Zobacz w APM czy masz jakieś błędy
MID 144 PID 46 Ciśnienie zbiornika wstępnego fmi1 Wartość zbyt niska Dane prawidłowe, ale poniżej normalnego zakresu roboczego. Prawdopodobnie nieszczelny układ pneumatyczny.
Sprawdź bezpiecznik F41. Jeśli uszkodzony sprawdź zawór chłodzenia tłoka i drugi obok niego na podstawie filtra oleju. Częsty przypadek uszkodzenia zaworu zwarcie do masy. Bezpiecznik ten chroni grupę zaworów w której masz błędy.
Opisy błędów
Coś nie łączy po tym grzebaniu, może przypadkowo coś rozłączyłeś, może coś zaśniedziało. Błędy ci sugerują co w pierwszej kolejności musisz sprawdzić.
Diagnostyka była robiona ? jakieś błędy ?
Witam rozrusznik kręci, a jakie są błędy?
Witam. mid 128 pid 224 fmi 2 mid 163 sid 2 fmi12 Problem z immobilizerem lub kluczykiem. mid 130 psid 204 mid 136 sid 9 fmi 12 Problem z modulatorem tylnej osi (EBS). mid 144 pid 46 fmi 1 Niskie ciśnienie powietrza. Proponuję wizytę w warsztacie na konkretną diagnostykę.
MID 136 dotyczy układu ABS/EBS . SID 7; zawór/modulator ABS oś 1 strona lewa. SID 9;zawór/modulator ABS oś 2 strona lewa. SID 10; zawór/modulator ABS oś 2 strona prawa. Żeby ustalić coś więcej to musisz uzupełnić podane kody o parametr FMI np, MID 136 SID 7 FMI 6.
Problemu jako takieg jeszcze nie ale świeci mi kontrolka silnika i jak popiołem pod komp to wyszły te błędy.
Jakiego testera użyłeś.
Test wydajność wychodzi tak samo jak na starej kopułce. Tylko różnica jest taka że mam na wtryskiwaczu 5atm cały czas na 100% i gdyby podczas jazdy pod obciążeniem były jakieś anomalie z zaworem chłodzenia(a tym tropem teraz ide) w module to wtedy mogłyby być przerwy w utrzymaniu cisnienia i brak odpowiedniej ilosci dozowania. Volvo nie rzuci błędem...
pokazuje 60 ohm co niby wskazuje na przerwę Wartość jest prawidłowa napięcie pod obciążeniem momentalnie spadało z 12 do 4 V Ewidentnie coś nie łączy (może klema na akumulatorze lub bezpiecznik zasilający moduły na których masz błędy)
Witam czy udało się rozwiązać ten problem bo mam takie same błędy
Jaki niby czujnik? Błędy wskazują na uszkodzenie modułu i (cewek) zaworów. Ja tam nie widzę żadnego czujnika. Sprawdź jeszcze zasilania, stałe, po zapłonie i masy.
Ludzie ratujcie, jestem w kropce auto straciło moc i nie pobiera adblue ... i nadal wyświetlają się te błędy.....
ale odczytuje dane ze spalin skoro wywala błędy ...
Update Został wymieniony zespół turbosprężarek z gruszkami na używane że sprawnego auta po przebiegu 70tys km, zostało przywrócone oryginale oprogramowanie w ecu gdyż się okazało że miał egr off i kilka dtc off, jeszcze raz podmienione zaworki podciśnieniowe ze sprawnego auta ......brak zmian Dalej jest objaw braku mocy na wyższych obrotach i dwa błędy.
Jaki przebieg? Sprzęgło wymieniane lub sprawdzane? Jakieś błędy?
Zdemontuj górną osłonę po prawej stronie (pasażera) po prawej stronie od konsoli środkowej jest szyna metalowa do której przytwierdzone są wtyczki ze złączkami o ile pamiętam zielono żółta skrętka to Twoje CAN SAE J1939 w tych kostkach luzują się piny. Po dogięciu będziesz miał na jakiś czas spokój.
Najlepiej Vidą odczytać błąd i wtedy będzie wiadomo o co mu się rozchodzi. Zasadniczo słaby akumulator daje inne błędy.
Jakie zastosowanie ma przepustnica w tych volvo? mam takie same błędy, przepustnica stoi dęba ale zero check ani ograniczenia mocy
Odczytaj błędy CEM.
Witam. Błędy MID 128 to błędy grzałek przewodów 1 i 3 (przerwa).Polecam lekturę: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24... Błędy MID 144 które podałeś to błędy osuszacza (regeneracja). Kod usterki zostaje wygenerowany, jeśli zużycie powietrza jest na tyle duże, że osuszacz powietrza nie ma czasu na regenerację. Możliwe przyczyny: Czas pompowania...
