Cześć Sterowanie np. przyciskiem dzwonkowym lub sterownikiem radiowym dającym impuls podłączysz pod złącze 3-4, ale trzeba to zaprogramować z poziomu sterownika. Pytanie czy posiadasz sterownik LCD? Jeszcze pytanie jaką funkcję ma spełniać ten przycisk zwykłe otwarcie czy pożarowe, opcje są takie: otwieranie z zewnątrz otwieranie z wewnątrz otwieranie...
W przypadku realizacji 0 kategorii zatrzymania w sytuacji zagrożenia napęd powinien zostać odłączony od źródła zasilania. Stycznik przed falownikiem był praktykowany wyłącznie w przypadku, gdy falownik nie posiadał wbudowanej funkcji STO.
Proszę oto schemat: http://obrazki.elektroda.net/91_12840595...
Jeśli chodzi o zatrzymanie awaryjne maszyny to sposoby jak to należy zrobić są opisane w Normie PN-EN 60204-1:2010 - "Bezpieczeństwo maszyn -- Wyposażenie elektryczne maszyn". Jest tam wyraźnie napisane, że są trzy kategorie zatrzymania awaryjnego i sposoby jak je osiągnąć. Zamiast kombinować, przeprowadź analizę ryzyka (zgodnie z tą samą normą), zakwalifikuj...
Krzysztof Reszka , uważam że ze względów bezpieczeństwa. Oryginalne przecinarki mają to rozwiązane na dwa sposoby : za pomocą przycisków zał. , wył. + przycisk awaryjnego zatrzymania lub wyłącznik główny + przycisk awaryjnego zatrzymania. W pierwszym przypadku następuje trwałe rozłączenie obwodu sterowania poprzez przerwanie obwodu podtrzymania zasilania...
Komunikat o bazowaniu aktywny. Robiłeś najazd na home?
Witam, jest to: Kategoria 0 - zatrzymanie niekontrolowane, poprzez bezzwłoczne odłączenie zasilania od napędów tu masz przykład (co prawda za stycznikiem jest przemiennik ale dla samej idei nie ma to znaczenia) http://www.falowniki.pilicka.pl/falownik... http://obrazki.elektroda.net/28_12420725... pozdrawiam
To zależy czy kolega chce zabezpieczyć silnik przed przeciążeniem, awaryjnym zatrzymaniem. Ja polecam coś takiego. Wyłączniki silnikowe PKZM01 Uruchamiane przyciskiem wyłączniki silnikowe w obudowie
Kolego ale awaryjne zatrzymanie to awaryjne zatrzymanie wiec czemu chcesz rozróżniać to na kolumnie na czerwone i pomarańcz ? Dodano po 1 Opisz mi dokładnie co jet pod pokrywa ? Co tam jest robione ? Co tam zagraża operatorowi jak by otworzył osłonę podczas pracy urządzenia? Dodano po 7 Kolor żółty oznacza zatrzymanie procesu tryb pauza a nie zatrzymanie...
Cytat z opracowania "Użytkowanie maszyn minimalne wymagania dotyczące bhp" Włodzimierza Łabanowskiego "...W zależności od specyfiki maszyny możemy stosować różne postacie wyłączników zatrzymania awaryjnego: przyciski, cięgna lub nieosłonięte pedały. Powinny one być rozpoznawalne, widoczne oraz łatwo dostępne. Najczęściej spotykanym rozwiązaniem są przyciski...
Dodam, że napisałeś: "I2 - pojedynczy przycisk typu NO "STOP" zatrzymujący awaryjnie cykl pracy zespołu " Przycisk awaryjny lepiej jak będzie na styku NC. Co jeśli uszkodzi się przewód a zajdzie potrzeba awaryjnego zatrzymania maszyny?
W radiu przy tym styku jest obojętne gdzie dasz ten minus . Jeżeli nie będziesz montować żadnego przycisku do awaryjnego zatrzymania bramy , to wejście STOP zewrzyj do minusa. Wejście FSW trzeba połączyć z minusem .
Witam. Problemem było brak napięcia na wejściu sterownika n.3 brak napięcia 12V akumulatora. Okazało się, że agregat ma dwa wył. awaryjne na jednym była przerwa. https://obrazki.elektroda.pl/7533700800_... Agregat działa.
czy dobrze myślę aby przycisk awaryjnego zatrzymania był na samym początku jeśli tylko wytrzyma obciążenie to może być, ale lepiej (bo w razie niewbicia stopa na stałe i tak wyłączy) wszystko oprócz start/stop przenieś za K1. Tak racja jest tam 230AC wrzuć na całość jakiś nie duży bezpiecznik np. B2 lub szklany topik z zachowaniem warunku powyżej.
