Czy sprawdzał kolega, sprawność przekaźnika rozrusznika?
Sprawa jest całkiem prosta. Musisz mieć najpierw nowy wkład. Nastepnie ustawić go tak jak ma wejść do obudowy. Zobaczyć gdzie znajduje się w nowym wkładzie przycisk kotwiczący i w odpowiednim miejscu wywiercić mały otwór w obudowie stacyjki. Przekręcić lekko kluczyk, aż w starym wkładzie da się wcisnąć ten przycisk i wyciągasz wkład. Tak samo nowy....
Musisz przekrecic kluczem w odpowiednie położenie, zdaje sie że na "jedynke". Wtedy od tej strony gdzie wkładasz kluczyk będziesz miał dostpną mała dziurke. w tą dziurke kawałek sztywnego druta- jak go wsadzisz to ten drut odegnie zabezpieczenie-spreżyne i główka bez problemy wyjdzie. Opis taki troche "z głowy", jak będe jutro w pracy to Ci opisze dokładnie....
Zawsze wcześniej możesz rozwiercić bębenek stacyjki trochę niżej (2mm) jak zapadki na długość kluczyka tak, aby wypadły zapadki (wiertło ok. 6mm)., Jeśli ci się uda to nie będziesz musiał koła kierowniczego ściągać.
Witam, akurat ostatnio natknąłem się na swoją starą stacyjkę (Vectra A), nie wiem czy w B jest tak samo ale zakładam, że tak albo podobnie. Na końcu trzpienia z zapadkami jest bolec, który w korytku po wewnętrznej stronie obudowy bębenka. Przy końcowym położeniu przekręcenia blokuje go ząbek. Wystarczy wcisnąć ten bolec żeby przeskoczył przez ząbek....
Nic nie wierć.Tu powinien być otwór.Wkładasz pręta a stacyjka na 1 lub zapłon.I masz wkładkę.... http://obrazki.elektroda.pl/9717755100_1... Tylko puszkę z immo zdemontuj. :D
Jak odepniesz aku, żaden sterownik nie załapie żadnego błędu, ba wystarczy nie włączać stacyjki. Wyciągasz wkładke - klucz zostaje i wymieniasz reszte. Bębenek, trzpień ? Wkładka jest wyjmowalna z obudowy, chyba o to chodzi. Jeśli chodzi o błędy, tam nie ma aldl tylko obd2. Tak że tylko diagnostyka.
w obudowie stacyjki jest otwór,przekrć stacyjkę do momentu aż można będzie włożyć w otwór drut ,pociągnij za kluczyk i masz bębenek na wierzchu
Kolega ma rację należy wymienić wkład stacyjki (bębenek) ale zanim to zrobisz to sprawdź drugi kluczyk bo zdarza się że kluczyk może być mocno wytarty i wystarczy używać drugiego.
W zasadzie chodzi nie tyle o całą stacyjkę co o bębenek z zapadkami - nie da się przekręcić klucza w tył żeby pozycyjne się zapaliły (policjant się trochę czepił i wypada naprawić). Mam nadzieje że ktoś z was rozbierał i ma na to patent. Dzięki i pozdrowienia.
przyluz stary kluczyk do nowego i wtedy odpal ciagle trzymajac te dwa klucze razem.
W Oplach dość często uszkadzał się zestyk napięcia ACC w stacyjce. Spróbuj czy po dłuższym postoju (ostygnięciu), radio uruchomi się kiedy przekręcając kluczyk będziesz dociskał go (a tym samym cały bębenek stacyjki) w głąb korpusu.
Uszkodziła się stacyjka(bębenek) wymienić.
Można kupić bębenek z grotami osobno? Czy to zawsze występuje w komplecie ze stacyjką i wtedy pozostaje tylko zakup używki ? Są też osobno. Czyli mogę "przegwałcić" bębenek śrubokrętem aby włożyć drut i go wyciągnąć ? Wcześniej pisałeś, że da się obrócić o 15 stopni, co sugeruje bardziej problem z blokadą niż samą wkładką.
Mam pytanie do grona forumowiczów, a mianowicie czy ktoś wie jak wyjąć bębenek ze stacyjki w MANie. Chce wyjąć bebechy, bo zrobił się luz i nie chce odpalać.
