Witam Sprawdź katalizator.
Tak samo. Z resztą nawet nie wszystkie serwisy o tym wiedziały :D
Panowie, czy wyjmował ktoś pierwszy element tłumika w Passacie B5 przed liftem? Jest tam katalizator i bardzo mało miejsca, by to poszło w dół. Widziałem filmik z Audi A4 B5, jak koleszka robi to od góry. Czy to jedyny sposób? Ktoś ma inny filmik? 1.9 AFN sedan
Z powodu przytkanego katalizatora nie.
Czy auto ma katalizator?
Witam Mam pytanie czy po zastąpieniu katalizatora strumienicą trzeba robić jakieś ustawienia w komputerze czy wystarczy wspawać strumienice w miejsce katalizatora? Chodzi mi o to czy sonda lambda nie zwariuje przy wymianie. Pozdrawiam serdecznie i dziękuje za podpowiedzi ;)
czasami pomaga, u mnie to się sprawdziło jakiś czas jeździłem na niskich biegach czasami było nawet 4500 obrotów, i po 3 dniach takiej jazdy udało się mi przedmuchąc katalizator.
Metrówka w rękę i wszystko wiadomo.
Tak. Zbyt bogata mieszanka paliwowa i to czerwone to katalizator. Być może uległ zapchaniu i pod obciążeniem za mocno się nagrzał.
Pewnie nieszczelność dolotu albo MAF. Co do katalizatora odczyt napięcia tylnej sondy po nagrzaniu.
masz zapchany katalizator.
Witam nie masz możliwości podpięcia ECU do kompa ? najlepiej szukać tam gdzie coś było ostatnio robione nie ma jakiś kontrolek na pulpicie ? co już sprawdzieś ? Obiawy wygladają na silniczek krokowy, map sensor albo katalizator nie wypada tb zapłon przypadkiem
A jest katalizator?
Katalizator był cały? Jak skontrolujesz ekrany cieplne i resztę, to szukaj kawałków katalizatora w tłumiku.
Co by Ci tutaj... Podłączyć komputer popatrzeć w parametry, zrobić analizę spalin... na odległość się nie da!
Sprawdź drożność katalizatora.
Bez vaga pewnie się nie obejdzie.Powodów tej usterki może być wiele:np brak doładowania,przytarta turbina,Przytkany katalizator itd,itd
Sprawdź stan katalizatora czy się nie stopił
Określmy może na początek, czy kolega milejow ma rację z tą sondą szerokopasmową ( a raczej ma). Krótko, ile przewodów ma sonda przed katalizatorem?
Jeśli wsad nie dłubany to wstaw z powrotem katalizator.
Czyszczenie turbiny to niestety zabieg na dziś, a w jakim stanie była ta turbina może nadawała się do regeneracji i tu cały problem istnieje. Masz może jeszcze katalizator ?
zasada jest prosta żeby było basowo wejście musi mieć mniejszy przekrój niż wyjście
Witam ponownie - przyczyna zabity katalizator.... dziękuję za pomoc
Przyczyn może być wiele, sonda, zapchany, wypalony katalizator, wypalone gniazda zaworowe i wiele innych. Do zweryfikowania po odpowiednich pomiarach , czy demontażu katalizatora. Jak muł to pewnie katalizator + weryfikacja szczelności zaworów.
Katalizator drożny?
Nie zauważyłem... Sory. :) W zasadzie to samo, a nawet kolega będzie miał łatwiej, bo na chłodnicy powietrza w AVJ zamontowany jest MAP sensor i można odczytać wartości doładowania za pomocą VAG'a. Nie trzeba wpinać osobnego manometru. :) No i przepustnica drive-by-wire oraz druga lambda za katalizatorem. :)
Owszem znaczny wzrost zużycia paliwa przy uszkodzonej sondzie lambda jest całkiem realny. Sterownik silnika zbyt słaby sygnał z sondy lambda odbiera tak jakby silnik cały czas dostawał zbyt ubogą mieszankę i zwiększa dawkowanie paliwa. Dodatkowo taka sytuacja może doprowadzić do uszkodzenia katalizatora w wyniku przegrzania i zawęglenia.
Wykrec katalizator i wydmuchaj kompresorem.
