo tam naturalna konfiguracja jest taka, że łączysz niezależne urządzenia. Natomiast problem centrali jest taki, że z niej wychodzi napięcie i ma do niej również wrócić napięcie,...
A jak ten mniejszy rozładujesz,bo braknie ,to co?A tak to zawsze jest awaryjna rezerwa.
Коlego, piona5! Napięciem 13.5 - 13-7V ładują się akumulatory, które wykorzystują się w buforowym reżimie, na przykład - w awaryjnym oświetleniu. W samochodzie u akumulatora cykliczny reżim i jego należy ładować do napięcia 14.4-14.5V . Akurat takie napięcie zabezpiecza alternator. Woltomierz i amperomierz dla prostownika nigdy nie bywają...
Może zaadaptuj do tego poprostu jakiegoś starego UPS-a. Będzie się doładowywał podczas pracy "z sieci", a jak prąd wyłączą, to zasili ładnie obwód diod stanowiący oświetlenie awaryjne.
Pewnie, cały pokój pełen akumulatorów od autobusu, i inverter fotowoltaiczny, a wszystko ładowane prostownikiem 40A w czasie gdy jest prąd :).
Mam agregat 3 fazowy po podłączeniu do niego zasilacza awaryjnego ups działa ale nie ładuje akumulatora. Czy jak podłączę stabilizator napięcia ups zacznie ładować ?
To może tak. Czy można wykorzystać ten układ awaryjny do świetlówek led tak aby pracował tylko na baterii i się ładował na 230v. Nie, ten układ albo ładuje albo świeci. Możesz co najwyżej dołożyć zewnętrzną ładowarkę bezpośrednio do akumulatora, a moduł awaryjny czerpiąc z baterii tego nie zauważy.
To że został zmieniony regulator to nie znaczy że jest ładowanie!!! Ile ładuje przy odpalonym silniku??? Jeżeli poniżej 13v To lipa. Alternator do naprawy! Sprawdz to ładowanie i daj znać
Mam takiego Boscha który ma tak samo na każdej prawie pod 1.28 a na jednej źródlana woda 🤣. Aku ma 8 lat cały czas miał desulfator podpięty w aucie. Jakby nie to i spadek napięcia podczas kręcenia w aucie byłby już pod 10 lat 🤷. Nic nie daje ładowanie dwupołówkowe i jednopołówkowe . Do ups może moze. Choć zwarcie w jednej celi nie da...
A jednak jest jakiś stary, zapomniany alarm. Właśnie się aktywował. Słuchaj skąd dobiegają odgłosy cykana i szukaj centralki. Kolega mnie uprzedził.
Jak pisałem wcześniej, a i przeczytawszy cos więcej w temacie turbin, rezygnuję z tego pierwszego pomysłu. Nie wiem jaki masz układ dla wiatru ale jeśli masz u siebie wiatry na poziomie 3-5m/s (co można sprawdzić w prognozie pogody) lub jakiś "komin wiatrowy" to gra jest warta świeczki :) Miałem podobny problem, tyle że na działce ROD, gdzie zimą panele...
Witam. Dron Holy Stone HS430. Problem polega na tym, ze lata około 2 minuty, zaczyna pikać i awaryjnie ląduje. Wszystko jest dobrze poza tym, że bateria jest tylko w okolo 20 procent rozładowana, sprawdzone na profesjonalnej ładowarce. Co można w tej kwestii zrobić ażeby bardziej rozladowywał baterie zanim wyląduje awaryjnie? Pozdrawiam.
Zmiana koncepcji . Gdybym wykorzystał ten Sinus Pro jako zasilacz awaryjny i ładować akumulator z PV w dzień , a w razie braku prądu z sieci . Myślę o zasilaniu kotła co. i jakieś oświetlenie . Ile podłączyć paneli i jak żeby było optymalnie ?
jezeli uklad ma ladowac akumulator to pomysl ok - zapialbym jeszcze jakis filtr, zeby w przypadku odpiecia akku nie podskoczylo napiecie i nie uszkodzilo odbiornika. pzdr. wmr
Dobrze rozumujesz ale zastanawia mnie jak nie wyłączą prądu np: przez kilka miesięcy to akumulator będzie cały czas ładowany . I nic mu się nie stanie?
Wszystko przez ten blaszak, pod niebem by zakręcił :-) A tak a poważnie, najpierw sprawdź akumulator. Czy rano, przed ładowanie, miałeś normalnie świecące lampki na desce rozdzielczej (pierwsza pozycja kluczyka)?
Przełącznik - góra ładowanie, dół 12V a boki to start. Podpinasz akumulator i jeżeli nie jest całkowicie rozładowany to, po ustawieniu przełącznika na "start", możesz uruchomić agregat przyciskając ten duży przycisk, prądnica spełnia wtedy rolę rozrusznika elektrycznego. Po zadziałaniu silnika spalinowego, przełączasz na ładowanie i gotowe. Korba to,...
To UPSy - na jak długo chcesz podtrzymać pracę? One tylko pozwolą chwilę ładować baterię.
Jeśli chodzi o kontrole poziomu elektrolitu - czy jest wogóle możliwa w nowych "bezobsługowych" akumulatorach? Dlatego przede wszystkim decyzja o typie akumulatora. Np. trakcyjne się da a żelowe są super jeżeli chodzi o brak obsługi. Akumulatory traktuję jako źródło awaryjnego zasilania. Wtedy raz na miesiąc należy je rozładować i naładować a np raz...
witam, po przekręceniu kluczyka zero reakcji gasną kontrolki zapalają się światła awaryjne, podejrzewałem akumulator, podstawiłem nowy, posprawdzałem ładowanie ok. pobór prądu ok. i po tygodniu powtórka na nowym akumulatorze Auto pobiera dużo prądu na postoju i dla tego akumulator zdycha po tygodniu
awaryjne ładowanie telefonu zasilanie awaryjne akumulatora ładowanie akumulatora renault
falowanie wolnych obrotow podglądu video przetop metalu
renegade radio schemat skutera elektrycznego
Saab 9-3 2.2 2004 – prawy przedni pas nie zwija się, czyszczenie i naprawa retraktora Renault Kangoo 1.2 16V D4F – lokalizacja cewki zapłonowej, coil-pack, przewody WN