Podłącz drugą pompę i sprawdź błędy
Poszukaj kogoś z Vidą i odczytaj błędy. Uniwersalne testery nie chętnie współpracują z Volvo, taki urok tego samochodu.
Jest komunikacja ze sterownikiem ABS, jakie błędy?
Kolego ,jeszcze raz dokładnie przeczytaj . Bez pomiarów nic z tego nie będzie. A nawet może być uszkodzony sam ECM.
Napisałem Ci przecież co to za błędy:)
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa? Czy auto generuje jakieś błędy?
Czujnik wału, jakieś błędy?
Jak w każdym programie tak I w tym zdarzają się błędy nic szczególnego.
Jakieś błędy?
Witam. Czy ktoś poradził sobie z tym problemem z AdBlue? I odnalazł usterkę? U mnie też dwa błędy w VOLVO FH 13 480 km: MID 128 PSID 229 FMI 9 oraz MID 128 PSID 232 FMI 2.
MID 128 PSID 229 FMI 9 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... MID 128 PPID 270 FMI 9 Nieprawidłowe odświeżanie. Brak sygnału z czujnika NOx. MID 136 SID 67 FMI 10 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
udało się połączyć prezez OBD i są następujące błędy:
Przypadłością tych aut są kiepskie wiązki. To że wzrokowo nic nie widać nie znaczy że są ok. Lubi pękać izolacja i zassana do środka przewodu wilgoć robi swoje. Uruchom silnik i ustaw tempomatem obroty większe od jałowych. Podnieś maskę i poruszaj wiązką z lewej strony kabiny (kabina-rama), najprawdopodobniej jest uszkodzona skrętka zielony+żółty odpowiadająca...
Witam. Czy coś jeszcze się z autem dzieje? Jakieś błędy?
Czujnik prędkości obrotowej koła, druga oś, koło prawe - zbyt wysokie wahania.
Bez rozbierania to oscyloskop prawdę Ci powie, ewentualnie miernik częstotliwości (niektóre multimetry średniej klasy majką tą funkcję pomiarową ) i pośrednio zobaczysz czy coś generują.
Dotyczy systemu AdBlue a dokładnie przerwy w zasilaniu czujnika temperatury pin A:35.
Witam w załączniku masz podany schemat elektryczny wraz z opisem i innymi układami,może będzie dodatkowo potrzebny inny schemat to tylko napisz jaki to podeślę
Uchyl kabinę i sprawdź wlot powietrza do filtra jest sitko na wlocie przy połączeniu filtra z kabinom często się zapycha.
u mnie pojawiły się takie błedy: KOD ELEKTRONICZNY BLOKADY ROZRUCHU: MID 163 PID 224 FMI 12. JEDOSTKA STERUJACA: MID 216 SID254 FMI 12. MID 216 PSID13 FMI 12. pomoże ktoś z rozszyfrowaniem tych kodów?
Podaj kod błędu volvo z kokpitu
Zrób test modulatora. Przeprowadzenie: 1.Wyłącz zapłon celem zresetowania jednostki sterującej. Odczekaj co najmniej pięć sekund. W tym czasie hamulec nie może być włączony! 2.Włącz zapłon. 3.Odczekaj co najmniej piętnaście sekund. W tym czasie pojazd musi stać w bezruchu, bez włączania hamulca zasadniczego. Lampka ostrzegawcza jest zapalona, ograniczenia...
Już podałem wszystko co widzę. Czy ktoś może potwierdzić z autopsji, że ta chińska podróba usuwa u niego błędy SRS?
Kolego podłącz pod komputer i czytaj błędy.
Witam , piszesz że naprawiłeś przewód do modulatora ale po naprawie masz ten błąd ,,MID 136 PSID 65 Modulator, błąd oprogramowania FMI 14 '' . Po tej naprawie należało by wykonać < brake pedal activation test > i to powinno wyczyścić twój błąd , pozdrawiam miko .
Czy miałeś stłuczkę? Jaki nowy moduł kupiłeś, nr. ? Który rok autka.? Jakie błędy?
-Diagnostyka komputerowa. -Sprawdź czy jak odpompujesz ręcznie są jakieś rezultaty. Objawy co najmniej dziwne, jakieś błędy??
Najlepiej wymienić, temperatura+olej robią swoje. Ten błąd jest cały czas aktywny, czy występuje sporadycznie?
Sprawdź przelotkę pomiędzy drzwiami a karoserią, a następnie podłącz pod komputer i zobacz czy zamek jakieś błędy wyrzuca.
Wymigałeś jakieś błędy kontrolką?
MID 136 - Jednostka sterująca ABS , EBS . PSID 211 - Utrata komunikacji w kanale danych SAE J1939 z adaptacyjnym systemem kontroli prędkości ACC MID219. FMI9 - Awaria kanału danych między jednostką sterującą tempomatu ACC MID219 a jednostką sterującą układu hamulcowego EBS MID136. Sprawdź okablowanie i styki w złączach.