Nie zgasnie. Trzeba skasowac testerem. Prawda kiedyś rozsypał mi się katalizator w Passacie b5 FL błąd wskazywał słaba wydajność katalizatora i palił się check.Po wymianie katalizatora lampka się świeciła do puki nie skasowałem jej testerem. Kiedyś tez nie maiłem pod ręką testera i po wymianie lambdy szerokopasmowej w Golfie,odpiełem aku na 30 minut...
Witam. odswieze temat. Mam ten sam problem lecz z passatem b5 silnik ATJ. Identyczne objawy. Katalizator wywalony, wtryski po regeneracji, turbina czyszczona, EGR zaslepiony, N75 nowiuski. Zastanawiam sie czy czasami klapa w EGR nie wariuje. Bo objaw mam raz chwile po odpaleniu jak mu depne a pozniej juz idzie jak burza bez zadyszki.
Wężyki są pozmieniane na nowe . Ciachciach użyczył mi fotek z których jasno wynikało , że mam go założonego odwrotnie. Po przełożeniu pierścienia , turbina przestała przeładowywać . Z dołu nie ciągnął już przed przełożeniem pierścienia. Co do ustawienia sztangi , to mam trochę z tym problem . Podejrzewam , że kuleje N75 , bo dopiero przy 90% otwarciu...
Dziura to napewno nie jest. Albo przepływka zaniża albo przytkało katalizator. Wrzuć grupę 008.
To zrób logi dynamiczne grup 003 008 010 011 I statyczne 004 013 018 023 Ciśnienie sprężania mierzyłeś? Dolot szczelny? Katalizator nie przytkany?
Sprawdź Katalizatory czy nie zapchane.
Odepnij przepływkę i zobacz co się dzieje, filtr powietrza zobacz profilaktycznie, sonde zobacz czy chodzi i wykręć ją by zobaczyć czy wydech się nie zapchał bo objaw zatkanego katalizatora jest prawdopodobny.
No to jak słabo dmucha to obstawiam że to kat zatkany. Przy czterech tysiącach zwłaszcza jak wbija na obroty to rękę powinno wyrywać. Robiłem taki problem w b5 1.8T, katalizator praktycznie w komorze silnika skierowany ku dołowi. Do okoła się wkład opalił (zrobiła się kulka) i zatkał wydech. A4 B6 w 1.9 TDI PD 130 też taki temat przerabiałem, auto słabe,...
Jeśli chodzi o układ wydechowy, to możesz sam go sprawdzić. Np. poruszaj "wydechem" i osłuchuj, czy niepokojące Cię odgłosy pochodzą od tłumików uderzających o elementy podwozia. Może po uderzeniu o coś podwoziem rozleciał się katalizator.
To wróć do mechanika i zmierz,a następnie kup takie jakie miałeś.
Witam passacik zrobiony. Do wymiany był zawór N75 i coś tam jeszcze. Opisze wszystko jutro ;) pozdrawiam;)
najpierw sprawdz odme bo faktycznie to może być usterka a jeśli nie to to radzę sprawdzić zawór sterowania turbiną i katalizator
U mnie w b4 było podobnie jak stopił się katalizator i zle były odprowadzane spaliny
Cokolwiek żeby się paliło a nie musi być dostarczona energia tylko katalizator w tym wypadku tlen z powietrza. Bez tlenu może zrobić cuda wianki kombinacje nic się nie będzie paliło.
Więc wygląda na to że sterowanie turbiną działa. Albo turbina padła, albo coś blokuje odpływ spalin, np. zatkany katalizator.
Na statycznym widać że jednak zaślepiony EGR lub wycięty programowo. Po logach czysto jedynie widać że turbo niedomaga szczególnie na ostatnim dynamicznym 011a tam jest zawór upustowy. Albo zatkany katalizator albo turbo do remontu...
A kolego siwy zatkany to może mieć ale katalizator. Z doświadczenia przyznam rację, zatkany katalizator potrafi czynić cyrki.
auto ma przebieg 372tyś km Katalizatory jeszcze ma ? Może przytkane i go "trzymaja" ???
