W maluszkach fabrycznie nie było przekaźnikó zasilanie poprzez wyłącznik szło z dodatkowego bezpiecznika i to jest bardzo proste oczywiście napięcie było po włączeniu stacyjki. Oczywiście można to usprawnić ale to jest najprostrze. Co do świateł awaryjnych to jest wiele rozwiązań to zależy czy chcesz na jednym przerywaczu czy na wspólnym z kierunkami.
Tradycyjnie (+),(-)wiadomo wyjście 2lub 5 na żarówkę,lecz już nie pamiętam ,czy po podaniu zasilania ,czyli podłączenie (+,-),nie powoduje już cykani przerywacza. Tak więc lepiej zastosować inny przerywacz.
Sprawdź masę licznika.
kabel zasilajacy lampke pod sufitem idzie po slupku i wychodzi do bagaznika i wlasnie w tym miejscu czesto sie przeciera izolacja i robi zwarcie
Witam. A może pracuje jak stary przerywacz świateł awaryjnych 126p.(tutaj wyższe napięcie)Tam był tylko kondesator, przekaźnik i chyba jeszcze jakiś rezystor. Działało to dopiero po zamknięciu obwodu. To była taka duża kostka przykręcana śrubami. Ale może też się mylę co do tego ukaładu. Strzelam...
Najprościej to znaleźć przerywacz świateł awaryjnych Fiat 126p PSA-116. który włącza się najprostszym przełącznikiem I O. Jeden przewód podłączamy do lewych kierunków, drugi do prawych, masę, plus i plus z przełącznika.
w jednym z odcinków jednoślada na tvn turbo był pokazany rus z silnikiem tico i całkiem nieźle to jeździło. sam śmigam tico i nie narzekam pali 5 a na pewno jest mniej awaryjny od 126p, jest tyle rozbitych tikoli że jest w czym wybierać no i przy mocy 40 koni nie ma potrzeby jej zwiększania. heh no chyba żeby założyć wtrysk od matza i mamy 50 kucy bo...
Światła mijania i drogowe działają, nie działają światła postojowe i awaryjne i kierunki?
Wiązka od przełącznika kierunkowskazów przy kierownicy, lub wyłącznik świateł awaryjnych.
Tak, bodajże razem z awaryjnymi i oświetleniem wnętrza.
Podaj zmierzone napięcie na alternatorze, to jest podstawa. Regulator jest bardzo awaryjny.
Bierz zwykłego kaszlaka. Bisy miały inną konstrukcję, która była bardziej awaryjna.
Witam, mam problem natury elektrycznej. Kiedy mam włączone światła i chcę uruchomić awaryjne, wszystkie migacze cały czas świecą światłem ciągłym. Kiedy wyłącze światła, same awaryjne działają normalnie.
Czyli ten co pstryka to jest od awaryjnych. A gdzie jest od kierunków?
Jeśli przerywacz działa i kierunki działąją normalnie, a nie działają awaryjne z jednej strony, to wyłącznik awaryjnych. Możliwe że wypadła ci któraś wsuwka jak grzebałeś w instalacji. W maluchach były wykonane z jakiejś szarej blaszki i z wiekiem pękały i luzowały się. Szukaj przy wyłączniku awaryjnych.
I bez awaryjnych. Wczesny ST ja bym to nazwał. Tych konfiguracji była masa ale to jest bardzo wczesna wersja. Następna ST miała już awaryjne św.
>Bo jeżeli awaryjne też są nikłe,to przerywacz odpada z kręgu zainteresowania Należy tu wziąść pod uwagę, że spora część maluchów ma inny przerywacz do kierunków, a inny do awaryjnych Pzdr.
Był tam silnik fiat 126p jaki to złom był zbyt awaryjny rytuał taniec trzeba było odprawiać przed zapalaniem. Zależy jak użytkowany był i ile przepracował. https://m.youtube.com/watch?v=ZNE5hjQIP3...
Witam, Kiedy włączam światła mijania lub postojowe, gdy zapłon jest przekręcony, gaśnie zielona kontrolka świateł, a zapala się czerwona od awaryjnych. Gdy zapłon jest wyłączony, normalnie pali się zielona od świateł. Dlaczego tak jest? Jakie są jeszcze inne kontrolki w okrągłej "kapliczce"? Po prawej ładowania, awaryjne, oleju, u góry świateł, a po...