...I tutaj pytanie, czy wchodzi w grę układ taki Przekaźnik bezpieczeństwa ->PLC-> Falownik? ...Mamy 2 kategorię zatrzymania więc NIE odłączamy zasilania od układu. Myślałem też po prostu nad układem takim że po prostu przekaźnik bezpieczeństwa steruje stycznikiem mocy i odłączy falownik z zasilania, ale czy falownik będzie wstanie wyhamować silnik...
Witam. Co powoduje zatrzymanie dźwigu w nowoczesnych windach w przypadku sytuacji awaryjnej? Pomijam np chwytacze, chodzi o hamulec. Bo hamowanie manewrowe odbywa się chyba silnikiem, w utrzymaniu ruchu mas w spoczynku bierze udział luzownik, a zatrzymanie awaryjne? Gdzie znajduje się ten hamulec?
Chcę tylko wiedzieć o programowaniu. Mówi push stop. Czy to jest zatrzymanie awaryjne? Bo ja mam tylko w górę, w dół i awaryjny.
Pierwszy raz słyszę o takim rozwiązaniu żeby wyłącznik pełnił funkcję zatrzymania awaryjnego. Jeśli zatrzymanie awaryjne jest zaprojektowane w kategorii 0, to tak. https://bezpieczenstwowsystemachsterowan...
Bo nie ma czegoś takiego jak organicznie mocy silnika, wedle prawa Ohma podajesz A a falownik ma ustawienia tego prądu dla przekroczenia 110% (ostrzeżenie) a od 120-150% w czasie 60 s zatrzymanie awaryjne. KW to ogólna zmienna wartość zależna od sprawności silnika jeden silnik przy np. 10A ma 2.2KW a drugi 2.5KW.
(at)automix z prośba o wskazówkę clio ze skrzynia dp0. wlączala się kontrolka a auto wchodzilo co kilkanascie dni w tryb awaryjny. zatrzymanie i wyłaczenie zaplonu kasowało kontrolkę. wymieniłem dwa elektrozawory i olej w warsztacie specjalizującym się w asb. po jakims czasie ku mojemu zdziwieniu znow zapala sie kontrolka ale samochod nie wczodzi w...
Myślę, że to najprostszy sposób podłączenia. Dwa styczniki (obroty w lewo i prawo) ze stykami pomocniczymi NC (aby się dwa nie włączyły) i NO (dla podtrzymania), dwie krańcówki, przycisk start, przycisk zatrzymania awaryjnego i jeszcze przekaźnik czasowy (aby silnik zdążył się zatrzymać przed zmianą obrotów).
W różny sposób stosuje się awaryjne zatrzymanie maszyny. Przez sterowniki również. Problem w tym, że wyłączanie awaryjne jest projektowane wraz z maszyną i wszelkie zmiany należy konsultować z producentem maszyny. Z tego co wiem to samemu nie możesz nawet grzybka dołożyć. Należy uwzględnić co się ma zatrzymać, w jakim czasie, czy nie zblokuje się jakieś...
To sądzę iż nie przywrócisz systemu bez płyty, spróbuj system uruchomić jeszcze w trybie awaryjnym.
Stawiam na odpowiedź 1 bo jest to przycisk bezpieczeństwa.
Trochę się pobawiłem i spłodziłem takie coś. Program jest robiony na szybko więc w żaden sposób nie jest zoptymalizowany. Wejścia: I1 - Wyłącznik awaryjny I2 - Stop I3 - Start I4 - Silnik 2 OK I5 - Silnik 3 OK I6 - Silnik 5 OK I7 - Silnik 5 OK Wyjścia: Q1 - Silnik 1 Q2 - Silnik 2 Q3 - Silnik 3 Q4 - Silnik 4 Q5 - Silnik 5 Wyłącznik awaryjny oraz Stop...
Śmieciarka zabudowa Semat. Mam problem, ponieważ nie potrafię otworzyć odwłoku. Poza tym wszystkie funkcje działają. Wyskakuje taka informacja. https://obrazki.elektroda.pl/1638890100_... https://obrazki.elektroda.pl/4332889600_... https://obrazki.elektroda.pl/2905184000_... Może trochę lepsze tłumaczenie:...