Jak masz wszystko na wierzchu, to wyczyść EGR i sprawdź jego działanie. Sprawdź też turbinę, przepływomierz oraz szczelność połączenia rur od interkulera i przy okazji stan wężyków od podciśnienia. W jakim stanie jest katalizator (chyba, że wycięty).
Obie sondy ze sobą współpracują. Sprawność katalizatora określa się na podstawie danych z pierwszej i drugiej sondy. Ogólnie stosunek sygnału lambdy za katalizatorem do sygnału lambdy przed katalizatorem jest miarą sprawności katalizatora. Pierwsza sonda określa skład mieszanki paliwowo-powietrznej, a druga sonda po sprawdzeniu spalin podaje sygnał...
Olej do komory spalania może się przedostawać przez zużyte tłoki-pierścienie, uszczelniacze zaworowe, odmę lub wypracowaną turbosprężarkę. Może masz wydłubany katalizator, wtedy spaliny też dziwnie śmierdzą.
Tak tak Dodano po 2 Czasami słychać takie stukanie w okolicy katalizatora przy obciążeniu ponad 2500 obrotów, a jak się puści gaz, to już nie słychać. Możliwe, że katalizator zapchany? Ale mocy mu nie brakuje, spalanie i benzyny, i LPG dobre. Nie kopci, nie bierze oleju, błędów brak, ręce już opadają.
W B5 1,8T mam dwie sondy jedna przed katalizatorem druga za. Ta pierwsza ma następujące kolory przewodów biały / czerwony / czarny / szary / żółty jaki jest to typ sondy i co oznaczają te kolory przewodów chodzi o to gdzie jest grzałka a gdzie sygnał? pozdrawiam adam
Słuchaj - wszystko ok, tylko sprawdź jeszcze drożność katalizatora. Wykręc sondę przed katem i przejedz się chwilkę.
Katalizator powoduje to ze do pewnego stopnia zużycia oleju auto nie kopci.
Musisz katalizator zdemontować i dać firmie która specjalizuje się w tego typu usługach.
Mój kod gotowości to 10101001. Z tego co wiem wszystko powinno być na 0,a ty mówisz że 10100000 EGR-1 OGRZEWANIE SOND LAMBDA-0 SONDY LAMBDA-1 KLIMATYZACJA-0 (zawsze choć mam klimę ale nie mam czynnika R12) WTRYSK POWIETRZA WTÓRNEGO-1 EMISJA SPALIN-0 OGRZEWANIE KATALIZATORA-0 (zawsze bo nie mam ogrzewanego) KATALIZATOR-1
Wymieniłem katalizator i zniknął mi check engine. Ze wszystkimi innymi podzespolami wszystko było w porządku. Dziękuję za wpisy
Diagnostyka była w porządku, tylko jakieś błędy przy wskażnikach. Podejrzewałem że może katalizator się nadpalił ale przy wymianie plecionki sprawdzałem i był zdrowy.
Turbo jest ze zmienna geometria łopatek a katalizator wyczyszczony został za 450 zł to chyba dobrze go tam przeczyścili
Popraw sobie kąt synchronizacji bo się rozjeżdża i wywal katalizator bo przebieg pewnie już spory i zaburza pracę turbosprężarki.
Mam ten sam silnik kąt wtrysku sprawdzony? Jaką ma wartość? A co do buczenia przy dodawaniu gazu obejrzyj układ wydechowy a w szczególności katalizator może się wysypał
Sprawdzałem tylko katalizator, a łopatki turbiny były robione zobaczę i poszukam tego warsztatu.
nie mam sond za katalizatorami. Mam obie sondy przed jedna po stronie kierowcy druga po stronie pasażera tak jakby.
wsadzic silnik 1.8T i bedzie miał 150 km. a tak powaznie to mozna zrobic rozne pierdoły ale za wiele nie pomoga, filtr stozkowy, wywalic katalizator. Mozna go zchipowac ale to fachowcy konkretni robia
Potrzebuje porady. Tworze projekt dla siebie i dużo zmian zachodzi w aucie. Pacjent to Passat B5 przedlift 1.8 4Motion. Passat już jest po swapie na 1.8T ANB. Usunąłem kompletnie SAI oraz katalizator i chciałbym aby nie było żadnych błędów z tymi rzeczami w sterowniku. Mógłby ktoś sprawdzić czy dobrze usunąłem z flasha SAI oraz drugą lambdę i czy dobrze...
