http://img216.imageshack.us/img216/3531/... Układ z jednym przerywaczem i 3 diodami. Ta przy stacyjce zapobiega włączeniu zapłonu mimo ze stacyjka wyłączona. Co do sensu stosowania swiateł awaryjnych w motocyklu jest to sprawa dyskusyjna. Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie z ważącym ponad 200kg i wartym kilkadziesiat tyś pln motocyklem...
Przy taki połączeniu cały czas będą działać Ci lewe i prawe kierunki nie zależnie które włączysz. dodając przełacznik tak jak na schemacie mostkujesz lewy i prawy kierunek. sa 2 rozwiazania albo dajesz przełacznik/przekażnik wielostykowy (2 pary zestyków włączane równolegle) albo dajesz w każdej "gałęzi" lewej i prawej diode prostownicza ale w tym wypadku...
Witam. Chciałem zrobić światła awaryjne w motocyklu. Jako, że jestem laikiem chciałbym spytać, czy połączenie wg narysowanego przeze mnie schematu jest ok. Światła awaryjne chcę zrobić na oddzielnym przerywaczu, żeby działały przy wyłączonym zapłonie. Zamiast diod prostowniczych na plusach kierunków, chcę wstawić przekaźnik. Chodzi mi o to, aby nie...
Mierz siły na zamiary, znam moje pojazdy, regularnie trenuję hamowanie awaryjne - w motocyklu ABSu nie mam, jestem regularnym gościem na torach i szkoleniach Zgoda, Ty może to opanujesz ale po drogach jeżdżą też "zwykli" kierowcy dla których te 100 metrów odległości to już minimum, dlatego są takie karambole.
Nie wiem czy dobrze się wczytałem w tabelę serwisową chodzi mi dalej o brak nocy w majesty 400 że jest tryb awaryjny pracy motocykla może tu tkwi mój problem? Koledzy pomóżcie
Miganie świateł to sprawka immobilisera (przekaźnik w puszce immobilisera tyka w rytm kierunków).
akumulator jest cały czas naładowany tylko ze w garażu odpale motor z rozrusznika chodzi normalnie zgasze go wyprowadze na dwor i juz prądu niema xdd Dodano po 42 a i jeszcze jedno niemam awaryjnych
można to zrobić na dwóch przekaźnikach.
Mi sie podoba ten projekt, nie przejmuj sie negatywnymi opiniami. Musisz wzmocnic rame, wspawując jeszcze gdzie sie da rurki. Powinno byc ok. Pomaluj go i będzie fajnie. Możesz pomyslec tez o awaryjnym wysiadaniu, typu katapulta :-)
O ile pamiętam nie wolno montować świateł awaryjnych w motocyklach i motorowerach. Na szczęście dla ciebie nie jest to takie proste i żaden dodatkowy pstryczek nie pomoże.
Tak mała pojemność aku z motocykla (o ile jest sprawny) nie uszkodzi ani alternatora ani regulatora napięcia, ale 2 min. to zdecydowanie za mało.
1. Przycisk PASS, to przycisk monostabilny, więc jeśli będziesz chciał zostawić włączone awaryjne, to chyba zapałką będziesz blokować. 2. Musisz zrobić tak, by zewrzeć ze sobą obie strony kierunkowskazów równocześnie pilnując, by nie były zwarte ze sobą na czas normalnej pracy. A to, skąd zasilisz układ, to już twoja sprawa. 3. Schemat elektryczny motocykla...
Po zakupie miałem 2 ledy z tylu i 2 żarówki 21 wat z przodu i oryginalny przerywacz i działało ale żarówki roztopiły mi klosze i stwierdziłem ze założę wszędzie ledy. Wiec kupiłem lampę led z kierunkami na tył a tylne dałem na przód. I nic nie działało, zmieniłem przerywacz i działa tylko ze świecą awaryjne
A więc tak poprawiłem uzwojenie wzbudzenia chodziło jak samo chciało od wibracji śruby sie rozkręciły i raz było 160 ohm a raz 10 ohm teraz mam 2.1 ohm. Mógłbyś napisać dokładniej o co ci chodzi??? Jakie śruby? Gdzie chodziło? Co, jak i czym mierzyłeś? Schemat faktycznie jest. Taki malutki ale jednak. Pasuje go jednak poddać edycji i wkleic jeszcze...
Przy odrobinie wprawy biegi da się zmieniać (w obie strony) bez używania sprzęgła... W górę da się, wystarczy mniej więcej wiedzieć jakiej prędkości pojazdu odpowiadają najniższe obroty silnika (bliskie wolnym obrotom). Zdarzało mi się że tak awaryjnie jeździłem motocyklem gdy pękła mi linka od sprzęgła. Z redukcją bez sprzęgła to już niestety dużo...