2 i 5 lampy lewa i prawa + plus zasilania 31 masa P kontolka świateł awaryjnych
jak przełączę na przełączniku z awaryjnych na dzienne to niema z tyłu świateł A przecież maluch nie miał świateł dziennych. Coś dokładałeś i coś sknociłeś. awaryjne swieca nawet jak wyłączę stacyjkę Bo tak działają światłą awaryjne.
kolego jest to plus 12v po przekręceniu stacyjki podłącz żarówkę pod kabelek i masę a po przekręceniu stacyjki powinno świecić awaryjnie można podłączyć elektrozawór pod plus akumlatora pozdawiam
Coś podobnego było w fiacie 126p na światła awaryjne. Trzy elementy, kondensator,opornik i elektromagnes. Poszukaj na szrocie i masz.
Przełącznik od awaryjnych jak wciśniesz to zmieniasz zasilanie przekaźnika od kierunkowskazow z +15 na +30 (mamy tu 2 bezpieczniki) i jednocześnie zwiera się lewa strona kierunkow z prawą.Jedynie od fiata 126p przerywacz od awaryjnych działa po podaniu tylko plusa.
Zrobić światło stop z bezpiecznika od sygnału. Odnaleźć spadek napięcia na kierunkowskazach ( sprawdzić styki na przełączniku od awaryjnych, skrzyka bezpiecznikowa, kostka stacyjki oraz połączenie przy cienkim kablu akumulator - zasilenie instalacji. Pozdrawiam.
Sprawdzales bezpieczniki, jesli sa ok to spruboj podmienic sam przelacznik od swiatel bo moze byc uszkodzony. Czy swieca ci postojowki?
Przerobiłeś instalacje. Kontrolki kierunkowskazów w liczniku działają? Zainstaluj przerywacz kierunkowskazów fiata 126p APE13B. https://obrazki.elektroda.pl/6574135000_...
Pomogło;) wszystko pięknie działa. To moja pierwsza tego typu instalacja i mam dodatkowe pytanie chciałbym zrobić jeszcze dodatkowo światła awaryjne.. szukałem na tym forum i google, ale ludzie piszą tylko że mają światła awaryjne i że im działają byłbym wdzięczny za pomoc jeśli ktoś by mi podpowiedział jak do instalacji ursusa C385 podłączyć światła...
Jest taki, łatwy do zdobycia: przerywacz świateł awaryjnych Magnetti-Marelli z Fiata 126P przed wersjami "elektronicznymi". Po podłączeniu do stałego plusa może na tym plusie pozostać i rok - tak zaprojektowany. W razie potrzeby wstawię fotkę - znajomy ma jeszcze ten Wehikuł :D
Jaki jest sens zmiany awaryjnego ale taniego na awaryjne i droższe ? Jedyną rzeczą która można zmienić to aparat z prerywaczem na aparat bez przerywacza na czyjniku halla z eleganta ale to też jest awaryjne
Po stronie regulatora, wyjście z komutatora powinno być połączone z uzwojeniem wzbudzenia w stanie spoczynku/przy niskim napięciu z prądnicy. Regulator obsługuje trzy funkcje: 1. Regulacja napięcia. 2. Ogranicznik prądu (przy zbyt mocnym obciążeniu prądnicy tworzy się pewne niekorzystne zjawisko, którego już nie pamiętam). Te dwa regulatory działają...
sprwadź żarówki, albo masz przerywacz do awaryjnych a najlepiej to daj elektroniczny
Będzie na panelu z kontrolkami, razem z włącznikami awaryjnych, przeciwmgielnych przód/tył i podgrzewanego siedzenia :)
Mam nadzieje ze przerywacz od kierunkow tez zalozyles od eleganta bo wydaje mi sie ze w elegancie kierunkowskazy i awaryjne sa na jednym przerywaczu. Pozdrawiam.
Witam, Masz obluzowaną kostkę na wyłączniku awaryjnych, albo uszkodzony sam wyłącznik. W maluchu wyłącznik awaryjnych odcina zasilanie przerywacza kierunkowskazów.
Dziwny obajaw w 126p - nie działaja wycieraczki, wskaznik pozimu paliwa i kierunkowskazy - ale swiatła awaryjne o raz inne swiatła działaja gdzie może byc zwarcie, a jesli to nie zwarcie to co innego. prosze oszybka pomoc
Poszukaj schematów zapłonów tranzystorowych bądz tyrystorowych. Ich zastosowanie miało sens w autach klasy 125/6p poldek itp kiedy zapłonem sterował przerywacz. Można było sie też pokusić o podłączenie generatora 100Hz do przerywacza który na czas rozruchu generował zamiast jednej iskry wiele iskier. Sam zapalałem w ten sposób 126p w 20 stopniowy mróz....