W moim poprzednim aucie miałem zapchany katalizator i wogóle mocy nie miał i trochę dziwnie dymił więc możliwe że masz podobnie
Faktycznie przepływomierz dziwnie wygląda w tym samochodzie, zobaczę czy znajdę coś na podmianę, niemniej patrząc na logi przepływomierz zmienia wartości, myślę jeszcze sprawdzeniu katalizatora i reszty wydechu. Dziękuję za sugestie, będę próbować dalej.
60 koni mu dodałeś wywalając katalizator? Już widzę te tłumy biegnącego do garażu w celu usunięcia konwertera katalitycznego...
zapchany jak się rozgrzeje, a na zimnym nie? Ależ oczywiście, wystarczą śmieci ,np z katalizatora, w układzie wydechowym. I będą takie objawy jak opisuje autor. A zatem i pomyślałem i przeczytałem.
Witam..błąd zbyt ubogiej mieszanki i wysokie korekty paliwa na plusie , mogą świadczyć o nieszczelności układu ssącego jak również może być przypchany katalizator , wykasuj korekty i zobacz jak będzie oraz podaj jakie są długoterminowe i krótkoterminowe ..pozdr
Katalizatora nie mam.... czy była by to wina turbo gdy taka sytuacja nie występuje cały czas?
podłączyłem vaga i w silniku wyszły dwa błędy 1.termostat przerwa w obwodzie 2.katalizator strona 2 poniżej progu wytrzymałości czyli kończy się kat?
poza tym, uswiadomil mnie, ze to co zrobilo m i sie delikatnie czerwone, to juz nie byla turbina, tylko tlumik, juhu. Gdyby Ci się tłumnik rozgrzał do czerwoności, to katalizator, turbosprężarka rozgrzały by się chyba do białości :D
Trochę późno ale znalazłem przyczynę. Przyczyną był zapchany katalizator i spaliny nie nadarzaly wydobywać się z silnika i się dlawił przy dodaniu gazu bo na wolnych obrotach dużo tych spalin nie było i spaliny powoli się przedostawaly przez katalizator. Mam nadzieję że komuś to w pezyszlosci pomoże. Pozdrawiam ;-)
Dalej nie będziesz miał czym jeździć -jak dorwie cie niemiecka kontrola to dopiero poczujesz skutki. (spaliny, katalizator itp) Tak?? A co mu zrobią? Tylko konkrety proszę.
albo ci nie pali na któryś cylinder albo masz zatkany katalizator lub szukaj nieszczelnosci przyczyn moze byc wiele takze fajnie było by zrobic diagnostyke i wrzucic jakie błedy ma .
Wczoraj miałem chwilę czasu i dobrałem się do N75 i nawet gdy połączyłem niebieski z czerwonym wężyk nic się nie dzieje... Macie jakieś dalsze sugestie co sprawdzić ? Jeszcze jedna teoria auto ma oryginalny katalizator czy jego zapchanie może powodować taki stan rzeczy ?
proszę pomóżcie w decyzji Auto jeździ super, moc jest ok, silnik pracuje równo nie faluje. Problemem jest to że przy przyśpieszaniu widać w tylnym lusterku malutką chmurkę , raczej błękitną ale jak bardzo mocno mu depnę to chmurka jest czarno- siwa. Nie jest duża, ale jest. Auto nie ma katalizatora. Jeszcze nie wiem czy ubywa oleju narazie obserwuję.
Wykręć sondę lambada i zobaczysz, czy sie poprawi, jeśli to wina katalizatora. Druga metoda to pomiar vaccu - na biegu jałowym ma być w okolicach 350mBar. Jeśli będzie wartość wyższa, to chyba wiadomo. Chociaż ja bym jeszcze ciśnienie paliwa sprawdził...
To w takim razie co oznacza w tabelce kolumna spec. boost? Jak proponujesz sprawdzić gruszkę i N75? Sprawdzę jeszcze raz wszystkie węże, lecz niestety nie wiem dokładnie jak sprawdzić te oba zaworki, ostatnio wymieniałem katalizator, i dodatkowo autko ożyło na niskich obrotach (poprzedni katalizator już grzechotał), sprawdzałem wirnik turbinki, nie...