Ja bym pokusił się o przekażnik... Mniej awaryjny
Światła § 11. 1. Pojazd powinien być wyposażony w następujące światła zewnętrzne: 1) drogowe - pojazd samochodowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h, 2) mijania - pojazd samochodowy, 3) kierunkowskazy - pojazd samochodowy i przyczepa, 4) hamowania "stop" - pojazd samochodowy i przyczepa, 5) oświetlające tylną...
Takie podłączenie też umożliwia sterowanie obrotami. Tylko musisz pamiętać, żeby w spoczynku przy wyłączonym wentylatorze ustawić PORTB.1 =1. Dioda D5 jest niezbędna, mimo że druga jest wbudowana w tranzystor. Jeszcze jedno: jakbym robił komputerek do swojego pojazdu, wyrzuciłbym z niego przerywacz kierunkowskazów i zmusił mikrokontroler do tego. Gratis...
Powinien być Rotax 122, tak jak w RS 125, lecz między silnikami mogą wystąpić drobne różnice konstrukcyjne (kopstarter, kierunek zmiany biegów, przełożenia w skrzyni biegów). Rotax 124 to chyba był silnik kartingowy. Części silnikowe są dostępne, niestety do Rotaxa są chyba jednymi z najdroższych w swojej klasie. Awaryjny jest zawór wydechowy. Trzeba...
Że zacytuję kwestię z jednego znanego filmu:"poznać głupiego, po śmiechu jego". To Forest Gump bodaj. Nie jestem złośliwy. Pozostawię bez komentarza. Nie, nieprawda. Największe podciśnienie występuje w kolektorze ssącym, przy zamkniętej przepustnicy. IM bardziej otwarta, tym jego wartość jest mniejsza. W dodatku nie zależy od prędkości obrotowej. Zależy...
Wyrywek z warunków technicznych: "Światła § 12. 1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne: 1) drogowe - pojazd samochodowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h; 2) mijania - pojazd samochodowy; 3) kierunkowskazów - pojazd samochodowy i przyczepa; nie stosuje się do motocykla...
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia "] Rozdział 3 Światła § 12. 1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne: 1) drogowe - pojazd samochodowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej...
W starszych modelach MZ była pozycja kluczyka do awaryjnego odpalania przy rozładowanym akumulatorze . W etz, tak? W motocykl wyposażony w alternator, tak? W starych es i ts z prądnicą tak, ale nie w etz.
Tak albo aku od motocykla na 12v Dodano po 2 Miałem takie po niecałe 200zl i poszły mi. Dodano po 6 A jeśli zainteresowany to mam pilota nowego do tego napędu.
Bardzo dokładnie to opisałeś. O jaki sprzęt chodzi, o samochód, motocykl? A może walec drogowy.
Witam. mam problem z alarmem w motocyklu, ktory zakupilem. Po podlaczeniu zaslilania alarmu do akumulatora caly czas migaja swiatla awaryjne, a wszelkie proby wylaczenia go z pilota koncza sie uruchomieniem syreny alarmowej. Jesli ktos ma pomysly jak to rozkminic to prosze o pomoc. Pozdrawiam
Przepraszam, że się przyczepię, ale czy tak proste rzeczy jak przerywacz i przekaźnik warto zastępować awaryjną w takich warunkach elektroniką? I w przerywaczu brak funkcji powiadamiania o przepalonej żarówce, ale to szczegół.
1. Wykonują to nielegalnie. Układ oświetlenia to układ odpowiadający za bezpieczeństwo zarówno Twoje, jak i innych użytkowników ruchu drogowego. Jak Ty widzisz bezpieczeństwo swoje i innych użytkowników ruchu drogowego? W motocyklach od 2013 roku zabronione jest stosowanie oświetlenia asymetrycznego. W praktyce: halogen który jest przekręcony w lampie...
Witam Kolegów. Po włączeniu świateł awaryjnych nie można ich wyłączyć .Pomaga dopiero odpięcie klemy akumulatora. Wymieniłem włącznik przy kierownicy, bez zmian. Po wyciągnięciu bezpiecznika, oraz przerywacza kierunkowskazów, awaryjne nadal świecą. Być może awaryjne mają osobny przerywacz, lecz nie potrafię go znaleźć. W skrzynce bezpiecznikowej jest...
Ja na swój pierwszy motocykl kupiłem suzuki dr650 i jestem z niego bardzo zadowolony, mam 19 lat i od roku już jeżdżę DR-ką mało awaryjna części nie są bardzo drogie, mocy Ci w zupełności wystarczy jak będziesz jeździł z głową to ten motocykl jest w sam raz. W terenie prowadzi się nie najgorzej, poza tym jest w miarę wygodny. Możesz też zastanowić się...
Witam! Ten silnik miał same wady, zalet brak. Posiadałem kiedyś ten motocykl, więc piszę z autopsji. Trudny, kapryśny rozruch. Kłopotliwy, awaryjny zapłon bateryjny - były wersje z zapłonem importowanym magnetoelektrycznym, ten sprawował się dobrze. Kłopotliwe sprzęgło, delikatna skrzynia biegów. Niska trwałość zespołu tłok - cylinder. Ogólnie silnik...