Zasada-wiem-piszę, nie wiem-milczę. Jakie przekaźniki, jakie? Zacisk X jest tylko bocznikowany przekaźnikiem. Ma do wymiany kostke stacyjki, ten plastikowy bębenek.
Jednak okazało się , że to nie kostka. Okazało się, że bębenek stacyjki po wyjęciu kluczyka nie podnosi się wcale (wtedy nie ma blokady kierownicy) albo podnosi się tylko trocje i wtedy jest blokada kierownicy , ale styk radia nie zostaje rozłączony. Gdy się popuka w stcyjke czasem bębenek wyskoczy ,ale nie zawsze. Da się z tym coś zrobić?
jeśli po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka bębenek stacyjki nie wyjdzie tak z 0.5cm to nie rozłączy styku pierwszego stopnia zasilania, zwykle w oplach te stacyjki się już nie cofają, wtedy np nie wyłącza się radio, ale też i inne rzeczy jeśli są na tym podtrzymaniu ja to robię tak że ten cienki czerwony kabelek od kostki stacyjki ucinam i dolutowuję...
Czy wystarczy zakodować kluczyk używkę pod elektronikę samochodu? Żeby to takie proste było? Wpierw trzeba pokonać mechanikę - czyli albo szpeca, który wyciągnie bębenek stacyjki bez jej zniszczenia i na jej podstawie dorobi nowy kluczyk, pasujący też do zamków, potem dopisze nowy transponder do systemu immo.
Najprościej będzie zdekodować klucz, dociąć grot by bezinwazyjnie wyciągnąć bębenek stacyjki. Wszystko zależy od posiadanych umiejętności i sprzętu. Kluczykarz dotnie grot jak zdekoduje układ zapadek we wkładce. Inaczej wiercenie śrub stacyjki lub specjalne wykrętaki do śrub bez łebków. Inna stacyjka z kluczem i pilotem oraz nowy transponder do immo.
Potwierdzam. Do tych aut wchodzi się łamakiem - i już masz po alarmie. Wsadź bębenek stacyjki ze 190-tki, to najpewniejsze zabezpieczenie (odporne na łamaki) Pzdr.
Czy procedurę wprowadzania kodu wykonujesz przy włączonym zapłonie ???? Jeśli tak, to wszystko wskazuje na to że stacyjka nie załącza napięcia logiki zapłonu. Spróbuj wywołać opcję wpisu kodu, dociskając bębenek stacyjki wgłąb jej korpusu.
To podjedź, pożyczę ci techa i sobie zsynchronizujesz na próbę. :lol: Po co chcesz przekładać całość, przecież żeby przełożyć immo musisz wymontować bębenek stacyjki, inaczej nie zejdzie, chce ci się tak kombinować?
wkład stacyjni jak jest w kolumnie w tulei ma od strony licznika mała dziurkę. po przekreceniu kluczyka można przez nią wcisnąć zapadkę i bębenek stacyjki masz w dłoni. W przypadku zuzytego kluczyka polecam docięcie wkładek u góry w biejscu na bolec. w szczególnych okolicznościach - mozna sprawę załatwić pracując nad kluczykiem
Kostka stacyjki , to takie plastikowy - przełącznik/rozdzielacz prądu. To ustrojstwo masz ustawione "na zapłonie" /na 15/. Znajduje się po drugiej stronie stacyjki niż kluczyk , bębenek stacyjki z kluczykiem kręci się lecz nie napędza tej właśnie kostki. Czy teraz rozumiesz jak to działa?
Jeśli kluczyk dobrze działa w pozostałych zamkach to ja bym naprawił bębenek stacyjce, roboty nie jest dużo, jak tylko uda ci się przekręcić kluczyk to od spodu stacyjki masz wgłębienie z zapadką, wciskasz i bębenek powinien ci wyjść razem z kluczykiem, wtedy szlifujerz wystające zapadki i składasz wszystko z powrotem. Mi to zajęło jakieś pół godziny...
To plastikowe kółko z kabelkiem nakładane na bębenek stacyjki. https://www.google.pl/search?q=antena+im...