Przekręcam zapłon kontrolki gasną słychać dźwięk elektromagnesu a rozrusznik nie pali światła są awaryjne też jedynie nie ma migaczy wycieraczek pomoc
Przerywacza nie ma, ale sprawdź pod maską w skrzynce z bezpiecznikami i przekaźnikami, czy jest do awaryjnych. To nie jest Fiat 126p. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
Kupić autko za 1500 bym się nie odważył ale skoro chcesz, nie wiem skąd jesteś, ja w Warszawie postał bym pod szrotem np.na Strażackiej, ludzie podjeżdżają o własnych siłach różnymi wynalazkami, często w niezłym stanie, za złomowanie dostają (teraz) jakieś 100-500zł, można coś wybrać PRZED ZŁOMOWANIEM (trzeba dogadać się z właścicielem) i z papierami....
Prawdziwy "S" miał dwie, nie miał awaryjnych: ale, jak pisałem, były najróżniejsze konfiguracje.
ta czarna cewka jest nowszego typu(sucha) i została wprowadzona pod koniec lat 80,opcjonalnie dodawano do niej wiązke diodową,z punktu funkcjonalności jest identyczna co te starsze olejowe jednak jest nieco bardziej awaryjna
49-zasilanie z włącznika awaryjnych /stałe/ 49a-zasilanie z klawisza awaryjnych /po zapłonie/ oraz zasilanie przełącznika kierunkowskazów C-kontrolka kierunkowskazów C2-kontrolka klawisza awaryjnych L-lampy lewa strona R-lampy prawa strona Wykonanie na oryginalnym klawiszu awaryjnych.P ŹLE!!! 49a, to WYJŚCIE na wyłącznik kierunkowskazów. Nigdy zasilanie!...
No tak jeżeli 576,3 Nm momentu obrotowego to jest dla Ciebie zbyt mało to od razu turboodrzutowe silniki powinni zakładać do samochodów. W punto masz ok 100Nm w dieslach zaś ok 300Nm (zależy od modelu). Przy 2tonowej masie pojazdu 11s do 100km/h. Silnik wankla to bardzo nie udana konstrukcja, która jest w dodatku bardzo awaryjna i bardzo paliwożerna,...
Przez cały czas wraz ze światłami drogowymi świeci się światło przeciwmgielne. Co zrobić, żeby zlikwidować ten problem? gdzie szukać usterki, ewentualnie czy jest jakiś (który?) bezpiecznik którym w ostateczności można by to światło wyłączyć. Dziękuję za każdą doradę. Światło przeciwmgłowe tylne ma bezpiecznik razem z którymś ze światłe mijania, więc...
zaraz pójdę popróbować mostkowania. Odpowiadając na pytania wcześniejsze, wszystkie światła działają(po przeczyszczeniu nawet mocniej), awaryjne również. Jak tylko wrócę dam znać czy pomogło. Dziękuje za zainteresowanie tematem.
Po zdjęciu cylindra nie widać śladów zacierania, korbowód też nie jest zatarty, ani żadne łożysko, luz na zamku pierścieni to 0,25. Poskładałem wszystko do kupy, ustawiłem zapłon 2,5 mm przed gmp, ale znikła iskra, po chwili iskra wróciła, ale słaba i czerwona, to pewnie kondensator, już 2 wysiadł. Co może być przyczyną psucia kondensatorów? Kiedyś...
prosiłbym o wymyślenie lepszego sposobu na wytwarzającego energie podczas jazdy A sam nie możesz wymyślić? Gdyby to było takie proste, to już dawno zostałoby wymyślone. W sumie, zostało wymyślone i nawet jest używane - napęd jądrowy - ale nadaje się tylko do łodzi podwodnych. Wyobrażasz sobie wożenie w samochodzie reaktora jądrowego? Ponadto, wyobrażasz...