Dla mnie jedyny z polskich klasyków wart uwagi to Junak, niestety bał bym się tym jeździć. Dlaczego bym się bał tym jeździć? Byłem świadkiem naocznym w czasie rzeczywistym jak 2 Junaki odrestaurowane fest igiełka wszystkie chromy nowe zostały zdewastowane nie z winy właściciela. Raz było to jak dostawczak zaparkował przed M10, po dostarczeniu przesyłki...
Trochę niedomówień w opisie. Czy ten układ świateł awaryjnych dobudowałeś? Brakuje nawiązania do instalacji kierunkowskazów. Mnie nie wydaje się aby układ z rysunku funkcjonował poprawnie. Przecież po włączeniu wykonujesz zwykłe zwarcie. Obciążenie linii lampki kontrolnej światłami kierunkowskazu też marny pomysł. Zastosowanie oporników mało logiczne,...
W tym schemacie (moim) oba żółte podłączone sa do alternatora, czerwony do akumulatora,zielony do masy a swiatła główne(!!!) i inne odbiorniki zasilane sa z AKUMULATORA poprzez stacyjkę, poza pozycyjnymi i awaryjnymi które działają bez. Ja mam inny regulator, nawet wizualnie, bo Ty masz w obudowie metalowej z radiatorem, a ja w obudowie z tworzywa sztucznego...
Przepraszam nie doczytałem do końca :(( Jednak można podzielić wg. funkcjonalności motocykle wg. skoku tłoka. I czym krótszy....
Koło zamachowe było używane w niemieckich czołgach do rozruchu awaryjnego (jak akumulatory padły na rosyjskim mrozie) - korbą rozpędzało się koło zamachowe i zasprzęgało z silnikiem tak jak rozrusznik. Czy to indyjskie ustrojstwo powstało przed końcem II WŚ? Sama idea koła zamachowego jako chwilowego magazyny energii wyrównującego bieg maszyn była...
Panowie jako ze w poprzednim temacie odpowiedzi nie dostałem to zakładam nowy i liczę na waszą pomoc. Potrzebuje motoroweru/ motocykla o pojemności 50 ccm ( na tyle pozwalają uprawnienia. ) budżet to 3200 złotych i niestety ani cemta więcej. Moto które przypadły mi do gustu to : aprilia rs 50 ( nie wiem czy w tej cenie znajdę dobry egzemplarz ) zipp...
Plusem jest prostota wykonania,dlaczego tego tyrystora nie zalałeś razem z całością,tzn trafo,i elektroniką,przykręconego do radiatora,?jaki cel ma zastosowanie elektronicznego zapłonu w motocyklu co i tak miał mało awaryjny układ zapłonowy, gratuluje pomysłu,nie patrząc na styl wykonania,spełnia swoje założenie i to sie liczy,Ps. ja bym twój pomysł...
witam prądnicy nic się nie stanie tam nie ma żadnej elektroniki powiem więcej one miały do TS250 włącznie,specjalną pozycję w stacyjce do awaryjnego odpalania na popych(z pominęciem reglera) To chyba jakaś limitowana edycja - w normalnym motocyklu odpięcie akumulatora przy pracującym silniku powodowało poprzepalanie żarówek, oraz dym z prądnicy- palił...
Rado2010 po co chcesz coś udowadniać jak tu sami niewierni Tomasze? Ja na samym początku wątku pisałem jak mój brat 20 lat temu wrócił od kolegi motocyklem na ON z Ursusa, a kto nie chce niech nie wierzy..
Wiem ale to jest najprostszy i najtańszy sposob , a sprawdza sie (przynajmniej w mojej MZ był jakiś czas awaryjnie zastosowany i spisywał sie niezle) =)
Każdy silnik mozna zastosować. Im starszy tym lepiej, tzn bedzie mniej awaryjny i tańszy w obsłudze. Kwestia flanszy pomiędzy silnikiem a skrzynia biegów. Ale ta mozna dorobic za grosze dosłownie.
Motocyklowy odpada: Aby posiadał pre-alarm z czujikiem mikrofalowym lub wejście pre-alarmu kosztował by krocie. Sprawa hermetyczności ? - znalazłem miejsce gdzie woda nie "doleci", ewentualnie uszczelnię go :) Motocykl jest używany w sezonie codziennie, więc ultra mały pobór prądu nie musi być - choć im mniej tym lepiej. Jeśli będę zostawiał motocykl...
Ale w tym przypadku nie ma pewności, czy w instalacji istnieje standardowy starego typu przerywacz kierunkowskazów, czy wszystko jest ukryte w module body/inteligentnej skrzynce bezpieczników. W motocyklach na rynek USA i niektórych samochodach w USA stosowany jest system automatycznego wyłączania kierunkowskazów, po przejechaniu jednej mili. Do tego...