(at)ElektrodaBot przygotuj przykład kodu sterującego dla PLC, który będzie realizował włącznik bezpieczeństwa czyli załączenie działania maszyny poprzez naciśnięcie dwóch przycisków, zatrzymanie pracy będzie możliwe poprzez puszczenie jednego z nich lub dwóch lub naciśnięcie trzeciego przycisku awaryjnego zatrzymania. Przygotuj kod do porównania w LAD,...
Maszyna ma zapewne łącznik krańcowy, wykrywający jej pozycję. Może nie działać właściwie, lub coś go blokuje. Nie wiadomo jakiego typu to urządzenie - mechaniczne, magnetyczne, optoelektroniczne... Sygnał wskazuje na zatrzymanie awaryjne. Może być spowodowane albo sygnałem sterującym, jego przerwaniem, albo blokadą elektroniczną - np. nadmiarowy prąd...
Jestem pewien, że firma realizuje dużo symulacji, ale czy jakiekolwiek z nich obejmują symulację awarii sensorów... Odpowiedź jest banalna i posiada dwie opcje: 1. Standardowy samochód z autopilotem: awaria istotnego czujnika = kierowco przejmij kontrolę. Jeśli brak reakcji to awaryjne zatrzymanie. 2. Samochód autonomiczny: awaria istotnego czujnika...
WU jesli nie ma na dzień dzisiejszy wszystkiego, będzie szukał i próbował pobrać. Jeśli nie chcesz w trybie awaryjnym, zatrzymaj usługę WU i sprawdź.
Witam, tak na szybko. załączony przeze mnie układ jest chyba maksymalnie prosty, ale nie pozbawiony wad. Jeśli zatrzymanie awaryjne nastąpi akurat na krańcówce S27 to po zwolnieniu przycisku silnik ruszy(powiedzmy w lewo). przy wyłączeniu w każdym innym położeniu - będzie potrzeba ponownego naciśnięcia przycisku start (S25) który uruchamia silnik zawsze...
W Remie 400 nie mam trafa, zwalniak chodzi na 230 V, 2 styczniki z termikami, 3 bezpieczniki główne, 3 bezpieczniki silnika 5,5 kW, 3 bezpieczniki podcinaka, bezpiecznik sterowania, wyłączni główny (od przodu maszyny) i przycisk awaryjnego zatrzymania. Chyba że kolega ma maszynę z Norwegii to trzeba posprawdzać i przepiąć silniki. Ponieważ trudno tam...
No właśnie to ma być samochód a nie airbus, więc wystarczy, że w razie awarii systemu włączy światła awaryjne i wykona awaryjne zatrzymanie. Samolot musi mieć zdublowane systemy elektroniczne (i nie tylko, również paliwowe, zasilania elektrycznego i t. p.) bo w razie awarii nie może się zatrzymać.
Może problemem jest "0". Jeździłem na awarię do maszyny. Falownik głupiał, załączało się awaryjne zatrzymanie. Przyczyna była prozaiczna, elektryk "zapomniał" podłączyć przewód N w puszce bo na tej linii miał być tylko silnik.javascript:emoticon(':D')
Może spróbuj w trybie awaryjnym.
Mnie martwi jak takie coś awaryjnie zatrzymać. Zgasić? większość ma przyciski awaryjne przy rączkach obsługi by szybko wyłączyć zapłon (iskrę).
Większość falowników ma konfigurowalne porty wejścia/wyjścia. Standardowo można ustalić, które wejście odpowiada za pracę (RUN), FWD/REV to kierunek, EMG to awaryjne zatrzymanie. Standardowo większość falowników powinno posiadać do 3 sygnałów dla krokowej zmiany częstotliwości. Do tego mały programowalny przekaźnik. Temat do zrobienia w przerwie na...
Jeżeli chodzi ci o awaryjne zatrzymanie przy otwarciu drzwi najczęściej stosuje się czujniki z kodowanym wyzwalaczem żeby nie było można go oszukać byle żelastwem http://schmersal.pl/cms9/opencms/html/pl...
Przenośnik działa poprawnie, tylko czy ktoś jest zorientowany w jaki sposób zintegrować go w sieci AS-Interface. Ogólnie chodzi o awaryjne zatrzymanie linii montażowej, które powodowałoby również zatrzymanie przenośnika i odwrotnie. Czy w przypadku wystąpienia napięcia na obudowie silnika falownik wyłączy zasilanie czy potrzebny jest RCD ?