A jak masz podgrzewany reduktor? Nie zapali na gazie na zimno?To możesz go uruchomić w trybie awaryjnym na gazie po nagrzaniu.
mąż mojej kuzynku kupił syrenkę zamiast malucha bo uważał, że jest mniej awaryjna ... i to nie jedyny plus w porównaniu z maluchem, dlatego też kupiłem syrenę a nawet dwie. :-) Pozdrawiam.
klakson jest sprawny, będzie cos w kierownicy Co do kierunkowskazów, zapomniałem wczoraj napisać że awaryjne działają jak należy. Pooglądałem kilka schematów i z tego co widze to z prwego kierunku kabel idzie do przerywacza awaryjnych, oraz znów z kierunkowskazu do przełączników. Może ten drugi kabel po prostu zgnił... Dziś sie zobaczy
Podstawowe przeróbki ( niedomagania) instalacji w maluchu to : zabudowa przekaźników świateł, podłaczenie światła stopu bezpośrednio z akumulatora, zastosowanie elektronicznego przerywacza kierunkowskazów, podłączenie obwodu kierunkowskazów oddzielnym obwodem z akumulatora, sprawdzenie "masy" żarówek , alternatora, silnika itp, zabudowa elektronicznego...
Witam wszystkich. Jestem (od 2dni) posiadaczem Fiata 126p. Zauważyłem mały problem z elektryką. Gdy zapalam światła zapala mi się większość kontrolek na desce tzn awaryjne, mijania, drogowe, podg. tylnej szyby i kontrolka rezerwy (oczywiście oprócz świateł mijania wszystko jest wyłączone). Gdy światła wyłączam wszystko wraca do normy. Nie mam zielonego...
Mam problem ze światłami awaryjnymi, nie chcąc zakładać nowego tematu podepne się tutaj. Więc tak... kierunkowskazy działają bez problemu (prawy, lewy -wszystko ok) ale jak włącze światła awaryjne to zamiast mrugających kierunkowskazów widze na stało świecące lewe kierunkowskazy, coś tam próbowałem robić ale bez rezultatu. Wszelkie pomysły mile widziane....
Troche mało napisałeś. Wnioskujeże zmieniałeś licznik z ewersji tzw. Lifting na Elegant Problem z migaczami wystempuje przy awarii/braku włącznika awaryjnych - ponieważ zasilanie migaczy jest wyłaczane na czas właczenia awaryjnych. mogłeś np założyć włacznik od awaryjnych odwrotnie (ciężko ale może sie udać) - dzieją się wtedy dziwne rzeczy. sprawdź...
Po odlaczeniu centralki napiecie wystepuje tylko na bezpieczniku oznaczonym jako servize i od swiatel awaryjnych. Na reszcie bezpiecznikow napiecia nie ma. Centralke mam umieszczona pod tapicerka za schowkiem w prawej czesci deski rozdzielczej.
Ten silnik Miele mając 730W możliwe to będzie bo trudniej mi było zatrzymać utrzymać wirnik pod napięciem do 120V dc... A prąd dochodził do 8,5A. To mnie uspokaja bo nie ma więcej prądu jak rozruszniki... Z doświadczenia wiem że na złomie akumulator przy 20szt majace jeszcze 8V w stanie spoczynku i ze spadkiem pojadę popracuję. Zaparte o ścianę koła...
Witam. 250 zł i kombinacje. Użyte może raz może 3 w życiu tego ustrojstwa o ile top przeżyje 1 zabieg. Nie lepiej zadbać o ten akumulator co już jest w pojeździe. a 30-50 zł z tej kwoty przeznaczyć na ewentualne usługi ze strony taksówkarza czy innego pana za pieniądze? Ja jak bym miał się rano budzić i zastanawiać czy mia auto odpali czy nie, czy ustrojstwo...
Tak, racja. Ale jak poszły na zwarcie to jest po akumulatorze. Zresztą nie ma co gdybać dopóki Autor nie sprawdzi połączeń i alternatora bo tak to jest wróżenie z fusów. Elektroniki w maluchu było niewiele (w zależności od wersji i wyposażenia dodatkowego); regulator częstotliwości pracy wycieraczek, moduł zapłonowy Nanoplex (ale to chyba od EL-a w...
a jesli moglbys mi wytlumaczyc jak zainstalowac ten przerywacz od fiata 126p to bylbym wdzieczny! jesli chodzi o umiejscowienie wlacznika do swiatel to w miejscu gdzie mialoby sie znajdowac to wlaczanie swiatel awaryjnych jest wlacznik swiatel cofania! pod deska rozdzielcza raczej nie widziałem zadnych wyjsc i kostek do podlaczenia swiatel awaryjnych!...