Witam mam audi a4 b5 1,9tdi silnik ahu 90km Zalozylem turbo awx z Passat b5 fl wycięty katalizator oraz środkowy tłumik, zaslepiony egr, wtryski 216 pompa oryginalna, fmic z audi a5, znajomy robił robił mi program tzn wrzucił od afn i poprzerabial doładowanie 1,35. Dawki itp. Ale. Jakoś nie jestem zadowolony a twierdzi że nic więcej się nie da zrobić....
Podciśnienie sprawdzone na głównym przewodzie jest prawidłowe na przewodzie od turbiny na postoju nie ma nic po włączeniu testu sztangi przy otwarciu podciśnienie też jest prawidłowe, odsunąłem katalizator od turbo, mimo to nie czuć załączania się turbiny, zostaje chyba tylko skrócenie sztangi
Na pewno B6 a nie B5? Jak B6 to odpuścić na dobry egzemplatrz trzeba mieć 10tys+ Jest to b6 napewno produkowane od 2001 do 2004 roku a cena taka niska bo nie ma katalizatora
Jeśli zalepiony katalizator , to możecie sobie te diody lutować gdzie chcecie . Odkręcaj wydech , i "rura" . Poczytaj jeszcze , jak poprawnie robić logi . Słabe są .
no mam nadzieje ze to pompa bo boję sie o tą uszczelkę bo nawet sporo dymi ale tak mi sie wydaje ze zawsze co tak dymiło gdyż nie mam katalizatora tylko strumienice no i przy tej pojemnosci to może być normalne co wy na to ??
Właśnie tego obawiałem się najbardziej... Powiedz czy określiłeś to na podstawie logów? Auto ma prawie 400k przebiegu i strasznie dymi na czarno przy ruszaniu. Czy widać w logach dlaczego i czy jak oddam do czyszczenia to zaraz znów się nie zapcha? Czytałem gdzieś, że brak mocy może powodować zapchany katalizator który jest u mnie jeszcze oryginalny...
Czy katalizator zapchany hmmmm… Brałem też to pod uwagę . Silnik i turbina nie pobiera oleju. Żona jeździ tym autem od 15 lat i nigdy nie katowała tego auta. Dodatkowo, instalacja gazowa BRC myślę, że wyczyściła do białego cały układ wydechowy ;) Gdy nie pomoże wymiana przepływki sprawdzę katalizator. A jak wpłynęła zmiana na dźwięk tłumików?...
odme sprawdziłem jest ok jeszcze tylko ciśnienie. byłem u mechanika mówił ze to może być wina katalizatora że jest niedrożny co o tym myślicie? i jeszcze jak jeżdzę na benzynie pokazuje mi błąd sondy a na gazie nie
Nie nie slychac turbo na biegu jalowym .Podczas przyspieszania slychac gwizd dodam ze gdy mialem dziure w przewodzie elastycznym miedzy turbem a katalizatorem to bylo slychac gwizd na postoju. Dodano po 2 Czy aby sprawdzic kierownice musze rozebrac turbo?
Mam ten sam problem w passacie z 1999 roku 1.9 tdi 90 koni na skrzyni bez tiptronika na D strasznie mułowato rusza jak skuter ale na 1 daje czadu aż opony piszczą skrzynia była regenerowana 2 lata wcześniej koszt 4200zł z montażem już nie mam siły przeszukałem całe forum passata i audi i nic Ratujcie! Problem zlokalizowany i wyleczony wymieniłem czujnik...
Tlumik musiałby chyba całkiem się przytkać, ale odczyłby kolega tylko spadek mocy. Miałem znajomego z ADR któremu oberwał sie katalizator, ten przytkał tłumik, a znajomy ugotował motor. Czyścił kolega elektronikę w przepystnicy czy tylko mechaniczne części?
Dobrze byłoby podawać zawsze kod silnika. Przepływka jak na rys: http://figurel.w.interia.pl/przepływkaAH... 90 koników to nie jest dużo jak na ciężkiego paska, ale jechać powinien. Sprawdź ze stoperem w ręku ile zajmuje ci pogonienie do 100. Będzie to jakaś informacja. Na N75 to nie wygląda, a kosztuje ok 150 zł. Co możesz zrobić bez VAG-a? Odpiąć...