Witam, PN-EN 60204-1 rozdział 10 Interfejs operatora oraz urządzenia sterownicze zamontowane na maszynie, jest mowa o kolorach i funkcjach przycisków sterowniczych i tak dla funkcji resetu zarezerwowany jest kolor niebieski. W przypadku układów bezpieczenstwa proponuje zaopatrzyć (absolutne minimum pozostale normy będą wskazane w zacytowanych normach)...
To winno być zrobione jako pierwsze! DIY, diyem ale bezpieczeństwo przede wszystkim. Dodaj też przycisk bezpieczeństwa w dostępnym miejscu na obudowie. Prowokacyjnie skomentuję, że tarcza ma służyć poprawnemu mulczowaniu a nie ochronie palców ;-). Co do przycisku awaryjnego zatrzymania i czujnika przechyłu to jest zaimplementowane.
Moja ulubiona usterka w tej Scanii. Ogólnie usterka ma 2 przyczyny, mechaniczną i elektryczną. Elektryczne to najczęściej skorodowane lub luźne połączenie na pompie lub pod centralką, przetarte przewody itp. do uszkodzenia (przegrzanie) solenoidu lub komputera włącznie. Mechaniczne to na ogół zacinanie się listwy w pompie albo wykraczanie listwy poza...
Więc wyjdź od schematu podłączenia dowolnego falownika z zasilaniem jednofazowym np LS IC5 [url=http://www.qnisz.pl/pdf/falowniki/L... strona 7. Falownik zasilany jednofazowo pozwoli Ci zasilać urządzenie u cioci Haliny przy...
Ale że co, po takim awaryjnym zatrzymaniu potem mogą się zderzać skrzydła? Do tej pory to rozumiałem tak: sterownik np przy otwieraniu zapamiętuje ile sekund otwierał i przy zatrzymaniu i zawróceniu bramy będzie pracował około tylu sekund ile przy otwieraniu. Tak (mniej więcej czasowo bo dokładnie to to nie liczy). Nie pamiętam czy przy zamykaniu po...
Cześć, GK- jest to projekt na studiach do zrobienia z przedmiotu ''pracownia automatyki'', dlatego w wersji tylko papierowej, ponieważ nigdy on nie powstanie. Udało mi się zrobić coś takie póki co, jaki falownik mógłbym dobrać po przedstawionego poniżej schematu w celu regulowania prędkości silników? daro31ie - masz rację jest to projekt na studia w...
Wyrywaj napęd wycieraczek, wytarte albo nadpalone blaszki ślizgowe na tarczy obrotowej, brak sygnału zwrotnego o dolnym położeniu wycieraczek i zatrzymanie w trybie awaryjnym. http://obrazki.elektroda.pl/4754469400_1...
P1732 Geometria skrzyni biegów •Mechaniczna usterka komponentu/systemu •Przełączniki położenia przekładni wskazują na nieprawidłową kombinację. P1735 Parametry skrzyni biegów nie zapamietane •Następujące moduły sterujące nie są całkowicie zaprogramowane: Przekładnia mechaniczna z funkcją automatycznej zmiany biegów •EEPROM zawiera...
Wyłącznik silnikowy mam spokojnie. Wyłącznik awaryjny(grzybek) nie jest mi potrzebny. I to jest łącznik do uruchomienia silnika elektrycznnego 7,5kw Jak możesz coś takiego pisać " Wyłącznik awaryjny(grzybek) nie jest mi potrzebny ". Jeżeli już podejmujesz się wykonania nowego sterowania silnika, to awaryjne zatrzymanie maszyny powinno być dla twojego...
Woda wypływa wężykiem tylko w przypadku zanieczyszczonego płaszcza lub jego połączenia z komorą zmywarki. Ma on za zadanie zatrzymać dopływ wody w stanach awaryjnych. Do wyczyszczenia jak wyżej.
płyta- Asus m5A78l-m Proc: amd phenom II x4 855 be Dysk seagate st3802110a karta graficzna - amd Radeon 6870 zasilacz- chieftec smart Series s.m.a.r.t - jak zrobić ? Bootowalny pendrive +hdtune ps. Nie działa tryb awaryjny zatrzymany podczas ładowania: EgiPcie.sys
tob53 napisał: a już najbardziej unikanie niekontrolowanych stanów podczas palenia. Masz opracowaną jakąś procedurę typu "SCRAM" ( ) na wypadek rozbujania się kotła? Z instrukcji obsługi AWARYJNE ZATRZYMANIE KOTŁA W sytuacjach awaryjnych może zajść potrzeba szybkiego zatrzymania kotła. Należy pamiętać, że kocioł pracuje dzięki rozpalonemu paliwu, dlatego...