Do wszystkiego po trochu , głównie malowanie , klucz pneumatyczny i myślałem nad małą piaskarką Temat zaworów był poruszany i dowiedziałem się tylko że listwowe są lepsze , mniej awaryjne i maja większą sprawność, albo coś pominąłem i nie wszystko wiem co było napisane , w każdym bądz razie napisałem swoje pomysły i nie wiem w jakim iść kierunku Pozdrawiam
EL od ELX rozni sie: - posiada katalizator wbudowany w tłumik - układ zapobiegajacy utlenianiu sie par paliwa - jezdzi tylko na benzynie bezolowiowej i w zwiazku z tym wlot wlewu paliwa jest specjalnie zwezony do pistoletu na stacji benzynowej - dodano lampke sygnalizacyjna właczenia urzadzenia rozruchowego - dodano sygnał dzwiekowy urzadzenia rozruchowego...
A co , gdyby zastosować zawór powietrza dodatkowego, np. od opla i zrobić na nim obejście przepustnicy? Trzeba by tylko zrobić generator impulsów o zmiennym wypełnieniu i w koszu przyciski "w góre" i "w dół". A co odpalania i gaszenia - czy nie wystarczy dołożyć przekaźnik bocznikujący stacyjkę w pozycji "włącz" i drugi w pozycji " rozruch" i tez sterowane...
Dajesz przekladnie katowa jak w zwyklym papaju. Odchodzi ci problem sprzegla i masz wsio ogarniete na 2 skrzynie Tylko że jak to złączyć do kupy to wyjdzie monstrum a nie zgrabny ciągnik a komplikacji więcej jak przy ewentualnym dorabianiu sprzęgła. Silnik 126p jest dobry ale trzeba umiec go uzywać. Musi widziec 3500obr podczas normalbej pracy dlatego...
Nie wiem, ile w tym prawdy, ale bardzo wiele lat temu (w kontekście Fiat 126p) słyszałem, że jest to ważne, żeby włączać i wyłączać stacyjkę przy wyłączonych odbiornikach. Argument za tym był taki, że w wyłącznikach świateł i odbiorników są mocniejsze styki i przekaźniki niż w stacyjce. Przy odłączaniu dużego obciążenia (np. włączone światła drogowe,...
:D....a ja proponuje spuscic kur..a z przepasci...i zmienic go na cos co jest bezpieczniejsze (nie sklada sie na tylnych fotelach pasazera -przy stluczce)...wygodniejsze ,szybsze,I MNIEJ AWARYJNE.... COS Z 2 litrami pod maska...:D....BO SZKODA TWEGO CZASU I ROBOTY A ja rozumiem, że post jest jak najbardziej w temacie i wnosi bardzo wiele do dyskusji!...
hmm, co do zbyt duzej pojemnosci akumulatora to watpie, u kolegi kiedys byl wstawiony "awaryjnie" akumulator 72 ah, i kontrolka galsa calkowicie przy wiekszych obrotach, aczkolwiek akumulator w pelni nie byl ladowany, ale to oczywiste pozdrawiam
Skoro akademicko sobie poczynamy, dobrze mieć przy takich kombinacjach możliwość awaryjnego odpalenia (niby to fiat i kij wystarczy, tudzież złotówka) ale dobrze mieć w kabinie jakąś kostkę czy przełącznik (żeby odpalić agrafką bez rozwalania deski). Bo to jednak układ amatorsko-szkoleniowy , wystarczy jeden zimny lut i stoisz na mrozie i rozwalasz...
bo nie sztuką jest pojechac kupic nową cześc i zamontowac... to porafi niemal każdy Tylko twoja sztuka, to w tej chwili sztuka à rebours. Jak na razie zrobiłeś krok w tył stosując rozdzielacz, a te zostały już niemal doszczętnie wycofane z konstrukcji. Jakiś powód był. A do tego nie zlikwidowałeś podstawowej wady, czyli przerywacza mechanicznego...
A jak włączysz bieg i odpalisz to możesz jechać na tym biegu? tak - jak wrzuciłem jedynkę i odpaliłem silnik z lekkim szarpnięciem udało mi się awaryjnie dojechać do domu łożysko sprawdzę jutro i dam info pytanie dodatkowe >>> jak może wyglądać uszkodzony docisk sprzęgła ? nie jest pęknięte ani urwane żadne z tych "promieni"
Witam. Kupiłem maluszka i dosłownie po kilku kilometrach zgubiłem co następuje: światła mijania, drogowe i stopu, wycieraczki, kierunkowskazy, nawiew. Dodam, że awaryjne działają, silnik kręci, pali, pozycyjne też są, żarówki reflektorów sprawne. Z tego co wiem to co nie działa, może być uruchomione tylko przy pracującym silniku silniku. Coś z kostką...