Witam, planuje kupić sobie ścigacza i chce przeznaczyć na niego około 4 tyś. W związku z tym chciałbym się spytać jaki byście mi proponowali żeby był tani w eksploatacji i fajnie się nim jeździło. Doświadczenie na motorach jakieś mam bo posiadam kilka starych motorów typu WSK, MZ 250, JAWA 250, JAWA 350 a chciałbym sobie kupić mocniejszy. Myślę nad...
Akumulator 12V chyba powinien mieć DC, skoro ma + i -... ;) W jakim celu ogniwo 18650? Nie lepiej od akumulatora 12V od razu dać przetwornicę step-down na 5V i z niej ładować telefon? Rzeczywiście, z roztargnienia zamieniłem DC z AC... Chciałem z ogniw 18650 stworzyć coś w rodzaju awaryjnego źródła zasilania, dodatkowo akumulator jest bezpośrednio...
Dlaczego uparłeś się na 2 sów ?. Polecam Romet Ogar 900 .Popatrz na ofertę innych skuterów tej firmy.Tu Ogar w akcji http://pl.youtube.com/watch?v=j74xoMxBj4... tu strona producenta http://www.romet-motors.pl/produkty-moto...
Wiem że to już było ale tutaj macie schemat nieco przerobiony. Dodany jest wyłącznik zapłonu (ukryty) kontrolki się świecą ale iskry brak, kierunki awaryjne (uwaga tradycyjny mechaniczny przerywacz raczej nie wytrzyma obciążenia 4 żarówek tak więc tylko z przerywaczem elektronicznym) poprawiona jest jakość samego schematu nie jest to już kserówka. http://obrazki.elektroda.pl/5758872000_1...
Witam szanowne grono. Jeśli piszę nie w tym dziale to bardzo proszę o przeniesienie. Mam takowy problem. W motocyklu chcę zamontować chińskie kierunkowskazy pływające LED. Mój motocykl z fabryki wyjechał już na kierunkowskazach ledowych - myślałem, że szybka zamiana kierunków i będzie po sprawie. Niestety, migacze pływają za szybko, więc potrzebuję...
I tu się zgadzamy. Od siebie dodam patologię nauki jazdy na motocyklu - tzw. technika "dwa palce na klamce". Uczą Cię trzymać dwa palce na klamce hamulca. I w jeździe miejskiej to jest jak najbardziej OK. Ale na placu manewrowym, zakładając że kursant dopiero się uczy, a nie jeździł 10 lat bez kwitów (bo i takie łebki są), to jest spora szansa, że jak...
A jakbyś przerywacz zastosował na "masie"? Zasilanie, przełącznik, żarówki, przerywacz, masa w tej kolejności, przerywacz zwykły nie elektroniczny. Mam przełączniki są od motocykla, kierunki LED-owe + przerywacz elektroniczny. Dodano po 2 Normalny układ z jednym przerywaczem wymaga przełącznika awaryjnych z dużą kombinacją styków czyli jakiś typowy...
Pogonią nas ,piszemy nie na temat :-) Jak już weszliśmy w te klimaty to mnie jarają obroty.Im więcej ,tym lepiej.Uwielbiam NA ,posiadam motocykle,jeżdżę cały rok poza "porami śniegowymi":-) 7 generacji nigdy nie miałem,ale znam na wylot,zawsze polecałem w budżecie ,sprowadzałem i zawsze wszyscy zadowoleni. Miewałem starsze modele, zawsze zaskakiwały...
Teraz liczę że takie R5 będzie fajne i będzie mogło być wykorzystane jako zasilanie awaryjne do domu Tak właśnie ludziom wmawia się "ich potrzeby". Odpowiedz sobie sam na pytanie jak rano, po "awarii" wyjedziesz tym "zasilaniem awaryjnym" i zrobisz nim te swoje 200 km? Przecież napisałem wcześniej że zdefiniowałem przed zakupem swoje potrzeby. Co zrobię...
"Wybierz seicento,jeśli chcesz kupić samochód kup samochód firmy która produkuje samochody a nie auta,lodówki,telewizory,maszyny do szycia itd. " Co do tego to bym sie spierał. W przypadku Yamahy która produkuje "fortepiany: są w ofercie takze dobre motocykle .. jak nie jedne z najlepszch pod względem wszystkiego ... no moze oprócz ceny :)
Zepsułem sobie motocykl i potrzebuję Waszej pomocy, ale przypuszczam, że bez wizyty u elektryka się nie obejdzie, bo dla mnie to czarna magia. Mianowicie założyłem główną wiązkę elektryczną od wersji europejskiej do motocykla (wersja amerykańska). Po podłączeniu do aku licznik się uruchomił, ale zapaliły się też czerwone kontrolki, które normalnie się...