(at)MIO24 Wyłącznik awaryjny ma zatrzymać układ w czasie pracy. W twoim programie tego nie zrobi.
Jak wykonać schemat za pomocą styczników. Ma być to brama z dwoma przyciskami. Jeden to brama w każdej pozycji ma się zatrzymać natomiast drugim mamy otwierać bramę i zamykać. Jeżeli za pomocą tego pierwszego awaryjnego przycisku zatrzymamy bramę w pozycji bliższej zamknięciu to ponowne jego przyciśnięcie ma zamknąć bramę, w pozycji bliższej otwarciu...
problem zaczoł sie wtedy kiedy jechałem szybko o koło200km/h i nagle przytrzymało mi auto tak jakby wszedł w tryb awaryjny zatrzymałem sie i zgasiłem śilnik. po odpaleniu było juz lepiej ale już nie tak jak powinno być. byłem u mechanika wymienił mi zaworek n75. ale dalej jest to samo. może miał ktoś taki przypadek prosze o pomoc.
Ta radiolinia ma na wyjściu każdego kanału przekaźnik, więc można ją podpiąć równolegle do przycisków otwierania/zamykania, można ją zaprogramować na tryb monostabilny (przekaźnik działa tak długo, jak długo wciśnięty jest przycisk), bądź bistabilny (na zaprogramowany czas działania). W trybie monostabilnym awaryjne zatrzymanie (dwa przyciski razem)...
Odpaliłem z pilota jak zwykle i światełko się zaświeciło ale brama nie ruszyła. Nagle światełko zaczęło migotać. Nagle światełko zgasło. Takie coś oznacza awaryjne zatrzymanie (zablokowanie) bramy. Żarówka jest zasilana 12 V, sprawdziłbym czy linia 12 V na płycie, rzeczywiście ma 12 V... czy żarówka po wymianie nie świeciła jakoś podejrzanie jasno?...
Nie wiem jak mi się musiał trafić taki dziwoląg.. Żaden dziwoląg po prostu przełącznik awaryjnego zatrzymania GS i tyle.
Problem rozwiązany lecz pamięć zawodzi bo kilka lat już minęło, z tego co kojarzę to problemem był "grzybek" awaryjnego zatrzymania zabudowy na panelu dla ładowacza.
Układ na trzech stycznikach + zabezpieczenie + czasówka.+ przyciski start i awaryjne zatrzymanie (grzybek) jako stop. Czy układ będzie podłączony na stałe? Jeśli nie proponuje jeszcze czujnik obecności- kolejności faz w jednym. Schematów mnóstwo w internecie. http://dobry-czas.pl/wp-content/uploads/... http://maciejdolata.inelt.pl/sep/automat...
Stycznik z pewnością przydałby się do realizacji awaryjnego zatrzymania maszyny (przycisk STOP - taki czerwony grzybek) :-)
Kulochwyt ma się zatrzymać tam gdzie puścisz "Przyciska" jazdy . czyli nie może zatrzymać się na krańcówce która będzie się znajdować niemal na samym końcu . Pomiar odległości to pomysł na później , czy będzie możliwość w jakiś prosty sposób dołączyć go do całości ? Chciałbym aby ktoś poratował mnie schematem do sterowania silnikiem 3f , jazda lewo...
Witam. Na twoim miejscu przestałbym wpatrywać się w talerzyki, tylko zdemontował mechanizm.Sprawdź transoptory szczelinowe na płycie. Oczyść z kurzu, sprawdź cały tor prowadzenia taśmy tzn.napinacz,hamulec,zabieraki,rolkę i idler. Wyrzucanie kasety jest wynikiem zatrzymania awaryjnego. Pzdr.
Ja się nie znam, ale jak bym musiał, to po pierwsze sprawdził, czy jest w obiegu przetwornik ciśnienia, bo jeżeli jest przeróbka mocno się skomplikuje. Po drugie, sprawdził bym czy wymiennik wytrzyma nawet awaryjne syt typ zatrzymana pompa wody z czynnikiem R32. Po trzecie przeliczyć możesz i liczyć to należy tak, by w wyniku otrzymać tę samą pojemność....
Witam Mam tylko pytanie odnośnie ww. przekaźnika, czy odcięcie zasilania do niego podczas awaryjnego zatrzymania daje taki sam efekt jak wbicie grzybka ?