Przy alternatorze jest to obojętne czy w lewo czy w prawo będzie ładował tylko gorzej z tym wiatraczkiem co go chłodzi bo jest zrobiony tak ze w jedną chłodzi a w drugą nie, tylko w prądnicy musiało być zachowane w którą strunę kreci w alternatorze nie. A co do zapłonu polecam zwykły na przerywacz i do cewki butelkowej, to co proste jest najmniej awaryjne...
ha, zrobić na innych skrzyniach wałkach to wiadomo.. ale nie o to mi chodzi żeby teraz kupić inne skrzynie i most.. no fakt może trochę awaryjne, tzn teraz nie mam żadnych awarii, świetnie się sprawdza maszyna.. w przyszłości będzie 2 ciągnik , na pewno lepszy.. a to był mój początek totalny, i nie wszystko jest przemyślane tak dobrze, a i robiłem ze...
Dobry wieczór od pewnego czasu mam problem ze swoim Fiatem 126p ponieważ podskoczył na dołku i wyłączyło zapłon, po przekręceniu kluczyka nic się nie pojawiało więc zrobiłem test akumulatora. Akumulator był rozładowany więc Fiat został zholowany do domu, po naładowaniu akumulatora pojawiają się kontrolki lecz po przekręceniu stacyjki w pozycje kręcenia...
To co widać po "bebechach" na fotce, to nie jest na pewno przekaźnik tylko przerywacz elektromechaniczny (bimetalowy) raczej do kierunkowskazów/świateł awaryjnych - a więc nie tu należy szukać przyczyny, choć wymienić przy okazji nie zaszkodzi. Z mojego doświadczenia jako długoletniego właściciela "kaszlaka" problemy z elektryką zawsze tkwiły w niekontaktujących...
A nie prawda zico. Elektroniczny zapala szybciej. Zważ, że w bimetalicznym obwód żarówek zamyka się przez bimetal który ma jakąś swoją rezystancję Tak, sporo, - ba! właściwie wszystko to prawda, tyle że jak pisałem: częstotliwość elektronicznego 90, napięcie ani 6 woltów na żarówce i jest marnie. Jak dosiadałem 126p, przerobiłem wiązki i usunąłem najpoważniejszą...
Też miałem Opla Vectrę 9 lat temu - miała wtedy 7lat. Auto jak za taką cenę dawało dużo przyjemności z jazdy ze względu na dość miękkie zawieszenie - fajnie jeździło się po dziurawych drogach. Gorzej niestety na drogach szybkiego ruchu - otóż Vectra w wersji kombi była nadsterowna tj możesz już nie wyjść z ciasnego zakrętu. Dodatkowo jak to opisałem...
Witam. Jestem posiadaczem tego autka i zimą jest masakra. W poprzednim aucie użyłem jednego sposobu i wyciąłem dziurę w tunelu i owszem było lepiej. W obecnym maluszku nie robiłem nic gdyż niebawem zmieniam autko na Ticusia. Nie jestem wielbicielem maluszków choć uratował on wiele razy nam dupsko jako awaryjne autko i w sumie niezawodne, jestem również...
Witam. W dużym Fiacie i Polonezie z lat '80 Maluch typowy na linkę maił w stacyjce 3 przewody. -Zasilający, -napięcie na światła i resztę -napięcie na zapłon. Polonez i 125 miały przekaźniki było to tam ciut inaczej rozwiązane ale funkcja stacyjki ta sama bo ta sama kostka z dodatkowym kablem - rozruch. Gdzie często w maluchach były montowane te kostki...
Jeżeli jest czujnik za iast przerywacza to powinno działać (słyszałem że były takie oryginalnie montowane do pf 126p ale nigdy się z takim nie spotkałem - nie mówię o rozwiązaniu z eleganta) . Zostaje tylko podłączyć i przejechać się na próbę. W polonezach występowały moduły GL 118 (120), APE 05 i 05 Sport i zdaje śię że HR 138 albo jakoś tak. Najlepiej...
Jeśli nie ma przekaźników, to duże prawdopodobieństwo, że wytopiony styk w przełączniku zespolonym. Pomiar miernikiem może pokazać, że jest dobrze, ale tu trzeba sprawdzić pod obciążeniem i wtedy wyjdzie. Aby znacznie poprawić efektywność oświetlenia i sprawić, by elektryka nie była tak awaryjna: - dołożyć przekaźniki na światła ( różnica jest ogromna,...