Zajrzyj na PW
Nadal twierdzę, że uszkodzona jest wiązka kabli, bądź wiązki. Należy pomierzyć kable, bo wzrokowo często wyglądają dobrze, choć są upalone. (co ma niby wyświetlić wyświetlacz jeśli nie dostaje danych zebranych wcześniej przez ECU silnika..). Oczywiście nie będę rozpisywał się nad przebiegami wszystkich kabli i pinologią w kostkach. Jak sobie nie poradzisz...
MID 130 PID 160 Częstotliwość obrotu wału głównego. Czujnik znajduje się w obudowie sterującej skrzyni biegów. FMI 4 Napięcie sygnału czujnika jest niższe niż 0,5 V. Spadek napięcia w obwodzie czujnika lub czujnik jest uszkodzony MID 130 PPID 54 Zasilanie + 5 V czujnik położenia sprzęgła z jednostki sterującej FMI 1 Napięcie poniżej 4 V. Zwarcie w okablowaniu...
Mam zamiar zacząć od wyczyszczenia impulsatora i wymiany czujnika ABS ale zanim wezmę sie do roboty chciałbym wiedzieć czy dobrze myślę... Witam. Dobrze myślisz. Do tego masz problem z przednimi czujnikami zużycia okładzin i problem z układem hamulcowym przyczepy.
Kontrolka od immo zachowuje się normalnie , gaśnie po jakimś czasie. Przepraszam za błędy , słownik.
W takim razie sugerujac sie P0642 sprawdż, pod katem zwarcia do masy, zasilanie 5V wszystkich czujników odpowiedzialnych za "emission", czujnika wału i pedału przyspieszenia tez. Błąd zniknie sam gdy wróci prawidłowy sygnał.
Czym były odczytywane ?
Jak naprawisz pierwsze , to sonda lambda na 3 cylindrach bedzie prawidłowo funkcjonować.
To może inaczej, bo nie wiesz zupełnie co się dzieje. Jest jakby trzy opcje. 1 - jak błędy są aktywne oznacza to wyłączenie funkcji związanych z zerwanym/nieistniejącym połączeniem. Np. w razie awarii czujnika skrętu przestanie działać kontrola trakcji i podejrzewam, że tak właśnie jest, bo nie wyobrażam sobie by było inaczej. Czasami nie dochodzą dużo...
A czym te błędy czytane?
haldex eb+ okablowanie ok. czujniki abs zmienione na nowe, kostka z konia i przewód prawidłowo 2 x 24 V i masa ok. Jeżeli zasilania ok to trzeba się podłączyć diagnoskopem i odczytać błędy.
Hej nie mam testera do volvo, a kts się nie łączy za to delphi pokazuje mi moduł immmo jako cem i tam są błędy przekaźników świateł mijania i jakieś błędy komunikacji
Wykasuj te błędy i jedź się przejechać, potem sprawdź błędy zwłaszcza ten od komunikacji. Jeśli się pojawi to szukanie w kablach i wtyczkach czy wszystko łączy, a schematy masz w vidzie.
U mnie w styczniu byla zasniedziala wtyczka od podgrzewacza adblue. Dlatego ten blad sie swiecil P20B173. Teraz znowu mam problem bo wywalilo 3 błędy: P20B113 P20B173 P205A64
Nie będę Ci tutaj pisał o regulaminie, zakazie przerabiania oświetlenia, itp. Ja jednak proponowałbym doprowadzenie instalacji oświetlenia w tym samochodzie do stanu 100% fabrycznego. Wtedy sprawdź, czy pojawiają się jakieś błędy, itp. Kolejnym krokiem niech jest montaż świateł do jazdy dziennej LED i eliminacja ewentualnych błędów z tym związanych....
Witam W załączniku informacje na temat błędu.
Szukamy pomysłu na błędy w Volvo Fh12 2005r, podstawa osuszacza wymieniona na regenerowaną, a co chwilę podczas jazdy i na postoju zrzuca ciśnienie z osuszacza. Instalacja do kabiny z podstawy sprawdzona. Poproszę o jakieś pokierowanie pomysł co dalej sprawdzić. https://obrazki.elektroda.pl/3128037700_...
Wymiana sterownika ECU
Załącz zdjęcie błędu
=>>Maciek_M, a niech to - zaprowadzę do volvo Rzgów moją ślicznotkę. Jak tylko dowiem się co ją boli dam znać . PS. O kodach błędów wcześniej nie pisałem, bo ich (sic!) nie było ! :D Dzisiaj zabrałem autko od kolegi, a stało tam od połowy sierpnia w pokrzywach za karę. (jak widać w nagrodę vovluś zdradził nam jakieś tajemnice=błędy)
W porządku, sprawdzę błędy, akumulator i dam znać!