Wszystko zależy od tego jaka to maszyna. Zwykle wyłącznik awaryjny odcina napięcie obwodów pomocniczych (między innymi sterujących stycznikami) przez co całość traci zasilanie. Jednakże nie zawsze można to zrealizować, i nie zawsze jest to poprawne. Silniki bywają wyposażone w hamulce elektromagnetyczne, jeżeli nie to konieczne może być wykonanie kolejnego...
Witam. szukam danych statystycznych odnośnie prawdopodobieństwa uszkodzenia przekaźnika i innych komponentów funkcji zatrzymania awaryjnego. czy istnieją jakies ogólnodostępne zestawienia ? bardzo dziękuję za wszelką pomoc Jeżeli chodzi o parametry typu MTTF/MTTFd to powinny one być podane przez producenta, ale dotyczy to głównie elementów bezpieczeństwa.
Tez sie trochę tego boje bo w gwiazde wiadomo ze razem z prądem moc tez spada. Zakładamy ze maszyna (pomijając awaryjne zatrzymania) rusza pusta. Tylko co z tą gwiazdą, mogę czy nie?
na 150.500 slychać czasami jak ktoś się rzuci pod tory czy jakieś inne zdarzenia, Kolego, chyba jaja sobie z nas robisz? :cry: Czasami są takie zdarzenia, ale podałem przykład co tam się dzieje, mówią że pociąg został awaryjnie zatrzymani z powodu tego i tego.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i przepraszam za późny odzew . Jotko dokładnie ujałeś to co chciałem przekazać. Mamy kilkanaście gniazd produkcyjnych przy czym ok 2/3 z nich jest w jednym ciągu i powiedzmy początek produktu znajduje się w pierwszym gnieździe -odwijarki do blachy i ciągnie się przez kilka gniazd aż do gilotyny tnącej produkt . W zasadzie...
Pominięcie czyli mutowanie kurtyny bezpieczeństwa jest dpouszczalne w kurtynach bezpieczenstwa, szczególnie w urządzeniach załadunkowych i rozładunkowych. Jednak powinno się to odbywać poprzez wykorzystanie dodatkowych fotokomórek lub kurtyn. Po zachowaniu odpowiedniej sekwencji ich zasłonięcia następuje pominięcie kurtyny głównej bezpieczeństwa i jest...
1)Wolny Start/Stop ze zwłoką uzyskania optymalnej prędkości. 2)Bezwładny Stop 3)Awaryjne zatrzymanie za pomocą wyłącznika bezpieczeństwa Rozumiem, że chodzi o: ad1 rozpędzanie i hamowanie po ustawionej rampie. Użyj funkcji QSP. Co to jest "zwłoka uzyskania optymalnej prędkości"? ad2 hamowanie wybiegiem => stan L na zacisku 28 ad3 hamowanie po rampie...
Witam opiszę wam swój przypadek. Jadę sobie moim passatem i zaświeciły się kontrolki ESP i ABS , zwolniłem i po chwili słyszę łup i czuję uderzenie w prawej koło . Ale toczę się dalej. I pierwsze pytanie / co to może być i dlaczego tak się stało. ?? Ciąg dalszy problemu , jadę dalej no i świeci ładowanie. Samochód chodzi w trybie awaryjnym . Zatrzymałem...
Witam Podziwiam zapał w konstruowaniu palnika ale opisywane konstrukcje wydają mi się conajmniej przedpotopowe . Jakaś patelnia , kapiący olej a gdzie komin na spaliny, a gdzie jakaś automatyka . Czy przy takim palniku nie trzeba będzie spędzić reszty życia na jego obsłudze ? Wcześniej był poruszony problem zaniku płomienia i odcięcia lub wyłączenia...
Czyli sam przełącznik gwiazda/trójkąt i czasówka jest OK?. Chodzi tylko o samo sterowanie stycznikami start-stop głównego silnika 7,5 kW i zatrzymanie awaryjne? Sam falownik do posuwu i sterowanie dobre?. Ktoś czepił się zwalniaka?.
Czy robiłeś tak ? W trybie awaryjnym: 1. Zatrzymać usługę związaną z buforowaniem wydruku 2. Przywróć plik spoolsv.exe z kopii zapasowej 3. Włączyć usługę buforowania wydruku
Witam posiadam Renault laguna 1998 rok automat DPO 2.0 benzyna w czasie zmiany biegu z 3 na 4 włącza się tryb awaryjny więc zatrzymam się zgasze auto i zapale ponownie i już się nie włączy tryb awaryjny mechanik twierdzi że się przycina elektrozawór ??