Możesz zdemontować bębenek w stacyjce (przekręcasz w pozycję 1 i wkładasz drut w otwór w bębenku) i zobaczyć czy zapłon się wyłączy jak przekręcisz śrubokrętem. Można też wymontować kostkę stacyjki i zobaczyć czy działa prawidłowo przekręcając ją śrubokrętem. Masz albo uszkodzoną kostkę stacyjki lub uszkodzony mechanizm.
Proszę o pomoc- jak mam wymontować stacyjkę w A Klasie i na co mam uważać. W stacyjce najczęściej pada wkładka stacyjki czyli tzw bębenek lub kostka stacyjki. Zarówno bębenek jak i kostka mają zbliżone ceny po około 60zł. Żeby wymienić bębenek wystarczy włożyć kluczyk, przekręcić kluczyk w położenie 2 a następnie przekręcić pierścień w prawo lub w...
chyba napisałem wyraźnie, bębenek stacyjki żeby sprawdzić styki :| tylko żeby to zrobić muszę opuścić kierownice, a ona ma poduchę i nie wiem czy nie wybuchnie, pierwszy raz mam spotkanie z poduchą, bo w poprzedniej felici nie miałema a stacyjka też mi padła tylko bez problemu wymieniłem na nową bo nie miałem czasu na naprawy bo stało mi sie to na wakacjach......
Stacyjka powinna się obrócić o jakieś 30* Nie stacyjka, tylko klucz (bebenek) w stacyjce. Wtedy mozna bedzie wcisnac blokady.
Witam Też radze sprawdzenie stacyjki sprawdz jak auto będzie odpalało na innej kostce koszt nowej w sklepie to ok 15 albo 19zł też kiedyś miałem podobny problem i nie wiedziałem co to było przez jakiś czas samochód odpalałem na innej kostce ponieważ miałem problem z dobraniem sie do niej żeby wymienić. Jak sie po wielu przejściach okaząło że wytrał...
Witam. Mam escorta mk VI z immo. Ostatnio wymieniłem bębenek stacyjki z jednym kluczem bez immo. i teraz żeby odpalać muszę mieć ten oryginalny kluczyk przyłożony-przykleiłem go taśmą do obudowy;). Byłem u miejscowego speca od kluczy czy da się przełożyć grot. Odpowiedź oczywiście negatywna. Oryginalny kluczyk ma u góry czerwoną kropkę. czy to pod nią...
Ale wymieniłeś stacyjkę, czyli bębenek z kluczem, czy kostkę stacyjki? Jeśli kostkę, to zdemontują tą, rozbierz ją, sprawdź jak wygląda styk rozrusznika. Jak jest upalony delikatnie, to wyczyść, jak mocno, to kostka do wymiany i dołóż przekaźnik do rozrusznika.
Podejrzewam że bębenek w stacyjce który współpracuje z kluczykiem oraz zapadki są na tyle wyrobione że to powoduje powyższe problemy.Stacyjka do wymiany koszt ok 200zł ( są dwa rodzaje)Można całość rozebrać i reanimować środek. Mi się to udało i działa do dziś.
Problem ten pojawił się już dawno i nagle. Mianowicie, po włączeniu zapłonu i odczekaniu aż pogaśnie część lampek ostrzegawczych, próbuję odpalić samochód to słyszę tylko trzask elektromagnesu w bendyksie. I tak w koło Wojtek niezależnie od tego czy silnik jest ciepły czy zimny. Zaś gdy od razu szarpnę mocno kluczykiem do pozycji uruchomienia silnika,...
wiem że temat archiwalny, ale przywołany niedawno w innym artykule, a jest mylący otóż orginalnie w Astrze F jest "plus po stacyjce" zrobiony, ale w głupi sposób - w kostce stacyjki jest taki bolec w środku i on załącza radio itp jak się włoży kluczyk i przekręci choć na chwilkę kawałeczek stacyjkę, wtedy bębenek zamka stacyjki wchodzi wgłąb kilka mm...
Tak to mniej więcej wygląda u ciebie - po prostu ktoś poszedł na łatwiznę i nie wymienił wkładu(bębenka z wałkiem ) lub kostki tylko dołożył dodatkowy przełącznik .. Dokładnie tak- były zwarte ( tym dodatkowym wyłącznikiem ) oba "plusy" - owszem szyby i lusterka po zwarciu plusów działają, ale od razu po otwarciu drzwi piszczy sygnalizator/piszczyk...