Dzień dobry. Od jakiegoś czasu pojawił się w moim motocyklu dziwny problem. Polega on na tym, że co jakiś czas nie odpala mi motocykl. Rozrusznik kręci normalnie, ale nie ma iskry. I nie ma znaczenia, czy jest on zimny, czy nagrzany. Trzeba wtedy wyłączyć i włączyć zapłon kluczykiem lub przy włączonym zapłonie włączyć i wyłączyć awaryjne gaszenie i...
Cześć Potrzebowałbym schematu bezpieczników do Suzuki Burgmana 2013r. AN650. Tych, które znajdują się pod siedzeniem. Zdjęcie zamieszczam, również zdjęcie o których bezpiecznikach chodzi. Bądź jeżeli ktoś z was by wiedział, dlaczego totalnie nagle motocykl przestał odpalać po przekręceniu stacyjki wskazówki licznika, nawet nie drgną przestały świecić...
Ekologicznym tłokiem już nazwał bym ten z silnika HONDA CBR 954, silnik bardzo awaryjny i czuły na kiepski olej. Akurat w tym modelu problemem jest powierzchnia cylindra"Alusil" starszy i nowszy model nie ma tego problemu wrócono do "Nikasilu" i robią bardzo duże przebiegi jak na motocykle sportowe. Pomijając jeszcze nowszy model sc59 w którym znowu...
Znajomy zrobił w podobny sposób lampę w innym motocyklu CROSS miał tam napięcie zasilające moduł ok. 14 V wiec trochę mniej problemów. Podobno ta prądnica wydoli na takie oświetlenie, w końcu to niewielkie obciążenie. Znajomy wspominał coś aby nie próbować odpalać motocykla z obciążeniem diodami bo może to być trudne. Zmierzę to napięcie dokładnie,...
Wymagania nie będą duże, 12 V, 100 W - zasilenie tylko netbooka i tylko awaryjnie na kilkanaście/kilkadziesiąt minut. Niestety akumulatory odpadają. Tylko ten, co wbudowany w netbooka. Aku trzeba ładować. ;) Sam sobie przeczysz, nieduży akumulator mieszczący się w bagażniku motocykla wystarczy na ponad godzinę pracy. Aby uprościć do maksimum - kupujesz...
Witam elektryków. Dziś przyszły mi 2 kolejne kierunkowskazy na tył motocykla, z przodu miałem 2 LED i działały normalnie, natomiast z tyłu zmiana z W5W na LED poskutkowała tym, ze świeciły wszystkie na raz. Co może być tego powodem?
Ja miałem podobny problem ale INT0 wykorzystałem jako wejście stanu awaryjnego pewnego urządzenia. Pracuje to przy napięciu 230V/50Hz a przy awarii pojawia się szereg impulsów z optotranzystora. Bez znieczulenia też zdarzały się przypadkowe przerwania na co nie mogłem sobie absolutnie pozwolić. Zrobiłem tak, że licznik zlicza impulsy z INT0 i po osiągnięciu...
wstepne poszukiwania zakonczyly sie fiaskiem, za malo samochodow na szrocie ale w miedzyczasie wpadl nowy pomysl do glowy mianowicie silnik od wkretarki akumulatoroewej... co wy na to? koledzy ktorzy doradzaja alternator za cylindrek - dzieki za pomoc ale zalezy mi na orginalnosci "janka" - takie aalternator troche nie pasuje do motocykla z lat 60-tych...
Zabezpieczenie ma być opcją gdy pogoda nie dopisuje przez dłuższy czas i motocykl stoi nie jeżdżony. Ważniejsze jest żeby działał jak najdłużej, ale żeby nie zniszczył akumulatora. To że nie da się odpalić to nie problem, zawsze można podpiąć pod ładowarkę gdy przyjdzie powiadomienie a w awaryjnej sytuacji odpalić na kable lub nawet na pych.
Witam. W motocyklu Derbi Senda po podłączeniu ledowych kierunkowskazów, nie ważne czy uruchamiam lewe, czy prawe, efekt jest zawsze taki sam (świecą wszystkie jednocześnie). Zdarza się czasami, że nie świecą one wcale. Chciałbym wspomnieć, że na początku wymieniłem tylne kierunkowskazy z zwykłych na ledowe i jeździłem tak przez 2 tygodnie, po tym czasie...
To trzeba by biegać 30 razy na dobę i włączać agregat albo wersja z rozrusznikiem ale to już droższa opcja. Pompa to nie jest dokładnie ciężki rozruch. Ciężki rozruch to jest jak mamy ruszyć wielkie koło zamachowe i rozkręca się ono przez kilka sekund. Pompa startuje momentalnie bo nie ma tam żadnych wielkich bezwładności. Może to być pod pewnym obciążeniem....