A zatrzymanie awaryjne to pies? Moim zdaniem stycznik jak najbardziej wskazany. I skoro producent silnika wyposażył go w czujniki temperatury to należy je wykorzystać.
A zworka między COM a STOP powinna zostać? Czy zostawić? A co ma piernik do wiatraka? Oczywiście, że ma zostać bo nie jest to związane z fotokomórkami. STOP to po prostu awaryjne, szybkie zatrzymanie bramy. Przyłącza się tam przycisk taki, który cały czas jest zwarty, a gdy się go naciśnie to się rozwiera. Jest to przydatne, gdy trzeba natychmiast...
A bezpieczeństwo? Jak awaryjnie zatrzymasz bramę gdy na torze jej przesuwu znajdzie się jakiś obiekt? Jak sterowanie bramy wykryje zablokowanie/przeciążenie podczas ruchu skrzydła?
Wyświetlacz centrali ktoś zabrał? Tam byłoby podane rozwiązanie zagadki.. Na zdjęciach widać, że nie świeci dioda H6: Sygnalizacja stanu obwodu stopu – pali się przy zamkniętym obwodzie stopu. Trzeba po kolei sprawdzić - czujniki drzwi, luźnej linki, pękniętej sprężyny, przycisk awaryjnego zatrzymania, termik silnika, mikroswitch wysprzęglania siłownika...
Mam wentylator o mocy 15kW i jest potrzeba zredukowania jego mocy by ograniczyc ciag.Dlatego chce dobrac do niego falownik. Na silniku oznaczenie jest 400V w trojkacie.(zdjecie tabliczek w zalacznikach) Rozumiem ze podlaczenie falownika rowniez bedzie w trojkacie. Chyba wszystkie falowniki podejdapod ten wentylator.Namiejscu mam dostepny : https://www.schneider-electric.pl/pl/pro...
W trybie awaryjnym system uruchamia się?
Czyli ten czujnik wykrywa przepływ wody przez wymiennik i w momencie, gdyby go nie było podaje odpowiedni sygnał do sterownika pc? Tak podaje sygnał do sterownika, a następnie powinna się uruchomić procedura awaryjna. Co najmniej zatrzymanie sprężarki. A czujnik nie tyle wykrywa brak przepływu co nawet jego zmniejszenie poniżej nastawionego progu....
Zależy od samochodu, ale generalnie lepiej jechać na wysokim biegu z minimalnie wciśniętym pedałem gazu, niż wyrzucić na luz Nie rozumiem, nawet przy minimalnie wciśniętym pedale gazu samochód pobierze więcej paliwa niż na luzie. Ponadto nieważne czy hamujesz silnikiem czy oponami (jazda na luzie) daleko nie zajedziesz. Luz wrzucam tylko przed zatrzymaniem...
Witam, Pacjent Iveco Daily 2.3 2007r. Problemem jest brak mocy i mrugająca kontrolka EDC. Błąd 194 - Niskie Ciśnienie Turbodoładowania, powyżej maksymalnej wartości progowej, błąd niestały. Po wyłączeniu zapłonu "resecie" wszystko wraca normalnie na trasie da się pojechać na dłużej bez odcięcia mocy w mieście krócej bo co chwilę przechodzi w tryb awaryjny...
Witaj kolego.Aby uruchomić falownik SEW w sterowaniu zewnętrznym należy podać napięcie wyjścia +24V na wejście opisane jako ''zezwolenie/szybkie zatrzymanie'' DI03- najlepiej przez przycisk wyłączenia awaryjnego . następnie należy podać +24V na wybór kierunku pracy silnika w prawo- DI01 lub lewo DI02, należy także podać napięcie na wejście wyboru prędkości...
Awaryjnie zatrzymać można - trymerem gazu. Zatrzymanie silników automatycznie wyłącza drona i trzeba na nowo go bindować. Nie trzeba wyjmować wystarczy rozłączyć wtyczkę z gniazdem chyba.
Oczywiście że jest skuteczne. Tajemniczy "impuls zakłócający" chyba nie pochodzi z kosmosu, tylko z faktu, że jednak ktoś ten przycisk nacisnął, wiec jeśli zostanie to zinterpretowane jako naciśnięcie, to doskonale - właśnie o to chodzi. A jeśli zakłócenie zaindukowało się w przewodzie? Przechodzi w pobliżu urządzenia, podłączonego długimi przewodami,...