Możliwe że zakłócenia daje sterownik silnika ? Mało prawdopodobne i się tylko raz z tym spotkałem a było spowodowane uszkodzeniem tranceivera CAN w ECU silnika. sprawdziłem i przejście jest do samego sterownika Samo przejście to nie wszystko, przy pękniętej izolacji przewodów przedostająca się woda skutecznie zmienia parametry linii transmisyjnej i...
Jeździłeś kilka dni, a po wymianie filtra nagle zgasł. Może tu jest problem? O-ring, filtr, coś nie dokręcone/luźne? Najłatwiej sprawdzić powyższe, Później najtaniej zmienić czujniki - możesz sam w krótkim czasie. Resztę trzeba szarpać i zawieść do diesel serwisu na sprawdzenie. Ogólnie to są bardzo dobre silniki rzadko mają problemy z FAP -jaki miałeś...
Zrób diagnostykę i napisz jakie błędy będzie latwiej
czy turbina pompuje? sprawdź zawór EGR, wygląda na wciąż otwarty. Może też ma coś w rodzaju przepustnicy, sprawdź działanie.
Jak wymieniałeś tarczki, nie zajrzałeś do sprzęgła i to jest twój spory błąd.
Witam prosze o pomoc volvo fh12 380km 2000rok brak mocy komputer pokazje błąd motor storung SAE J1939 oraz 2 błąd system niw.MID 127 czy ktoś pomoże odczytać błędy Pozdrawiam
Witam A ja w swoim Volvo FH 12 380 z 2000 r. mam takie podstawowe błędy: Pierwszy od immobilajzera MID 163, SID 002, FMI 2, drugi to MID 163, SID 002, FMI 12, oraz od silnika MID 128, PID 224, FMI 2. Po skasowaniu błędów udaje się odpalić ale nie zawsze za pierwszym razem. Proszę o pomoc lub przesłanie listy błędów na adam.dys(at)adachip.com.pl. Z góry...
Tak błędy natychmiast powracają.
"Ocięzałość" samochodu jest pewnie wynikiem błędu. Nie ma co gdybać tylko najlepiej jedz do elektryka i niech wykasuje błędy. Skrzynie nie psują sie same od tak
Kod to 9426 Dodano po 11 Wsad ze skasowanym licznikiem błędów
Jeśli to silnik d12 to czujnik znajduje się od strony wentylatora poniżej pokrywy zaworów jeśli d13 to po przeciwnej stronie ponieważ tam rozrząd jest po stronie sprzęgła. Dziwne to nie jest, dwa błędy jednocześnie mogą świadczyć o wspólnym zwarciu, słabym zasilaniu baterii pojazdu, lub też zwykłym zbiegu okoliczności,
komunikacja z regulatorem- magistrala LIN, zobacz na błędy w ECM
Problemem okazał się urwany kabel w wiązce koło skrzyni
VIDA by sie przydała. Ale chodzi o żaluzje właśnie.
Jakie błędy masz w DIM i CEM ?
Dlatego że to diody masz te błyśnięcia, komputer nie widzi żarówek i sygnalizuje to błędem.
Nie wiem od czego zacząć Mając kody błędów należy doczytać co oznaczają i czego dotyczą.
POdepnij komputer skoro jesteś mechanikiem. Przynajmniej będziesz wiedział jakie błędy ma.
No i po zabiegu . Przyczyną był zgniły czarny kabelek w wiązce na skrzyni ( dający masę na cewkę) i ( tak mi się wydaje ) czujnik temp w skrzyni biegów. Po połączeniu błędy INAKTIV.
Bezpieczniki sprawdzałeś ? Zobacz f27 i f28 od vmcu ?
Sprawdź czy silniki są dobre na początek,czy dostają napięcie a potem dopiero kabelki.
Witam. Pytanie do kolegów po fachu co by pomogli. Co najlepiej "przeciąć", żeby nie było choinki? Czy jeśli przetnę coś, do czego jest połączona szyna lin, to będzie wywalało błędy? Pozdrawiam.
Przewody uszkodzone, czujnik kąta skrętu, przepalone bezpieczniki, moduł jakiś jest uszkodzony poprzez tą kolizję. Nie wiadomo, jakie błędy samochód wyrzuca - coś sterowniki za błędy pokazały?
Auto naprawione, pompa do regeneracji, moduł do naprawy.
volvo błędy błędy volvo mid136 błędy tachografu volvo
iskrownik ustawić zasilacz anteny televes onkyo podłączyć bluetooth
fotel kierowcy proste konstrukcje lampowe audio
Deck pierdzi - przyczyny i rozwiązania Jak wpisać wykrzyknik na klawiaturze?