Nie wiem czy dobrze kombinuję, ale możliwe że dlatego że drugi jest w środku - wysoka temperatura i zbyt uboga mieszanka, skutkiem jest wypalony zawór. W niektórych starszych motocyklach japońskich, w silnikach rzędowych "czwórkach" gaźnikowych, w zewnętrznych cylindrach były mniejsze dysze główne, a w środkowych większe. Może coś w tym jest
Cześć, mam problem z motocyklem Suzuki GSX-R, 2009 r., a mianowicie wszystkie światła migają razem z kierunkami. Przy mierzeniu multimetrem zauważyłem, że napięcie spada o 1 V w momencie, gdy kierunkowskaz miga. Dzieje się to na odpalonym silniku, jak i zgaszonym. Miałem jeszcze problem z awaryjnymi - włączały się tylko, gdy jakiś kierunkowskaz był...
A co ze stanami awaryjnymi? Tzn. Zwarcie lub przerwa w obwodzie czujnika. Czy w ogóle ten licznik je obsługuje? Czy nie nastąpi uszkodzenie licznika w którymś z ww stanów. Wg. mnie to dość istotne sprawy.
Po pierwsze akumulator , jaki bym zastosował to wyłącznie aku z płynnym elektrolitem. Akumulatory w technologi AGM lub żelowe wymagają stabilnego napięcia ładowania nie przekraczającego typowego napięcia gazowania elektrolitu. W innym wypadku aku szybko straci swoją pojemność z powodu odparowania wody z żelu. Akumulatory kwasowe z płynnym elektrolitem...
Tak ten przerywacz trzeba wymienić, na przerywacz kierunkowskazu led , tak ten co podałeś . Czy obciążysz go 1 watem czy 30 wat tak samo będzie mrugał. Wtedy 2 schemat, tak z ciekawości oryginalnie powinny być 2 ? po co umocować jak można skorzystać z fabrycznego oznakowania na liczniku kierunkowskazów ? to twój wybór. 2 pinowy przerywacz może i się...
Witam, skoro masz drugi silnik 'OHV i chodzi normalnie na tej samej benzynie - to właśnie na tym polega różnica w sprężaniu, że silnik OHV ma wyższy stopień sprężania - może mieć ok. 8 - 9:1 i dlatego jest przystosowany fabrycznie do spalania wysokooktanowej benzyny, przynajmniej 86 Oktanowej - do 95. Natomiast silniki starszej generacji, czyli "SV"...
Cześć. Jako że zbliża się mroźna zima zastanawiałem się nad budową autostartu lub ladowarki przenośnej do akumulatora samochodowego która pomogłaby odpalić samochód w którym akumulator rozładował się po nocy. Mam troche cześci między innymi ogniwa lipo 18650 oraz 4S pakiety akumulatory żelowe 12V oraz pb motocyklowe, ładowarkę mikroprocesorowa redox...
A ja proponuje rozwiązać sprawę bardzo łatwo, bez "dzielenia zapałki na 4 części". Taką diodę można po prostu zasilić przez rezystor mocy, bez żadnych stabilizatorów i innych dodatków, 22Ω/25W w tym przypadku, np. taki: https://obrazki.elektroda.pl/8790671100_... Ma nie duże wymiary, łatwo zamontować bo są uchwyty do przykręcenia...
W tych motocyklach eksploatowanych na wsiach były niespodzianki z zapchanymi odstojnikami i kranikami (siano, farba ze zbiornika i inne dziwne gluty). Filtr powietrza jest symboliczny, przez co silnik nie wciąga do środka owadów,a wszyscy wiedzą ile szkód może zrobić komar rozplaszczony tłokiem o głowicę. Większe szkody może zrobić tylko popękany pierścień...
https://obrazki.elektroda.pl/9434130900_... Alarm złożony został z gotowych modułów zakupionych na portalu akcyjnym, z przeznaczeniem do zamontowania w motocyklu. Źródłem zasilającym urządzenia jest akumulator motocykla, a dodatkowym awaryjnym zasilaniem są trzy ogniwa typu 18650 o sumarycznej poj. ~7500 mAh. Oczywiście awaryjne zasilanie...
Przyczyną są spadki napięcia na przewodach, złączach elektrycznych, niedawno miałem podobny problem w jakimś motocyklu - na każdym złączu występował pod obciążeniem pewien niewielki spadek napięcia, jednak z uwagi na mnogość tych złącz, cienkie przekroje przewodów suma spadków na lampie przedniej wynosiła 5V. Pomogły nowe przewody.
Masz rację, nie znasz tego motocykla, podobnie było w BMW i kilku innych. Do autora, kup oryginalny TSM, ewentualnie poszukaj na allegro, była aukcja z gotowym modułem przerywacza sterowanego przyciskami (działał jak oryginalny TSM/TSSM, włącznie z awaryjnymi) Który rok tego HD? i jaki system zasilania, mam kilka TSM i TSSM
Pętla indukcyjna Zalety: większa czułość, prosta konstrukcja odporna na warunki zewnętrzne. Wady: skomplikowany i pracochłonny montaż. Czujnik magnetyczny: Zalety: możliwość wyboru osi pracy, mniej pracochłonny montaż, możliwość montażu na słupkach. Wady: moim zdaniem mały zasięg oraz taki czujnik może mieć problem z pojazdami lekkimi typu motocykl/skuter/rower....