Diag, WD40 próbowałem, teraz poza ciagłym brudzeniem sie od smaru ze stacyjki który za każdym razem wychodzi na kluczyku nic nie mam. kgflanela, ale powiedz mi albo ktoś inny, bo z resztą sobie pewnie poradze, ale jak wyciagnąć ten bębenek ze stacyjki, jak mi sie to uda to bedzie z górki pomocy:|
Nic nie pomoże rozwiercenie samej zapadki, tylko popsujesz tą stacyjkę, która Ci będzie potrzebna. Będą trzymały jeszcze zapadki bębenka które się chowają po włożeniu pasującego kluczyka. A tak to gdyby później udało Ci się wyjąć jakimś sposobem niepotrzebny bębenek to będzie wypadać ten który ma być w niej docelowo.
Proponował bym podjechać do zakładu gdzie naprawiają zamki , tam po obejrzeniu fachowiec oceni . Może tylko wymiana zuhaltów/ blaszek ., wszystko do starego kluczyka . Noe będziesz kolego miał później pęku kluczy ( stacyjka, drzwi, klapa .Ważne że by wkładka zamka/nie bębenek nie posiadał wyrobionego kanałka .
Z używanej stacyjki można bębenek przełożyć i wtedy będzie pasowało. Ale dać komuś kto będzie to umiał do kupy poskładać .
mój kolega ma identycznego golfa 4 1.9SDI jak ten co dałeś w ogłoszeniu i jest z niego bardzo zadowolony, jest całkowicie bezawaryjny i na prawdę mało pali, a że dość lekki to i dobrze idzie, także to dobry wybór NAJWAŻNIEJSZE PO ZAKUPIE TO WYMIENIĆ PASEK ROZRZĄDU I OLEJ Z FILTREM!!!! pasek 70zł (Contitech lub dayco. NIE GATES!!,) olej Mobil 10w40 80zł...
Witam jestem w trakcie wymiany pompy wtryskowe,ale do rzeczy, razem z pompom dostałem ,komputer immobilizer i bębenek z kluczykiem stacyjki , moje pytanie czy potrzebuje jeszcze BIS lub coś jeszcze , by uruchomić auto? Proszę o podpowiedzi i z góry dziękuje.
Też jestem za kostką w stacyjce, u mnie tak było w przypadku fiata Uno i Passata. W passacie trzeba było przekręcać mocno kluczyk do samego końca bo nie chiał zakręcić potem okazało się że winna była kostka a po mieciącu rosypał się bębenek od stacyjki. Niestety jak jeździsz na krótkich odcinkach to stacyjka chodzi w tą i spowrotem i wszystko się wyciera.
Tak jak Saly pisze. Nowy transponder,scyzoryk (pilot) używany. Auto na lawete do kogoś co ma o tym pojęcie,ma Vaga. On już otworzy to auto na patencie. Wymontuje stacyjkę lub sam bębenek. Zrobi stacyjkę i wkładkę pod ten używany klucz ze szrotu,zamontuje do auta,wstawi do scyzoryka nowy transponder,wyciągnie kod PIN z licznika bo tam jest immo. Zakoduje...
Do zdjęcia tuleii potrzebny jest ściągacz ja próbowałem ściągnąc i rozwaliłem sobie ten wałek na którym jest ta tuleja ale naszczęście udało sie odratowac. Jeżeli chodzi Ci tylko o wymiane bębenka stacyjki to da sie to zrobić bez ściągania jej trzeba tylko nawiercić dziurke w odpowiednim miejscu małym wiertłem i jak przewiercisz korpus stacyjki musisz...
Dzisiaj byłem u elektryka. Auto odpalone, miernik podłączony, gaszę, zamykam drzwi, pobór na ok 0,5A po pstryknięciu w BSI na około 0,2A , wtedy zamykam centralnym zamkiem i pobór zaczyna rosnąć nawet do 4A. Robiłem tak kilka razy i tylko raz zaczął rosnąć do 4A a wszystkie inne próby kończyły się na 0,2A. Zamówiłem stacyjkę z kostką z używanego auta,...
na podstawie numeru mechanicznego klucza zamówisz na serwisie bębenek pasujący do aktualnie posiadanych kluczy. To korzystna opcja, bo zmiana bebenka to inne klucze, a tym samym koniecznośc doprogramowania transponderów. Numer mechaniczny klucza to S i 5 cyfr.