Producent może sobie instalować różne typy aparatów, może nawet nie instalować żadnych aparatów w tym samym typie maszyny (bo to jest np. opcja na dany kraj). Istotne jest to, że maszyna ma wydany indywidualny certyfikat bezpieczeństwa CE z numerem seryjnym maszyny, a każda maszyna ma swoją dokumentację u producenta. Już był podobny temat. Powtórzę...
Witam, Pamiętajmy że wciśnięcie przycisku awaryjnego ma natychmiast zatrzymać maszynę. STO spowoduje że jeżeli napęd ma dużą bezwładność to układ może się obracać. Każdy przypadek powinien być rozpatrywany osobno. Autor postu wspomniał o frezarce, wentylatorze itp. Jest oczywistym że tego typu urządzenia mają osłony itp. więc może nie zachodzić potrzeba...
Czyli oprócz detekcji uślizgu podczas ruszania i jazdy musisz jeszcze zaimplementować namiastkę ABSu :D, tak żeby przy gwałtownym hamowaniu (np. przycisk "grzyb" awaryjnego zatrzymania) nie powodował niekontrolowanego ruchu. ... słuszna uwaga. Drivery silników umożliwiają hamowanie z odzyskiem? Coraz ciekawiej się zapowiada. To drivery za kilkaset...
komunikuje się ze starszym bratem, który w razie awarii wysyła do malucha komunikat o konieczności wyłączenia prądu w urządzeniu. To jest rzeczywiście zrobione w ten sposób? Wysyłana jest komenda? Bezpieczniej byłoby zrobić to na zasadzie watchdoga - komendy muszą napływać regularnie, wtedy resetuje się licznik. Brak resetu powoduje awaryjne zatrzymanie....
Dziękuję za zainteresowaniem się tematem i cenne poprawki. W moich założeniach było, że awaryjne zatrzymanie będzie naprawdę sporadyczne. W związku z tym nie starałem się zbytnio rozbudowywać układ. Prawdopodobnie zastosuję te zaproponowane poprawki. Po bardziej wnikliwej analizie mego schematu wykryłem jeszcze jeden mankament, otóż brak w nim zabezpieczenia...
Problemem był luźny przewód w zacisku przycisku awaryjnego zatrzymania i jednocześnie zwarty styk tego przycisku :/ uszkodzenie powstało mechanicznie od jakiegoś uderzenia, podejżewam ze sprawca wszystko po cichu poskładał bo bał się konsekwencji.
(at)mikeltech Producent zastosował kategorie 0 zatrzymania napędów. https://bezpieczenstwowsystemachsterowan...
Sprzedać jak najszybciej :-) Bardzo awaryjny model.
Dysk ma juz relokowane sektory, warto sprawdzic np. w mhdd czasy dostepu do pozostalych sektorow. System i tak jest do reinstalacji skoro sie nie uruchamia nawet w trybie awaryjnym.
Bardzo mi się podoba pomysł przedmówcy. Coś takiego z chęcią bym zobaczył. Silniki w profesjonalnych kosiarkach automatycznych mają bardzo małe moce. Np. niecałe 40W w robocie koszącym który obrabia trawnik do 800mkw z akumulatorami 2x2,3Ah li-ion 25,2V. Moc to nie wszystko. Kosząc codziennie wystarczy skosić 70% trawnika by nigdy nie zauważyć, że coś...
W większości jeżeli nie we wszystkich napędach wejście STOP działa jako zatrzymanie awaryjne. Styk NC, przerwanie obwodu powoduje zatrzymanie bramy niezależnie od stanu. Zatrzymanie ruchu skrzydła (nie STOP awaryjny) jest realizowany zazwyczaj stykiem NO krok po kroku i zależy od ustawionej logiki działania. Na przykładzie BFT: Logika 3 Krokowa - OTWÓRZ-STOP-ZAMKNIJ-OTWÓRZ...
Witam Mam następujący dylemat: w układzie są trzy urządzenia 1) SZR z wyjściem sterującym NO 2) agregat w wejściem sterującym podciągniętym przez rezystor pullup do 12V 3) falownik PV z wejściem sterującym podciągniętym przez rezystor pullup do 3,3V zwarcie wyjścia na SZR powoduje uruchomienie agregatu. Aktualnie do instalacji dołączyła instalacja PV...
zatrzymanie awaryjne zatrzymanie awaryjne falownika zatrzymanie obrazu
anoda bojler zwrotnica pasmowa obroty fiesta
electrolux mruga start pralka samsung ecobubble
Jak bezpiecznie wyczyścić bęben światłoczuły drukarki laserowej? Pinout licznika Mercedes W202 po liftingu - podświetlenie i kontrolki