Przeglądam po prostu różne silniki i w necie i w autach do których mam dostęp i kombinuje co by najlepiej podeszło. Jak mówiłem nie znam się na silnikach, nie znam ich wad, zalet, nie wiem co do czego pasuje, więc proszę doradźcie mi w tym temacie np.: nie bież tego bo to ciężki muł, ten awaryjny, tamten za skomplikowany, za dużo pali, a tamten może...
https://obrazki.elektroda.pl/7949272800_... https://obrazki.elektroda.pl/4648442800_... Dzień Dobry Wieczór, Temat wraca niczym bumerang, a ja znalazłem chwilę żeby przedstawić kolegom dalszy ciąg. Niniejszym również informuję że nie padłem ofiarą pewnej choroby o której teraz głośno (jak na razie :D). W tym odcinku...
Dla wszystkich zainteresowanych. skrzynka wyglada tak - w 5 kolumnach po 3 bezpieczniki | 1 | 4 | 7 | 10 | 13 | | 2 | 5 | 8 | 11 | 14 | | 3 | 6 | 9 | 12 | 15 | wyglada to mniej wiecej tak a teraz opis: 1 - lampka osw wnetrza - 10A 2 - puste 3 - puste 4 - swiatlo przeciwmgl tylne i lampka sygnalizacji wlaczenia swiatla - 7,5A 5 - swiatlo pozycyjne przednie...
Jeśli brak napięcia na głowicy, w punkcie1.4tp sprawdź w pkt 2.11 na płytce. Podejrzewam zwarcie w diodzie BZP 630-C7V5. Seria BZP 630 była mocno awaryjna. Dalej sprawdź R 211 (390 Om). a następnie pomierz napięcie na przełączniku. To radiojest już dość wiekowe, a srebrzone styki na isostatach w zsiarzonym powietrzu szybko pokrywały się nalotem. To...
Schemat widziałeś? te schematy są naprawdę dokładne. Po prawej stronie jest nieużywana żarówka do AWARYJNYCH, potem ŁADOWANIE i OLEJ. Prawa strona jest podłączona do masy (żarówki ŚWIATŁA, KIERUNKOWSKAZY, DROGOWE) i podejrzewam, że stała masa jest po prawej stronie. http://obrazki.elektroda.pl/3806077800_1... Jak to sprawdzić? Bierzesz...
150mA czy 15mA???.Bo jak to pierwsze to alarm jest ,,uwalony"... raczej 150mA (dla pewnosci zaraz pojde jeszcze raz). Bo 15mA to niemozliwe, przeciez same ultradzwieki biora 10mA, a jeszcze wstrzasowka 2 strefowa, dwie centralki (alarmowa+centralny), mrygajaca dioda (gdzies mi swita ze bierze kolo 30mA). Syrena tez pewnie cos bierze (laduje sie), zostal...
Witam. Wysiadły mi światła awaryjne i kierunkowskazy, ale... nie mam pojęcia jaki kupić przekaźnik. Samochód to: Polonez Caro 1.6GLI z 1995roku Do czego są te przekaźniki widoczne na zdjęciach? W aukcji... opisano je jako: przekaźnik żółty lub czarny do Poloneza i nic więcej, cena 10zł za szt. Nie wiem ile kosztuje w sklepie? Oraz: co to jest przekaźnik...
Odpowiem tak nie opłaca się kupować migomatu bezgazowego gdyż drut jest bardzo drogi za 0,45kg zapłacimy około 30złotych a za 5kg drutu zwykłego do którego potrzeba gaz około 40złotych. Drut bezgazowy używamy w dobrze wentylowanym pomieszczeniu gdyż wydobywa się bardzo dużo szkodliwych związków. Spoinę którą uzyskamy tym drutem też nie będzie dorównywać...
Ostatni raz rdze widziałem na fiatach 126p oraz wczesnych modelach fiata takich jak Ritmo.Fiat którego widziałeś musiał być bardzo stary albo po "fachowej" naprawie blacharskiej.Nie bronie tutaj fiata chociż kiedyś posiadałem Brave.Nie był to samochód najwyższej klasy ale nie było najmniejszych problemów z blachą chociaż był po przejściach.Fiaty to...
Mało ci pali bo jedziesz silnikiem 126p a moc 2 cyl widocznie wystarcza na płynną jazdę. No i to właśnie jest piękne - kiedy nie ma takiej potrzeby masz 2-cylindry i jedziesz sobie ekonomicznie ale kiedy zajdzie taka potrzeba to w każdej chwili możesz przycisnąć i masz do dyspozycji 250 Nm i 150 KM, czyli coś czego nie powstydziłaby się niejedna wolnossąca...