No to co z tego, że wcześniej się nie działo? Zepsuła się stacyjka i koniec. Trzeba wymienić bębenek i sam sobie z tym nie poradzisz.
należałoby zdjąć kierownicę przełączniki(wycieraczki światła takątulejkę na kolumnie ktora porzez sprężynę dociska stacyjkę później jeszcze śruba na imbus 6 i cała obudowa stacyjki zejdzie njpierw proponuję kupić drugi bębenek i tan na obwodzie jest taki pasek blaszki przyrównaj go do starej stacyjki i w tym miejscu wykonaj otwór w obudowie abyś mógł...
styki są takie same jak w oplach (vectra a na pewno) i wystarczy wymienić kostkę bez wyjmowania bębenka stacyjki...koszt takiej kostki to ok. 25 zł ale nie w ASO :)
Witam zabrałem się za luz na kolumnie kierownicy - przy zablokowanej kierownicy na Przegubie za drazkiem zmiany biegów luźne dwie śruby torx - aby do nich się dostać należy zdjąć od góry kierownicy całą elektryke przełączniki bębenek stacyjki itd. Rozebralem, skreciłem składam i stanąłem na bebenku stacyjki - gdy jest na miejscu można przekręcić od...
Witam Kolegów. Czy ktoś z Was wie jak wyjąć wkłądkę zamka stacyjki (bębenek) w SUZUKI Swift 1,3GLX z 99r (Węgier). Dodam, że jest możliwość przekręcić kluczyk w pozycję 'zapłon', bo wiem, że często tylko w takiej udaje się wyjąć bez rozwiercania. W Fordzie wyjmowałem wkładając cienki wkrętak w otworek i ustawiając klucz w odpowiednim położeniu. W Oplu...
Witam wszystkich, mam problem z zacinającą się stacyjką w fordzie escorcie coraz trudniej można przekręcić kluczyk czy ktoś wie gdzie może być problem? na zdjęciach widać rozmontowany 'bębenek' od stacyjki http://img160.imageshack.us/img160/4750/... http://img99.imageshack.us/img99/5128/06... http://img160.imageshack.us/img160/7690/...
Cześć mam problem z autem Golf 5 po wyciagnieciu kluczyka że stacyjki radio dalej działa tak jakby bylby prad, nie można również zamknąć drzwi z kluczyka. Ma ktoś pomysł co mogła się zepsuć i czy da rade to samemu ogarnąć? AI: Czy ostatnio były wykonywane jakieś prace lub modyfikacje w systemie elektrycznym samochodu? 4/5 miesiecy temu wymiana bębenka...
Bębenek się sam wymienia. Owszem, kłopot jest jak nie obróci kluczyka bo bębenka nie wyjmie, ale od czego są odpowiednie narzędzia?
Ma ktoś patent na wyjęcie kostki elektrycznej z korpusu stacyjki? wkład (bębenek) potrafię wyjąć. Po przeciwnej stronie bębenka w korpusie stacyjki jest kostka wciśnięta do korpusu stacyjki do zaskoczenia dwóch zatrzasków. Wydawałoby się ze wystarczy wcisnąć te dwa zatrzaski by wysunąć do tyłu kostkę elektryczną. Niestety nie mogę tych zatrzasków wdusić...
Proponuje nic nie kombinować z innymi stacyjkami. Istniejącą stacyjkę, o ile jest sprawna elektrycznie, delikatnie wypiąć z kali zaznaczając gdzie który był. Chyba, że jest kostka łączeniowa wtedy no problem. Wymontowaną stacyjkę należy zanieść do dobrego fachowca od kluczy. Fachowiec mając ją w ręce dorobi nowe klucze do istniejącego bębenka lub wymieni...