Projekt ciekawy w sumie. Mam pytanie jak jest zrealizowane otwieranie awaryjne bramy w przypadku braku prądu? Przyciski domyślam się, że schowane są gdzieś w obudowie lub innym miejscu (dom, garaż). Co do siłowników to wyglądają jak te do obracania solarów. Nie wiem jak z ich szczelnością, ale poszedł bym do jakiegoś sklepu z częściami do motocykli...
Witam Od jakiegoś czasu "chodzi za mną" zbudowanie awaryjnego "generatora". Ideę mam następującą: napęd to modelarski silniczek spalinowy z przekładnią, generator na bazie "stojana i magneta motocyklowego", dalej motocyklowy regulator i na końcu akumulator 12V (6V też nie stanowi problemu). Napęd nie stanowi problemu; część mechaniczna (mocowanie cewek...
Mam 47 lat. Nie jeżdżę od dzisiaj motocyklem. Prawa dłoń lubi mi cierpnąć, więc od czasu do czasu potrzebuję kilku, kilkunastu sekund zdjąć ją z manetki. Wszystkie czynności podczas jazdy odruchowo wykonuję lewą ręką. Ale oczywiście zgadzam się z Tobą. Dziękuję za słuszne uwagi. Ponad trzydzieści lat jeżdżę urządzeniami które sprzęgło mają pod lewą...
Witam Was;) Moje pytanie jest takie- Mam do zrobienia instalację elektryczną do motocykla wykonanego ręcznie. Potrzebuję schemat całej instalacji elektrycznej wraz z opisem pod silnik Junak m-10. Oraz proszę o wszelakie wskazówki dotyczące wykonania instalacji, typu zabezpieczenia przepięciowe, klakson, oświetlenie, stacyjka, elektryczne odpalanie oraz...
Miałem to na myśli - ale zapomniałem dodać. Sprawdź napięcie ładowania. Możliwe że regulator jest uszkodzony i przeładowuje akumulator, przez co ECU wchodzi w tryb awaryjny i się wyłącza. Oczywiście uszkodzony akumulator może mieć wpływ na pracę silnika, gdyż ECU mierzy napięcie akumulatora jako współczynnik korekcyjny, a skaczące napięcie powoduje...
Ponieważ mój rodowód wywodzi się z serwisu motocykli więc wypowiadam się jako mechanik. Ktoś napisał że po roku nie można jeszcze wypowiadać się o awaryjności lub bezawaryjności... Otóż można! A ja mogę na podstawie wieloletnich doświadczeń i jestem pewny tego co piszę. Jeżeli chińczyk to wyprodukował to jest i będzie awaryjne, z racji zastosowanych...
O hamowaniu awaryjnym nie słyszałem, ale może przepisy się zmieniły. Mogę ci tylko powiedzieć jak jest najlepiej hamować, natomiast nie wiem jak uczą tego na kursie. Podczas awaryjnego hamowania na prostej drodze używasz przedniego hamulca jako głównego, naciskając tak żeby koło nie straciło przyczepności i tył się nie podnosił. Najważniejszą sprawą...
No i ja o tym doskonale wiem! Dlatego nie powinieneś pisać, że ktoś kupujący skuter kieruje się rozsądkiem, a kupujący większy motocykl emocjami. Nie napisałem nic takiego o motocyklach. Jeśli tak to zrozumiałeś moją wypowiedź o skuterach, to przepraszamm, nie było moim celem sugerowanie czegoś takiego. Oczywiście masz rację że przejechanie kilkudziesięciu...
Filtr dpf, fap powinien kosztować tyle co paczka fajek- nikt by nie wycinał, usuwał. Niestety tak działa wolny rynek. Podobnie jest ze wszystkim - dawniej było inaczej i ludzie naprawiali sprzęt a nie wymieniali z byle powodu. Dawniej zakup np. silnika do motoroweru/motocykla polskiej produkcji w częściach wychodził taniej niż zakup złożonego a dziś...
Masz moto bez stacyjki. Ok. To kupujesz stacyjkę oraz kluczyk "surówkę". I tu zaczyna się jazda, ale to wykonalne, aby na podstawie samego ECU zaprogramować kluczyk tak, aby immo go akceptowało. Zresztą, nowe BMW tak kradli. Są serwisy które tylko ci wepną komputer diagnostyczny, przykładasz swój kluczyk i gotowe. Usuwanie immo było zbędne. Pozycyjne...
To teraz odniosę się do Twojego artykułu z mojej własnej perspektywy. Obecnie samochodem nie powinno się jeździć bez wideorejestratorów, bo nawet jeśli coś nie jest Twoją winą, to winowajca zrzuci winę na Ciebie, aby się chronić - w najgorszym wypadku obaj dostaniecie po kieszeni za współudział. Wiem jak jeżdżę, znam swoje pojazdy - osobiście uważam,...