Witam, jeżeli chodzi o kolory przewodów w maluchu to jest jedna zasada. Przewody niebieskie i niebiesko-czarne to plus po stacyjce. Zasilają one kierunkowskazy, dmuchawę, wycieraczki, stop, światła cofania i przyrządy na desce rozdzielczej. przewody świateł pozycyjnych są żółte i czerwono-żółte (prawe i lewe światła). Pierwszy bezpiecznik jest od radia,...
Kolego - annibis - piszemy tu o aucie w cenie średniej klasy roweru. Czego Ty oczekujesz? W przypadku pojazdów starszych niż 6 - 8 lat minimum wyposażenia jest plusem. Ja tylko Ci napiszę, że jeździłem kilkoma Oplami i kosztowały duuuuużo więcej niż wymieniona tu kwota i niestety stwierdzam, że ich nawet nie wolno stawiać obok VW. Po ok 2005 roku niestety...
No i tu jest podstawowy minus i błąd konstrukcji. Dobry silnik elektryczny 3-fazowy nie potrzebuje żadnej skrzyni biegów. Ale potrzebuje mechanizmu różnicowego i przeniesienia napędu z niego na koła, do tego ew. przekładni, dla zachowania jakiegoś tam momentu. Tzn mocy to chyba akurat przybywa, bo jak myślę nawet 4 była podbiegiem Tak, bo skrzynia...
moim zdniem kol VValdek ma rację. Ja w swoim maluchu mymieniłem ten gruby kabel pomiędzy rozrusznikiem a akumulatorem (gdzieś był zaśniedziały - kupiłem nowy za 14 zł - najwięcej roboty z przekładaniem), wymieniłem kabelek pomiędzy prądnicą (ty masz alternator ;) ) a rozrusznikiem - tylko że maluch miał 20 lat ;) . W nowszym maluchu problem tkwił w...
co do układu kierowniczego, trzeba by go wymienić na ten z modelu BIS 700 jest tam listwa i o wiele lżej się kreci. silnik od wycieraczek powinien dać sobie świetnie rade bezpośrednio kręcąc wałkiem napędowym od listwy. zmiana biegów: tu bym proponował zdemontować cały układ przełączający i zastosować elektromagnes z rozrusznika.skupić się tylko na...
Co to za pojazd (w którym użyłeś silnika) i jakich parametrów się po nim spodziewasz? Polonez 1.6 gli to samochód prosty, ale nie tak prosty, jak GLE, czy fiat 126p. Musisz wiedzieć, że Twój moduł zapłonowy nazywa się ABIMEX. Czy posiadasz moduł wtryskowy na kolektorze dolotowym? Jeśli tak, chyba warto by iść w kierunku odtworzenia instalacji Poloneza....
Zaraz na mnie naskoczą - ale od kilkunastu lat jeżdżę VW/AUDI 1,9TDI i taki silnik polecam- supertanie części zamienne i jak kupować to obecnie wersję 1,9TDI pompowtryskiwacze 130 koni i skrzynię 6 biegów. nie ma różnic między 2,0TDI a silnik niezawodny. Osobiście mam w swoim klekocie 300kkm i 0 problemów od 5 lat. Olej 5W40 wymieniany raz na 15tys...
1.6 na piezowtryskach nie należy do rewelacyjnych wczoraj koło 4h kopałem po niemieckich i angielskich forach i "rewelacyjny" to zbyt dużo powiedziane. 124-128 tyś km i DPF wywala tryb awaryjny gdzie po wizycie w ASO diagnoza wszystkie 4 do wymiany. W polskich warunkach piszą ze jak 100 tyś km wytrzyma to jest "dobrze" u mnie zbliża się do 100ki i...
Aha znajomy zakupił chińczyka al'a Iphon - śmiga jak przecinak, nie gubi sygnału obicie jest też z blachy i dostał extra baterię!!! Więc po kiego grzyba przepłacać !!! Masz calkowita racje... ja tobie rowniez wcisne fiata 126p w karoserie BMW i po co mialbys przeplacac kupujac prawdziwe BMW? Przeciez to bedzie to samo czyz nie? A jaka oszczednosc......
włączają awaryjne ducato awaryjne focus awaryjne
polonez tylne zawieszenie macallister wiertarka konto google android blokada
garaż blaszany shemat instalacji elektrycznej
Ciągłe obracanie się capstana w magnetofonie - przyczyny i rozwiązania Nagrywanie muzyki na Akai GX-270D: Porady i ustawienia