Czyli rozumiem, że immobilajzer sciśle powązany z parą kluczyków, o którym mi mówił serwisant, to też ściema? :wink: Przy okazji, czy do tylnej klapy też się wymienia bębenek? Jak sobie poradzić ze stacyjką, jak się do tego zabrać?
bębenek jest ok. ze śrubokręta tez niechce odpalic:))
Kluczyk musi być w kontakcie fizycznym z czarną plastikową nakładką na bębenku stacyjki. Tam jest czytnik immobilizera. Można ją zdjąć i wsadzić do niej kluczyk a następnie zabezpieczyć żeby nie wypadł. Swoją drogą - narzędzie pracy i masz JEDEN kluczyk??? I pewnie się już wcześniej zacinał, ale to bagatelizowałeś...
bo kluczyk musi być koniecznie w stacyjce inaczej nie da rady wyjąć bębenka
problem dotyczy pierścienia na bębenku stacyjki a dokładnie czytnika immobilajzera , sprawdź przewodzik który wchodzi do tego pierścienia czy nie ma problemu ze stykami ewentualnie wymień pierścień
Już parokrotnie zdarzała mi się podobna sytuacja w Oplach. Przyczyną był brak napięcia z włącznika w stacyjce. Czasem "pomagało" dociskanie kluczyka (bębenka stacyjki) na czas wywołania i wprowadzania kodu. Może i w Twoim Oplu występuje taki problem ?
Jeśli jeszcze nie kręciłeś kluczem nadto na siłę, jest szansa, przekręcenia go. Musisz tak trzymać kierownicę, by blokada miała luz (oczywiście jeśli jest zablokowana) włożyć kluczyk do stacyjki, przekręcić do DELIKATNEGO OPORU, tak trzymając uderzać w korpus stacyjki nie za dużym młotkiem. Uderzenia mają za zadanie wprowadzić zapadki w wibracje. Po...
Wkład stacyjki (bębenek) nie ma KOMPLETNIE ZWIĄZKU z zapodanym uszkodzeniem. Wkład można wyjąć, w otworze obracać śrubokrętem i dmuchawa MUSI działać po uruchomieniu silnika. Winny jest przełącznik zapłonu (popularnie "kostka stykowa") umieszczony z tyłu stacyjki. Jest to po prostu wina zużycia. Kostkę stacyjki rozbiera się dosyć łatwo - trzeba zabrać...
Może,ale to(Sprawdzałem pętlę imobilisera wokół bębenka stacyjki i jest ok-wtyczka pętli jest wciśnięta i wszystko wygląda na ok.)Chyba, że sprawdzić, a sprawdzić, to różnica...
Panel ogrzewania nie ma połączenia z szyną CCD. Co do alarmu to możliwe że uszkodzony jest właśnie SKIM, ten obok bębenka stacyjki. W razie jego uszkodzenia nie nadaje się do naprawy. W razie rozprogramowania, można zaprogramować moduł oraz transponder w kluczyku poprzez DRB3.
Ja jak jest jeden kluczyk to wyjmuję klamkę kierowcy, grot w stacyjce na zapłonie a w miejscy gdzie bębenek pokręca zamkiem śrubokręt.Lub jak kolega mówi robię to Vcds-em.Ta wersja bez bębenka to oryginalnie, czy to po angolu i zamek masz po prawej?
do wymiany wkładka bębenek, tematu immo nie przebrniesz.
Trzeba przesunąć, wcisnąć taki prostokątny segment, ale można to zrobić tylko przy wkładce przekręconej kluczykiem coś jak rozbiórka stacyjki. Jeśli nie ma pasującego kluczyka lub bębenek jest zacięty pozostaje demolka.
andrzej20001 - zagadnąłem do stacyjki i faktycznie mimo ze klucz cofnięty to bębenek nie wrócił dzięki . A wracając do tematu jakiś jeszcze pomysły z tym stopem ??
Być może problem może być gdzie indziej. Właśnie kilka dni temu usunąłem podobna usterkę. Okazało się, że wkładka ze stykami przy stacyjce miała wytarte kołki i pomaga wymiana jej wymiana. Ja doraźnie włożyłem pomiedzy ową wkładkę a obudowę stacyjki kawałek plastikowek płytki w celu zbliżenia tejże wkładki do bębenka stacyjki. Napewno pomoże, ale nie...
Jeżeli wkład to bębenek z nowym kluczykiem, to immobilizer trzyma i nie pozwala odpalić.
Przyjmując że to NIE automat to kluczyk w pozycje zapłon i po obwodzie bębenka jest rowek- ciśniesz tam twardy drutek i bębenek wyłazi i potem lukasz "czemu" nie wyłazi.