Witam, Od dłuższego czasu znajomy ma problem z motocyklem Kawasaki VN 900 Custom, rocznik 2008. Silnik motocykla odpala bez problemu, niezależnie od tego czy jest ciepły, czy zimny. Sporadycznie (to znaczy raz się pojawia, a raz nie i nie wynika to z żadnych okoliczności) po przejechaniu kilku, kilkunastu lub kilkudziesięciu kilometrów spadają osiągi...
Te BMS które znalazłem (u chińczyka oczywiście) mają odcinanie masy od baterii przy zakończeniu ładowania. Źle to rozumiesz, to nie jest zakończenie ładowania tylko sytuacja awaryjna, zabezpieczenie przed przeładowaniem, zabezpieczenie ma próg ustawiony powyżej napięcia ładowania, jeśli awaria ładowarki zdarzy się raz, czy dwa, to nic złego się nie...
Część ładowarek ładuje do napięcia 15V i jest szansa, że one naładują baterię lepiej niż ładowarki kończące ładowanie przy niższym napięciu. Odbędzie się to kosztem ubytku wody z elektrolitu i ew. uszkodzeniem masy czynnej. Właśnie dlatego nie chciałbym niepotrzebnie podnosić napięcia ponad 14V, skoro nie mam tutaj żadnej elektroniki myślącej jak ładować...
Witam Proszę potraktować mój temat jako zapytanie osoby, której wiedza o elektronice jest na poziomie początkującego amatora. Chcę skonstruować układ, który będzie przewodził prąd po przekroczeniu ustalonego napięcia a po jego spadku poniżej zadanej wartości będzie przestawał przewodzić. W dużym uproszczeniu: Układ będzie działał w motocyklu (12 V)...
ciekawe jak myślisz nawiniesz trochę grubszego drutu i będziesz miał rozrusznik? podasz tam prąd z akumulatora? ładowanego z tego samego uzwojenia? można by było adoptować jakiś alternator od motocykla ale nie wiadomo czy zmieści się pod pokrywą no i układ zapłonowy do modernizacji, w Junakach popularne było dodawanie alternatora od samochodu na zewnątrz...
Witam, posiadam Fiata Seicento którego buduje do rajdów z silnikiem motocyklowym a konkretnie z suzuki Hayabusy i mam problem dotyczący akumulatora. Fabryczny stator w Hayabusie generuje prąd ładowania 28A. Moje pomiary wykazały, że będę potrzebował: Pozycje 4szt + tablica 2szt 0.3A - Stop 2szt 0.4A - Kierunek prawy 2szt 0.4A - Kierunek lewy 2szt 0.4A...
Nie dwusuw. Niestety dwusuw także najwyżej nie będzie mieć niskich obrotów ale chodzić będzie. Objawem niskiej kompresji będzie zduszenie silnika przy próbie ruszenia pomimo dodania gazu silnik nie będzie mieć mocy. Autor niech spróbuje na pych odpalić. Silnik MZ raczej jest mało awaryjny ale są problemy z elektryką wiec tu może też to być np. cewka,...
a ciekawe jak by w tej konstrukcji zastosować silnik taki jaki jest w zagęszczarkach,gokartach,itp...ma on zbiornik paliwa, zapłon i jest 4t A wsk nie posiada zapłonu? a dlaczego kolega uważa że 4t jest lepszy? od kilku lat dosć często mam okazję naprawiać stare jak i nowsze pojazdy zazwyczaj skutery ale wsk java czy inny motocykl również wpadnie,...
Luzujesz korek na ampula. Wykręcasz całkowicie napinacz, klucz 27 czy 30, jakoś tak. Potem wykręcasz korek, wyciągasz sprężynkę. Wyciągasz przodem trzpień napinający. Wkręcasz pusty korpus w blok. Wkładasz trzpień do środka, sprężynę i zamykasz korkiem na ampula. Trzeba torchę siły, żeby przezwyciężyć opór sprężyny. kolego ale ja a nie mam korka .jest...
Witam wszystkich. Jestem na etapie przygotowań samochodu do sezonu wyścigów górskich i mam następujący problem. Zainstalowałem do silnika 1.3 16V cztery gaźniki pochodzące z motocykla Yamaha R1. Usunąłem większość czujników współpracujących z ECU (MAF, TPS, bay pass od wolnych obrotów ...) ECU w tym momencie steruje mi tylko zapłonem. Silnik jest juz...
światła awaryjne motocyklu łańcucha motocyklu budowa motocyklu
apple vision drukarka laptop bezprzewodowy termet krzywa grzewczy
president taylor mikrofon klimatyzacja viano
Błąd 1068 w New Holland T7.215 - przyczyny i rozwiązania Lumel RE 10 - Instrukcja obsługi i konfiguracja