Na początku sprawdź króciec od vacuum czy nie jest wyrobiony i traci podciśnienie, kolektor ssący czysty?,dolot szczelny,egr czysty/szczelny, silnik trzyma temperaturę roboczą, katalizator drożny, odłącz ten patent i zrób logi. Statyczne; 001,003,004,007,008 010,011,013,018,023, bs;003,011, dynamiczne; 003,004,008,010,011 Można jeszcze sprawdzić temperatury...
samochod nie posiada czujnika ciśnienia paliwa :( - jest to ta wersja bardziej uboga.. Są manometry bo odczyty z sondy w katalizatorze mam na LPG od 0V do 0,5V pulsuje, na benzynie ciągłe 0,5-0,6V Zamień się z kolegą jeszcze sondami, jesteś pewien że odłączyłeś całkowicie gazownię od instalacji fabrycznej? Jeżeli to nie poskutkuje oddaj auto renomowanemu...
Witam!! Może ktoś miał podobny przypadek że z okolicy turbiny dochodzą jakieś dziwne dźwięki jak by gdzieś miał przedmuchy jak by coś delikatnie stukało najgłośniej słychać na zimnym silniku. Dziwne odgłosy słychać już tak od 1300obr/min turbina jest w porządku dzisiaj ją wymontowałem kolejne podejrzenie było na katalizator ale okazało się że pozostała...
Dziekuje wszystkim ,problem rozwiązany .Zapchany katalizator.Pozdrawiam
Tak właśnie wczoraj zrobiłem, podmieniłem ECU bo tylko to mi zostało do zmiany i niestety bez efektu. Sprawdzałem czy nie łapie gdzieś lewego powietrza psiukając starterem w okolicach odmy, połączeń oraz kolektora dolotowego i przepustnicy- obroty się nie zmieniały więc to też odpada. Jak widać pacjent naprawdę ciężki, kilku mechaników się poddało już....
..... a komputer wskazywał 92,4 % non stop). Mój błąd 100% = n75 zamknięty, przy 3000rpm złapał notlauf i się zamknął. Wejdź w bassic setting (nastawy podstawowe) w grupie 011, grucha powinna się cyklicznie otwierać/zamykać, zobacz jak chodzi, powinna ruszać się płynnie i dość szybko, cięgno powinno się unosić do samej gruchy, i powinno być słychać...
Witam, wcześniej zakładałem temat o mojej Hondzie 1.8. Jest to Accord V z 1996 roku. Chciałem zwiększyć moc, ale popatrzyłem w katalogach i wg autocentrum Passat B5 AFN 110KM - 11,9 0-100 Peugeot 407 HDI 1.7 109KM - 11,7 0-100 Audi A4 B5 1.6 101KM - 11,9 0-100 Moja Honda 1.8 F18 116KM 11,3 0-100 Czyli czysto teoretycznie ona powinna być najszybsza....
(at)roznicowka Przecież już kilka osób Ci pisało że dogrzewanie komory spalania po rozruchu to normalna sprawa. Nawet w Golfie dwójce tak było, tam świece grzały przez kilkanaście sekund po rozruchu, a w wersji z silnikiem 1V z katalizatorem chyba grzały dłużej. Tym bardziej takie coś istnieje w nowszych autach. Do autora tematu i jego brata. Podłącz...
a ten silnik co kupiłeś nie stał długo ??? może pierścienie olejowe się zapiekły na tłokach i terz ssie olej , jak możesz ściągnij rurę wydechową za katalizatorem i sprawdź czy nie ma oleju w wydechu , jak będzie to na wszelki wypadek sprawdź dolot powietrza i zobacz czy turbina nie rzuca
katalizator objaw katalizator pusty katalizator błąd katalizator
philips pilot przycisk dynamic speaker unitra niskich obrotach silnik gaśnie
klimatyzator hisense klimatyzator hisense
Demontaż tapicerki drzwi Ford Focus Combi 2002 Quad KXD nie odpala po myciu - przyczyny i rozwiązania