Próbowałem również wciskać plastikową zapadkę wystającą spod bębenka stacyjki - bez rezultatu. Ten przycisk służy do przekręcenia kluczyka w pozycję PARK-owanie->silnik wyłączony, światła pozycyjne załączone, włączona blokada kierownicy. Aby ustawić kluczyk w położeniu PARK, należy nacisnąć ten mały przycisk i dopiero obrócić kluczyk. Więcej nie potrafię...
Żeby wcisnąć zabezpieczenie musisz mieć cofniętą blokadę. Wyjmij bębenek może uda ci się cofnąć blokadę śrubokrętem.
Zwróć uwagę czy wyłączając stacyjkę cofasz klucz do pozycji parking. Z biegiem czasu po wyrobieniu się klatek można wyjąć klucz bez całkowitego cofnięcia bębenka. Wówczas w stacyjce jest mikrostyk, który nie załącza odbiornika pilota.
Popsikaj trochę odrdzewiacza do środka wkładki i postukaj od czoła małym młotkiem potem próbuj kluczem może odpuści . A jak nie to centralnie rozwierć tylko sam bębenek i na końcu przekręcisz śrubokrętem w pierwszą pozycję i wyjmiesz wkład stacyjki (naciskając oczywiście blokadę wkładu stacyjki cienkim śrubokrętem ) ...
witam dzisiaj rozebrałem w mak stacyjkę i okazało się ze stacyjka i kluczyk są wytarte trzeba odkręcić plastik od spodu następnie włożyć kluczyk do stacyjki i przekrecić do momentu w którym schowa sie blaszka w dziurce , trzymamy srubokretem blaszkę i wyciagamy cały bębenek nastepnie sciągamy zabezpieczenie z tył bebenka i wyciagamy srodek tylko pamiętajmy...
No włąsnie patrze, tylko coś mnie blokuje i nie da sięwyciągnąć, próbowałem wszystkiego i chyba mnie blokuje bebenek ze stacyjki ale jego tez wyciagnac nie umiem.
A klasa 1999r W168 automat. Kluczyk ciężko przekręca się w stacyjce. Bębenek wyjąłem ale wygląda na to że sama kostka chodzi ciężko. Powiedzcie mi jak działa blokada kluczyka że nie można go wyciągnąć jeśli nie ma na "P". Pytam bo po przekręceniu w pozycji zapłon i wrzuceniu R lub N lub D kluczych chodzi lekko do momentu wrzucenia "P"
Ja zawsze trochę przekręcam mieszadło kostki kombinerkami,ale ostrożnie bo kruche. Cały bębenek ma już luz "skrętny" i brakuje na sygnał 50. Zawiłe ale starałem się możliwie czytelnie.
w tamtych stacyjkach wyrabiał się bolec albo plastik który kręcił bębenkiem ze stykami a stacyjkę możesz sprawdzić miernikiem albo idzie sygnał ze stacyjki na rozruch albo nie
Odpisałem Ci w innym temacie, że odłączenie czujnika poziomu oleju w dozowniku odcina zasilanie na obwody 12V DC. Światła w Piaggio są zasilane z alternatora (pracującego silnika), więc ktoś je przerobił na zasilane z akumulatora. Instalacja jest zbudowana tak, że przy odłączonym regulatorze nie ma zasilania na światła. Brak iskry nie ma nic wspólnego...
siema podpinam się pod temat trafił mi się taki sam problem, że kluczyk przekręca się tylko w zakresie odblokowania kierownicy, jeśli go cofnę i wyjmę to blokada kierownicy i tak jest 'wyłączona' (kierownica się kręci dookoła) jak można wyciągnąć stacyjkę (sam bębenek, ew. jak rozkręcić całość) próbowałem z drucikiem (stara agrafka, twardy drut) przed...
Ale mi chodzi o to żeby wyjąć cały wkład taki jakby bębenek bo to jest dostępne do kupienia w przyzwoitej cenie, a nie o wyciągnięcie kluczyka. Może ktoś to wyciągał to jest takie okrągłe z zatrzaskami z boku tylko jak to wyjąć?
Volvo V70 z automatyczną skrzynią, model 1997>2000. Nie jeżdżę długo tym samochodem, ale dotychczas wszystko działało Ok, aż tu dzisiaj wkładam kluczyk do stacyjki i NIE MOGĘ OBRÓCIĆ. Kluczyk luźno wchodzi, bębenek też sprężynuje i lekko się rusza na boki, co znaczy, że nic nie jest zatarte. Nie było tez żadnych prób włamań, aby coś się pogięło Wielokrotne...
Z tego co pamiętam to różnica pomiędzy kostkami i płetwami w B3 i B4 to około 15 stopni kątowych w położeniu. Jak założyć nie do pary to albo rozrusznik nie da się uruchomić, jedynie zapłon włączymy lub w odwrotnym przypadku - nie da się wyłączyć zapłonu... Dokładniej to raczej nie chodzi o model- B3 czy B4 tylko o rok produkcji- bodajże od VIII 1990...
Witam, immobiliser wystarczy zdjąć ze starej stacyjki i założyć na nową. Dokładnie to chodzi tylko o czujnik immobilisera (czarny pierścień). Trzyma się na końcu stacyjki (w miejscu gdzie wkłada się kluczyk) na zatrzaskach. Przynajmniej tak jest w zwykłym Polo hatchback. Edit: Zapomniałem przecież, że kluczyk będzie nowy, to wtedy taka operacja nie...
wlasnie wyjalem bebenek Masz na myśli kostkę stacyjki?
W moim przypadku problemem była kostka stacyjki, włącznik który jest pod bębenkiem. Widocznie, nie włączała prądu na linię X. Po wymianie kostki na inną wszystko się znalazło. Trochę rozbierania z tym jest, ale warto spróbować. Pozdrawiam.
Przełożyć zapadki w bębenkach i będziesz miał jeden klucz pasujący również do stacyjki.
Oki kostka już wyciągnięta gładko poszło jest filmik na jednym forum jak to zrobić krok po kroku to jest Ala taki bębenek s kablami i dwoma wtyczkami plus jeszcze jeden osobny kabelek oki jadę teraz do motoryzacyjnego zamówić jutro pewnie będzie do odbioru jak zamontuje napiszę czy operacja powiodła się czy nie z góry dziękuje
Można wymienić. wyjmujesz klamkę ( odkręcasz jedną śrubkę w drzwiach ta pomiędzy drzwiami a słupkiem środkowym) wysuwasz klamkę do przodu i na zewnątrz wyjmujesz). jak masz klamkę , zdejmujesz od środka ten patyk ze sprężynką. Potem wiertarka o próbujesz wywiercić dwa takie wypustki po bokach w oryginalnej wkładce lub wiercisz na środku aby te listki...
Po pierwsze to trzeba dokładnie wiedzieć czy kostka stacyjki czy przekręcił się trzpień bębenka. Po drugie bez ściągacza można wymienić.P
Witam Dzwoniłem dzisiaj do servisu Vw za stacyjke razem z 2 kluczykami i z czujnikiem immo krzyczą 463zł+200 za kodowanie kompa w aucie a jak zapytałem o komplet zamków to mnie "rozwalili" za bębenek do dzwi przednich powiedzieli mi 50zł + do tego wkładki i sprężynki i do tego trzeba sobie jeszcze doszlifować do danego kluczyka.Mam pytanie czy istnieje...
Witam serdecznie ! mam problem z pilotem do centralnego zamka przy kupnie auta pilot wogóle nie chodził, po wymianie baterii zaczął mrugać. Dodam że kluczyk do auta mam tylko jeden. I teraz moje 1 pytanie: na jakim urzadzeniu można w prosty sposób sprawdzic działanie pilota ( nadawanie sygnału ); 2 czy kluczyk wsadzony w zamek drzwi mozna oszukac tzn....
Witam! Dzisiaj padla mi stacyjka (cała - bebenek kostka itd) i mam takie pytanie czy da sie to przerobic na normalny przycisk (osobno zaplon i rozrusznik)?? Widzialem kiedys cos takiego u wujka w BMW ale teraz to on juz nie wie jak to robil ;( Samochod to Audi 80 B3
słychać bębenek bębenek maszyna bębenek przestawić
pomiar pasma przenoszenia gasik przekaźnik samsung p2470hd
mikrofon paraboliczny rozdzielacz koparka
Maksymalny opór grzałki w układzie trójkąta Schemat elektroniki wkrętarki IKEA 7,2 V